Temat można łatwo rozwiązać stosując przekaźnik bistabilny dopuszkowy. Może być chociażby BIS-402. Załączanie przez łącznik dzwonkowy, a do niego równolegle styki przekaźnika w ELMESIE.
Praktycznie tak samo jak w volvie, przełącznik, programowanie, przekaźnik k10 i powinien się pojawić prąd na pin 22 wtyczki ct1 w bezpiecznikach albo już na dachu jak jest gniazdo.
Jeżeli halogeny przeciwmgielne to powinny dać się włączyć po włączeniu pozycyjnych. Zależy jakie masz oznaczenia na przekaźniku tak się podłącza. Podam te bardziej popularne. Noga 85 do minusa z akumulatora (może być z jakiegoś elementu metalowego) 86 do kabiny na włącznik który poda plusa Ze świateł pozycyjnych. Noga 30 do plusa z akumulatora przez...
Musisz mieć co najmniej 10 takich LEDów żeby normalnie świeciły. Minimalne obciążenie transformatora to 35W.
Proszę . https://obrazki.elektroda.pl/2955749300_...
Witam. A tak. https://obrazki.elektroda.pl/8326900000_...
Może nie odniosę się do twojego pytania ale zaproponuje ci zastosowanie równolegle z każdym halogenem przekaźnika i z niego właśnie załączany dzwonek... w tedy wyłączniki przy halogenach będą niepotrzebne a dzwonek zadziała wtedy gdy zaświeci się którykolwiek z halogenów... Jeśli jesteś zainteresowany schematem to napisz. Pozdrawiam
lepiej do środka to nie będzie narażony na wilgoć a tak poza tym to zaraz nam się oberwie za "amatorszczyznę"
Jeśli we wszystkich lampach dasz diody w jednym kierunku to lampy nie będą podżarzane. Myślę że już wiesz dlaczego. Diody oczywiście o napięciu przebicia 1kV.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
A na przycisku musi być minus Dodano po 42 I powinno działać
Jeżeli zrobisz tak jak narysowałeś to wtedy będziesz miał po 6V na każdym halogenie, co za tym idzie słabiej będą świecić. Połącz je równolegle. Dodano po 6 A więc tak: - plus z akumulatora, styk 87, styk 30, halogen, masa - plus z akumulatora, włączniczek, styk 85, styk 86, masa Chłopie, czytaj ze zrozumieniem!!!!!
Dobrze by było podłączyć ten halogen poprzez dodatkowy przekaźnik. Tu masz solucję.
Właśnie z schematu rozumiem tylko że przy wyłączonych halogenach mam masę na przewodzie plusowym
Najlepiej przez przekaznik to nie popalisz przelacznikow.
Myślę że ten schemacik ułatwi Ci pracę. http://obrazki.elektroda.net/81_12800518...
Wielkie dzięki. I jeszcze jedno pytanie dla pewności, na plusie za aku idącym na styk "30" może być zastosowany bezpiecznik 15A (chyba płytkowy, przynajmniej taki kolorowy jakie się stosuje w samochodach). Halogeny 2 x55W. Udało się wreszcie wszystko uruchomić: http://obrazki.elektroda.pl/5023934600_1... Schemat trochę narysowany "po...
Przednie halogeny można zapalić po włączeniu pozycyjnych (taki wymóg wg przepisów), a tylne to światła robocze działające niezależnie od pozostałych.
Według AD do 99 roku sygnał na kontrolkę idzie z przekaźnika halogenów styk 87.pozdr.
halogeny działają z włączonymi światłami[pozycyjne]
Ale kombinujecie jak kobyła pod górę :D Wyciągasz włącznik świateł, odcinasz z niego kabel szaro/żółty i dajesz na niego plus po zapłonie(czarno/niebieski o ile pamiętam) i masz na wtyczkach halogenów zasilanie po zapłonie.
Najprościej jest zamontować klawisz S76a i przekaźnik K10. Wtyczka CT1 pin 22 i wszystko działa https://obrazki.elektroda.pl/6664549500_... https://obrazki.elektroda.pl/4228825800_... https://obrazki.elektroda.pl/7752495100_...
Tak!!!
Proszę http://www.autogenius.info/renault-clio-... , http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic78... chyba słabo szukałeś w kabinie .
Bodaj BIS-414 funkcja sekwencyjna lub BIS 404
To robisz dwa obwody halogenów, jeden z dwoma lampami a drugi z czterema, oba obwody z oddzielnymi przekaźnikami
Daj 2 szt. po 20A wystarczy. Po 2 halogeny na każdy. 541 lub 561 niema znaczenia.
Jeżeli masz miejsce, daj niewielki radiator. Rds(on) to 0.077 Ohm, halogen pobiera 10W, więc ok. 0.8A. Straty mocy na poziomie 0.05W, Rth(JA) to 62 st. C/W więc temperatura podniesie się o całe 3 st. C. Nie ma takiej potrzeby. Dałbym jeszcze diodę zenera na 12 V pomiędzy bramką a źródłem (dwa skrajne wyprowadzenia), żeby napięcie na bramce nie wzrosło...
Witam. Moim zdaniem przekaźnik(np. o symb. 541 lub odpowiednik) daj w pobliżu tabliczki z bezpiecznikami, zasil go (styk 30) z jednego z grubych czerwonuch przewodów wchodzących do tablicy( na którym jest cały czas +12) oczywiście przez bezpiecznik (15-20A), styk 85 połącz z masą, na styk 86 podaj napięcie sterujące przez wyłącznik (najlepiej podświetlany...
mam fenixa i dzieja sie nastepujące żeczy gdy go włączam czasami się włączy ale częściej sie nie włącza tylko drga zespół halogenu maszyna nie chce poprostu wystartowac czy ktoś wie co to może byc, słychać jak przekażniki sie włączaja i wyłączają. Prosze 0o pomoc
To będzie problem, zleć to elektrykowi. 30 - stały prąd+bezpiecznik 87,87a wyjścia na halogeny 85/86 - sterowanie cewki przekaźnika, jeden kabel do przełącznika drugi do masy/prądu lub odwrotnie. Wszystko zależy jak podłączasz.
Przekaznik samochodowy 20 A.
Czy halogeny są podłączone przez przekaźnik? Sprawdziłeś już ten element? Poza tym trzeba szukać po kolei: przetarte kable, skorodowane końcówki i połączenia z masą, kostki połączeniowe....
To dajesz przekaźnik z cewką na 230VAC, podłączasz cewkę do reszty halogenów, a styki przekaźnika równolegle do wyłącznika na tarasie. Zamiast przekaźnika może być triak z elektroniką.
Mają 55W. Jaki bezpiecznik bym musiał założyć i jaki gruby przewód?
Jeżeli podłączasz halogeny z osobnym zasilaniem (nie z oryginalnej wiązki w aucie ) zastosuj do zasilania lamp zwykły przekaźnik a włącznik którego zamieściłeś zdjęcia do sterowania przekaźnikiem. Włączone halogeny możesz zrobić np przy włączonych światłach mijania bądź pozycyjnych tak jak ma to np VW.
Aaaaa Dobra już zrozumiałem. Muszę namierzyć przewód od halogenów blendy i przez przekaźnik zasilić z głównej żyły.
Masa idąca na 85 może isc z aku jak i jakiejs śrubki przykreconej do karoserji. Schemat który narysowałeś jest ok, tylko pamietaj o zabezpieczeniu 30 bezpiecznikiem.
Na przykład tak jak na załączonym obrazku. Przekaźnik może być np. taki jak tu :http://moto.allegro.pl/show_item.php?it...
Najpierw musisz zdobyć jakiś sprytny gotowy wododporny włącznik, możesz se w goglach poszukać pod "Wyłącznik Motocyklowy na Kierownice" potem kupujesz, kable, oprawkę bezpiecznika (bezpiecznik dobierasz pod moc halogenów plus jakiś zapas) jakiś przekaźnik z uniwersalną oprawką i spinasz wszystko z zasadami bezpiecznej elektryki, plus do przekaźnika...
Da się tam wsadzić inny przekaźnik ? Jaki inny??? Za kilka złotych masz zamiennik pasujący idealnie do gniazda. https://www.google.pl/search?q=przeka%C5... ja wiem gdzie powinien być ten przekaźnik w moim aucie skoro...
Skrzynka bezpieczników pod maską. Chyba są wlutowane na stałe.
Te kontrolki po wyłącznikach halogenów i postojowych podepnij pod wyjścia z przekaźników , a wyłączniki do czystej masy!
BSM nr: 9664705880
Nie przekaźnik, tylko zasilacz lub transformator 12V. Moc jego musi być nieco większa od sumarycznej mocy halogenów. Należy też pamiętać, że prąd wejściowy zasilacza + prąd głównego oświetlenia nie mogą przekraczać maksymalnego prądu wyłącznika.
Zaznaczony przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika http://obrazki.elektroda.net/31_12014347...
ja w c-360 mam podłączone tak że z bezpiecznika (ten w którym po włożeniu kluczyka do stacyjki jest napięcie) kabel na przekaźnik, a następnie przełącznik które halogeny (przód czy tył) i na halogeny, a co do bezpiecznika to musisz znać moc tych halogenów jaką pobierają Dobrze zrozumiałem: kolega ma podłączony przełącznik za przekaźnikiem? Proszę rozwiń...
Przewody 1,5 to świat i ludzie, jeden halogen to ze 3,5A więc po co grubsze. Masa z halogenu na karoserię (za reflektorami są chyba śruby masowe), plusowe osobno do przekaźnika pod jedną wsówkę. Jednak nke tak. W oryginale plus z przekaźnika szyby ogrzewanej (zasilający) na 30 przekaźnika halogenów, z przekaźnika 87 na bezpiecznik i z bezpiecznika dwoma...
230V na cewke, a 12V na styki NO przekaznika.
Zamiast rezystora daj halogen(y) a zamiast przekaźnika pomyśl o kilku MOSFETach równoległych w roli klucza.
Witam, potrzebuję pomocy w doborze układu załączającego przekaźnik halogenów. Samochód Golf V '05r bez oryginalnych halogenów( wersja LOW) Halogeny zamontowane, przełącznik z funkcją włączania p/halogenów jest.Wiem, że operacja wiąże się z wymiana i programowaniem kontrolera. Chce zrobić prosty układ sterowany przekaźnikiem 30A załączany oryg. przełącznikiem....
Witam, wie ktoś może w które piny podpiąć się przekaźnikiem od halogenów dodatkowych, żeby czasami nie wywalało błędu na desce?
Witam poszukuje schematu wiązki elektrycznej dokładnie chodzi o światła , kierunki , halogeny wraz z przekaźnikami.
Bardzo dobrze :spoko:
Halogen zasil przekaźnikiem a tylko przekaźnik zblokuj diodą
Masz szczęście, bo robiłem ostatnio coś bardzo podobnego w samochodzie terenowym. Tylko tam były trzy pary halogenów załączane niezależnie. U ciebie będzie to wspólne sterowanie. Możesz to zrobić na dwa sposoby - z "małymi" przekaźnikami: http://obrazki.elektroda.pl/8607435500_1... Tu masz trochę więcej, bo są jeszcze dodatkowe gniazda,...
Temat rozwiązany, pomógł znajomy z programem. Włożony przekaźnik w gniazdo pod bezpiecznikami i halogeny śmigają.
halogen ledowy Nie ma czegoś takiego.
Z obliczeń mi wychodzi 2mA (50V na 25kΩ). Kondensator można obliczyć z normalnego wzoru na reaktancję. Albo przesymulować to sobie np. w LTSpice. Mi wyszło że do zmniejszenia napięcia do poniżej 10V trzeba kondensatora aż 470...1000nF. Kondensator musi być na 630V. A szeregowo z nim trzeba dać rezystor kilkadziesiąt Ω/2W bo ze względu na dużą...
W jaki sposób masz zamiar załączać te halogeny? Nie miałeś dotychczas świateł przeciwmgłowych (przekaźnika K6 nie było)?
Takie "dodatki" robi się stawiając na prostotę (i wiążącą się z tym niezawodność) więc lepiej bez przekaźnika - ale jakiś solidny dobry wyłącznik (ciekawe może być wykorzystanie dodatkowego oryginalnego przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, halogenów).
Jeśli już tak chcesz kombinować to na halogeny wystarczą przekaźniki z jednym stykiem zwiernym (żarówka się nie obrazi jeśli cały czas będzie miała zasilanie z jednej strony) co uprości układ o 30% :]
Jeśli mają się włączać razem z drogowymi to podłącz przez przekaźnik i dodaj jakiś bezpiecznik. 85 masa 86 + z drogowych do sterowania przekaźnikiem 87 + z akumulatora 30 plus do Twoich halogenów.
Pytanie czy przekaźnik odpowiadający za halogeny jest pod kierownicą czy pod schowkiem pasażera?
To dodatkowo zamontowany wyłącznik w kabinie do wyłączania dodatkowego światła. Oznaczenia 86 i 15 to w kolejności: 86 - sterowanie przekaźnika + w tym przypadku połączony z 15 czyli + po zapłonie. W przypadku świateł zamiast 15 podłączasz do + świateł drogowych a oznaczenie 85 przekaźnika do masy "-", reszta bez zmian. Dodatkowo zalecam zamontowanie...
Aha no to ok. Gdy chcesz to podzielić na 4 grupy, to szukaj jednego przekaźnika sterującego czterema niezależnymi stykami, powinno wyjść taniej niż 4 przekaźniki.
czym mógłbym zastosować czujki np takie: http://www.action.one.pl/alarm...do-40kg... Tak. rozumiem że aby skompletować cały zestaw potrzebuję: - czujki ruchu - czujnik światłoczuły - zasilacz impulsowy - przekaźnik czasowy Plus przekaźnik pomocniczy 12VDC (-K1) jak bedzie czujka 12V załączała halogen 230V Przez przekaźnik -K1 i...
Skoro wg. schematu to ma prawo działać, to nie pozostaje nic innego jak próba z innym przekaźnikiem... Dzięki za odpowiedzi.
Pewnie, że się da. Jeśli ma to być pełne zasilanie H4, to przekaźniki będą potrzebne dwa. Jeden na mijania, a drugi na drogowe. I wygodniej będzie zastosować mniejsze przekaźniki, które wyglądają tak (przykładowy link) http://www.conrad.pl/Przeka%C5%BAnik-sam...
To jest wartość prądu jaka może maksymalnie popłynąć przez styki przekaźnika przy danym napięciu.
Masz taki schemat który spełnia twoje założenia. https://obrazki.elektroda.pl/5953054900_...
Musisz dorobić układ podtrzymania przekaźnika tak aby halogeny nie mrugały Ci w rytm kierunkowskazów, schemat na forum znajdziesz bez problemu. Następnie musisz rozdzielić linie zasilania halogenów bo oryginalnie sterowane są jednym plusem. Czy nie lepiej kupić gotowy moduł?
Pod kolumną kierownicy jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaźniki Za halogeny odpowiada przekaźnik R24 i jesli takiego nie ma to trzeba sobie sakołować Nalezy tez sprawdzic bezpiecznik 26-20A
Czyli wystarczy tylko ten przekaznik tak ? Jak podłącza równolegle halogeny ? Ma to być kwestia 30 sec.
Witam.Z tym problemem borykam się już dość długo.Chodzi mi o jasny schemat zamontowania halogenów w moim renault.Fabrycznie ,nie było ich,więc nie ma w nim ani przełącznika,ani halogenów,przekaźnika,bezpiecznika i oczywiści okablowania.Proszę o info jaki potrzebny przekaźnik(typ)jak i gdzie po prowadzić przewody. http://obrazki.elektroda.net/73_12338744...
Czekaj, bo coś ci nie idzie. Skoro chcesz mieć dwa obwody halogenów, to potrzebujesz dwa przekaźniki, czyli po te twoje 11 A. Co do wyłącznika, to nie znam go, widzę pierwszy raz na oczy. Ale ma trzy położenia, tak? Wciśnięty, wyciągnięty do połowy, wyciągnięty całkiem, tak? Więc możliwe, że w pozycji wciśniętej, zwiera zasilanie z jednym pinem, po...
Masz złe przekaźniki. Powinieneś podłączyć pod styk 87a zamiast 87.
Zgodnie z 2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby: 1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła...
Hmm... Kombajn...to wiem że eksploatują rolnicy.... , halogen tylny ....jest coś takiego ???
A skąd wiadomo że nie wychodzi z przekaźnika, sprawdzone miernikiem, trzeba to zrobić bo jeżeli napięcie wychodzi na halogeny z przekaźnika to zostaje tylko coś z przewodami nie tak, sprawdź sam przzewody od przekaźnika do halogenów i zmierz czy wychodzi na nie napięcie jakieś w ogóle
Problem z tym, że po zrobieniu tego wszystkiego co zasugerowałeś a na co ja również wpadłem nie ma żadnych logicznych stanów napięcia na konektorach i nie wiem ja ani mój mechanik dla czego... schemat pomógł by przynajmniej wiedzieć czego gdzie szukać. Co do bezpiecznika to wszystkie, które powinny być są...
Przekaźnik musi być taki aby wytrzymał prądy które będą płynęły. Jeśli zakładasz np Halogeny 4x20W to przy napięciu 12V będziesz miał prąd w okolicach 80W/12V= 6,6A. Wiadomo że musisz mieć zapas aby styki za szybko ducha nie wyziąneły. I tu odpowiadam liczba ma znaczenie bo im więcej tym większa moc, tym większe obciążenie. Dla tago konkretnego przykładu...
Zerknij pod kierownice od strony szyby tam jest .3 od lewej to ten od halogenów.1od świateł dziennych.2 pozycyjne .3 halogeny 4 mijania.5 i6 jak jest to od spryskiwania reflektorów .
Normalnie bistabilny powinien być wpięty w L i N bezpośrednio. Jeśli zasilasz go "przez żyrandol" to być może cewka przekaźnika zamyka obwód żarówek LED, ponieważ LEDy potrzebują o wiele mnie prądu do świecenia niż halogeny.
Kierunkowskazy do ich przewodow. Halogeny musisz odseparowac minimum jeden przekaźnikiem np. lewy . Impuls drogi z licznika. Z opisu to zleć to fachowcowi. Lepiej będzie - kierunkowskazy do ich przewodów - można od tych wskazanych przekaźników (czy z tych przekaźników przewody są wyprowadzane bezpośrednio na żarówki kierunkowskazów ? - "Halogeny" musisz...
witam. mam pytanko czy moge zastosować przekaznik QXVF1.1B.12 40 amper 12v do halogenów?
Ale to aby to zrobić przez przekaźnik, to rozumiem, że do każdych świateł muszę taki przekaźnik mieć? Instalację opartą na przekaźniku robiłem. Mam podłączone halogeny przednie oraz tylne właśnie przez przekaźnik, a w zasadzie przez dwa. Osobny przekaźnik na światła tylne, osobny na przednie. I każdy podłączony tak samo. Czyli stały plus do przekaźnika...
Panowie, pomóżcie, potrzebuje sterowanie na przekaźnik na dodatkowe halogeny w Scanii r 420 2018 r, gdzie go szukać?
Myślę ze taki układ najprościej zrealizować za pomocą przekaźników i diod półprzewodnikowych, to znaczy cztery przekaźniki sterowane odpowiednio przez diody. Poza tym są inne możliwości, wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać. Oczywiście w takim przypadku cewki przekaźników trzeba zasilić prądem stałym.
Witam, kupiłem halogeny, przekaźnik, bezpiecznik i oryginalny włącznik. Wiązka w samochodzie była. Wszystko poinstalowałem, powkładałem gdzie trzeba ale halogeny nie działają. Próbowałem aktywować halogeny w BCM op comem, ale nie znalazłem tam żdnej funkcji. Co robie źle albo czego mi brakuje?
Sterowanie z tylnego mg daj na przekaźnik, z przekaznika zasil przód. Przekaźnik sam zasil z plusa stalego przez bezpiecznik 15A
Dokładnie zmierz napięcia w układzie. A coś więcej, gdzie to zmierzyć aby było najbardziej wiarygodne? Wymień kondensatory elekteolityczne może któryś wysechł i modół odbierania danych z pilota wariuje :) Raczej moduł odbiornika danych nie ma tu nic wspólnego, jest wylutowany. Chyba, że jakoś pośrednio ma wpływ na układ Dodano po 1 y. Sprawdź zenerki...
Masz tam 2 przekaźniki 12V 30A. One będą odpowiednie. Masz na nich nawet rozpisane piny. Wystarczy doprowadzić przewód +, masowy, sygnałowy, i zasilanie na halogeny. Większej filozofii nie ma.
Nie znam się za bardzo na przekaźnikach. Ale poczytałem, że priorytetowy rozłącza jakby drugie wyjście kiedy pierwsze przekroczy zadany prąd. Nie bardzo to chyba da się wykorzystać do wejścia centralki z uwagi na napięcie 230V. Czy są jakieś ze stykiem NC?
A podał by ktoś schemat z takim przekaźnikiem czyli prąd od aku przez przekaźnik do włącznik i do halogenów roboczych?. Z góry dziękuje.
Dziwny problem, potrzebuje schemat ale dokładnie od tego modelu, na elektrodzie są tylko schematy od 6N. Problem polega na tym że po wyłączeniu stacyjki nadal działa wentylator i przekaźnik 100 trzyma. Jak wyjmę bezpiecznik 43 oznaczony jako halogen przekaźnik po ponownym wyłączeniu zapłonu już nie trzyma. Bezpiecznik 43 niby jest do światła przeciwmgłowego,...
Lampka w napędzie bramy licho świeci, jak podłączyć do niej lampę na 230V. Po uruchomieniu napędu przez 10 minut świeci w nim żarówka na 24 V, jak to wykorzystać do załączenia normalnej lampy, halogenu? Jaki przekaźnik kupić?
Witam! Mam VW Golfa III Variant, seryjnie w moim autku nie było halogenów przeciwmgielnych, ale zdobyłem od znajomego oryginalne golfoskie w zderzak montowane oraz oryginalny włącznik (światła postojowe, mijania, halogeny - przód i tył - wszystko w jednym) i mam pytanko: 1. jaki przekaźnik założyć? 2. czy ma ktoś jakieś schematy elektryczne do halogenów?
Kolega już "poprawia" bo zmienia światła na halogeny, wstawia przekaźniki. Skoro robi instalację od nowa to warto "poprawić".
Nie chce ingerować w moduł ponieważ jest na gwarancji..Jednak z waszych wypowiedzi widzę ze najlepszym rozwiązaniem będzie zamontowanie przekaźników pod 12V z kotwa na 230V i tak tez chyba zrobie...
schemat halogen przekaźnik przekaźnik światła halogen podłączyć przekaźnik halogen
skutera elektryczny pendrive zniknął amplituner instrukcja
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Schemat elektryczny Melex - jak zdobyć? Schemat elektryczny wózka Melex 36V z opornicą