Podaj Vag number i component z ABS. Zresztą sam sprawdź z tego co ci wygenerowałem:
W bagażniku masz wajchę do odblokowania ręcznego.
Zerknij tutaj, ale na klonie może być trudniej - one zwykle mają inne konwertery UART, niż Atmega16u2: https://www.youtube.com/watch?v=tvqA-JcT... Arduino Leonardo (i jeszcze jakaś wersja Micro) się lepiej nadaje do tego celu, z tego co wiem. Słowo klucz: to co chcesz zrobić, to użycie Arduino jako urządzenie HID USB.
Sygnalizuje niski poziom płynu hamulcowego. Czujnik poziomu bardzo źle reaguje na dziurawą membranę w korku. Sygnalizować tak może też czujnik zużycia klocków, a korek popsuł ktoś nie potrzebnie. Na pewno ma zapisany kod usterki po którym dojdziesz o który czujnik chodzi.
To jest samoregulator, więc jak sama nazwa wskazuje jeśli nie jest przekorodowany, to... sam się wyreguluje. Regulowanie go na wciśniętym hamulcu roboczym nie ma najmniejszego sensu. Jak chcesz go wstępnie wyregulować, to tak, żeby na luźnej lince i nie wciśniętym hamulcu, szczęki ledwo co ocierały o bęben. Jak nie masz rantu na bębnach to możesz regulować...
U1219 - Usterka automatycznego włączenia hamulca postojowego sterowanego elektrycznie. Podaniem na początek przycisk jak kolega wyżej zasugerował.
Zakładając, że to nie jest pojazd do przemieszczania się, tylko do wożenia na lawecie z włączonymi światłami i zaciągniętym ręcznym ;) to możesz zrobić tak jak zasugerowałeś - przekaźnik rozłączający może nie zasilanie modułu, a przerywający obwód przycisku.
Czujnik masz na 1 tylnej osi. Sprawdź moze kable się przełamały. Sterownik FR kostka X3 15 pinowa pin 5 przewód liliowy i pin 9 przewód liliowo biały. Łatwiej jest sprawdzać na połączeniu kabina-rahmen X6.1 pin 1 i 2
Zadziała bez kodowania z innego Espasa, i Laguny2, nr VIN nie ma tu znaczenia w działaniu, nie zadziała tylko ze G-Scenika 2 choć wizualnie jest identyczny
Zacznij od tego że popuść tą regulację na zero. Zdejmnij tylne bębny i zobacz co zostało ze szczęk hamulcowych... Następnie wstępnie wyreguluj odstęp szczęk od bębnów aby bęben (bez "rantu" )luźno wchodził. Poskładaj wszystko tzn bęben i dokręć łożysko (uwaga na "jednorazową" tulejkę dystansową pomiędzy piasta a łożyskiem). Wtedy przez otwór po śrubie...
W wersji z bębnami radzę się zaopatrzyć jeszcze w zestaw tych sprężynek/trzpieni/podkładek które trzymają szczęki, bo jeśli to dawno nie było ruszane to możesz już tego nie złożyć na starych częściach. Dodano po 7 Szkoda że nie jesteś z Łodzi bo mam taką linkę oryginalnie zqpakowaną (jakiś zamiennik), a Fabii już nie ma, miałbyś bounusa.
W zacisku jest poza tłoczkiem uszczelkami mechanizm może być wyklepany i trzeba blaszki sprawdzić. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda to na youtou e jest kanał Mechanika u muzyka Szumo to jest tam jak to się robi drugie do mechanizmu tzn jego poprawnego działania jes potrzebna sprężyna otwierająca. Taka z dwoma zaczepami jeden koniec do dźwigni od linki...
Sprawdź czy to pasuje.
Może coś ci to pomoże , oczywiście bez Clipa będzie ciężko.
Jeśli deski dobre pod spodem to blachę sam wymienisz na wkręty. Licz 2-3tys.
To typowy objaw niskiego poziomu płynu hamulcowego. Kontroluj stan płynu. Sprawdź czy klocki się nie kończą.
Aktualnie mam granda, tam jest ten sam moduł ręcznego co w Lagunie3, miałem zatarte linki w pancerzu i odpuściłem dźwignią, a auto dalej stało jak na kotwicy, odczyt na tensometrze 0 nm, przeciąłem linki dopiero puścił. Czyli jak nie przetniesz zatartych linek, to nie ruszysz auta z miejsca, nic nie da szarpanie dźwigni awaryjnego zwalniania.
Co ty chcesz zrobić weź napisz. To zawór jest bez żadnej elektryki.
Księgowy wywalił regulator i dał rozpórkę. Wywal te rozpórki i daj regulatory jak w starszych rocznikach. Pasują.
Bierz najtańszą wlej oleju w pancerz
Musi być coś nie tak z prędkością koła. Może nie być błędu, ale lampka się zaświeci. Tam jest pierścień magnetyczny?
Tak M-ka miała wygodną dźwignię ręcznego. Zwykła C-330 przy końcu produkcji także ja otrzymała. Oczywiście, że się da do zwykłej C-330 bo zmiany zwykłej od M-ki były bardziej wewnętrzne, a tak to taki sam ciągnik. Do kupienia dźwignia, 2 linki i 2 dźwigienki długie pod pochwami do zmiany.
Obawiam się, że zupełnie źle się do tego zabrałeś- wybrałeś najbardziej kosztowną technikę tzn. Kupowania komponentów i wymiany do póki znajdziesz. Po pierwsze- czy wiesz jak działa obwód hamulca ręcznego? Wydaje mi się, ze w Twoim aucie zawór wielodrożny jest uszkodzony (nienaprawialny!)- zlokalizuj zawór czterodrożny- jest zaraz przy osuszaczu. Ma...
Jest możliwe ale gimnastyki trochę. I przestań pisać Pan. Pisz Kolega. Tu na forum jesteśmy kolegami bez względu na wiek. Pozdrawiam.
Jak dobrze pamiętam centralnie na dole.
W wiekszosci samochodow wystarczy przytrzymac odblokowanie hamulca recznego i mechanizm sterujacy recznym cofa sie na maxa. Jezeli chodzi o zaciski zwykle, ktore maja standardowa dzwignie do recznego (ona tez moze byc sterowana elektrzynie) wkrecasz tloczki jednoczesnie je wciskajac. Sa do tego specjalne urzadzenia, choc mozna poradzic sobie bez nich....
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
Najczęściej hamulec ręczny blokuje się poprzez przymarzanie linek w pancerzach. Przymarza, bo zbiera się tam woda. Wymiana linek nie jest jakoś za specjalnie droga ani skomplikowana przy układzie manualnym (to znaczy tam gdzie jest wajcha ręcznego)
Poniżej zdjęcia uszkodzonego fragmentu płytki PCB https://obrazki.elektroda.pl/9409789400_... https://obrazki.elektroda.pl/6084139300_... https://obrazki.elektroda.pl/9888080400_...
Proszę:
Tak jak czytam o tych zaciskach to rzeczywiście na początku wychodziły seryjnie bez sprężynek ale właśnie byly z nimi problemy dla tego później został dodany ten element. Mój Scenic z końcówki 2005 już je posiadał oryginalnie.
Musisz się lekko wsunąć pod tył auta i śrubokrętem/innym narzędziem odciągnąć cięgna przy linkach ręcznego ja zaciskach hamulcowych. Oczywiście nie obejdzie się bez regeneracji tłoczków hamulcowych, jednak po odciągnięciu cięgien, hamulec się zwolni. Przerabiałem temat kilka razy, jest to proste w wykonaniu. Inaczej może sprawa wyglądać, jeśli są tam...
Na koncu linki przy skrzyni biegów jest dzwignia w ksztalcie L która zamienia ruch poziomy na pionowy.Przeciwny do mocowania linki koniec tej dzwigni ma łącznik gwintowany(sruba rzymska)łaczący tę dzwignie z suwakiem w pokrywie.Regulujesz tym łącznikiem kręcąc nim po poluzowaniu kontrujących nakrętek.
Wystarczy przewód żółto-zielony (zasilanie-linia "X") rozłączać zwykłym "Chińskim" przekaźnikiem, wysterowywanym włącznikiem przy ręcznym. Może coś takiego, naprędce wyrysowane: http://obrazki.elektroda.pl/1373938500_1... Diody D1 i D2 to zwykłe prostownicze, konieczne by sygnały obu obwodów się nie zakłócały.
Albo zielono we wtyczkach silników, docisnąłem, odsunąłem za pomocą akumulatora z kablami, potem adaptacja i wszystko ok
Rozbierz i dokładnie oczyść druciakiem na wiertarce ten rozpierak, bo często staje dęba. On trzyma się tylko na lince hamulca, za pomocą takiego mikro kołka. Nie smaruj, jeśli już to suchy smar w sprayu, np do bram wjazdowych. Sprężynki "ściągające" przy rozpieraku i regulatora naciągam za pomocą cienkiej linki rowerowej i wpycham na miejsce śrubokrętem....
Tu patrzyć? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Tłoczki w zacisku są sprawne?
Zacząłbym od podstaw czyli poziom płynu hamulcowego.
Zawsze ustawia się odległość(na luźnej lince) między bębnem a szczęką na początku.Potem ustawia się linkę.Jak tak robiłeś to ok.Jak dalej nie hamuje to albo linki kiepskie albo coś nie tak w środku.Trzeba rozebrać i skontrolować.
Przeważnie kontrolka ręcznego ma podwójne zadanie. Sygnalizuje zaciągnięcie hamulca pomocniczego (ręcznego) i niski poziom płynu w zbiorniku pompy hamulcowej. Z tego co piszesz to na 99% masz niski poziom płynu hamulcowego.
Witam, musisz tak przestawic zębatki, aby wspornik od ręcznego rozsuwajacy szczęki nie miał luzu i rozsunął troche szczęki. Jak zrobisz to przy zdjetym bebnie to ostroznie z regulacją, bo nie załozysz bębna. Najlepiej zrobic to przez dziurke od sruby po wcześniejszym wyczajeniu o co chodzi. Pozostałe sprężynki wymieniłem, gdyz moje juz były słabe a...
Kolego rozumiem ze powietrze w trzecim obwodzie jest? Ja tez bym sugerowal sprawdzenie zaworu przekaznikowego oraz jego zasilania a takze sterowania, to juz Ci duzo powie w ktorej czesci szukac. Tak z ciekawosci: ta erka nie ma przycisku pod dzwignia recznego ktory wyskakuje gdy zejdzie powietrze z ukladu, a wcisnac mozna go dopiero gdy napompuje sie...
Nic klockom nie będzie. Wprawdzie trochę się przytarły, ale przy codziennej jeździe, też co chwilę się hamuje ( zwłaszcza w mieście).
Strona 88 masz opisaną krok po kroku regulację taśm od hamulca ręcznego.
Prawdopodobnie silnik przegrody nawiewów nagrzewnicy nie może znaleść pozycji krańcowej i przeskakuje na blokadzie. Potwierdzić to można tylko diagnostycznie reszta to zgadywanie.
Czujnik podciśnienia w układzie wspomagania hamulca.Pompa vacum się kończy i daje zbyt małe podciśnienie dlatego pali się kontrolka.
Żaróweczki do wymiany. Przy tym roczniku warto wymienić wszystkie - i kontrolki i podświetlenie. Odkręcasz deskę z zegarami (śruby pod zaślepkami: jedna z lewej, jedna z lewej za klapką do komputerka, dwie za zaślepkami pomiędzy przełącznikami i jedna za plastikiem zasłaniającym pokrętło od nawiewu (to między kratkami). Odkręcasz dolną część osłony...
Masz podgląd to sprawdź sam przełącznik hamulca.
Życzę powodzenia w wierceniu otworu. Odkręcasz z lewej strony blokadę i wybijasz urwany kawałek lub wkładasz w otwór długą rurkę, w środek elektrodę i spawasz. Kawałek wychodzi razem z rurką i nic nie jest zachlapane resztkami z elektrody.
Witam Podłączam się pod temat mam podobny problem co jakiś czas włącza mi się nagle kontrolka ręcznego i /Esp (foto złącznik) plus napis serwis na pomarańczowo, walczymy z mechanikiem ale nie wiele pomaga wymienione kostki czujnik pod pedałem generalnie auto jeździ ok przy wyrzuceniu błędu jedynie czego brakuje to blokady ruszania pod górę wtedy ona...
Dziś dopiero zajrzałem na Elektrodę. Doprawdy nikt nie potrafi podpowiedzieć? Czujnik wygląda identycznie jak dwa czujniki wkręcone po bokach zaworu czterodrożnego. Może znajdować się na rozdzielaczu powietrza umieszczonym na tylnym moście lub przy zaworze "szybkiego odhamowania", zawory te z reguły montowane są wewnątrz ramy po lewej stronie, blisko...
Numer 6 , Dasz rade sam?
Powinien być zamienny. Numer z końcówką A jest po prostu nowszy.
Jeżeli chodzi o hamulce to laicy, którzy nigdy tego nie naprawiali NIE POWINNI sami grzebać.
Dzięki kolegą z zaprzyjaźnionego forum masz opis w załączniku .
Jeżeli płynów jest dosyć to nie ma problemu, być może samochód był kiedyś spawany i coś jest na tylnej wiązce. Najlepiej by było wypiąć tylną wiązkę z panelu aby się przekonać na czym jest zwarcie. Jeżeli kontrolka zgaśnie to będziesz wiedział gdzie szukać.P
To z drugiego posta ,to obudowa (maskownica) rozdzielacza hydrauliki montowana w kabinie. http://obrazki.elektroda.pl/6273693900_1... Strzałka czerwona tymi otworami przykręcasz do dźwigni hamulca nożnego chyba prawego . Strzałka niebieska tu powinna być rolka na którą naciska element dźwigni ręcznego hamulca zaznaczony strzałką czarną...
Witaj. Wiesz sprawa jest nadzwyczaj prosta. Pod dźwignią hamulca bliżej jej osi na wsporniku-wysięgniku zamontuj jakikolwiek mikrowyłącznik. Jak dźwignia hamulca będzie na dole to wyłączy mikroswitcha. Jeden koniec podepnij do masy a drugi kabelkiem do tablicy wskaźników. Możesz podglądnąć w Fiacie 125P tam były montowane takie czujniczki. Miłej zabawy.
na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
Podgrzej opalarką rurkę.
Regulacja jest pod samochodem, ale radzę zajrzeć głębiej to znaczy zdejm bębny i zobacz na mechanizm rozpieraczy i stan szczęk.
Czujnik powinien być w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego, sprawdź stan tego czujnika czy jest na górze czy na dnie może coś zwiera.
Pod mieszkiem, tylko że luz raczej wynika z tego że linka nie odbija do końca i naciąganie wtedy linki powoduje tylko pogorszenie.
Można spróbować wykasować ten błąd z pamięci sterownika- w tga to częsty przypadek. Pamięć plus resetowanie.
Parking brake cord na masę.
Nic się nie naprawi. W tym aucie kontrolka świeci tylko gdy widzi istniejącą usterkę.
Witam Może jeszcze ostrzegać o zużytych klockach hamulcowych, lub przewód od tych czujników się zerwał. sprawdź czy masz klocki z czujnikami zużycia.
Witam, Jest to gniazdo diagnostyczne używane do sprawdzania błedów i ustawień technicznych, mając odpowiedni program możesz to odczytać właczając właśnie do tego złącza. Pozdrawiam
Najtaniej i najprościej to odlacz przewody z powietrzem od silownika - zagnij i wszystko bedziesz widział i słyszał- częsty problem.
Prawdopodobnie w momencie gdy dźwignia idzie na maxa do góry, wciągasz linkę razem z pancerzem. Sprawdź miejsca w których pancerz linki się kończy i wchodzi do karoserii. Może też to być wspornik, który się rozgiął i czasami pancerz wpada do środka i stąd te objawy.
Dodam że tłoczki są wkręcane, nie wciskane. Toś nam nowinę napisał. Rozebrać całość, dobrze wyczyścić, prawidłowo zmontować i będzie nienagannie spełniało swoja funkcję!
A poziom płynu hamulcowego jest odpowiedni ?
AVE... To bardzo proste: 1. Programujesz mikrokontroler by pracował jako urządzenie USB HID. 2. Tworzysz deskryptor HID klawiatury lub kontrolera do gier i dołączasz do programu mikrokontrolera. 3. Tworzysz fragment odpowiedzialny za sprawdzanie stanu przycisku lub przycisków (jeśli robisz jeden, to czemu nie od razu 16-256, może się przydadzą kiedyś)...
Najczęściej tylko przednie klocki, nie słyszałem aby czujniki były w szczękach.
Kaseta FFR złącze X2 pin 2.
Bębny?Jak tak to zdejmij koło i uderz młotek kilka razy w bęben.
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
a tego układu jakoś nie można wpiąć w szereg? http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Napisałem - "dowolny multiwibrator astabilny", więc taki też. Tyle, że nie "wpiąć w szereg", a uzupełnić go tranzystorem (i rezystorem) i połączyć (ten tranzystor) równolegle z włącznikiem hamulca. Pozostaje pytanie - po co stosować taki...
Podłącz ten zielony kabelek do masy (obudowy radia) . PS: Tym samym odpowiadam na Twoje następne pytanie jakie byś zadał ... mianowicie spytałbyś się jak ominąć blokadę oglądania filmów podczas jazdy ;)
Nie ma nowszego modelu, 99 to ostatni wypust Escorta, potem to już tylko jego następca, czyli Focus. Czy linka może się tak rozciągnąć? Nie, linka wymaga regulacji tylko raz, po włożeniu nowej. Podciąganie linki wymyślają sobie tylko ci co nie mają pojęcia jak powinny działać hamulce.
A płyn hamulcowy w zbiorniczku masz ?
Sprawdź czterodrożny i zawór sterujący /tzw. szybkiego odhamowania/. Zmierz ciśnienie w układzie pomocniczym i szczelność siłowników w obwodzie postojowego. Nie sugeruj się wskazaniem zegarów. Na wyświetlaczu nie masz podglądu ciśnienia powietrza w układzie pomocniczym.
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
przykro mi ale na bank deska licznikow.Wczoraj mialem takiego i nawet kilometry znikly i pulsowal wyswietlacz
Numet 29 i 30
Wiem. Na razie sprawa stoi w miejscu. Ja nie mam czasu, kumpel wcale, a auto stoi. Prawdopodobnie przez ktoś inny będzie mu to robił, ale i tak podpytam co i jak, w końcu może ktoś skorzysta.
Po pierwsze; popuść linkę , wyreguluj samoregulatorem odstęp szczęk od bębna ,a na końcu reguluj linką i ręczny będzie działał.
Sprawdzić dokładnie bardzo wszystkie bezpieczniki i masy. Potem sprawdzić poprawność zasilania ABS.
poziom płynu hamulcowego
Witam.Na początek sprawdź złącze czujnika h-ca ręcznego (ten aluminiowy obok zaworu sterującego przyczepy/naczepy).Zazwyczaj tam jest zielono i w 90% przypadków czujnik do wymiany i wtyczka czujnika (zeżarte piny).
Instrukcja obsługi podaje, że jest to kontrolka hamulca ręcznego.
Ściągnij sobie polską wersję z http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site... Tu masz opis http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
sprawdź instalacje pod filtrem powietrza często tam sniedzieje,a też bloki pomiarowe kanał 125 i czy widzi komunikacje miedzy sterownikami
Popuść linkę wyreguluj szczęki naciąg linkę ,a ręczny na pewno będzie. W jaki sposób ma wyregulować te szczęki? Zdejmij bębny. Zmierz ich średnicę. Zobacz w jakim położeniu jest klin samoregulatora. Możesz to ocenić przez otwor śruby kola. Spręzyna ściągająca klin złożona - klin rozpiera na max i odwrotnie. To na początek.
Witam, mam ten sam problem... Nagle silnik prawego koła zablokował się wyskoczył identyczny komunikat i błędy na desce plus kod błędu, podmienione silniczki lewy sprawny z prawym i dalej brak reakcji... Jutro wymienię wtyczkę i przycisk ale czy to cos da?
Nie wierzę, że prawdziwy elektryk samochodowy nie potrafi zdiagnozować, co jest przyczyną braku komunikacji z modułem ABS. Powiedziałem Tobie co sprawdzić, więc raczej należało podziękować za naprowadzenie. Dodano po 4 Natomiast pojawił sie nieco inny problem. Pod samochodem, bardziej z tylnej strony auta, pojawiło się ciągłe buczenie, typu bbbbbbbbbbbbbbbbbbb,...
To musisz zablokować pracującą szczękę żeby sprawdzić czy druga się rusza. Może jeden tłoczek jest zapieczony. W takim przypadku ręczny powinien być normalny, zasadniczy słabszy.
Wielkie dzięki Adam
A nie wiesz przypadkiem gdzie tego bezpiecznika szukać?
zawór hamulca ręcznego wymiana hamulca ręcznego zerwanie hamulca ręcznego
siemens gigaset zasilacz wykorzystać wyświetlacz radia siłownik jednostronny działać
klimatyzacja chrysler grand voyager klimatyzacja chrysler grand voyager
Zasilanie telewizora Unitra VELA 203: polaryzacja i stabilizacja Objawy uszkodzonego potencjometru w telewizorze