To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
Nie ma różnic w samym siniku.Może być tylko w układzie wtryskowym,a przez to inna jest pompa wody i sprzęgło.W RAV 4 będą wtryski czteropinowe i pompa z zaworami SCV więc tak jak w avensis T22 i starszej corolli E12. Pomimo wszystko głowica wałki i reszta silnika podejdzie.
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Witam, mam problem z Toyotą Proace 1.5 HDI. Pasek rozrządu pękł, głowica zrobiona, zawory wymienione, dźwigienki tak samo, wałki rozrządu również. Wtryski sprawdzone w diesel serwisie. A samochód nie odpala, kręci i nic, wyskakuje błąd P050B, problem z rozruchem.
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Nie ma to zadnego znaczenia. Glowica jest przeciez plaska a komora spalania jest w tloku. Weź takiego 1.9D z Renault i zbierz z niej raz i drugi a na pewno nie zakręcisz wałem, zawory przecież "wysuną się" a komora jest bodajże okrągła. Do tego możesz nie napiąć paska odpowiednio. Ale to skrajny przypadek kiedy głowica jest robiona któryś raz.
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Silniki Toyoty słynęły z uszkodzeń bloku. Najlepsze rozwiązanie to demontaż głowicy i test na szczelność. Jeśli głowica i uszczelka będzie ok to niestety... Najlepiej poszukaj specjalisty od Japonii.
To równie dobrze można powiedzieć że wpadką jest stosowanie delikatnych świec żarowych w 3/4 samochodach jeżdżących po ziemi. To akurat wpadką nie jest tylko to jest celowe działanie żeby auto było zawsze dobrze serwisowane z zastosowaniem b.dobrej jakości olejów, filtrów ect. Problemem jest że niestety w Polsce i innych biedniejszych krajach oleje...
Witam mam problem z kia k2700 Diesel 2.7 po wymianie uszczelki pod głowica regeneracji wtryskiwaczy problem dalej ten sam po dodaniu gazu na maxa bez znaczenia czy zimny czy ciepły kłęby białego dymu jakieś pomysły odpala od strzała zawsze czy stoi dzień czy tydzień ma moc itp mi już brakuje pomysłów .
witam. potrzebna jest mi wiedza na temat sposobu i siły z jaką dokręc ana jest głowica w silniku koparki Yanmar B15 rok prod. 1995. silnik diesla ,3 cylindry. za wszelkie informacje z góry dziękuję.
Aha no to teraz wiem dlaczego mi ubywa tego płynu:) Czyli pewnie głowica pęknięta czy uszczelka bo olej to sprawdzałem i nie zmienił koloru
Kolega Wopor sieje ten sam defetyzm w kilku różnych wątkach. To że diesel siwo kopci, to wcale nie musi być woda, tylko źle ustawiony kat wtrysku, bądź zużyte wtryskiwacze. Nie ma czegoś takiego jak mikropęknięcie - głowica albo jest pęknięta, albo nie jest, test szczelności płaszcza wodnego przy nagrzaniu do temperatury roboczej prawdę powie. A na...
Witam ponownie. Wczoraj wszystko jeszcze raz pooglądałem i zauważyłem: 1) Jak wykręciłem szpilki olejowe (te co mają tulejki) z cylindra to nie znalazłem żadnych dodatkowych otworów magistrali olejowej którymi olej mógłby wypływać i dalej po szpilkach płynąc na głowicę do góry 2) Sprawdzałem otwory są czyste -dmuchając w te otwory nic się działo jakby...
Ile razy można pisać że każdy diesel jest kolizyjny ? Skoro pasek pękł w trakcie jazy to niestety - głowica w górę.
Witam Kanały wodne nie są wielkim problemem pompa wody jest i jakieś cisnienie daje wiec kanały wodne nawet o srednicy 6-8mm powinny starczyć bo to nie jest spalinowy i nie musi mieć takiego chłodzenia bo jest duzo mniejsza temperatura Co do silnika z jakiego zrobić... Na pewno najlepiej jakby to był by Diesel wysokie spręzanie da duże max cisnienie...
Witam ponownie mechanik dopiero po weekendzie zwali miske i zobaczy nasluchiwal styków i stwierdził że panewki i teraz moje pytanie brzmi czy mogło mieć na to wpływ że głowica była zmieniana bo poprzednia była peknieta i zniknął mi płyn chłodniczy
Owik - jasne że nie tym pęknięciem które widać, tylko kanałem zaworu, co z tego że "przypudrowano syfa", skoro pęknięcie sięgnęło głębiej - widać brązowo - zółte ślady korozji na obydwu gniazdach. Głowica na złom.
Głowica w górę. Każdy diesel jest kolizyjny.
100% głowica do góry.
Witam Mam pytanko co może byc przyczyną dymienia mocnego na niebiesko nierównej pracy na wszystkich zakresach obrotów dodam tylko że silnik był przegrzany i się zatarł tyczy się to silnika diesla 2,3 głowica była wymieniona bo tamta pękła pierścienie nie popękały tuleje są tylko lekko przebarwione. Pozdrawiam
Panowie poratujcie jakim momentem dokrecona ma być głowica w silniku DW8 (partner/berlingo 02r). Jest to diesel bez turbiny
Głowica w górę.
O ile to głowica bo mogą być i pierścienie. Na jednym cylindrze nie odczuje ubytku mocy. Ja polecam sprawdzić dokładnie czy to olej bo może to być paliwo. panowie skoro nie dymi na niebiesko i nie czuc grila spalonego to nie moga byc pierscienie , stary diesel na jednej fazie wtrysku jak dostanie kielicha oil to jak po rosyjskim spirolu, odrazu zmierzch,,,
Nie tylko pierścieni. Wypisałem to co uważam że może mieć związek ze sprawą. Wymienione też panewki głowica po planowaniu, łożyska i wszystkie inne pierdoly. Więc remont był. Skoro twierdzisz że to sprawa kąta to wyjaśnij proszę jak go ustawic będzie to bardziej pomocne. Co do autocentrum to nie wiem czy to specjaliści ale diesel jest diesel ropa zapala...
Skoro tak to podejrzewam że układ Ci się zapowietrza. W momencie przegazówki robi się większe ciśnienie i powietrze jest wypierane, ale później znowu przy wolnych obrotach gdzieś łapie powietrze. Jeszcze jest opcja, że głowica jest w stanie agonalnym i to przez nią masz problemy. Mam nadzieję, że będzie to tylko termostat, ale mam złe przeczucia.
Podobno głowica była sprawdzana, na testach, wszystko było ok i żadnych mikro dziurek tam mnie było. Mam nadzieję że sprawdzal to ktoś kompetentny
Witam. Posiadamam Golfa V generacji, rok produkcji 2005, silnik diesel 2.0. Około 6m-cy temu rozpoczęły się problemy z odpalaniem autka. Aby uruchomił trzeba było troszkę dłużej kręcić. Wymiany+naprawy: - pompa paliwa; -świece żarowe; -pompa wtryskowa; Po wymianie powyższych części dolegliwości nie minęły. W sierpniu po dłuższym postoju-około 2dni,...
No właśnie dwa wtryski wymienilem bo się skończyły....odpalał i jeździł ok, ale na wolnych obrotach po podłączeniu komputera pokazywało że wartości są tragiczne. Skrzyniowiec mówił, że to wina wtrysków. Po wymianie żadnej poprawy. Też podejrzewam dwumasę. Tylko, że ta skoda już mi nerwy zjadła. Zrobiona też głowica a dalej połyka płyn. Najprawdopodobniej...
Witam Silnik diesla. Płyn ch ł odz ą cy zmienił kolor na brzydki ż ółty. Praktycznie nie działa ogrzewanie, zapowietrza się prawdopodobnie. Podejrzewałem, że spaliny dostają się do obiegu wody ch ł odz ą cej. Test CO2 potwierdził przypuszczenia. Liczyłem na to że chłodnica spalin nieszczelna. Jednak po ominięciu chłodnicy objawy nie ustały, co świadczy...
Głowica została splanowana w warsztacie a resztę robiłem sam. Chciałem się właśnie dowiedzieć dlaczego po złożeniu słychać to klekotanie. Już nie raz ustawiałem rozrząd w innych samochodach i wszystko było ok.
Radzę sprawdzić chłodnicę spalin. Głowica może być dobra. Musisz w tym celu odwiedzić warsztat, sam nie dasz rady.
Robie remont silnika mazda 2.0 fr7j 143 km. Remont z powodu pęknięcia wału. Kupiłem wal, poszedł do szlifu, głowica tez do regeneracji. Na dniach będę składał. Jak dokrecic śruby na wale i korbach? Nie bardzo miałem jak sprawdzić cisnienie oleju na uszkodzonym silniku. Jak zweryfikować pompę oleju? Nowa jest dosyć droga i nie zbyt dostępna. Pompa jest...
Poniżej zdjęcie radia proszę o pomoc jaki kod wpisać i czym zatwierdzić ? Z dowodem zakupu proszę do autoryzowanego serwisu. Tylko że serwis nissana w Tarnowie to katastrofa dzwoniłem i nikt nie odbiera. Kiedyś byłem sprawdzić note 1.6 to jakieś nieporozumienie mechanik lekko "zapoconą" miskę olejową nazwał wyciekiem :) itp. a kilka lat temu gość kupił...
Ciśnienie mierzone było w mpa i na wszystkich cylindrach pokazywało 7. Chłopie weź się opanuj 7 MPa to jest 70 atm. Głowica by ci odleciała.
Witam i dziekuje za zainteresowanie tematem Chciałbym dodać że do płynu dostaja sie spaliny jeszcze zanim silnik się rozgrzeje do normalnej temperatury Czy jest możliwe ze głowica została źle sprawdzona na szczelność ? nie ma widocznych pękniec jedynie miedzy zaworami co każdy uwaza za normalne... dorzucam fotke głowicy przed założeniem
Poszła mi głowica w astra jedynce 96 rok 1.7 diesel z silnikiem oplowskim szukam całego silnika i zastanawiam się czy z innego modelu będzie pasować np.z opla z silnikiem isuzu
Pewnie kiepski akumulator. Jak długo go kręcisz że się prawie rozładowuje? Zastanów się jeszcze raz, nad tym co napisałeś. Możliwe że to wina pompy. W systemach Bosch EDC, jeśli ciepły silnik ciężko zapala, z reguły winny jest albo czujnik temperatury paliwa, albo zużyta głowica pompy. Tak czy inaczej, trzeba przepatrzeć kolejno osprzęt silnika.
Witajcie Głowica już na stole.Zrobiłem teścik szczelności zaworków {zalałem naftą } okazało się że po dziesięciu minutach na 2cyl. jest pusto, poszło wydechem.Mam jeszcze problemik dlaczego mam czarne świece ,przepustnica wygląda jak bym miał diesel >masło< . Może to być wina zaworu egr bo przy rozkręcaniu zauważyłem stopiony przewód plastykowy...
Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
na 5 cylindrze było 3 bary mniej niż na pozostałych, teraz nie mierzyłem bo nie mam manometru, muszę pożyczyć 3 bary to znaczy ile na pozostałych ? Czy przy podniesionych obrotach przepala ? dlaczego wymieniane były pierścienie ? czy przed tym całym / pseudo / remontem te same objawy ? kto wymieniał pierścienie ? głowica zdjęta z trupa czy chodzącego...
Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem. Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu.
Witam. Mam problem z układem chłodzenia w Mazda 323 rok 1998, diesel. Podczas jazdy po kilku kilometrach podnosi się temp wody i włącza się wentylator. Czasem sama się obniża,a dziś nie chciała,dopiero po jakimś czasie. Później już jest ok. Ucieka też niewielka ilość wody. Przewody nie są sztywne. Nie wyrzuca wody. Jakiś czas temu był reperowany silnik...
Witam, piszę tutaj grzecznościowo dla kolegi który ma problem z autem. Auto Renault Kangoo II 2006 rok diesel 1,5 dci Kupił niesprawne, od początku nie odpalało. W aucie zostały wymienione wtryski. Problem był również z komunikacją z ecu (launchem oraz clipem), po przejrzeniu instalacji połączył się launch oraz zostały zakodowane wtryski. Po tym zabiegu...
Witam serdecznie. Pacjent alfa romeo 159 1.9 16v 136km jtdm, wymieniłem turbo na 2 po regeneracji i auto kompletnie straciło moc ledwo wchodzi w obroty przy 2000 turbo pompuje 0.2bara przy 3000 0.4bara a gdy dochodzi do 3500 to nagle szybuje do 1.4 i samochód wtedy wstaje dopiero żywo, przy odpięciu któregoś z węży podciśnienia samochód głośna zaczyna...
Mam nietepujący problem w Oplu Vecvtra B Diesel 2.0. 16 V: w układzie chłodniczym ubywa płynu, przybywa oleju silnikowego. Głowica była sprawdzana (nie jest pęknięta), została splanowana, wymieniona została uszczelka pod głowicą i wszystkie elementy towarzyszące tj. śruby, uszczelniacze, oringi, podkładki. Niestety po przejechaniu około 100 km w ciągu...
Wąż przelewowy jest założony nowy, bo gdy latem w aucie zmieniana była głowica i uszczelka pod nią, wąż został wymieniony ;) Jednak dla świętego spokoju zrobię to. Nadal zastanawiam się nad odpięciem węży od ściany grodziowej i przepłukaniu nagrzewnicy. Zastanawiam się jedynie czy jest to fizycznie możliwe.
miałem golfa 1,6TD przebieg koło 300 000km. Taki kupiłem bo na taki było mnie stać. Byłem pewny że mnie nie zawiedzie i na tamten czas bardzo mi pasował. Jednak gdy padła już głowica to po jej remoncie nigdy nie byłem pewny auta. Kupe pieniedzy wybuliłem na ten silnik ale efekt mnie nie zadowalał. Sprzedałem i kupiłem passata 2.0 benzyna/gaz i jestem...
wymiana uszczelki głowica diesel wymiana uszczelka głowica diesel silnik diesel jednocylindrowy diesel
niebieski matryca blaupunkt euroster czujnik cyfrowy polsat niekodowane
xprog programator xprog programator
Schemat elektryczny zapłonu Briggs & Stratton V-Twin 655 – układ, cewki, przewód kill Sygnalizator IP – Patlite NHV, Axis C1310-E, Zettler P85AVR – alarm przez Ethernet, TCP/IP