Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
czy używany silnik lepiej zrób swoją głowicę
Posprawdzaj jeszcze masy dokładnie. Ta na skrzyni może być ok, ale często występują mniejsze przy głowicy.
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Witam. Najprawdopodobniej walnięta uszczelka pod głowicą albo pompa stoi.
Kolego przecież masz specjalne frezy do głowicy do takich własne rzeczy na alledrogo nie jest to drogie a daje rade
Nie pamiętam dokładnie, może w bloku siedzieć, ale prędzej gdzieś w głowicę.
jak byłeś na komputerze mogłeś sprawdzić kompresje, zobacz czy Ci ucieka płyn chłodniczy. Polecam wymienić uszczelkę pod głowicą.
Sprawdzić płyn na obecność spalin- uszczelka pod głowicą
Jak się nie mylę ścięciami do przodu obydwa wałki mają być. Inaczej blokady nie wejdą i nie przykręci ich do głowicy.
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Do elektryka póki jest jeszcze co naprawiać, pojeździsz dłużej i będziesz rwać głowicę.
mechnik powiedział mi, że elektryka jest igiełka, a prawdopodobnie problem tkwi w głowicy
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
Czy w tym silniku jest opcja wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy ?
i założeniu paska osprzętu Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
Czy głowica od silnika Renault Laguna II (lub inny model) 1,8 16V będzie pasować do silnika 2,0 16V kod F4A do Laguna II po lifcie?
Czy samochód ni miał jakiegoś okresu przegrzewania się? Wygląda na przeciekanie płynu chłodzącego do oleju, a to wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą.
Proszę momenty obrotowe dokręcania.
Ja bym postawił na sprawdzenie osiowości uszczeniacza może wałek, lub głowica?
Nie sądzę, już prędzej głowica
witam mam zapytanie w sprawie laguny 1 po liftingu rok 98 silnik 1.8 16v pękł pasek rozrzadu i troszke namieszał mi w głowicy i tu mam pytanie czy głowica od laguny2 z takim samym silnikiem bedzie pasowac do mojej bo ponoć laguna2 ma zmienną faze rozrządu pozdrawiam Zdania rozpoczynamy wielką literą, przecinki! Proszę to poprawić. Nie kasować wpisów...
Niestety, mimo pomiarów okazało się , że wypalony zawór. więc naprawa głowicy.
A jaka była przyczyna remontu głowicy ??
Witam. Mam podobna sytuacje po remoncie głowicy w Lagunie 1 ph2 z 1999r. - silnik 1.6 16V K4M..Co jest przyczyną?..Posiadam to auto od 6 lat. I nie było z nim dotychczas żadnych problemów..Teraz po remoncie głowicy i rozrządu - pojawiły sie wycieki oleju....Prosze o jakiekolwiek sugestie..I pozdrawiam!..
A rysunku głowicy tego silnika nigdzie nie uświadczysz?
Wygląda to na samą ropę w wydechu , ciśnienie sprężania było sprawdzane ? Wtedy raczej byłby czarny dym. Przy wypalaniu DPFa idzie niebiesko/siwy. Ja zrobił bym jeszcze test CO2 w zbiorniczku. Koszt niewielki a z dużym prawdopodobieństwem wykluczy uszczelkę głowicy
Przydałby się oscyloskop, autocom lub CLIP, żeby coś pobadać. Proponuję sprawdzanie zacząć od tego, czy z komputera na cewkę jest podawany sygnał. Do tego celu zaopatrujesz się w książkę i szukasz schematów elektrycznych. Patrzysz w danych jaki powien byc sygnał na którym pinie i sprawdzasz. Potem po nitce do kłębka. Sprawdź kompresję tego niedziałającego...
Jest robiona głowica - niestety pogięło zawory :(
Radio zagrało! Przyczyna to uszkodzona gadaczka lub jej przycisk No tylko że kolega w lagunie II ph II. Nie ma gadaczki. Co do radia w lagunie, mam podobnie. Czasami ginie dźwięk. Dzieje się to tylko podczas słuchania radia. CD, AUX w tym czasie działają prawidłowo. Podobno przyczyną są zimne luty w tunerze (głowica?).
Widziałeś w ogóle budowę tej głowicy ? chyba nie
Silnik 1.8 16v 2001r. Nie zakłądam blokady bo nie posiadam , ale wałki wydają się być ustawione do lini głowicy idealnie
Uszczelka głowicy do wymiany
Naprawić głowice, uszczelkę pod głowicą lub blok silnika.
Problem natury takiej ze głowica z laguna 1.9 dti była pęknięta klient dostarczył druga i teraz wtryskiwacze nie wchodzą do końca tak jakby były za grube. Chyba ze głowica jest z dci? ale jest identyczna jak z dti, lub było 2 rodzaje wtryskiwaczy.
Luzy zaworowe te silniki szybko tracą na LPG .Według twojego opisu wynika iż głowica była sprawdzana dla pewności sprawdź luzy. Jeżeli jesteś zainteresowany mogę ci to zdiagnozować.
Okej dzieki. Mam jeszcze jedno pytanko czy mogę ściągnąć głowicę bez rozbierania pokrywy zaworów popychaczy itp ?
Poszukuje schematu do Renault Laguna II 1,6 16v jaką siłą dokręcić głowicę zaworową i pokrywę zaworów .Będę wdzięczna.
Świece wręcz papierowe, i jeszcze dość długie, mają gdzie się klinować. Jeśli nie będzie chciała iść, zostaw, oddaj auto do mechanika, a fachowiec ma sprzęt, nawet jak się ukręci, rozwierci, prze gwintuje i zamontuje nową, bez demontażu głowicy.
Kołek jeden jest. Śrub jest tyle że głowica się ustawi.
Większość uszczelek ma np wybite otwory których ilość odpowiada grubości, sprawdzasz starą dodajesz wartość o jaką została splanowana głowica i kupujesz nową.
wygląda na uszczelkę pod głowicą :cry:
Więc źle Cię zrozumiałem, przepraszam. Jeżeli przewody do parownika masz powyżej odpowietrzników, to będziesz je musiał ściągać do odpowietrzania, żeby nie został bąbel powietrza. W każdym razie spróbuj go porządnie odpowietrzyć, nie musi to być tak dokładne jak w układzie hamulcowym, coś tam powietrza może zostać. Jak to nie pomoże to pozostaje wirnik...
Co to jest ta głowica?
Dzięki za pomoc. Okazuje się że brak kompresji. Czyli zawory pogięte i głowica do regeneracji prawdopodobnie.
martwi nie ten plyn ze tak sie podniusl w zbiorniku wyrownawczym ale jest czysty Zdrowy objaw to nie jest, oby się nie okazało, że pękła głowica. Popraw pisownię.
Witam ponownie.Już mam,znalazłem przyczynę mojego problemu z laguną:).Uszkodzona uszczelka pod głowicą na 2 i 3 cylindrze,a następstwem tego jest poważne uszkodzenie głowicy. Dziękuję Wszystkim,pozdrawiam:)Zamykam temat
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Remont takiego silnika napewno przekroczy cene używanego na szrocie. Jeśli chcesz wymieniać pierścienie to dobrze by było i panewki, uszczelnienia, rozrząd. Niestety taki remont jest nieopłacalny chyba. Można by zdemontować głowice i upewnić się że np. zawory na niedziałającym cyl. nie są upalone, lub kompresja nie wypaliła ścieżki na głowicy.
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
zawory ssące ladnie wchodzą a wydechowe siedzą sztywno i jeden jest delikatni doslownie milimetr niżej jest na to jakiś patent Jest-głowica do naprawy.
:arrow: Marek1 co Ty opowiadasz?Nie mylisz czasem Clipa z NXR'em? Głowica Clip wspópłracuje z laptopem,ogólnie mówiąc jest to cos w rodzaju intrfejsu (spokojnie,widziałem od środka,nie do podrobienia).
Laguna II 1.9 dCi 107 koni. Zrobiona uszczelka pod głowicą, wymienione pierścienie,panewki, pompa oleju, silnik chodzi jak marzenie, ale jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Ciepłe powietrze w kabinie pojawia się losowo, po odkręceniu korka odpowietrzającego na nagrzewnicy, leci płyn, para, znów płyn. Korek od zbiorniczka jest szczelny,...
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
W obudowie z tyłu głowicy pod pompą podciśnienia.
Przed tą awarią miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, całego rozrządu, pasków, napinacz i inne)
popieram kolegę powyżej, uszczelka pod głowicą to troche za daleko.....
f8 to symbol bloku i wszystkie mają takie same bloki tłoki wał itp. kolejne symbole to osprzęt silnika i czasami są inne gadzety w osprzęcie np. niedawno zmieniałem głowice w scenic dci i głowica z laguny też dci pasowała do bloku ale inne mocowanie łapy silnika i pompa podciśnienia była o innej średnicy więc niby to samo ale trzeba dobierać wedle symbolów...
Wentylatorem steruje komputer,czujnik temperatury powinien znajdować po prawej stronie głowicy pod puszką od wygłuszania szmerów
czujnik temperatury jest w głowicy od strony skrzyni
A co mam pisać? Osoby piszące przede mną są równie, a może i bardziej kompetentne. Ten odgłos = brak kompresji = głowica do zdjęcia.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Prawdopodobnie winny jest czujnik temperatury płynu (ten w głowicy) odpowiedzialny za skład mieszanki
witam . Popieram to co sugeruje kolega hyper 2000 to nie pierwszy przypadek z reg. zaworów tym bardziej że niedawno robiłeś głowicę , sprawdź to. Pozdrawiam .
Przy okazji może sprawdzić stan wałka rozrządu ,bo ten luz trochę duży.Warto zwrócić też uwagę czy szklanki nie mają za dużo luzu w głowicy
Nafta oświetleniowa potem gorąca woda.
Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.
no zobaczymy :) jutro jadę odebrać głowicę z przeglądu i naprawy :)
20 Nm + 60 Nm + 150 °
Kolego, wszystko będzie z głowicą zrobione kompleksowo i profesjonalnie. Chodzi mi tylko o kolory tych zaworów. Czy to coś oznacza?
Sprawdź ciśnienie sprężania. Świeca jest mokra? Jeżeli świeca mokra to paliwo daje. jak nie ma ciśnienia to gaz zapewne wykonczył głowicę. Skoro tak a zawory są regulowane na płytki możliwe że zostało podpicowane do sprzedaży alby równo chodziło, ale wiadomo że na długo to nie pomoże i stałes się ofiarą oszustwa (jeżeli ktoś tam zrobił to co napisałem)...
Witam odgrzeję troszkę temat... Czy miałby ktoś może instrukcję do silnika 2.0 16v pojemność 1998, moc 140 km, silnik F4P Strzelił mi rozrząd i muszę sam to jakoś ustawić a potem pewno głowica do roboty.
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
Ja miałem zamiar wymienić pierścienie ale jak piszecie żebym sprawdził głowice i luzy na zaworach to zobaczę jak to wygląda i jak źle to pewnie bez splanowania głowicy się nie obejdzie? Wymiany uszczelniaczy uszczelki pod głowicą oleju itd?
Też mam podobny kłopot z Laguną II Dci 2.2 .Sprowadziłem ją z Niemiec w 2008 r. i zaraz zaczęły się problemy,na początku niewielkie (kopcenie na czarno).Już dwukrotnie był czyszczony EGR,pomagało ale nie na długo.Po przejechaniu kilkudziesięciu km kopcił nadal na czarno przy mocnym dodaniu gazu.Zacząłem używać dodatek uszlachetniający do diesli i pomogło...
Dziękuję wszystkim za odzew. Problem już rozwiązałem :) Brakowało uszczelki pod jednym wtryskiem, musiała zostać przy głowicy jak dawałem do planowania. Ważne, że już wszystko OK. :)
odepnij kostkę od czujnika ciśnienia i od egr spróbuj odpalić , a tak profilaktycznie sprawdź wiązkę przy głowicy od strony skrzyni
Cześć. Jechałem autostradą i w pewnym momencie coś szarpnęło i skrzynia biegów weszła w tryb awaryjny a silnik dziwnie pracował. Diagnoza mechanika to uszczelką pod głowicą. Po wymianie silnik pracuje idealnie, ale skrzynia biegów nadal w trybie awaryjnym. Jak to ogarnąć?
Może kolego Emeryt2. Ty to wiesz ja to wiem i większość ludzi z branży, ale nie wiadomo czy kwaaachu to sprawdził, bo pisał tylko o wymianach bendiksu i głowicy rozrusznika.
Witam, Chciałem zapytać, czy ktoś na forum orientuje się może czy głowica z silnika F4P pasuje do silnika F4R. Szukam na google ale znajduje jedynie informacje że te silniki różnią się głównie skokiem tłoka, a na temat głowic cisza. Chodzi mi o głowicę z silnika F4P 1.8 16V czy będzie pasowała do silnika F4R 2.0 16v także z Laguny II. Będę wdzięczny...
co w niego lałeś? wymień rozrusznik na dobry (pożycz) doładuj akumulator. jak będzie lepiej to znaczy że głowica do remontu (wypalone zawory).
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
Kwok, przylgnia o szerokości 0.5 mm bardzo szybko wypali się na wydechu. Po szlifowaniu lub docieraniu przylgnia zaworu powinna mieć szerokość S 1.3 mm, W 1.4 mm, jezeli jest większa należy zmniejszyć ją frezem o kątach 150 stopni, następnie 30 stopni. Natomiast gdy jest mniejsza trzeba ją powiększyć frezem 90 stopni. Luz poosiowy (grzybka) zaworu w...
Nie pomyl z czujnikiem temperatury tym dla ECU który jest z przodu silnika w głowicy z prawej strony jak się patrzy od przodu, ten od wskaźnika jest w tylnej części głowicy naprzeciwko tego pierwszego, siedzi tam między wężami i dostęp do niego jest nie najlepszy wiec lepiej będzie spóścić najpierw przynajmiej część płynu.
Zmierz ciśnienie sprężania na zimnym silniku, będzie z pewnością za małe, głowica do ściągnięcia, lubią się krzywić korby.
Podłącz komputer odczytaj błędy i zamieść kody błędów z opisami. Sprawdź czujnik obrotów wału na skrzyni biegów , walka rozrządu na głowicy.
Albo przestawiony któryś z wałków.
Załóż nowy pasek, zmierz ciśnienie sprężania i będziesz wiedział z reguły po kolizjach do zrobienia jest głowica, rzadko do wymiany tłoki. Pozdrawiam.
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Pokaż zdjęcia tyłu, ale myślę że jedyna opcja to wpiąć się sygnałem w tor głowicy magnetofonu.
sprawa prosta-głowica clip.Choć i fastbox to też powinien ugryźć.
Na pewno winien był trójnik? już ci płynu nie ubywa? bo jeśli tak to może być uszczelka pod głowicą, nie kopci za mocno czasem?
Może to być czujnik temp. głowicy ale nie wiem napewno bo nie patrzyłem na schemat.
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
OK dziękuje za info.
Przemo chodzi o to czy np. rozrząd należy wymnienić na nowy skoro ten ma około 20 tyś ... ew co mogło spowodować to przeskoczenie .. bo auto normalnie odpalone po czasie zgasło i tyle no i czy ta cena nie za wysoka .... oto co niby musi zrobić .. Witam przesyłam zakres napraw laguny demontaż i montaż głowicy naprawa głowicy czyli plnowanie wymiana zaworów...
Mi lampka service i stop świeciła się jak miałem przedmuchaną uszczelkę pod głowicą. Może być też to wina wtrysku.
Sprawdź ciśnienie oleju, ale ja myślę że jest problem ciśnienia paliwa. Czy podczas wymiany głowicy wszystkie przewody paliwa były zaślepione, jak nie to możę jakiś brud dostał się do pompy i wtedy pozamiatane, pozdrawiam
witam , posłuchaj rady kolegi Stanisława i nie wyjmój odrazu głowicy . wyreguluj zawory i zobacz co będzie się działo
Jak głowica i uszczelka jest dobra, to pozostaje jeszcze blok do sprawdzenia.
głowica renault laguna laguna zdjąć głowica wymiana głowica laguna
pcmcia telewizor remote antena dławik czerwony czerwony czerwony złoty
klimatyzatory kaisai indesit xwa71283
Błąd przekaźnika 9E27 w systemie CWU - diagnostyka i rozwiązania Ustawienie krzywej grzania Buderus - zmiana początku