Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tutaj. Vodiczka przepraszam ale tak się poczułem. Proszę pisać próbuję to przyjąć na klatę. Poczytam co masz do powiedzenia. To jest mój zestaw agregat hydrauliczny na olej. Ten silnik elektryczny wcale nie jest taki słaby bo ten miele silnik jest dość mocny na wale wirniku ledwo utrzymałem ręką bezpośrednio...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Potrzebujesz retarder elektryczny od ciężarówki z momentem większym niż silnik traktora. Poszukaj sobie coś w katalogach TELMA a potem gdzieś na giełdach albo złomowiskach . Tanie to nie jest niestety ale może coś wynajdziesz.
jednak nie wiem jakie urządzenia byłyby potrzebne, aby ten elektromagnes zasilić, wystarczy zwykły zasilacz laboratoryjny prądu stałego? U nas jest 6 elektromagnesów na tarczy. Każdy w kształcie walca, 10cm średnicy i może 15 długości. Wymiary orientacyjne i z pamięci. Wewnątrz rdzeń ze stali... jakiejkolwiek bo strumień magnetyczny też był stały....
Pierwszy obrazek jest do wykasowania , Natomiast drugi ok , tak opornica wodna nie prostownik.
Witam , pewnie wiecie już że TOYOTA odkryła że taniej jest wprowadzić do hybryd silnik indukcyjny AC niż kupować wciąż drożejące ( zamiast taniejące ) magnesy neodymowe do swoich silników elektrycznych w samochodach hybrydowych . Ciekawi mnie teraz wasz komentarz tej wiadomości w kontekście mojego tematu - czyli silnik AC do napędu samochodu osobowego....
Maluszek służył mi 12 lat, ponad 250 tys. km. i 4 remonty silnika w tym czasie (o reszcie nie wspomnę).Trzy pierwsze to wymiana pierścieni średnio co 40-50 tys. km, niestety ostatni remont wymagał wymiany całego kompletu (cylinder, tłok, pierścienie), bo stopień zużycia cylindrów był zbyt duży. Na początek docierałem silnik na takiej "domowej" hamowni...
Witam, projektuje hamownie do silnika elektrycznego. Jestem w fazie dobierania obciążenia, pomyślałem o silniku asynchronicznym działającym jako prądnica sterowanym falownikiem. Pytanie moje brzmi czy da się jakoś sensownie ustawić stawiany opór (żeby wyniki były miarodajne). Może ktoś ma lepszy pomysł na obciążenie silnika (np. hamulec elektrowirowy...
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
Zależy jakie silniki zamierzasz przezwajać (moc, napięcie). Więc np. tokarkę, spawarkę (czasem trzeba napawać), prasy (mała ręczna, większa), szlifierka stołowa, wiertarka stołowa, stanowisko do badań elektrycznych. Dodatkowo hamownia silników, wyważarki, itp.
Dostałem taki oto przyzwoity zestaw: Sterownik S7-200 (CPU 224XP, 14x DI, 10x DQ przekaźnikowe, 2x AI, 1x AQ) Zasilacz LOGO! Power HMI TP 177 micro Napęd Sinamics G110 Do tego dostanę motor, tylko muszę zgłosić parametry gabarytowo-mocowe. I teraz pojawia się problem, z użyciem tych komponentów muszę zbudować aplikację w postaci stanowiska dydaktycznego...
Witam wszystkich Pomiaru obciążenia silników elektrycznych dokonuje się na hamowniach i polega to na tym ,że silnik łączy się prądnicą i w trakcie obciążania prądnicy rejestruje się prąd i napięcie obciążenia prądnicy . Moc wyliczoną z tych parametrów należy powiększyć o odpowiednią wartość uwzględniającą sprawność prądnicy i jest to moc na wale silnika....
Witam, tworzę małą hamownię dla silników elektrycznych. Do tego celu kupiłem tarczę hamulcową, zacisk (komplet dla jednego koła) i czujnik tensometryczny. Dla pomiaru momentu potrzebuję mierzyć siłę nacisku zacisku hamulca na czujnik. Do pomiaru chcę zastorować kartę akwizycji advantecha [url=http://www.elmark.com.pl/products/a...
Moc oczywiście trzeba mierzyć pod obciążeniem. Pod jakim? Najlepiej silnik sprawdzić na hamowni. Generalnie moc podana na silniku (i wiertarce) to jego moc mechaniczna, elektryczna będzie większa (sprawność), ale nie są uwzględnione straty na przekładni czyli jest to moc mechaniczna na wale samego silnika.
(at)Davvvi Jak tam się jackshaft sprawuje? (at)wiesiek19542612 Chcesz zbudować taki rower i poszukujesz informacji? To co opisałeś dotyczy rowerów elektrycznych min. czujnik PAS itp. -- a co do mobilnej hamowni to opory są takie jakie zachodzą podczas jazdy.
Moc czynną elektryczną stosunkowo łatwo można zmierzyć mając do dyspozycji watomierz. Dalej jednak problemem jest zmierzenie mocy na wale silnika. Musiałbyś mieć hamownię z możliwością mierzenia obrotów i momentu obrotowego no i oczywiście z możliwością hamowania wału silnika. Ze stosunku między tymi dwoma mocami wyznaczyłbyś sprawność silnika. Jeżeli...
OK więc sprawa prosta. Znasz czas rozpędzania znanej masy 0-100km/h 10s E=mv2/2 . 1200kg masa auta. Co daje 470kJ. Co daje 47kW . MOment wyliczasz z obrotów silnika chwilowych i przełożenia całkowitego skrzyni. Taka jest potrzebna moc ciągła , możliwa do uzyskania w silnikach elektrycznych. ZObacz czy auto z silnikiem elektrycznym 47kW rozpędzi samochód...
Tu już nie miejsce na takie obszerne wykłady, a i czas, każdy może sobie odnaleźć albo uzyskać np. od producentów dokładne charakterystyki i sobie porówać. Charakterystyki z pomiarów na hamowniach z danymi czasowymi pądów i napięć obciążenia silnika DC np. ZBYKOPTEK są na moich stronach.
Każdy, kto przestrzega ustawy prawo o ruchu drogowym i nie che ryzykować mandatu 500zł. A takich przypadków było już wiele. Policja dysponuje już przenośnymi "hamowniami" do sprawdzania czy prędkość nie została odblokowana i czy silnik nie generuje więcej niż 250W i czy PAS jest sprawny. Norma EN 15194 musi być przestrzegana, jeśli chcesz motorower...
Witam po prawie dwóch latach :D W ostatnich dniach dokonałem prób mojego silnika do łodzi na "hamowni" i chciałbym tutaj podzielić się swoimi uwagami. Użyłem silnika elektrycznego od dmuchawy z VW Pasat. Jest on zamontowany nad woda (ta drewniana skrzynka, jeszcze nie skończona :D ) i przekazuje napęd na przekładnie która znajduje się pod wodą. Silnik...
No dobrze ale jak taki rzeczoznawca sprawdzi malejącą siłę wspomagania i inne wymagane prawem cechy tego roweru? Zbuduje hamownię i automat który będzie kręcił pedałami ? Jest w przepisach określone o jaki procent musi maleć wspomaganie w funkcji prędkości? Można by skonstruować rower bez łańcucha sprytnie obchodzący przepisy w którym pedały napędzają...
Moc i obroty znamionowe - tabliczka znamionowa ;-) Moc elektryczna - np. pomiar U, I, cos fi + kalkulator Moc mechaniczna - chyba tylko na hamowni silnikowej Obroty - tachogenerator, stroboskop, enkoder - jest wiele metod. W warunkach amatorskich najlepszy chyba będzie stroboskop.
to z tym sznurkiem to by było dobre ale dla krokowców które moment obrotowy mają praktycznie stały niezależnie od obrotów Do innych silników to się nie nadaje bo moment obrotowy zależy od obrotów. Chyba każdy kiedyś widział np krzywę momentu obrotowego silnika spalinowego. Podobnie jest z elektrycznymi. Ze sznurkiem to by można wyznaczyć co najwyżej...
Inna ale sprowadza się do tego samego. koniecznie trzeba wiedzieć jak część momentu jest przekazywana do układu pomiarowego. Jeśli to będzie alternator to ważne będzie jakie podpięte jest pod niego obciążenie - bo od tego bedzie zależał opór jaki bedzie stawiał silnikowi. Pzdr. Dodano po 10 Tak moment to siła razy ramię. I tak by było najlepiej ten...
Czyli Piotr powołując się na prawa fizyki mocno mija się z prawdą i obliczenia może wrzucić do kosza. I jaki to aku żelowy 18Ah pociągnie 1000W ? Dodano po 6 A tak może banalne pytanie, czy ktoś badał silniki na hamowni i porównał osiągi z deklarowanymi ?
W profesjonalnych hamowniach robi się to wtaki sposob: Obciążenie jest pradnica pradu stałego z rezystorem obciążającym, Moment mierzy się momentomierzem. Amatorsko polecam: obciążenie to hamulec cierny np tarcza z dociskanym drewnianym klockiem tylko 0.036Nm. Moment mierzysz przez pomiar siły na ramieniu mocowania silnika krokowego M=F*r(ramie). Z...
Czujnik ciśnienia nie jest skalibrowany (wyskalowany) i jest podawany tylko odczyt napięcia z niego, ale tak ma być. W pozostałych kwestiach nie pomogę. Szukałbym jednak dobrego warsztatu... na Śląsku są ze dwa, Dolnego Śląska nie znam, dobry warsztat poza sprzętem (wskazana hamownia) powinien oczywiście mieć też fachowców. W instalacji elektrycznej,...
Witam, potrzebuję dobrać silnik elektryczny trójfazowy, który miałby za zadanie rozpędzić bęben napędowy. Bęben musi rozpędzić koło samochodu osobowego do max. prędkości 100 km/h. (coś na wzór hamowni/ rolek samochodowych ale dla jednego koła. Czy silnik 5,5 kW wystarczy? Chciałbym także aby był sterowany falownikiem- regulacja prędkości koła pojazdu.
Spros podał wam mnóstwo nieprawdziwych/zmyślonych informacji. Ale tak to jest że 95% ludzi siedzi przed kompem i fantazjuje. Praktyków już się prawie nie spotyka. Samochodu nie da się zbudować siedząc przed kompem. Mój samochód ma dwa silnik 1,5kW - są to silniki bezszczotkowe prądu stałego. Zawiera dwa falowniki własnej konstrukcji zasilane z napięcia...
Zainteresowało mnie to o hamowni i 15 stopniach za GMP - tego nie wiedziałem. Chciałem zapytać o wtrysk lpg(fazy lotnej) w silnikach z mechanicznym (elektrycznie korygowanym) wtryskiem paliwa (=bez wtryskiwaczy elektrycznych = bez gotowych sygnałów). Jakieś przykłady instalacji, które najlepiej spisują się, najprostsze do ogarnięcia i ustawienia.
Ale auto z 100 konnym silnikiem nie przekazuje pełnej mocny na koła. Z różnych źródeł wyczytałem że na koło trafia od 16% do 40% mocy silnika, (testy z hamowni pokazują coś innego) pewnie zależy to od rodzaju napędu. Gdyby wykorzystać jakiś wysoko obrotowy silnik elektryczny bez skrzyni biegów i tylko przekładnie na kołach przeniesiemy więcej mocy i...
Uważasz, że silnik spalinowy i elektryczny powinny mieć taką samą moc, (chociaż mają zdecydowanie inne sprawności) aby osiągać taką samą prędkość?? Dokładnie tak, jeżeli oba silniki zamontować w dwóch identycznych pojazdach ( ta sama masa, te same straty na przekładni, te same opory toczenia itd..) to rodzaj silnika, spalinowy czy elektryczny nie ma...
Poprawki elektryczne masy wiazki (poprawa przewodów knock i sondy + wycięcie na wyjscie dianostyczne nieekranowanego przewody od OX1 ,masa ecu,podmiana (na takie same sprawne) lecz na takie na ktorych lepiej pracuje: igniter,czujnik temperatury silnika,czujnik temp powietrza. Auto jezdzi duzo lepiej czasy wtryskow 12.5ms,nie zadymilo na hamowni,pokazalo...
Trzeba szukać jakis skryptów uczelnianych po wydziałach maszyn elektrycznych. Ja ze 25 lat temu robiłem cos takiego na pracowni maszyn. Badalismy 3f asynchrona od stanu zwarcia przez pracę silnikową do prądnicowej ( na sieć) - a później próby samowzbudzenia. Robiłem to na elektromaszynowej hamowni + hamulec hydrokinetyczny. Nie badalismy THD bo nie...
Na ćwiczeniach w pracowni elektrycznej mieliśmy pomiar charakterystyki momentu i prędkości silnika DC.Do regulacji obciążenia służyła nam hamownia w której wykorzystywany był efekt powstawania prądów wirowych w tarczy aluminiowej na którą się działało stałym polem magnetycznym .Elektromagnesy były zamocowane wahliwie a do nich dynamometr na ramieniu...
Zależności między momentem, prędkością i mocą znajdzie kolega w każdej literaturze dot. silników elektrycznych to w końcu podstawy, dlatego też w instrukcjach obsługi falowników nie ma informacji o mocy a o momencie. 5Hz to nie to samo co 2,5 Hz. A i to nie do końca... W przypadku zainteresowania chętnie udostępnię wyniki testów z hamowni i porównań...
Silnik kręcić się będzie, ręką go nie zatrzymasz, ale co z jego charakterystyką mechaniczną? Robiłeś jego próby na hamowni, np zdjęcie charakterystyki obrotów w funkcji momentu z jednoczesnym pomiarem parametrów elektrycznych? Oczywiście cały czas mowa o normalnym silniku, nie jakimś specjalnie konstrukcyjnie przystosowanym do regulacji. akurat teraz...
Gdzie jest ten elektrozawór podciśnienia turbo? Sam zamieściłeś ich zdjęcie (są w czerwonym kółku...) Czy wtyki elektryczne zaworów nie pozwalają ich pomylić? W Mondeo/Transicie tdci nie pomylisz. Może kupie używkę PCM z kluczykiem na allegro podmienię i skoczę na hamownię? Chciałbym chodzić za tobą i zbierać wyrzucane w błoto pieniądze - byłbym bogaty...
iż silniki mają większy prąd znamionowy Prawdopodobieństwo że to prąd znamionowy równe trafieniu w lotka. Prąd znamionowy możesz jedynie określić na hamowni obciążając silnik i mierząc moment obrotowy, prędkość obrotową na tej podstawie wyliczasz moc mechaniczną i jeżeli ustalisz ją na poziomie tej z tabliczki, wtedy masz swój prąd znamionowy i możesz...
Tak krotko pracuje ten silnik? Pamietam strone Richarda Nakka, jeszcze na modemie sciagalem filmy od niego i zdjecia. Fajne hobby :-) Co do elektroniki to nie pomoge ale pytanie mam o zapalniki - skad/gdzie kupic takie elektryczne? Kiedys robilem ze zbitych zaroweczek 3V ale pewnie sa gotowe i niezawodne gdzies. To nie forum o chemii ale kiedys probowalem...
Z tym piłowaniem na maksa przez rowerzystę to nie jest tak do końca prawdziwe. Zakładasz że można katować przez godzinę silnik 500W z pełną mocą, na hamowni pewnie tak ale tą energię w czymś trzeba wozić. A przy dużych obciążeniach sprawność akumulatorów mocno spada. Jest jeszcze kwestia gdzie tym jedziesz, jak się nie boisz i zasuwasz ulicą to może...
Inductive pickups zakłada się na kabelek wysokiego napięcia by otrzymać impulsy elektryczne odpowiadające przepływowi prądu przez ten kabelek, czyli przeskok iskry i jednocześnie odizolować obwody elektryczne samochodu i urządzenia. Wydaje mi się, że jest to jakaś specyficzna cewka pewnie do wykonania w domu. Stosowane jest w lampach stroboskopowych...
Liczenie sredniej przydaje się gdy masz do czynienia z szumami których inaczej nie możesz wyeliminować. Tak np. mierzono potencjały wywołane, uśredniano nawet parę setek kolejnych pomiarów. Ale tam były powtarzalne warunki i silna aktywność elektryczna mózgu i mięśni. W tym przypadku musiałbyś robić pomiary na rozklekotanej drezynie przy zjeździe z...
"celem jest zbudowanie samochodu elektrycznego" To trzeba było od razu tak pisać W samochodzie masz prąd stały więc kupujesz zwykły silnik prądu stałego i regulator obrotów tzw. chopper. Jak chcesz zrobić b. inteligentny napęd to można zastosować silnik bezszczotkowy i falownik do takiego silnika Natomiast samochodu z zasilaniem kilkaset V nie zarejestrujesz...
Cześć Troll, myślałem, że się na nas obraziłeś. Wczoraj pozyczyłem od znajomego roweryk z silniczkiem elektrycznym - pisze na nim 450(750)W (taki jak na fotce Apollo). Jako zasilanie pracują dwa aku żelowe po 22Ah. Wpiołem w szereg amperomiarkę. Silnik nie startuje od zera. Włącza się dopiero przy prędkości około 4km/h. W momencie "gazu do dechy" pobiera...
Koszt szacunkowy to ok 1300zł. Przekładnia była wbudowana i to dość spora (wielostopniowa planetarna) Nie znam dokładnych danych na pamięć gdyż nie ja robiłem przeniesienie napędu. Na wyjściu z silnia była gotowa zębatka na łańcuch. Wiem że można kupić wiele silników ale te zostały zakupione dwa -trzy lata temu kiedy nie było jeszcze tak łatwo. Właściwie...
Nie pójdzie. Bo fizyka i elektryka i prawa Oma i wszystko całe SEP nie do przebicia jest. Nie ma materiałów na ten cel. przyklady? A proszę bardzo. Siła sem elektromagnesy prądy wirowe w aluminium i modiadz miedź jeden pieron. Titanum też nie pomoże. Tytan też. Hamownia elektromagnetyczne prądy wirowe w tym wszystkim metal też utrudnia wszystko. No...
Dobra to chyba najlepszą decyzją będzie kompresor PES G2 Dla tego auta który był specjalnie produkowany dla tego silnika. Spory wydatek ale skoro nie ma drogi na skróty :/ Pomijając wszelkie dyskusje prawne itd. Są różne drogi ale podnoszenie mocy silnika aby to miało ręce i nogi nigdy tanie nie było (nawet jak sporo robi się samemu). Wszelkie Chińskie...
Witam, Przypadkowo zaglądnąłem na ten temat i chciałbym podzielić się moją wiedzą w tym temacie. Studiuje na politechnice krakowskiej, jednym z instytutów jest instytut silników spalinowych. A teraz odnośnie tematu: "pewna" firma zleciła naszej uczelni wykonanie badań eksploatacji silników po zastosowaniu magnetyzerów. Co się okazało: po kilkuset godzinach...
Witajcie! Sprawa jest prosta, byłem z autem na hamowni, auto przeszło dwukrotnie pomiar mocy, pierwsza próba ok, natomiast po wykonaniu drugiej coś się z autem stało niedobrego. Na wolnych obrotach pracuje bardzo brzydko, jak stary motorower Jawa albo auto typu Tarpan np tak jak tutaj od 1:00 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
hamownia elektryczny hamownia silnik hamownia tuning
przewody centralnego zamka ferroli zasobnik podpisu cyfrowego
częsty defrost electrolux ehh16340fk
Kraft & Dele MIG MAG – przyczyny spalania płyt elektroniki, awarie, IGBT, chłodzenie Jak otworzyć inwerter Fronius do podłączenia kabli?