Niczego nie zblokuje. To tylko informacja obsługowa.
Zajrzyj do sprzęgła oraz przy okazji do hamulca
Ale czy ten czujnik byłby powiązany z tym pedałem hamulca ???
Czujnik masz na 1 tylnej osi. Sprawdź moze kable się przełamały. Sterownik FR kostka X3 15 pinowa pin 5 przewód liliowy i pin 9 przewód liliowo biały. Łatwiej jest sprawdzać na połączeniu kabina-rahmen X6.1 pin 1 i 2
3123 Zawór ABS I osi lewa strona - zwarcie z plusem na styku 3 lub przerwa na X2 6/3 4244 Czujnik ABS osi tylnej z prawej strony - zwarcie 5341 Czujnik zużycia klocków osi tylnej z prawej - zwarcie z masą 7296 Czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia osi przedniej - nieprawidłowe wartości /sprawdź wtyczki na pedale hamulca/
Jakiej porady oczekujesz?? Zdejmij przednie koło - to, z którego słychać pukanie - poproś kolegę, żonę, brata, teścia albo szwagra, żeby nadusił hamulec nożny i puścił a ty w tym czasie obserwuj mechanizm hamulcowy koła, z którego dochodzi pukanie. Na pewno zauważysz co puka. Potem wymień uszkodzoną część i z głowy.
Sprawdż przełącznik STOP przy pedale hamulca.
Przy siłowniku nie ma żadnego czujnika. Wspomniany czujnik jest na ramie, w okolicy zaworów tylnej osi. Wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i wsadzić do niej kawałek drutu. Włożony - kontrolka świeci, wyjęty - kontrolka gaśnie.
W czujniku stopu przy pedale hamulca.
Tak, ale nie o lewarek chodziło. Chodziło o to, czy auto poprawnie reaguje na wciśnięcie hamulca. Z tego co pamiętam, to nie zmienisz położenia lewarka, do czasu aż nie odpalisz, a nie odpalisz jak nie wciśniesz hamulca...
Ten przycisk wymusza podnoszenie i opuszczenie osi, żeby opuścić oś przytrzymaj jakieś 5 sekund i zależnie od ciągnika można to też zrobić pilotem (daf) lub trzy razy wcisnąć hamulec (mercedes mp4, nie wiem jak jest w nowszych).
Tam na dole, przy rozpieraku sprzęgniętym z linką jest taki spory wypust, na którym opierają się krawędzie szczęk. Jeśli szczęki są mocno zużyte i sztucznie zrekompensujesz to naciągiem linki, rozpierak mocno oddali szczęki od tego szmela, co po zaciągnięciu hamulca spowoduje, że dodatkowo oddalą się od niego. W takiej sytuacji, po zaciągnięciu hamulca...
Witam chciałbym prosić o dokładny schemat wymiany linek hamulca ręcznego. Również prosiłbym o schemat wymiany rączki hamulca ręcznego, i redukowaniem napiętości linek.
Sprawdź tylne siłowniki mogła pęknąć membrana pomiędzy ręcznym a głównym hamulcem
Czy kontrolka zaciągniętego hamulca pojawia się po jego zaciągnięciu? Jeżeli nie - to masz odpowiedź.
Prawdopodobnie masz problem z zaciskami hamulca.
Jeśli ktoś ma ML'a w Manualu to ,aby działał Low Range podczas naciśnięcia Przycisku LOW RANGE należy mieć wćiśnięty Hamulec
Pierwsze to diagnostyka komputerowa, potem testy drogowe. Lecz na początku warto udać się na stację diagnostyczną i na urządzeniu do testu hamulców sprawdzić czy fizycznie nie blokują klocki.
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
Zrób na osobnym wyłączniku....a poza tym powinien przód reagować chyba na hamulec....
Masa. .
Może ta strona będzie pomocna: http://mb201-124.eu/topic/2417-w124-regu...
Kolego jeżeli chodzi o czujnik płynu to najpierw połącz te dwa przewody od niego i zobacz czy kontrolka zgaśnie ( oczywiście jeżeli jest NC). Jeżeli jest NO to wypnij jeden przewodów i sprawdź stan tej kontrolki. Podobnie z hamulcem.
Mylne wrażenie. Powietrze nie leci z przedniego zaworu koło grila. Węże spustowe łączą się przed tym zaworem. Winny jest zawór (dzwignia) ręcznego. Raczej do wymiany.
Są 4 przyłącza: 11, 12, 21, 22 Taki zawór: https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny-h...
Może być włącznik stopu. W serwisie jakieś 40pln i można go samemu wymienić, jest zaraz pod pedałem hamulca, ale faktycznie diagnostyka mogła by pomóc.
Regulacja jest w miejscu gdzie spotykają się linki prawego i lewego koła. Na obrazku linka przednia. https://obrazki.elektroda.pl/3040305100_...
https://obrazki.elektroda.pl/9452808900_... Jest to sprzęgiełko jednokierunkowe (inaczej hamulec).
(at)tzok Niektóre automaty „luzują” samoczynnie gdy stoją z naciśniętym hamulcem. Miałem tak na pewno w moim Mercu A140 z 2003, zwłaszcza tuż po odpaleniu zimnego silnika. Czuć było jak „zapinał” bieg po puszczeniu hamulca.
nie sprawdzam co to za błędy ale obstawiam uszkodzony czujnik stopu koło pedału hamulca
Popatrz gdzie syczy
wpisz w szukaj 310d tam znajdziesz schemat
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
To normalne. Zmiany na heblu są zalecane dla bezpieczeństwa pojazdu i skrzyni oraz komfortu ale nie jest wymagane trzymanie go na hamulcu.
Takie objawy może powodować awaria czujnika stop przy pedale hamulca.
nadal jest nacisk klockow na tarcze Więc rozebrać to jeszcze raz i sprawdzić poprawność montażu zacisku. Często zaciera się metalowa tuleja trzymająca zacisk do "kopyta" hamulca.
Obawiam się że FRANKROM ma racje miałem wiele takich przypadków i był to włącznik hamulca
Sprawdź czterodrożny i zawór sterujący /tzw. szybkiego odhamowania/. Zmierz ciśnienie w układzie pomocniczym i szczelność siłowników w obwodzie postojowego. Nie sugeruj się wskazaniem zegarów. Na wyświetlaczu nie masz podglądu ciśnienia powietrza w układzie pomocniczym.
Rzeczywiście zdarzają się uszkodzenia tego elementu (mikroswitche wewnątrz) Najprościej byłoby podłączyć Actrosa do Star Diagnozy i podejrzeć, czy jest odczyt z poszczególnych pozycji dźwigni hamulca.
Brak napięcia b czyli nie działa modulator tylnej osi do sprawdzenia wiązka elektryczna ewentualnie podmiana modulatora
Sprawdź zasilanie i elektrozawór sterowania hamulca silnikowego. Przerwa lub zwarcie z plusem.
Ze względów bezpieczeństwa nie powinieneś w układ hamulcowy nic wpinać a już tym bardziej w zawór pedału hamulca.
Mercedes Actros mp2 po nacistnieniu pedału hamulca ucieka mi powietrze zaworem i blokuje hamulce
Witam.BS ...2103 występuje bardzo rzadko. We własnym zakresie możesz tylko sprawdzić przekażniki, jeśli są O.K.to proponuję udać się do warsztatu posiadającego S.D. Może być uszkodzony lub żle nauczony moduł hamulców.
Dziś dopiero zajrzałem na Elektrodę. Doprawdy nikt nie potrafi podpowiedzieć? Czujnik wygląda identycznie jak dwa czujniki wkręcone po bokach zaworu czterodrożnego. Może znajdować się na rozdzielaczu powietrza umieszczonym na tylnym moście lub przy zaworze "szybkiego odhamowania", zawory te z reguły montowane są wewnątrz ramy po lewej stronie, blisko...
Prosze
Jak wejść do menu diagnostyki: http://www.youtube.com/watch?v=PXs-0en0I...
Witam Mam problem z Mercedesem A 168, 170 cdi Komputer także wskazuje błąd c1201. Nie jest to stały błąd. Po skasowaniu pojawia się dopiero po przejechaniu się i kilkukrotnym hamowaniu . Problem jest w tym, że pedał hamulca jest twardy. Zostało wymienione serwo, podciśnie jest. Rozumiem, że ten błąd wskazuje na przełącznik od wspomagania hamowania w...
Obsługa przeterminowana, to pomimo możliwości kasowania z "panelu" to jest tzw. serwis płatny i tylko komputerem diagnostycznym (DAS)
Wymień cały kompletny siłownik. Uszkodzony jest siłownik hamulca postojowego!
Witam niestety nie jestem w stanie obsłuchać twego motoru ale w tych silnikach klekot może się wydobywać z pompy pod ciśnieniowej wspomagania hamulca
sprawdz czy nie popekane pierscienie na przegubach, ale z tym przygazoaniem to nie rozumiem o co chodzi i dlaczego tak moze byc. Możesz jeszcze miec cos nie tak z włącznikiem przy pedale hamulca
FMR 040 - Brake signal error Sprawdzeniu podlega nie tylko wyłącznik świateł hamulca, ale także hamulec silnikowy.
Pod dźwignią zwalniania hamulca ręcznego są wkręty. Odkręcasz, a górna część jest na zatrzasku.
Jeżeli wymieniłeś tylko jedną tarczę wraz z klockami to różnica siły hamowania może wynikać z różnic materiałowych w tarczach i klockach.
W półautomacie nic nie trzeba naciskać, ruch lewarka wymusza uruchomienie mechanizmu zmiany biegu. Masz popsute auto.
Zawór zabezpieczający jeśli manetka ręcznego niema powietrza. Dodano po 2 Nie doczytałem Sprawdź następny zawór za manetkom powinien być zawór przekaźnikowy przepuszcza na sterowaniu i cofa do manetki.
Styk od świateł stopu to blaszka dociskana sprężyną - ten jest ok. Drugi styk to blaszka bez sprężyny, dociskana siłą swojego naprężenia - ona się łamie. Element jest rozbieralny - rozbierz i kuknij
Zawór jednokierunkowy wspomagania (serwa) hamulców
Właśnie sprawdziłem sobie na krótko tą kostkę i jest ona od ręcznego ale nie widzę w ręcznym czujnika tam gdzie powinien być więc muszę poszukać teraz czujnika od hamulca postojowego.
nie działa w nim tempomat i hamulec górski kontrolka od górskiego się zapala Pewnie trzeba nauczyć sprzęgło. jak włączam tempomat na postoju to obroty minimalnie wzrosną do ok. 1000 Raczej do ok. 750. Tak to działa. W czasie jazdy ta dźwigienka to tempomat, a na postoju "temposet" - ustawianie podwyższonych obrotów biegu jałowego. Jest to nawiasem...
Sprawdź pompę vacum, szczelność przewodów i samo serwo. Najprawdopodobniej serwo poszło...
Witam, mercedes Actros MP2 , rok produkcji 2008, nr VIN WDB 9340621L339962, zapalił się BS E01 a 21103 na czerwono co to oznacz, jak wszedłem w meni był jeszcze opis - zasilanie prądem, zwiększona siła hamowania, zwiększony skok pedała hamulca
Wystarczy poruszać wyłącznikiem hamulca i wtedy odpuszcza. Co rozumiesz przez "wyłącznikiem hamulca"? Górskiego? Nożnego? Jest jeszcze ręczny... Ile pozycji ma dźwignia hamulca górskiego?
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
Znalazłem ta książeczkę , a tam nie ma żadnej wzmianki o hamulcu ręcznym...
Szukałem w okolicach mostów i zaworów hamulca ale nic tam nie ma. Jeszcze mam pytanie czy na desce rozdzielczej powinna świecić kontrolka od hamulca ręcznego?
Przecież ta ze strzałką to hamulec silnikowy - prawa dźwignia pod kierownicą. Przesuń dźwignie do przodu i kontrolka zgaśnie.
Witam, kupiłem nowy przewód ABS wymienię dziś i zobaczymy co będzie. A ktoś pomoże z tą kontrolką hamulca postojowego?
w itam asr przeprogramowali zaciski zamieniali-nic to nie dalo wg nich wszysko jest ok a tu kola gorace spalanie 18 l. auto po prostu samo chamuje . a jak sprawdzic skok jalowy pedalu hamulca?
A co może być przyczyną drgań po wciśnięciu hamulca (na postoju także)? Czy regulator podnoszenia lamp ma jakiś wpływ na hamulce?
Witam Poszukuję schematu układu hamulca ręcznego. Dziękuję i pozdrawiam.
Warto zacząć od wymiany płynu hamulcowego.
Wymiana czujnika pedału hamulca pomogła .
poszukaj tu na forum sa do sciagniecia instrukcje obslugi
Bez pomiarów ciśnień manometrami i momentów reakcji zaworów można sobie kabałę kartami postawić. Twardość pedału to może być odczucie subiektywne. Spuść powietrze z układu i sprawdź bez powietrza, jak będzie tak samo to może być wina pedału czyli zaworu głównego. Jeśli rzeczywiście twardy jak w hydraulicznych hamulcach.
no i sobie pogadaliście. a teraz fakty: 1 najcześciej pada siłownik pneumatyczny w pompie wtryskowej odpowiedzialny za gaszenie, 2 problemem tez bywa brak szczelnosci na wezach podciscnieniowych lub elementach współpracujacych 3 moze ulegac uszkdzeniu pompa vakum - 1 i 2 do sprawdzenia za pomoca pompki vakum i vakuometru 3 miałbys twardy pedał hamulca
Cytuję z polskiego opisu: "Używany do wykrywania statusu włączenie/wyłączenia hamulca postojowego. Musi być podłączony do strony zasilania przełącznika hamulca postojowego".
Okazało się, że zabite były olejowym nagarem otworki w zwężce venturiego pod czujnikiem różnicy ciśnień egr. Banalna naprawa daje efekty. Znajduje się on w przedniej górnej części silnika. Należy wypiąć najpierw wtyczkę od czujnika by dostać się do 2 śrubek na klucz 10mm. Gdy zdejmie się czujnik z rurki od razu będzie widać czy 2 otworki średnicy ok...
problem został rozwiązany wystarczyło zrobić małe nauczanie sprzęgła po czyszczeniu siłownika i hamulec górski działa jak należy. dziękuje pozdrawiam
Witam serdecznie. Mam problem z hamulcem postojowym w Mercedesie C117. Raz się zapala i gaśnie w czasie jazdy, a raz pali się cały czas. Jaka może być tego przyczyna?
Witam samochód działa dobrze poza jedną usterką po naciśnięciu pedału hamulca zapala się kontrolka ETS.Wyłączenie samochodu powoduje znowu kasację kontrolki do czasu naciśnięcia pedału hamulca. Pozdrawiam
Dzień Dobry. Mam problem z ACTROSEM 1831 z 2002r wyskakuje mi zmiana siły hamowania podczas jazdy KOD BS i zblokowało hamulec ręczny
Witam wszystkich zamierzam wymienić tarczki hamulca walka pośredniego w Mercedesie Actros mp4 2011 rok 4145 czy ktoś już kiedyś robił taką operację i mógłby mi podpowiedzieć co i jak czy po prostu lepiej oddać to do fachowca i niech on się tym zajmie? Proszę uzupełnić informacje: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Pod sterownikiem też są elektrozawory. Ścieżki, połówek i hamulca wałka pośredniego. Sprawdzaliście je?
Jaki masz modulator , dwuobwodowy czy zwykły mały na przewodzie do siłownika hamulca.
OT W 201 to stara stodziewięćdziesiątka. W 210 to E klasa, secundo voto "okular" Pzdr. :)
W tym przypadku błąd jest na wyświetlaczu z literką „a” - co oznacza błąd aktualny.
Witam posiadam Mercedesa E290TD z 1996. Mój problem polega na tym że hamulec ręczny prawnie nie trzyma wcale ale gdzieś powinna być regulacja hamulca ręcznego czy jest ktoś wstanie mi pomóc?
Uszkodzony hamulec postojowy w naczepie lub problem z połączeniem powietrznym czerwonej klamki naczepa pojazd. Zrób zdjęcia zaworów .
Rozruch jest prawidłowy? elektrycznie wszystko działa? gdzieś musi być zwarcie, sprawdź lampy jak naciskasz stop.
odpowietrzałaś hamulce może to być przyczyna
Rozwiązałeś problem. Bardzo dobrze. Nie chcesz powiedzieć co było przyczyną też dobrze, ale nie wymyślaj takich bzdur jak wywrócenie osłon tłoczków na lewą stronę. Oczywiście mój błąd. Problem z hamulcami rozwiązał mój tata przy swoim samochodzie, a przez telefon wyjaśniał co i jak. Marny ze mnie słuchacz, lub musiałem być nieco zajęty przez co wprowadziłem...
Jeśli alarm jest na kościach ze zmiennym kodem to zreserowaniu uległa kość w centali (dziwne bo powinna miec dodatkowe podtrzymywanie lub pmięć eeprom). Trzeba zsynchronizować kod nadaany przez pilota z centralką. W centrali (jeśli to to) jest przycisk (może byc zworka) do resetu, resetujesz, wysyłasz kod z pilota i układ działa po zsynchronizowaniu...
Nie baw się w żadne kable - na 99% zwalony czujnik. Jak go znaleźć? Usytuowanie nie jest całkowicie jednoznaczne - dla różnych ram są różne miejsca. Dwa druty pneumatyczne od obu siłowników hamulcowych na tylnej osi schodzą się na trójniku nad osią. Jak ten punkt znajdziesz to już blisko do celu. Idziesz po tej rurce i szukasz gdziekolwiek czujnika....
Mercedes W211, 2006 r lift, 280CDI, 190 KM. Wymieniam linki ręcznego, bo poprzednie się urwały. Kupiłem dwie i założyłem po numerach, czyli lewa na lewą, prawa na prawą, jeszcze je porównywałem i jest dobrze. Problem polega na tym, że linka prawa po założeniu, to rozpierak do którego jest mocowana końcówka linki jest dobrze, lecz minimalnie napięty...
Zakładasz temat w którym już masz odpowiedź ale pod auto nie chce Ci się zajrzeć. :) Obejrzyj klocki hamulców.
Szczelność sprawdzona i temperatura powietrza. A jak najlepiej sprawdzić ten hamulec górski? Dodano po 33 Szczelność sprawdzona i temperatura powietrza. A jak najlepiej sprawdzić ten hamulec górski?
Silnik to 220CDI. Jak sprawdzić to serwo? Czytałem, że jeśli po odpaleniu auta pedał hamulca lekko się zapada to znaczy, że serwo szczelne..
Między N i D da się zmieniać bez wciskania pedału hamulca, więc szukaj w tym kierunku.
czujnik hamulca mercedes mercedes siłownik hamulca kontrolka hamulca mercedes
temperatura piekarnik bosch silnik klatkowy kondensator zgrzytanie laptopa
rozszczelnienie transformatora rozszczelnienie transformatora
Arduino MEGA 2560: Napięcie zasilania na pin VIN Błąd P1586 w silniku 1.6 HDI - przyczyny i diagnostyka