Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Witam grupowiczów. Mam pytanie, co może być przyczyną. Samochód stanął, prawdopodobnie głowica została wymieniona, samochód zaczął palić, ale dymił. Stwierdzono turbo, zostało wymienione i samochód palił, ale około 5 min i gasł. Później, za drugim razem, chciałem odpalić, już nie odpalał, tak jakby masę gubił. Podłączyłem na krótko, odpalił, ale gasł...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
http://obrazki.elektroda.pl/8580501400_1... http://obrazki.elektroda.pl/8580501400_1...
Witam wszystkich. Mamy taki problem. Auto to fiat Ducato 2011 rok z silnikiem 2.3 otóż problem był z rozruchem silnika. Jak się okazało był źle ustawiony rozrzad tj. pasek byl przestawiony o zabek albo dwa ale auto po uruchomieniu jeździło 'jakos'. Teraz gdy wszystko jest poprawnie ustawione auto pali od pierwszego razu. Ale pojawiły się nowe problemy...
Tak, jak mówi "78db78". Tłok doszedł do otwartego zaworu, i w najlepszej wersji "tylko" oparł się o niego, a w gorszej - zgiął go. Optymistyczna wersja - "tylko głowica i zawory", pesymistyczna - cały silnik.
Kolego jesteś naiwny myśląć że głowica ocalała.
Więc głowica do wymiany?
Wczoraj postanowiłem trochę pojeździć tym busem żeby trochę pochodził to może faktycznie wypali się ten tłumik i może przestanie dymić ale jednak nic nie pomogło. Nadal kopci. Mam pytanie a czy jak by była uszczelka pod głowica to też by tak dymił i nie stracił na mocy a i płynu na razie nie ubywa. nie mam pomysłu na to wszystko. Nie chcę darmo rozbierać...
Witam serdecznie ile jest właścicieli tyle opinii moi Drodzy mam dwa busy T4 2,4 D i Ducato 2.0 jtd (czyli poprzednik 1,9).T4 bije Fiata na głowę kultura pracy, spalanie przy 0,5 tony T4 nie czuje różnicy tj ok 8l/100 km, Fiat pali o 1,5 litra od razu więcej. Wszystko jest ok jeśli się nic nie psuje w T4 przegniła mi chłodnica filtra oleju- efekt olej...
Co do odpalania to ja bym sprawdził ustawienie rozrządu oraz kąt wtrysku, i czy paliwo się nie cofa. Potem sprawdził czy świece faktycznie grzeją, i ew kompresję żeby sprawdzić czy głowica dobrze zrobiona. Nie napisałeś jak chodzi jak już odpali zarówno na ciepłym jak i zimnym. I nie napisałeś czy źle pali tylko na zimnym czy na ciepłym też.
Sprawdzona płomieniówka działa poprawnie, ale chyba brak dobrej kompresji. Dlaczego ? Dlatego że jak sprawdzałem ustawienie rozrządu i pompy, musiałem pokręcić wałem i cosik,,,, za bardzo przy kręceniu nie wyczuwałem kompresji, więc diagnoza pierścienie i głowica (chyba).
Wyciaganie silnika przez pas przedni. Ustal jaką ma mieć kompresję bo sam jestem ciekawy. Jak jest za mała to zdejmij głowice przy tym co juz zrobiłeś to nie jest duża robota chociaż ciężki dostęp na samochodzie. Widzisz pisałeś że głowica robiona była i przecież nic tam nie można zepsuć a jednak może coś tam się dzieje.
Głowica jest za szczelna :D dół masz do roboty
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Witam proszę o pomoc w doborze głowicy do silnika 2.8 idtd 1999 r 122 KM Oryginalna jest o nr 7450502 Myślę ze podejdzie 7450482 Moje pytanie czy 7450452 z silnika o pojemności 2.5 będzie pasować Pozdrawiam
Witam mam iveco daily 2.5d z 97r to samo co ducato .Problem polega ,że pożyczyłem znajomemu auto i po próbie odpalenia w mroźne noce ,nie odpalił .Okazało się ,że pasek rozrządu jest luźny .. Na plaka nie chciał zagadać (zanim sprawdziłem ,że rozrząd przeskoczył ) Kręcić ,kreci normalnie . Kwestia czy głowica moglą dostać po pupie ? Mógłbym prosić o...
Nie no tłok jest cały :) Jak jest zdemontowana głowica z wałkami to jest kompresja zapomniałem o tym wspomnieć. Sorry za brak Polskich znaków ale nie mam Polskiego języka w komputerze.
Problem jest następujący. Na wolnych obrotach samochód nie chodzi na jeden cylinder, po dodaniu gazu jest OK. W momencie kiedy chodzi na 3 cylindry strasznie dymi tak jak by się zalewał bo czuć niespaloną ropą. Po paru minutach chodzi normalnie i za jakiś czas znowu to samo. Auto z rocznika 2014 euro 5+. Wymienione zostały 4 wtryski na fabrycznie nowe,...
Czy przy tych objawach istnieje możliwość wypalenia dziury w tłoku. Tak ale jako skutek, nie jako przyczyna. W/g mnie nie warto naprawiać tego silnika. Jak się "rozpadnie" turbina i olej pójdzie do silnika to jest kilkanaście sekund na reakcję, silnik bardzo szybko się przegrzeje, stopią się tłoki, wypalą zawory. Blok silnika może i jest do odratowania,...
No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje. Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote? Właśnie na wolnych obrotach chodzi...
kanał od EGR w głowicy zatkany.
Ford 2.2 to puma na łańcuchu. 2.0 to właściwie stare HDi dostosowane do euro 5. Na pasie przednim masz srebrną tabliczkę i tam code motore lub podobnie. Tu masz najważniejsze aby ustawić pompę wtryskowa przez blokadę bo znów stracisz głowice.
kanał w głowicy zatkany.
W głowicy.
Witam poszukuje danych dot. momentu i kolejności dokręcania głowicy w Ducato 2,8 JTD z 2004 roku a może jest ktoś posiadaczem kompletnego manuala do tego autka ..?? pozdrawiam
2014 więc już z nowym ryjem, wszystkie na dpf-ie. Z tych trzech najlepsze silniki fiatowskie 2.3. Najmniej skomplikowany 130 i 150 koni. Nie patrz nawet na 2 litrówki PSA, potrafiły się po 30 tysiącach zacierać, wtryski, uszczelki pod głowica, długo by wymieniać.
a sprawdz kompresje na cylindrach, moze byc uszczelka pod glowica
Zgadzam się z kolegą wyżej. Ja miałem przypadek wypalonej uszczelki pod głowicą między cylindrami.
Jutro postaram się wrzucić.
Witam!Żeby wykluczyć czy to stukają wtryski w czasie pracy silnika odkręcaj po kolei rurki zasilające wtryski i jak przestanie stukać to wiesz że to ten wtrysk.Czy wymieniałeś wcześniej uszczelkę pod głowicą?
czyli co przed zakręceniem sruby trzeba ją posmarowac olejem? raczej z tym się nie spotkałem A jakie jest twoje doświadczenie w mechanice? Przecież to standard przy śrubach głowicy.
Auto kupione z zdemontowanymi wtryskiwaczami z zagranicy. Widać w głowicy tylko że wtryski z końcówką na stożek .Po numerze z głowicy wyskakują dwie opcje jak pisałem wyżej .
Fiat ducato. Po polskim mechaniku.Spawał klucz do dokręcenia głowicy. https://obrazki.elektroda.pl/3333847100_...
285 czego ? Nie mylisz czasem wartości z przepływomierza z ciśnieniem? Jeśli tak to EGR (chłodnica EGR, kanały w głowicy) jest zatkany nie działa (nie zastępuje świeżego powietrza spalinami zmniejszając tym samym wartość która odczytuje przepływomierz).
Rzeczywiście jtd jest podobny blok i główica dzięki za rade i pozdrawiam.
Ten silnik nie jest tani w naprawie. Jeśli nie masz dostępu do komputera to możesz zrobisz sam, ale nie jest to zalecana metoda. Na odpalonym silniku odpinaj po kolei (ale pojedynczo) wtyczki od wtryskiwaczy. Ten przy którym zmiana pracy silnika będzie najmniejsza lub niezauważalna będzie najbardziej podejrzany, ale wcale nie musi oznaczać - uszkodzony...
zgadzam się z kolega może być żle ustawiony rozrząd . Ja bym zaczął od tego , nie na kompresji ale przecież piszesz że mechanik zdejmował głowice to raczej powinien widziec że dzieje dzieje się coś z tuleją albo zaworami . No chyba że głowicy nie dokręcił
Biały dym to chyba nie z tego powodu czasem winna jest turbina ... lub uszczelka pod głowicą np . Dym biały to z pewnością nie jest dobry znak .
Z uszczelka pod głowicą , z chłodniczką spalin. Kontroluj na bieżąco , możesz zrobić test na spaliny w układzie chłodzenie , też jakiś pogląd na sprawe rzuci
Witaj, Objawy wyglądają na awarie uszczelki pod głowicą. Biały dym oznacza przedostawanie sie płynu chłodniczego.
Glowica sprawdzona na szczelność zaworów.Dudnienie pojawia się po otwarciu przepustncy,
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Doprecyzuję jeszcze objawy. Ten błąd pojawiał się przed wymianą rozrządu, dlatego była decyzja o wymianie rozrządu. Po wymianie kontrolka 1 czy 2 się zapaliła i szybko zgasła. Na zimnym silniku błąd się nie pokazuje, na ciepłym silniku, co któreś odpalenie, przez około 20 sekund słychać grzechotanie z okolic głowicy. Błąd znika za każdym razem, gdy...
No i winowajca się znalazł Uszkodzona była wiązka przewodów od czujnika położenia wałka rozrządu Ciekawe że błąd zapisywało tylko przy próbie rozruchu Dwa z trzech przewodów zwarły do siebie i na szczęście nie uszkodził się sterownik Przewody przetarły się na wyjściu z osłony z tworzywa sztucznego na głowicy cylindrów (wzdłuż wtryskiwaczy)
Problem siedzi w głowicy lub wałku rozrządu. U mnie po zmianie na używkę, po regeneracji problem przestał występować. A tak jak i Ty podmieniałem osprzęt i nic to nie dawało. Prawdopodobnie, z jakiegoś powodu czasy otwarcia zaworów się nie zgadzają.
Ducato ma zupełnie inny silnik z wałkiem rozrządu w głowicy. GMP masz we wzierniku na kole zamachowym , a znaki są na pasku i kołach.
Witam,problemem jest zerwany rozrząd w fiacie ducato 3.0 rok 2010 ,posypał się górny łańcuch ,nie mogę wyjąc pokrywy dolnego łańcucha ,brakują milimetry,opuszczam silnik to w górę to na dół i nic,albo wadzi o pompę oleju ,albo o tuleje na której jest osadzony okrągły filtr oleju i koła ,czy muszę wyciągać silnik,czego można się spodziewać po zaworach...
Auto stoi już tam tydzień, oprócz fv na razie na 2,5 tys to tyle widzę, a auto jak stało tak stoi, chcą ruszyć wtryski i głowicę co mnie przeraża. Examiner pokazał co co napisałem wcześniej i tylko tyle
Ducato 250 2008 r. 2.2 100 KM kręci, nie odpala. Silnik jest po małym remoncie, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, świece żarowe, nowy rozrząd. Przed remontem strasznie dymił na czarno i nierówno pracował, wymieniłem 2 wtryskiwacze, ale to pomogło tylko częściowo. Przy remoncie założyłem też nowy czujnik ciśnienia paliwa, bo komputer...
ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki ducato sterownik ducato
wtyczka przyczep gerber płytki senso fresh
podłączenie kuchenki gazowej schemat spawarka kemppi
Różnice między wałkiem rozrządu w silnikach z pompą wtryskową a pompowtryskiwaczami Urządzenia do odbijania i pochłaniania fal dźwiękowych