Też na forum. 0,3/0,5.
http://obrazki.elektroda.pl/4563523700_1... 1 - 30 Nm 2 - 60 Nm 3 - od105 do 115 Nm
Najpierw 30Nm -> 60Nm-> dociagniecie 90 stopni i na koncu znowu dociagniecie 90 stopni. http://obrazki.elektroda.pl/9619248400_1...
990094
1 etap 15±2 Nm, 2 etap 93°±2°, 3 etap 123°±2°
Ten, który na filmie ktoś kręci kluczem, trzeba dokręcić. Kryzowanie następuje za pomocą tego wewnątrz - wymaga on specjalnego klucza (kryzowanie nie ma wpływu na przecieki). Czy moze to jest w Krakowie - zwłaszcza w pobliżu osiedla Ugorek? Mógłbym wpaść i zobaczyć (jeśli to jest ta lokalizacja).
http://obrazki.elektroda.pl/9263716800_1... Proszę.
Witam Walcz kolego....
krok 1 - 20Nm krok 2 - 260 stopni
Na opakowaniu uszczelki masz wszystko No niestety czasami nie ma ;-) Z goetze dla BLS'a nie miałem ;-) 1.40NM 2.70NM 3.Czekamy 10 minm 4.90 stopni 5.90 stopni 6. sruby M8 dokrecamy 25-30NM http://obrazki.elektroda.pl/3457968900_1...
Głowica: 1- 5Nm 2- 30Nm 3- 150 stopni +- 3st. 4- 150 stopni +- 3st. Szpilki nowe, jeśli dokręcisz tak na starych, to na pewno zerwiesz! To samo z korbowodami!!! Korbowody: 1- 25Nm 2- 55 stopni +-6st. Jak nie chcesz kupować nowych to kręć na własne wyczucie i odpowiedzialność.
Dane dla twojego silnika: http://obrazki.elektroda.net/7_123825279...
Bez jaj, 34 Nm to chyba na śrubę M12. Tam jest gwint M6 lub M7, więc moment 10-13 Nm max. Brak serwisówek dla silników morini LC, więc nie ma czym się sugerować.
cześć po angielsku może być?
15Nm stopniowo na krzyż aby uniknąć naprężeń, pęknięcia uszczelki/głowicy itp itd.
Głowicę dokręcasz do końca i tyle .
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
nie zapomnij cordoba o poprawnym dokręceniu głowicy :) bo nic Ci po najlepszej usczelce jak nie dokręcisz jak trzeba.
http://obrazki.elektroda.pl/5163651500_1... Mam nadzieje że o to Ci chodziło.
Cześć. Jeśli dokręciłeś tylko tę część, którą zaznaczyłeś, to raczej nie zlikwidowałeś problemu. Jest to tylko mocowanie samej głowicy do zaworu termostatycznego i nie ma ono bezpośredniej styczności z wodą w układzie. Być może zawór jest poluzowany w gnieździe i dokręcając głowicę dokręciłeś również jego. Dlatego dobrze by było, żebyś zdemontował głowicę....
Znajdziesz [url=http://chomikuj.pl/wieslaw7105/Siln... wszystko.
Z edc jest tak samo.
Tu nie tylko moment dokręcania, ale również kolejność dokręcania poszczególnych śrub jest ważna.
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
Witaj Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 90 (°) Etap 3 90 (°) Proszę bardzo.
To drugie. Do tego nowe śruby.
Można.
Witam. Z instrukcji, którą ja widzę dla tego silnika, to ten mały klucz wystarczy. http://obrazki.elektroda.pl/1278958000_1...
http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
Przykręcanie głowicy 10Nm+80Nm+150Nm+90° a mostki korbowodowe 100Nm+90°dane pochodzą z papierowej instrukcji dotyczącej silnika D28xx.
http://obrazki.elektroda.pl/1042175100_1... Moment 30 Nm i 2 razy po 90 stopni. Tak samo dla 8 zaworowych jak i 12.
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
Z jaką siłą dokręcić głowicę do Lombardini 15 LD 440?
To nie takie proste jest. Stara śruba może nie uszczelnić prawidłowo i nie zapali. Na śrubie jest stożek do zgniatania. Za mocne dokręcenie zniszczy głowicę pompy. Moment dokręcenia to 75 Nm. A najlepiej kupić nową śrubę trójkątną.
Korbowód wstepne 100+10 Nm ostateczne 90 +10 stopni glowica wstepne 300 Nm ostateczne 3 # 90stopni sruby nowe (ja zakladalem stare ale serwis zaleca nowe) tuleja wystep 0,035-0,085 mm.Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/5377598800_... https://obrazki.elektroda.pl/3419138200_...
Prosze. W załączniku
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Dziękuję koledze Adamowi za potwierdzenie. Temat rozwiązany, głowica dokręcona zgodnie z instrukcją. Wszystko jak najbardziej OK, autko uruchomione.
moment dokręcania 17,7-21,6 Nm a potem kąt 88-92 stopnie
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
Najpierw spróbuj poluzować śruby głowicy,potem jedną ręką dociskać głowicę do wałka a drugą dokręć śruby.
Silniki z serii 190000,moment dokręcenia śrub głowicy to18Nm.
Rano jak tylko wypije kawulca i spale fajorka to ci podam. www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?... A w tym poscie kolejny link. www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056800.h... I tu już masz momenty.
Mam problem z dokręceniem głowicy w samochodzie chrysler voyager 2,5Td 1994r. Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
dokręć na 30Nm.
Dokręcenie głowicy: 1 krok - 15 Nm 2 krok - 39 Nm 3 krok - 60 stopni 4 krok - 60 stopni
Witam. Śruba dociskająca kołnierz wtryskiwacza M8X45 pierwsze dokręcenie 10Nm,ostateczne dokręcenie 30Nm. Śruba dociskowa M 22X1,5 (dociskająca kruciec paliwowy w głowicy),pierwsze dokręcenie 10 Nm ,ostateczne dokręcenie 55 Nm.Przewód wysoko ciśnieniowy ( pierwsze zastosowanie), pierwsze dokr. 10 Nm, ostateczne dokr. 60 stopni.Przewód wysoko ciśnieniowy...
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1138042100_...
Witam potrzebuje momenty dokręcenia głowicy oraz ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej oraz luzy zaworowe Massey Ferguson 3080 silnik Perkins 6 cylindrowy (at)ElektrodaBot
Tak jak napisałem, tylko gaźnik, jeżeli dym ma rzeczywiście czarny kolor. Spróbuj dokręcić śruby głowicy cylindra.
A dajcie chłopakowi pogrzebać,zdejmij głowice zobacz co ucierpiało,powymieniaj i będzie dobrze. Uszczelka wiadomo nowa,pasek i napinacz też. Kolejność i momenty dokręcenia głowicy znajdziesz w google.Działaj...
Dla silnika 1.3 od strony 369 a o głowicy strona 376, miłej lektury życzę.
Momenty dokręcania silników 2.2 JTD , 2.3 JTD , 3.0 JTD. Silnik 2.3 JTD to ten sam co w IVECO 2.3 HPI
https://obrazki.elektroda.pl/9894302900_... Tutaj Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8578388100_... Prosze
Witam poszukuje informacji z jaką siłą dokręcić głowicę w agregacie chłodniczym termoking z silnikiem diesel firmy yanmar 3tnv76
sprawdź jeszcze w jakim stanie są wtryskiwacze. ja bym przejrzał teraz sterowanie elektroniczne silnika. czy po zmianie bloku głowica była planowana, dokręcona jak trzeba, uszczelka ok, zawory sprawdzone ?
Witam, chciałbym się zorientować, jakie są momenty dokręcenia śrub głowicy Deutz 912 5-cylindrowe 90 koni chłodzony powietrzem
Zaraz się okaże że głowica splanowana o 3mm....... Pomierz długości kanałów od i samym śrub.
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? (at)ElektrodaBot
Wszystkie dane są dostępne tu: https://www.google.pl/url?sa=t&source=we... mam nadzieję nadzieje ze komuś sie przyda
Podobno szpilki nie są wkręcane w ślepe otwory. Pokrywę mam solidnie przykręconą z nowiutką uszczelką. Ponadto z tym solidnym przykręceniem to też należy uważać, ponieważ zerwały się już dwie śruby (nowe). A wracając do oleju na głowicy: dokręciłem trochę szpilki i na razie nie pojawił się świeży olej, a zrobiłem już 500 km.
I czy konieczne są nowe śruby? Niestety tak, ponieważ używane śruby mogą spowodować nieprawidłowe dokręcenie głowicy oraz mają tendencję do "ukręcania/urywania" się co będzie dużo większym problemem. Więc co do nowych śrub to na 100% są one konieczne.
Kupując nową uszczelkę pod głowicę, będzie instrukcja w zestawie dotycząca kolejności i momentów dokręcania. https://obrazki.elektroda.pl/2192976500_...
to albo padło ci uszczelnienie wałka rozrzadu albo masz uszczelkę pod głowicą padnietą, ewentualnie nie dokręcony filtr oleju
Było wielokrotnie na forum, a jak nie to jakikolwiek manual do skutera z tym silnikiem i tam powinno być. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Barton rebel 4t problem - 4
Szukam z jakim momentem dokręcić głowicę i korbę w Lombardini 15 LD 440. Pomoże ktoś?
Witam wszystkich, proszę o podpowiedź z jaką siłą dokręcić szpilki głowicy w silniku Lombardini LGW 523 i czy po dokręceniu trzeba znowu popuszczać po kolei o jakiś kąt i dokręcać ponownie. Będę wdzięczny za rady, mam zamiar wymieniać uszczelkę a nie chciałbym czegoś zepsuć
[url=http://www.bareco.com.au/files-jdee... tutaj. Są 4 silniki 6-cylindrowe, może jeden z nich to akurat ten Twój ;-) A [url=http://www.strong-strut.com/CONVERS... konwersja barbarzyńskich jednostek na nasze :-)
Potrzebne momenty dokręcenia śrub korby , głowica luzy zaworowe silnik Kubota V3300
Sprawdź na początek odpowietrzenie zbiornika paliwa, święcę oraz odległość cewki od koła zamachowego. Na wszelki wypadek, spróbuj dokręcić śruby głowicy.
Zróbmy tak: Silnik PSA 2.2 16V 158KM benzyna. Potrzebuję schematu, kolejności dokręcenia śrub głowicy. Potrzebny także momaet z jakim trzeba dokręcić owe śruby. (at)ElektrodaBot
http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1...
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
CHEVROLETTrailblazer 4.2 24V (LL8) 2001 - 2006 Faktycznie- workshopdata nie podaje potrzebnych danych. Ciekawe, ostatnio jak nie podała danych w fordzie, to odpisali że producent nie przewiduje remontu silnika w tym modelu. Zapytam na górze.
Hej, instrukcja podaje 27Nm.
A po wymianie uszczelki po przejechaniu ok. 1000 km była głowica ponownie dokręcona? Nie ubyło/przybyło płynu chłodniczego? Może ją znowu wydmuchało, jak np. nie była planowana głowica.
Właśnie dlatego że nie założyłeś tej podkładki głowica się zablokowała (dokręciła "na chama") i nie można zablokować przekładni. Normalnie, przekładnię blokuje się przez otwór z boku przekładni, służą do tego też otwory w podkładce, której zapomniałeś założyć. Musisz jakoś zablokować wałek, a tym samym przekładnię. Odkręca się w prawo, tzw. "lewy gwint".
Korbowody: 1. 25Nm 2. 120stopni Głowica 6 cyl- siła dokręcania taka sama jak dla 4 (dla3 cyl też), kolejność: https://obrazki.elektroda.pl/4465744000_...
czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe mf 4 cyl Dodano po 7 czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe PERKINS 4 cyl
Rozbierać ,ogladnać gumowy króciec gaźnika, jego oring na połączeniu z głowica, dokręcenie śrub . Sprawdzic czy guma nie ma pęknięc ,dziur.
Witam. https://obrazki.elektroda.pl/2775170800_...
40NM, 60NM, 90ST., 90ST.
Najlepsze rozwiązanie, zdejmowanie głowicy nie opłaca się.
Sprawdz kluczem dynamometrycznym czy dobrze są dokręcone śruby na głowicy. Jeśli to nie pomoże to musisz wymienić pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Sprawdz tez prowadnice zaworów czy nie są wyrobione.
Z jaką siłą NM dokręcić głowicę i korbowody?
Podaj typ maszyny.Serwisówki od silnika może nie mamy ale od maszyny mozemy miec.Jak siema 500 typow maszyn to trudno pamietac co gdzie siedzi.A wy qwa piszecie jedno zdanie i czasem drugie-pomoże ktoś?
Szukam kolejności dokręcenia śrub głowicy oraz momentów. Dodatkowo potrzebuję momentów dokręcenia panewek i informacji o luzach zaworowych. Silnik 9,5 litra model Iveco 8460.41S moc 254 KW
Wymienić śruby Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 (Śruby 1 i 2) 25 (Nm) Etap 6 (Śruby 1 i 2) 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Etap 1: 30 Nm + 80° ± 4° Odczekać 3 minuty Poluzować śruby na głowicy cylindra Etap 2: 25 Nm + 213° ± 7° Uruchomić...
Pany, pomocy! Na ile niutonometrów dokręcić głowicę w silniku BMM 2.0 TDI Seat Leon 1P1? Dzięki za pomoc.
Jak przerwa na świecy? Iskra jaki kolor? Nie ściągałeś cylindra? Być może łapie powietrze na uszczelce cylindra lub głowicy dokręć szpilki.
Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy w Peugeot 3.0 V6 benzyna?
Ev... , poniżej głowicy (tzn. bliżej rury) powinna być nakrętka. Spróbuj ją dokręcić i ustabilizować położenie głowicy. Wtedy regulacja powinna zacząć działać. Jeśli nie to napisz.
uszczelka wymieniona nowa, dobrze założona i głowica dokręcona pare razy.
Witam ponownie. Z racji tego że od remontu Yamahy minęło już około pół roku to chciałbym się podzielić rozwiązaniem tematu. Głowica został dokręcona siłą 3.5kg.
Z jaką siłą NM dokręcić głowicę w silniku Perkins 403c-11
Pamiętaj, że ta zaślepka, którą wkręcasz zamiast głowicy, dokręcona do końca zamyka zawór.:)))))
Witam potrzebuję informacji na temat momentu dokręcenia śrub głowicy oraz kolejność ich dokręcenia a także korbowodu samochodu Daewoo Lublin 2.4 Diesel . Spędziłem już mnóstwo czasu i nic nie znalazłem więc potrzebuję szybkiej odpowiedzi
Może być jeszcze sytuacja, że głowica jest za mocno dokręcona. Wystarczy poluzować docisk głowicy o 1/8 - 1/4 obrotu, ale tak by nie było rozszczelnienia i powinna lżej się obracać.
głowica renault dokręcenie perkins głowica dokręcenie dokręcenie stopy
gruszka podciśnienia dolotowego światłowód mieszkanie myjka ciśnieniowy naprawa
Konserwator windy LEONARDO we Wrocławiu - gdzie znaleźć? Jak dodać drugi program do nagrania w dekoderze KGS 3200?