Nie napisałeś jakiej marki była stara głowica, wystarczyło nawet zdjęcie z przodu. Tu zgaduję, że będzie to wynalazek podobny do tej głowicy https://www.skleparmatura.pl/valvex/glow...
A te z katalogu Gorgiel? Ale autor pisał że: Mierzylem 30x1.5 ale nie pasuje.
Jeśli masz zawory pod grzejnikiem to je zakręć. Następnie tam gdzie odpowietrznik spuść ciśnienie i nadmiar wody. Następnie odkręć głowicę razem z wkładką termostatyczną. Potem Jak już będziesz miał na wierzchu wkłądkę termostatyczną to będzie można ją złapać kluczem i drugim kluczem odkręcić nakrętką mocującą głowicę. Uważaj tylko żeby nie zniszczyć...
Wreszcie sobie poradziłem. Iglica odblokowana. Dziękuję. Temat zamknięty.
Poprzez kryzowanie nie ustawisz temperatury. Podmień na próbę głowicę termostatu z innego pomieszczenia. Może jest wadliwa.
Znalazłem producenta i dowiedziałem się, że: Produkujemy głowice nowsze zastępujące ten model: -Głowica termostatyczna Clasic symbol GM.03.BB -Głowica termostatyczna Prestige (biała-biała) symbol GM.05 (M635A006) -Głowica termostatyczna Plus symbol GS.08 Na naszej stronie internetowej ( [url=www.varioterm.pl]www.varioterm.pl) można zobaczyć jak wygląda...
Nic nie odłączałem ale przyjrzałem się dokładniej obudowie i coś zauważyłem, koło złącza wyświetlacza są dwa styki, może to jest sensor? Rozbiorę dalej i dam znać.
Minęło już półtora roku od wymiany głowicy i bateria teraz nie cieknie. Niestety mam inny problem z tą samą baterią, Bardzo ciężko jest ustawić optymalną temperaturę wody, Niewielki ruch termostatu błyskawicznie zmienia wodę ciepłą na zimną i vice versa. Zauważyłem, że pomimo w miarę równych ciśnień wody w wodociągu, to na tej jedynej baterii jest dużo...
a może masz głowicę zamontowaną w takiej pozycji że sama nagrzewa się szybciej (np. pod parapetem pokrętłem do góry/? ) spróbuj zdjąć głowicę termostatu i zobacz czy to samo będzie się działo
Witam. Czy któś zna firmę która byłaby w stanie przerobić głowice termostatu baterii prysznicowej ? Woda ciepła po prawej zimna po lewej. Modeł głowicy : MODEL : GL-T-04
Witm. Mam tą samą baterię i już kilkukrotnie czyściłem głowicę z termostatem. Kluczem nasadowym 24 najlepiej przedłużonym wykręcamy głowicę, następnie na kilka godzin wkładam do słoika z odkamieniaczem albo octem. Co jakiś czas warto kilkukrotnie obrócić głowicę z pozycji ciepłej na zimną i z powrotem. Jak termostat przekręca się już płynnie płuczę...
No niby takie są a w opisach mają zgodność z innymi głowicami czy zaworami nawet Danfoss więc wiele głowic powinno tu pasować. https://allegro.pl/listing?string=Zaw%C3...
Przy montażu nowej głowicy należy ją odkręcić na full ((ustawienie jak na 2-gim zdjęciu), gdyż wtedy się dokładnie włoży do występów. Może warto kupić głowicę Danfoss nowszego typu.
Po demontażu widzę coś takiego jak na drugim zdjęciu. Czerwony kołnierz z cyferkami. Co to może być ? czy to też należy zdemontować ? To jest regulator nastawy wstępnej. Nie należy próbować go demontować.
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
Tutaj od strony głowicy termostatu jest ciepła od drugiej strony jest powrót. Wszystko przechodzi później w jedną rurkę.
Ten fioletowy pierścień służy tylko do optycznego oznaczenia ulubionej (najczęściej stosowanej) nastawy . Kręcenie tą tarczą nic nie zmienia w działaniu głowicy.
Jeżeli to głowica klik ustawiasz na punkt zero i przekręcasz w lewo
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Wymieniasz cały zawór na taki lub odpowiednik + głowica i masz z termostatem. https://foxhurt.pl/armatura-zawor-termos... Oczywiście do tego, co jest w tym linku, trzeba też dokupić głowicę. Jest wiele marek zaworów termostatycznych (Danfoss, Herz, Honeywell, Valvex...) i do nich sie dobiera głowicę.
Powinno się móc dobrać głowicę (np. na Allegro czy OLX). To nie 'trójnik" pozostanie, lecz zawór (bez głowicy).
Termostat jest w głowicy do wymiany trzeba zdjąć pasek rozrządu.
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Nie do chłodnicy, tylko do magistrali wodnej zasilającej głowicę wodą przed termostatem, tam masz właściwy pomiar.
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
Jeżeli masz głowicę termostatu zdjętą, tam wystaje taki czopek. Jak go naciskasz, wciska się? Po wciśnięciu sprężyna go odbija? Jeżeli wciska się i odbija, sam zawór jest OK.
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
Śmiało możesz ją wykręcić nic się nie stanie,tak jak pisał kolega wyżej za nakretką masz regulację. http://obrazki.elektroda.net/70_12612525... tak to wygląda po ściągnięciu głowicy.
Witam Zakupiłem taką głowicę: https://www.rtx24.pl/glowica-termostatyc... którą chciałbym podpiąć do grzejnika i systemu inteligentnego domu HomeAssistant. Niestety mam problem z zamontowaniem głowicy. Żaden adapter z zestawu z głowicą nie pasuje do mojej wkładki termostatycznej. https://obrazki.elektroda.pl/2170128600_...
Witam, wydmuchało mi uszczelkę pod glowicą co poskutkowało przegrzaniem silnika że aż glowica pękła, po zmianie uszczelki i zamontowaniu nowej głowicy ciagnig cały czas się grzeje, nie mam zamontowanego termostatu a i tak temperatura wskakuje na czerwone pole. Czujnik i wskaźnik zostały podmienione na nowe i tak sama historia. Czy jest ktoś wstanie...
To jest zawór Danfoss przeznaczony do głowicy mocowanej na gwint istnieją zarówno na gwint, jak i na "klik"). Jeśli chce się, by głowica pasowała, to warto iść do sklepu z tą głowica, by dobrali zawór. Tak po prawdzie, to zwykle szybciej zużywa się głowica (termostat przestaje prawidłowo rozpoznawać temepraturę) i na ogół to częściej trzeba wymienić...
Faktycznie, dzięki. Odkręciłem, nastawa była na N, skręciłem na 3 i szumi trochę mniej, ale nadal szumi, nawet jak głowica termostatu jest na zero. Czyli jednak odpowietrzyć? Nie chce mi się bić ze spółdzielnią, bo ich pracownicy przyjdą, popatrzą i powiedzą, że inni mają gorzej. Moja matka jest chora, przeszkadza jej ten szum w każdym pokoju i nie...
Witam, odkręć głowicę termostatu i sprawdź czy nie jest zablokowana iglica zaworu.
Niestety nie pomogę,ale napiszę Ci,że danfoss słabo się sprawdza w zestawieniu głowica+termostat no i jak dla mnie termostat średnio wygląda. A Twój planowany zestaw to głowica hr91Ee plus termostat evohome round? A może luknij na salus,swego czasu się nim interesowałem i miał dobre opinie.
Najlepiej zamienić z głowicą z innego kaloryfera i wszystko jasne.
Podmienić korek zbiorniczka wyrównawczego na inny sprawny lub nowy.
Jeśli słyszysz szum w momencie gdy masz całkowicie skręconą głowicę/termostat to znaczy, że odgłosu szumu nie wydaje przepływająca woda.
Jeżeli odetniesz część grzejników to powrót ma prawo być "szybciej" cieplejszy. Jeżeli odetniesz wszystkie grzejniki to powrót nigdy nie będzie ciepły, bo zamkniesz przepływ wody. Każdy grzejnik posiadający głowicę termostatyczną ma możliwość sterowania - obniżenia temp. pomieszczenia, bo głowica termostatyczna to indywidualny termostat pomieszczenia....
Kapanie z zaworu po próbie odkręcania głowicy termostatycznej oznacza. że zawór, nie głowica jest do wymiany. Sprawny zawór, nawet po zdjęciu głowicy nie ma prawa przeciekać.
Witam! Mam problem z Peugeotem 308 1.6 VTi z 2008 roku. Autko nie ma mocy, chodzi głośno. Co naprawiłam: - głowica po renowacji, wygięta :/ - uszczelka pod głowicą, - termostat, - nastawnik faz rozrzadu Po złożeniu i chęci zrobienia adaptacji jest błąd P1025, którego nie idzie usunąć. Co może być przyczyną? Czy możliwe, że grzebień od wałków faz rozrządu...
W 90% procent przypadków winny jet czujnik temperatury silnika (czterostykowy w plastikowym korpusie przy głowicy) Warto również sprawdzić termostat
Witaj, sprężyną w kierunku głowicy.
Zacznijmy od tego, że co za dzban zamontował tak głowicę termostatyczną, że lekko rozgrzewający się grzejnik, zaraz podniesie jej temperaturę i pewnie odcina grzanie. Najpierw jak już zostało tutaj zasugerowane, zdejmij termostat z głowicy. Jeśli pomoże, to tzreba przekręcić głowicę termostatyczną o 180 stopni. https://obrazki.elektroda.pl/4246806000_...
Dzięki za info.... ja odkamieniłem, przeczyściłem sitko i również popłynęła cieplejsza, ale niewiele. Zdecydowałem się nową głowicę z termostatem, trafiłem nową za połowę ceny. Jutro dotrze, wymienię i mam nadzieje problem na jakiś czas zażegnam .
Pompa, albo głowica
A może głupieje sama głowica od termostatu? Jak dasz radę, to odkręć samą głowicę regulacyjną i sprawdź czy ten wystający bolec się lekko porusza
Nie wiem czy wiesz o tym, że rolą termostatu grzejnikowego jest utrzymywanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu a nie temperatury grzejnika. To czy ci będzie ciekło z zaworu zależy tylko od stanu technicznego zaworu a nie od tego czy sam przekręcisz tę śrubę regulacji wstępnej czy zrobi ci to tak zwany fachowiec. Trzpień o którym piszesz można...
Właśnie nie bardzo, żaden z podanych przez Ciebie nie ma zintegrowanego termostatu.
Zrób tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=L4GoPXAW...
Nowy termostat bez tych dziurek zapewne działa nieprawidłowo bo płyn go nie opływa. I temperatura wokół niego nie odzwierciedla temperatury płynu w silniku. Wszystko zależnie od konstrukcji układu chłodzenia, ale jak dziurki były w fabrycznym to i w obecnym by pasowały. A tak z innej beczki bo może przyczyna wachania temperatury poprzednio nie był termostat...
Tak czujnik jest w głowicy zwany termostatem.
Witam kolego! Ten czujnik temperatury jest w większości wkręcony w głowicę przy termostacie ( koniec silnka ) lub w głowicę też okolice termostatu Podaj jeszcze czy ten czujnik ma jedo wyście na kostkę czy dwa piny? Bo możesz to sam sprawdzić na tzw. krótko poprzes próbówkę samochodową na 12 V podpinasz jeden kabelek do masy drugi z probówki do wejścia...
Raczej uszczelka pod głowicą. Termostat nie ma wpływu.
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
Dziś miałem odpalony przez 40 min i nic zero wycieku ,zamówiłem test do sprawdzenia uszczelki pod głowicą Termostat też może dawać takie znaki ?
to jest zawór pod głowicę z termostatem. Możesz ustawić limity na głowicy jak ją założysz, a kryzowanie zrobić najlepiej na dolnym zaworku jeżeli go masz.
To jest czujnik do klimatyzacji, czujnik do ECU powinien być koło termostatu, przy głowicy. Pin 3 i 4 kolory niebieski brązowy i brązowo zielony. Na zdjęciu to będzie numer 10. Kolory i wartości dla rocznika 2000, ale powinieneś mieć tak samo. Sorry, ale zdjęcie wczytało się odwrócone. https://obrazki.elektroda.pl/8284899000_...
Odkręcasz tą nakrętkę za głowicą. Woda nie poleci, sam zawór jest w rurze.
Jak po odpaleniu np 5 min odkręcasz korek i wywala ciśnienie to może być uszczelka pod głowicą. Termostat poprawnie zamontowany ? W obudowie są kanały które można zaślepić źle obróconym termostatem. Odpowietrzony dobrze ?
. Pompę mam zamontowaną na powrocie. Dobrze, a piec nie ma swojej? i jaki to piec. Czy można wpić go między powrót a zasilanie Można. Nie mam termostatu pokojowego, mam tylko zawory termostatyczne na grzejnikach. To prościej jest zdjąć jeden termostat (samą głowicę) w największym grzejniku w najzimniejszym pomieszczeniu.
Witam Mam taki sam problem ze swoim audi. Wymieniona uszczelka pod głowicą termostat sprawny, pompa sprawna, wszystkie klapy od sterowania nawiewami działają poprawnie. Po odpowietrzeniu układu jest ogrzewanie tak jak być powinno czyli daje ciepłe na własnych obrotach silnika przez dwa, trzy dni i znowu problem powraca. Nieszczelność uszczelki jest...
Sprawdź masę ,masz ją mieć na dwuch pinach kostki czujnika. Poza tym przeglądnij wiązkę ,lubi się przecierać w miejscu nad termostatem,u góry głowicy,obciera o taka metalową rurke.
Szanowni forumowicze mam pytanie czy jest opcja zastąpienia w grzejniku z dolnym podłączeniem u góry głowicy termostatu na zwykłe ,,pokrętło". Grzejniki działają z piecem na miał.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Przy głowicy koło termostatu tam gdzie wychodzi górna rura do chłodnicy
A jaki efekt jest jak zakręcisz grzejnik w tym małym pokoiku gdzie jest termostat - oczywiście po jakiejś minimum godzinie. Widziałem już fuszerki że głowica termostatu grzejnikowego była źle przykręcona do zaworu, albo niewłaściwa głowica. :| Zawsze też można stłumić przepływ na wylocie grzejnika
Jeszcze dodam, że to jest prawdopodobnie głowica cieczowa (termostat cieczowy a nie gazowy) i takie reagują nieco wolniej na zmiany temperatury niż te gazowe.
Nie wiem czy ten problem masz od dawna, czy jest od początku działania instalacji, lub czy czasem nie dokonałeś jakiś przeróbek. Zakładam że przed grzejnikami masz zainstalowane zawory termostatyczne. Może się okazać że wykonawca instalacji zamontował zawory z wstępną nastawą i albo zbyt bardzo zdławił zawór albo oryginalnie był tak ustawiony i nawet...
Odkręcasz korek, dolewasz płynu na max, odpalasz auto i czekasz aż rozgrzeje się do otwarcia termostatu. Oczywiście jeśli pompa i głowica sprawna.
Nie zauważyłem albo nie dostałem maila po drugim poście i dlatego dopiero teraz odpowiadam. 1. Czy łączność bezprzewodowa między poszczególnymi elementami HomeMatic jest szyfrowana? ODP: Jest taka możliwość. Można włączyć szyfrowanie. 2. Czy do każdej głowicy termostatycznej można przypisać inny klucz szyfrujący? ODP: Przyznam, że nie wiem. Klucz jest...
Termostat ma otworek odpowietrzający. Głowica ma połączenie małego obiegu. Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się automatycznie po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym przegazowaniu.
Witam Chciałbym zapytać co może być przyczyną rośnięcia temperatury , kiedy odpale auto powoli podnosi się do 70~ stopni . Po 2-3 minutach temperatura wskakuje na czerwone pole i i napis Stop miga. Wymieniłem chłodnice, termostat , uszczelkę pod głowicą , obudowe termostatu , odpowietrzyłem go i dalej nic .
Termostat
Jak tak bardzo chcesz go znależć, to szukaj w górnych okolicach głowicy , koło termostatu.
Wg mnie to masz za mocno skręconą kryzę w zaworze termostatu. Zdejmij głowicę, ustaw kryzę w pozycji 7 albo N i sprawdź czy jest poprawa.
Jako tako może na samo pęknięcie głowicy termostat nie ma wpływu ale na grzanie się czwartego cylindra już tak. A to zwiększona tendencja do osadzania się tam kamienia. To znów podnosi temperaturę, może powodować naprężania i odkształcenia w wyjątkowych sytuacjach. Normalna rzecz w silnikach z długim blokiem i bezmyślnie wyjętym termostatem.
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Albo uszkodzony termostat (nie otwiera), albo uszczelka pod głowicą :cry: . Wentylator działa ??
To może jednak była to wina tylko termostatu? Przy uszczelce głowicy wyjęcie termostatu nic nie daje. Ważny jest też montaż termostatu. Zawsze strzałką do góry. :)
To jest termostat. Element nie naprawialny. Tylko wymiana na nowy.
Pompa wody? Uszczelka pod głowica? Wadliwy termostat?
Nie jedną świece wymieniałem. Nie jedną urwaną przez klienta i takie tam... Płynu ubywa to sprawdź czy nie na połączeniu obudowy termostatu z głowicą.
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
czujnik temperatury jest pod termostatem w głowicy po lewej stronie silnika a ten nad termostatem to włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i nie może on mieć małej rezysatancji
Tu masz fragment z książki oraz rysunki głowicy termostatu. Chyba to już zlokalizujesz w aucie. http://obrazki.elektroda.net/1_126350693... http://obrazki.elektroda.net/97_12635069...
Sa dwie mozliwosci termostat lub uszczelka pod głowica sprubuj termostat . Jeszcze sprawdz czy odpowietrzniki nie sa pozapychane .
kolego nie jest to normalne. śruby głowicy były zmieniane?Termostat?
Na 80% uszczelka pod głowicą.
I temat jest krótki... albo poszła uszczelka na głowicy, albo termostat diabli wzieli... jutro jadę sprawdzić i będzie wiadomo co...
Coś mi nie pasuje w tej dyskusji. Podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia dla zapobieżenia wrzeniu płynu przy temperaturach do 100 st C. I nie może to mieć bezpośredniego wpływu na działanie jedynego elementu regulacyjnego jakim jest tutaj termostat.Zatem aby coś faktycznie zdiagnozować trzeba ustalić, czy termostat faktycznie działa i jak wygląda...
Zdejmij głowicę termostatu oraz sprawdź jak ustawiona jest kryza na zaworze. Masz tam cyferki przeważnie od 1-6. Ustaw na 5-6. Sprawdź także czy na pewno jest otwarty dolny zawór. Pod jego kołpakiem masz grzybek odkręcany imbusem. Musi być otwarty to jest wykręcony max (tak aby jego czoło nie wystawało poza zawór bo grzybek może wypaść). Nie wylewaj...
Volkswagen golf 3. Dlaczego nie grzeje ogrzewanie w samochodzie? Jest nowa nagrzewnica, uszczelka, planowana głowica i termostat.
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Naprawy nie sądzę, ale jest możliwe że danfoss będzie bardziej żywotny i dłużej dostępny jeżeli chodzi o wymianę głowicy albo samego zaworu.
Auto świeżo kupione? To mogą być objawy wywalonej uszczelki pod głowicą i czasami ludzie wyjmują termostat, żeby się nie grzał i mniej dmuchał w układ chłodzenia. Miałem taki przypadek z nowo nabytym autem klienta.
Zadzwoniłem niedawno do serwis Poloneza i nie wiedzieli , gdzie taki czujnik się znajduje. Więc zacząłem się ich wypytywać kolejno o możliwość występowania tego w :pompie - nie, w termostacie - nie, w głowicy termostatu - prawdopodobnie tu... pewny nie był nikt. Więc znowu pytam tutaj. Ten czujnik to ten? : http://allegro.pl/item789310362_czujnik_...
Czujnik temperatury chłodziwa , na głowicy obok termostatu.
To jest standardowe, gdyż ustawienie na 2 przewiduje dosyć niską temepraturę w pomieszczeniu i termostat ogranicza przepływ. Niski przepływ skutkuje tym, ze kaloryfer grzeje tylko górą (chociaż marznie sie zwykle dołem -w stopy). Działanie termostatu mozna sprawdzić tak, że w razie mroźnej pogody otworzyć okno tuż nad miejscem, gdzie jest termostat....
głowica termostatu danfoss głowica termostatu odwrotna odpowietrzenie termostatu
buczeć sterownik silnik sterowanie rolet zewnętrznych zasilacz napiecie kondensator
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Instrukcja obsługi lampy Metz 36 CT 3 - gdzie znaleźć? Jak zmienić litery na klawiaturze telefonu?