Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
zawsze lubiłem etap dokręcania głowicy Po przeczytaniu tego od razu przypomniało mi się składanie Perkins-a 1104. Najpierw samo to że głowica waży chyba z 60kg wiec bez pomocy nie idzie jej delikatnie położyć, potem dokręcanie w odwrotnej kolejności niż zazwyczaj, od zewnątrz do środka, i takimi momentami że trzeba chociaż ze 2m rury na klucz. Takie...
Witam ponownie. Z racji tego że od remontu Yamahy minęło już około pół roku to chciałbym się podzielić rozwiązaniem tematu. Głowica został dokręcona siłą 3.5kg.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Strona 31 prawa kolumna.
40nm 79nm 90*
50Nm + 210°
Żadne dokręcanie nie zadziała. Głowica zaworu się zużyła (pękła uszczelka) i należy ją wymienić ale aby to zrobić należy zakręcić wodę na przyłączu. Przy tej średnicy rury nie da rady zrobić tego pod ciśnieniem - próbowałem kiedyś. :) Widoczna nakrętka służy jedynie aby wymienić/docisnąć uszczelnienia gdy zawór cieknie. Poszukaj na działce może masz...
Głowicę dokręcasz do końca i tyle .
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj. może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ? jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić silikonem...może nie wypcha... Głowica robiona kompleksowo w bardzo dobrym warsztacie więc odpada. Dodano po 1 silikonem...może nie wypcha... ?????...
Skan z orginalnej instrukcji od c-330. http://obrazki.elektroda.net/26_12391291...
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
http://obrazki.elektroda.pl/5637359600_1... momenty dokręcania w trzech etapach: 1.20 Nm 2.49 Nm 3.67 Nm
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
https://docplayer.pl/docs-images/63/5004... jeśli kupiłeś nowa uszczelkę powinien być schemat i momenty dokręcania na rysunku.
Ups całkiem zapomniałem ale tak jak pisałem pierwsze 3 etapy ok a ostatni to właśnie 90stopni.
Witam, mam do wymiany uszczelke pod głowica w moim seacie ibiza 1.2i system porsche. Kupiłem uszczelke i w instrukcji na temat dokręcania jest napisane: 20Nm 90°>90° może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tymi stopniami? Bo 20Nm to rozumiem siła dokręcenia kluczem dynamometrycznym. Prosze o wyjaśnienie tych oznaczeń.
Wszelkie korki spustowe czy kontrolne, rzeczy takie jak piasty, przeguby czy głowice dokręca się momentem podanym przez producenta pojazdu. Musisz sobie zdobyć/kupić instrukcję serwisową danego auta i tam będą wszelkie informacje.
Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
dokręć na 30Nm.
Zerknij czy to będzie to, bardzo możliwe że mają te same silniki.
Wczoraj zgasiłem auto w celu dolania wody do układu bo miałem nie szczelność Witam czy kolega wlał tą wodę do wyrównawczego jak był gorący silnik? czy może odczekał aż ostygnie lub wlał gorącą? bo jak na gorący to może strzeliła głowica i dokręcanie takiej głowicy to raczej nie ma sensu. Dodano po 9 No i wszystko jasne. Szkoda że palcami szpilek nie...
Głowica 45Nm+90deg+90deg+90deg, wałki 20Nm.
Musisz zamontować nowe śruby, to raz. Etapy dokręcania to: 1. 40Nm 2. 90stopni 3. 90stopni Głowicę dokręcasz zaczynając od środkowych śrub i dalej na krzyż, np: http://obrazki.elektroda.pl/8260672500_1... Łożyska główne (śruby oczywiście nowe) 1. 65Nm 2. 90stopni Łożyska korbowodu (też śruby należy montować nowe) 1. 30Nm 2. 90stopni.
Witam. Opiszę krótko swój problem. Po wymianie uszczelki pod głowicą w BMW 528i przy próbie dokręcania szpilek zerwał się gwint, później drugi. Głowica zdjęta, kupiony zestaw naprawczy konkretnie do tego silnika, wymienione w sumie 5 sztuk (dodatkowo te, które były "niepewne"). Dokręcanie szpilek siłą 40Nm i później jeszcze 180 stopni lub pół obrotu,...
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
1. 30Nm 2. 30Nm 3. 300° +/-6° nowe śruby oczywiście.powodzenia
Wysłałem spakowane zdjęcia w wiadomości prywatnej.
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
10 18 29 kilo w ślimaku
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
"Śruby na torx 1dokręcanie wstępne 10Nm 2dokręcanie wstępne 80 Nm 3dokręcanie wstępne 150Nm 4dokręcania wstępne 90 stopni 5dokręcanie końcowe 90 stopni Głowica kolejność ---- 6---- 1------4 3------2 ---5--- Pierwsze dokręcanie najpóźniej po 1000km lub po 1 godzinie pracy pod obciążeniem dokręcić przy zimnym lub ciepłym silniku o 90 stopni kolejność...
nieprawda, w niektórych silnikach śruby dokręca się np 100 Nm +pół obrotu, albo + 1/4 obrotu, itp. w ciapku akurat tak nie ma
prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/56_12592640... Glowica: M10x1,25 = 20Nm + 40Nm + 90stopni + 90stopni + 90stopni
W załączniku jest wycinek z instrukcji serwisowej od tego modelu.
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Myślę, że głowica do zdjęcia ponownie i sprawdzić szczelność. Do tego jeżeli docierałeś zawory, to dobrze byłoby sprawdzić luzy, czego zapewne nie zrobiłeś. Co do wycieku oleju to połamałeś pokrywę zaworów /na narożnikach i w miejscach wkręcenia śrub/, gdyż jej dokręcanie też trzeba zrobić z głową i delikatnie. Jeżeli uszczelka już raz była wymieniana...
1:50nm 2:90° 3:90°
1 etap 24 Nm 2 etap 49 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap śruba M10 58 Nm
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
Witam Może pomoże: http://obrazki.elektroda.pl/6567143100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9920547800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2502387000_1...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
W czterech etapach: 1. 40Nm 2. 60Nm 3. 90° 4. 90° https://obrazki.elektroda.pl/4580372800_...
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
http://obrazki.elektroda.net/55_12898527... To chyba to.
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
Witam. Ja w swojej katanie dokręcałem głowicę z siłą 32-34 Nm ( wymieniałem pęknięty pierścień), tak informacje odnośnie dokręcania głowicy w tym skuterze podał mi kiedyś zajmy holender który prowadził serwis japońskich motocykli i skuterów w Den Hag.
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1...
Znalazłem takie wartości, ale nie jestem ich pewien. Głowica: - 30Nm, - 73Nm. Łożyska wału: - 25Nm, - 52Nm. Korbowody: - 16Nm, - 32Nm. Wałek rozrądu: M8 - 22Nm M6 - 12Nm
Proszę momenty obrotowe dokręcania.
Tak naprawdę ten silnik Deutz-a nie jest silnikiem Deutz-a. To Lombardini FOCS i ten silnik tam się nazywa LWD 1204T. Pełna dokumentacja serwisowa do tego silnika jest na elektrodzie. Wstawił ją (at)georgesgr tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ciężko cokolwiek znaleźć, spróbuj poszukać serwisówki Haynes, dużo ich jest, ale trzeba po opisach posprawdzać, czy będzie pasowała do tego silnika.
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
Witam potrzebuję momenty i kolejność dokręcania głowicy w RENAULT Premium z 2000 roku, 300 KM, głowica dzielona (6 części) oraz luzy zaworowe. Śruby: -M20 -M14 silnik typ: MI DR062045041 Dzięki.
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Głowica silnika 4045hl
Głowica jest płaska, jeśli się nie mylę, więc nie ma znaczenia ile ją splanujesz, byle było to w granicach rozsądku. (głowica splanowana i gniazda zaworów też zazwyczaj liźnięte, więc nic się nie zmienia) Uszczelkę zakładasz grubszą o tyle, ile splanujesz blok. Nie planujesz bloku, więc wkładasz 0,7 taka jak była. Najgroźniejsze są wżery wokół cylindra....
Jeżeli pomóc uzyskana, można zamknąć temat?
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
Na zdjęciu kolejność śrub i siła.
powini byc wszystko
Dokręcanie śrub etap1 - 20Nm; etap2 - +100stopni +/- 6st. Kolejność: http://obrazki.elektroda.pl/2748807600_1... Mała podpowiedź: śruby głowicy nie mogą być dłuższe niż 118,5mm!!! 1 jaka grubość ma głowica oryginalnie Nie wiem, nie posiadam info w domu :D ile można splanować Dużo (nie masz wiedzy - po co pytasz?). Czy przy tym książkowym nie...
Dzisiaj kupiłem taką uszczelkę i była w opakowaniu ulotka, kolejność ,momenty. Do pioart, szczęściarz jesteś, mnie tylko i zostało.
Hmm czy coś takiego? https://obrazki.elektroda.pl/4639040400_...
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Po spirali, od środka.
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
-60Nm -60Nm -180°
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
65Nm
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Na opakowaniu uszczelki pod głowicę też powinieneś mieć wszystko podane.
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
Witam. Potrzebuję informacji dotyczącej momentu oraz kolejności dokręcania śrub głowicy i klawiatury rozrządu (kod silnika D6A250 EC96 , rocznik 1997). Kolejna sprawa to sposób regulacji zaworów (widziałem kilka schematów, ale nie mogę znaleźć do FL6). Pozdrawiam. hello, a little late but I hope that helps you. regards
Który rok?
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Wszystko znajdziesz w tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/9941401200_...
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
Tak jak schemat dokręcania mówi i na tym koniec. Nic więcej nie ruszać :)
Te 6 etapów możesz sobie darować, wystarczy 40Nm, 60Nm i 2x po 90°, zresztą w opakowaniu dobrej uszczelki np elringa masz instrukcję dokręcania. Istotne jest tylko sprawdzenie śrub, najlepiej kupić nowe. Nie jest to wbrew pozorom, wyrzucanie pieniędzy w błoto, robiliśmy kiedyś 2 głowice jednocześnie na hali, kumpel takiego, jak Twój, ja benzynę 1,8....
http://obrazki.elektroda.net/46_12274330... Powinno pomóc.P
głowica kompresora dokręcanie głowica dokręcanie deutz dokręcanie mazda
panasonic l42e6ek napęd bramy garażu ciągły restart komputer
najlepszy interfejs diagnostyczny najlepszy interfejs diagnostyczny
Wnętrze gramofonu CEC BD-5200: szczegóły i komponenty Zmywarka ciągle wypompowuje wodę - przyczyny i rozwiązania