Ten aparat to przełącznik kierunku jazdy. Więc kolego albo wózek nie ma sprawnych hamulców, albo operator się bawi i hamuje przeciwprądem. "Palenie gumy" też taki skutek niesie.
Przy hamowaniu przeciwprądem czas hamowania dobiera się czasowką. Czemu tego nie zastosujesz ?
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
A tam nie ma hamowania przeciwprądem?
Ja znalazłem jeszcze jak Bułgarzy rozwiązali hamowanie silnika we frezarce. W załączniku zamieszczam schemat.
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma tak wysterować tranzystorami mostka by odtworzyć prąd zadany....
Prąd przemienny: AC-1 obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2 silniki pierścieniowe: rozruch, wyłączenie AC-3 silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) AC-4 silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5A włączanie lamp wyładowczych AC-5B włączanie lamp żarowych AC-6A włączanie...
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Napięcie na wirniku (prąd) będzie większy niż przy rozruchu. Zawsze hamowanie przeciwprądem czy to w silnikach DC czy asynchronicznych wymusza większy przepływ prądu. I z tym się zgodzę Kolego
Zapomniałem dodać, że Ith dla tego stycznika wynosi 20A. No i druga kwestia, w jakiej kategorii rozpatrywać zasilacze impulsowe? Stycznika ten ma prąd pracy 7A, ale dla AC-3. Podejrzewam jednak, ze zasilacze tego typu zaliczają się raczej do innej grupy. AC 1 - obciążenie nieindukcyjne lub małoindukcyjne (cos FI do 0,95) AC 2 - silniki indukcyjne pierścieniowe,...
częstymi i szybkimi zmianami obrotów. To musisz kupić konkretny falownik. Hamowanie przeciwprądem to nie jest funkcja wbudowana w tanie falowniki.
Jedna ważna sprawa: Przełączenie przełącznika silników gdy silnik jest zasilany (kręci sie, jest hamowany przeciwprądem itp) jest jednym z najprostszych sposobów na ubicie falownika.
Przekaźnik z dwoma parami styków NO i NZ Pytanie czy zwarcie uzwojeń silnika wystarczy czy potrzebne hamowanie przeciwprądem?
Ja mam pytanie do hamowania "przeciwprądem".Czy taki sposób wpływa na stan uzwojenia silnika (ew.spalenie uzwojenia) ?
Witam ponownie. Sprawdziłem powyższe rozwiązanie z hamowaniem przeciwprądem i wkrętarka świeci jakby chciała zaraz wybuchnąć. Niestety nie jest to za dobre rozwiązanie. Wczytując się w podesłaną laborkę trochę zgłupiałem. W prezentowanym w niej silniku mamy jedno uzwojenie.
Hamowanie przeciwprądem jest najszybsze ;) elektronika tu niepotrzebna w sumie ;)
Zamiast hamulca użyć silnika hamującego przeciwprądem. Regulując jego prąd można zmieniać siłę naciągu.
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Elektryki hamują tzw. przeciwprądem odzyskując energię z hamowanie, a to na pewno powoduje nagłe zwalniania obrotów i przez to większe zużycie opon. do tego pytganie czy mieszanka gumy była dobrana do charaktery obciążenia opony?
Tylko pamiętaj aby dobrać sporą rezerwę mocy na tranzystorach, przy takim hamowaniu przeciwprądem będą mocno obciążone.
Witam! A może uszkodzenie następuje przy nawrocie - zbyt wcześnie włączasz przeciwny kierunek obrotów i hamujesz przeciwprądem?
Mam wkrętarkę AEG, która kosztowała 4-ro cyfrowo. I też iskrzy. Jak trochę nią popracujesz i szczotki ułożą się dobrze na komutatorze to iskrzenie się zmniejszy, ale nie zniknie zupełnie. Na Politechnice Łódzkiej w pewnej maszynie z dużym silnikiem też zainstalowano hamulec (hamujący przeciwprądem). Bo taki wymóg BHP-owca. Uwierz mi, na hali maszyn...
Albo wszystko na raz. Może układ przystosowany jest do hamowania przeciwprądem. ;)
Witam. Hamowanie odzyskowe możesz osiągnąć stosując mostek H, np. z mosfet'ów. Będzie to hamowanie "przeciwprądem". Do sterowania można użyć modulacji szerokością impulsu. Podczas takiego hamowania następuje doładowywanie akumulatora.
Zwarcie silnika działa przy pracy prądnicowej i słabnie przy zmniejszaniu obrotów. Hamowanie przeciwprądem jest skuteczniejsze. Wystarczy że go wyłączysz po zahamowaniu silnika. Po eksperymentach można zastosować czasówkę.
Efektywnie i prosto do sieci można wykorzystać pracę prądnicową napędu. Hamowanie przeciwprądem będzie nieodzowne przy przejściu z pracy prądnicowej do zatrzymania wciągarki.
Jeżeli mechanizm napędzanej maszyny na to pozwoli, to zastosuj hamowanie przeciwprądem. W literaturze o napędach znajdziesz zasady i schematy jak to ma pracować. Pozdrawiam wzystkich jjanek
To OK, ale zakładając że jest ten sam silnik - czyli charakterystyka moment-obroty jest taki sam to przy hamowaniu prądem stałym, czy przeciwprądem hamowanie jest gwałtowniejsze. Laboratorium wskazuje, że przy przeciwprądzie ROMOO pisze, że przy prądzie stałym. Gdzie jest prawda?
Mało danych! Jakie obciążenie? Nie lepszy softstart od g/t? Zmiana kierunku jaka? Łagodna, nawrót, hamowanie przeciwprądem czy jak? http://www.moeller.pl/Documentation/Prze... strona 52,53 - tak dla przykładu.
Części nie potrzeba żadnych, oczywiście zasilanie. Moc ani obroty nie są zbyt duże chociaż u mnie pracuje na posuwie w dość ciężkich warunkach prawo/lewo, hamowanie przeciwprądem. Skopciłem silnik 550 W a prądnica chodzi. Co kolega proponuje zamiast punktów?. Co ma napędzać?. Jak jakiegoś łunochoda to już sporo elektroniki. Dodano po 8 Kolego zdjęcie?...
Zmiana kierunków obrotów silnika trójfazowego przy wirowaniu w jednym kierunku na drugi to hamowanie przeciwprądem. Nie jest to zbytnio zabójcze dla silnika lecz nie wytrzymują zabezpieczenia termiczne i bezpiecznikowe. Najkożystniej silnik zatrzymać i puścić w drugą stronę. Pozdrawiam. Spektra
A nie opłaci się Wam dać falownika zamiast styczników? Zaoszczędzicie na wypalonych stykach, na energii elektrycznej (nie będzie hamowania przeciwprądem), na stanie silnika (mniej się będzie przegrzewał przy nawrotach), może również na procesie technologicznym (mniejszy czas nawrotu).
Chciałbym zadać banalne pytanie biorąc pod uwagę moje wykształcenie. Ale mam wątpliwości a ktoś mi je rozwieje w dosłownie kilka sekund. Załóżmy że mam generator wiatrowy z magnesami stałymi, gdzie nie ma oczywiście możliwości wyłączenia wzbudzenia ani hamowania przeciwprądem. Energia jest produkowana cały czas o ile tylko wieje wiatr. Co powinienem...
Witam. Jeśli chcesz stosować klucze tranzystorowe, to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie MOSFET'a. Główną zaletą jest zminimalizowanie strat. Moje wątpliwości budzi założenie o hamowaniu przeciwprądem. Jeśli silnik nie jest przystosowany do takiej pracy, to może ono doprowadzić do szybkiego zniszczenia. Proponowałbym zastosować hamowanie prądnicowe....
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Dziękuje za odpowiedzi. Sterowanie nie jest problemem, mam do tego DCS`a którego już jestem w stanie skonfigurować, podaje 24V na przekaźnik i to będzie sterować tym silnikiem. Tak z ciekawości jeszcze zapytam. Czy mogę podawać napięcie na tego typu silnik np. przez 0.2 sekundy, potem 0.2s przerwy i tak przez godzinę? Gdzie są jakieś granice w takich...
Witam. Jeżeli na silnik poda się zasilanie w przeciwnym kierunku, to nazywa się to hamowanie przeciwprądem. Jest bardzo skuteczne. Silnik szeregowy w zasadzie nie różni się od prądnicy szeregowej i jeśli ma obroty, a zabierzesz mu zasilanie to jest gotowy aby oddać prąd (jeśli będzie miał zamknięty obwód). Obwód może być zamknięty rezystorem (hamowanie...
Przecież po rozruchu pierścienie są zwierane i programator rozruchu jest odłączany. Nie znam przekaźnika AESY - u nas w firmie stosowane są programatory czasowe 4 do 6 stopni. Hamowanie przeciwprądem jest wyposażone w detektory częstotliwości wirnika w celu wyeliminowania przeciwnych obrotów po wyhamowaniu. Próg zadziałania ustawia się na 54-52 Hz.
I może jeszcze z jaką częstotliwością ma się zmieniać kierunek obrotów. Być może miałoby sens zrobienie multiwibratora na jakimś CMOS-ie Nie wiemy do czego ten układ ma służyć. Silnik może nie być przystosowany do pracy nawrotnej z dużą częstotliwością i hamowaniem przeciwprądem. Wtedy między pracą w lewo a pracą w prawo trzeba mu dać czas na zatrzymanie...
Autor postu powinien jednak napisać, co ten silnik ma napędzać. Być może będzie potrzebował rozruchu gwiazda-trójkąt. Ale jakie to ma znaczenie? Typowy "grzybek", czyli Stop Awaryjny ma tylko za zadanie wyłączyć obwód sterowania i po wcisnięciu ma zostać w tej pozycji, w przeciwieństwie do zwykłego "Stopu". Nie ma znaczenia czy układ jest Y/Δ,...
zamiast tachoprądnicy napięcie można wziąść z jednej z faz co do ochrony silnika przed przegrzaniem to jakies zabezpieczenie cieplne bym dał i tak jw hamowanie przeciwprądem lub przekażnikiem czasowym wszystko zależy ile przewidujesz zmian kierunków(rozruchów) np na godzine i zeby nie przegrzać silnika przypadkowo trzeba dać zabezpieczenie cieplne silnika...
...ŁUK40 miały taką przypadłość że spadała rączka i wstawiona w nieodpowiednim miejscu... Nie było takiej opcji. Chyba, że użytkownik nie wiadomo po co odkręcił śrubkę mocującą "rączkę" i ją zgubił. W tym wyłączniku w ogóle nie było potrzeby demontowania "rączki" podczas wykonywania jakichkolwiek przy nim czynności. Był to bardzo udany produkt występujący...
No a może dało by rade zrobić coś takiego, żeby się zatrzymywał np. na sekundę , a potem kręcił 5 sekund i tak w kółko. A wiesz jak długo kręcą się talerze (napędzane takim silnikiem) w HDD po wyłączeniu zasilania? Musiałby być ten silnik najpierw hamowany przeciwprądem aż do zatrzymania się i ponownie rozpędzany w przeciwnym kierunku, a tego to raczej...
Owszem jest taki rodzaj hamowania, ale nie nadaje się do hamowania (zatrzymania) podnoszonych przedmiotów. Może jedynie trochę spowolnić opadanie. Przy hamowaniu prądnicowym (nie przeciwprądem) efekt hamowania będzie występował tylko wtedy jak jest ruch (prądnica-silnik się kręci) i zależy od prędkości - im wolniejszy ruch tym efekt hamowania mniejszy,...
Eksperymentowałem dość dawno z bardzo podobną konstrukcją, używając lusterek przytwierdzonych do mechanizmów pozycjonowania głowicy z HDD. (Później galwa ze starego odtwarzacza płyt optyczych - laser gazowy He-Ne). Efekty były fajne ale bez rewelacji. Żeby była możliwość wyświetlania ostrych kantów, czy nawet prostych bitmap, to niestety układ musi...
Ok, ale odnosząc się do tego co ja napisałem powyżej, to jest to racja czy nie? Prosziłbym bardzo o konkretne odpowiedzi na moje punkty. Pozdrawiam. W ogólnym przypadku nie masz racji. ad 1. Załóżmy że napięcie na silnik podajesz z PWM z wypełnieniem 50%, wszystko zależy jaki prąd płynie w obwodzie. Prąd w obwodzie zależy z kolei od wielu czynników:...
Raczej o klasę/rząd. Trudno byłoby procentowo, skoro np. prąd znamionowy silnika to 11A a klasa stycznika 12A (np. LC1D12B7). Dodatkowo trzeba liczyć się z ilością rozruchów w czasie. Na ogół dobieramy styczniki dla AC3, ale tu niemal zahaczamy o AC4... Hamowania przeciwprądem nie ma, ale impulsowanie owszem, jak operator "bawi" się przyciskami :) W...
podłączam np. taką manetkę Link, zapytaj doradcę (tel. 61 22 27 422) Jaki interfejs? Analogowy lub PWM? (Analogowy 0-10V, 0-5V, 4-20mA) A jakie zasilanie manetki, bo jeżeli interfejs analogowy 4-20mA to zasilanie manetki może być z pętli prądowej. pomiędzy sterownikiem a silnikiem Link instaluję taki przełącznik Link I rozważ sytuacje: jedziesz "cała...
Silniczki prądu stałego z wkrętarek raczej trudno się otwiera. Nie we wszystkich wkrętarkach jest stosowane hamowanie silnika przeciwprądem. Jak powoli puszczasz przycisk wyłącznika to nie iskrzy bo nie hamuje. Gdyby silnik był uszkodzony ( szczoteczki lub komutator ) iskrzył by silnie przy największych obrotach.
Wszyscy zajmują się sterowaniem, ale jest inny problem. Nie jestem pewien, czy zwykły silnik poradzi sobie z taką ilością nawrotów. Silnik indukcyjny jest przeważnie przeznaczony do pracy ciągłej. I wytrzymuje skutki cieplne prądu znamionowego. A przy tym reżimie pracy, co 5 - 10 sekund dostaje prąd rozruchowy, znacznie większy od znamionowego, mało...
światła hamować słaby hamować hamować elektryczny
clifford toyota wymiennik ciepła immergas immergas nokia lampa błyskowa
silnik zaburtowy cewka najlepszy darmowy antywirus
Wyraziste czcionki na Xerox WorkCentre 6605 Podłączenie puszki IPRO z pompą SPINOX 3-15 230V