http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
Ciekawe jak cewki wsadzisz na głowicę sierry.....? Pozdrawiam.
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
Chodziło nam o Twój silnik i Twoje auto. Jeśli chodzi o olej to normalne, mało kto demontując wtryski dokręca szpilki trzymające pokrywę zaworów. Płyn może wyciekać albo z magistrali wodnej ( plastykowe węże) gdzie często się uszkadza w tym miejscu co pokazujesz a wymiana jest bardzo czasochłonna i kosztowna bo węże idą aż za silnik, lub tez z uszczelki...
Nie ma czujnika w głowicy.
W takim razie pytanie skoro to nie TDA7402 to co ? TEA6842H w głowicy.
Albo urwane, luźne łopatki pompy wody, albo uszczelka pod głowicą.
Miałem w zeszłym roku podobne zjawisko i okazała się uszczelka pod głowicą.
A co znaczy nie chciał odpalic?Jak było tyle płynu w cylindrach to nie mógł okrecic wałem? Czy kręcił a nie zapalał?W silnikach Forda raczej nie wysadza głowicy. No chyba ze zamroziłeś na amen.
Dołączam się do prośby,o informację jaki układ scalony jest stosowany w tej głowicy. Jakiś czas temu też próbowałem montować TEA 6842H (wszyscy opisują jako zamiennik 8-759-653-23) ale to nie działa, radio jest zupełnie głuche. Następnie założyłem ten scalak do uszkodzonej głowicy Forda 6000 i wszystko zagrało, czyli układ sprawny. W TUX 020/2 jest...
Dokładnie,w głowicy masz wersję 92 lub wyższą.Musisz wgrać jak dobrze pamiętam poprzez program VCM II Manager starszy Firmware do głowicy.
Moze byc pompa wody,jesli cofa plyn do zbiornika to moze byc uszczelka pod glowica
Pierścienie Goetze ( chyba tak to się pisze ) lub polska Prima. A to czy tłoki i szlif trzeba robić okaze się po zdjęciu głowicy....
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
Zmieści się 18mm od Forda widziałem taką konstrukcje w Poldku.
Dla silnika 1.3 od strony 369 a o głowicy strona 376, miłej lektury życzę.
w silnikach zetec objaw który opisales to tzw syndrom zaworowy jest to typowa dolegliwosc tych silników temat ten szeroko byl opisyeany na forum obd2 zmień olej na 5W40 albo lepiej nawet na 0W40 jesli to nie pomoże to wumiana samoregulatorów w głowicy
Co nam po linku-jak trzeba być zalogowanym na forum Forda aby to pooglądać. Jeśli głowica na układzie TEA6842H -to dysponuję takim.
Może być to kwestia zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. Jest on długości około 4 cm i widać go od przodu pojazdu. O ile dobrze pamiętam od góry odchodzi od niego przewód odpowietrzający gumowy. Gdyby nie to to może być kwestia przyblokowanych zaworów w głowicy.
Głowice w Fordach padają bardzo często. Niestety też niewypał jak TUX-20 w Sony. Jest to wada fabryczna większości modeli Forda z gałką.
Radio było wymontowane z forda fiestu mk3
Witam. Czy posiada ktoś instrukcję wymiany uszczelki głowicy w silniku 1.3 Duratec 70 KM z Forda Fiesta? Ogólnie nie wiem, czy elektroda jest odpowiednim forum do takich tematów, ale najwyżej mnie spacyfikujecie. Ogólnie potrzebuję momenty dokręcenia i kolejność dokręcania śrub w głowicy. Na innych forach znalazłem pewne instrukcje, ale dotyczyły głównie...
Witam, kupiłem forda pumę z przestawionym rozrządem, po ustawieniu rozrządu okazało się że są pogięte zawory, więc z braku głowicy do 1,4 kupiłem głowice od forda fiesty 1.25 16v zetec i mam pytanie głowica wszystko ładnie przypasowała ale gdy odpalam auto to jest stukanie tak jakby zawory. Czy jest możliwe żeby zawory haczyły o tłoki? rozrząd już 4...
Pęknięta głowica
Jest tylko jeden czujnik w głowicy.
Zamontowałem przedłużkę do sondy lambda i problem już nie występuje. Wcześniej jeszcze robiłem remont silnika, ale to nie pomogło, m.in. nowa UPG, uszczelki kolektorów, regeneracja głowicy.
Witaj, z tego co ja się orientuje głowica do 6000 pasuje tylko z kaseciaka 4000 i tylko z wersji posiadającej gałkę.
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy.
No niby tak ale ja miałem kiedyś tego forda do zrobienia i głowica była niedostępna tak samo jak i to ma miejsce dzisiaj ale zato miałem chyba 10 sztuk tych głowic tux20 od sony więc wtedy wymodziłem coś takiego co można zobaczyć w mim poradniku.....zresztą w wielu modelach sony te głowice były i nieraz człowiek ma jakiś złom elektroniczny i nawet nie...
Przedmuch uszczelki głowicy do chłodzenia. Po rozebraniu i oczyszczeniu widać skorodowaną powierzchnię między 2 a 3 cylindrem sięgające tulei - okuwka na uszczelce wokół cylindra na tą nierówność zachodzi więc blok do równania. Podobno już było to robione, jak pomierzę ile wystają tłoki to podejmę decyzję czy na złom czy do planowania. Tłoki też po...
Jeszcze jedno pytanie odnośnie dokręcenia głowicy . W instrukcji forda jest napisane tak :pierwsze dokręcenie 20 nm, 40nm,a potem 130 stopni i potem jeszcze raz wszystkie śruby 130stopni? https://obrazki.elektroda.pl/4855195800_...
Czy ktoś wie jak z dostępem do wszystkich śrub by odkręcić kolektor wydechowy- i co jeszcze muszę zdemontować by uszczelkę zdemontować i założyć. Samochód mało jeździ ale czy może być coś wypalone w głowicy??
Witam,mam forda focusa po wymianie głowicy i ustawieniu rozrzadu nie chce odpalic,wie moze ktos co moze byc przyczyna?
Mam kolege który ma dokladnie taki sam problem po prawie roku eksperymentów wymianie lub podmianie wszystkich mozliwych czujników itp . okazało sie ze to tzw syndrom zaworowy baardzo słynny w silnikach zetec forda . jedyna rada to nowe popychacze i rzetelna regeneracja głowicy
Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Chodzi o silnik ma słabe sprężanie 18,20,25,21 bardzo zróżnicowane,i na dodatek pompa wtryskowa do regeneracji ma zły kąt wtrysku. A czemu nie było żadnej weryfikacji? Ciśnienie złe -ja bym się wpierw głowicy przyglądnął.
Witam, mam pytanie czy pasuja Czesci do silnika z modelu mk 2 1.8 td do silnika forda mondeo mk 1 1.8td? Chodzi konkretnie o głowice? Czy bedzie pasowała ta z mk 1 do mk 2?
Witam! Mam pytanie odnośnie Forda Focusa 1.6 16V Zetec 1999r..... chodzi o głowicę w tym aucie.... z jaką siłą - chodzi o (nm) - trzeba ją dokręcić (momenty dokręcania śrub tej głowicy) ?? Czekam na szybką odp. - pozdro
Zagłębiłem się w historie samochodu i okazało się że ktoś zmienił na za grubą uszczelkę pod głowicą.
To teraz dam przykład na danych które podałes i zastanów się nad tym. Pierwsz uszczelka 0.66- 0.86 tłok wystaje 0.76 zdjąłeś z głowicy 0.09 dajesz uszczelkę z jednym wycięciem, zdjąłeś 0.2 głowica Ci się obniżyła komora zmalała norma się zmieniła, dodajesz do 0.76+0.2 daje 0.96. Według Twoich danych powinna byc uszczelka z trzema ząbkami. Te dane są...
Sprawdź uszczelke pod głowicą
Cena niewielka jak za głowice.
Witam, Poszukuje charakterystki czujnika temperatury płynu chłodniczego do Forda Focusa 1,6 16V Zetec, który jest wkręcony w głowicę. Z góry dzięki za pomoc
Jaka uszczelka założona, jaka była przed naprawą? Ile zebrana głowica?
Na początek pasuje podłączyć tester i przejechać pod górę obserwując parametry. Zrobiłbym też test na uszczelkę pod głowicą
witam zagazowana czy nie ??? jeżeli zagazowana - proponuje sprawdzić luzy zaworowe, jeżeli niezagazowana ale ma troszq przejechane kilometrów to też może być przyczyna. Niestety w fordach (większości) jest miękka głowica i kasują się luzy. Początkowe objawy - silnik traci moc, zagrzany gaśnie (podpierany gazem jako tako chodzi) pozdrawiam
Np w wydmuchanej uszczelce pod głowicą.
Witam Może dokończę stary temat z problemem odpalenia mojego mondeo MK3 okazało się że przeskoczył łańcuch rozrządu (w fordach to sie zdarza) motor 2.0TDCI 136HP,115 tys.km.Oczywiście głowica do roboty etc.koszt z robocizną 3500pln pozdrawiam Piotr
Wymienić uszczelkę i na wszelki wypadek śmignąć tam gdzie trzeba dodrym silikonem np. Victor Reinz Dodano po 5 Szczególnie, że ma niewiele do stracenia, głowica kilkaset złotych, a uszczelka kilkadziesiąt. Robiłem takie przypadki, ale w Fordach Mondeo mk.I i mk.II. To pewnie ze względu na ich wiek.
Znaczy kręci się z centymetr w obie strony i wał i wałek. Chyba muszę zacząć zrzucać głowicę.
Uszczelka pod głowicą.
Ten czujnik mam w głowicy
Jak twardnieją przewody to napewno jest uszkodzona uszczelka głowicy lub pęknięta głowica.
biały dym swiadczy o m in uszodzonej uszczelce pod głowica
Współczuję, ale z tym typem jest ciężko , pomoże tylko: - ktoś kto ma praktykę w takich sprawach i odpowiedni sprzęt, a i tak nie ma 100% gwarancji, że się uda - ściągnięcie głowicy, no ale są koszty gdzieś ostatnio na forum Forda ktoś pisał gdzie to robił, ale też nie było tanio Ta końcówka jest jeszcze w głowicy czy wpadła do komory ?
Witaj, a pompa chłodzenia wymieniona? Dlaczego była wymieniana uszczelka pod głowicą?
a wiadomo, gdzie można dostać taką głowicę?
Mam Forda Focusa 1.6 1.6V.Gaz.STAG300plus+Lubryfikator. Podaczas(na gazie przejechałem juz ok 600km) jazdy zauważyłem, że wzrasta mi temperatura (podczas szybszej jazdy ok 140-160). Po chwili spada i załącza się wentylator wymieniłem już termostat i płyn chłodniczy. Na jałowym biegu, żeby sie załączył wentylator trwa ok 40min i nie wiem jaka jest przyczyna...
Zimne luty kolego albo uszkodzenie głowicy .
Prawdopodobnie pekl blok lub uszczelka pod glowica.
sprawdz czy węże robią sie twarde i czy cała chłodnica jest gorąca może być przyczyna w uszczelce pod głowicą
kolejna przyczyna to wypalone lub nieszczelne zawory w głowicy
główny ten który jest po lewej stronie silnika w obudowie obok głowicy
Witam. Czy zna może ktoś momenty dokręcania głowicy Ford Ranger 2011 rok, silnik 2,5 TDCI DURA TORQ?
Witam. Ukręcił mi się wałek rozrządu i poszukuję szczegółowego rysunku montażu głowicy do forda mondeo 1,8 TD Enduro. Pomocy
Teraz już chyba powinienem zmienić temat wątku ;) Fachowiec w jednej urwanej świecy złamał gwintownik, a drugą zapieczoną wbił do środka. Czy jest jakaś "serwisówka" tego konkretnego silnika? Teraz kiedy nie mam już nic do stracenia, sam powalczę z tymi świecami a kiedy uznam PASS zdejmuję głowicę.
A płyn chłodniczy nie ubywa? Uszczelka pod głowicą.
Producent nakazuje wymianę śrub na nowe. Dołożysz 100zł za śruby a pomyśl jaki jest komfort psychiczny podczas dociągania głowicy.
Może uszczelniacz na zaworze wydechowym przepuszcza olej z głowicy?
Witam, po raz kolejny piszę w sprawię mojego forda. Wszystko ponaprawiałem, głowica wymieniona. Ale po wymianie mam inny problem. Gaśnie na zimnym silniku. Da się jechać, ale tylko podczas początkowej fazie jazdy wrzucę na luz gaśnie. Próbuje się podnieść ale w efekcie końcowym gaśnie. Po przejechaniu 5-10km samochód jak nowy nie ma problemów z jazdą....
Mam podobny problem mysle ze to uszczelka pod glowica albo peknieta glowica .
A skąd ta woda To raczej płyn z chłodnicy więc nie mogło zamarznąć. Płyn w oleju to typowy objaw przepuszczającej uszczelki pod głowicą.
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Dzień dobry. Znajomy kupił forda mondeo z silnikiem 2.0tdci o oznaczeniu DW10F. Na początku miał z nim kilka przygód z racji mechanika który nie miał pojęcia o tych samochodach i trochę narozrabiał pod maską. Znajomy musiał zdjąć głowicę więc oczywiście poszła nowa uszczelka. Głowica nie była planowana, została sprawdzona i wszystko było z nią ok. Złożylo...
Miałem forda i było to samo. Prawdopodobnie było słabe połączenie na odcinku zegar czujnik. Gdyby był walnięty czujnik albo termostat to by dużo palił albo się całkiem spalił (przynajmniej głowica a ford to lubi palić). Jeśli poza niską temperaturą nie ma innych kłopotów to zostaw auto w spokoju. Sprawdź tylko czy się włącza wentylator. Pozdrawiam
Witam czy powinno się wkręcać śruby od głowicy zwilżone olejem silnikowym czy w stanie suchym.Jak miałem forda gdzieś w instrukcji mi pisało ze w stanie suchym a ktoś mi kiedyś mówił ze zwilżone olejem.
Tez tak sądze to na 100% uszczelka pod Głowicą
Opisane objawy pasują jak ulał do uszkodzonej uszelki pod głowicą.
Ja stawiałbym na głowice, lub uszczelke głowicy
Tak jak w tytule . Wersja 120 koni komputer Vision PUMA . Samochód odpala normalnie jak jest zimny . Gdy się nagrzeje potrafi zgasnąć i już nie da się go odpalić . Czasami nie chce odpalić przez 15 minut a czasami przez 1.5 dnia . EGR odpięty . Wtryski podmienione . Czujnik położenia wałka (wersja w głowicy bez regulacji znaczek forda) podmieniony nie...
No to zaraz się biorę do pomiaru. Niestety mam dziwne przeczucia jak słyszę ten silnik gdy odpali. Ale nic nie stuka nie puka . Dodano po 3 No i niestety , na 1,2,4 ciśnienie ok 25 atm. a na trzecim 0atm. Sciągam głowicę.
przyczyną takiego zabarwienia spalin jest olej lub woda w komorze spalania czyli pierścienie albo uszczelka pod głowicą
Jeśli termostat się otwiera i chłodnica jest ciepła - wszystko wskazuje na uszczelke pod gówicą,lub głowice.
Na skuteczną odpowiedź to raczej masz małą szansę. Wynika to z faktu że praktycznie nie ma schematów do radii Forda a tym bardziej do samej głowicy , która w takiej postaci jest oznaczana jako moduł nie serwisowalny . Jedyna szansa to taka że ktoś się poświęci i wyjmie i rozbierze te głowice aby wyjąć dławik i go zmierzyć . To raczej mało prawdopodobne....
Prawdopodobnie uszkodzona jest głowica FM. Co do naprawy to będzie problem z powodu braku częsci. Trudno dostać głowicę i trudno kupić układ który się uszkadza w tej głowicy.
A płyn chłodniczy to przez co by sie dostawał? Uszczelka głowicy?
Stawiam na 1 lub 2. Mojemu tacie kiedys sie tak stalo(ale w innym samochodzie) i byla to uszczelka pod glowica.
można te cylindry jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika? nie da się - trzeba zdjąć głowicę
W radiu od forda model 3000 traffic nie działa magnetofon (w ogóle nie przewija taśmy) myślałem że silniczek sie spalił, ale po rozebraniu okazało się że jest dobry. zauważyłem że głowica nie dochodzi w ogóle do taśmy, nie wiem czemu.
Takie coś świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia-po prostu robi się korek parowy o temperaturze większej niż temperatura cieczy. Może i problem z uszczelką pod głowicą?
W tych silnikach padały uszczelniacze zaworów i to nie jest rzadki przypadek. Żeby wymienić uszczelniacze nie trzeba zdejmować głowicy.
Jakie wężyki? Może tak przewody wysokiego ciśnienia. I tak jest to rozbieralne, ale przy okazji musisz pół pompy rozebrać żeby wyciągnąć samą głowice. Jeśli jeszcze nie była rozbierana to głowica pompy ma osłonę przykręconą na śruby zrywane więc życzę powodzenia w ich odkręceniu.
Sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku płynu chłodniczego, jeśli nie i faktycznie ci ubywa płynu skontroluj poziom oleju w silniku czy go nie przybywa. Ewentualnie kup prosty test na sprawdzenie uszczelki pod głowicą.
Właśnie on nie jest na gazie tylko benzykna jaki może być koszt takiej naprawy i czy może to być wina uszczeli pod głowicą ?
Nie pamiętam juz, czy tam nie jest czasem czujnik położenia wałka rozrządu. funkcja ta sama. Szukaj z przodu na głowicy.
Tu dalszy ciąg. Są tu dwa zdjęcia wlewu oleju widać lekki szary nalot ale płynu nie ubywa ani kropli...więc może profilaktycznie uszczelkę wymienić pod głowicą?.
Swiece sam dokrecalem kluczem dynamometrycznym z odpowiednia sila taka jak w ksiazce.Ja wiem ze swiecą się nic nie stanie ,chodzi mi o gwint w głowicy.
Wiem że jest łancuszek, jak przeskoczy auto nie ma mocy, dymi, ciężko odpala, potrafi przy tym wyrwać ramkę trzymającą wałki w głowicy.
Witam. Mam problem nie wiem z jaką siła dokręcic głowice oraz w jakiej kolejności czy ktoś mi może napisać??? Chodzi o forda fieste 1996r. 55kw
Wentylatorami steruje ECU. Podepnij sie diagnoskopem i zobacz czy zalacza obydwie predkosci i przy jakich temperaturach? Czujnik temperatury co pokazuje? Skoro wszystko sprawdzone, to pozostaje uszczelka pod głowica.
awaria forda tuning forda dioda forda
konwerter antenowy lewitacja magnetyczny oszroniony agregat
kondensator rozruchowy silnika kondensator rozruchowy silnika
Czy statecznik metahalogenowy działa z lampą rtęciową? Warystor 275V w zasilaczach: ochrona przed przepięciami