Chciałbym zamknąć ten temat przepraszam że tak późna wina tkwiła przy czyjniku ESP pod tylną kanapa, coś było z nim nie tak i nawet gdy samochód stał to czujni chciał go wyprowadzać z poślizgu i tym samym blokował któreś z kół... po wymianie czyjnika na nowy problem zniknął.
Problem pojawił sie po wymianie peknietego wężyka hamulcowego w przednim kole. Samochód dojechał prawie bez hamulców. Po wymianie uszkodzonych przewodów oraz odpowietrzeniu pedał jest twardy, lecz po zapaleniu auta zaczyna powoli schodzić do podłogi. Nigdzie nie widać wykieków płynu. W dodatku podczas jazdy zachowanie jest następujące- przy pierwszym...
Tu jest dobrze opisany system Teves http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomow...
Na pewno serwo No nie do końca - spuchnięte gumki, czy wytarty próg w korpusie pompki też mogą przytrzymywać tłoczki. Tyle że sprawne serwo trafisz na każdym złomowisku, z używaną pompką gorzej.
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
nic sie nie stanie ale lepiej jak podjedziesz gdzies na komputer i odblokują tobie zaciski przez komputer
Pompa prawdopodobnie się zacina , stąd błąd czujnika ciśnienia , padał zwolniony a komp widzi w układzie ciśnienie stąd te błędy
Witam !! U mnie jest identycznie najprawdopodobniej do wymiany jest akumulator ciśnienia (czarna gruszka na agregacie),po dłuższym postoju świeci się lampka od ręcznego bo jest za małe ciśnienie w układzie i dopóki pompa nie dobije ciśnienia lampka nie zgaśnie. pozdrawiam tu jest ciekawa stronka na temat tego abs : http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Tak jak pisze kolega "pioart" sprawdzić tylne hamulce, dobrze złożyć samoregulację, może szczęki się cofają do zera.
bębny zdjąć, oblukać jak pracują linki i dźwignie ręcznego przy szczękach, a przy okazji czy nie ciekną cylinderki. jak nie wiesz o czym piszę do z autem do fachowca bo to są hamulce
Dzisiaj jadę naprawić te moje hamulce...
Możliwe, że uszkodziłeś koronkę lub co bardziej prawdopodobne jeszcze masz za dużą szczelinę pomiędzy koronką a czujnikiem. Przy uszkodzonej koronce, widziałbyś różnicę prędkości. ABS się załącza, bo właściwie nie czyta impulsów, reaguje więc na "zablokowane koło". Sytuacja bardzo niebezpieczna, bo odłącza Tobie hamulce. Możesz doprowadzić do wypadku!
Proponuje dobrego mechanika który wie jak działają hamulce w aucie.
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Witam jeszcze coś pompa wakum sprawna? jak hamulce lekko hamują ?.
hamulce dzialaja normalnie a ABS nie robi
Podjedź na stację diagnostyczną, może amortyzatory padły, przy okazji sprawdzą hamulce.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
[url=http://wiki.ross-tech.com/index.php... TU
Zapowietrzyłeś pompe hamulcową i abs odpowietrz najpierw pompe jak nie ma odpowietrzników na pompie popuszczając rurki idące do abs W ten sposób nie odpowietrzy pompy nawet wiadrem płynu.
Ponownie wyreguluj pedał, tak aby nie paliły się stopy i odpowietrz hamulce bez włączonej stacyjki.
Sytuacja jak u mnie.Wyjmij bezpiecznik ABS/ESP i pojeździj.Wrzuć do auta klucz płaski 11 co by w razie czego popuścić płyn na pompie jak zblokuje koło.Daj znać czy po wyjęciu bezpiecznika blokują się hamulce.
Witam mam podobny problem który był już tu poruszany. Mianowicie podczas jazdy nagle hamulce zaczęły same hamować, gdy auto stanęło zapaliły się ABS i ESP. Po zgaszeniu silnika odczekaniu chwili odblokowaly sie. Po tygodniu znów to sam ale już nie puściły, odpiłem ABS odpowietrzyłem serwo po chwili hamulce puściły, no ale wiadomo problem dosyć uciążliwy....
z opisu wskazuje na powstałą nieszczelność podciśnienia wspomagania hamulca(servo)
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Jazda z kontrolkami to jazda BEZ ABS I ESP. Ale można kontynuować jazdę dalej. Hamulce będą hamować.
Przewody hamulcowe elastyczne są nowe bo były takie "opocone" to zmieniłem.
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Odepnij na chwile akumulator podloncz wykasuj błedy i powinno smigac . Miałem tak swego czasu . Pozdrawiam Błędów ogólnie nie ma i nie ma co kasować. To co opisałem to jest widoczne tylko w kodach obsługi. Dodano po 1 to która ci miga żółte P przekreślone ? Dodano po 1 kod błędu: 04108-rodzaj usterki; 013 Zapalił MIL: nie, aktywny:tak , zapisany:tak...
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Czy w tej chwili jak wciśniesz hamulec na zgaszonym silniku i odpalisz silnik to pedał zejdzie niżej? Podczas normalnej jazdy grzeją Ci się tarcze?
Sprawdz wszystkie parametry wspomagania mógł nie wytrzymać sterownik .Czujnik kąta skrętu może być wypadkową zamiany biegunów mają też wpływ na to usterki w ABS i hamulce ręcznym
3 min w internecie: Swap VR6 ,podstawy - silnik + skrzynia z wiazką - wozek golf 3 VR6 ,przedia bekla corrado VR6 lub Passat - chłodnica np G60 z krotkim wentylatorem - połoski GTi + przeguby VR - licznik - pedały - kwestia rozwiazania zmiany biegow - kwestia hamulcow Chciałbym zamontować hamulce od tego Passata 5x100 czyli przeguby zostają od Vr,...
Sam sterownik będziesz miał ciężko dostac, zazwyczaj są w komplecie z pompą. Kup najlepiej cały zestaw. Używany na szrocie nie będzie drogi. Samemu dasz rade wymienić, tylko pamiętaj że trzeba odpowietrzyć hamulce potem.
Dzięki za opinię. Poszukam elektryka. Hamulce działają normalnie tylko wyskakują te błędy, co też jest zastanawiające. Dodano po 12 robokop pytasz o to samo co ja? Nie wiem czy ma to jakiś związek ze sobą, ale wolę zapytać, bo może ktoś już miał taki przypadek, lecz widzę że postacie typu "nie mam nic do powiedzenia, ale chętnie dowalę" czekają w pogotowiu...
Piszesz że na zapalonym hamuje, czyli na zgaszonym jest dobrze?
Raczej nie nawet jakbyś kład do oporu to raczej małe szanse na takie spalanie. tylnie hamulce nie trzymają? Jak mierzyłeś spalanie?
Wypiąć się na pewno nie wypieła bo dociskałem ją ręką gdy druga osoba wciskała hamulec.
Przypuszczam, że układ hamulcowy został niewłaściwie odpowietrzony. Auto z ABS-em należy nieco inaczej odpowietrzać - na forum są informacje. Dziwne, że zaciski po regeneracji a klocki "trzymają". Czy po podniesieniu kół (na zimno) koła lekko się obracają. Może lekko trzymają klocki i podczas jazdy grzeją się tarcze, następnie płyn hamulcowy po zagotowaniu...
No wybacz ale inwestowanie 70% wartości przedmiotu by naprawiać mija się z celem. Tyczy się też aut. Niedawno robiłem Passata B5, hamulce, zawieszenie i ogólnie wszystko co wymagało naprawy. Samochód wart w mojej ocenie ze 2k pln a klientka zapłaciła bez marudzenia prawie 6k za tą naprawę. Takich klientów mam więcej, których stać na nowe ale nie chcą...
Płyn hamulcowy jest higroskopijny, chłonie wilgoć, która zamarza na mrozie, to powoduje takie efekty, a jeśli dodatkowo wężyki elastyczne są popuchnięte od wewnątrz, płyn się nie cofa i hamulce blokują.
Wiem, że banał, ale może hamulce łapią?
Cel miałem przebić nim bariere 200 koni mechanicznych, ale widze, że chyba mam na to nikłe szanse... Z drugiej strony można zobaczyć taki projekt: https://www.youtube.com/watch?v=nt-02S7-... Ponieważ 201 KM to już powyżej 200KM , można założyć że można przebić barierę 200KM. Pozostaje pytanie o ile ;) ? Ważną kwestią jest też w jakim stanie technicznym...
A może to kwestia odpowietrzenia sprzęgła? Były 2 lub 3 sytuacje, gdzie wpadł pedał sprzęgła do końca, wtedy wystarczyło go wyszarpać i przepompować. Jakiś dłuższy czas temu był wymieniany zbiorniczek od płynu hamulcowego, bo stary się rozleciał. Hamulce zostały odpowietrzone, ale o sprzęgle się zapomniało.
Z logów, nie wygląda najgorzej. Powietrze w oponach sprawdź, oraz czy hamulce z tylu nie trzymają.
Człowieku, skasowaniem błędu nie naprawisz usterki, ona jest i będzie pikać. Masz to naprawić i nie będzie pikania, czy ciężko czytać ze zrozumieniem? Jeżeli oczekujesz innej odpowiedzi niż powinna być to wywal ten buzzer co pika i pojedziesz do Polski bez pikania. No ludzie kochani, kupił passata i nie wie nawet że te hamulce z tyłu to udręka.
Prosze bardzo Pozdrowienia Darek
Piny 12 i 27 to prawy silnik, 14 i 29 lewy, 13 i 15 stałe plusy, 28 i 30 masy.
Problem jest w sterowaniu pracą silnika. Odczyt błędów, np. wypadanie zapłonu lub problem z przepustnicą. Choć dziwne, że aż tak osłabia działanie hamulca.
Nie odpowietrzy. poprawnie.Będzie prawie dobrze ale to nie to,zacisk niestety trzeba kupić.
A kto zmieniał tarcze?
Możliwe, że problemem jest pompa vacum A hamulce są w porządku? Jak zachowuje się pedał?
Diagnostyka. Masz elektrohydrauliczne wspomaganie ukł. hamulcowego, związane z działaniem układu ABS. Napraw ABS, będziesz miał lepsze hamulce.
Odkąd walczyłem z tymi zaciskami, to ustawiłem sobie właśnie taki awatarek :D (zasada działania zacisku el.). Tam, bez poboru prądu nie zdążysz pomierzyć nic. Odepniesz wtykę od zacisku, zapniesz żarówkę 21W i tylko raz się zaświeci i sterownik odetnie zasilanie, bo zbyt niski pobór... Tak się dzieje, kiedy zacisk się przycina. Ja podaję napięcie bezpośrednio...
Miałem to samo. Dziś auto jest na szrocie, sam wypadlem z drogi. Pozdrawiam. Jezdzisz takim super passatem to zadbaj o hamulce zamiast pytać jak 13 latek na forum lekarskim.
Pompa wymieniona. Samochód zaczął lepiej się zbierać no i hamulce dużo lepsze. W starej pompie poszedł tylko ten króciec a w środku po 300tys wszystko było gładkie.
Wtedy jak świeci to ABS Ci się wyłacza i robią się "normalne hamulce" w każdym razie tak powinno być.
Zablokowany korektor siły hamowania, z tyłu w okolicach tylnej belki. Ponadto jeśli ABS jest, to ma działac, w przeciwnym przypadku z racji specyficznej budowy pogarsza hamulce.
Witam, potrzebuję pilnej porady odnośnie naprawy hamulca ręcznego w VW Passat b6. Hamulec ręczny został wymieniony na nowy gdyż Stary był popękany po wymianie na nowy ręczny dalej nie działa i ciągle wykrywa jakiś problem. Jest to coś związanego z elektryką czy może ja coś mogłem źle zrobic?
Jeżeli jest ABS to hamulce są wspomagane przez elektryczną pompę a nie jakieś podciśnienie z silnika.
Jeżeli to kombi-sprawdź przewody w tzw. przelotce klapy bagażnika. Lubią się łamać i dzieją się cuda, no i sam czujnik przy pedale hamulca.
W puszce sterownika EPB pod tunelem środkowym jest czujnik z którego korzysta ESP. Świrowanie tego czujnika lub zaniki komunikacji z epb mogą powodować błędy w esp skutkujące jego wyłączeniem. Nic więcej się nie dowiesz bez odczytu błędów z auta.
Czujniki masz sprawne? Mam na myśli sprzęgła i hamulca.
Tu nie widać ile konektorów jest włożone do wtyczki klocka. No dobra, a zobacz na klocku, jaki tak masz wtyk, ile przewodów wychodzi z klocka ? W grupie VAG hamulce klasyfikuje się wg PR, ja w swoim pamiętam że miałem PR=1ZA i klocek miał jeden przewód.
W Passacie Tdi, kombi (99 rok) nie działają mi prawidłowo hamulce, naciskam na pedał, a ten leci do końca, a samochód ledwo się zatrzymuje, do tego ściąga w lewo. Co może być nie tak ? Dodam że niedawno wymieniałem płyn hamulcowy, ale mi się płyn skończył w zbiorniczku jak pompowałem :oops: Później odpowietrzałem zgonie z zasadami, znaczy od najbliższego...
Spróbuj przyciskiem kilka razy pod rząd blokować hamulec.
Wyglada na to jakby brakowało sprężyny odpowiadającej za odbijanie i powrót pedału . Może jakaś sprężyna która była przymocowana do samego mechanizmu pedału hamulca.
Laguna II nie gnije w ogóle. Ma mocno przeciętne diesle, dobre silniki benzynowe (drobne awarie cewek Sagem), średnio pojemne wnętrze, mocne hamulce, dobre wyposażenie, średnie zawieszenie. Ciche wnętrze. Passat B5 jest samochodem znacznie starszym, silniki TDI mają dobre opinie, benzynowe również. Zabezpieczenie przed korozją OK, wyposażenie OK. Laguna...
Ale te Hella pagid są w takiej samej cenie jak ATE. Które lepsze? Załóż Pagid-a i będziesz zadowolony...we flocie samochodów sprawdziliśmy chyba wszystkie możliwe kombinacje...na Pagid nie było żadnych problemów a hamulce żyleta.Na ATE uważaj jest dużo podróbek.
Nawet przez internet można to załatwić. Kupowałem kiedyś tarcze i klocki na allegro. Sklep miał w ofercie sprawdzanie po VIN. Wysłałem maila i na następny dzień wiedziałem czy hamulce z aukcji pasują do mojego samochodu.
Podaj Vag number i component z ABS. Zresztą sam sprawdź z tego co ci wygenerowałem:
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
stop świeci ,esp zapala sie nawet nie wciskając hamulca
Chce wymienic modul recznego bo po wymiane przycisku przez 2 miesiace mialem spokoj i znowu kontrolki swieca i sygnal dzwiekowy. Jak zaciagne reczny to lipa! Nawet odlaczenie aku nie pomaga wiec chce wymienic modul moze to jego wina? Od czego zaczac rozbiorke panelu srodkowego by sie do niego dostac?
Cześć wszystkim. Zastanawiam się nad kupnem golfa jedynki. Oryginalnie siedzi tam 1.1 jak się nie mylę ale sprzedawca przebudowal zawieszenie i hamulce że samochód znieisie więcej jak 1.1 Samochód posiada 4 hamulce tarczowe, zawias od passata (rocznik?) I parę innych rzeczy. Sprzedawca miał w planach wsadzić 1.8 G60 (nowy kompresor, nowe tłoki, pierścienie...
witam mam passata 1994 rok mam problem z odczytaniem numeru czujnika prawego tylnego koła hamulce bębnowe a pod siedzeniem kabelki wyglądają tak to właśnie wtyczka od czujnika proszę o pomoc:cry::?::cry::?::cry:
W passatach B3 nie wszystkie typy mają typowe serwo do wspomagania i uszkodzenie systemu może powodowac twardy pedał i słabe hamulce .Nie znam dokładnie nazwy tego typu ABS ,jak potrzebne to jutro zerknę,a nawet fotkę mogę wstawic.Mam coś takiego na regale w magazynie.
Tak został wymieniony włącznik hamulca ręcznego. Dzięki
Kolego chyba źle zrozumiałeś........Więc tak...jeśli vacum była by słaba odczułby na hamulcach, egr i turbo, natomiast jeśli nieszczelność (tu zależy gdzie) ale zapewne reszta nie działała by prawidłowo (hamulce również). Jeśli była by nieszczelność na ścianie grodziowej to na pewno miałby słabe hamulce....ehhh mało powiedziane, hamulców by nie było....
kosztami eksploatacji i naprawami które mogą dojść średnio do 40 tyś.zł rocznie. Ile? Może 100k? Jak ktoś kupuje samochód za 10k to na pewno nie wyda na niego więcej jak 1-2k poza paliwem i OC. Przegląd przechodzi to po co cokolwiek naprawiać? To auto to i tak agonia. Zamiast wydać więcej jak 5k to lepiej kupić drugie za 2-3 lata. Nikt nie kupuje auta...
W VCDS sprawdź, czy masz sprawne czujnik sprzęgła i hamulca.
Wymiana sterownika hamulca ręcznego i kodowanie załatwiło problem.
Trzeba usunąć zmywaczem do hamulców warstwę konserwacyjną z tarcz przed montażem i tyle. Hamujemy normalnie tyle ile trzeba... Skąd te pomysły... Owszem, nie można zarypać mu sandała z 200tu do zera za pierwszym razem bo zniszczysz ale hamujemy normalnie. Proces "układania" się klocków do tarcz trwa od 50 do 500km w zależności od twardości materiałów...
Bez podania kodów błędów, strzelam ze zamarzł serwomechanizm hamulca ręcznego.
Wiem. Na razie sprawa stoi w miejscu. Ja nie mam czasu, kumpel wcale, a auto stoi. Prawdopodobnie przez ktoś inny będzie mu to robił, ale i tak podpytam co i jak, w końcu może ktoś skorzysta.
Tak powinno być.
Witajcie, mam problem z hamulcem ręczny, miga kontrolka ręcznego plus przycisk, na ta chwile nie mogę tego zrobić, dopiero po nowym roku. Otóż, aby uniknąć rozładowania baterii, bo auto będzie od niedzieli stało tydzień pod chmurką, chciałbym wymontować bezpiecznik od ręcznego, z tego względu, że kontrolki mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki dalej migają,...
Czyli do wymiany mam w takim razie przegub, łożyska się nie czepiam bo nie wyje, te hamulce do sprawdzenia, i zawieszenie takie: http://allegro.pl/zestaw-zawieszenia-mas... (550zł) plus do tego 2 x końcówki na lewą i prawą stronę (jest jakaś różnica?) http://allegro.pl/koncowka-drazka-audi-a...
A czemu zabrakło tych informacji w pierwszym poście? Za chwilę się okaże że masz założone sprzęgło od zupełnie czegoś innego, i stąd całe zamieszanie. Pedał stawia oór od samej góry i w stanie spoczynku jest równo z pedałem hamulca?
Pompa ABS została wymieniona. Hamulce działają elegancko i wszystkie kontrolki od hamulców z deski rozdzielczej zniknęły. Jeszcze dodatkowo był zapieczony tylny tłoczek aż klocek hamulcowy był zjechany i zpieczony że się kruszył.
Sprawdź czy hamulce przypadkiem nie trzymają lekko podczas jazdy. Poznać to można po gorących felgach po jeździe na szybkiej trasie.
Jak żarówki ok, bezpieczniki ok to do wymiany czujnik pedału hamulca.
witam wyskakują mi błędy 00778,00810 to jest od pompy abs sprawdzałem na kilku programach cały czas jest to samo brak kodowania pompy abs wymieniłem już całe serwo z pompą hamulce igła ,no i z lampą 014042,02656,02657,01539,02234
Auto hold masz pod górkę To zależy od samochodu i jego wersji, różnie z tym bywa. Auto Hold działa tak:jak się zatrzymasz i wciśniesz na moment pedał hamulca to hamulce się zaciągają, nawet na równej drodze. W b6 tak jest że bez zapiętych pasów musisz ręczny zwolnić przyciskiem. Jak ostatnio byłem swoim b8 na przeglądzie to przy włączonym Auto Hold...
Witam mam problem z moim passatem b5 98 r 1.9 tdi. Jakieś 1.5 roku temu wymienilem tarcze i klocki z przodu po przejechaniu z 200 km przy prędkości 10 15 20 km/h i zachamowaniu zaczely tak strasznie piszczec. Jeszcze raz wszystko rozebralem wyczyscilem przesmarowalem prowadniczki i przestalo piszczec. Natomiast zauważyłem że alufelgi mialem az czarne...
Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze??? Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS. Wielkie dzięki za każdą radę!!
Witam, mam problem z hamulcem recznym w passacie b6, dzisiaj po myciu samochodu nie moge oblokowac hamulca recznego jest dzwiek zwolnienia ale ani rusz :( pali sie kontrolka przekreslone P i czerwony wykrzyknik co zrobic jaka przyczyna?
https://obrazki.elektroda.pl/1791229100_... Po dlugiej przerwie chciałbym powrócic do naprawy tego nieszczęsnego komunikatu P. Czy uszkodzony sterownik EPB moze wyświetlać komunikat na desce P, mimo ze hamulce postojowe prawidłowo pracuja, to znaczy załączają sie oba silniki, i zwalniają klocki. Nie pasują mi kolory i numeracja na...
dość dziwna usterka. Sam mam passata i poloneza. bicie na kierownicy w poldku mam powyżej 140km/h. Piszesz że po 1km przestaje bić. wygląda jakby auto było zastane i hamulce złapały (w każdym przypadku). W passacie też łapało mi przednie prawe koło i okazało się ze przewód gumowy łapał powietrze a z tyłu w lewym kole odpowietrznik puszczał. W poldku...
Dzięki za radę
passat hamulce passat hamulce płyn blokują hamulce passat
sonda hydrostatyczna twingo kontrolka silnik niski ciśnienie oleju silnika
łódki zanetowe mikro spawarka inwertorowa
Kabel zasilający wyświetlacza nawigacji Citroen C4 Picasso 2009 - opis i diagnostyka Jak rozpoznać gaz R134a w systemach chłodniczych?