Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Witam mam problem z olejem w układzie chłodzenia w V8, Chlodniczka z obudową wymieniona, a olej idzie dalej. Skrzynia retarder ok. Ubywa z silnika olej.Może być peknieta głowica lub uszczelka pod głowica?
Witam Walcz kolego....
czy głowica była planowana ?
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Czesc kolego auto już sprzedałem ale winę można przypisać chłodnicy oleju trzeba wymienić na oringach tylko z serwisu no i dodatkowo wszystkie uszczelki olejowe w serwisie podpowiedzą ci jakie oni w takiej akcji wymieniają ,rozebrałem również cały silnika od przodu tam są uszczelki pod rozrządem i tam jest ta zaślepka no i mi aż tak dużo oleju nie brało...
Głowica założona i wymieniony jeden pompowtryskiwacz na 4 cylindrze. Silnik zaczął równo pracować i czuć przyrost mocy , zobaczymy co powie gdy podepniemy naczepę i poleci w trasę . Szkoda że nie miałem więcej czasu i nie dałem wszystkich głowic do sprawdzenia ale efekt jak narazie jest zadowalający . Jeśli chodzi o sposób wyłączania cylindrów to zrobiliśmy...
Ręce opadają ten temat/y ciągnie się tak długo i bezsensu że masz rację.... Jakbyś miał pręty uszkodzone to by głowica nie wytworzyła ciśnienia 2400 lub spadek ciśnienia byłby za duży... Pozdrawiam WIMM
Pompa wymieniana była w całości tamtą zabrali a dostałem nową. Cała kompletna, lecz mówię była ona robiona ok 1,5 roku temu. Robiona była także głowica w tym samym czasie.
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Mam jeszcze pytanie trochę z innej beczki.Montujac pompowtryski zauważyłem że nie siadają na glowicy do końca przerwa między podstawą wtryska a głowica jest 3mm.Sruba która trzyma wtryska dociagnieta jest na Maxa.
silnik został zamontowany miesiąc temu, więc na razie ktoś z zewnątrz Scanii odpada na następne 3 lata. Muszę skoczyć do serwisu i im trochę zmęczyć głowę:P Co do różnic w silniku, poświęciłem trochę czasu i porównałem numery blok i głowica maja inne, pewnie chodzi o inny montaż chłodzenia bo to się zupełnie różni od silnika samochodowego. zawory, łożyska...
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
Luty na przekaźnikach to nie wszystko. Zwróć uwagę na wykonanie samej płytki z jaką nie-starannością ją wykonano, lub też jest to odrzut (Grade B), następnie zasilanie z wtyku OBD nie jest w żaden sposób stabilizowane (!) i nie jest zabezpieczone, wręcz możliwe jest przebicie do gniazda połączeniowego USB (!) a USB nie lubi dostawać 5A 12V... Diody...
Wielkie dzięki za odpowiedz no to wiem o co biega i ostatnie pytanie czy pompka po złożeniu (cala kompletna tak jak wyciągnięta z konia) została zamontowana w jakimś urządzeniu najlepiej stara głowica nieco przerobiona do potrzeb testu szczelności elektrozaworu i zrobiono test ciśnienia czy po prostu złożono i dostałeś do ręki po uprzednim zapłaceniu...
Jest jeszcze jedna możliwość - olej może naciekać na tłok. Tak czy inaczej głowice do zdjęcia.
A dlaczego opadły ci ręcy? co to jest 88 st? ciecz zagotuje dopiero przy 120 st, bo to układ ciśnieniowy.88 st, to idealna temperatura diesla.. wiesz jak głowica będzie mieć 400 st, to mogą ci ręce opaśc:) Termostaty sa produkowane na 80 i 85 st.. Wskażniki na desce można też skalibrować z poziomu menu na desce-funkcja test wskażników. Nie rozkminiałem...
dzięki Panowie za podjęcie dyskusji chłodniczka była sprawdzana na zimno sprawdzenie na ciepło to dobry pomysł trzeba zawsze w miarę możliwości stwarzać warunki w jakich dany element pracuje o tym nie pomyślałem.Co do pokrywy to wymieniłem na nową aby ewentualnie wyeliminować takie przeoczenia jak mikro pęknięcia,kadłub silnika w miejscu styku uszczelki...
Z edc jest tak samo.
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Cześć, podepnę się. A jest taka opcja że wyciek jest spod głowicy? Mam podobny przypadek, tylko u mnie widać jakby bulki powietrza z ropą szły spod uszczelki szóstej głowicy
Dokręć je na 30Nm.
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Przewód spiralny to ten który zasila butle bezpośrednio z kompresora. Dodano po 39 Cienki przewód sterujący struje nadciśnieniem tłok zaworków głowicy.
Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
Ze względu na wysoką temperaturę głowicy kompresora żadne szybko złącza nie nadają się musisz zastosować zwykłe skręcane złącze.
Procz pompy paliwowej to jedyne miejsce gdzie olej napędowy może mieć kontakt z olejem silnikowym. Ewentualnie pęknięta któraś z głowic.
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Tu nie ma filozofii, wymień uszczelnienia - listwa i miejsce jej zamontowania muszą być czyste i tyle.
Witam Jak to system XPI i silnik na dzielonych głowicach to zakładasz pompę jak Ci pasuje i tyle.
Obudowę filtra paliwa,spiralę od sprężarki.
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy?
Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne pytanie: dlaczego zdejmowaliscie głowice?
Witam. Szukam momentów dokręcenia panewek głównych i korbowodowych oraz głowic.
Auto odpaliło po podmiance kasety sterującej. Wszystko wskazuje na to że kaseta zgubiła pamięć.
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego juz sie wyjasnilo pekla glowica
scania jest z2006r, nie sprawdzali tulei wtryskiwaczy szczerze powiedzaiwszy to wydawalo mi się że tam nie ma tulei tylko wtrysk osadzony jest bezpośrednio w głowicy a co do barwy płynu to raczej nic się nie zmieniło Co do sprężarki to zaślepiona była max minute a pomimo to powietrze sadziło do góry, natomiast agr próbowałem wykluczyć zaślepiajac tą...
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra
Uporałeś się z tą przyczyną ? ile płynu ci weszło do układu ,wychodzi na to że to powietrze wali ci tym cienkim odpowietrznikiem od głowic z magistrali ? bo tak zrozumiałem
Witam wszystkich ! Potrzebowałbym informację dotyczące składania silnika w Scanii 164 V8 580 z 2003 roku silnik DC 16 01. Chodzi i konkretnie o kolejność i moment dokręcania śrub głowic oraz korbowodów. Pozdrawiam !
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
U mnie miedzy dwoma głowicami a blokiem sączy się woda, znajomy mechanik sugeruje ze siadły tuleje z tym że ta woda leci już ze 2 lata i nic po za tym sie nie dzieje, a wcześniej nie zauważyłem tego dymka.Na razie doszliśmy do wniosku że puki jeździ to niech jezdzi nic nie ruszamy Tak, tak jeszcze pojeździj trochę i już blok bedzie załatwiony na cacy-...
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem panewki wałka obejrzę jak go wyjmę powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/
scania głowica scania głowica sprężarka scania uszczelka głowica
danfos profibus miernik pomiarów instalacji small forma
beretta compact green beretta gaśnie podświetlenie deski
Xerox WorkCentre 6605 – sterowniki do Print and Scan Experience, regulacja koloru zdjęć Harman/Kardon HS 200 – słabe podświetlenie pokrętła głośności LED, jak zwiększyć jasność