Takie zatrzymania co 5 cm, to dla silnika co chwilę będzie rozruch. Nie wygląda mi to na ekonomiczne. Taki silnik długo wtedy nie wytrzyma. Czy dobrze rozumuje? Dobrze. http://www.polpack.com.pl/art/266/sprzeg...
https://obrazki.elektroda.pl/8584426600_... Najpierw podłącz zasilanie pod 30 i 31, a dopiero póżniej, "S" do 30. Nie wiem, czy wystarczy tylko na chwilę dotknąć, czy trzeba trzymać przez cały odmierzany czas. Sprawdzisz - stanie się jasne. Na "P" powinien pojawić się plus napięcia zasilania. Jeśli tak będzie, dobrze byłoby sprawdzić...
Dziękuję Ci bardzo. Do podziękowania za pomoc jest do kliknięcia specjalny przycisk Pomógł. Tłumacz nie chce tego przetłumaczyć. Trzeba przepisać litera po literze. Tekst zabezpieczony przed kopiowałem. Napisałem przecież: Niestety nie da się przetłumaczyć na zasadzie kopiuj/wklej tylko przez przepisywanie tekstu. Ogonki na literach można pomijać....
Nie do końca na na jednej ze stron znalazłem że jest Polski producent znany na świecie jednak nie u nas i maje na swojej stronie jako hamulce elektromagnetyczne lub na niewiadówka również jako elektromagnetyczne a znowu gdzie indziej jako hybrydowe. A przyczepkę i hamulec już oglądałem i mam wrażenie że gdzieśindziej niż na YouTube
wykonam próby na zasilaczu 12V z regulacją Zacznij od pomiaru rezystancji cewki.
Jak byś jeszcze rozrysował z kolorami przewodów skąd wychodzą.
Sprzęgła lub hamulce działają na podobnej zasadzie więc na pewno jest regulacja mechaniczna szczeliny gdyż siła przyciągania maleje wraz z odległością biegunów i od tego trzeba zacząć.
Silnik pracuje w układzie Δ, na 3x220VAC z falownika zasilanego jednofazowo, jak rozumiem, cewka elektrohamulca za to na 400VAC ? Zanim pomogę, popraw ten bełkot :cry:
Ale to i tak były hamulce tarczowe i obojętnie czy mechaniczne czy hydrauliczne czy elektromagnetyczne.
hamulce elektromagnetyczne stosuje sie na wału silnika ( gotowe rozwiązania - silnik z hamulcem, lub na wale z bębnem wciągarki, innych rozwiązan nie iwdziałem - sa to standartowe wykonania i raczej najlepsze - nie ma co komplik0wac sobie życia.Dodam jeszcze ze wystepują silniki ( wciagarki) ktore maja hamulec odśrodkowy ( stozkowy bez zasilania) np....
Jeszcze jedna myśl , w tych wózkach jak jest odłączony napęd do pchania tak właśnie świecą te diody .Na silnikach masz hamulce elektromagnetyczne i tam są styki które dają informacje do sterownika ze hamulec jest odblokowany ręcznie .Jeśli styk jest uszkodzony albo jakikolwiek obwód to będą diody świecić .
Takie wyciągarki to tylko z falownikiem- masz takie pole do zabawy, że aż przyjemnie się tym zajmować. Falownik- praktycznie każdy się nada, byle miał funkcję sterowania hamulcem elektromagnetycznym poprzez swój przekaźnik i stycznik zewnętrzny oraz wbudowany chopper hamowania i rezystor do tego (przydatny przy wodowaniu jachtu) V.
Chciałem podejść podobnie do tematu ale z zastosowaniem sterownika Beckhoff bo taki ma być docelowo na urządzeniu Beckhoff ma bolki funkcjonalne w stylu motion jak dobrze pamiętam. Sam nie tworzyłem takiej aplikacji ale przeglądałem różne rozwiązania i coś takiego rzuciło mi się w oczy. Ze sprzętu było tam: motoreduktor SEW z elektromagnetycznym hamulcem;...
Tak też zrobiłem i okazało się, należy wymienić hamulec elektromagnetyczny, proszę mi powiedzieć, gdzie on jest i jak wygląda ? :)
Napęd hydrauliczny ma tą zasadniczą zaletę, że rozwiązuje kwestię hamulca postojowego oraz hamowania na podjazdach/ zjazdach. Do napędu elektrycznego dojdzie sterownik lub dwa, dwa silniki oraz hamulce elektromagnetyczne. Silnik elektryczny (wraz z przekładnią) o zbliżonym momencie obrotowym będzie większy od tego hydraulicznego. Myślę, że napęd elektryczny...
Dobra, sorry, tyle, że ten typ Pilza jest bardzo rzadko używany. Z reguły są używane hamulce elektromagnetyczne osobno, z prostownikiem, i troche mnie to zmyliło. :cry: Do tego Pilza po prostu wsadzili regulator fazowy, by nie stosować transformatora obniżającego.
Nie widzę realizacji regulowanego oporu za pomocą urządzeń elektrycznych. Chyba że zrobi się hamulce elektromagnetyczne będą drogie. Moim zdaniem najbezpieczniej byłoby to zrobić na pneumatyce sterowanej elektroniką.
najprościej hamować przekładnią ślimakową z dużym przełożeniem (i=80 i=100), bo przekładnia prosta (walcowa) nie ma samohamowności... a hamulce elektromagnetyczne - zazwyczaj droga rzecz... Rocky21 - a gdzie można założyć taki hamulec? pozdrawiam
No tak przedstawione w linku hamulce elektromagnetyczne są jak najbardziej rozwiązaniem problemu ale w moim przypadku trzeba by chyba zmieniać silniki napędowe(2*3KW)razem z motoreduktorami ponieważ nie mam gdzie ich zamontować silnik ma za krótki wałek do hamulca. Także bardzo wysoki jak dla mnie koszt
Wszystko zależy od tego jaka to maszyna. Zwykle wyłącznik awaryjny odcina napięcie obwodów pomocniczych (między innymi sterujących stycznikami) przez co całość traci zasilanie. Jednakże nie zawsze można to zrealizować, i nie zawsze jest to poprawne. Silniki bywają wyposażone w hamulce elektromagnetyczne, jeżeli nie to konieczne może być wykonanie kolejnego...
Witam, takie hamulce mają dość duże tarcie statyczne i wątpię żeby zluzowany już hamulec "popuszczał", myślę że problem tkwi w innym miejscu. Jeśli puszcza hamulec zwiększ napięcie sprężyn. Siła hamowania nie zawsze zależy od szczeliny, zależy jaki to typ hamulca.
Hamulec mocowany jest na 3 śrubach na silniku napędowym. Zdemontuj go i wózek powinien dać się przemieścić. https://obrazki.elektroda.pl/4664637700_... https://obrazki.elektroda.pl/5829236700_...
nasaska ????
Kolego prostowniki nap. Sew działają lata bez awarii. Moze masz na inne napięcie i dlatego się palą Jeżeli chcesz się zabezpieczyć to wyprowadz sygnal z cewki na przekaźnik, a nastepnie do plc czy innego układu do kontroli pracy hamulca. Problem wydaje się bardzo prosty do rozwiązania. Pozdr daro
Witam. W pierwszej kolejności sprawdź samohamowność napędu, tzn czy możesz przesunąć bramę w którąś stronę ręcznie przy normalnie zasprzęglonym napędzie używając dużej siły. Jeżeli tak to wina napędu (zużycie przekładni, łożysk itp..) Jeżeli nie da rady to jest to po prostu bezwładność- duża stosunek masy bramy przy niewielkich oporach toczenia (niektóre...
(at)tomcioadamcio Prosta sprawa, zamontować silnik z hamulcem elektromagnetycznym albo dodać hamulec dynamiczny DC. Ewentualnie skorzystać z falownika.
Witam. Dziękuję za poradę. Gdyby hamulec miał początek i koniec to nie wrzucał bym tematu na forum. Dziesiątki takich cewek robiłem. Tu mamy 3 końcówki-drut można policzyć ale gdzie wykonać odczep? TO JEST PYTANIE. [o foto postaram się]
Witam mam pytanie? Mam silnik trójfazowy z hamulcem na elektromagnes. W puszce podłączeniowej silnika jest odejście na element który steruje tym elektomagnesem i to coś robi mi zwarcie. Odłączyłem to urządzonko i silnik działa ale bez hamulca. Opis tego elementu jest następujący : 220V ~ ; 196 V =. wychodzą z niego cztery przewody: dwa do podłączenia...
Nie będę zakładał nowego tematu chodzi mi teraz o hamulec Warner: WR213A82P3,lub silnik z hamulcem ,CIM CM808-028B.
Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
Zdziwicie się Koledzy, ale jeszcze zdarza się, że użytkownik życzy sobie suwnicę z układami tradycyjnymi z silnikami pierścieniowymi. Są to już wyjątki ale są. Najczęściej jednak są to układy dwubiegowe z silnikami z przełączaną liczbą par biegunów, lub z silnikami zasilanymi poprzez falowniki. Jeśli chodzi o hamulce, a w zasadzie zwalniaki hamulcowe,...
Połącz drugi zestaw przycisków równolegle do pierwszego. ,,Stop" także równolegle ? (at)Jacdiag A co będzie, jak ktoś naciśnie oba przyciski jazdy na raz ? Gdzie mikrowyłączniki krańcowego rozwinięcia i zwinięcia liny czy łańcucha? Gdzie na schemacie jest hamulec elektromagnetyczny, bo większość napędów wciągarek taki posiada. (at)krystofic Ten stycznik...
Hamulec blokuje gdy nie ma napięcia. Chodzi o to by w przypadku awarii czy też wyłączenia wózek był zahamowany bez prądu. Dźwignia rozblokowuje układ żeby awaryjnie wózek dało się przestawić ręcznie.
Jaki hamulec ? Elektromagnetyczny ?
Masz wersję ze zintegrowanym hamulcem elektromagnetycznym? Objaw jest taki, jakby hamulec się przycinał, nie zwalniał.
E 710 - Hamulec elektromagnetyczny: obwód otwarty Temat starawy, ale dopiero teraz na niego trafiłem. Może się komuś przyda.
Problemem nie jest dobranie przekaźnika To co dobrałeś? tylko nie do końca wiem jak powinien wyglądać układ zbudowany w oparciu o przekaźniki i realizujący funkcję przełączania. Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc w tej kwestii. Są możliwe 3 rozwiązania: - włączyć wejście sterujące jednego z przekaźników między wyjście układu a masę, a drugiego między...
Witam! Pomyśl o obciążeniu pompą wodną, wówczas dość łatwo wyliczyć moc: jest to przepływ (można dać licznik) razy wysokość tłoczenia. Dla obciążenia 1kW przeba by przepływ był ok. 100 litrów na sekundę, przy wysokości tłoczenia 1m. Oczywiście, przy wysokości tłoczenia 10m przepływ powinien być 10 litrów na sekundę. Hamulcem elektromagnetycznym może...
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
Poszukuję hamulec elektromagnetyczny do siłownika bramy szybkobieżnej Elektromaten SI 20.90-30.00. nr kat. 30003431 Może ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie moża go dokupić?
Nie napisałeś a ja nie spytałem czy pilarka ma sprzęgło przeciążeniowe, może to sprzęgło wysiada? Jeżeli jednak tak jak napisałeś łańcuch blokuje przy cięciu deski i zatrzymuje silnik (czy tak rozumieć "przyblokowywuje"?) a wcześniej piła cięła dobrze, to widać że silnik stracił moc. Tak zachowują się silniki ze zwarciem międzyzwojowym. To że chodzi...
Witam Opis Twojego układu brzmi bardzo poważnie. Hamulec zasilany jest napięciem stałym więc potrzebny jest do tego jakiś prostownik. Jedna dioda pełni funkcję prostownika jedno-połówkowego a druga jest diodą gaszącą komutację W rozpoznaniu tego elementu niestety nie pomogę. Widywane przeze mnie układy prostownicze hamulca (oprócz 3 diod) miały 2 warystory...
Posprawdzaj oporności i napięcia jest urządzenie bezobsługowe to musi być jakaś awaria
Czy istnieje możliwość wyregulować hamulec elektromagnetyczny w skuterze elektrycznym ZT-15E? jak stanę z góry czy pod górę, to powoli zjeżdża.
http://www.fud.com.pl/index.php?id_page=... Mają gotowe hamulce do wciągarek. Od prostych elektromagnetycznych po elektrohydrauliczne.
Poszukuje jakichkolwiek danych na temat hamulca elektromagnetycznego (indukcyjnego). Szczególnie chodzi mi o obliczenia i dobór cewki w zależności od obciążenia. Pozdrawiam. Mariusz
(at)15kVmaciej Widzę, że Kolega niestety nie zna tej maszyny. Jest w niej 6 (sześć) silnikow. Silnik główny, właśnie ten zmieniony o mocy 5kW i sterowany przez falownik, poprzednio silnik AC/DC o prędkości obrotowej zmienianej zmianą położenia szczotkotrzymacza, przestawianego tzw. silnikiem pilotującym. Następnie widoczny po prawej stronie na górze...
Przy braku napięcia hamulec - elektromagnetyczny zaciska tarczę, włączysz silnik hamulec elektromagnetyczny zwalnia. Przykładowy lub podobne znajdziesz post #3 lub gogle.
Nie widać regulatora PWM czyli sterowanie jest skokowe. W wielu różnych dziwnych konstrukcjach używałem silników z ciężarówek i nie zauważyłem negatywnych efektów. Zakupiłem silnik gdyż myślałem, skoro mają hamulec elektromagnetyczny wiatr nie obróci konstrukcją. Zły pomysł, zamiast tracić energię na trzymanie/zwolnienie hamulca lepiej dopracować konstrukcję.
Koledzy mam pytanie odnośnie takich sterowników. Mianowicie jeden przypadek - wyświetla się alarm AL 02 - złe zasterowanie hamulcem elektromagnetycznym. Błąd znika po ok 15 sek. i jest dobrze. Czy może ktoś podpowiedzieć co to może być i co jest odpowiedzialne za ten błąd? Czy to można samemu naprawić? Drugi problem - zero błędów wózek jeździ wszystko...
Witam - to może być silnik z hamulcem elektromagnetycznym ( luzownikiem ) .
Ech kolejny konserwator się trafił bez znajomości budowy maszyn. Taka przeróbka jest raczej zbyt kosztowna. Po pierwsze potrzebna jest pełna dokumentacja techniczna producenta. Po drugie według niej trzeba przeprojektować napęd wyciągarki pod inny silnik lub całą wyciągarkę oraz całą elektrykę. Oczywiście takie zlecenie wykonać może tylko i wyłącznie...
Silnik pobiera 16,8A silnik ma hamulec elektromagnetyczny oraz jest przed zbiornikiem odprężnik który spuszcza powietrze z węża na postoju. A może ten olej z airpresa jest za gęsty? Dodam że kupiłem nowy zalałem a itak już taki czarny przepracowany. Pytałem już na forum w tym wątku i powiedziano mi że 3kW powinien dać sobie z nim rade z przełożeniem...
Neonówka to nie przyrząd pomiarowy. W dodatku jeśli obwód sterowania hamulcem jest separowany transformatorem, to neonówka świeci w każdym punkcie, chociaż nic nie działa. Hamulec elektromagnetyczny musi wykonać ruch - luzować - wtedy nie będzie grzania. Wystąpi widoczna szczelina (0,5-1mm). Z reguły hamulce i sprzęgła są na prąd STAŁY i wcześniej powinien...
Sprawdź cewkę hamulca elektromagnetycznego. https://obrazki.elektroda.pl/5548950600_... https://obrazki.elektroda.pl/4143024800_...
Silnik z hamulcem elektromagnetycznym, ale przy dużej ilości cykli w krótkim czasie hamulec się szybko skończy... V.
Witam Rozważ tranzystory IGBT. Są znacznie wytrzymalsze prądowo w impulsie od Mos-fet. Równoległe łączenie Mos-fet rządzi się pewnymi prawami, tak aby były one z tej samej "paczki" produkcyjnej. Silnik jest sporej mocy, więc od Ciebie zależy, czy chcesz droższe rozwiązanie stosowane powszechnie w napędach maszyn, czy łączenie rzędu tańszych Mos-fet...
Zostało wszystko zrobione zgodnie z instrukcją sterownika. Autokalibracja zrobiona, enkoder dobrze przełożony do taśmy. Rozmawiałem z serwisantami sterownika Problem jest zbyt wolne zamierania ruchu silnika. Rozważam cztery opcje : A) elektromagnetyczny hamulec ścierny B) nowy silnik z hamulcem elektromagnetycznym C) hamowanie prądem stałym D) samohamowna...
Witam. Mam nietypowe pytanie. Robie samochód na silniku elektromagnetycznym V6 i zastanawiam się jak do niego dorobić hamulce. Odpada hamowanie silnikiem gdyż raczej nie da rady. Myślałem nad hydrauliką, lecz totalnie na tym się nie znam. Próbowałem zrobić coś na elektromagnesie lecz był za słaby. Ma to działać mniej więcej tak że do piasty dociskany...
Mam orbitreka z hamulcem elektromagnetycznym kupionego okazyjnie, z ... zepsutym hamulcem ;-) Okazało się, że to dość banalny mechanizm - do stalowego koła zamachowego zbliża się lub oddala taki kilkunasto centymetrowy łuk z magnesami. Ruch sterowany jest mechanizmem z silniczkiem i mimośrodem. Może da Ci to jakieś wskazówki ;-)
Witam miałem podobny przypadek w skuterze Meyra po zimie i okazało się że skleił sie hamulec elektromagnetyczny.
Silnik najwyraźniej ma zamontowany hamulec elektromagnetyczny- czy ten w ogóle działa/odhamowuje? Ten kabelek to tak se wisi od zawsze? V.
Wina może leżeć po stronie hamulca elektromagnetycznego. Po pewnym okresie użytkowania zdarza się, że nie "odpuszcza" całkowicie.
Marek J hamulec elektromagnetyczny ? A cóż to wyciągarka do suwnicy że hamulca potrzebuje ?
Wyniesienie na maszt elektroniki lekko komplikuje sprawę hamulca elektromagnetycznego, który obecnie mam (elektronika/przekaźniki z potencjometrem) pod dachem, ale kiedy zastosuję dodatkowy kabelek (skrętka), to sterowanie będzie tam, gdzie jest, a przekaźnik będzie wyniesiony na maszt. W międzyczasie dodałem sterowanie hamulcem z poziomu mikrokontrolera...
Tak te diody współpracują z hamulcem elektromagnetycznym wciągarki. Proszę potwierdzić czy diody które wskazałem powyżej będą odpowiednie? Nie mam schematu płytki jedynie co mogę stwierdzić to parametry zewnętrze diod i na tej podstawie potrzebuję zakupić nowe diody i je zastąpić.
Też tak myślę właśnie nad tym rozwiązaniem odcinanie silnika od sterownika PWM i dołączania rezystora zwierającego. Nad zdalnym sterowaniem pomyślę lecz póki nie wyjeżdża poza podwórko takie sterowanie myślę że nie jest konieczne. Fakt awaryjne hamowanie tym hamulcem elektromagnetycznym zostanie na przycisku lub poprzez zdalne sterowanie jak będzie...
Czy ktoś mógłby mi doradzić co jest tego powodem ? Hamulec elektromagnetyczny.
Silnik wysuwa się dokładnie odwrotnie tzn. z pierwszego płaszcza rury, a silnik to (dokładniej stojan) który siedzi w drugiej rurze którego nie udało się wyciągnąć tak żeby go nie uszkodzić oraz hamulca elektromagnetycznego. Na marginesie jaki to programator i gdzie go podłączyć ?
To działa na zasadzie hamulca elektromagnetycznego czy może element w okolicy piasty jest obrotowy? Niestety dystrybutor w poskąpił tej chyba podstawowej informacji.
Za mało danych... Jak ten silnik luzuje linkę? Przez lewe obroty czy ma jakieś sprzęgiełko które zwalnia nawiniętą linkę? Jak działają elementy wykonawcze funkcji kupplung i bremse? Silnik po nawinięciu linki trzymany jest hamulcem elektromagnetycznym?
Witam. A może hamulec elektromagnetyczny i sterowanie które masz, ale to by wiązało się za zmianą silnika.
Dzięki, faktycznie ma hamulec elektromagnetyczny, czyli T1 i T2 to hamulec, ale teraz nie wiadomo jakiego napiecia on potrzebuje. Da sie podłączyć te czujniki temperatury bez użycia sterownika?
Wygląda na starego Bauknechta albo AEG z hamulcem elektromagnetycznym, po którym tylko wielka puszka przewietrznika została :D . No cóż, można go zbadać 1 kilowatowym falownikiem na 220 VAC włączając funkcję autostrojenia. Po odczytaniu parametrów z falownika np. natężenia prądu, będzie można coś się dowiedzieć w miarę dokładnie.
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
Który numer na tym rysunku to hamulec elektromagnetyczny? Mój silnik kończy się użebrowanym elementem (44). Nie ma elementów 50 - 53, ale to jest chyba enkoder. Jak sprawdzić hamulec i sprzęgło?
Moc nominalna prądnicy to jest taka moc, jaką prądnica może oddawać w przewidzianych dla niej warunkach (np. czas pracy, temperatura otoczenia itp.). Zwykle moc nominalna jest powiązana ze sprawnością: jeśli sprawność jest 85%, to prądnica o mocy 850W będzie "w sobie" traciła moc zamieniając ją na ciepło w ilości 150W, ale to też oznacza, że jej oporność...
Witam Proponuje hamulec elektromagnetyczny tarczowy Będziesz musiał dobrać go do wagi bębna Jeśli możesz wstaw fotografie urządzenia Pozdrawiam Jacek
Sądzę, że to nie wał. Dalej sądzę, że to hamulec. Jest tam taki hamulec elektromagnetyczny którego celem jest szybkie zatrzymanie noża po wyłączeniu kosiarki.
Najprostszy sposób wyhamowania silnika to po prostu zwarcie jego wyprowadzeń. Powstaje wtedy cos w rodzaju hamulca elektromagnetycznego który myśle ze powinien wystarczyć w tym przypadku.
Myślę, że jeśli oprócz małych przesunięć są potrzebne i większe, to oprócz silnika potrzebny będzie hamulec elektromagnetyczny (przesuwamy silnikiem o pół milimetra, blokujemy hamulcem i dokładnie ustawiamy piezoelektrykiem) - sam piezoelektryk ma mały zakres ruchu, a silnik bez hamulca może nie trzymać dość stabilnie.
Tokarki z którymi miałem do czynienia miały włączany silnik, który pracował cały czas. Natomiast włączenie napędu wrzeciennika odbywało się dźwignią. Można było włączyć obroty prawe i lewe więc zapewne jakieś sprzęgło jest. Do tego dochodzi napęd wałka posuwu i śruby pociągowej do gwintów. Choć tutaj mechanizm włączania posuwu nazywał się "zamkiem"...
Wygląda na to, że pierwsze trzy zaciski- silnik, drugi zestaw- wentylator wymuszonego chłodzenia, trzeci- hamulec elektromagnetyczny. Nie masz wyraźniejszego zdjęcia? V.
Zastanawiam się, czy obok krawędzi wiertnika z magnesami nie nawinąć uzwojenia. Czyli zrobić coś, co przy okazji stanie sie hamulcem elektromagnetycznym. Ludzie, kiedy przestaniecie wierzyć w szarlatanerię, ponad 100% sprawność i 300% cukru w cukrze?
Morph13 To już jawne przyznanie się do ujawniania praw autorskich ABB. :-) Jeśli ktoś opublikował książkę to raczej praw autorskich nie naruszy bo komercyjnej produkcji raczej kolega nie będzie prowadził, no ale różnie to bywa. Takie rzeczy to proszę na priw pisać. Co do przekładni masz rację jednak nie do końca. Przekładnia zależy od założonej szybkości...
Sterowanie ciśnieniem - ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekroczyło 13bar. Przyczyną: Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego
ABS: połączenie pinów A i K w złączu diagnostycznym 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie...
Można to wykonać z silnikiem DC stosując czujnik, licznik obrotów i hamulec elektromagnetyczny ale i to nie gwarantuje zatrzymania silnika dokładnie w tym samym punkcie, możliwe lekkie przesunięcie.
Witam, mam identyczny problem, wymiana kondesatora rozruchowego/pracy nic nie wnosi. Czy udało się jakoś rozwiązać problem ? Witaj niestety problem nie został rozwiązany. Podmiana całej elektronik z nowego napędu nic nie daje, praca napędu się nie zmieniła. Zdecydowałem się całkowicie wymontować silnik z rury. Po wyjęciu silnika (da się to zrobić)...
Tak naprawdę to po co to budować jak to jest już dawno zbudowane.Może to przerost formy nad treścią ale zadziała na pewno :D http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_ele...
Zapewne potrzebowałbyś hamulca elektromagnetycznego. Możesz spróbować podłączyć jakiś silnik dc i sterować go poprzez pwm, ale moim zdaniem skóra niewarta wyprawki na potrzeby amatorskie i napinacz mechaniczny załatwi problem.
Ale ja tu nie widzę żeby silnik był odłączany od falownika. Stycznik jest ale na zasilaniu falownika. Silnik spory i duże koło zamachowe może generować na zaciskach silnika napięcie w czasie gdy falownik już stracił zasilanie i jego część "myśląca" się wyłączyła. Ja bym myślał nad jakimś hamulcu (elektromagnetyczny, mechaniczny itp.).
Kiedy ja opiekowałem się suwnicami 2T (lata 80-te i 90-te), to do wciągarki stosowano silniki dwubiegowe klatkowe z hamulcem elektromagnetycznym. W ogóle nie widzę sensu stosowania innego rozwiązania, ani z falownikiem, ani z silnikiem pierścieniowym. Nie zapominajmy, że komplikowanie zagadnienia nie czyni go bezpieczniejszym.
Temat rozwiązany częściowo. Softstart sprawdza się przy jeździe wózkiem, mniej przy podnoszeniu i opuszczaniu. Start silnika podnoszenia działa jak należy, przy zatrzymaniu problemem jest hamulec elektromagnetyczny działający zerojedynkowo. Z tego powodu rampę stopu softstartu ustawiłem na zero.
Przedmówca ma rację. Przykład: właśnie taki napęd mój klient uparł się wymienić na nowy Came BX Strong a ten oddał za darmo. Wymiana WSZYSTKICH łożysk i uszczelniaczy kosztowała 120 zł, zespół nowych krańcówek z Came BX - 60 zł (pasuje PnP), centralka Elmes STP to 150 zł. Czyli generalny remont jakieś 350 zł - i tysiączek w kieszeni. No - ten mój aparat...
Układ wykonawczy to silnik pompa hydrauliczna czy blok zaworów + wyłączniki krańcowe. Stycznik jest elementem sterującym. No to zależy, czy na płaszczyźnie elektryki (sterowania), czy już mechaniki. Myślałem, że siedzisz myślami w sterowaniu. Ale nie ważne. Z tego co pamiętam, to mamy dwa silniki: jeden napędzający przekładnię śrubową docisku, sprzężony...
Stosunkowo często (kilka procent użytkowanych) do uszkodzenia klatki dochodzi podczas pracy silników wciągarek z hamulcem elektromagnetycznym. Ale wątpię, aby to było w tym przypadku.
Silnik krokowy ma jedną wadę moim zdaniem; potrzebuje prądu i do obracania się i do utrzymania zadanej pozycji - a to powoduje (z racji na zasadę działania) nagrzewanie się samego silnika i stałego zasilania. Można się tego łatwo pozbyć, robiąc zaciskowy hamulec elektromagnetyczny. W momencie, gdy silnik nie pracuje, to sprężyna zaciska hamulec. Kiedy...
W ustawieniach falownika rampy startu i hamowania są odpowiednio skrócone? Hamulec elektromagnetyczny też ma spory czas zadziałania... No i nie napisał Kolega nic na temat szybkości ruchu w.w windy...
Witam - tak wygląda opis gniazd oraz pinów regulatora ; https://obrazki.elektroda.pl/8795733400_... Dodano po 6 Czerwone gniazdo dwu pinowe - hamulec elektromagnetyczny , gniazdo niebieskie cztero pinowe przewody ładowania akumulatora , piny 5 oraz 7 włącznik ( stacyjka - na 7 jest bezpiecznik ) . Dodano po 3 Proszę podać symbol tego...
hamulce magnum hamulce rygiel elektromagnetyczny dzwonek elektromagnetyczny
przewody fazowe kolory uchwyt samozaciskowy wiertarka philips ustawienia fabryczne
mercedes kaczka mercedes kaczka
Opis kostki ISO do radia Blaupunkt CD30 Jak podłączyć 5-przewodowy silnik indukcyjny pralki?