Pewnie uszczelniacz tłoczka wciągło pomiędzy tłoczek a gładź. Odkręć odpowietrznik i dużym śrubokrętem lub łyżką wciśnij trochę żeby wyjąć klocki i musisz zdjąć zacisk z koła.
Panowie gdyby to były hamulce "Lucasa" to rozumiem że może i ostre, ale te? Te hamulce to są "zwalniacze" a nie hamulce.
to co ty tym polonezem chcesz latac pod dwiestowy ?? Moze malo powietrza, zapieczone hamulce
Treaz jest lucas ale moze to zmienie z tym ze nie mam jeszcze pomyslu na co... chyba ze most nie wytrzyma mocy nowego silnika wtedy most pujdzie z volvo i beda nowe hamulce :-)
W prawym kole po prostu starło samoregulator. Wymieniłem go. Hamulce eleganckie.
Witam. Mieliśmy w pracy Poloneza z silnikiem Forda Sierra 2.0 o mocy coś ok. 103 koni. Most wytrzymał ale zawieszenie i hamulce nie zdawały egzaminu. Auto długo mieliło zanim się rozbujało a hamulce były za słabe jak na takie przyspieszenie i moc.
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
Jeżeli nawet wejdzie i poradzisz sobie z elektryką itp pamiętaj o zmianie hamulców bo auto nie tylko ma jechać ale przede wszystkim ma się zatrzymywać ,a już seryjne hamulce z Poloneza do za mocnych nie należą
Polonez 1.6GLI mojego ojca (od nowości, kupiony w salonie w1995r) przejechał ok 200tys. do momentu sprzedazy i wiem ze nadal jeździ. W czasie eksploatacji wymnienione było: tarcza sprzęgłowa, moduł zapłonowy i normalnie zużwające sie elementy. Silnik od początku do końca był zalany elfem 15W40. Można spodkać naprawde dobry silnik w polonezie, u mnie...
Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
Witam. Posiadam poloneza z 96 roku i mam problem z hamulcami z którym sie spotykam pierwszy raz. Gdy silnik jest wyłączony to przy każdym naciśnięciu pedału hamulca czuć solidny opór (pompa nie działa). Po włączeniu silnika gdy nacisnę pedał dość szybko to również auto zahamuje a hamulec od razu wysoko twardy, jednakże gdy powoli wciskam pedał (około...
Witam. Jezeli to nie zaplon, choc ja bym przy tym przystał. Mechanik sprawdził go na wolnych obrotach a nie wiadomo jak sie zachowuje podczas zmiany obrotow, obciazenia.No ale jezeli to jest sprawne to pozostaja jeszcze opory toczenia, moze hamulce trzymaja???
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Witam mam pytanie.Jaki płyn hamulcowy zalewano fabrycznie do poloneza (rover) 1995 r. hamulce Lucas.DOT -jaki nr.
Witam; mam pytanie do Was. Jaka może być przyczyna blokowania przednich kół w Polonezie r.96 hamulce "lukas"? dodam, że najpierw wymieniłem klocki a potem pompę-teoretycznie tłoczki"chodzą" będę bardzo wdzięczny za pomoc-pozdrawiam:cry:
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
jak swego czsu miałem kaszla to 1 pióro orginał te z tulejami i 1 z trabanta. Była gleba i dobrze się prowadził.I amorki z VW Polo. I hamulce tarczowe z Poloneza... Ah te czasy , sie siedziało do 2 w nocy.....:D
Jeżeli przewód nie cofa płynu (rozwarstwił się w środku) możesz to sprawdzić w nastepujący sposób - poluzuj i przykręc odpowietrznik, wypłynie trochę płynu wtedy beben powinien się swobodnie kręcić, po ponownym naciśnieciu pedału hamulca bęben ponownie będzie zablokowany
Ja raz eksperymentalnie (tych specjalnych smarów jeszcze nie było) zastosowałem przeźroczysty smar silikonowy w tłoczkach z tyłu w Polonezie (hamulce tarczowe). Miałem odtąd z tym spokój przez parę lat, aż go sprzedałem.Smarować smarem mineralnym to zbrodnia/samobójstwo (niepotrzebne skreślić) - guma spuchnie na 100%.
Kingoroot powinien dać radę z takim staruszkiem. A co do usług google, ładuj microg, albo znajdź już gotowy ROM z owymi. Tylko co z tego, że masz dobry sprzęt i dograsz sobie soft z adekwatnym API do googla, jak same aplikacje będą jednym wielkim problemem... Tu możesz mieć już ciężko ze znalezieniem właściwej wersji i obsługą nawet YT. Cytując klasyka:...
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Nie o to mi się rozchodzi takie to ja mam teraz zamontowane na samochodzie chodzi mi o wymianę całego układu hamulcowego z przodu inne zaciski oraz Tarcze o większej średnicy, z czego ktoś coś przystosował niefabryczne mocowane do Poloneza, bo takie hamulce to ja mam teraz i po 5-6 hamowaniach z większej prędkości to bym je spalił...
albo lekko praktycznie nie odczuwalnie obcierają Ci hamulce lub powoli siadają łożystka kół
Jeśli na tłoczku są nawet minimalne wżery korozji, to czyszczenie i składanie nie ma najmniejszego sensu, kup nowe tłoczki, gumowe osłonki i specjalny smar ( w motoryzacyjnym będzie wiedział co ma Ci dać). Jarzmo też musi być czyste tak żeby klocki mogły luźno się poruszać. Ja mam 125p i u mnie oryginalne hamulce działają bez zastrzeżeń.
Kolego wal-ker moja wypowiedz byla skierowana do andrzej lewandowski odnosnie wzmacniacza momentu w ciagniku ursus. a poloneza i hamulce starego typu to troche znam. Dodano po 1 przepraszam nie ursus tylko zetor 8011 ale to praktycznie to samo.
o tej porze roku cale podwozie jest mokre wiec szukanie trzeba bylo zrobic dokladne, uszkodzony przewod sztywny tylnego prawego kola, ten dluzszy, powinien miec gumowa oslone bo uderza w ostre krawedzie podwozia, sadze ze to czesta usterka w polonezie, przednie hamulce sa ok i raczej nie zdarza sie zeby byly wycieki z przodu, tylne hamulce to rzeczywiscie...
obejrzyj ten linkt który dostałeś dokładnie - poniżej jest napisane,że jeśli ma hamulce Lucasa to masz tam kontrolkę klocków.
Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
Nie można wyłączyć normalnie silnika kluczykiem (cała czas pracuje) tylko należy to robić razem z wciśniętym hamulcem. polonez gli 1.6 immobilajzer fabryczny
Zaciągnięty ręczny hamulec.
Możliwość jest jeszcze jedna. Nawaliło się piachu pomiędzy tarczę a piastę przy montażu kół. Co nie zmienia postaci rzeczy że założone hamulce nie nadawały by się do Poloneza, a co dopiero do auta większego i cięższego.
możliwe jest wszystko, chociaż czasami jest tak że musiałbys przerobić cały samochód, ale nie wiem czy to jeszcze jest opłacalne. Zależy czego oczekujesz od tego przerobionego poloneza, jeśli ma być szybki, bardzo szybki to proponuje rozglądnąc sie za innym silnikiem, następnie zawieszenie, hamulce itp. itd, ale jeśli ma być to auto do jazdy na codzień...
Jeżeli to klasyczne hamulce , nie lukasa to stawiałbym na klocki hamulcowe tylnego koła
Stary typ ma wieksze cylinderki. Zawsze możesz dołożyć pompe vaku taką z alternatorem np transit, corsa, hyunday. Starsi Panowie życzą sobie takiego czegoś czasami. Wtedy hamulce , nabieraja nowego życia. Serwo z pompką od poloneza. Bo inaczej czeka cię hamowanie rodem z flinstonów.
Bursztynowa lampka hamulca,sygnalizuje dzialanie swiatel stopu.Dziala tak : po przekrecaniu stacyjki w polozenie 15/54 lub uruchomieniu silnika,lapka ta sie swieci caly czas,do momentu pierwszego nacisniecia hamulca.Jezeli swiatla stopu dzialaja,po puszczeniu pedalu hamulca,lampka ta musi zgasnac.Jezeli nie zgasnie,znaczy sie to,ze ktoras z lamp stopu...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
Linkę sprzęgła sam podkręciłem ale nic mi to nie dało .Pedał sprzęgła jest trochę wyżej niż pedał hamulca .
musisz dobrze wyczyscic prowadnice zacisku sa tam aluminiowe i w uno czesto sie zapiekaja wyczysc dobrze ti i te blaszki ktore siree wklada do blokady nasmaruj smarem miedzianym i na pewni pomoze to jest bol w uno i polonezie bo to te same hamulce z pompa i serwem nie ma raczej problemow z rezta odkrewc odpowietrznik i zobaczysz
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Mam już kilka takich samochodów stało się to ostatnio klocki i tarcze są ok odpowietrzone hamulce, to samo w tipo i polonezie również. Problem jest dziwny mianowicie po przejechaniu ok 1 km zaczyna samo hamować jedno przednie koło i czuć ogromne bicie na kierownicy przy prędkości 80Km polonez tipo. 120km PASSAT B5 2002r. Po przejechaniu następnego km...
loool? (!) wkrzyknik zawsze był hamulcem ręcznym :|
Witam. Ostatnio postanowilem wymienic linke do recznego w polonezie bo stara troche zardzewiala i nie bardzo chciala odpuszczac. Nowiec wymienilem i potem reczny przestal dzialac wogole. Objawia sie to tym ze dzwignia stawia opor troche za polowa ale chamulec nie dziala. Podejrzewam rze jest to sprawa wyregulowania samoregulatorow ale chyba nie jest...
Regulacja pewnie dobra, tylko nacisk na osie różny. Otóż to. Brak korektora siły hamowania. Nie wiem jak to uzyskało homologację, na pewno nie polską i robiona na rynek gdzie przeglądów technicznych dla przyczep nie trzeba robić. BTW kiedyś w Polonezie aż do wejścia systemu Lucas była podobna zabawa. Gdzie hamulce bębnowe tam wiecznie jakieś problemy.
Ta lampka w moim CARO rocznik 1997 hamulce LUCASA oznacza zużycie klocków hamulcowych na przodzie ( z tyłu są bębny). Zapala się znacznie wcześniej niż klocki są rzeczywiście zużyte.
http://skodaporadnik.republika.pl/porady... Sprężyny w pompie mają znaczenie na opóźnienie narastania ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem jeżeli mamy przednie hamulce podłaczone do jednego tłoczka a tylne do drugiego tak jak jest w polonezie. Jak jest to podłączone w tym UAZ-ie to nie wiem. W skodzie sprężyny te nie są jednakowe. Korektor...
Witam serdecznie, Trafiłem na ten kapitalny temat o budowie przyczepek szukając pomysłów na modyfikację małego SAMa (kwestia dyszla oraz umiejscowienia osi). Mam za to pytanie do ekspertów, co byście polecili do SAMa ciężarowego w kwestii hamulców. Przyczepka dwuosiowa, na resorach; osie rury + piasty z Poloneza. W tym momencie hamulce tarczowe + zaciski...
Jak ja zdawłem to egzaminator po zakończonym egzaminie powiedział tak " nie spodziewałem się po kursańcie takiego opanowania za kierownicą, takiej techniki jazdy itd. " Nie chcę się przechwalać ale nie trafiłem na samochód tylko na rozpadającego się trupa - wsteczny ciężko wchodził ( dowiedziałem się o tym na łuku - nigdy nie dojeżdżajcie do samego...
Witam! Sprawa dotyczy Poloneza Caro 1,5 GLE, rok produkcji 1994, hamulce starszego typu. Ostatnio skończyły mi się klocki na prawym przodzie tak, że tego wewnętrznego zostało tyle co nic a zewnętrznego nie znalazłem wcale (hamulec złapał skutecznie blokując koło). Kiedy hamulec odpuścił udało mi się jakoś dojechać do domu po woli i używając tylko hamulca...
Sorry, zaraz będzie że się czepiam, ale jarzmo do tarczy kotwicznej przykręcać? to ja w to nie wsiadam! no ale faktycznie "wszystko jest do zrobienia":) pozdr W polonezie/ FSO1500 tak było i jakoś to jeździło. Zapominacie o jednym - zbyt skuteczne hamulce w maluchu nie mają racji bytu, ze względu na prymitywne przednie zawieszenie. ABS? Oczywiście,...
jesli masz wszystko to wes tasme mirnicza i pomierz czy sie pomiesci , wysokosc , szerokosc silnika , wez pod uwage ze dojda kolektory , szerokosc kolnierza skrzyni , miejsce gdzie wypada dzwignia zmiany biegow , jak wyglada sprwa z lapami silnika i skrzyni itp . Wszystkie lapy mocowania i tak bedziesz musial rzezbic i nie mysl ze cos podejdzie bez...
Mam Poloneza Truck'a i przy ruszaniu ze sprzęgła samego lub sprzęgło + gaz często gaśnie. Oczywiście nie jestem początkujący i tyle o ile znam się na samochodach. Ręcznego nie mam zaciągniętego. Hamulce działają bardzo ładnie. Regulacja naciągnięcia sprzęgła ma tutaj duże znaczenie? Czy może być inna wina? np. skrzynia biegów?
CPU dławi się z całą pewnością - strony spuchły przeobrzydliwie w ostatniej dekadzie. RAM też starczy na 1, góra 2 karty w przeglądarce, a i tak już system będzie swapował do pliku wymiany i tak powstaje efekt kuli śnieżnej zapychającej system na amen. Z jednej strony system upycha mniej potrzebną w danej chwili zawartość ram w plik wymiany, a z drugiej...
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ostatnio ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu oraz przytrzymanie po postoju.Wymieniałem prawy tył czujnik ABS to był cały oblepiony.Chcę wyczyścić i pomalować cały tył.Podejrzewam ,ze płyn w Niemczech nie był wymieniany.Ja autko mam trzy lata.Robiłem...
Co do obrotów to pewnie ssie fałszywe powietrze. Hamulce zaś to albo brak podciśnienia w układzie, co wiąże się z w/w usterką albo przewody elastyczne do wymiany plus płyn w układzie.
wtpnij na czs obserwacji jeden przewód z korka płynu to będziesz wiedział czy zaciął się pływak.Usterka może też dotyczyć krańcówki dźwigni hamulca ręcznego.
Wracam do tematu tak by przypomnieć wszędzie na przeglądach nie chcieli mi zrobić bez butli przeglądu każdy mówił że całą instalacje mam wypruć tak by jej nie było widać i wtedy mi gaz by z dowodu wypisali tak więc kupiłem za 200zł czyli 1/4 wartości auta używkę walec, w Leroy merlin kupiłem pręty gwintowane i nakrętki z uszczelką by przedłużyć długość...
Nie. Gdyby to była wina płynu i jego temperatury, to każdy samochód po dłuższej jeździe by miał zablokowane hamulce.:D A jest wręcz odwrotnie, zagotowany płyn powoduje brak hamulców.:D Musisz to diagnozować od razu po blokowaniu. Jeżeli nie chcesz (bo za gorące, jak sam piszesz) to wymieniaj na tzw. przypał. Powodzenia życzę.
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Jesli chodzi o poradniki to jakos tego typu sprawa nie ufam, i to ze ktos czyms sie zajmuje nie jest dla mnie wyznacznikie. Tak koledze znany zaklad tuningowy ktory chwalil sie zdjeciami wielu projektow zniszczyl auto... No chyba ze standardem jest pakowanie na auto po 1cm i wiecej szpachli... Lub spawanie cienkiej blachy do tego stopnia az sie powygina...
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Jakiś rok temu mieliśmy podobny problem w Polonezie brata z tylnymi hamulcami (tarcze). Jechał, zaczeły się smrodzić hamulce. Po zdjęciu zacisku, poruszeniu tłoczkami i odpowietrzeniu ok na kilkadziesiąt kilometrów i tak kilka razy. Okazało się że winny był przewód hamulcowy (w naszym przypadku gumowy odcinek do tylnego mostu) w kierunku od pompy do...
Witam Te wszystkie rady powyżej jak najbardziej prawdziwe. A zobacz jeszcze krańcówkę hamulca ręcznego. Pozdrawiam
pisałem kilka postów wyżej. pali sie kontrolka od haku i od hamulca ta pomaranczowa (przeczytaj cały temat)
Bolączka wielu polonezu, walczyłem kiedyś z tym problemem sprawdziłem wszystko co mogło mieć z tym związek, wszyskie luźne wsuwki i połączenia. Problem po jakimś czasie wracał i dałem sobie spokój. Zauważyłem, że jak poruszyłem urz. mikroprocesorowym to kotrolka nie raz gasła, po podgięciu wsuwek w gnieździe tego uządzenia była poprawa, ale problem...
Znalazłem dwie firmy. Jedna z nich nigdy czegoś takiego nie robiła ,ale napisali, że podjęliby się takiego tuningu ,a koszty to około 30tyś (bez tuningu optycznego). Druga firma z tego co się dowiedziałem przekłada silniki i robi nawet samochody prototypowe oraz przeróbki wedle uznania klienta. Przykładem może być Fiat 126p bis: Tekst skopiowany ze...
To normalne w polonezach. Prawdopodobnie szwankuje urządzenie mikroprocesorowe. Da się z tym jeździć normalnie. Po prostu gaś na włączonych światłach albo wciśnij hamulec i zgaśnie.
a wciśnięcie hamulca zmienia częstotliwość?? migania
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Auto więcej pali i kończysz hamulce. Jak często zmieniasz klocki? Założyłem rurę żeby szło zimne powietrze Polonez ma "termostat" na dolocie i sam sobie pobiera zimne/ciepłe z nad wydechu jak mu potrzeba. Wlot zimnego powietrza stosuje się w autach bez LPG, gwałtownie wpadające powietrze, miesza się z gazem, jest...
A jak ołączysz hak to jest ok? Masa u ciebie jest słaba...
Tylko zadaję pytanie o stan zdrowia owych wężyków, bo w mojej praktyce ktoś miał w polonezie problem z tylnymi hamulcami i paleniem klocków, do momentu wymiany wężyków, na nowe, wcześniej siedział co miesiąc ze ściskiem stolarskim przy zaciskach. Pozdrawiam.
Witam, jestem zadowolonym posiadaczem poldka, od pewnego czasu nie moge zrobić przeglądu z powodu takiego iż nigdzie nie mogę znaleźć samoregulatorów do szczęk hamulcowych, odkąd go kupiłem to brakowało w samoregulatorach tych specjalnych nakrętek (z ząbkami) i blaszek, samoregulatory ustawiłem przy użyciu zwykłych nakrętek noi całość działa tylko na...
Chodzi o konstrukcje astry ktora jest lepsza od kadetta. Prosze Cie :lol: , przecież to te same konstrukcje, różniły sie tylko tym że niektóre silniki były na wtrysku, a zawias, hamulce - generalnie całe podwozie to ta sama konstrukcja, wnętrze delikatnie zmodernizowane. Wiec nie mów mi o wyższości Astry nad Kadetem, bo to tak jakby porównywać Polonezy...
Problem z gaszeniem lezy po stronie alternatora,gaś na swiatlach lub z wciśnietym hamulcem.Co do kodow jesli to jest bosch to potrzebny jest interfejs, jesli wtyczka od djagnozy 10 pinowa to jest mozliwosc odczytu kodow blyskowych.
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...
No cóż - poldi to dość ciężki temat i trzeba fachowca niestety. Najpierw luzy zawieszenia i ukł kierowniczego, potem pęknięcia karoserii itp, potem geometria (piony, kąty wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżność i to w tej kolejności), luzy na drążkach reakcyjnych z tyłu. Na geometrii wymęczyć faceta żeby poustawiał na środkowe parametry (jak pion ma być np...
A ja mam fakty calkiem inne.. nie porazka tylko brak oszczednosci w produkcji elementów- w przeciwienstwie do innych firm: drobny przyklad: kolega mial nubire nową z salonu i po pół roku amorki z przodu do wymiany... kompletnie wyjechane, cieknace.. w polaju nigdy amorkow nie zmienialem i sa w stanie idealnym.. prowdzi sie go swietnie..( nie mowie o...
To moje auto nie jest takie wredne, a kontrolka przepalonych żarówek sygnalizuje spalenie nawet małej 3W pozycji albo podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Te doświadczenia z kierunkami i kontrolką hamulca to pierwsze psoty z jego strony.
WItam. Posiadalem 2 polonezy 1,6gli na wtrysku z 95 roku w jedym byla instalacja lpg lecz juz sie sypal to postanowilem go wyzlomowac lecz czesci zostawilem...przepiolem instalacje lpg do tego ktorym teraz jezdze ale silnik jest bardzo apetyczny (40tys km najechane od nowosci)na gaz...ponizej 15 nie chce zejsc przy czym koledzy mi mowia ze ich polonezy...
Sprawdzałem hamulce (na wyłączonym silniku podpompowałem i po uruchomieniu na "luzie" pedał hamulca delikatnie "wpadał"),więc jeśli się nie mylę serwo, jest raczej OK. Mechanik ze mnie żaden, ale szperając trochę w literaturze i na forum nachodzi mnie pewna myśl - wymienić czujnik położenia wału. Nie wiem jednak czy idę w dobrym kierunku?
Witam, trochę długo nie zaglądałem, ale u mnie wyglądało to tak, że silnik pracował nierówno, a oprócz tego przy hamowaniu na wolnych obraotach potrafił zgasnąć, no i hamulce były trochę twardsze, ale w międzyczasie przyzwyczaiłem się do tego i nie zwróciłem uwagi na serwo - i co - chrzaniłem się z nim chyba z tydzień, dopiero znajomy mechanior mi podpowiedział...
noto silnik okej zajmij sie parownikiem lub poszukaj lewego powietrza masz wspomaganie hamulca
Tylko że w cinquecento są chyba nieco inne hamulce niż w seicento i dlatego do sc nie pasują. Mówił mi to gość który kupił właśnie nowe felgi od uno do sc i mówił że nie pasowały bo obcierały o zacisk hamulcowy. Można dodać 5mm dystans od poloneza ale nie polecam takich zabaw.
Tematy o maluchach dużych fiatach i polonezach czytam trochę z nostalgii, tęsknotą za starym dobrymi, bo młodymi latami. Na dwóch maluchach przejechałem prawie 200kkm. Serwisowałem je sam, jak również później FSO1500 i Poloneza. W maluchach nie miałem żadnych problemów z układem hamulcowym poza pękniętym, a w zasadzie przetartym przewodem na tylnym...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
Polonez niezabardzo sie nadaje do wzmacniania,tuningowania i katowania. Wstawiony do niego 1,4 roverowski silnik spisywałby sie lepiej w lżejszym aucie , mniej by palil i wytrzymywałby więcej. Małem poloneza i odnosze wrazenie ze to auto jest po to by sie psuć. Miałem kiedys F125p. Założyłem do niego silnik 2.0 z mirafiorki na 2-uch wałkach 125 koni...
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
klocki odpadaja bo ten patent dziala tylko z systemem lukasa. wowczas sygnal jest przekazywany na deske jesli sa starte hamulce. ja mam stary typ - zona nie dodala ze to poldek 1,9 - rok produkcji 1996, przebieg 185kkm wymienilem wlasnie zegarki koszt 80zl www.zomis.pl warszawa - jagielonska. na razie problem zniknal ale chcialbym jeszcze pojezdzic...
Ekspert 100 ma racje. Tyle że to nie wina klocków a raczej zacisków które nie powracaja z powodu zapieczenia. To co opisuje Kinki to typowy objaw w wielu autach, piski które ustają po nicisnieciu delikatnym hamulca , w moim Polonezie tez tak było , po wymianie zacisków z przodu ( regenerowane) to piszczenie ustało. Darek...
Tak samo jak bylo w skodzie (w skodzie silnik jest z tylu a chlodnica z przodu), stalowe giete rury do prowadzenia wodnego, tylko same koncowki sa gumowe. Wybierak bo biegow bedzie polaczony ze skrzynia gietym pretem, poniewaz wybierak ma dosc duzy ruch i posuwisty i obrotowy wiec nie jest to tak bardzo dokladny mechanizm, sprzeglo bedzie tak jak w...
DJCHUCKY masz rację. Wiem z własnego doświadczenia że nie ma co oszczędzać samochodu ale nie można też przesadzać. Przykład: kiedy kupiłem nowy samochód to Poloneza '90 oddałem bratu. Ten jako że niemiał pracy i jeżdził sporadycznie, miał ciągle problemy, aż w końcu padły hamulce w taki sposób, że nie chciały się odhamować. Teraz ma chłopak pracę, jeździ...
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
Tak to jest jak samemu się chce naprawaić samochód , a toż to już nie technologia poloneza.
chciał bym przestawić parownik od gazu kosztem mocy ale,żeby spalanie z 15 -19 l na 100km spadło np o 5-6 czy jest to osiągalne proszę o rady pozdrawiam. O kurde.....Teraz, zimą Ci tyle pali? Niewiele więcej niż moje w124 200 z gaźnikiem 2ee....Fakt -dość energicznie jeżdżę ale ze zużycia LPG jestem bardzo zadowolony. O dyszce LPG/100km zapomnij przy...
odziedziczyłem Poloneza od teścia caro 1,6 gli i lampka od hamulców świeci mi się byle kiedy w czasie jazdy tak sobie aż do najbliższego hamowania . czy ten komputer tak ma?czy mam obejrzeć klocki? Chodzi Ci o ten migający "pedał"?Nasi konstruktorzy wymyślili "to",po to,żeby kierowca sprawdził czy po odpaleniu auta działają hamulce.Mieli chłopaki fantazje...
robokop: nie wiem czego się mnie czepiasz, zrobiłem Ci coś? a polonezów miałem dwa, akwariuma i caro, a do tego przynajmniej 4 duże fiaty, jednym '87 jeździłem ponad 5 lat, drugiego 1300 '77 koneserowałem bo był taki ładny że szkoda było mi nim jeździć, zresztą nie miał gazu więc i tak się tym jeździć nie opłacało, trzeciego luxa popolicyjnego (nie...
Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie: Prąd na czuwaniu, wynosi 750mA utrzymuje się on tak 2min po wyłączeniu zapłonu poczym coś „pstryknie” (przy silniku, koło listwy wtryskowej) i prąd zmniejsza się do 50mA Za każdym razem jest tak samo, wystarczy włączyć zapłon, wyłączyć i pobiera 750mA i p chwili zmniejsza się do 50mA. Czy tak ma być...
Autko odkupiłem od starszej osoby która zakupiła go dla wnuka, ale wnuk wyjechał, może to potwierdzić fakt, że kupiłem za śmieszną kasę, a w nim wymieniono prawie wszystko tylną belkę to przecież prawie 1000zł rozrząd, świce, paski, filtry, hamulce zrobione, lambdę i jeszcze parę rzeczy, których nie pamiętam. Silnik chodzi - pełna kultura - po odkręceniu...
Koniecznie zmień mechanika. Dmuchawa nie działa ci ponieważ masz uszkodzony rezystor dmuchawy.Znajduje się on na obudowie dmuchawy nad nogami pasażera. A co do kontrolki, to co ona przedstawia? Pedał hamulca czy kółko w nawiasie ?
hamulce magnum hamulce hamulce grzeją hamulce skoda
termostat danfoss parametry zdjąc simloka rejestrator trasy
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Schemat wzmacniacza Elektronika WM-5121 – gdzie znaleźć dokumentację? Klucz do odkręcenia blatu pralki Kernau – jaki wybrać? Torx T20, T25 czy krzyżak?