Chyba nie masz pojęcia za co się zabierasz. Przecież pomiar prędkości wału silnika można zrobić zupełnie niezależnie od hamowni. Hamownia hydrauliczna to będzie coś takiego jak sprzęgło hydrauliczne (takie o płynnym sterowaniu a nie tylko on/off). Tylko że w takim sprzęgle trzeba wał wyjściowy zablokować. Wtedy cała moc wejściowa będzie zamieniana w...
Zaletą tego falownika jest prócz oczywistej oszczędności energii w przypadku natychmiastowego jej zużycia - brak problemu z rezystorami hamującymi i wydzielaniem się na nich dużych ilości ciepła. Lepiej oddać energię za darmo do sieci niż grzać rezystory i dodatkowo płacić za wentylację pomieszczenia z rezystorami. Dokładnie dlatego chciałbym użyć...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Ja posiadam falownik niskonapięciowy u/f o dużej mocy, teraz tylko hamownia...
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
Witam. Chodzi o wymuszenie stanu hamownia. Na pewno można tutaj zastosować hamowanie częstotliwościowe przy zastosowaniu falownika i odbierać nadmiar energii z obwodu pośredniczącego falownika (jak w SI) lub hamowanie dynamiczne (w obwód stojana rezystory po odłączeniu zasilania). Z tym, że potrzebuję jakoś te metody opisać (a udało mi się znaleźć na...
Przepraszam, źle sie wyraziłem. Nie chodziło o "pomiary". Cytując nauczyciela: dzięki wartościom odczytywanym na falowniku, będziesz mógl obliczyc moment obrotowy i narysowac wykres. Nauczyciel wsadził cię na minę. Sam też wszedł. Dał ci zadanie bez sensu. Spytaj tego nauczyciela ,przy jakim obciążeniu ? Jak odpowie że maksymalny.To go spytaj czy ma...
Jak włączasz hamowanie to musi być rezystor. Musiałbyś ustawić strasznie długi czas zejścia do 0. Zresztą czas zejścia bez hamownia można wyliczyć albo zmierzyć. Pomiar jest nie do końca "elegiackim" sposobem bo polega na rozpędzeniu maszyny i odcięciu zasilania do silnika/falownika wtedy siłę bezwładności wyhamują opory ruchu urządzenia. Czas krótszy...
Powiem, że chyba muszę się douczyć. Do silnika po naprawie nie podłączasz prądu. Jeśli obraca nim dobry silnik i mierzysz obroty, tzn. dobry silnik jest zasilany przez falownik (lub regulujesz pierścieniowym) i chcesz ustawić jakieś obroty do pomiaru. Tylko, jeśli nie podłączysz niczego do silnika po naprawie (przewody), to jak ma popłynąć prąd?
"celem jest zbudowanie samochodu elektrycznego" To trzeba było od razu tak pisać W samochodzie masz prąd stały więc kupujesz zwykły silnik prądu stałego i regulator obrotów tzw. chopper. Jak chcesz zrobić b. inteligentny napęd to można zastosować silnik bezszczotkowy i falownik do takiego silnika Natomiast samochodu z zasilaniem kilkaset V nie zarejestrujesz...
Ekologia jest tylko i wyłącznie w klasie energetycznej typu nie w A+ ale w AAAAAA ++++++ tak tyle znaków które nikt tyle nie ma a są na AAAAA +++++ chyba... Samo dioda led prawdziwej daty ma max 20mA i do 2,8V lub białe ponad 3V...ale też do 20mA... No a teraz samochody... Tesla bierze z magazynu energii akumulatornia czy z ogniw 18650 do 500A lub 200A...
Testowany silnik ma moc ok 120kW. Chodziło o zmniejszenie prędkości na falowniku.
Nawet na tzw. "kręciołku" do badania kierunku wirowania faz zobaczysz, czy końcówka pracuje. Pamiętaj jednak, że przed oddaniem do użytku powinieneś obciążyć falownik aż do parametrów znamionowych, oczywiście w miarę możliwości - nikt w domu nie ma hamowni silnikowej... ;-) A co z error #4 - masz już jakąś diagnozę? pzdr
Spros podał wam mnóstwo nieprawdziwych/zmyślonych informacji. Ale tak to jest że 95% ludzi siedzi przed kompem i fantazjuje. Praktyków już się prawie nie spotyka. Samochodu nie da się zbudować siedząc przed kompem. Mój samochód ma dwa silnik 1,5kW - są to silniki bezszczotkowe prądu stałego. Zawiera dwa falowniki własnej konstrukcji zasilane z napięcia...
Co do prób bez wentylatora, to nie robiłem ale dzisiaj to zrobię i sprawdzimy bez obciążenia parametry pracy silnika. I podobnie jak Koledzy, proszę się zastanowić nad chłodzeniem obcym, czy to wentylator na silniku czy na próbę np. sprężonym powietrzem na czas testów, /na hamowni powinno być :-) Pozdrawiam,
Widziałem hamownie zbudowane na zasadzie pompy odśrodkowej, zamkniętego obiegu oleju przez chładnicę. Regulacja obciążenia odbywała się przez przymykanie i otwieranie zaworu dławiącego przepływ. Używane to było do badania falowników i silników klatkowych, ale może dałony rady zastosować do spalinowych? Dodatkowo możesz mierzyć prędkość przepływu, może...
(at)falowniki.com Zgoda, że w literaturze są odpowiednie dane i wykresy. Jednakże ja miałem okazję widzieć jedynie zależności dla stałego napięcia zasilania. Falownik natomiast poza częstotliwością napięcia zasilającego silnik reguluje również napięciem, w przypad, dlatego pytam o literaturę uzwględniającą zmianę tego parametru. Jeśli to nie problem...
Witam, potrzebuję dobrać silnik elektryczny trójfazowy, który miałby za zadanie rozpędzić bęben napędowy. Bęben musi rozpędzić koło samochodu osobowego do max. prędkości 100 km/h. (coś na wzór hamowni/ rolek samochodowych ale dla jednego koła. Czy silnik 5,5 kW wystarczy? Chciałbym także aby był sterowany falownikiem- regulacja prędkości koła pojazdu.
Do samego wyhamowania silnika wystarczy tzw. hamownik. Jest to urządzenie, które po wyłączeniu zasilania silnika podaje na uzwojenia prąd stały o kontrolowanym natężeniu. Możesz też zastosować przemiennik z możliwością hamowania dynamicznego, będziesz miał dodatkowo możliwość płynnej regulacji prędkości silnika, ale..... jest to rozwiązanie droższe....
Jarek inx wierz mi że zajmuję się zawodowo projektowaniem zasilaczy dużej mocy oraz falowników i problematyka nie jest mi obca. Co innego położenie wału za pomocą enkodera a co innego ułożenie pola wirowego kontrolowanego poprzez resolver. O ile falownik przy enkoderze umożliwia regulację prędkości obrotowej w dość wąskim zakresie mocy to użycie resolvera...
https://obrazki.elektroda.pl/5475297500_... Jeśli chodzi o samochody elektryczne, kompatybilność elektromagnetyczna (EMC) nie jest czymś, co większość ludzi rozważa na etapie projektowania. Jednak skonstruowanie systemu w taki sposób, aby spełniał normy jest kluczowe, a to może być wyzwaniem na dłuższą metę. Tworzenie pod kątem EMC...
hamownia tuning własna hamownia hamownia drogowy
nawijanie silników napęd maszynka mięsa autocom adaptacja
siemens iq700 schemat wzmacniacza 2n3055
Jak obniżyć napięcie AC z 17V do 6V? Uruchomienie drukarki bez tuszu startowego - czy to możliwe?