Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Tak ,stycznik załącza spawarkę (trafo) i sterowanie silnikiem podawania drutu ,gdy zwolnisz przycisk na fajce wyłącza stycznik i wtedy przez te styki normalnie zwarte przez ten rezystor ceramiczny jest wykonane hamowanie silnika
Czyli przekaźnik działa na 24 V (na przyciski sterownicze) który steruje stycznikiem 230 V. Na przekaźniku blokada na stykach pomocniczych żeby nie włączyć równocześnie prawych i lewych obrotów. Wystarczy zegar włączający po zwłoce drugi przekaźnik do przeciwnych obrotów. Można dać przekaźnik na stały prąd i zblokować cewkę kondensatorem żeby uzyskać...
Musi być blokowanie załączenia hamowania dodatkowym stykiem ze styczników pracy.
Proponuję dorobić hamowanie silnika na zwykłym przekaźniku R15 lub wykorzystać do tego celu styki pomocnicze stycznika głównego. To, że drut sam się wysuwa przez chwilę po wyłączeniu silnika, jest normalne przy braku hamowania - samoindukcja.
Witam szanowne grono forumowiczów. Projekt wygląda następująco: Falownik zasila dwa silniki na zmianę: -silnik A jest rozpędzany, następnie hamowany -stycznik silnika A zostaje rozłączony -stycznik silnika B zostaje załączony -silnik B jest rozpędzany, następnie hamowany -stycznik silnika B zostaje rozłączony -stycznik silnika A zostaje załączony -i...
Płytka PCB realizuje wyłącznie funkcję dynamicznego hamowania silnika. Zasila również stycznik.
Najpierw sprawdź styk pomocniczy stycznika od hamowania silnika. Jeżeli przy załączonym styczniku jest zamknięty to będziesz wyminiać IRF-a w nieskończoność. P.S. Odkręć jeden kabelek przed sprawdzeniem styku
Szukam schematu do tokarki niwersalnej produkcji czeskiej Typ. SV- 18RD. Mam problem , wybija bezpieczniki 50A w szafie sterowniczej przy włączani silnika przyciskiem na pulpicie(tp szafki RSU-01A Zdecydowanie przy takich naprawach konieczna jest DTR gdyż bardzo ułatwia naprawę. Przyczyn może być wiele np.: 1. Zwarcie w przewodach 2. Uszkodzony silnik...
Sorki.Brak w opisie. Wszystkie silniki połączone dodatkowym stycznikiem w szereg.
Przy hamowaniu silnikiem jeśli stycznik b.jałowego przy zamkniętej przepustnicy jest dobry to prąd regulatora jest minusowy-zamyka dopływ paliwa.Sprawdż czy z regulatora ciśnienia paliwa (membrana) nie zaciąga fałszywego paliwa i czy rozruchowy nie daje paliwa już jak silnik pracuje.
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Trzeba będzie w takim razie zaingerować trochę w sterowanie maszyny. Przede wszystkim potrzebne będą dwa wolne styki pomocnicze NC stycznika K1M. Jeżeli takich brak (na schemacie ich nie ma) to trzeba dołożyć przekaźnik pomocniczy z dwoma stykami NC i połączyć jego cewkę równolegle z cewką stycznika K1M. Jeden z tych styków będzie potrzebny do zastartowania...
Takie wyciągarki to tylko z falownikiem- masz takie pole do zabawy, że aż przyjemnie się tym zajmować. Falownik- praktycznie każdy się nada, byle miał funkcję sterowania hamulcem elektromagnetycznym poprzez swój przekaźnik i stycznik zewnętrzny oraz wbudowany chopper hamowania i rezystor do tego (przydatny przy wodowaniu jachtu) V.
Oczywiście nie! Faza L1 - X3 Neutralny - X01 X70 - +24-50VDC (w zal. od ust. zakresu prądu spaw.) X71 - "-" X07 - "+" silnik podajnik X08 - "-" silnik podajnik X66 - X67 - termik X73 - X72 - hamowanie silnika (styk pomocniczy stycznika - NC) X3A - X2C - sterowanie cewką stycznika i elektrozaworem gazu (230V) Przycisk uchwytu: X2A - X2B.
Robiłem ostatnio polską strugarkę i były tam tylko 2 diody do hamowani. A odbywało się to tak że przycisk wyłączania silnika na drugich stykach załączał hamulec, tzn jak długo trzymałeś wyłaczanie tyle hamował. Chyba była blokada taka że stycznik zasilający musiał puścić żeby włączył się stycznik hamulaca.
Za zwyczaj nie kontroluję, jeśli nic takiego nie było wcześniej dostępne. Sygnał startu mam szeregowo z grzybkiem (nie napisałem wyżej), więc grzybek najpierw powoduje normalne hamowanie, póki energii starczy. Można połączyć sygnał ze stycznika na falownik uruchamiając inny rodzaj hamowania, dopóki mu starczy energii, jeśli chcesz mieć bardziej gwałtowne...
Myślę że czas pracy, załączenie i samą pracę można zrobić w programie w PLC. POdać impulsy na sofstarty. Może wystarczyłby do tego Easy800 zamiast PLC. Sofstart można dobrać z odpowiednim momentem rozruchowym dla właściwego silnika. Są modele z regulowanym momentem(ch-ka pompy, młyna, wentylatora, płynny statr, płynne hamowanie i jeszcze parę). By pass...
Cześć, Nie ma co rozrysować 😜 to silnik schrage-richtera Zasilanie od góry podłączone na wirnik plus mostek do hamowania DC. Od dołu połączone rezystory i stycznik mostkujący do stojana. Podobnie jak w silniku pierścieniowym, ale to nie ten silnik. Możliwe że rezystory są potrzebne w trakcie hamowania DC. Dla mnie ewidentnie wygląda na uszkodzone, wypalone...
Wystarczy wyłączać hamowanie po pierwotnej stronie transformatora 230/24 a dopiero potem/zwłoka czasowa nawet 1 sek/ styki główne stycznika SH.
W Besterach serii 1600/1800 jest fabrycznie taki układ hamowania silnika - zestyk N.Z. ( normalnie zamknięty) stycznika dołączony równolegle do silnika. Dodając w szereg z zestykiem niewielki rezystor ( 0,1-2 Ohm dobierany eksperymentalnie) można regulować intensywność hamowania.
Skoro do silnika dochodzą 4 przewody oznacza to że silnik jest 3~. Dwa przewody to L i N natomiast trzeci jest podłączony do silnika przez kondensator który daje przesunięcie fazowe. http://obrazki.elektroda.pl/2957567200_1... Czytałem że przyjmuje się że na każde 100W silnika daje się 7µF pojemności kondensatora. Z tego co przeczytałem...
zbudowałem już migomata z pięć lat temu i pracuje bez zarzutu transformator nawijałem drutem emaliowanym rdzeń 36 mm2 pierwotne 1,35 mm 360 zwoji 5 odczepów po50 zwoji wtórne płaskownik w szkle 6x2 mm 2 cewki po 60 zwoji dławik rdzeń EI ok 20 mm2 drutem AL 6 mm 20 zwoji diody 2 szt 100 amper na radiatorze podajnik jest na silniczku od wycieraczek (najlepiej...
Nie wiem czy o to ci chodzi, hamowanie silnika może być rozwiązane w ten sposób że po wyłączeniu jest stycznik dodatkowy który zwiera wszystkie trzy fazy silnika, trwa to ok 0,5 sek ale bardzo skuteczne naprawdę szybkie.
W jaki sposób i czym sterujesz silnik podajnika ? Zrobiłeś hamowanie silnika albo regulację wolnego końca drutu ? Prąd w uchwycie włączasz stycznikiem na zasilaniu transformatora, czy tyrystorami w mostku ? Szkoda, że nie wrzuciłeś schematu, chociażby blokowego, nie musiał bym pytać. PS. Nie spaw, a spoina.
W ten sposób rozwiązuję wyłączenie BHP w maszynach, gdzie zostaje wmontowany falownik. Normy wymagają pewnego odcięcia energii (z reguły stycznikiem), natomiast wiadomo, że skuteczniejsze od wybiegu jest hamowanie falownikiem. Grzybek wyłącza więc stycznik, a styk NC stycznika daje sygnał hamowania dynamicznego albo DC na silnik. Energii wystarczy na...
może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? Silnik z wyciągarki wiec niech się kolega zastanowi co pisze i w jakim układzie uzwojeń pracuje silnik. Pierwsze pytanie czy silnik grzeje się na obu kierunkach czy w tylko jednym jeśli tak to na którym styczniku ? Proponuje sprawdzić poprawność połączeń mostków U2 V2 W2 oraz styki pomocnicze K1 K2 a także...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Prawdopodobnie Q1. Opózniacz pneumatyczny zamontowany na styczniku 1K1 Q1 to styk pomocniczy do włącznika głównego - pozwala na dołączenie "napięcia hamującego" jeżeli styczniki pracy 1K1 i 1K2 są rozłączone. "Opóźniacz" na styczniku 1K1 musiałby mieć ciekawe działanie: w trakcie pracy stycznika 1K1 - styki 21-22 odłączone (praca silnika, brak hamowania)...
Zapomniałem dodać, że Ith dla tego stycznika wynosi 20A. No i druga kwestia, w jakiej kategorii rozpatrywać zasilacze impulsowe? Stycznika ten ma prąd pracy 7A, ale dla AC-3. Podejrzewam jednak, ze zasilacze tego typu zaliczają się raczej do innej grupy. AC 1 - obciążenie nieindukcyjne lub małoindukcyjne (cos FI do 0,95) AC 2 - silniki indukcyjne pierścieniowe,...
Powinny iść na silnik, ale najlepiej podłącz je najpierw do żarówki i upewnij się że świeci dopiero po odpuszczeniu głównego stycznika.
Mówisz i masz :-) http://obrazki.elektroda.pl/5711479800_1... HG- wyłącznik główny F- wyłączniki nadmiarowe "bezpieczniki" uwaga! Wyłączniki modułowe tzw "eski" na prąd stały tylko w wykonaniu DC, typowe instalacyjne nadają się tylko przy napięciu 24V DC. SB- wyłączniki bezpieczeństwa tzw grzybki S1, S2 - przyciski START (W LEWO, W PRAWO)...
Poszukuję programu do tworzenia schematów elektrycznych zgodnego z normami UE. Musze w programie przerysować układ do hamowania dynamicznego silnika szeregowego, a układ jest wykonany na stycznikach, przekaźnikach itp. więc interesują mnie programy z elementami czysto elektrycznymi. Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
Przy tym układzie często tak bywa wystarczy że partia tranzystorów jest trochę nie tak wyprodukowana i lecą jeden za drugim (trafiłem raz na taką że musiałem po prostu wszystkie wyrzucić , a już tragedia jest z tranzystorami IRF 640 N niby mocniejsze ale nie chodzą w tym układzie). Najlepiej wymień jeszcze raz. Sprawdź także opornik R2 i wymień warystor...
To racja ze grzybek i L-O-P jest niebezpieczne, więc odpada. Pozostają styczniki i hermetyczna obudowa jak kolega napisał. Co do hamulca to chciałem zastosować taki który hamuje silnik, ale tylko wtedy gdy wciśnie się grzybek.
A ja bym sprawdził warystor zabezpieczający, póxniej zasilił NE555 z zasilacza laboratoryjnego i obejrzał sobie jaki przebieg generuje.Należy również sprawdzić obwód hamowania silnika je żeli doszło do zespawania styku pomocniczego stycznika - to wiadomo z jakiego powodu tranzystory padały.
dzieki wam wszystkim! jeszcze nie zdecydowalem jakie cwiczenie wykonam. pomyslalem o hamowaniu przeciwwlaczeniem. jak silnik sie kreci np w prawo i zamienimy dwie fazy, aby zmienic kierunek to wlasnie w tym momencie ma miejsce hamowanie przeciwwlaczeniem ?
Przyczyną ciągłego uszkadzania się płytki jest obwód hamowania silnika zrealizowany na styku rozwiernym stycznika (wpiętym równolegle do silnika), który to może zbyt późno puszczać czyli gdy główne styki stycznika już są zwarte i płytka jest już zasilana. Rozwiązaniem będzie wpięcie drugiego styku rozwiernego szeregowo z tym hamującym - wtedy jest większa...
A przy styczniku nic nie grzebaleś?? I drugie pytanie czy aby napewno dobrze popodłączałeś wszystkie kabelki do płytki?? Jeżeli jest to wersja B płytki to możesz spróbować wpiąć w szereg z uzwojeniem rozwiernym stycznika (do hamowania silnika od posuwu drutu) rezystor 0,56R 7W i to już napewno powinno pomóć (pod warunkiem że tranzystor i 555 sa dobre....
Te przewody na styczniku , na stykach NC służą do hamowania silnika. Są wpięte w to samo miejsce co silnik, czasem przez rezystor 0,1-0,5 Ω.
Sprawa "nagłego" zatrzymania silnika po naciśnięciu przycisku "STOP" nie jest już taka prosta ani tania dla silnika asynchronicznego konieczny jest elektroniczny układ hamowania prądem stałym i dodatkowy stycznik, lub specjalny silnik samohamowny to jest z wbudowanym hamulcem ciernym , tak więc dodanie 4 styczników SLA16 i układu czasowego np:PCR 513...
Czyli kluczowe w takich falownikach jest zastosowanie tranzystorów bez diody wbudowanej? Czyli nie możemy zastosować MOSFETów do budowy falownika którym chcemy kontrolować hamowanie odzyskowe? Albo rozłączany jest po prostu stycznik pomiędzy baterią a falownikiem. Silnik wtedy bez zasilania nie może pracować regeneracyjnie i napięcie nie będzie już...
A można spytać co to za urządzenie i skąd taka duża ilość cykli? Co konkretnie zawodzi w tych stycznikach jeśli nie styki? Z opisu wynika że silnik 1,5 kW ledwo się rozpędzi już jest hamowany i znowu startuje.
Panowie potrzebuje waszej pomocy. Ci którzy pamiętają o tym że mam światło hamowania. Przy hamulcu na linke nie było problemu z założeniem stycznika który włączał owe światło podczas hamowania. Na hydraulicznym hamulcu tak sie nie da. Ma ktoś może jakiś pomysł jak na hydraulice uruchomić owe światło? ???
Silnikowi niewiele szkodzi, gorzej z reszta...Paskami i klinami kół pasowych. Ale że bezwładność tych elementów jest niewielka, też niewiele szkodzi. Zrobiłem kiedyś układ hamowania silnika trójfazowego do jakiejś maszyny na zasadzie odłaczenie faz przez stycznik, i w tym samym momencie kilkusekundowy impuls pradu stalego, tak dobranej wartości, by...
Zasilanie silnika jest brane z wyjścia spawarki ( to napięcie które jest używane do spawania.) Naciskając przycisk w uchwycie spawalniczym załącza się przekaźnik na płytce US45 i on zasila stycznik spawarki . Załączony stycznik rozłącza styki pomocnicze , które są używane do hamowania silnika . Warto popatrzeć na schemat :) [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
w instrukcji stoi że to może być podczas pracy Podaj gdzie, falowniki nie "lubią" jak odpina im się obciążenie podczas pracy. Ja robię takie układy na jakimś małym sterowniku LOGO!, Zelio itp. Falownikiem i stycznikami silników steruję z wyjść sterownika, na wejścia sterownika sygnały start/stop, potwierdzenie pracy falownika i potwierdzenia ze styczników....
Korzystając z okazji podłączę sie pod temat. Używam takiego zasilacza do sterowania silnikiem prądu stałego przez kontroler AMC i mam taki problem, że zasilacz po osiągnięciu ok 15% mocy (przy szybkim ruszaniu po obciążeniem lub hamowaniu silnikiem) wyłącza się (poprostu rozłącza stycznik w zasilaczu i gaśnie zielona kontrolka). Trzeba wtedy odłączyć...
A nie opłaci się Wam dać falownika zamiast styczników? Zaoszczędzicie na wypalonych stykach, na energii elektrycznej (nie będzie hamowania przeciwprądem), na stanie silnika (mniej się będzie przegrzewał przy nawrotach), może również na procesie technologicznym (mniejszy czas nawrotu).
Trzeba zastosować jeden stycznik i wykorzystujesz dwa tory prądowe, przekaźniki nie nadają się do takich zastosowań. Stycznik z dodatkowym stykiem NC, który wykorzystujesz do hamowania silnika podajnika drutu.
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
...I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? ...Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. Myślałem też po prostu nad układem takim że po prostu przekaźnik bezpieczeństwa steruje stycznikiem mocy i odłączy falownik z zasilania, ale czy falownik będzie wstanie wyhamować silnik...
Pomyśl jeszcze o przekaźniku półprzewodnikowym - wyłączanie prądu hamulca między transformatorem a mostkiem prostowniczym - unikniesz wtedy "ciągnięcia łuku" na stykach stycznika podczas odłączania prądu hamowania.
Add1. Sposób sterowania zależy od typu silnika. Jeśli masz do dyspozycji typowy silnik 3-fazowy to możesz zastosować analogowe wyjście z PLC, którym możesz sterować falownikiem (prędkość obrotową) z wejściem analogowym np. do podłączenia potencjometru. Falownikiem możesz również zmienić kierunek obrotów . Możesz również wykorzystać digitalne (24V) wyjścia...
co do samego hamowania to 2 diody plus 3 faza bezpośrednio i zasilanie 230 przez stycznik To już nie do końca rozumiem. Czy nie ma różnicy czy podłącze do hamowania zasilacz 12V czy jednopołówkowo wyprostowane 230V?
Cześć dzięki udało mi sie wszytko podłaczyć i pieknie działa wielkie dzieki za podpowiedzi. Jak będę miał filmik z pracy układu to umieszczę na forum. Mam tylko parę pytań. Jak chodzi silnik i włączam hamulec to stycznik mi rozłancza ale jednocześnie hamuje mi silnik.Chyba to nie jest dobre. Można to jakoś wyelyminować? Czy ładowarka ta nie uszkodzi...
To są kategorie pracy styczników . KategoriaZastosowanie AC-1Obciążenie nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2Silniki pierścieniowe: rozruch,wyłączenie AC-3Silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu AC-4Silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5AWłączanie lamp wyładowczych AC-5BWłączanie...
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Odnośnie falownika to za bardzo to już nic nie da, bo sterownik wysyła sygnał zatrzymaniia(cewka stycznika rozłącza silnik) i można by jedynie skrócić rampe hamowania, można by jedynie doświadczalnie sprawdzać jak to wychodzi i ewentualne plusowy czy minusowy uchyb zneutralizowany. No właśnie mam dylemat do tego hamulca elektromagnetycznego, jak to...
Witam, mam pytanie skierowane do osób zajmujących się konserwacją dźwigów starego typy (licencje , dźwigi towarowe tzw. potrawówki lata 80/90). Pytanie: Co może powodować "dodatkowy ruch" - niehamowanie silnika dojeżdżającego do przystanku (nie zawsze). Załączam schemat poniżej Opis problemu w skrócie : Przy dojeździe do górnego przystanku następuje...
Witam serdecznie! Moim zdaniem problem z paleniem styków w stycznikach nie jest spowodowany kurzem tylko tym, że podczas zmiany obrotów silnik nie zdąży się zatrzymać i następuje najpierw hamowanie silnika przeciwprądem, a co za tym idzie duży wzrost prądu i co za tym idzie nadpalanie styków. Zastosuj przekaźniki czasowe do sterowania stycznikami. Mała...
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi 6,6 A. Po pomnożeniu tych dwóch wielkości otrzymuję U =...
Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia. Fajnie jakby to było takie proste... Stosując takie rozwiązanie (czy też rozwiązanie z rezystorem, o którym pisze autor tematu) napotykamy od razu dwa podstawowe problemy: 1. Oczywiście silnik szeregowy jest w stanie pracować jako prądnica, ale nie jest to...
Po kilku próbach maszyny okazuje się, że prędkość posuwu (lewo-prawo) jest stanowczo za duża, wobec czego zastosuję falownik, aby zmniejszyć obroty. W takim razie silnik mógłby być sterowany bezpośrednio przez falownik, a nie przez styczniki, hamowanie też byłoby regulowane w falowniku, pozostaje tylko kwestia taka, że automatycznie ma być wykonanych...
Witam W spawarkach MINIMAG-163 OZAS hamowanie silnika realizuje ukłąd sterowania MM-05. Prawdopodobnie uległ uszkodzeniu. bez oscyloskopu i testera naprawa płytki raczej niemożliwa. Hamowanie stycznikiem występuje w spawarka firmy BESTER Midimagster, Minimagster, MagPower itd. http://obrazki.elektroda.net/4_128665505... Pozdrawiam
Witam! W miejsce diody daj tyrystor i oczywiście sterowanie bramką tyrystora a nie stycznikiem. Sterując tyrystor fazowo można ograniczyć prąd hamowania.
Witam. Karta zazwyczaj jest potrzebna do sterowania PFC lub podobnego. Krótki opis [url=http://www.falowniki.edu.pl/nauka,2... falownik kilka silników, zarówno w pracy jednoczesnej jak i wybrane silniki. Algorytm sterowania: Start > zamknięcie stycznika 1 > start falownika > stop > stop falownika > otwarcie...
Tak jak już pisał Tuning Marek, polecałbym zasilanie silnika 3-fazowego po odpadnięciu stycznika zasilającego, napięciem ok. 36V lub nawet 48V DC, zwłaszcza gdy silnik połączony jest w gwiazdę. Napięcie to podawane jest dodatkowym stycznikiem, sterowanym przez wyłącznik czasowy. Oczywiście stycznik hamowania i zasilający wzajemnie blokowane. Czas hamowania...
Rozwiązanie masz "pod ręką" : silnik jest załączany stycznikiem. Stycznik ma niewykorzystane styki spoczynkowe. Do tych 3 styków spoczynkowych dołączasz 3 chińskie grzałki do wody po 300 - 400W - w takim samym układzie "gwiazdy". Po wyłączeniu silnika stycznik przełącza uzwojenia silnika na oddawanie prądu do grzałek. Koszt inwestycji: 12 zł.
Rozumiem, czyli do rozłączenia krańcówki dojdzie w przypadku innych działań, czysto mechanicznych a wówczas silnik ma się sam znów włączyć i obracając się w tą samą stronę znów doprowadzić do zadziałania krańcówki, tak? W takim przypadku potrzebujesz 1 prostego wyłącznika, 1 wyłącznika krańcowego o stykach normalnie załączonych i 1 stycznika o obciążalności...
Można zastosować jakis prosty sterownik, który będzie wyzwalał styczniki zwierające poszczególne sekcje rezystancji rozruchowych w okreśolnym czasie po naciśnieciu przycisku rozruchu.
Są fabryczne układy hamowania silnika prądem stałym.Elektronika zawiera diodę i tyrystor dużej mocy (prąd 32÷100 A).Do załączania hamulca (obwodu prądowego)służy stycznik , który blokuje sterowanie styczników głównych , zasilających silnik. Sprawdź , czy styki sterownicze styczników w szafie z hamulcem działają prawidłowo.
Mam taką sugestię - styki stycznika połączyć szeregowo - nie bęcie ciągnął łuku (zbyt małe napięcie łuku), szeregowo rezystor ok 1 om, myślę, że będzie śmigać.
Ten tranzystor dysponuje mocą 341W. To, że ma 40A nie znaczy, że przy każdym napięciu można tak go obciążyć. Gdyby tak było to wzmacniacze audio znacznych mocy, były budowane na czterech tranzystorach uzyskując moc rzędu 1200W. Proszę, chciałbym taki schemat. Wracając do tematu: O diodach też wspomniałem. Rozwiązanie hamulca postojowego (nie mylić z...
Witam Zwykłym pstrykiem sprawy nie załatwisz. Silnik zasilany poczatkowo z napiecia zmiennego w chwili odłaczenia stycznikiem nie powinien być przełączany na drugą parę styku do zasilania pradem stałym wytwarzającym stałe pole hamujace obroty silnika Przydatna jest tutaj zwłoka czasowa zezwalajaca na wygaszenie ewentualnego łuku na styku przełacznym...
Co do TPS. Zadzwoń do najbliżeszego autoryzowanego sewisu.->dział części i powiedz że chciałeś dokupić taką część tylko nie wiesz dokładnie czy to stycznik czy TPS :boss:
:arrow: Kniaź Nie napisałeś praktycznie żadnych szczegółów dotyczących twojego problemu, to i żadnego szczegółowego rozwiązania się pewnie nie doczekasz. Napisz jak to ma dokładnie działać - hamowanie przy każdym zatrzymaniu?, awaryjne hamowanie wyzwalane dodatkowym sygnałem?, a może jeszcze coś innego? Jeśli ma hamować przy każdym zatrzymaniu to instalujesz...
Witam, hamowanie można też zrobić za pomocą prądu stałego włączanego do uzwojeń silnika. Potrzebny będzie zasilacz AC ok 30V i wydajności kilku A, stycznik i przycisk ;stop; z dodatkowymi stykami NO. Pozdro.
http://obrazki.elektroda.net/100_1208244... Oczywiście styki pomocnicze i cewki styczników należy podłaczyć tak aby np. stycznik "trójkąt" dostał zasilanie na cewkę wtedy gdy stycznik gwiazda jest w pełni otwarty (styk NC na tym styczniku zamknięty) i odwrotnie. Podobnie lewo-prawo. Do tych celów są dedykowne podwójne styczniki z blokadą...
Witam Dręczy mnie pytanie, jak zapewnić bezpieczne zatrzymanie awaryjne maszyny w której silnik zasilany jest przez przemiennik częstotliwości. Znam 3 sposoby: 1) Falownik z dedykowanym wejściem bezpieczeństwa - tu jest technicznie wszystko cacy, ale co jeśli falownik już jest a brak funduszy na zakup nowego. 2) Stycznik przed falownikiem - zasilanie...
Czyli jak falownik ma f=0Hz to wtedy styk przekaźnika jest na rozwarty a jak f>0Hz to wtedy jest zwarty? Zatrzymuje silnik potem f spada do 0Hz i odłącza stycznik? Zawsze tak jest? Tak będzie jeżeli falownik ma ustawione hamowanie rampą, jak będzie ustawione hamowanie wybiegiem, to przekaźnik pracy odpada natychmiast po podaniu sygnału stop.
Jako,że zawodowo zajmujemy się naprawą elektrycznych wózków widłowych i innych pojazdów elektrycznych (Melexy i wózki inwalidzkie) Zawodowcy? Tylna zębatka została ściśnięta w kanapce .A co z piastą? Ją i szprychy czym ściśniecie? Test dla maniaka rowerowego, to nie nędzne 100km, a min. 1000. Biedny prototyp!. O łańcuchach nie będę się wypowiadał ,nie...
ładnie by to działało z jakimś napędem (falownikiem) np. Lenze. w takim połączeniu można by kupe zdziałać. W sterowniku jest program, a falownik sam sobie dobiera kierunek, częstotliwość dla silnika czas narastania prędkości, moment, itd jest tam takie programowane wejscie chyba Jog się nazywa, po podaniu na niego sygnału załącza silnik na odpowiednią...
Oczywiście że się da zrobić taki układ. Potrzebne do tego będą cztery styczniki i pięciopozycyjny przełącznik na końcu wałka dźwigni. Problemem może być tylko to że przy zmianie biegu z wyższego na niższy silnik przez moment będzie hamowany prądem. Można jednak zastosować dwa odpowiednie przekaźniki czasowe po jednym dla każdego kierunku obrotów podłączone...
Witam, dla falowników z zasilaniem trójfazowym 400V: jeżeli silnik jest "gwiazda trójkąt" 230/400V łaczymy go w gwiazdę jezeli silnik jest 'gwiazda/trójkąt" 400/660V łaczymy go w trójkąt dla falowników z zasilaniem jednofazowym 230V silnik łączymy w trójkąt, aby poprawnie zmontować prosty układ obejściowy (bypass) należy dwa styczniki z blokadą mechaniczną...
A po co? zasilanie i tak tupie z prostownika głównego, a mały trafolek zasila przekaźnik pomocniczy lub steruje przekaźnik mocy załączający trafo główne. Oczywiście, można oddzielić diodą (aby prąd nie cofał się na obwód spawalniczy), bo nici z filtracji. ale spowoduje to pogorszenie hamowania silnika. Jak mawił mój dziadziuś: Maciek! z g..na bata...
jeśli chodzi o silnik indykcyjny klatkowy to może być duży problem, można to zrobić na jakimś mimośrodzie założonym na wale który wyłączy krańcówkę. problem może być z bardzo dużą bezwładnością układu, wirnik, styczniki, nawet hamulec może nie wiele pomóc, wszystko zależy jeszcze od obrotów silnika. do hamowania silnika możesz użyć prądu stałego, nie...
Witam, Wydaje mi się że jest to problem z softsartem Danfoss MCI 25. Softstart napędza silnik 7,5kW Sg132S-2B (trójkąt) w traku Respud TP-800. Przy załączeniu wybija zabezpieczenie 25A zawsze tej samej fazy. Rozruch zapewnia dopiero "zwatowanie" bezpiecznika czego nie powinno się robić. Sprawdziłem, osuszyłem na wszelki wypadek silnik i podłączyłem...
Hamulec elektromagnetyczny nie powinien być zasilany przez przemiennik. Do tego należy zastosować osobny stycznik, sterowany przez przekaźnik wewnętrzny przemiennika (najczęściej przez wysterowanie go sygnałem RUN). Napięcie zasilania hamulca należy "pobrać" sprzed przemiennika. V.
Jeżeli ktoś zrobił zerowanie w urządzeniu zasilanym z wtyczki, tzn. połączenie z obudową jest wykorzystywane do zasilania podzespołów 230 V, to takie urządzenie jest wykonane niezgodnie z przepisami i traktowane jako uszkodzone — różnicówka ma prawo zadziałać. Oczywiście przy starych instalacjach nikt na to nie zwraca uwagi, nie ma zabezpieczeń (RCD)...
Zapi nie jest szczególnie skomplikowanym sterownikiem. Regulacja PWM na mosfetach, pojemności buforowe na elektrolitach (które czasem źle znoszą temperatury w sterowniku), diody komutujące między VMN a + (te równoległe do mosfetów, diody komutujące od hamowania generatorowego od SH- do + (4 duże diody), kontrola prądu między SH+ a SH- i to wszystko....
Powinien być tam kondensator wysokonapięciowy -elektrolit rzędu 6800/400 . Gdy silnik jest w ruchu to jakiś stycznik podpina go do sieci i jednocześnie stykami pomocniczymi zasila ten kondensator przez prostownik z napiecia sieciowego. Gdy zatrzymujesz silnik to stycznik odpina zasilanie od sieci i silnika i kondesatora a stykami na spocznij łączy naładowany...
1. Sprawdź czy nie uległy uszkodzeniu przewody sterujące uchwytu. 2. Sprawdź czy na cewkę stycznika podawane jest, po naciśnięciu przycisku. napięcie. 3. Poszukaj czy nie ma jakiś bezpieczników 4. Przekaźnik służy do hamowania silnika. Jak nie jest załączony - zwiera, prawdopodobnie przez rezystor lub diodę, uzwojenia silnika; po załączeniu - łączy...
Hamowanie dynamiczne prądem stałym, do sprawdzenia K22 i jego styki, K1 styki 31-32 43-44, stycznik K5 i styki, mostek prostowniczy U1 i gniazdo bezpiecznika F4. U kolegi w podobnej maszynie innej firmy hamulec trzyma po wyłączeniu silnika bardzo długo, ale później odpuszcza.
Hamowanie jeszcze nie ma, a sprawa styczników wygląda tak: 1S/2S - kierunek wirowania 3S - gwiazda 4S - trójkąt 5S/6S,7S/8S - zmiana liczby par biegunów. 1PC - przekaźnik do rozruchu gwiazda trójkąt 2PC - przekaźnik blokuje układ w gwieździe i daje możliwość sterowania prędkością (zmiana liczby par biegunów) 1CP1 - czujnik prędkości Jeśli chodzi o zmianę...
Witam użyłem opcji szukaj a nawet googla i mam dalej ciemno szukam konkretnego wykonalnego układu do hamowania silnika prądem stałym silnik 15kW 1450 obr nie musi stanąc jak słup soli ale powinien się zatrzymac po ok 5-10 sekund wiem że trzeba prąd stały ,wiem że trzeba styczniki zabezpieczenia itp. mam tylko kłopot jaki prąd i jakie napięcie? sorry...
Witam serdecznie! Mam za zadanie zrobienie sterowania do silnika trójfazowego klatkowego z hamulcem. Do tego dochodzi odpowiednia charakterystyka którą będzie można jeszcze zmieniać z parametrów zadanych z plc. Zastanawiam się nad sterowaniem PWM. Hamowanie ok coraz dłuższe wypełnienie w okresie aż do stałego wypełnienia 100% a rozbieg odwrotnie? Czy...
Do Paweł 1812 Stycznik MSM 20 czy 25 A. Silnik trójfazowy 800 W. Niby nic, ale przy zmianie obrotów silnika łuk był porządny. Pry starcie i hamowaniu spokój. Założyłem kondensatory 100 nF na gasiki, ale widać nie pomogło. Silnik taki duży dlatego że kupiłem na złomie reduktor z silnikiem w komplecie. Gdybym dał jakiś przekaźnik opóźniający powrót tłoka...
Nie no, zachowajmy skalę. Rezystor ma 100W, nie 100kW ;-) Sterownik silnika to też nie jakiś gigant. Niby można włączyć PTC w obwód ENABLE, tylko że on wpływa na wyjście, czyli aktywacja stopnia mocy oraz hamulec awaryjny silnika (odłącza silnik od sterownika i zwiera uzwojenia przez rezystory mocy, by wyzwolić hamowanie dynamiczne). Na wejściu (jednofazowym)...
Problem w tym, że jak nie będzie zasilania na silnik to nie będzie zasilania na hamulec Z pierwszego postu wynika, że hamulec działa (hamuje) jak nie ma napięcia na jego cewce, więc jak tego napięcia nie będzie w wyniku awarii prostownika zasilającego to przekaźnik puści i wyłączy stycznik załączający silnik - silnik nie będzie pracował przy włączonym...
uruchamianie silnika stycznikiem sterowanie silnika stycznikiem hamowanie silnika przeciwprądem
iskrownik ustawić miernik decybeli overmax tablet włączać
tosca303 schemat tosca303 schemat
Peugeot 207: Ustawienia godziny i języka z nieoryginalnym radiem Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - Wahania napięcia ładowania i problem z żarówką