Można.
Dane dla twojego silnika: http://obrazki.elektroda.net/7_123825279...
Dziękuję za odpowiedzi. Liczyłem na to że to jednak nie uszczelka głowicy. Pozdrawiam.
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Taka jak była.
natomiast ten zamienny działał odwrotnie (wciągał) Tak działa prawidłowo zawór stopu. Po podaniu napięcia ma wciągnąć zaślepkę otworu i paliwo idzie do głowicy wtryskowej.
problem rozwiązany podparte zawory naszczęście udało sie bez ściągania głowicy
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Dziękuje za odpowiedz, jako laik mam jeszcze pytanie, odnośnie sprawdzenia i ewentualnej wymiany uszczelniacza zaworu , jakie elementy silnika należy zdemontować aby to zrobić?. I jeszcze jedno pytanko , czy również przyczyną opisanego problemu może być uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
A ja poszukuję używanej głowicy do Karchera K2.02, o symbolu 5.060-753, a dokładniej korpusu głowicy (element nr 4 na schemacie zamieszczonym przez Berlingo). Może ktoś ma uszkodzonego Karchera, gdzie głowica jest sprawna, byłbym zainteresowany odkupieniem takiej głowicy.
Jeżeli po naprawie tylko głowicy jest taki spadek mocy to:1. pomylony rozrząd,2.zle ustawiony zapłon 3.głowica spartaczona (sprawdzić ciśnienie sprężania)
Test z olejem da ci obraz z ponad 90% pewnością.Na 3 cylindrze masz za mało w stosunku do pozostałych bo te jeszcze spokojnie ujdą.Jak zdejmiesz głowicę to się więcej wyjaśni.
Ssący 0,2 mm , wydech 0,4 mm tak jak pisało w auto..... , temperatura głowicy 16 C .
W hdi przy planowaniu głowicy trzeba zawory ,,utopić''.
...pasek pękł, na szczęście nic się nie stało z silnikiem... Jesteś pewien? W tych silnikach, czy to DW8, czy XUD9, najczęściej wałek rozrządu pęka na trzy części. Jeśli masz dużo szczęścia, to skończy się tylko wymianą głowicy. Radze jednak szukać silnika.
Sprawdz ciśnienie sprężania na zimnym silniku na 100 za małe jak znam te silniki to głowica w górę
Termostat, lub w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą. Zrób test na spaliny w płynie w chłodnicy.
W TYCH silnikach nie ma innej regulacji zaworów :sm31: Są regulatory Płytkowe kto Ci nagadał takich bredni, radził bym od zmierzenia ciśnienia , a nie od razu głowicę rwać . te motory są wieczne :D
Witam Biorąc po uwagę twoje problemy to stawiam na uszczelke pod głowicą lub co gorsze samą głowicę. Bez ściągnięcia diagnozy nie zrobisz Pozdrawiam daro
Witam Czy mogę się podpiąć do tematy mam zgola problem zwiazany też z głowica w berlingo ale z silnikiem 1.9D moze ktos z was podsunie mi jakies rozwiazanie w zeszła sobote jak zwykle odpalilem silnik, po okolo 5 min pracy na wolnych obrotach zgasł próbowalem odpalic ale bez efektu. Zholowalem do mechanika: 1. pasek wieloklinowy wecz sie rozlecial wkrecajac...
Berlingo jak w temacie wypluło olej do wody i narobiło skrzepy w układzie chłodzenia. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą ale nie zauważyłem jednoznacznych śladów usterki uszczelki. Pytanie czy takowe berlingo mogło w inny sposób niż przez uszczelkę wyrzucić olej do wody? Berlingo 1,9D 2004r
https://filmy.elektroda.pl/3_1733839004.... No niestety ziścił się czarny scenariusz . Prócz problemów z pompą , padnięta uszczelka pod głowicą . Jednak będzie potrzeba przeszczepić silnik z Vana o którym wspominałem że w razie czego będzie dawcą ...
Na komputerze parametry wyglądają dobrze dodam jeszcze, że przełożony został blok silnika z wnętrznościami z allegro głowica została stara. Przyczyna wymiany- lejący wtrysk wytopił tłok. Teraz pytanie czy zgrywają się czujniki rozrządu i wału. Koło rozrządu ma trzy wycięcia ale są podobno też z pięcioma.
Rozrząd ustawiłem zgodnie z blokadami, więc nie miał prawa się ruszyć. Zaworów nie pogiąłem, gdyż przed zakręceniem rozrusznikiem robię cały cykl manualnie, czy aby tłok nie haczy o zawór. romoo być może ma rację, może nie ma kompresjii, co by znaczyło że za słabo mam dociągniętą głowicę, albo zawory źle doszlifowane.
Część do wydechu część do oleju, ale śmierdziałoby benzyną i zasłona dymna była by konkretna.
jakiś czas temu "wypiął" się krucieć z jednego powrotu i troche zalało mi silnik, poprawiłem to i pospinałem opaskami. Tak jak wspomniałem niedawno robiłem uszczelka pod głowicą i wtryski, ale przez jakiś czas było dobrze.
Tak jak pisał berlingo - zawory maja ogrniaczony maksymalny przeplyw wody, przez co zawory tez nia zakreca sie na zero.
Jak można sprawdzić szczelność zaworów bez demontażu głowicy? Filtr paliwa przepłukałem w kierunku wstecznym i żaden syf z niego nie wyleciał.
Witam Panowie trafiło do mnie berlingo z silnikiem 1.6 VTI auto miało wypalone 2 gniazda zaworowe dodatkowo wałki rozrządu były porysowane. Głowica została zrobiona wymienione pierścienie na tłokach auto odpalone pochodziło ładnie około 20 minut po czym wyrzuciło kontrolkę ciśnienia oleju. Od razu zgasiłem i po ponownym odpaleniu już zaczęło chodzić...
Witam serdecznie. Posiadam Peugeota Partnera I 1.9D DW8 WJZ VAN, w którym zjadło karoserię tak, że nie opłacało się jej spawać (poleciały podłużnice), więc postanowiłem poszukać następcy. Przypadkiem wyszło tak, że po cenie złomu znajomy sprzedał mi zdrowe Berlingo I Multispace z 2001 roku z silnikiem DW8 WJY z uszkodzonym silnikiem. W Berlingo jest...
Termostat się zamyka jak i otwiera tj. nagrzewnica grzeje jak powinna kilka minut po odpaleniu zimnego silnika, gdy jest odpowietrzony czuć jak puszcza gorący płyn do chłodnicy po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury. Reduktor zabudowany na samej górze przegrody zaraz pod szybą - wyżej niż nagrzewnica (jednak zawsze jest ciepły a nawet gorący...
Witam mam problem z moim berlingo 1.6 hdi Rośnie temperatura wymieniłem czujnik temperatury rezystor na wiatrakach termostat pompę wody wraz z rozrządem zrobiłem test szczelności głowicy jest OK a temperatura jak rośnie tak rośnie Czy ktoś z Państwa ma jakiś pomysł co morze być nie tak? Cały układ był wypłukany jest czysty
Witam! Zakupiłem berlingo 1.9D 01r z uszkodzonym wałkiem rozrządu. Głowica po regeneracji, wałek rozrządu nowy , świece sprawdzone , wtryski sprawdzone , wszystko według znaków ustawione. Mam problem z odpaleniem na zimnym silniku, przy pomocy plaka odpali ale nie można utrzymać go na wolnych obrotach i strasznie kopci, po rozgrzaniu pracuje na falowych...
Witam. Robię kapitalkę silnika DW8 w swoim berlingo 2001r 51kw i jestem już na poziome przykręcania głowicy, co za tym idzie ustawienia rozrządu i tu się pojawił problem. Ustawić pompę i wałek rozrządu nie ma problemu ale na wale korbowym, a konkretnie w kole zamachowym są 2 otwory do zablokowania walu i nie wiem w jakim położeniu mam wal zablokować...
Z tego co pokazałeś to KTag i BDM100. Tylko nie licz na to że pójdzie po OBD. Trzeba otworzyć sterownik i odczytać przez złącze na płycie. Będziesz miał wtedy odczyt epromu (tam jest PIN) i flash (EGR i FAP). Proponuję kupić drugie EDC do zabawy. Koszt niewielki. Można zakupić na Allegro poniżej 50zl. Jak nowozakupiony sterownik przeżyje otwarcie, zgrywanie...
Prawdopodobnie siedzi RHY - 90KM, szukaj z Xsary, Xsary Picasso, Xantii, Berlingo, Peugeota 206, 306, 406, Partner.
I jeszcze jedna rzecz, o której poniekąd wspomniał Jurek, czy koło pasowe wałka rozrządu w starym i nowym silniku jest takie samo ? Spotkałem, co prawda w fieście 1,4 tdci, ale to praktycznie bliźniacze silniki, że w zależności od modelu/roku produkcji koła w miejscu, w którym czujnik wałka odczytuje jego położenie różnią się (niby synchro masz, ale...)...
Berlingo ma racje regulacja niema tu nic do rzeczy, prawdopodobnie źle założona głowica na zawór albo nie pasuje do tego kompletu (Zawory i głowice termostatyczne Comap (znane pod marką SAR), ugruntowały już swoją mocną pozycję wśród produktów wiodących producentów armatury grzewczej.
Uwazaj zeby ewentualne naprawy nie przekroczyły wartości auta... Nie no, na tyle na autach się znam, by stwierdzić, czy mam przed sobą złom, czy w miarę sprawny pojazd. :-) Na razie wiem tyle, ze robiony był rozrząd. moi koledzy z sieci ASO peugeota mawiali czesto "cale szczescie, ze renault istnieje. Dzieki temu mamy co robic." Wierzę, ale ASO od...
- brak ciśnienia sprężania - uszkodzony ERG - nieszczelność głowicy (luz zaworowy) - brak ciśnienia na pompie wtryskowej - skończył się silnik Nie pomyślałeś o diagnostyce?
Witam wszystkich. Berlingo bez klimy. Silnik na zwykłej pompie wtryskowej. Wentylator nie włącza się. W tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury, znajdujący się na wylocie z głowicy i tym samym przy korpusie filtra paliwa. Czujnik wskazuje prawidłowo. Podłączyłem drugi. Grzejąc go zapalniczką najwyższe wskazanie uzyskałem 120 stopni A wentylator...
Witam,podłącze sie pod ten temat bo właśnie zamierzam też wymienić silnik w berlingo 1.4 99r. raczej na taki sam by nie trzeba było kombinować.Ma jakąś wade bo wymieniłem uszczelke pod głowicą i znowu zaczyna brać płyn i robi sie masło pod pokrywą zaworów.Czy silnik od peugeota 206 napewno będzie pasował ?od 206 są tańsze niż od berlingo ale jakiś sprzedawca...
Mam problem z berlingo 1,9D dw8 2005r, po wymianie głowicy bardzo dużo kręcony i nie chciał odpalic,wkońcu po dokładnym odpowietrzeniu odpalił,utrzymuje 750obr bez obciążenia,ruszenie kierownicą powoduje spadek do500obr.przy skręceniu do oporu potrafi nawet zgasnąc.Na wyższych obrotach można jechac,ma moc i przyspieszenie,pracuje normalnie a nawet jakby...
Warsztat nie wchodzi w grę - w miejscu, w którym jesteśmy za naprawę zapłacimy tyle co za całego sprawnego Berlingo - bez sensu. Co do rozrządu to korzystaliśmy ze schematu http://obrazki.elektroda.pl/8160384400_1... I rozrząd był ustawiany pod niego. Dzwoniliśmy do znajomego mechanika, który stwierdził, że dziwne jest, że miernik pokazuje...
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
Witam!! Mam problem z silnikiem 1.9 d (pompa Bosch) w citroenie berlingo z 2000r, przebieg na liczniku 200tys km. Otóż autko było przegrzane, obecnie jest po remoncie silnika (pierścienie-cylindry były ok, planowanie głowicy i jest kompletny remont, kompletny rozrząd itp). Problem polega na tym, że autko odpala w miarę dobrze i chodzi na wolnych obrotach...
zależy czy masz diesla czy benzyne, w benzynie imobilaiser odłancza pompe od paliwa, poprzez przekażnik, który jest w skrzynce z bezpiecznikami lub w komoże od silnika, jak masz diesla to immo blokuje elektrozawór w głowicy silnika, ja na twoim miejscu znalazłbym ten przekażnik i go zmostkował a kłopot z głowy, albo w to miejsce założył pozomny alara.
Być może mój problem jest prozaiczny, albo wręcz go nie ma, ale proszę o informację. Odziedziczyłem Citroena Berlingo z niekompletnym silnikiem ( brak głowicy ) 2.0 HDI 90 KM RHY. Jako że silnik miał grubo ponad 300tyś km, postanowiłem kupić inny używany. Znalazłem silnik, rzekomo wyjęty jako sprawny. Po wymianie uszczelniaczy, uzbroiłem silnik w osprzęt...
Witam Mam problem z citroen berlingo 1.9D dw8b 2004. Otóż robiłem rozrząd, wymieniałem uszczelkę pod głowicą, wszystkie filtry, płyny itd. Pojawił się po serwisie dziwny dźwięk w silniku. Pojechałem na diagnostykę. Wykazało błędy : p0222 i p1131 - czyli coś z elektrozaworem. Wymieniłem elektrozawór i dalej to samo. Silnik pali - świeci się check engine,...
Zainteresuj się luzami zaworowymi. Możesz robić eksperyment jeśli będziesz miał auto w garażu(temp. dodatnia) Wylej powoli z 10-20l gorącej wody (lub inne źródło ciepła) na głowicę (nie pompę), zagrzej kilka razy świece i zobacz czy odpali (lepiej).Może masz podparte zawory. Uważaj na instalację elektryczną, żeby nie utopić
A PŁYNU OD UKŁADU CHŁODZENIA CI CZASEM NIE UBYWA?? A OPIŁKI NIE WZIEŁY SIĘ Z NIKĄD. NIE JESTEM EKSPERTEM ALE JAK NA NIEBIESKO DYMI TO SILNIK SPALA PŁYN CHŁODNICZY PRZEZ NIESZCZELNĄ USZCZELKĘ GŁOWICY. ODKRĘĆ KOREK OD WLEWU I ZOBACZ CZY NIE MASZ MASŁA NA KORKU I CZY NA BAGNECIE NIE PRZYBYŁO OLEJU+ PLYNU Z CHŁODNICY.
Witam! Mam problem z citroenem berlingo 1.4 benzyna 1999r. Otóż podczas jazdy strasznie trzęsie samochodem i nie ma mocy. Posiadam go od 3 miesięcy. Byłem z nim u mechanika została wymieniona uszczelka pod głowicą ponieważ w chłodnicy znajdował się olej. Mechanik stwierdził że to przez tą uszczelkę tak trzęsie. Wymiana uszczelki nic nie pomogła. Wymieniłem...
Jeżeli byś chciał cebulactwo to by pisali tobie uszczelka pod głowicą. Bo przepustnica musi być sterowana czymś - a trzeszczenie to praca silnika krokowego w przepustnicy. A ja tu pisałem żebyś się doedukował - bo wynika, że mało masz wiedzy. Sonda lambda do sprawdzenia. Jak pisałem wyżej.
I kolejna niespodzianka. Z czystej ciekawości zajrzałem dzisiaj do chłodnicy, na ściankach powyżej poziomu płynu pojawił się ciemny osad (wcześniej na pewno go nie było), wyciągnołem trochę prętem - wszystko wskazuje na to, że to olej:/ Pod korkiem oleju w silniku i na bagnecie oleju czysto. Przejmować się tym osadem i myśleć już o robieniu głowicy...
Witam. Nie mogę dojść do ładu z 1.4 75KM 2006r 185tkm Na zimnym zaraz po odpaleniu pracuje wzorowo. Po ok 1 min schodzią obroty z ssania i zaczyna przerywac na którymś z cylindrów. Dodam że przy gwałtownym dodawaniu gazu dławi się. Na rozgrzanym czasem zdarzy mu się przerwać ale jeździ bez zarzutu. Podmieniłem po kolei z drugiego - przepustnice, świece,...
Prawdopodobnie inna pompa i kilka detali. nie liczyłbym że przypasuje ( robiłem niedawno przekładkę z xary do evasiona, jedno i drugie 1,9D, tylko słupek pasuje. Ale skoro tylko pasek dostał to taniej bedzie remont zrobić. Raptem kilka zaworów, uszczelka, planowanie głowicy i nowy pasek. W 600 sie zmieścisz w gratach a robocizna cenowo podobna do wymiany...
Padające panewki,wyciągający się łańcuch w głowicy,zużywające się krzywki wałka,egr itd.Do tego zapychające się zasilanie turbo.Ten silnik konstrukcyjnie to kibel.Fakt że jak dbasz tak masz.Faktem jest też to że robią duże przebiegi.Ale ten silnik to nie jest super udana konstrukcja i napewno nie jest pancerny.Więc nie lejcie wody.Plusy to na pewno...
Jak dla mnie nie ma sensu wymieniać uszczelniać samej góry, zaraz będzie leciało spod głowicy pompy. Pompę trzeba wymontować i wymienić wszystkie uszczelnienia. Zestaw naprawczy do tej pompy kosztuje koło 50 zł, plus możliwa pokrywka i tuleja prowadząca osi dźwigni gazu. Pompę najpewniej i tak będziesz musiał wymontować, zależy jak jest przykręcony...
Witam Posiadam wyżej wymieniony samochód Citroen Berlingo 1.4 + LPG I mam taki oto problem. Samochód grzał mi się bardzo wręcz nie raz gotował wodę. Jak sadziłem poszła uszczelka pod głowicą. Tym oto sposobem wymieniłem uszczelkę + kompletny rozrząd + Pompę wody, termostat, czujnik temperatury. Zmieniłem olej, płyn chłodniczy i teraz co mi się dzieje...
Te silniki miały coś nie tak ze smarowaniem. Nie Ty jeden z tym jezdzisz. Sam mam berlingo w roli woła roboczego i też po mocnym nagrzaniu tak sie dzieje. Nalatane mam 550tys. Problemem są w 99% panewki. Zrobiłem już kilka takich silników i w znajomitej większosci problem leżał właśnie w panrwkach głównych. Musisz mieć na uwadze, że to i tak nie zdrowe...
Usterka zdiagnozowana - kiedyś w samochodzie prawdopodobnie urwał się pasek klinowy, którego kawałki wciągnęło pod pokrywę rozrządu i które dostały się dopiero teraz na mechanizm rozrządu i zharatały wszystkie zawory. Jednym słowem głowica do wymiany (już zakupiona) i będę wymieniał. Pluję sobie jedynie w brodę, że zasugerowałem się słabym ciśnieniem...
Witam Wszystkich. Wiem, że ten temat już był poruszany wiele razy, ale jednak nie mogę dać sobie rady. Padła mi uszczelka pod głowicą (z wydechu wylewał się litrami płyn chłodniczy), więc na szybkiego zdemontowałem głowicę i oddałem do planowania (do tego kupiłem nowa uszczelkę, śruby, pasek, napinacz itd). Wszystko złożyłem bez żadnych problemów. Jednak...
A jaka to świeca? Ceramiczna wkręcana w komore wirową w głowicy? Jeśli tak to nie będzie ona spełniała swojej roli w silniku z bezposrednim wtryskiem. Możesz je wywalić. Załóż świece żarowe z 330 lub płomieniową z MF-a
Pompka jak widać 6 torowa, pracują jednocześnie w oba kierunki, zdziwił by się kolega ale jest bardzo wydajna, wężyki mają fi 3mm wewnętrznej ale śmiało można by założyć o większym przekroju gdyż w głowicy są one większego przekroju. Co do ciśnienia to spokojnie możesz na takiej pompce zrobić natryskowe trawienie gdyż daje ona duże ciśnienie, ma ona...
plynu z ukladu chlodzenia po odpaleniu silnika plyn lekko bombluje, Uszkodzona uszczelka pod głowico robiłem 5 razy test na obecność spalin w układzie nic nie wykazał Miałem podobny przypadek też sprawdzałem testerem nic mi nie wykazywało a po wymianie uszczelki problem znikł
witam jutro wymieniam pompę wtryskową lucas w berlingo 1.9 dw8 1998r. na inną pompę lucas (ten sam model pompy)> Pytanie bo pompa zamienna kompletna czy coś trzeba bedzie przełożyć >? Immo o co chodzi >? Prosze o pomoc , zrobiłem już nową głowicę , wszystkie paski, tylną belkę , świece żarowe , oleje , płyny , paski , rolki , hamulce . To jest ostatnia...
Witam. Posiadam następujący problem Samochód Citroen Berlingo 1.9 DW8B 2003R. Ostatnio sprawdzając poziom płynów eksploatacyjnych moim oczom ukazała się dość znaczna ilość oleju w zbiorniczku wyrównawczym, pierwsze co przyszło mi do głowy "uszczelka pod głowicą" poszperałem trochę w "google" i okazuje sie że nie koniecznie musi byc temu winna uszczelka,...
Witam auto trafiło na warsztat od innego mechanika zabrane w rozsypce. Zostały wymienione pierścienie, zregenerowana głowica, turbina na WG (ukręcony wirnik). Podobno przed rozbiórką auto paliło, nie miało wycieraczek przednich ani klaksonu (ktoś mądry urwał taśmę i zrobił klakson na "guzik"). Do rzeczy: -auto na plaku odpala i tylko na nim, synchro...
Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka głowicy (ucieka płyn chłodzący i/lub wyżuca płyn korkiem z jednoczesnym wzrostem ciśnienia (nadmiernym) w układzie i zapowietrzeniem go. Czasami jest to ugięty korbowód (nieznaczny spadek ciśnienia sprężania w 1-nym cylindrze) Pozdro.
Za turbo oleju nie ma. Zdejmuje głowice. Zobaczmy co tam w środku słuchać.
Witam, to jest jakaś porażka, jeżdżę 1.9D DW8 2005r. był problem z temp (110 st) w trzech serwisach nie wiedzieli o co chodzi kazali jeździć (nic mu nie będzie jak to co nawala zepsuje się do końca to będziemy wiedzieć co wymienić) efekt przytopiona uszczelka pod głowicą koszt 1800PLN w ASO 2500PLN. Wymienili oba rezystory na chłodnicy zrobili uszczelkę...
Witam. Silnik nierówno pracuje i strasznie dymi, szary niebieski dym (nie spalone paliwo) Wtryski brałem z drugiego samochodu taki sam na chodzie i nic, dalej to samo, świece git. Myślałem że może rozrząd i tak był do wymiany, więc pompa na blokadę wałek też wal pierwszy tłok w GMP dalej nic już nie wiem, teraz brać się za pompę czy za głowicę i zawory...
wybite daty na głowicy i pompie .słupek identyczny . różnica w kole zamachowym -przesunięcie znacznika .ale po założeniu kół zapachowych w obydwu silnikach i porównaniu bez zmian obydwa silniki ustawione identycznie . nurtuje mnie niezgodność umieszczenia czujnika wału w skrzyni jeżeli włożony jest silnik rhy 10DYNJ a był rhy 10DYLH a ten ostatni śmigał...
Widać od razu że wszystkie wpisy to nie fachowcy tylko dzieci neo. W espace IV jest system ochrony silnika gdy braknie oleju. Mój koleżka rozwalił miskę o kamień, zapaliła się kontrolka oleju i jechał dalej, ale tylko parę set metrów i silnik zgasł, ponownie nie dał się uruchomić. Dopiero ponowne zalanie olejem i kasacja błędów pozwoliła uruchomić...
Witam. Berlingo 1.9(1868cm3) 2001r pompa lucas, przy pompie są 3 kostki wiec chyba jest i immobilizer. Robiłem kapitalny remont silnika więc wyprułem praktycznie wszystko spod maski. Teraz po złożeniu po przekręceniu zapłonu włączają się światła awaryjne, alarm nie wyje i zapina się prawidłowo. Rozrząd jest ustawiony dobrze. Świece żarowe wszystkie...
Mam taki problem, po remoncie głowicy silnik odpalał od strzała, ale za to był strasznie mułowaty i jezdził tak sobie z miesiąc, aż któregoś dnia zgasł i już nie odpalił. Sprawdziłem że pompa nie daje paliwa na wtryski, prąd dochodzi do zaworu gaszenia i po włączeniu zapłonu ów zawór klika. I chyba najważniejsze pytanie: czy zawór od gaszenia można...
Audi A3 8L nie jest jakimś szczególnie ciekawym modelem, weź pod uwagę kwestię finansową. Może być tak, że wpakujesz masę pieniędzy w naprawy i tuning, a przy sprzedaży zwyczajnie stracisz. Jeździj rok, dwa i sprzedaj , przez ten czas zarób na jakieś fajne auto. Podpisuję się rękami i nogami. Jeżeli chcesz dłużej jeździć - napraw wszystkie ww. bolączki....
Raczej jest to model z immobiliserem ale to raczej trudno żeby się uszkodziło stawiam na paliwo. przede wszystkim sprawdź bezpieczniki jeżeli są dobre to jak zajrzysz pod maskę to po zdjęciu plastikowej obudowy po prawej stronie głowicy ujrzysz obudowę filtra paliwa (owalna czarna puszka do której dochodzą przewody paliwowe) przy której znajduje się...
Witam Sytuacja wygląda następująco - samochód wrócił z wymiany uszczelki pod głowicą i rozrządu. .... Dziwi mnie nieustannie poszukiwanie pomocy na forum po interwencji jakiegos tam mechanika. Sprawa jest prosta - jesli usterka pojawila sie bezposrednio po interwencji , nie szukaj dziury w calym. Przyczyna jest na 99% zle wykonana interwencja. Wroc...
Citroen Berlingo MK1 Dodatkowe gniazdo zapalniczki w miejscu zaślepki przycisku. Gniazdo podłaczone w miejsce, gdzie po przekręceniu kluczyka jest napięcie a do gniazda ładowarka. Ogranicza to pobór prądu przez ładowarkę podczas garażowania i postoju. Ładowarka pochodzi od MIO A501, 5V 1000mA. Przewód USB od TomTom One, ma kątową wtyczkę. http://obrazki.elektroda.pl/3103641700_1...
Mimo że wątek stary to temat na sieci ciągle na żywy. Niestety nie dokopałem się do konkretnych informacji jak aktywować/zasymulować AUX czy zmieniarkę. W Siemens VDO RD3-01 wejścia obsługuje kostka SAA7708H. Warto prześledzić jej [url=http://pdf.dzsc.com/SAA/SAA7708H.pd... Wejście z Toru AM wychodzi z pin1 (licząc od gniazd) głowicy radiowej...
kolega Grala1 nie otwierał wszystkich plików! bo nic nie mówi o całym procesie dotarcia do popychaczy i ich regeneracji przedstawionych na zdjęciach w pliku jak również o przeprowadzaniu procedury autoadaptacji .A diagnostyka za pomocą lexia to na prawdę "banalna sprawa o którą wciąż są pytania".Samochodzik dotarł w takim stanie po serwisach w Niemczech...
Witam szanownych kolegów!!! Widzę, że już są jakieś wypowiedzi niedowiarków, nie jestem bajkopisarzem i nie zamierzam nim być. Jak ktoś chce niech nie wierzy ale po 89' roku to paliwo lotnicze przywozili nam cysterną do zbiornika o poj. 1800litrów, ogrzewaliśmy tym cały zakład. To były czasy! Niestety to się skończyło! Bardzo mi teraz brakuje tej nafty...
Witam. Mam problem z Citroen berlingo 1.4 2006 z grzaniem sie plynu chlodniczego. W upalne dni plyn potrafi zagrzac sie na odcinku 5 km okolo szeciu razy, co prawda zalacza sie wentylator. Zas w zime nie osiaga temperatura nawet 80 stopni. Wymieniany byl termostat I chlodnica oraz odpowietrzany uklad. Czy to uszczelka pod glowica? Dodam ze raz na jakis...
Jeśli ktoś jest odporny na wiedzę to ja go z niewiedzy nie będę wyprowadzał No to sprawdźmy twoją wiedzę Wyprowadź równanie Reynoldsa i pokaż wpływ płukanki. Po za tym nie masz pojęcia o silnikach a tym bardziej o tym płynie do płukania No cóż geniuszu test numer dwa https://obrazki.elektroda.pl/6133577500_... Jeżeli skończyłeś studia...
Witam mam problem z odpalanie m auta po dłuższym postoju muszę dłużej kręcić silnik po kapitalnym remoncie wymieniono pierścienie panienki zrobiono głowice nowy rozrząd nowe świece żarowe silnik na simensie sprawdzono u elektryka dobrego że nic mu nie dolega elektronicznie żadnych błędów może ktoś ma pomysł jaka jest przyczyna
Nie wszystkie mają sterowniki i odczytac sie nie da.Można sprawdzic ustawienie rozrządu,lub wtryski jeżeli dymi trochę na biało. Witam kupiłem citroena berlingo ale właśnie z taka przypadłością że jest słaby kopci na biało i nie wchodzi na obroty.gość od którego kupiłem te auto zmieniał w nim głowice pompę na LUCASA i teraz nie wiem co to może być.:cry:
Witam. Mam Berlingo na warsztacie auto ma nalatane ok 430tys. Olej 10/40 dolewka 1l na 3000-4000tys więc w normie. Została już zrobiona glowica szlif szczelność uszczelniacze. Nie bierze płynu chłodniczego nie ma ciśnienia w układzie nie miesza oleju z płynem. Odma sprawdzona dolot również brak błędów a jak się zagrzeje kopci na biało jak lokomotywa...
Tylko że były o ile mi wiadomo partie urządzeń robione na wschód m.in do NRD a Honeker ze świtą zażyczyli sobie tylko do 104 MHz. Jedyną radą aby to zmienić jest doświadczalnie dobrać te wartości . Ale to musi się udać . Jest taki stosunek L/C jeden na całej skali który to zapewnia , tylko trzeba to złapać . Robiłem sporo głowic UKF i wiem że to całkiem...
Pamiętam ten radioodbiornik. W okresie zimnej wojny na antenie zewnętrznej odbierałem 9 stacji radiowych z Berlina zachodniego z odległości 250km. Pamiętaj, że na zakresie CCIR t.j. 88-108 MHz Julia posiada gorszą czułość. Dzisiaj ze względu na upływ czasu należałoby podstroić nie tylko głowicę ale i pośrednią częstotliwość. Ale błagam nie rób tego...
Pytanie zasadnicze, podłączę się pod wątek - czy można zamienić pompę Bosch na Lucasa ? Na podstawę pasuje, gdzie różnica? Kolejność przewodów zostaje ta sama? Ustawienie blokad też? :Edit: Sam sobie odpowiedziałem - pompa prawie pasuje na podstawę, kwestia przekręcenia szpilek , tak żeby pochylić ja do przodu i przeróbki blachy przy głowiczce, tak...
w oplach te znaki zawsze tak właśnie trochę nie pasują, i zgadza się, że przestawienie o jeden ząbek za bardzo niczego nie zmienia, ale ja zawsze maluje sobie markerem kreski na pasku starym i kołach i przerysowuję na nowy i zakładam tak jak było, i zawsze jest dobrze, a nie tam jakieś znaki które po 20 latach mogą być nic nie warte bo ktoś sobie np...
Ja tu czegoś nie rozumiem... Co to za różnica czy auto jest z 99, 2000, czy 2001? i kosztuje 700 czy 800 zł w tą czy w tą? Jak się okaże że po zakupie padnie uszczelka pod głowicą albo zacznie gnić na dachu to wtedy będzie gorzej i nie wystarczy 700 zł. Jak dla mnie oferta golfa za 9900 normalna, zdrowe, fajnie wyposażone auto od kogoś kto ma 3 lata...
Nie będąc fachowcem w dziedzinie UKFw latach 80-tych ściągałem w Poznaniu na dachu 4 piętrowego bloku na Ratajach UKF z ...... Berlina i to w stereo. Antena była 3 elementowa o dużych gabarytach, robiłem ją wspólnie z krótkofalowcami ( moi dawni współpracownicy) Ponieważ radia były na niskie UKF-y miałem konwerter zrobiony z głowicy UKF od Amatora stereo,...
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu po raz pierwszy. Skłonił mnie do tego mój problem z samochodem. VW Sharan. Rok-1997 1.9 TDI 110 Samochód został przywieziony z berlina rok temu. Stan licznika 167 w 2007 roku miał.( sprawdzone w serwise) Robie ponad 100 tys.km w roku. Auto już w berlinie miało włączoną w obwód przed pompą wtryskową "tunning chip"...
Witam. Kupię, jak w tytule, płytę główną pasującą do tego modelu Philipsa czyli: 32PFL5406H/58. Moduł ma oznaczenie: 715G4722-M1C-000-005X (WK:1113) Na głowicy naklejka Berlinale 2.18 NVM 1.2(5406) Nad kodem kreskowym na naklejce jest: CBPFB4PBZ9S0C Dodatkowo załączam fotkę. http://obrazki.elektroda.pl/7877199600_1... Wersja z pojedynczym...
berlingo głowica berlingo wentylator berlingo głowica głowica stacja
unique 125khz pilot odbiornik radiowy bramy zasilacz przegrzanie
radio master3 chińskie webasto garażu
Piszczący moduł haka holowniczego - przyczyny i rozwiązania Niedziałająca przednia kamera - diagnostyka i rozwiązania