Z tyłu masz bębny?
Rant wewnętrzny bębna daje taki efekt. Zrób zdjęcie powierzchni bębna w środku i pokaż.
Był taki ręczny, ale występował w ostatnich rocznikach. Zestaw takiego ręcznego kosztuje 200 zł, ale nie jest to pełny zestaw gdyż trzeba się bawić z kilkoma elementami. Chyba kiedyś widziałem cały zestaw za 350 zł. Tylko moim zdaniem ręczny w tym miejscu jest niezbyt wygodny. Mam zwyczaj trzymać lewą nogę na pokrywie skrzyni, bo siedzenie w trzydziestce...
A co z hamulcami? Masz w niej w ogóle hamulce, bębny itd?
Spalanie 5.5 do 6.5 . Czyli poziom np fabii. Dwa to awaryjność niestety co 2-4 tygodni trzeba coś zrobić. Hamulce bębny latwo przegrzac i ze słabych hamulców mamy 0. Strefa zgniotu konczy się silniku razem z kierowca. Jak masz poniżej 180 cm wzrostu to fotel max do tyłu i masz szanse nie obijać nogami o kierownicę podobnie sufit.
Spoko, u mnie jest 70mm bo wewnątrz jest łożysko na obudowie. Pojeżdżę tak jakiś czas, a jeśli siła hamowania będzie za niska (choć z góry piszę, że vmax mam zamiar jeździć na jakiejś pustej prostej) to zmienię oba hamulce na bębny od radaratora, lub wezmę swoje piasty sachsa na bębnach. Czas pokaże.
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Czyli nie przylega do bębna wizyjnego. Stąd ten efekt. Przyczyny możliwe to brudny bęben, zmatowiały dysk, słabe hamulce naprężające taśmę np.
Jak w tytule, wyskoczył czerwony STOP, ale bez jakichkolwiek komunikatów dodatkowych (kiedyś był STOP + Check Engine). Silnik 1.5 dCi, ma już trochę przebiegu ale nie sądzę, że to kwestia napędu. Płyny są ponoć, ale nie sprawdzane dokładnie wszystkie.. Możliwe, że w ten sposób w Renault są sygnalizowane hamulce (tył bębny, nie ruszane, może brak płynu...
Zbieżność ustawiana, sworznie wymieniane kilka miesięcy temu, łączniki stabilizatora miesiąc temu i nie ma widocznych luzów, przynajmniej ja nie mogę znaleźć. Co do bębnów to zauważyłem, że po zakręceniu nimi wydobywają się z nich dziwne dźwięki (szmery, szelesty itp.). - to normalne? Tylne hamulce (bębny) mogą przenosić drgania na kierownicę?
Bo tr4 jest "trafiony" . Nie powinien tak się mierzyć. Do sprawdzenia również jego sterowanie. W pralce padł hamulec bębna W jaki sposób :?:
Jak będziesz miał belkę z bębnami to możesz zakładać, No właśnie belka jest bez bębnów, a nawet żeby to wolałbym żeby założyć swoje bębny bo hamulce tylne były robione pół roku temu więc bębny są prawie nówki. Czyli co, bez bębnów od ABS nie da rady założyć tej belki?
Po wymianie szczęk i bębna dotrze się. Rozpędź się do 50-60 km/h i kilka razy przyhamuj. Poczytaj o docieraniu nowych klocków i bębnów na Google.
Wymieniłem w moim golfie TDI 90 koni,kombi z ABS,kompletne tylne hamulce (bębny,cylinderki,szczeki samo regulatory i linki ręcznego i przednie klocki i płyn ) odpowietrzyłem układ pedał wydaje się twardy ale gdy się go przytrzyma to delikatnie ucieka,podczas jazdy jest ok ale przed samym zatrzymaniem się pedałem delikatnie szarpie, abs jest sprawny,jeżeli...
Sprawdziłem. Taśmy i bębny hamulcowe są suche.
Wg mnie coś się rozwaliło w mechaniźmie hamulca. Zdejmij plastikową osłonę (od strony bębna ). Wg mnie taśma pękła i coś nie tak z mechanizmem zwalniania hamulca.
któraś z okładzin może przylegać do powierzchni bębna i delikatnie ocierać. Wtedy hamulce będą tylko lekko ciepłe - można rękę położyć. (at)mate0sz a nie przyszło ci do głowy że są gorące bo hamujesz? Hamulce w koniu zimne?
Regulator hamulca osi tylnej i jeśli masz z tyłu bębny to hamulce do przejrzenia. Płynu przypadkiem nie ubywa?
hamulce wymieniane a bębny zostały przetoczone?
Podszlifuj końce śrub. Jak długo stało to auto bo bębny są zardzewiałe czy tylne hamulce nie działają?
A hamulce masz sprawne(na talerzykach)? Albo jednak coś jest brudne.
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
Szczęki to obowiązkowo do wymiany, bo jak zalane płynem to po jakimś czasie się odklejają okładziny. Zestaw montażowy, wszystkie sprężynki itp, to kilka pln więc warto się też zaopatrzyć. Sam masz zamiar to robić? Odechce Ci się jeśli bębny mają progi, a mają prawie zawsze.
Poszukuje schematu budowy bębna hamulcowego z samochodu chevrolet spark mam problem z tylnymi hamulcami i nie wiem jak się zabrać za rozebranie bębna hamulca żeby nic nie uszkodzić auto ma pszejechane 30000 tyś kilometrów i już przednie hamulce robiłem
Skoro cylinderki przeciekają to nadają się do wymiany i nie ma co dywagować czy trzeba czy nie. Wymień cylinderki i szczęki bo to że wydają się ok na oko nie znaczy że nie są nasiąknięte płynem, wymyj bębny , odpowietrz hamulce i po kłopocie.
Samochód segmentu B, więc przy tym przebiegu: - amortyzatory, - sprzęgło, - hamulce (tarcze/bębny), - rozrząd (łańcuch + napinacz - ale tylko jeśli będzie go słychać). Raczej nie wszystko na raz i nie koniecznie "na już" ale pewnie przed 200 tys. km większość z tej listy trzeba będzie zrobić (może poza rozrządem). ...a ceny - wejdź na sklep np. InterCars...
Ja myśle że lepiej naprwić orginalne hamulce i wystarczy. Tu sa hamulce hydrauliczne o dosyć dobrej skuteczności (30-tka ma slabe hamulce).Sprawdzić trzeba szczeki, bębny, cylinderki, pompy i połączenia rurkami. Dobrze zrobione hamulce w c-360 sa wystarczające i o ABS-ie warto wtedy pomyśleć.
na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
Z nastaniem ciepłych dni wymieniłem cylinderki na prawidłowe bo te faktycznie były jakieś za krótkie. Wymieniłem prawy bęben bo odgłos jednak był ale mniejszy. Po wymianie bębna hamulce hamują wzorcowo cicho. Czyli przyczyną musiał być wadliwy bęben.
Masz ABS. ? Zwykłe hamulce bez abs. Przód tarcze tył bębny.
Witam, myślę na przeróbką hamulców przy bizonie i mam dwa pomysły: 1. Hamulce hydrauliczne- bębny pasują od autosana itd ale wiem że bez serwa się nie obejdzie i tu mam problem bo nie wiem od czego dobrać, tutaj pasuje serwo na podciśnienie bo to wolnossak, tylko z czego dobrać takie serwo żeby spasowało? 2. Przekładka całej skrzyni i zwolnic z hamulcami...
Miękki pedał wpada w podłogę, brak hamulca. Po podpompowaniu 5 razy hamulec jest, hamulce przód tarcze a tył bębny. Pompę wymieniłem i odpowietrzyłem.
Tak. Oddaj samochód do warsztatu, niech sprawdzą dokładnie hamulce w tym też bębny hamulcowe i łożyska. Z tym nie ma żartów. Części do Yaris nie są drogie, najlepiej wymienić komplet (200-300zł) dla własnego dobra.
W miom Clio mam problem z tylnymi hamulcami. Polega na tym, że co jakieś 1000 km muszę podregulować samoregulator luzu ponieważ hamulce tylne są bardzo słabe i na dodatek przy hamowaniu samoregulator trze o bęben. Podobne objawy miałem też w Renault 19 gdzie są takie same hamulce. Wtedy wymieniłem nawet bębny i szczęki ale nie na wiele sie to zdało...
Mam most tylni od trucka +, na 15stkach , a hamulce mają dosyć duże bębny więc dają rade.
Witam serdecznie, mam problem ze swoim samochodem. Mianowicie, na przeglądzie okazało się, że tylne hamulce są w bardzo słabym stanie. Bębny, cylinderki i szczęki są w idealnym stanie, ale hamulce są nadal słabe. Hamulec ręczny jest w porządku. Prosiłbym o radę co zrobić w tym momencie. Czy ktoś z Was miał może podobny problem? Czy może to być "charakter"...
Zardzewiała, zablokowana linka ręcznego, wszystko zardzewiałe i zlane płynem hamulcowym, do wymiany masz tak naprawdę kompletne hamulce tył: linki, szczęki cylinderki, bębny (nie widać, ale mogę się domyślać stanu), samoregulatory...
Aha, to postaram się sprawdzić/wymienić linkę i bębny.
Opel Astra 1,7 D Problem z hamulcem zasadniczym. Sprawdzone bębny, tarcze, wymieniony płyn hamulcowy, pompa i nadal słabe hamulce. Czy to może być problem z serwo? Proszę o pomoc. Andrzej
To jest przyczyna, nie cofające się hamulce z tyłu.
Łożysko. Jak mnie pamięć nie myli to to samo co do bębna. Rozumiem że masz hamulce tarczowe (zresztą w tym modelu bębnów chyba nie było).
Hamulce sprawdzane klocki i bębny wymieniłem, czujnik temperatury cieczy chłodzącej też wymieniony, podłączałem pod komputer błędów żadnych nie ma, jutro sprawdzę sonde lambda bo chyba tylko to zostało. Auto jest z 2004 roku i ma najechane wg licznika 202000
Przed toczeniem poszukaj wymiaru max do którego można obrobić bez osłabiania bębna. Wymiar max nie określa wytrzymałości bębna tylko max średnicę do której hamulce są wystarczająco skuteczne. Wynika z tego że, poza szczególnymi przypadkami, roztaczanie bębnów to działanie wbrew logice bo większa średnica to mniejsza siła hamowania.
Mam tokarkę i toczę tarcze i bębny, ale że auto było na robocie u mechanika to zrobił też hamulce. Myślałem że go za... Nie dość że cena 2x jak normalnie to musiałem poprawiać.
Krótko: z silnika WSK125 nie da się wycisnąć więcej niż te nominalne 8.2KM. Duża masa części wirujących, duży skok tłoka, mała średnica tłoka, słabe chłodzenie, prymitywny iskrownikowy układ zapłonowy, mało precyzyjny gaźnik. Co z tego można zrobić więcej ? Niewiele, jeśli nie nic. To konstrukcja której raczej już nie da się udoskonalić. Wymiana silnika...
AntyOwik bębny założyłem nowe. ociz dokładnie tak - pomiędzy szczęką, a bębnem jest za duży luz, powoduje to, że pedał bierze od połowy. Po zdjęciu bębnów i ustawieniu klinka niżej, tak, aby bębny wchodziły na styk pedał i hamulce są super, ręczny także, ale martwi mnie to, że klinki same nie poszły dostatecznie dużo w dół, tylko musiałem im pomóc.
Wyreguluj hamulce. Musisz wyregulować ustawienie szczęk hamulcowych względem bębna. Prawdopodobnie masz takie regulatory jak poniżej na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/65_12354009...
Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
skoro wymieniałes wszystko to pewnie też szczęki z tyłu -a jak ustawiłeś odległość szczęki od bębna?
Moje pytanie z postu drugiego- są różne hamulce przy Fabii https://skodasklep.pl/skoda-sklep/fabia-... Kolega ma tylko bębny (ale nie napisał) i dlatego moje pytanie czy tarcze na tyle czy bębny. W tytule tematu masz napisane że ma bębny.Pozatym fabia 1...
Jak jest zamontowany bęben hamulca na kołach ze zwolnicami?
Witam!Sprawdż tylne cylinderki,bo w tym modelu zapiekają się ,a korektory siły hamowania nie mają tutaj nic .Sam miałem w vw golf 2 uszkodzony korektor i po zmostkowaniu z pomocą łączników hamulce są dobre.Sprawdż czy bębny się nie grzeją.
Witam. Mam mały problem z moim peugeotem. Po kupnie samochodu okazało się że hamulec tylni nożny w ogóle nie hamuje a linki ręcznego są zatarte. Rozebrałem bębny wyczyściłem, rozruszałem i przesmarowałem wszystko. Tłoczki wysuwają się bez problemu a grubość okładziny to około 5mm. Po złożeniu bębna hamulec dalej nie hamuje. Co może być przyczyną?
A bębny nie są za bardzo zjechane?
Przegląd w ASO kosztuje min. 600 zł i w ramach tego wymienią Ci tylko olej i filtry. Sama wymiana oleju + filtry to jakieś 250 zł. Za szczęki też będzie 150-200 zł (same szczęki to ok 60-80 zł), do tego regulacja ręcznego (jeśli tylko regulacja) z 50 zł. Wydaje mi się, że 500 zł to dobra cena, ale ważniejsze byłoby dla mnie żeby usługa była wykonana...
Dziś sprawdziłem hamulce tylne. Bębny ok., szczeki maja grube okładziny. Z cylinderków nic nie leci. Wyczyściłem wszystko i odpowietrzyłem. Nic to nie pomogło. Do tego zauważyłem, że to jednak coś musi dziać się z przodu, ponieważ przy gwałtownym hamowaniu wydobywa się taki głos „hhhhrrrrrrr”. Sprawdzałem parę dni temu klocki, ale tylko...
Zdejmij jeszcze raz tylnie bębny może sprężyna spadła albo samoregulacja.
Najlepsze moim zdaniem są osie rurowe pod resory piórowe, z piastami pod hamulce bębnowe - bębny ładnie toczy się tak, by pozostały tylko płaszczyzny mocowania felg a tzw. "werk" czyli cylinderki, szczkęki i inne się usuwa dla zmniejszenia wagi. Oś rurową łatwo można umiejętnie, z głową rozszerzyć lub zwężyć: po przecięciu, używa się węższej rury wchodzącej...
Na początek, na pewno odpowietrzyć układ. Bębny można przeczyścić,ale w żadnym przypadku nie smarować. A może kontakt ze sprzedającym,żeby przyznał się,czy ta usterka mała miejsce i co ewentualnie robił,by nie ponawiać niepotrzebnie tych samych działań.
Witam, jaka jest maksymalna średnica bębnów hamulcowych (po przetoczeniu) w aucie Peugeot 205 1.1 1991 r. Hamulce Girling. Dziękuję i pozdrawiam
Założenie podkładki pod nakrętkę powinno zapobiec jej odkręceniu (to jest powodem wyrobienia się gniazda w podstawie bębna ). Na osi pod podstawą bębna jest specjalna podkładka na której ona się opiera, może jest złe założona i to jest powodem złego ustawienia bębna na osi przekładni. Przeczyszczenie taśmy hamulca drobnym papierem ściernym poprawi sytuację,...
Podpowiem Ci, jeśli poprawisz post pod kątem poprawnej polszczyzny. Dodano po 59 Ostatnio hamulec ręczny zaczął łapać na samym końcu dosyć słabo i hamulce łapie też na końcu , dzisiaj wszystko zaczęło normalnie działać na 15min i znowu to samo Rozbierz bębny.
W każdym aucie, w którym miałem manualny ręczny na tarczach z tyłu, były z tym problemy. Albo słaby, albo hamulce trzymały. Obecnie mam tarczo-bębny i ręczny blokuje koła na suchym asfalcie (auto 1,5t). Najlepsze teksty, to wymiana płynu np co dwa lata, kiedy ja jednym autem w dwa lata robię 60.000km a drugim 6.000km ;) Trzeci przemycony temat, to kwestia...
A może bębny mają już za dużą średnicę?
Witam mam problem z Honda Civic 14 z 97rok Słabo hamowała wiec odstawiłem do mechanika wymienił przednie tarcze i klocki a z tyłu same klocki bo bębny podobno były ok Przednie hamulce są brzytwy i na asfalcie staja dęba ale tylne już działaja bardzo słabo a jak kupiłem Honde było lepiej Wiec mam pytanie co może być nie tak ze przednie hamuja ok a tylne...
Tępy to był ten co Ci to powiedział .Auto musi hamować co prawda volvo na bębnach lepiej hamuje jak scania ,ale żeby były tępe może źle masz przetoczone bębny .A jak było przed toczeniem.
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
Pomiar średnicy bębna i do sprawdzenia samoregulatory.
po czym poznać jakie to zaciski - z tyłu mam bębny - hamulce bez ABS - (za to jest klima). Tarcze niewentylowane. Chciałem sportowe, nawiercane kupić - bo moje też są nie za dobre, mają już ranty ale za drogie prawie 1000 zł. Kupię normalne. Ma może ktoś serwisówke do Audi? Może cos mi to pomoże. Łożycho też mi buczy prawe - mocniej przy skręcie w lewo....
Bębny pościągane były, wymieniłem przewody i 2 cylinderki
Hamulce hamują bo jeżdżę na codzień ale gorzej, pedał łapie przy podłodze. Dodam że wymieniane były tylko z przodu bo z tyłu są bębny. Specjalnie nie wymieniałem płynu żeby nie było spekulacji czy płyn czy hamulce odpowiadają za ewentualne problemy. Nigdy wcześniej płyn hamulcowy nie był wymieniany, samochód mam z salonu.
Zdziwił byś się, co daje przedłużenie dźwigni szczęk hamulcowych, mowa tu o dźwigni zewnętrznej przy bębnie.
Witam mam problem z Escortem 1.3 1998r. bez ABS. Ostatnio chciałem zrobić mu hamulce z tyłu. Założyłem nowe bębny szczęki rozpieraki i cylinderki. Problem polega na tym że on nadal nie hamuje. Jest tylko odpowiedni ręczny.Gdy zdejmę bęben nacisnę pedał hamulca cylinderki rozejdą się bardzo dużo. Układ jest odpowiednio odpowietrzony. Podejrzewam że może...
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
Sznurek ma wychodzić pod tą metalową dźwignią na górze pierwszego zdjęcia. Jest to hamulec bębna. Dzięki temu sznurek można odwijać tylko wtedy, gdy jest nieco odciągnięty "do siebie". A mocowanie do bębna - jeżeli jest tam taki zadzior, to trzeba zrobić supeł na końcu sznurka, następnie rozdwoić go przed tym supłem i zaczepić o zadzior.
Poszukaj Golfa, Polo SDI etc. nic kosztami i spalaniem nie przebije tych wynalazków. Potwierdzam w rodzinie była Fabia SDI paliła śladowe ilości ropy i nic się nie psuła, zaczęła gnić ale to raczej norma, jednym z droższych rzeczy w takim aucie to może będzie akumulator :D bo i koła małe to opony tanie, tak samo hamulce z przodu tarcze z tyłu bębny.
Witam Mam taki problem otóż gdy hamuje szczególnie na pusto czuje jak by ciągnik sam hamował. Hamulce to bębny grzechotki sprawdzone, podciagniete (specjalnie założone zwykle bez samoregulacji) okładziny są. Na pełno czuć że lekko hamuje ale słabo po dłuższym hamowaniu bębny normalnie dotkne ręką są ciepłe a powinny być gorące. Kiedyś miałem tak że...
Rozwiązanie nie ciekawe. Nie bardzo wyobrażam sobie hamulec skuteczny i pewny , a w dodatku taki aby w częstym załączaniu nie niszczył liny. W takich przypadkach są stosowane elektromagnetyczne hamulce bębnowe z bębnem zamontowanym na wale silnika. Szczęki hamulca są cały czas dociskane do bębna przez sprężyny i silnik jest zablokowany . W momencie...
Po pierwsze jak zamierzasz tym sterować , po drugie czy ściągałeś bębny i patrzyłeś w jakim stanie sa hamulce? Po 3 co się stało z pneumatycznymi i czemu nie chcesz do nich wrócić?
jest to prawdopodobnie zapowietrzony hamulec, najlepiej pościągać wszystkie kola i odpowietrzać hamulce zaczynając od tylu, odpowietrzniki są za bębnami jest dobre dojście po ściągnięciu kola.
Odkręcasz nakrętkę na środku bębna. Bęben schodzi.
Przez conajmniej 10 lat nic nie było ruszane ,bo tyle mam auto, a może nawet więcej nie było ruszane tego nie wiem, Tak jeżdżę mało przez 10 lat zrobiłem około 10 tys km. A może subiektywne odczucie większej skuteczności hamulców wynikało po prostu z tego, że nieużywane elementu układu korodowały? Mój rezerwowy jak nieco postoi pod chmurką i bębny...
Witam, jakim momentem jest dociągany bęben tylnego Hamulca?
Jedynie co jest nie tak, to grubość okładziny hamulcowej połączonej z zużyciem bębna. Kolego autorze, to się dzieje na części „przedniej” mam racje? Tylne hamulce bębnowe, się rzadko sprawdza i jeszcze rzadziej wymienia w nich części.
Jeśli nie swieci się abs przyczepy i jeśli problem wystepuje również z rozłączonym przewodem abs to do roboty masz zaciski na kołach prawej strony. Dobrze abyś opisał czy masz zaciski czy bębny jeśli bębny to wina samoregulacji grzechotek itd.
Witam Mam znowu problem z passatem b4 1.9 tdi 94r. abs, tym razem hamulce. Klocki i tarcze jeszcze w normie, tył bębny też ok, żadnych wycieków, a hamulce są nieprawidłowe - przy pierwszym wciśnięciu pedału ucieka do samej podłogi i w ostatnim momencie słabo hamuje, dopiero jak się podpompuje, za drugim trzecim razem hamuje już ładnie z wysokim pedałem...
Zanim coś doradzę poprosił bym Kolegę (at)Kancer2 , o wyjaśnienie mi zasady działania tylnego zawieszenia tego ,,pojazdu" i sensu zamontowania w ten sposób pojedynczego amortyzatora. Także o zasugerowanie, w jaki sposób odbywa się hamowanie i gdzie jest (są) hamulce tylnych kół? W tym bębnie na dodatkowej osi ? Kolega raczy wybaczyć, ale ta konstrukcja...
Jest jeszcze taka kwestia, że gdyby tłoki zacisków za bardzo by się cofały (dotyczy to również szczęk w hamulcach bębnowych) to tracilibyśmy połowę skoku pedału hamulca na ich ponowne dopchnięcie do tarczy/bębna. Swego czasu Mercedes do spółki z Boschem wymyślił "inteligentne" hamulce, które same co jakiś czas dosuwają tłoki po to aby osuszyć tarcze...
mam problem z niskim pedałem hamulca w reno megan2 po wymianie zestawów naprawczych na tyle oraz odpowietrzeniu gdy silnik nie pracuje pedał jest twardy jak powinien ale po uruchomieniu opada do podłogi mechanik twierdzi że to pompa,ale jakim cudem kiedy przed wymianom wszystko było ok,może ktoś miał już z tym doczyniena Jeśli z tyłu są bębny to niech...
Witam, mam problem z astrą F przy prędkościach powyżej 100km/h cała buda drga im szybciej tym bardziej. Podczas hamowania słychać "huczenie" i delikatnie pulsuje pedał hamulca. Przy hamowaniu ręcznym objawy takie same. Bębny są proste/hamulce przód wymienione i to samo/ wymienione sworznie i silentblocki wahacza/koła w 100% ok. Niedawno wymienione łączniki...
Proszę zatem sprawdzić sprzegła i hamulce czy przypadkiem nie zacierają o bębny rolek napędowych w pozycji play. Dodano po 2 Jeszcze jedno, czy bęben głowic jest czysty? Rolki prowadzące kręcą się lekko?
Witaj, posiadam ową Tojkę T22 ( z tyłu tarczo - bębny ) i również w tym roku robiłem hamulec ręczny, okazało się że poodklejały się okładziny od szczęk hamulca, które to ocierały o wnętrze bębna. Za nowe linki + szczęki hamulcowe ( bębny w porządku ) wraz z robocizną, zapłaciłem 440 zł. Uważam iż jest to dobra inwestycja, mając na uwadze że przez następnych...
Objawy występowały od nowości, czy dopiero teraz się pojawiły? To jest hamulec bębnowy, więc ewidentnie masz gdzieś bicie. Mimośrodowość na osi koła (mimośrodowość bębna) powodowałaby że w jednym miejscu na obrót koła hamulec by ocierał. Owalizacja powierzchni bębna miałaby tu duży wpływ, do zmierzenia jedynie za pomocą specjalnej suwmiarki do otworów...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Czy to nie jest tak że jak tarcze są krzywe to bicia są na kierownicy a jak bębny to na pedale hamulca. Dlaczego sądzisz że bębny.
Na zdjęciach 1 i 2 widać, że dźwignia hamulca ręcznego jest w pozycji zaciągnięcia tegoż. Trzeba zacząć od poluzowania regulacji na linkach, aby dźwignie wróciły do pozycji spoczynkowej, jak nie będą chciały wrócić samoczynnie to albo jest skorodowana, zapieczona linka (do wymiany), albo zablokowana dźwignia na szczęce, trzeba rozebrać i wyczyścić....
To chyba coś nie tak złożyłeś - hamulec powinien "brać" niżej po wymianie bębnów, w miarę zużywania się coraz wyżej.
Wymiana tłoczków to nie wszystko, zobacz stan okładzin z tyłu, u mnie też ciekły cylinderki z tyłu ale po wymianie szczek wszystko wrocilo do normy i hamulce też powrocily albo kończa ci sie bębny.... ale to niewielki wydatek, niestety nawet w niezniszzczalne clio czasem trzeba zainwestować. pozdrawiam :D
Hamulce szumią z przodu, tył również był wymieniany komplet, szczęki i bębny nowe. Rok 2006r, przebieg 226tyś :D
A kto to wie ? Jesteś jedyną osobą która widziała jak to wygląda po zdjęciu bębna. Wtedy trzeba było oceniać. Jak cylinderek nie trzyma to może trzymac lekko linka albo dźwignia ręcznego.
bębny hamulcowe punto bębny astra bębny
versa podłączenie sygnalizatora polonez wentylator chłodnica elektrozawór pralka siemens
resetowanie baterii kettler sterownik
Czy rozdzielczość 1440x1080 wpływa na wzrok? Jak podłączyć kolumny Altus 200 - instrukcja krok po kroku