Ludzie, ja mam ze 100, głupek co odwiedza szroty i oczywiście przypominam sobie gdy są potrzebne i co ciekawe nawet po dwóch latach są sztuki co są sprawne, a nawet te wątpliwe po jednym naładowaniu są jak prawie nówki.
Ma ktoś jakiś pomysł jak naładować ten akumulator i czy w ogóle będzie coś jeszcze z niego? To wskazuje na przerwę, a właściwie zły styk, połączenia wewnętrznego w akumulatorze odłączony ma około 7,5V po podłączeniu ładowarki na zaciskach pojawia się około 14V a gdy zmierzyłem płynący prąd okazało się, że jest równy 0.
Naprawdę tak ciężko sprawdzić samemu? To nie jest wiedza tajemna. https://obrazki.elektroda.pl/1713905800_...
Witaj. Myślę, że możesz zainteresować się takim układem: http://ep.com.pl/files/5109.pdf Jest prosty w budowie i spełnia swoją funkcję.
No bo jak zjechał do tak niskiego napięcie to czy mogło go zasiarczyć. Zasiarczony jest na pewno. Krótko mówiąc akumulator poddany takiemu rozładowaniu to trup i reanimacja go nie ma żadnego sensu. ale pytam bo po prostu to auto jest na sprzedaż i nie chce mi się w niego zbytnio inwestować Wybierz się zatem do marketu i kup najtańszy akumulator no-name...
Podaj napięcie zgodnie z polaryzacją na środkowe ogniwa(dobrze by było z ograniczeniem prądu do ok. 0,5 A). Kontroluj napięcie i temperaturę na ogniwach, jak będzie zbliżone do sąsiednich ogniw to odłącz, i podłącz cały szereg (trzy pary ogniw). 3x3,7=11,1V nawet do 12-12,5V, kontroluj napięcia na poszczególnych sekcjach. Po kilkugodzinnym "ładowaniu"...
Jeśli bateria podejmuje ładowanie i wydłuża się jej działanie po kalibracji, to sterownik w baterii nie jest całkiem martwy, aczkolwiek nie można stwierdzić, że jest całkiem sprawny. Brak baterii w biosie i windowsie oraz nie rozpoznawanie pracy na baterii sugerować może uszkodzenie w laptopie, ale by to dokładnie sprawdzić potrzebna by była albo sprawna...
Co to za układ U1.?
Jest zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem. Są gotowe, w AVT są do samodzielnego montażu.
Na początek zostaw go na kilka godzin na ładowarce - jeśli bateria jest zbyt głęboko rozładowana może wymagać czasu jej "obudzenie".
to one były prawie nowe 2023r i to listopad to one miały nie całe 2 lata .... Ktoś wyrzucił najcenniejszy element :) Jeśli tylko nie były jakoś głęboko rozładowane to ...
Pytanie czy kontroler nie "zablokował" się po odłączeniu od pakietu ogniw.
Rozebrać pomierzyć poszczególne ogniwa ewentualnie pominąć bmsa i podnieść napięcie bezpośrednio.
Nie dopuszczaj do głębokiego rozładowania.
Możesz też pomyśleć o akumulatorze trakcyjnym, takim do wózka inwalidzkiego albo Melexa. One wytrzymują nieco więcej cykli głębokiego rozładowania a cena jednak jest pomiędzy LiFePO4 a zwykłym AGM. Tylko wówczas lepiej jednak zadbać o kontrolę maksymalnego prądu ładowania no i też miejsce eksploatacji akumulatora.
Szukaj np. na Allegro: - "Moduł ochrony przed głębokim rozładowaniem akumulatora." - "Moduł ochrony przed rozładowaniem akumulatora." - "Zabezpieczenie rozładowania akumulatora." Dobierz tylko odpowiedni amperaż urządzenia.
Akumulator samochodowy też pracuje buforowo ale nie lubi głębokiego rozładowania. Średni bilans jest dodatni aczkolwiek zdarzają się sytuacje, że na bieżąco energii brakuje. Musisz ocenić ile energii pobierzesz z akumulatora (w najgorszym przypadku) gdy zajdzie taka sytuacja, dodać 10% dla bezpieczeństwa i 20% na utratę pojemności akumulatora w miarę...
Tak oczywiście.
Ja nie kojarzę żadnych nowoczesnych central bez zabezpieczenia aku przed "głębokim rozładowaniem" (niebezpieczeństwo nieodwracalnego zasiarczenia aku). Natomiast łatwo można stwierdzić brak takiego mechanizmu - centrala bez zabezpieczenia "wstanie" zasilana z samego akumulatora.
Musiałbyś się dostać do BMS'a, czyli otworzyć ten akumulator. Taka próba bez wiedzy jak jest zbudowany w środku, może skończyć się poważnymi poparzeniami lub wręcz pożarem. Biorąc pod uwagę cenę, ilość czasu jaki potrzebny by był na zabawę, (zwłaszcza, że nie wiadomo czy operacja się powiedzie), a do tego ryzyko strat zdrowotnych i/lub materialnych...
Widzisz? Jednak można przedstawić sytuację ze zrozumieniem. Niestety nie mamy wróżki i kryształowej kuli - wyjechała na wakacje. Czego nie opiszesz - nie dowiemy się. Brakuje nam informacji, o stanie akumulatora. Przy takich parametrach prądowych i napięciowych, wydaje się on bardzo głęboko rozładowany. Pytanie, czy nie za głęboko.
głębokie rozładowanie akumulatora No i tu leży powód.
Doszło do zbyt głębokiego rozładowania, bez rozebrania nic nie zrobisz.
Jesteś pewien? Bo specyfikacja nie podaje nawet widełek napięciowych także w oełni naładowany akumulator mógłby uszkodzić domofon, a w miarę rozładowywania nie wiadomo kiedy przestanie poprawnie działać. Do tego dochodzi zabezpieczenie akumulatora przed zbyt głębokim rozładowaniem.
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
Ktoś wie co można z tym zrobić ? Niestety, tylko utylizacja. Wszelkie próby, poczynania to tylko "pudrowanie trupa".
Zwykły akumulator nie jest przystosowany do częstego rozładowywania, padnie szybko. Weź sobie rozładuj w samochodzie 3 razy swój aku i sam się przekonasz, że już nie będzie taki pojemny :) W kwasowym chodzi głównie o oddanie jak największego prądu w krótkim czasie (do odpalenia samochodu). Mam, żelowy w swojej łódce, pływałem na kwasowym i mam porównanie......
Tylko że niedomagających akumulatorów nie są one w stanie naładować do pełna. Głęboko rozładowanych (<7V) też nie ruszą.
Będzie wszystko śmigało tylko przy głębszym rozładowaniu (dłuższa przerwa w zasilaniu) będziesz go musiał doładowywać zwykłym prostownikiem.
Właściwie to na jednym i drugim. Przyczynami mogą być: głębokie rozładowanie, niewłaściwe ładowanie, temperatura, uszkodzenia itp.
6 godzin to za mało dla głęboko rozładowanego akumulatora. Prąd jak najbardziej normalny. Musisz jednak koniecznie postarać się o miernik, by napięcie ładowania nie wzrosło za dużo, a będzie rosnąć w miarę ładowania.
Bez otworzenia baterii niewiele możesz się dowiedzieć. Być może ogniwa są głęboko rozładowane i dlatego bateria nie ładuje się.
2 x akumulatory kwasowo-ołowiowe Centra Futura po 100 ah każdy ( nieco ponad roczne ) Jeżeli są to klasyczne akumulatory rozruchowe to niestety nie nadają się do Twojego zastosowania - bardzo źle znoszą nawet umiarkowanie głębokie rozładowanie, przy głębokim rozładowaniu można je dość łatwo ukatrupić. Powinieneś zastosować akumulatory żelowe albo AGM,...
Witam, Ponieważ planuję zamontować kilka elementów które będą ciągle podłączone pod akumulator (rejestrator jazdy, monitor GPS i parę innych) obawiam się, że po dłuższym pozostawieniu samochodu akumulator może się bardzo rozładować. W związku z czym planuję te urządzenia (razem z gniazdem zapalniczek) podłączyć bezpośrednio do akumulatora oczywiście...
Układ tp4056 w tej wersji ma zabezpieczenie przed zbyt głębokim rozładowaniem. https://obrazki.elektroda.pl/9765156600_...
Hej, Szukaj przetwornicy STEP UP/DOWN dla uzyskania napięcia 12V. Zabezpieczyć akumulator możesz osobnym układem. W necie jest dużo gotowców. Natomiast układu stabilizacji i ochrony przed zbyt głębokim rozładowaniem w jednym module (gotowca) nie widziałem.
Aku naładowany. Parę dni jeżdżę i nie ma problemu z odpalaniem. Okaże się w zimę bo garażuję pod chmurką. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.
Jeśli auto leżało na strychu to raczej wszystkie padły (zbyt głębokie rozładowanie). W takim pakiecie nie wymienia się poszczególnych ogniw.
Jeśli jest jak pisałeś: 1 sekcja 3V, druga 1,56V i 3 sekcja 3V to ogniwa choć nowe już masz do wymiany - ponadto są niezbalansowane. Jeśli sekcja 2 ma 1,56V i jest rozładowana poniżej 2,5V, ogniwa uległy zapewne wobec tego uszkodzeniu na skutek zbyt głębokiego rozładowania (spadek pojemności, wzrost rezystancji wewnętrznej, degradacja chemiczna, możliwość...
Tak jak piszesz, bateria uległa głębokiemu rozładowaniu, kontroler też musi czerpać skądś energię. Błędem było pozostawienie baterii na tak długi czas bez ładowania. Powinieneś rozładować i naładować tę baterię przynajmniej kilka razy w roku. Najlepiej teraz otworzyć baterię i podładować pakiet ładowarką modelarską z opcją balansowania do takiego poziomu...
Akumulator się psuje głównie wtedy, jak jest rozładowany. Płukanie wodą to bardziej przy zasiarczeniu. Jeżeli nie dopuściłeś do głębokiego rozładowania na dłuższy czas, to nie jest zasiarczony. Pamiętaj o naładowaniu przed zlaniem elektrolitu.
Dobre pytanie. Te akumulatory są stworzone do pracy buforowej i głębokie rozładowania je bardzo mocno zasiarczają, więc im mniej tym lepiej. Staraj się nie rozładowywać poniżej 11, 5V, po czym jak najszybciej doładuj.
lepiej będzie jeden po drugim Połączone równolegle moga/będą minimalnie się róznić napięciem, jeden będzie zasilał drugie aku, a nie silnik BTW samochodowe nie są typowymi akumulatorami do głębokiego rozładowania, to im szkodzi
No właśnie lepszą. Jeszcze lepsze są trakcyjne, bo mają grubszą elektrodę dodatnią, która się nie zniszczy tak szybko jak w innych wykonaniach. Żelowe są fajne, bo jak się wywrócą, to nie pociekną. Żywot ich będzie bardzo krótki w wysokich temperaturach i przy notorycznym przeładowaniu, bo wody w nich mało. Jeśli rozładowanie nie będzie głębokie, to...
To nie jest ładowarka tylko zasilacz. Ma dostarczyć prądu do działania telefonu i ładowania akumulatora. Jeżeli po podłączeniu zasilacza telefon działa tak samo źle, to nie jest to winą zasilania czyli akumulatora i zasilacza. Jeżeli przez 3 lata dzień w dzień rozładowywałeś akumulator do poziomu poniżej 20%, to jest duża szansa, że jest już zużyty...
Czy chodzi o akumulator głębokiego rozładowania? Tak, w takim zastosowaniu sprawdzi się lepiej niż zwykły. Żelowy z kolei o takiej pojemności będzie bardzo drogi. Jaki Kolega prostownik posiada ?
Po wartości napięcia na baterii widać, że wpadła w głębokie rozładowanie. Pewnie wyjmowałeś nienaładowaną baterię i w ten sposób ją ubiłeś.
Wg specyfikacji na akumulatorze 4Ah urządzenie może pracować około 45 minut. To odnośnie czasu. Jeżeli zaś chodzi o to czy możesz użyć tego wentylatora - oczywiście że tak. Nie wiem tylko czy ten akumulator ma zabezpieczenie przez zbyt głębokim rozładowaniem, ale to raczej jedyna rzecz o którą należy zadbać.
Zdania są zazwyczaj podzielone... Często mówi się, że pozostawianie tych ogniw w pełni naładowanych też nie jest dla nich obojętne (tj. tracą pojemność). Na pewno nie można dopuścić do głębokiego rozładowania...
To prawidłowe zachowanie głęboko rozładowanego akumulatora. Jakiś czas może spadać, ale później powinno zacząć rosnąć a spadał będzie prąd. Przełącz jak radzą koledzy na wolne ładowanie - jest zdecydowanie korzystniejsze dla akumulatora w tym stanie.
głęboki rozładować akumulator prostownik głęboki rozładować akumulator głęboki rozładować
bojler schemat montaż toyota przewód masowy stare świetlówki
Karta katalogowa tyrystora MCR708A (CR708A) Motorola/ON Semi – parametry, zamienniki, obudowa TO-92 Drgania i chrobotanie silnika w hulajnodze elektrycznej - przyczyny i rozwiązania