Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Witam kolegów. Mam pewien problem , zacząłem robić kompresor z silnika . Jednocylindrowy czterosuw B&S od starego agregatu. Silnik działał ok , ale agregat padł i takich już nie robią, więc zacząłem kombinować, dorobiłem głowicę z zaworkami zwrotnymi 3/4 cala hydraulicznymi z mosiężnymi grzybkami. Ustawione przeciwnie jeden zasysa drugi wypycha do butli....
Czy uważa Pan, że silnik jest w dobrej kondycji tj. czy ma jeszcze właściwą kompresję. Należy uważać na jakość paliwa oraz stosunek paliwa do oleju - do piły będzie inna mieszanka a do silnika agregatu ( bez urazy) starszej generacji inna. Takie "zarzucanie" świecy świadczy, iż głowica silnika (pewnie od nowości) nie miała usuwanego nagaru - czynność...
A więc tak, elektrycy naprawili linię energetyczną, kilka godzin temu. Zgasiłem agregat i go wystudziłem, następnie rozebrałem. W środku było czysto, cylinder nie porysowany, głowica jak nowa, świeca zapłonowa czysta, bez osadów, zawory niepogięte, ich gniazda całe, blok silnika cały, tłumik czysty bez sadzy, a więc silnik ani trochę nie ucierpiał,...
Silniki z serii 190000,moment dokręcenia śrub głowicy to18Nm.
Witam koledzy, mam zamiar zbudować sobie piaskarkę na podstawie schematu ze strony: http://www.herubin.pl/. Wiem że to nie jest profesjonalna maszyna ale taka ma nie być. Piaskarka ma od czasu do czasu wypiaskować jakąś starą przyczepę ciągnik albo inne złomostwo na własne potrzeby, ot tak od wielkiego dzwonu. Posiadam do tego mały kompresorek z allegro...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
https://www.google.pl/search?q=silnik+ag...
Witam poszukuje informacji z jaką siłą dokręcić głowicę w agregacie chłodniczym termoking z silnikiem diesel firmy yanmar 3tnv76
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
Witam. Może ktoś po ratować schematem dokręcania śrub głowicy do silnika Perkins 4 cylindrowy. To jest akurat agregat prądotwórczy CAT, ale wszystko na perkinsie. https://obrazki.elektroda.pl/2179310600_...
Witam. Składam silnik Deutz BF4M 2011 po kapitalnym remoncie do agregatu CompAir, przy rozbiórce silnika z głowicy wypadły 4 plastikowe rurki, załączam zdjęcie. Czy ktoś podpowie cóż to jest i gdzie się znajdowało?
Poszukaj gwintownika i zrób sobie sam gwint - akurat z tym nie powinno być problemów bo często trzeba ratować uszkodzone gwinty w głowicach.
tyle tylko że elektronika z eleganta niezbyt się nadaje do starego silnika. W elegancie zmieniona jest głowica, wałki rzozrządu i wyprzedzenie zapłonu.
Kolego ten agregat ma pewnie silnik 4-suwowy, a więc tylko czystą benzynę. Zresztą sprawdź sam, jeśli silnik ma miarkę (bagnet) od poziomu oleju, zawory w głowicy itd., to będzie silnik 4 T. Jeśli natomiast agregat będzie miał silnik 2-suwowy, (w co wątpię) to musisz stosować mieszankę w proporcji ok. 1:40. Takie sprawy musisz znać, gdyż pomyłka grozi...
Dokładnie, pierścienie są w porządku i nie ma potrzeby ich wymiany. Pozostaje zrobić głowicę i produkować prąd ;)
(at)marcinlog Zawsze możesz przełożyć głowicę z oryginalnego silnika i będziesz miał agregat prądotwórczy :D :D . Wykonanie przepiękne, to fakt, ale chyba jako hobby? ,,Zbuduje taki kompresor, o jakim się ludziom nie śniło." Nic tylko brawo, brawo, Kolego za jakość !
Nadmuch powinien być od strony wydechu - wtedy jest najefektywniejszy, a cylinder i głowica chłodzone są w najgorętszych miejscach. Jeżeli nie jest to możliwe to przekręć głowicę o 90 st. tak aby jej żebra nie hamowały strumienia powietrza (nie pamiętam czy w tym silniku jest to możliwe).
W skrócie składa się to z silnika elektrycznego tłoka, cylindra i głowicy z zaworkami. (Czyli prawie jak silnik) W miare sensowny kompresorek kiedyś zrobiłem ze spalinowego silniczka modelarskiego (produkcji USSR) - napędzał go silnik elektryczny ale czy ma to sens na dzień dzisiejszy to ciężko mi powiedzieć. Mini kompresorki będące w sprzedaży na ogół...
Sprawdź, czy podczas obrotu kołem zamachowym poruszają się dźwigienki zaworowe. Jeśli nie, to albo urwał się wałek rozrządu, albo też pękł popychacz dźwigienki zaworowej i przebił głowicę silnika ( wg Ciebie ten "bolec").
Witam. Pacjent honda Gx260 zapakowany w agregacie prądotwórczym. Problem polega w odpaleniu silnika, a mianowicie nie chce odpalić a ciągle widoczne i słyszalne są strzały w gaźnik. Wymieniony został gaźnik bo przelewał (zawor nie odcinal po zapełnieniu komory) Dotarte zostały zawory oraz wyregulowane ssący 0.15 wydechowy 0.20 w tym wymieniona uszczelka...
Pojemność samego silnika ma się ni jak do tego na czym będzie pracować, czy będzie mieć 1000cc czy 100l bez różnicy, są małe 150cc diesle i nie ma w tym nic dziwnego. nawet z malucha zrobisz diesla, trzeba głowice przerobić. autor chce najwyraźniej mieć silnik diesla do kategorii b na 125ccm, bo może ma ON duży zapas lub za free i na dojazdy do pracy...
A skąd wiesz że urządzenie jest chłodzone cieczą ? Głowica cylindra wygląda dokładnie jak w motorach gdzie silnik jest chłodzony powietrzem z tym że tutaj powinien być w takim wypadku wiatrak... Gdzie tu wlać chłodziwo ?
Tłokom daj spokój, co najwyżej zdejmij górne pierścienie i włóż je do cylindrów na samej górze - zmierz przerwę. Widać że sprężarka chlapała olejem, aż się nagar odłożył na denkach tłoków i głowicy. Działać to to będzie i bez smarowania ciśnieniowego, nie wiem kto to wymyślił, wystarczy dorobić sprawne smarowanie rozbryzgowe, jak w silnikach kosiarek,...
Czy po wykręceniu świecy z głowicy, dotknięciu jej gwintem do silnika i założonej fajce przewodu zapłonowego widoczna jest iskra? Można też sprawdzić, czy silnik "zagada" przy podaniu do dolotu powietrza odrobiny samostartu albo Plaka ;)
Nie jestem fachowcem ale chyba te przełożenie z pralki nie da pełnej wydajności sprężarki <za wolne obroty na agregacie> wydaje mi się że HS11 powinny pracować na 1200-1400 obrotów ale z małym wiatraczkiem chłodzącym cylinder i głowicę. Może kolega pstryknąć fotkę jak te koło od pralki trzyma się na sprężarce? I silnik od pralki polar ma chyba...
W tych agregatach nie ma odprężania - nie musi być jak chodzi w układzie zamkniętym. Dokłada się między głowicą i bańką przed zaw. zwrotnym. W kompresorach robi to mechanicznie presostat, ale tu jest za mały tłok i nie zamyka zaworu w presostacie.Zrobiłem więc elektrycznie przez el-zawór i taki cwany układ czasowy. Po wyłączeniu silnika daje 0,5 sek...
Witam! Ja do swojego agregatu-silnika leję olej Mobil One 15W/40 mineralny. W przypadku braku energii uruchamiam silnik na około 5 minut celem zagrzania, a potem zwalniam blokadę, silnik wchodzi na pełne obroty, wzbudzam prądnicę i załączam obciążenie. Co do paliwa to im większa liczba oktanów tym lepiej dla silnika. Pamiętam kiedy dziadek jeździł nyską...
Czy tak trudno określić przyczynę gaśnięcia. Wystarczy trochę pomyśleć i przeprowadzić próbę/próby. Po dopaleniu na ssaniu i zgaśnięciu silnika szybko zamykasz kranik. Zdejmujesz delikatnie gaźnik tak aby z komory pływakowej nic się wylało. Zdejmujesz komorę pływakową starając się aby paliwo w niej zostało. Mierzysz poziom paliwa od góry komory do lustra...
Gdzie mogę kupić części do agregatu PAB-4-3/400 konkretnie chodzi mi o uszczelke pod głowice dane silnika to: typ;PAB43/400 moc:4kW http://obrazki.elektroda.pl/3046066700_1...
nadlewka na głowicy o niczym nie świadczy, ten typ pompy działa mniej więcej z takim ciśnieniem, jaka jest średnica tłoka w tej myjce? Problem może dotyczyć silnika spalinowego, przy dużym obciążeniu nie uzyskuje odpowiedniej mocy, zdarza się to w agregatach prądotwórczych, że falują obroty pod obciążeniem. Optymalna dysza to 045, jeśli na płaskiej...
Piszesz aby pisac na przekór. Wyjaśnij jaki wpływ na rozdzielacze, przewody zapłonowe, moduły zapłonu ma gaz. Rozrywały się plastikowe kolektory ssące. Nie mówię, że w 2001 nie montowano gazu ale jakie były opinie przeciwników. Jeszcze w tamtym roku spotkałem gościa który twierdził, że gaz bardziej spłukuje olej z cylindra niż benzyna. Lekko zbaraniał...
Gwoli wyjaśnienia - nie mam doczynienia z samochodami ciężarowymi, ale z silnikami wysokoprężnymi w agregatach prądotwórczych, co w sumie na jedno wychodzi.
jaki silnik x12sz c12nz c14nz x14sz-jezeli którys z tych to sprawdz najpierw czy niewydmuchana jest uszczelka pod agregatem wtrysku.Moze byc tez uszczelka pod kolektorem ssacym. Na pracujacym silniku polej polonczenie kolektora ssacego z glowica delikatnie woda, jak bedzie ciagna lewe powietrze to albo zabombli ,lub silnik na moment zglupieje. Jezeli...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Witam. Zawsze myślałem że mam sprężarkę z autosana. A to to samo.co tu jednak. Co do kwestii ciężkich rozruchów - zastosuj (masz 2 wiec 2) zawór zwrotny z upustem ciśnienia poprzez presostat. Na allegr o sporo tego i tanio, A robi robotę. W mojej smarowanie jest własnie rozbryzgowe zrobione.Musiałbym iść do garażu popatrzeć bo teraz już nie pamiętam...
Witam również zainteresował mnie temat silników spalinowych i proszę o pomoc mam cylinder, tłok, wał, praktycznie wszystko z agregatu od lodówki, lecz wywierciłem chyba źle otwór dolotowy :/, czy mogę zaspawać ten otwór i wywiercić nowy ?, czy głowica może być zrobiona z płaskownika ? http://obrazki.elektroda.pl/6011251000_1... PS.Czy...
Witam serdecznie, Bardzo proszę o pomoc w stwierdzeniu jakiej firmy jest silnik agregatu przedstawiony na zdjęciach w poniższym linku. Dodam, że jest to silnik wojskowego agregatu prądotwórczego z rocznika 1981, produkcji Radzieckiej (ZSSR). Diesel, o mocy 15kw, waga 1720kg, czterocylindrowy na przyczepce kołowej. Niestety nigdzie nie możemy znaleść...
Witam kupiłem drugi agregat WAN w cenie złomu i chcę go rozkręcić w cenie oględzin i sprawdzenia w jakim jest stanie, czy po demontażu głowic trzeba wymieniać uszczelki na nowe czy stare się nadadzą, czy uszczelki podczas zdejmowania głowicy się nie zniszczą??
dmirek62 masz taki silnik ? Odpalałeś go poza autem ? Ja mam i nie muszę się w tym internetowo-teoretycznie doktoryzować . Silnik 1,6d z golfa lub vwt3 + prądnica trójfazowa . a reszta np. regulator , chłodnica z wentylatorem , łapy itd. to osprzęt . ps . 1,6d CS . Mam jeszcze 1,9tdi bez turbiny z pompą na lince , który muszę uruchomić bo mógłby być...
(at)jakubpiaskun Kolego Szanowny, proponuje jak najszybciej sprawdzić kompresję tego silnika na wszystkich cylindrach, w stanie zimnym i po nagrzaniu (!). Nasuwa się też podejrzenie uszczelki pod glowicą - gdy się rozgrzeje-dostaje się olej z układu chłodzenia do cylindrów. Przepraszam, zapomniałem napisać. Trochę znam te silniki z agregatów prądotwórczych,...
Co to są seleny? Mostek/ stos selenowy - układ prostowniczy, protoplasta dzisiejszych półprzewodnikowych, prostujący prąd do cełow wzbudzenia. W jakim celu montuje się ten mostek kogoś tam? Modyfikacja mająca na celu podniesienie sprawności urządzenia - co to ten mostek "kogoś tam" - wypadało by sobie w googlach poczytać, a nie zadawac infantylne,...
Sprężarka jest wypełniona olejem, który spełnia funkcję izolacyjną (uzwojenia silnika), chłodzącą i smarującą. Ten olej nie powinien się wlać do obiegu, a do obiegu nie może się dostać jedynie wtedy, gdy maszyna stoi lub jest przechylona pod niewielkim kątem, albo leży na stronie tłocznej kompresora . Dlaczego na stronie tłocznej? Ano dlatego, że po...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Problem rozwiązany - silnik miał słabą kompresję co było czuć podczas odpalania jakby z dekompresatorem a przyczyną okazał się podparty zawór wydechowy . Po zdjęciu głowicy wyczyszczono i dotarto zawory oraz zeszlifowano trzonek gdyż w tym silniku regulacja nie występuje . Zanik luzu na zaworze wydechowym spowodowany uklepaniem gniazda pięknie było...
Witam! Posiadam agregat prądotwórczy GAB 1,6 z silnikiem Barkas, model EL 150. Po odpaleniu silnika, zaczął strasznie hałasować, po rozebraniu głowicy, cylindra oraz zdjęciu tłoka moim oczom ukazał się nie za ciekawy widok. :( Na wale korbowym, korbowodzie, oraz tłoku po przepracowaniu nie wiadomo ilu mtg. powyrabiały się straszne luzy. Chcę aby silnik...
Może agregat był "poniewierany" w różnych pozycjach i olej zalał silnik i stąd dym. Ilość nagaru na dnie głowicy, świadczy o tym, że silnik "żre" olej od bardzo długiego czasu. Przerwa zamków 1mm to sporo, tym niemniej względnie jeszcze "normalnie" dla silnika ze sporym przebiegiem. Zbyt dużo oleju w silniku nie było na pewno - bo nie da się wlać więcej...
Dzień dobry. Jestem tu nowy i potrzebuję pomocy. Już od kilku dni walczę z agregatem prądotwórczym z silnikiem Honda GC160. Silnik delikatnie falował na obrotach więc zrobiłem mu serwis olejowy, nowa świeca, filtry paliwa i powietrza, czyszczenie gaźnika. Po odpaleniu wszystko było ok silnik pracował poprawnie. Kolejnego dnia zaraz po odpaleniu strasznie...
najmniejsze silniki dieslowskie stosowane są w agregatach chłodniczych montowanych na samochodach są to silniki dwu cylindrowe pojemność około 600 cm i silniki trzy cylindrowe 900 cm niestety ich konstrukcja nie przewiduje pracy na niskich prędkościach są po prostu typowe stacyjne silniki co prawda pompa wtryskowa sterowana jest linką ale przyrost prędkości...
No i nie chciał jechać. Żeby samochód żwawo przyśpieszał musi mieć konie i silnik o większym zakresie obrotów niż 2000. A żeby ciągnik czy ciężarówa ciągła musi mieć moment obrotowy. Mnie się coś obiło że diesel Voyagera to z agregatu zapożyczyli. I też nie jedzie do tego bezawaryjnością nie grzeszy. Z wałem jakieś cyrki, głowice dzielone jak w 60-ce.
głowica silnika agregat agregat silnik agregat chiński silnik
lodówki bosch opinie zawór filtrze paliwa kondensator wykres wektorowy
pomiary magazyny pomiary magazyny
Jak włączyć druk z USB w trybie serwisowym Ricoh Lokalizacja filtra gazu w piecu Immergas Victrix 50