lepiej do środka to nie będzie narażony na wilgoć a tak poza tym to zaraz nam się oberwie za "amatorszczyznę"
Ja się nie dziwię że Ci wywala jak zwarcie zrobiłeś. Przewody od zasilania podłączyłeś pod jeden zacisk. Po pierwsze, to każda para dziurek to jeden zacisk. Po drugie: -Tam, gdzie masz na wyłączniku L to podłączasz tylko fazę. -"Zero" (N) podłączasz bezpośrednio do lampek (ta zielona kreska na zdjęciu) -Czerwoną "kreskę" od żarówek do jednej strzałki...
Masz złe przekaźniki. Powinieneś podłączyć pod styk 87a zamiast 87.
Witam Nie wyważaj otwartych drzwi...W załączniku dane.
Jak na zdjęciu środkowe kable brązowe mają fazę cały czas I tu chyba coś nie gra, dlaczego dwa zasilania? powinno być jedno zasilanie i dwa odejścia na poszczególne odbiorniki. Kolejny błąd to dlaczego żyła PE (żółto- zielona) wykorzystana jest jako przewód fazowy (odejście do odbiornika) Wcześniej nic nie było tam wpięte, wisiał sobie kabelek na elewacji...
Czy taki bypass ma polaryzację? Nie, nie ma potrzeby.
Witam. Przydałby się jeszcze bezpiecznik na plus 12V. Jeżeli gniazdo go nie posiada. https://obrazki.elektroda.pl/8748760100_... PS. Sorry za jakość tego rozrysowania.
Musisz podłączyć w złączki WAGO, jak na pisałem. Na włączniku masz tylko fazę, i do niego tylko brązowy pod wolny klawisz, abo pod już zajęty, jak wolisz. Musisz się zaopatrzyć w większe złączki, inaczej dobrze nie zrobisz. I poćwicz na stole ich rozłączanie, to się nie spocisz na podłodze.
Jeśli mają się włączać razem z drogowymi to podłącz przez przekaźnik i dodaj jakiś bezpiecznik. 85 masa 86 + z drogowych do sterowania przekaźnikiem 87 + z akumulatora 30 plus do Twoich halogenów.
Podłączenie halogenów obojętne. :D
Skoro plama jest inna to albo masz niewłaściwie włożoną żarówkę albo sama żarówka uszkodzona. Dodano po 58 Czy żarówki H3 są tak czułe na dotyk W jeden sposób właściwie pasują w drugi już nie. Zobacz na wycięcia w żarówce.
Z drugiej 30 idzie na skrzynkę bezpiecznikową (dopiero stąd można podłączyć halogen, najlepiej przez przekażnik).
Fazę podajesz na wyłącznik (sprawdzisz próbnikiem),zero podajesz na żarówki (to niebieski przewód).Natomiast fazę wychodzącą z wyłącznika dajesz na czerwony żarówek.
http://obrazki.elektroda.net/8_127196262... http://obrazki.elektroda.net/8_127196262...
Ta Twoja lampka to tzw. neonówka, a sposób podłączenia jest dla niej obojętny, bo tam nie ma + i-, tylko nap. przemienne. Prądy płynące przez świecącą neonówkę ( z rezystorem ) są pomijalne i nie wpływają na pracę ( a właściwie jej brak) zasilacza halogenów.
Siema. Nie możesz jej podłączyć w to samo miejsce co oświetlenie fabryczne. Podłączasz ją bezpośrednio pod baterię. Lampa potrzebuje ~0,7A-1A na napięciu baterii jeśli parametry nie są przekłamane. Możesz użyć tranzystora N-Channel aby załączać ją sygnałem z fabrycznego oświetlenia. Jeśli to dla Ciebie za trudne musisz użyć zwykłego przełącznika.
Jeżeli halogeny przeciwmgielne to powinny dać się włączyć po włączeniu pozycyjnych. Zależy jakie masz oznaczenia na przekaźniku tak się podłącza. Podam te bardziej popularne. Noga 85 do minusa z akumulatora (może być z jakiegoś elementu metalowego) 86 do kabiny na włącznik który poda plusa Ze świateł pozycyjnych. Noga 30 do plusa z akumulatora przez...
Skoro przy jednym spalonym halogenie reszta działa to znaczy, że są połączone równolegle. To z kolei oznacza, że są zasilane z 12V a nie 230V. A to z kolei, że jest tam gdzieś transformator 230V->12V. Mógł on się przegrzać, co doprowadziło do przepalenia bezpiecznika termicznego wewnątrz. Chyba, że jest to transformator elektroniczny, to inna bajka.
A na przycisku musi być minus Dodano po 42 I powinno działać
Aby lampa działała z czujnikiem ruchu musi być połączona następująco Aha Czyli żeby działało tak jak masz w zamiarze w podwójnym schodowym 1) Lampa świeci się ciągle poprzez włączenie pierwszego klawisza na włączniku. 2) Lampa nie świeci się w ogóle (oba klawisze na włączniku są wyłączone). 3) Lampa świeci się przez określony czas, gdy czujnik wykryje...
Witam. A tak. https://obrazki.elektroda.pl/8326900000_...
Czyli że mam do każdego halogena podłączyć diodę, a następnie do taśmy ? Źle odczytałeś. Nie od każdego halogenu , ale od włącznika schodowego.
Najlepiej przez przekaznik to nie popalisz przelacznikow.
Światła przeciwmgielne są podłączone oryginalnie do podzespołu moduł SAM + skrzynka bezpieczników. Lewa przeciwmgielna na wtyczkę X7 PIN 5. Prawa przeciwmgielna wtyczka X7 PIN 2. Światła przeciwmgielne mają swój tzw. "kod SCN" (musiałbym jeszcze sprawdzić jaki konkretnie) co znaczy, że konieczne jest uaktywnienie opcji świateł przeciwmgielnych w module...
Niby tak, lecz jak już łączyć jeden biegun to i drugi. Zresztą nie wiadomo jakie kable zostały tam zastosowane, a zresztą bez przesadyzmu aż takie duże moce to w halogenach nie występują.
jak by ci nikt nie pomogl to zerknij na www.autokacik.pl grupa maniaków z bravami napewno wieza co jak podłączyć
Podłączony jest minus do ramy Ok. Czyli minus na masie. Czarny przewód halogenu do masy a czerwony, za pośrednictwem włącznika, do plusa akumulatora.
Triak jest stosowany do sterowania mocą inaczej w tym wypadku jasnością.
z kablem N wpiąć oba kable N dochodzące z lewej i prawej belki? Tak
Czy mając taką instalację jest szansa na podłączenie tak, by jednym przyciskiem włączal się jeden halogen a drugim pozostałe trzy z czterech? Trzeba wydzielić jeden z brązowych przewodów, zacisnąć na nim tulejkę i połączyć z czarnym wystającym z sufitu. https://obrazki.elektroda.pl/5311314000_...
jak zdejmiesz pokrywę skrzyni bezpieczników to na niej masz rozpisane bezpieczniki. Przekaźniki chyba nie są opisane, ale to wyczujesz ręką, jak będziesz przełączał światła. Co do wiercenia w dachu, to w schowku nad głową kierowcy są miejsca w dachu na antenę CB i dodatkowe, wolne. Tam dach jest z włókna szklanego. Wstawisz tulejkę, albo pierścień gumowy...
Tak!!!
Czyli zasilanie do modułu (L, N), moduł do oprawy i powinno działać. Oprawa żadnego zasilacza wbudowanego nie ma?
Chciałbym podłączyć w miejsce halogenów w Matizie światła Led Za to od razu zabierają dowód rejestracyjny.
Nie możesz podłączyć ściemniacza przed transformatorem. Ulegnie uszkodzeniu pracując na obciążenie indukcyjne (transformator). Łączna moc halogenów nie może przewyższać mocy transformatora (w zasadzie powinna być mniejsza). Uzwojenie pierwotne to cienkie przewody. Do nich powinieneś podłączyć 230V. Halogeny do uzwojenia wykonanego grubym drutem.
Praktycznie tak samo jak w volvie, przełącznik, programowanie, przekaźnik k10 i powinien się pojawić prąd na pin 22 wtyczki ct1 w bezpiecznikach albo już na dachu jak jest gniazdo.
Jeżeli halogen jest zasilany z 230V (względnie 100-240V) to możesz.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
To nie dioda, bez znaczenia !
Na włączniku podwójnym to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podłączyć 3 halogeny do jednego klawisza i trzy do drugiego.
W które N/L Obojętnie byle jeden przewód był do L a drugi do N. które 12v powinienem podłączyć halogen? Obojętnie - pod lewe, środkowe lub pod prawe. Wybór należy do Ciebie.
Jak podłączyłeś włącznik Dodano po 3 Czy podłączyłeś w ten sposób https://obrazki.elektroda.pl/8033098200_...
no do masy czyli jak są plastikowe obudowy to do tego miejsca gdzie sie mocuje, to pewnie jest metalowe
Co do technicznej strony to http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... zerknij też tu http://www.motofakty.pl/artykul/wiecej_s... i tu http://www.motonews.pl/sh_forum.php?op=f... Nie wiem czy aktualne ale chyba tak Zgodnie z przepisami reflektory przeciwmgłowe powinny być mocowane możliwie nisko, tuż...
Ten wyłącznik ma tylko dwa styki (miejsca w które możesz podłączyc przewód)
Bez problemu zaczynają świecić od napięcia ok. 6V i to właśnie przy takim napięciu ich obrys wygląda zadowalająco. Przy zasileniu ich ok. 5,5V, oczywiście bez przekaźnika, pobierają 0,02A 20mA. przy zasilaniu z 12V to jest mniej niż 1W. Wiem, że najprościej w 5min. można wpiąć rezystor w jeden z obwodów świecenia, ale wolał bym uniknąć takich strat....
Te kontrolki po wyłącznikach halogenów i postojowych podepnij pod wyjścia z przekaźników , a wyłączniki do czystej masy!
Jakie dane znamionowe są na tej oprawie? Moc maksymalna? Moc świetlówki? Jaka żarówka jest w starej lampie? Pierwsze pytanie teoretycznie jest to możliwe. Trzeba tylko ładnie wykonać, wprowadzenia przewodów(szczelność opraw). Co do wymuszenia zapalenia światła to 3 żyła i właśnie musi być ta sama faza. Co do zastosowania świetlówki do czujnika ruchu...
Czarne nie podłączasz pod włącznik
Jako przełącznika proponuję użyć "joystick, przełącznik OFF + 4 pozycje NO, stabilne", potrzebne jeszcze będą 3 przekaźniki 24V typ 541 i 3 diody 1A. Joystick będzie załączał tak halogeny jak go wychylimy, w prawo prawy, w lewo lewy do tyłu tylny do przodu wszystkie. Przekaźniki będziemy sterować masą, na styk 86 wszystkich trzech przekaźników dajemy...
Witam, otrzymałem właśnie zamówione O te przewody się nie bój dla 50W popłynie prąd nie co ponad 4A, więc 0.75mm² powinno to wytrzymać. Mała uwaga nie pisz prąd 12V bo to nie fachowo , a wręcz ktoś może Cię źle zrozumieć. W instalacji o napięciu 12V przy obciążeniu 50W popłynie prąd nie co ponad 4A, w instalacji 230V i obciążeniu 50W popłynie...
Znalazłem taki czujnik ruchu, można byłoby go zastosować??? http://albaelektro.eu/pl/p/ORNO-Czujnik-... To jest bezprzewodowy.
Jeżeli auto fabrycznie było wyposażone w halogeny to musisz mieć fabryczną instalacje pod lewą podłużnicą musisz mieć kostkę w której są 3 grube kable i 2 cienkie od czujnika temperatury zewnętrznej, a jeżeli nie masz instalacji to musisz ją dorobić
Proszę bardzo: https://obrazki.elektroda.pl/3248320000_...
"Jak podłącyć halogeny w sufice??." wydaje mi się że na suficie , ale może się mylę :) Szybko i nieładnie, ale tak trzeba to połączyć.
Tak, są mają dwa klawisze i sześć zacisków
Na przykład tak jak na załączonym obrazku. Przekaźnik może być np. taki jak tu :http://moto.allegro.pl/show_item.php?it...
Zostawiasz czujniki, jak były, odłączasz halogeny, pod przewody, między które miałeś podłączone halogeny, podłączasz transformator, a do jego drugiej strony kabel z lampkami - i będzie działać tak samo.
dodatkowo pytanko co lepsze halogeny w lampie czy na zderzaku? Jedne i drugie niewiele dają...ale lepsze są oryginalne w lampie
Podłączyć równolegle do wyjścia - tam, gzie jest niskie napięcie i symbol żarówki.
Witam Wejście napięcia to czerwona kreska a czarne to wyjścia na żarówki za halogen podłącz jakaś żarówkę , a ten obwód co świeci cały czas żarówka to ma zwarcie triak i tyle . Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/8616436000_1...
Czy halogeny są podłączone przez przekaźnik? Sprawdziłeś już ten element? Poza tym trzeba szukać po kolei: przetarte kable, skorodowane końcówki i połączenia z masą, kostki połączeniowe....
Masz szczęście, bo robiłem ostatnio coś bardzo podobnego w samochodzie terenowym. Tylko tam były trzy pary halogenów załączane niezależnie. U ciebie będzie to wspólne sterowanie. Możesz to zrobić na dwa sposoby - z "małymi" przekaźnikami: http://obrazki.elektroda.pl/8607435500_1... Tu masz trochę więcej, bo są jeszcze dodatkowe gniazda,...
http://obrazki.elektroda.net/36_12429285... Masz jeszcze raz z zasilaniami.P
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/9941366800_1... 4-zasilanie 2-wyjście 8-św.postojowe 7-masa
Taka typowa czujka ruchu przekazuje fazę za pomocą zestyku swojego przekaźnika, więc tu nie widzę problemu aby cokolwiek szkodziło elektronice czujki.
Z halogenem też niezły pomysł jeżeli weźmiesz pod uwagę, czyli odpowiednio go regulując, pojawienie się światła po otwarciu drzwi garażu. Jeżeli chodzi o zasilanie koguta, jak go nazwałeś, to typowe syrenki lub sygnalizatory alarmowe zasilane są 12V więc musisz zamiast żarówki halogenu podłączyć zasilacz 12V i do zasilacza dopiero syrenę. Jako zasilacz...
Jeśli jesteś pewny podłączenia pozostaje oddać do sklepu na reklamację.
A ja mam inny problem. Chciał bym zbudować ściemniacz sterowany mikroprocesorem ATp90s515 tylko nie wiem jak się zabrać do tego. Ma ktoś może jakieś pomysły?? Chodzi mi o zrobienie sterownika do oświetlenia halogenowego w pokoju. Mam dużo halogenów w pokoju takich na 230v i chciał bym je płynnie załączać i włączać w różnych trybach. Dodatkowo sterowanie...
Jeśli we wszystkich lampach dasz diody w jednym kierunku to lampy nie będą podżarzane. Myślę że już wiesz dlaczego. Diody oczywiście o napięciu przebicia 1kV.
Jak podłączyć halogeny dachowe, Volvo fh4, czy jest instalacja.
Nie wiem jak będzie wyglądać sprawa ilości światła dawanego przez LEDy ale trafo i tak będzie pilnować napięcia.
Witam. Zawsze moc wyliczam korzystając z prawa Ohma. A Koledzy Preskaler oraz forestx na jakiej podstawie podają swoje wyliczenia??. Pozdrawiam.
Witam. Zrób to na dwóch wyłącznikach schodowych i dodatkowo na każdą grupę lamp po jednym wyłączniku jednobiegunowym lub świeczikowy z trzema klawiszami. Wyboru grupy( grup) do zapalenia bedziesz dokonywał klawiszem wyłącznika świecznikowego a gasił i zapalał wył. schodowym. Pozdrawiam
To jest transformator o mocy 150VA(W) i z powodzeniem obsłuży 4 żarówki 35W. Obsłuży również LEDy 5 watowe, ale muszą być przeznaczone do pracy z prądem przemiennym.
A jakim cudem pojawia się komunikat o halogenie, ja mam fabrycznie ksenony i przy uszkodzeniu nie informował że halogen. Podłącz halogen i zobacz czy dalej generuje komunikaty. Jak dobrze pamiętam to halogen pobiera 65W a ksenon 35W.
W pytaniu jest brak podstawowych danych aby cokolwiek pomóc. Może prościej narysować jeśli z opisem są kłopoty? Wyłącznik 2-biegunowy jest niezależny czy zależny? Poza tym co kolega ma na myśli pisząc "halogen""?
I masz rację. Głupotę wcześniej napisałem. Rozczapierz wszystkie przewody wystające z sufitu, tak, żeby żaden nie stykał się z innym. 1. Weż probówkę, i sprawdż czy na wyłączniku świeci się na którymkolwiek zacisku /musi na którymś świecić się/ 2. Włącz go. Na drugim zacisku także powinna probówka zaświecić się. 3. Po zaświeceniu się probówki na drugim...
Możesz bo to będzie traktowane jak Swiatło do jazdy dziennej bo takie wolno montować .
Jeżeli zrobisz tak jak narysowałeś to wtedy będziesz miał po 6V na każdym halogenie, co za tym idzie słabiej będą świecić. Połącz je równolegle. Dodano po 6 A więc tak: - plus z akumulatora, styk 87, styk 30, halogen, masa - plus z akumulatora, włączniczek, styk 85, styk 86, masa Chłopie, czytaj ze zrozumieniem!!!!!
Dobrze by było podłączyć ten halogen poprzez dodatkowy przekaźnik. Tu masz solucję.
po prostu lepiej byłoby zrobić nowe proste połączenie od nowych halogenów i podłączyć do ściany?
A jakie masz napięcie na świecącym halogenie?
Witam, potrzebuję schematu podłączenia instalacji elektrycznej do halogenów przeciwmgielnych do Toyoty Yaris 2004 1.0 benzyna.
Zasilanie sufitówki nie wyrobi takiego obciążenia jak halogeny. Z 10A pociągną. Jedynie można wziąć sterowanie z sufitówki na przekaźnik. Przy okazji nie ma problemu z "cofaniem" napięcia na sufitówkę po włączeniu halogenów.
Żarówka LED: 3,5W czyli ~11W Napięcie zasilania jakie jest tych naświetlaczy :?: Dodano po 5 Taśma: Moc: 4,8W/m czyli 24W Żarówka LED: 3,5W czyli ~11W Mi wyszło łącznie 29,7W Taśma 19,7W a naświatlacze 10,5W wychodzi że zasilacz 40W wystarczy.
... hmmm gdzie i jak to zrobić, klucz ma tylko oznaczenie 3 litery, żadnego numeru a dorobienie w punkcie dorabiania kluczy chyba nic nie da, natomiast nie wiem absolutnie jak przeprogramować klucz , może dysponujesz jakąś instrukcją na ten temat no i cały czas męczy mnie skąd podłączyć masę do centralki by po odblokowaniu drzwi i ich otwarciu rozbroić...
Wielkie dzięki. I jeszcze jedno pytanie dla pewności, na plusie za aku idącym na styk "30" może być zastosowany bezpiecznik 15A (chyba płytkowy, przynajmniej taki kolorowy jakie się stosuje w samochodach). Halogeny 2 x55W. Udało się wreszcie wszystko uruchomić: http://obrazki.elektroda.pl/5023934600_1... Schemat trochę narysowany "po...
Witam. Mam pewien problem. Do transformatora 230 V AC na 12 V AC 50 W podłączyłem halogen 12 V/50 W. Zostawiłem tak podłączony na jakieś 8 godzin. Po tym czasie nagle zauważyłem, że halogen zgasł. Halogen podłączyłem do zasilacza i okazało się, że halogen jest sprawny. Dodam jeszcze, że halogen nagrzewa się do ok. 150°C. Później sprawdziłem transformator....
ale zadałem pytanie jak go wtedy wpiąć w dwubiegunowy włącznik. Narysowałem prosty rysunek w Paint aby Ci ułatwić podłączenie ;) http://obrazki.elektroda.pl/6255600600_1...
Witam! po pierwotnej masz cztery zaciski po to żeby podłączyć kilka transformatorków równolegle bez konieczności dodatkowych złączek. czyli dwa z lewej przyjmij faza dwa z prawej zero ;) i to samo po wtórnej stroniej :) Pozdrawiam Ps. jak masz jakiś miernik to sprawdź sobie omomierzem
Sprawdź czy czasem zaznaczone przez Ciebie miejsca nie są metalicznie połączone z tymi gdzie przylutowane są przewody. Być może to zdublowane miejsca. Poza tym, skoro dioda świeciła to raczej bym nie analizował prawidłowego podłączenia ;)
Witam W moim Seacie Leon 1M1 chciałbym podłączyć moduł/sterownik do świateł dziennych w halogenach. Niestety gdy halogeny są wyłączone na kablu plusowym pojawia się masa co spowodowało uszkodzenie sterownika. W związku z tym mam pytanie jak mam podać plus na halogeny żeby ominąć ta masę? Czy podłączenie przez przekaźnik jest dobrym pomysłem? Czy wpiąć...
Skrzynek w favoritkach były dwa rodzaje - z okrągłymi (starsza) i płaskimi bezpiecznikami. Opisy na forum i w sieci bez problemu osiągalne. Światła przeciwmgielne miały swoje przekaźniki. Więc jeśli ich nie było, to przekaźnika też nie będzie. Trzeba dołożyć. Są tam bezpieczniki, więc nawet bez opisu można sobie dojść po ścieżkach, który to przekaźnik....
A tu czasami nie jest zamontowany "ring" ledowy wewnątrz klosza?
to na trzech nie można tego jakoś podlaczyc. Można . Chyba że kupisz oprawy halogenkowe w 2 klasie ochrony ( dwa kwadraty) i wtedy wystarczą te 3 przewody. W oprawach 2 klasy ochrony jest zbędny przewód ochronny PE . Innym wyjściem jest podłączenie tego na 12V i wtedy też wystarczą 3 przewody. Przetwornice ( zasilacze)umieścisz pod sufitem.
Oj czesiu, czesiu. Mało ty w życiu halogenów podłączył.
masz czujnik kąta skręcenia kierownicy w tej skodzie ?
Chciałbym podłączyć w Fiacie 125p ( FSO 1500 ) 87r, standardowe halogeny przednie , takie jak w Polonezie . Podłączyć tak pod przycisk światła przeciwmgielnego tylnego, bo tam nie ma nawet chyba osobnego od przednich halogenów. Czyli mam halogeny zamontowane pod zderzakiem, kable 1,5 mm i gdzie to wpiąć ? Pomoże ktoś ? Pozdrawiam
Bezpiecznik 8A przy zimnym halogenie może stwarzać problemy :-)
podłączenie halogen podłączenie halogen transformator halogen roboczy halogen roboczy
oznaczenia koralików ferrytowych rezystor objętościowy hamować odzysk energia
mikrokomputer cobra1 sterowniki esperanza
Błąd F13 i "TÜR FREI" w pralce Bauknecht WAT Plus 512di Jak określić moc silnika elektrycznego na podstawie wymiarów?