Najlepiej hamownię z hamulcem hydraulicznym (tzn. z pompą hydrauliczną, a nie hamulcem sterowanym hydraulicznie).
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
jak można wykonać hamulec hamujący wał silnika magnetycznego Nie można bo taki działający silnik nie istnieje. Założenie jest takie, że magnesy napędzające silnik nieustannie go rozpędzają To nie jest założenie tylko sny o potędze. Wał silnika w celach pomiarowych jest hamowany różnymi rodzajami hamulca - poczytaj hasło hamownia. Może to być hamulec...
Nie posiadam zdjęć. Dopiero w poniedziałek moge wykonać. Tak własnie to jest hamownia podwoziowa z hamulcem elektrowirowym. Wg danych bez hamulca generuje obciążenie około 900kg a z hamulcem około 2500kg. Na rys nr 7 te jedna z 4 cewek a 39 składa sie z dwóch czesci: napedzanej paskiem i stałej z cewkami.
W tym roczniku nie było jeszcze rozdziału sił hamownia przez ABS, Tak więc brak bezpiecznika nie wpłynie na skuteczność działania hamulców samych w sobie. Co do reszty to można dyskutować. Na przeglądzie powinni się doczepić do każdej świecącej się kontrolki układu bezpieczeństwa, ale większość diagnostów w Polsce patrzy na to przez palce szczegolnie...
Mam za zadanie zrobić hamownie silników elektrycznych Hamownia charakteryzuje się tym że jej podstawą jest hamulec z tensometrem do pomiaru momentu obrotowego. To ma być stanowisko pomiarowe do zabawy z jednym konkretnym silnikiem czy coś więcej ?
ok, czy moduł hamulca może być taki: https://allegro.pl/oferta/modul-hamownia...
Trzeba szukać jakis skryptów uczelnianych po wydziałach maszyn elektrycznych. Ja ze 25 lat temu robiłem cos takiego na pracowni maszyn. Badalismy 3f asynchrona od stanu zwarcia przez pracę silnikową do prądnicowej ( na sieć) - a później próby samowzbudzenia. Robiłem to na elektromaszynowej hamowni + hamulec hydrokinetyczny. Nie badalismy THD bo nie...
A może dwie pompy hydrauliczne i dławienie wylotu,pomiar ciśnienia=pomiar mocy.Tańsze i łatwiej dostępne pompy wodne. Pomiar mocy przez pomiar ciśnienia = duża nie dokładność, hamownia musi być super dokładna, inaczej nie miała by sensu. Jedyny słuszny pomiar momentu to pomiar siły na ramieniu, od momentu reakcyjnego hamulca. Pomysł ze sprężarką chociaż...
W Amerykańskim oddziale Telmy powiedziano mi że do moich potrzeb (hamownia silnikowa) idealny będzie sterownik PWM Kolego masz już fizycznie zamontowany hamulec na maszynie, po drugie zasilane to będzie z 220V czy z akumulatorów i dlaczego wybrałeś wersję 48V. Po trzecie to jest ogromna indukcyjność potrzebująca szybkich diod zwrotnych. Po co ci PWM...
to z tym sznurkiem to by było dobre ale dla krokowców które moment obrotowy mają praktycznie stały niezależnie od obrotów Do innych silników to się nie nadaje bo moment obrotowy zależy od obrotów. Chyba każdy kiedyś widział np krzywę momentu obrotowego silnika spalinowego. Podobnie jest z elektrycznymi. Ze sznurkiem to by można wyznaczyć co najwyżej...
Pojawiło się inne pytanie, czy można podłączyć hamulec do wału korbowego, ale nie od strony skrzyni, tylko od strony mechanizmu rozrządu? Jaki może być skutek tego połączenia?
Taki mam pomysł Popytaj po lokalnych stacjach diagnostycznych czy nie będą rolek do testowania hamulców wymieniać ewentualnie skopiuj to rozwiązanie. Pamiętaj ze musisz mieć odpowiedni współczynnik tarcia miedzy kołem a rolką
Tak, ale jak zmienimy liczbę łopatek lub ich szerokość to uzyskamy inny moment. Dlatego koniecznie trzeba znać "przełożenie" takiego hamulca.
Tylko badanie na hamowni da odpowiedz na temat kondycji silnika. Sprawdziłeś opony, cisnienie, hamulce, łożyska, zbieżność?
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
Z rolkami to raczej się bada hamulce. Pomiar mocy na hamowni polega na pomiarze momentu na wale silnika sztywno połączonego z układem hamującym czyli dającym regulowane obciążenie silnika. Z momentu i prędkości obrotowej wylicza się moc. Natomiast jako hamulec używa się prądnicy prądu stałego o mocy większej od mocy silnika z obciążeniam falownikowym...
W profesjonalnych hamowniach robi się to wtaki sposob: Obciążenie jest pradnica pradu stałego z rezystorem obciążającym, Moment mierzy się momentomierzem. Amatorsko polecam: obciążenie to hamulec cierny np tarcza z dociskanym drewnianym klockiem tylko 0.036Nm. Moment mierzysz przez pomiar siły na ramieniu mocowania silnika krokowego M=F*r(ramie). Z...
Witam.. Zimowe rozterki czas zaczac :D odkad spadl snieg i pojawil sie mroz.. mam pewien dylemat.. otoz gdy hamuje dosc gwaltownie samochodem, na sniegu/lodzie etc.. wydostaje sie dziwny(gluchy) stukot z lewego kola.. Przy czym odczuwalne jest wypychanie hamulca samochodu... rowniez odczuwalne jest, malo mniejsze reagowanie na hamulec.. tzn.. pomimo...
Poza tym jak długo wytrzymał by hamulec, podczas ciągłego przy ch amowywania. Jak długo wytrzymuje pasek bębna pralki, żeby nie mówić o hamulcu hamowni do badania silników. Duby smalone Pan pleciesz panie saskia a i z ortografią na bakier. :D
Hamownia czy rolki czy jak to tam zwał. Chodziło mi o urządzenie do badania siły hamulców. Jeszcze raz radzę najpierw pojechać na pomiar. Sprawdzić jego wynik z tabelą i wtedy zastanawiać się co dalej Hamulce to system powiązany: pracuje przód z tyłem, a przyczyn może być bardzo dużo. Nikt jeszcze nie wspomniał o pompie. Może przepuszcza na którymś...
Witam. Mam 110KM silnik 1.9tdi w Borze z 2000roku. Taki sam jak w Golfach IV. Miałem problem ze wspomaganiem hamulca oraz z mocą. Wymieniłem dwa przewody od serwa i hamownia działa jak ta lala, czyli dobrze. Jeszcze mam problem z mocą i to nietypowy problem, postaram się opisać najdokładniej jak potrafię. Gdy odpalam auto i od 0km/h do ok 120km/h chcę...
Twój główny problem to odbieranie energii z wału oraz pomiary. Pomiar prędkości obrotowej wału będzie bardzo prosty. Pomiar momentu mniej ale o tym za raz. Możesz, a raczej musisz, moc 200kW wytracać na ciepło. Z miejsca więc potrzebujesz na wale hamowni zainstalować dużą metalową tarczę, raczej stalową, zapewniając jej takie chłodzenie by nie stopiła...
dzięki, to bardzo niedobrze. Myślałem o hamownii najpierw silnikowej a jak soft itd będzie chciał działać to hamowni typu hubdyno. Jednak określony kierunek obrotów i wałek z jednej strony utrudnią mocno budowe takiej zabawki (trzeba potrzeba przekładni). Chłodzenie jest do ogarnięcie, wielkość chłodnicy nas nie ogranicza. Jak ten Voith wygląda i skąd...
Regulator siły hamownia https://obrazki.elektroda.pl/2316326400_... coś takiego Dodano po 1 Zawór ABS powietrze dochodzi ale nie wychodzi z niego https://obrazki.elektroda.pl/2689487900_... Czy tak powinno być czy za to odpowiedzialny jest sterownik czy zawór .
Tu należy uwzględnić masę, nacisk w kg na cm2. Zmiana szerokości opony nie zmieni znacząco masy, więc ta sama masa przekłada się na większą szerokość, tarcie zostaje ale z racji mniejszej masy na cm2 nie będzie lepiej hamować. Masa we wzorze na drogę hamowania nie występuje, gdyż ulega skróceniu. Stąd droga hamowania nie zależy od masy, ale od opóźnienia...
Witam, tworzę małą hamownię dla silników elektrycznych. Do tego celu kupiłem tarczę hamulcową, zacisk (komplet dla jednego koła) i czujnik tensometryczny. Dla pomiaru momentu potrzebuję mierzyć siłę nacisku zacisku hamulca na czujnik. Do pomiaru chcę zastorować kartę akwizycji advantecha [url=http://www.elmark.com.pl/products/a...
Na ćwiczeniach w pracowni elektrycznej mieliśmy pomiar charakterystyki momentu i prędkości silnika DC.Do regulacji obciążenia służyła nam hamownia w której wykorzystywany był efekt powstawania prądów wirowych w tarczy aluminiowej na którą się działało stałym polem magnetycznym .Elektromagnesy były zamocowane wahliwie a do nich dynamometr na ramieniu...
Kolega może podać które koła nie hamują przednie czy tylne :?::idea::| autko chyba było na hamowni :idea:
Podobnie mam w VW golfie V 1,9Tdi i ten sam problem ,odpowiedczany na wszystkie sposoby ale pedał schodzi na postoju do zera :idea: ,przy ostrej jezdzie i ostrym hamowaniu skuteczność działania hamulców jest normalna ,działanie ABS poprawne ,tylko pozostaje to dziwne uczucie ,że pedał szybko ucieka :!: :D , zamierzam jeszcze sprawdzić skuteczność hamulców...
Jestem ogromnym zwolennikiem hamowania silnikiem, czy to przez zwykłe zdjęcie nogi z gazu dojeżdżając do świateł, bez wciskania sprzęgła, czy nawet redukując bieg, żeby zwiększyć opory silnika spowodowane wyższymi obrotami. W moim Focusie tak to dokładnie działa, kiedy jadę z górki bez gazu, choćby to była bardzo długa górka, spalanie chwilowe twardo...
Kolega dżonusławiec ma dość sporo racji. Jak zostało wyjaśnione, że silnik ma pracować jak hamulec. Czyli coś jak układ hamowni to sorki ale zwykły zasilacz odpada moim skromnym zdaniem. Potrzebne są większe kondensatory w układzie do gromadzenia energii. Zasilacz przewartościowany co najmniej 3x. Zakładam, że jako hamulec to silnik będzie miał strumień...
Zamówiłem sobie najbardziej wypasioną wersję. Czyli taką jak w temacie. Pomiar bez kontaktowy i kontaktowy w jednym. Hamowni na tym nie zrobisz, chyba że dołożyłbyś regulowane (i wyskalowane!) sprzęgło hamulca. Coś takiego jak w kasetach testowych do ustawiania momentu dowijania czy przewijania.
No cóż, moim zdaniem jeśli ktoś ma samochód i chce zwiekszyć osiągi to niech zrobi to w miejscu, gdzie dostanie gwarancję, gdzie zostanie podłączony do VAG-a, gdzie jest hamownia i dostanie z niej wydruk gdzie w razie "porażki" może liczyc na pomoc. Generalnie turbo-diesle mozna tunningowac chip'em, bez modyfikacji "spodu" silnika, wydechu, etc... sa...
natomiast ABS powinien być auto jest z 2002 roku lub słabe wyczucie samochodu od 2002 roku? Czy to znaczy, że kolega jeździ tym Seicento od 2002 r i nagle zaczął się ślizgać czy od 2002 dobrze wyczuwał VW a problem powstał po przesiadce na Fiata? Aha opony były wymienione w zeszłym roku latem, więc wątpie żeby były zjechane. Ale jeżeli hamulce blokują...
Witam! Mój problem jest następujący otóż wraz z kumplem robimy pracę inżynierską o temacie: Sterowanie hamulcem wodnym. Hamulec ten jest integralną częścią hamowni silnikowej której opór w stosunku do silnika, którym jest opór hamulca jest regulowany przepustnicą która wpuszcza mniej lub więcej wody do hamulca. Przepustnica jest sprzęgnięta z serwo...
Będzie, o ile ma się dostęp do takiego hamulca albo warsztatu żeby go zbudować.
Szanowni forumowicze, w ramach pracy inżynierskiej buduję hamownie małej mocy i jako hamulca użyję dwóch alternatorów samochodowych. Problem jaki próbuję teraz rozwiazać to tani sposób na wytracenie energii elektrycznej. Robiłem przegląd rozwiązań i firma X zaproponowała mi układ czterech rezystorów taśmowych połączonych równolegle za kwotę 1200 zł...
jeżeli chodzi o domykanie drzwi i szybera to w zamku w drzwiach jest trzecia pozycja zamka w której jak przytrzymasz kluczyk kilka sekund to podomykają się szyby, drugi przcisk w pilocie to ryglowanie (jak wspomniał mój przedmówca) , żółty napis CHECK to podono test hamowni - jak przytrzymasz kilka sekund wciśnięty pedał hamulca to powinna zgasnąć,...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim mercedes atego 815 1998r. Otóż po wizycie na hamowni wykazało mi że prawy tylny hamulec jest połowę słabszy jak na kole lewym, nozny jak i postojowy. Tarcza nowa, klocki nowe, zacisk po regeneracji, siłownik sprawdzony pod ciśnieniem wszystko ok, na przewodach do słownika jest ciśnienie 9atm tak samo...
Jak sprawdzałem ze nie hamuje,po pierwsze przy hamowaniu czuć ze samochód obraca,a podczas przeglądu sprawdziłem to na hamowni i wyszło na tym kole zero.Aha przy hamowaniu czasami słychac jak w tym nie hamującym kole cos ociera.A ręczny tez nie działa. na hamowni można sprawdzić moc a nie hamulce, jeśli chodzi o hamulce to diagnostyka a metody to statyczna-najazd...
Witam Kiedys pytałem sie juz tutaj mianowicie automatycznej skrzyni biegów od tego auta. Chodziło mi o to że zaczęła szarpac przy zmianie biegów na postoju np z P na D. Problem nadal jest chociaż jak gdyby jest mniejsze to szarpanie ale pojawiły się odgłosy takiego uderzenia przy zmianach biegów i bardziej drży silnik (wiadomo obciązenie) ale naprawde...
Co ja bym zrobił na Twoim miejscu? Najpierw dokładnie sprawdził czy nie był zatopiony. Jak nie, to rozrusznik do regeneracji, wentylator do przesmarowanie lub wymiany. Zawieszenie -remont, wymienić tuleje, końcówki drążków etc. Co do hamulców to może być kwestia zużytej pompy lub stary płyn hamulcowy. Tak naprawdę w każdym aucie coś się psuje i zużywa....
I nie do ciebie też mówiłem o malinach, kolego ;) Powiem ci tak, wałki najlepiej zakupić w firmie Świątek Tuning - mają największe doświadczenie i bardzo dobre wykonanie, u nich także możesz zamontować. Jednak kwestia montażu to nic trudnego, zdjęcie pokrywy zaworów, rozpięcie rozrządu, wymiana wałków i złożenie tego do kupy - 3h pracy. Ja wymieniałem...
Witam, mam Renault Kangoo z 98 roku z abs, ale abs nigdy nie działał i dobrze hamował. Problem - hamulec łapie dopiero przy podłodze. Z tyłu cały układ hamulcowy jest nowy (bębny, szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki oraz pompa hamulcowa) przed wymianą łapał wyżej hamulec nożny. Samochód odpowietrzony tak, że już nie było pęcherzyków powietrza....
Na początek: ile widziałeś układów paliwowych pracujących w Polsce? Dalej, co to jest hamulec silnikowy? Znam pojęcie hamowni silnikowej, mało stosowanej z racji niedokładności pomiaru, brak obciążeń osprzętu i warunki termiczne nie odpowiadające faktycznym, są hamownie podwoziowe, dające lepszy obraz mocy, bazujemy na odczycie mocy z kół pojazdu+naście...
witam, po pierwsze kolego podaje sie się rocznik i typ i rodzaj silnika elektroda to nie jasnowidze :), jak piszesz ze wsio wporzadku to musi być dobrze :), a poważnie sprawdż przewody elastyczne przodu sam, mozliwe ze robi sie balonik na lewym skoro ściaga na prawo, mozliwe jest równiez żle dobrane tarcze do klocków i róznica we współczynniku tarcia,...
Te hamownie mają na różnych polibudach. Niektóre zmodernizowane, niektóre nie. Jak się dobrze zakręcisz do znajdziesz całą dokumentację oryginału. Co do modernizacji, jak najbardziej jest możliwa, co potrzebny, to współczesny tensometr, enkoder do pomiaru prędkości obrotowej, dobra karta I/O do wprowadzenia sygnałów i sterowania poziomem i temperaturą...
Musisz wiedzieć jaki zakres prędkości ma być na tych rolkach, od minimum - do maksimum. Jaki zakres momentu. Tak samo od, do. Jaka moc ma być moc wytracana. To znajdziesz jak przeanalizujesz charakterystyki trakcyjne motocykli. Na których biegach chcesz badać, duże przełożenie, małe obroty, potężne momenty, problemy ze współpracą koła i rolki. Małe...
witam, zbliża się przegląd wiec chciałbym podnieść skuteczność hamowania tylnej osi mojej kaczki. W zeszłym sezonie wymienione zostały cylinderki, przetoczone zostały bębny oraz nabite nowe okładziny cierne na szczęki. Auto dostało też po jednym dodatkowym piórze do resorów oraz przekute zostały pozostałe więc tył stoi automatycznie wyżej. Po odbiorze...
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tutaj. Vodiczka przepraszam ale tak się poczułem. Proszę pisać próbuję to przyjąć na klatę. Poczytam co masz do powiedzenia. To jest mój zestaw agregat hydrauliczny na olej. Ten silnik elektryczny wcale nie jest taki słaby bo ten miele silnik jest dość mocny na wale wirniku ledwo utrzymałem ręką bezpośrednio...
Silnik z hamulcem to za mało . Przekładnie są awaryjne . Jeszcze przeciw waga + hamulec tzw. hamownik { 3fazowy elektromagnes z okładzinami ciernymi} dla BHP jak jest w windach .
Za to na poniższym zdjęciu sytuacja wygląda nieco inaczej ponieważ producent deklaruje "nieco" większy zakres prędkości obrotowych testowanych silników. http://obrazki.elektroda.pl/5114383100_1... Według mnie tutaj producent podaje max 5000/min. (50Nm x 5000obr/min)/9549 = 26kW. Czyli hamulec przy 5000 obrotach/min może odebrać 26kW...
Jadąc z pracy zauważyłem dziwny objaw. Chcąc przegonić auto na każdym biegu (oprócz pierwszego) tak do 3800 obr na 4 biegu było ok. Po wrzuceniu 5 biegu auto nie miało reakcji na gaz. Po puszczeniu całkowicie pedału gazu i znowu wciśnięcie auto odzyskalo podciśnienie i przyspieszało dalej. Drugi objaw stojąc na światłach jak wcisnąłem pedał hamulca...
A czy jak zaciągniesz ręczny to trzyma ?? jeśli nie to naprawa tylnych hamowników ,siłowniki i pochodne
Kiedyś w drukarkach był magnetyczny hamulec do zatrzymywania bębna (plus sprzęgło do napędzania) - ciężar kilkadziesiąt kg, 5 obrotów na sekundę, droga hamowania/przyspieszania rzędu stopnia kątowego.
Zła odległość któregoś z czujnków od tarczy impulsowej albo pęknięta któraś z koronek na przegubach. Przy hamowniu z większych prędkości wszystko jest pewnie ok a jak samochód parkujesz i powoli wytracasz prędkość to wtedy bicie w pedał.
A po dokręceniu koła (zakładam że wiesz już z której strony jest problem) to szybko wraca ten problem? Przy pierwszym hamowniu przy większej prędkości? Śruby od felg przy odkręcaniu nie są luźne? Najbardziej pasuje że coś z hamulcami nie tak. Czuć na pedale hamulce ten problem czy nie?
Hmm Nie przydusza mu obrotów silnika? Jak to temperaturam a wpływ to zobacz czy ci reduktor dobrze się nagrzewa. Z tym gaśnieciem masz cały czas czy tylko jak jest zimny silnik? I tylko na wyższych biegach nie na puszczaniu na luz? No chyba że luzujesz już po hamowniu silnikiem i nie puszczasz załóżmy z 5 na luz i hamulec?
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
9A - to oznaczenie silnika 2.0 produkowanego od `88 do 12/93r. w passacie. Problwm z hamownikami nie tkwi w elektryce tylko w podciśnieniu które wydostaje się z kolektora ssącego przewodem na serwo. Sprawdź czy przewód jest dobrze połączony. Na tym przewodzie powinien też byc zaworek zwrotny, sprawdź czy jest założony strzałeczką do serwa.
Ile ciepła się traci ? Mieliśmy raz na hamowni jakieś zwierze ze 350KM turbo i mierzyliśmy moc w trybie stałych obrotów z hamulcami elektrowirowymi. Na zewnątrz było koło 0 stopnie. Dwa nawiewy przemysłowe , kanał około 0,5 na 0,5 m. Dodatkowo wentylator na chłodnicę. Przed autem było 12 stopni, za autem dochodziło do 38-39 stopni. Moc podawana w dokumentacji...
Witam Panowie,auto nie dawno kupione, zauważyłem że w iveco czy mascott (tylko 150KM!) występuje niestabilna praca turbiny podczas przyśpieszenia (obciążenia). Zgodnie z zaleceniem pewnego fachowca (dotyczyło iveco wtedy model 35c15) rozwierciłem zasilanie podciśnienia które idzie do zaworka który steruje turbine. jest ciut lepiej ale dalej jest tak...
Odwracanie obrotów to hamownie dość radykalne ale skuteczne. Częste stosowanie zwarcia styków przegrzewa regulator i silnik. ESC wyższej klasy mają oprogramowanie gdzie można praktycznie wszystkie parametry ustawić wg potrzeb programatorem LCD. ------------- Przykładowo - Parametry programowalne: tryb pracy (tylko do przodu, do przodu i do tyłu, do...
Witam. Bardzo proszę o podpowiedź, czy powodem zmniejszenia skuteczności hamowania Cinquecento, Seicento może być zmiana charakterystyki ograniczników hamulców tylnych i jak to praktycznie wygląda (po jakim czasie należy je wymieniać). Dzisiaj byłem na hamowni, skuteczność: przód ok. 2,4 (kN?), tył: 0,8, więc stosunek dobry (70% przód; 30% tył), jednak...
wiesz co napisze Tobie ta prace . Przynajmniej nie bedziesz plótł bzdur na forum. Co to za Polibuda co nie ma wychowanek pojecia jak sie do tematu zabrac . Jak poszedlem naPoli byłem zielony jak wyszedłem byłem inż. z krwi i kości. 1) rzecz Ucz się facet. Zrób algortym. Zrob schemat układu. Zrób stosowne obliczennia. Zrób doświadczenie. Porównaj zestawienia...
Na twoim miejscu ,byłbym za tym ,aby jednak korektor był. Hamulce to twoje bezpieczeństwo , ludzi których wieziesz i użytkowników dróg .Tobie może nic się nie stanie w razie zblokowania kół - pomyśl o innych.Nie chcę być moralizatorem w tym momencie bo skoro ktoś wymyślił ten korektor hamowania , to widocznie przeprowadził i testy na hamowni i jeszcze...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
witam. znaczy się rozprułeś całego pada i podpiąłeś się od razu pod potencjometry(wyrzucając całą elektronikę)? Czy pad jest nieruszany a znalazłeś opis wyprowadzeń od niego (bodajże to do ps2) W jednym z moich projektów (pojazd RC) zamieściłem program do obsługi takiego nie przerobionego pada wraz z opisem wyprowadzeń ( w pliku programu). Oryginalne...
Witam Posiadm citroena c2 z silnikiem 1.4 benzyna i chcialem go uturbic zeby uzyskac wieksza moc. Oczywiscie sa to poczatki i rozumie zeby wycisnac jak najwiecej mocy to trzeba zakuc silnik i odprezyc ale narazie chodzi mi o podniesienie troszke mocy a puzniej bawic sie dalej. Tu w Irlandii duzo pojazdow jest uturbionych ale wiekszosc to japonczyki...
. Nie wiem czy żartowniś, dla mnie wybór miernego silnika 1,6 przy dużo lepszym który również można zagazować czyli 1,8T (wg mnie jeden z najlepszych motorów VW z tamtych czasów obok 1,9 tdi) jest dziwne... Dziwne, to jest pojmowanie świata przez co niektórych. Poszukaj nie zaoranego 1.8T i zobacz ile kosztuje, w porównaniu z 1.6. . Problemem silników...
Witam, taka oto przypadłość Golfa IV 1,9 tdi ASZ 130 KM, ogólnie jeździ w porządku, moc trzyma, ale każde dodanie gazu lub ujęcie powoduje szarpnięcie jednorazowe, nie ma to znaczenia czy jedziemy na trzecim biegu 40 km/h czy śmigamy 120 km/h na piątym oderwanie nogi od gazu powoduje szarpnięcie lub potem przy dodaniu przy przyspieszyć znowu to samo,...
Ja mam malucha w którym sa nastepujące modyfikacje : 1)zawieszenie -zawieszenie obnizone 30mm i utwardzone (amortyzatory firmy bilstein) -wzmocnione wachacze -wymienione silentbloki na twardsze -poszezony rozstaw kół o 40 mm na osi -zamiast śrub do kół wstawione szpilki 2)hamulce -z przodu hamulce tarczowe nie wentylowane -z tyłu oryginalne bebny -hamulec...
Witam, mój mechanik zdiagnozował w moim CC 900 usterkę prawego tylnego regulatora siły hamowania. Problem objawia się znacznie opóźnionym i osłabionym hamowaniem prawego tylnego koła. Podczas hamowania przy małych prędkościach auto osiada na lewą stronę, przy większych prędkościach leci cały na przód. Auto sprawdzane podczas przeglądu na hamowni i wszystko...
troche chcialem wbic kij w mrowisko i chyba sie udalo ;-D tak naprawde mozna ciagnac auto, niekoniecznie autostrada, bedzie sia ladowac bo mam np 2% bateri i n aladuje w 30min napewno ponad polowe, nie widze problemu, moge nawet "wziac i sprobowac", tylko znajde holownika darmowego najlepiej...;) Dodano po 4 Kolego czy Ty aby się dobrze czujesz? Holowanie...
Te MOSFETY IRF mi się podobają zamiast tyrystorów ;) Chodziło mi o schemat w postaci jpg lub PDF, bo używam od pewnego czasu open sourcowego gEDA pod Linux do projektowania płytek i nie wiem czy te pliki *.sch się załadują do niego. No jakoś z tym silnikami rowerowymi BLDC działają dedykowane do nich sterowniki BAC i mają funkcję odzysku energii hamowania,...
Czy efekt żyroskopowy nie będzie przeszkadzał? Nie wyobrażam sobie za bardzo bezpiecznego skręcania przy metrowym 10kg kole kręcącym się 100Hz. Chyba, że użyjemy dwa koła kręcące się w przeciwnych kierunkach, wtedy moment pędy będzie w układzie niezależny od prędkości obracania się FES. Skomentuję tylko to, ale obrazkiem pierwszego "petrolowca" też...
Podaj lepiej ile razy dwumasa była wymieniana, ile reszta osprzętu, zawieszenie..chociażby droższe własnie zawieszenie w stosunku do golfa iv.. Przez 60kkm nie robiłem nic, auto miało serwis do końca (180kkm). Wymieniłem czujnik DPF'u za 100 zł i to wszystko. Auto poszło za górną granicę allegro, gdzie spokojnie można było kupić MK6, ale miało xenon,...
Już odpowiadam . Co do tej MAKITY to: Masz kpl. sprzęgło z dzwonem wystarczy że na to co wystaje z silnika umocujesz zębatkę czy koło na pasek. Ten przewód od cewki to nic innego jak jedno z wyprowadzeń cewki zapłonowej zwierając go do masy gasisz silnik.UWAGA ! Piszesz, że ta makita ma 1,7KM biorąc poprawkę na to że jest używana to niech ma te 1,5kM...
Witajcie. Założeniem projektu jest zliczanie ilości obrotów kół i porównywanie ich pomiędzy sobą (enkodery) w samochodzie RC w skali 1/10 wyposażonym dwa mechanizmy różnicowe (przód/tył). Celem jest natomiast takie sterowanie hamulcami, aby niwelować ewentualne różnice w prędkościach obrotowych poszczególnych kół (coś na wzór ABS/ASR). Problem jest...
Podstawy tuningu auta. Zacznijmy od tego, czym jest sam tuning, bo to wcale nie jest takie oczywiste. Słownikowa definicja będzie dość sztywna: "Tuning" w języku angielskim dokładnie znaczy dostrajanie. I chodzi tu tylko o dostrajanie i ulepszanie podzespołów samochodu czy też motocykla mające na celu osiągnięcie jak największej prędkości, skrócenie...
hamownia tuning własna hamownia hamownia silników
sigma instrukcja regulator ciśnienie spaliny instrukcja alarm silicon
instrukcja obsługi zmywarki amica instrukcja obsługi zmywarki amica
PCF8583: Przykładowy kod programu w C dla RTC Migający kluczyk i czerwony sygnał w pralce Electrolux