Zostaw ten komputer. Zejdź do kanału i obejrzyj chłodnice spalin, czy w okolicach ośki nie ma śladów okopcenia.
No a na 100% jesteś pewien, że to turbo "gwiżdże"? Może harmonijka do EGR ma nieszczelność ? Upewnij się, że to turbo.
Positvie deviation w 99% przypadków zacięte/zacinające się kierownice w turbo. Turbo na stół. A i nie ma co analizować bo loga nie ma.
Turbo ma nie gwizdać tylko robić nadciśnienie w dolocie. Taki objaw daje właśnie turbo które nie dobija ciśnienia do zadanego. Ale to tylko przypuszczenia przydałby się log na 4 biegu jak idzie dobrze i wywala błąd. Równie dobrze może być dziurawy dolot np intercooler i wtedy też turbo nie nienapompuje bo ucieka bokiem.
Na postoju też tak gwiżdże?
czy mostek prostowniczy /diody mogą być przyczyną gwizdu "wiuu, wiuu" ? zapewne wiele osób się z tym nie zgodzi, ale tak może być, w kilku pojazdach spotkałem się z czymś takim- auto bez turbosprężarki gwizdało tak jakby ją miało(co do gwizdania turbo to osobny temat), powód diody.Dziwne ale prawdziwe.
Dymi tak samo jak tdi bez dpf. Ja zawsze zostawiam puszkę, żeby wyglądało jak ori, a w środek wstawiam rurę na przelot. Ale w vw warto usunąć sam dpf, zostawiając kata na miejscu, wtedy nie będzie gwizdało turbo.
Wracając do temat, żadnych luzów wyczuwalnych paluchami. Łopatki bez żadnych uszkodzeń widoczny gołym okiem. No i tyle se możemy posprawdzać jak kupujemy używkę. Aktualnie muszę czekać do wypłaty, zeby zrobić turbo. Wirnik ma lekki luz na boki, koło kompresji przyciera o ślimak od strony ssącej, turbo gwiżdże, słabo ładuje. Załozyłem zestaw naprawczy...
.... TURBO ... a gwizdanie/świst ... nie jest normalne! ps. aby nie było, mam już 2-go Leona 1M1 (2-go ASV po stage III).
No cóż zanim padłem na 1 000 zł, (po znajomości), to mi też turbo gwizdało i to jak ładnie, aż ludzie na chodniku się oglądali. Ta.. im wcześnie sprawdzisz co się z turbo dzieje tym mniej kasy potem na naprawę wyłożysz.
https://obrazki.elektroda.pl/8077046700_... W czasie jazdy za granicą pRy 140 km/h usłyszałem takie puf i zaczęło troszke gwizdac po dojechaniu na miejsce mechanik stwierdził E to egr lub bi turbo oczywiście domyślnie. Ale nie dałem za wygraną i pojechałem do innego spaliny zaczęły się wydostawać chyba przez gruchę od chłodnicy spalin...
Jeśli wszystkie połączenia po stronie wydechu są szczelne a musisz to dokładnie sprawdzić to niestety nowy wkład tak hałasuje - być może się wyrobi ale to tak pół na pół szansa.
Witam, niestety ubywa mi oleju na krótkich dystansach. Sprawdziłem przewód od turbo do IC i poleciało tam ok 5-10ml oleju. Wychodzi na to że turbo puszcza olej, jednak nie odczuwam jakiegoś spadku mocy jednak turbina gwiżdże w przedziale 1800-3000 obrotów, czy to normalne? Czy sprawdzenie luzu osiowego wirnika da jednoznaczną odpowiedź? audi a4 b6 1.8T...
Witam, Walczę z touranem PD, przyjechał z turbiną w częściach , nawet nie zapalał, bo zatkało dolot :) po wymianie turbo i paru dniach - wrócił , zaczęła gwizdać turbina. Turbo na gwarancji - naprawili. historia powtórzyła się 3x. Sprzedawca turiny zarzeka się, że turbinę wykańcza złe wyregulowanie (?) ale pomiary i parametry w normie, nie przeładowuje....
Robiłem teraz trasę 400km po autostradzie. Auto jechało 150 -190 sprawowało się super. Lecz przy zjeździe z autostrady gwałtownie zwolniłem do 100km i wywaliło mi błąd i przeszło w tryb diagnostyczny. po zgaszeniu i odpaleniu silnika jechał normalnie. znaczy się szarpanie i gwizdanie z turbo wróciło przy jeździe po mieście. DiagBox pokazuje zbyt wysokie...
Witam Auto ledwo jedzie, błąd ten co na foto, skasowanie nic nie daje lecz turbo słychać jak gwiżdże. https://obrazki.elektroda.pl/8006386600_...
Witam, mam Hyundai i40 2012 silnik 1.7. Przebieg to 240 tysięcy km, po wymianie chłodnicy zauważyłem, że krótko po tym zaczęło się piszczenie w turbo, nie gwizdanie, nie tarcie, tylko piszczenie. Gdy odłączę wężyk od ciśnienia oleju, już nie piszczy. Co zrobiłem do tej pory: - Wymiana oleju. - Kupiłem używane turbo, problem ten sam. - Wymieniłem termostat,...
Problem z Suzuki Grand Vitara 2. Wydaje się że ma dość mało mocy tak poniżej około 2500-2700 obr/min. Powyżej tej granicy już zaczyna ładnie ciągnąć a także bez wciskania gazu na biegu jałowym (800obr/min) wydaje mi się że też nie jest najgorzej z mocą bo da się ruszyć z miejsca spokojnie na biegu jałowym. Od około 2000 obr albo może nawet mniej już...
Witam. Na wstępie bardzo proszę administratorów o nie usuwanie tematu. Celowo zadałem pytanie w dziale dla początkujących. Pomimo tego że coś na temat mechaniki już wiem, niestety nie stać mnie na prawidłowe zdiagnozowanie usterki. Warsztaty za tę usługę chcą od 800 do nawet 1500zł w czasach w których sam samochód wart jest może 1000zł. Nie potrafię...
Witam, problemem jest gwizdanie pod obciążeniem tylko słyszalne w czasie jazy. Samochód nie kopci, przewody dolotowe z IC sprawdzone nie widać nieszczelności. Jeżdżę już tak około 15tys także turbo też raczej nie możliwe żeby tak gwizdało. Niżej załączam filmik https://filmy.elektroda.pl/64_1497788172...
Na wolnych obrotach turbo nie może gwizdać, nie wiem czy w ogóle się kręci. Świst może wynikać z nieszczelności układu dolotowego.
Witam mam problem z autem fiat freemont 2.0 jtd 170km 4x4 została wymieniona turbina ,turbo po regeneracji przed wymianą nie gwizdała a teraz po regeneracji zaczęła gwizdać i wyświetla się błąd podłączyłem komputer żeby sprawdzić jaki błąd pokazało Złącze czujnika ciśnienia oleju silnikowego Kod błędu to P0521-00
Mam Podobny problem w Mondeo 1,8 TD z 1998 roku. Odpala bez problemów, spalanie w normie, nie szarpie ale nie ciągnie tak jakiedyś jest bardzo wołowaty. Auto ma przejechane 183 tyś. km. Nie słychać gwizdania turbiny, ale turbo ładuje bo jak zdjołem intercooler i dodałem gazu to dmucha. Wydaje mi się że mam zacięty korektor dawki turbo bo jak chciałem...
Możesz wyciągnąć turbinę to niebędzie gwizdać:) Żartuje Myśle że wiesz jak słychać turbo??
Ok po twojej instrukcji teraz już lepiej chodzi silnik , jeden wtrysk miałem przestawiony o 1,5 mm względem ścianki boku głowicy . Jednak mimo że dźwięk silnika już przypomina ten sprzed remontu to potrzebuje jeszcze info jak ustawić koło od wałka rozrządu ? Dalej nie pozbyłem się bledu... - Odkryłem mała nieszczelność przy EGR więc korekta może pomoże...
Rozkręciłem turbosprężarke, koło kompresji było zamocowane ciasno a teraz przy skręcaniu można prawie bez oporu obracać na boki - czy mocne rozkręcenie nakrętki wystarczy czy zastosować jakiś klej do metalu pomiędzy oś i koło kompresji. Czy ktoś wie jaki powinien być dopuszcz luz między kołem kompresji a obudową. Turbosprężarka GT1549. Otwór w obudowie...
Witam ponownie wymieniłem przepływkę i N75 na nowe i zaślepiłem egr, no i niestety brak poprawy samochód muli, po zaślepieniu egr błąd 19586 - EGR System: Regulation Range Exceed. Zaczęło też turbo dziwnie gwizdać po zaślepieniu egr-u. STATYCZNE: Grupa 001, 002, 003: http://vaglog.pl/log_212720.html
Za niski dźwięk jak na turbo
Czesć, mam problem z silnikiem Vito z 2008 (639/1) 2100 ccm,silnik nie ma odpowiedniej mocy, turbo sprawdzone, kreci i gwiżdże nie ma luzów wzdłużnych, olej nie cieknie. Komputer diagnostyczny pokazuje błąd P0069 - Barometric pressure correlation. Oba czujniki wymienione na nowe o tym samym numerze, ale na multimetrze pokazują różne rezystancje, stare...
Na pierwszym filmie było słychać ewidentnie. Teraz juz tego gwizdania nie ma. Jak dla mnie teraz normalny dzwięk ładującego turbo. Ale jeżeli wstaje dopiero od 2600 to jest o jakiś 1000 obr za póżno. Na ile KM jest zrobiona. Jak to w benzynie im wiecej KM tym wieksza turbo dziura ( póżniej wstaje). Odepnij przepływke i sie przejedż. Powiedz jakbędzie...
Witam. Mam volvo 460 1,9 TDi z 95 r. no i właśnie pokazał się olej w przewodzie od chłodnicy powietrza - chyba czas na uszczelnienie -chociaż turbo jeszcze delikatnie gwiżdże a auto ma kopa . Mam pytanie , gdzie kupić zestaw naprawczy w lublinie i za ile?
Jak gwizda jak gwizdek sportowy to jest źle dobrany. Ma zaczynać lekko gwizdać na obrotach przy wciśnięciu gazu. A delikatne soft turbo to nie jest taka astronomia kosztów o ile samemu się umie dużo zrobić.
Turbo prosto z regeneracji, od profesjonalnej firmy. Nie raz takie turbiny profesionalnie zrobione były skopane. Na to bym się tak nie upierał.
Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
możliwe, ja kiedyś miałem tak w scenicu1 ,że wymienili turbo nie dokręcili rury albo obejma pękła i gwizdało, szukali dziury w IC chcieli mnie wyrąbać na kasę, sam znalazłem problem
Jak turbina gwiżdże na zimnym silniku to tak ma być. Ale jeżeli gwiżdże na silniku ciepłym to jest do rozebrania...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Jak już pisałem u mnie to samo ale turbo jest raczej sprawne. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd, zawór sterujący turbiną. Oto kilka parametrów: Na wolnych: http://obrazki.elektroda.pl/8316293500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9683344300_1... Trzeci...
Ciśnienie doładowania zależy od wielu czynników - nie zapominaj że podstawą pracy turbosprężarki jest więź gazowa z silnikiem a ciśnienie doładowania zależy bezpośrednio od sumy wszystkich energii spalin- głównie od energii potencjalnej (m x V2/2). Jakość procesu spalania ma bezpośredni wpływ na tą energię spalin. Z kolei jakość spalania ma tyle zmiennych...
Witam, Jestem tu nowy....Posiadam Golfa IV 1.9 tdi 90 km o oznaczeniu ALH... Auto pod górę lub czasem na prostej drodzę wpada w jakiś tryb dziwny i słabo jedzie.... silnik bardziej buczy a turbo nie gwiżdże i bardzo powoli przyśpiesza ( przyśpiesza tak samo jak bym odłączył kostkę od czujnika doładowania ciśnienia) po zagaszeniu w trakcie jazdy i ponownym...
Jak dla mnie regeneracja plus ze 105 KM zrobione 150 KM pewnie wydech to tylko rura od turbo 1,5 cala albo nawet 2.
Witam, Wracając z Niemiec kilkukrotnie auto traciło mi moc , zero reakcji na pedał gazu , straszny muł jakby odcinało turbo i wpadał w tryb awaryjny , kilka razy zapalała się kontrolka świec żarowych i nic poza tym. Wystarczyło zjechać na poboczne zgasić auto na kilka min i problem znikał. Auto nie kopci turbo słychać ale nie gwiżdżę zbyt głośnio. Błędy...
ale czy to napewno wycie tak jak to napisałeś czy może takie buczenie?? Bo mój znajomy wymieniał niedawno turbo w mercedesie 2,5 TDI i kupił nową turbinę i po założeniu w warsztacie ( dosyć porządnym) też po przekroczeniu 2000 obr z pod maski wydobywa się charakterystyczny dźwięk przybliżony do wycia , cichego gwizdania no mniej więcej coś takiego....
Mam Master Z silnikiem 2.8DTI z 2001r. Podczas jazdy a przeważnie gdy samochód jest załadowany albo przy ostrym dodaniu gazu nawet na pusto tak od 2600 obrotów zaczyna coś piszczeć a bardziej gwizdać. Mechanik nie wie co jest. turbo zaczyna ciągnąc od 2000 tys obrotów. Na początku mechanik myślał ze turbo lecz to nie to bo turbo było 2 razy zawożone...
Tak ma być ,słychać turbo. Bzdury piszesz. Turbina delikatnie gwiżdże a nie buczy. Jej dźwięku można słuchać cały czas ;) I dlaczego miałaby być tylko słyszalna w ww. przedziale prędkości, a nie w danym zakresie obrotów i obciążenia? Im wolniej się jedzie tym ciszej w aucie, a dźwięku nie słychać.
Jak jest geometria to ściągając wężyk puszcza sztangę i turbo przestaje gwizdać.Jak dolot szczelny to wyrwana lub zagięta jedna z łopatek wirnika.Tak to widze.
Panowie napisze może tak jest dużo oleju w IC , ponadto w kazdym przewodzie-złączce plastikowym jest nagar świeżego oleju,wcześniej auto chodziło bez zarzutów i nagle bum'' dodam ze turbina wcześniej zaczeła gwizdać na biegu typu ''gwwwwwwwiiiiii'''sprawdziłem na turbo gwizd poprzeczny delllikatny olej pełny stan brak wycieków,brak oleju w zbiorniczku...
Witam mam golfa 4 z silnikiem TDI 110km 98 rok w jakiś miesiąć temu auto zaczęło tracić moc raz szedł normalnie turbo chodziło (ładnie gwizdało) a raz nie teraz już prawie zawsze się nie włącza z drobnymi wyjątkami. Byłem pewny, że to przepływomierz padł więc wziąłem przepływke z mojego passata B5 TDI 115 KM. Ku mojemu zdziwieniu auto dalej jest mułowate...
Czytałem cały "od deski do deski" Trzeba dobrze przygazować na maksa i jak silnik będzie się wkręcał w szczytowe obroty to powinno być "dobrze wyczuwalne - puchnięcie" przewodu dolotowego Tylko tak można sprawdzić co się dzieje z turbem z wastegate na biegu jałowym, co innego jak silnik będzie pod obciążenie (jazda próbna), ale trzeba mieć manometr....
Silnik się rozbiegł i wciągnął olej, udało się zgasić. Turbo wymieniane w zeszłym roku, nie ma na nim grama luzu ani nie gwizdało po odpaleniu. Intercooler i dolot zalany olejem. O co biega?
Witam jestem posiadaczem A3 8L quattro Sline, 2002r. Silnik ASZ kupiłem samochód z przebiegiem 223tys.km , auto miało chip tuning 175KM 380Nm lecz mocy nie było czuć, przy 270tys stuningowane turbo, ponieważ już gwizdało i to było denerwujące alu CNC koło kompresji 11łopatek hybryda z potencjałem na 220KM, że wzmocniony wałek (większą odporność na wysokie...
jasne, przejrzę jeszcze raz te przewody, ale na pierwszy rzut oka wszystko jest ok., co prawda na obudowie turbo pod zbiorniczkiem ciśnieniowym jest jakis nalot. Jeśli chodzi o "syczenie" to trudno wyczuć, bo jak sie włącza to gwiżdże głośniej od pracy silnika na wysokich obrotach. Mozesz podpowiedzieć jak sprawdzić czy turbo sie kręci? Ostatnio troche...
Wczoraj wyczyscilem zawór egr z pompka. Dziś rano pojawiło się gwizdanie pod maską czy jest to oznaka końca turbiny czy szukać przyczynę gdzieś indziej?
Z serwisówki 1,9 dci. Dopuszczalny luz osiowy i promieniowy - 0,080 in, ok. 2mm. Z własnego doświadczenia: promieniowy minimalny-występuje nawet w nowych turbo, osiowy nie powinien wystepować lub być minimalnie wyczuwalny.Nie puszcza oleju, nie dymi , nie gwiżdże, nie ma śladów na łopatkach wirnika i koła kompresji-jeździć.
Co do turbo przeplywki to mam doświadczenie bo miałem wcześniej 1.9tdi. Fajne te auta co wysłałeś ale ja szukam okolice Suwałk +200km A co do kompresji to ile kosztuje pomiar? Tak Plus minus Koszt ok 120-150 zł max myślę, nie jest to może super konieczne ale dużo powie o stanie jednostki. No i rozrząd czy sam pasek był zmieniony czy ktoś np robił łańcuszek...
Mój Scenic 1,9 DTI od pewnego czasu kopci czarnym dymem jest słabszy i nie słyszę pracy turbiny dopiero przy 4000obr.coś tam zaczyna gwizdać na komputerze pokazuje błąd czujnik przepływu powietrza jeśli ktoś miał podobny przypadek bardzo bym prosił o pomoc
Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda . Ładnie to mu to może co najwyżej gwiżdże... Z ciekawości zapytam jakie mu to ciśnienie daje ? Od jakich obrotów. Tylko powiedz że nie mierzył...
Próbowałem już test ze sztangą ,z tym że zastałem powietrze strzykawką i sztanga schodziła w dół ,i powracała w swoje miejsce. Spróbuję jeszcze z tym napięciem. Dodano po 1 Więc sprawdziłem miernikiem napięcie na kostce i w jednym pinie mam 12.41V w drugim mam coś 1.47V , podciśnienie zaraz przed zaworem wejścia do n75 (Górny lewy krućiec) mam w okolicy...
Witam posiadam Alfe Romeo 147 1.9jtd 115km i po wizycie u mechanika pokazuje mi niski poziom oleju czasem nawet zerowy czujnik oleju zmieniałem na nowy i nadal to samo czy mechanik mógł coś na złość zrobić z takimi objawami że pompa raz pracuje lepiej a raz gorzej lub w cale? dałem go do mechanika na wymianę rozrządu. też pojawiły się wycieki przed...
Witam, mój Master (Opel movano) osłabł nagle w dolnym zakresie obrotów. Utrudnione jest ruszanie, zwłaszcza z towarem oraz jazda gdyż muszę go trzymać non stop powyżej 2tyś obrotów. Przy rozpędzaniu auto jest zamulone do 2100 obrotów i nagle jakby po przekroczeniu tej granicy turbo zaczyna mocno gwizdać i auto zaczyna rwać do przodu pełną mocą. To powinno...
Odma nie jest winna wyciu turbiny - to jeden z objawów jej zużycia. Samo wycie to z reguły albo dziura w dolocie, albo własnie zniszczone łożyskowanie turbiny i wirniki zaczynają gwizdać, tracąc wyważenie. Ale czy w tym przypadku olej nie powinien znajdować się w IC lub na zamieszczonych zdjęciach? Na zdjęciach obieg chyba jest wsysany więc jakby turbo...
Witam. Posiadam auto z takim silnikiem jak wyżej. Auto od jakiś 3 miesięcy straciło troche na mocy, odczuwam to dość znacznie, często(nie cały czas) czuć brak takiego przyspieszania jak wczesniej, często po depnięciu więcej gazem silnik tak jaby wyje a wolno się zbiera(według mnie tak jakby nie doładowywało go). Co jeszcze, słychać świst przy dodawaniu...
Nie zakładam nowego tematu U mnie w VOLVO 2010r . Kupiłem je w sierpniu , kierowca który je dostał mówił ze jest słabe i że wskaźnik turbo idzie do połowy a turbo dziwnie pracuje , syczy a nie gwiżdże. Paliło 30L i jakoś więcej niż inne VOLVA brało adblue. Wyświetliło mu w końcu błąd ciśnienia doładowania. Po zdjęciu kolana z wydechu katalizatora okazało...
I rozumiem wychodzi komin na dach. Często bywa tak że wentylator nie może pociągnąć powietrza z racji na zbyt duży opór. I zasysa go wszystkimi możliwymi szczelinami. Średnice rur są znormalizowane, więc za wiele się z nimi nie zrobi. Można rozszczelnić komorę jeśli pomieszczenie jest dość duże by kocioł mógł powietrze brać. Ale lepiej żeby o tym zadecydował...
Dolot powietrza do turbiny czyli od filtra do turbiny? Jest szczelny. Nie wiem jak z odmą bo ona szczelna nie jest zapewne... Dodano po 1 Załączam film z wycia: https://www.youtube.com/watch?v=mM_0V40E... Może coś wyjaśni. Dzisiaj jak odpaliłem to silnik pracował normalnie jak wcześniej, wył i gwizdał jak wcześniej (w stosunku do rozgrzanego z wczoraj)....
Mazda Premacy 2.0 DiTD, 2000 rok, 193.000 w kołach. Po 3 latach użytkowania moge Ci coś o niej powiedzieć. Ogólnie autko OK, moge śmiało polecić. Ale.... jak każdy samochód ma wady. Najbardziej dokuczliwe to: - straaaaaaszna "turbodziura" na małych obrotach, silnik zaczyna ciągnac dopiero około 2000 obr/min. Bardzo to przeszkadza (przynakmniej mi) przy...
Taki świst jest charakterystyczny dla uszkodzonego wirnika. Jak oderwie się kawałek łopatki to potrafi nieźle gwizdać. Pomysł ze sprawdzeniem turbiny jest trafny, ale u dobrego i UCZCIWEGO mechanika. Jak gdzieś pojedziesz i powiesz , że coś ci świszczy to większość powie turbo do regeneracji albo wymiany.
A dla czego miało by być słabsze? Wirnik może dotykać obudowy, ocierać, poruszać się wzdłużnie, ale pompować będzie, tylko będzie gwizdać albo szumieć do puki się oś nie ukręci, wtedy będzie słabsze. W takim razie jak w szybki w miarę sposób diagnozować czy to właśnie turbo się kończy, stardardowy test VAGowski, logi itp? Czy jakoś bardziej manualnie...
Kiedy powinna mocno kopcić ?? czy przy drożnym czy niedrożnym kolektorze ssącym ?? Generalnie wogóle mi nie kopci nawet dymka nie puści !! aaa jeszcze jedno pytanko, mianowicie jak jest zimna odpala ładnie a jak się rozgrzeje trochę dłużej musi kręcić, czy jeśli rozrząd byłby źle to też by nie miała siły ?? Jak przy źle ustawionej pompie lub całym rozrządzie...
No to ja ide se pogwizdać na taką diagnoze, bo albo masz kolego cegłe zamiast nogi i na max wcisnietym gazie zapalasz samochód bo olej dociera do turbiny odrazu ,jak zgaśnie kontrolka ciśnienia to turbo ma smarowanie chyba że stosujesz smalec do smarowania silnika :D, a najczęściej gwiżdze pasek
Problem to głośne świerszczenie przy 3 tys obrotów po gwałtowniejszym dodaniu gazu w okolicach turbiny od strony gorącej najbardziej słyszalne. W silniku poza turbiną demontowany był zawór egr do wyczyszczenia. Nie było oznak spadku mocy w czasie jazdy. Turbo wizualnie bez pęknięć szczelne, sprawdzone przed montażem i po demontażu takie same parametry...
Gdzieś po drodze ucieka Ci kolego ciśnienie, bo jest to nie możliwe ze skoro ładuje 0.6 i nie ma nie szczelności to do silnika idzie tylko 0.3. Nic Ci nie gwiżdże nie syczy ? A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to...
Wyjąłem chlodniczke spalin przy zaworze egrze .. Wydaje się nie zapchana, puśćilem dymka z papierosa i przeszedł gładko, obecnie czyszczę ja środkami z sadzy choć żadna sądzą tam nie wyleciała. Mam też inna przepustnice, z 2009 roku z c30 ten sam nr co moja sprawdzę działanie... Czujniki map podmieniłem i czujnik temp dolotowej przy czujniku map.. Dam...
WITAM mam problem , może ktoś mi pomoże założyłem lpg do kadeta działa prawie ok , a problem polega na tym , że przy obr ok 3000 w solniku słychać "gwizdanie" (coś takiego jak przy dieslu włacza się turbo ), ktoś mi powiedział że to wina miksera , że ma za małą średnicę , a gdy włacze benzynę to nie idzie jechać po w silniku słychać takie stuki żę aż...
Witam. Od kilki dni w mojej vectrze 1.9 GTS 120KM przy wyższych obrotach (2000 - wzwyż) słychać sprężarkę a raczej jej gwizdanie. Do tego stopnia ją słychać, że kumpel do którego podjechałem pod dom z daleka słyszał gwizd - zamiast silnika. Moje pytanie do tych, którzy już wymieniali lub regenerowali turbo czy to jest początek końca sprężarki czy łożysko...
Świst jest przeważnie albo dziurawy dolot ,ale biorąc pod uwagę że turbo regenerowane (pewnie chiński środek i regeneracja za 600 -700pln) to raczej słaba jakość wykonywania wirników i luz miedzy wirnikiem a obudową. Jeszcze nie widziałem tanio zregenerowanej turbiny co by nie gwizdała.
Witam ! Koledzy mam problem gdyż turbina w Etech 480 2003r. gwiżdże strasznie mocno. Na pusto jest tak mocny świst aż głowa boli, a z ładunkiem to już w ogóle przesada... Podpiąłem pod Autocoma i na pusto pod lekkie wzniesienie turbo sięga 2,6 do 2,7 Bara. czy to normalne ? auto jest słabe... tak jak by turbo przeładowywało... nie kopci, intercooler...
Uszkodzone wtryski, pompa, turbo, EGR, zapchany DPF, nieszczelny dolot i wiele innych. Bez diagnostyki, o ile to nie jest ewidentna usterka, ciężko cokolwiek stwierdzić. Diagnostyka komputerowa jeśli nie wskaże bezpośrednio przyczyny, na pewno przybliży obraz usterki. Coś zauważyłeś? Dymi na czarno, siwo, niebiesko, gwiżdże?
Witam, nie wiem czy nie szukam dziury w całym, ale takie pytanie akademickie czy w silniku turbo - szczególnie turbo benzyna czy turbosprężarkę ma być słychać? Różne krążą opinie, nie wiem tylko czy nie piszą tego domorośli mechanicy, że jak słychać to początek końca itp. Mam u siebie taki problem - Octavia 1,8 turbo AGU po lekkim wirusie wykonanym...
Akurat może jest to laptop budżetowy ale w miarę Dobrze Spasowany chłodzenie też niezłe np taki acer Nitro 5 grzeje się jak patelnia Tu się zgodzę, wygląda bardzo dobrze, lekki zgrabny i dyskretny, bez zbędnych gamingowych świecidełek. Tylko ten świst pracujących na maksa wentylatorów tragedia. Nie wiem jak daje rade z ryzenem ale z I5 9300 tragedia,...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Zawór kupiłem nowy w serwisie i dalej to samo.To nie jest gwizdanie tylko po odpuszczeniu pedału gazu tak jakby latały luźne blaszki.A tak auto jeździ bezproblemowo i nie ma błędów.Boję się jednak aby nie załatwić turbiny.
Jak w temacie,hamownia wykazała 75 KM.Brak błędów,turbo ciągnie od ok 2100 rpm. Na hamowni przepływka ok,pompa wydajna,z wykresu turbo jakby popuściło doładowanie przy ok 3500 rpm.Pali normalnie ok 6l zapala od strzału(zima nie zima) nie dymi na żaden kolor,,na turbinie brak luzów,nie gwiżdże,wszystkie filtry czyste,rura IC twardnieje po dod.gazu,,kolektor...
Musisz zobaczyć czy to "gwizd" czy nie czasami "świst" który przypomina uciekające powietrze, jeśli to pierwsze to problem z turbo, jeśli to drugie to nieszczelność. Co do szpilki to albo ją nawiercasz, gwintujesz w środku w drugą stronę i wykręcasz albo rozwiercasz i stopniowo coraz większym gwintownikiem gwintujesz aż do momentu wykruszenia śruby.
No to i ja swoje trzy grosze dorzucę: Polonez 1.9 GrzechotnikLD (GLD) rocznik 1992, przebieg 232 000 km ;) Przesiadłem się z Wartburga 1.3 1991 benzyna. Jak dla mnie, człowieka nie posiadającego stałych dochodów i uczącego się, różnica jest kolosalna. Na korzyść Poldka oczywiście. Powiadacie że Diesla nie można zagrzać w mieście, otóż można. Osłona...
Witam panowie dosc po dlugim czasie ale brak czasu zatrzymal mnie wiec niedawno wzialem sie za auto wymienilem turbine bo okazalo sie ze byla nie szczelna od zimnej strony I miala juz dosc duze lazy. Ale po wymianie na regenerowana po przejechaniu turbo umarlo. Obce cialo udezylo w zimna strone I znoe turbo wymienilem na kolejne ktore zaczelo o przejechaniu...
Po wymianie Turbiny na "sprawną" bo stara gwizdała.... P1470 CHARGE PRESSURE CONTROL (xantry diagnost. ) Ja dalej walczę powoli z trybem awaryjnym... -Mówili czujnik na podszybiu - połączony z kolektorem rurką gumową fi6 -fi 8mm około. Wymieniony - nic nie dało -Mówili czujnik sprzęgła- też nie. Dalej mam w planach zaślepić EGR-a chwilowo. A jak to...
Witajcie, auto dostało nową DV, zalana płukanka plus nowy 5w30 z filtrem po opróżnieniu miski. Po odpaleniu słychać chrobotanie przez pierwsze 2 minuty, może minutę, wydaje mi się, że dochodzi z okolic michy - tak czy owak ją zrzucę. Napinacz łańcucha? W sumie jak górny przeskoczył (domyślam się, że przez "oil sludge"), to i na dole mógł się wytrzeć......
Moi problem polega na tym,iż mój boxer 2.8 hdi 127 km laweta dużo pali i brakuje mu mocy.Spalanie pusty 90 km/h 10,5-11l 100km/h 11,5-12,5l 110 km/h 13,5l z podpiętą lawetą i dwoma autami prędkość max 110km 16-17l.Wersja bez przepływomierza ,bez EGR i sondy lambda .Pomiar na hamowni 110KM i 250Nm,a powinno być 127 KM i 300Nm.Ciśnienie paliwa około 1300...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Witam podejrzewam pęknięty wirnik turbiny dlatego cały olej schodzi z silnika,dziwne odgłosy to latający wirnik w obudowie turbiny. Jak by turbina miała durze luzy to by gwizdała i moc by powoli schodziła z czasem powiększania się luzu i tarcia o obudowie. A tu było nagle i straciła moc więc tak jak napisałem wcześniej rozleciał się wirnik i olej wypływa...
Witam, posiadam Opla Astrę G 2.0 DTI 101KM 2001r. Ostatnio zauważyłem dziwny objaw przy skręcaniu czy to w lewo czy w prawo na zakrętach 90 stopni, jak stoję. Normalnie puszczam pedał sprzęgła i na zakrętach słychać takie buczenie, jakby tłumik był dziurawy (taki buuuuuuuuuuuuu), jest to dosyć głośne. Na prostym odcinku i w trakcie jazdy wszystko jest...
A czy nieszczelność w układzie dolotowym , też może dawać taki objaw ? No niby tak..... ale gdzie niby masz nieszczelność?! Ciśnienie sprężarki jest duże, gdyby twoim pierwotnym problemem były węże niepodokręcane to przy pracy turbo już by się ześliznęły z metalowych kształtek. Gdyby rury gumowe były uszkodzone aż do stopnia nieszczelności to by je...
Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi
(porównywałem z pracą innych sharanów i w każdym turbina gwizdała już od 2000obr. a moją ledwie słychać przy 3000obr.). . Ten sam problem z załączaniem się turbiny miałem w "pasku " VW 1,9 TDI Przyczyną były sparciałe i nieszczelne wężyki podciśnieniowe sterujące turbiną . Po zdjęciu plastikowej pokrywy na silniku widać je dokładnie . Przy obecnym...
Witam jestem posiadaczem Renault Laguny III 2.0T benzyna + gaz i borykam się z problemem przegrzewania się auta gdy stoję w upale w korku przy włączonej klimatyzacji. Temperatura osiąga poziom 3/4 na wskaźniku a wentylator kręci się leniwie ewidentnie na pierwszym biegu gdzie już w tym momencie powinien robić wszystko aby schłodzić silnik. Pomaga dopiero...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Witam po dłuższej przerwie, więc męczę się nadal z feralnym czekiem. Wczoraj zrobiliśmy mały remoncik, czyli odkręciliśmy tą rurkę co idzie od turbiny do tej właśnie chłodnicy spalin i poluźniliśmy tą co idzie od chłodniczki do kolektora, chciałem ją całkowicie odkręcić ale nie radzę jedną śrubę ukręciłem także reszty już przy kolektorze nie ruszałem,...
Usterka okresowa niepozostawiająca po sobie żadnych śladów w kompie to jest troche problem. W takim przypadku rozrząd zostawił bym raczej w spokoju. Tak sobie przypominam i opiszę 2 przypadki związane z brakiem mocy a w których nie było żadnych błędów w kompie choć sprawny diagnosta napewno by coś zauważył. Odrazu zaznaczam że mechanik ze mnie żaden...
Witam! Otwarłem turbinę od strony wydechu, nasikałem kilka razy WD40 i próbowałem rozruszać ale jest bez zmian. Palcami da się obrócić ale spaliny tego nie poruszą. Będę jeszcze próbować posikać od strony sprężarki ale do osi się za bardzo nie dostanę. Sztomel miał rację , to nie nagar na turbinie , tylko zapieczona oś. Niesmak jednak mam bo co by tu...
gwizdać turbina gwizdać silnik silnik gwizdać
blank check false kasowanie stanu licznika silnik trójfazowy trójkąt gwiazda
schemat pilota creative inspire p5800 schemat pilota creative inspire p5800
Jak wymienić falownik GoodWe 10 kW na Sofar 10 kW? TVP - Dlaczego usługa timeshift nie działa od kilku lat?