Wyreguluj hamulce. Musisz wyregulować ustawienie szczęk hamulcowych względem bębna. Prawdopodobnie masz takie regulatory jak poniżej na zdjęciu.
Czy ustawiłeś samoregulatory w bębnach na tylnej osi bo jeżeli nie to będziesz miał skuteczny hamulec ale niski pedał albo co gorsze będzie ale dopiero za drugim razem. Pewnie wiesz ale procedura jest taka że najpierw kasuje się luz między cylinderkiem a bębnem przy pomocy samoregulatora a dopiero na końcu podciąga tesztę linką.
witam,mam problem z hamulcami w mag etech 2002r.Bardzo nie rowno hamuje a prawe tylne kolo wogóle nawet na recznym.Klocki nowe ,zacisk ustawiony. Pomoze ktoś?
sprawdz czy nie ma tam drugiego czujnika. jak jeden zwiera drugi rozwiera styki. czasem wystarczy wyczyscic i wyregulowac ustawienie.
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
To zależy jaką masz aparaturę. Niektóre dają się programować inne są zbyt proste. Potrzebujesz dodatkowego kanału dla nowej funkcji albo musisz przeprogramować aparaturę. Tylko po co ci taka funkcja? Mechanicznie, musisz umieścić tam fizyczne wyposażenie i nowe elementy. Hydraulika jest ciężka, płyn hydrauliczny jest ciężki, dodatkowo masa ma wpływ...
Witam , mam frapujące mnie pytanie , otóż jak "domowym" sposobem (np . przy użyciu miernika uniwersalnego) ustawić czujnik zużycia hamulców ?? Czy są jakieś sprawdzone metody precyzyjnego ustawienia parametrów tegoż czujnika , np jak ustawić 100% i 0% zużycia ?? Być może ktoś ma na to swój sprawdzony sposób i chciałby się podzielić wiedzą , to bardzo...
Przy wymianie szczęk, trzeba skręcić samoregulatory, w tikawce niestety trzeba je też dobrze nasmarować i ustawić. Musisz wszystko jeszcze raz rozebrać. A co do klaksonu, to może być spowodowane niesprawnym włącznikiem w kierownicy, urwanym kablem, albo uszkodzonym "titkiem".
Nie widzę swego postu o kalibracji w tym temacie.Kalibrację po prawidłowym ustawieniu obrotów i głowicy (wysokość na wyciętej kasecie,najlepiej z lusterkiem,skos na kasecie testowej) ustawia się zgodnie z S.M. Odczyt poziom Dolby na odpowiedniej kasecie na 580mV m.cz na wyjściu i ustawienie wskaźnika na punk Dolby.Korekcję odczytu na kasecie testowej...
Dziękuję Panowie za podpowiedzi. Też mi najbardziej pasuje zapowietrzenie układu. Póki co, po dniu intensywnej jazdy w korkach (specjalnie, żeby dużo deptać w pedał) chyba coś się poprawia: - luz od góry jest jakby mniejszy - sprzęgło zaczęło łapać ciut wyżej niż poprzednio czyli nie od samej podłogi - biegi zaczęły wchodzić płynniej, bez dużego oporu...
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy Dodam tylko jeszcze, moze też dla innych, że warto robić przeglądy techniczne samochodów osobowych jak i innych, w PKS-e. W cenie przeglądu mamy: szarpankę - test zawieszenia, ustawienie świateł, test hamulców, test amortyzatorów, test spalin, test zbieżności...
Kolega mariollo, po nabiciu nowych okładzin na szczękach będzie widać te strzałki nadal. One pomagają odpowiednio ustawić szczęki hamulcowe. Strzałki ustawia się do kierunku toczenia się bębna hamulcowego. Odnosi się to do jazdy pojazdu do przodu.
A sprawdzałeś opony ze wszystkich stron? Może po prostu w zależności od ciężaru jaki przewozisz to coś przyciera o któreś z tylnych kół wydając taki dźwięk jak opisujesz. Równie dobrze może to coś przycierać o felgę bądź na przykład bębny. Tego nie sprawdzałem, będę musiał obejrzeć. Bo może nawet te nowe opony już się tak starły że teraz wyją. Sprawdziłeś...
Z przodu masz hamulce czy tylko tył? Ja ustawiał bym na 0 lub leciutko zbieżny max 0,5 do 1 stopnia. Koła z przodu też bym lekko pochylił ale nie jakoś drastycznie tak do 5 stopni. Dla lekkości prowadzenia zwrotnice osadziłbym jak najbliżej się da osi symetrii koła. Wtedy ramię jakie stanowi koło jest mniejsze i lżej się kręci kierownicą (można dać...
witam mam magnetowid z Super Drivem i była uszkodzona listwa plastikowa naciągająca rolki oraz hamulce, kupiłem nową i jest wszystko ok, Magnetowid mam natomiast niepewnego pochodzenia tzn ktoś już ten mechanimz rozbierał a z tym mechanizmem mam pierwszy raz styczność, zachowuje się następująco: po włączeniu zasilania sam wkłada kasetę oraz po chwili...
tylko jedna sprawa-o ktorej nikt nie napisal dotyczy to nie tylko matiza linka recznego powinna byc odpuszczona a po ustawieniu sie samoregulatorow dopasowana na 3-5 zabkow pozdrawiam
witam moze pomogę jak wiesz nowszemodele sam osobowych maja z tyłu samoregulatory SPRAWDŹ BARDZO WAŻNE a potem spróbuj jaszcze raz odpowietrzyc chamulce wymiana jest ważna co 60 tys km ale ważna jest kolejność odpowietrzania chamulców najpierw przud a potem tył Czesc Cc ma samoregulatory w szczekach (rozwiazanie z malucha) - przy pierwszym hamowaniu...
zmieniłem szczęki i ustawiłem hamulce tak ze hamowały na początku dobrze. ale teraz juz słąbiej hamują. od czego to zależy? na jakej zasadzie dziala ten samoregulator?
Ja bym się nie bawił, w kodowaniu deski bym ustawił że nie występuje kontrolka zuzycia nakładek hamulcowych... Albo masz deskę z ustawionym kodowaniem zużycia klocków, a czujników nie ma.
odpowiadam: 1. hamulec ręczny działa poprawnie. 2. Szczęki są ok bębny ciężko powiedzieć ale jak łapie ręczny to chyba są ok. 3. hyy korektor hamowania jak bym wiedział gdzie to jest i jak to wygląda oraz jak to mniej więcej się ustawia to bym to zrobił, można jakieś wyjaśnienie. Ile kosztuje taki korektor hamowania gdzie mogę go zamówić w internecie...
Prawdopodobnie zatarta jest prowadnica zacisku,zwróć uwagę czy podczas jazdy nie ściąga Podczas samej jazdy nie odczowam tego dzieki naszym drogom ale podczas hamowania z wiekszych predkosci to i owszem sciaga. Przez to wlasnie nie mam kierownicy ustawionej na wprost tylko lekko skrecona gdy jade prosto. Wiadomo chyba o co chodzi? Bez sprawdzenia przodu...
Odpowietrzaj na zapalonym silniku,prawy tył, lewy tył, prawy przód ,lewy przód. A skąd ta teoria. Zastanów się co to da. Masz na 100 procent uwaloną pompę, jaki dałeś płyn bo ostatnio słyszałem że niektóre płyny rozpuszczają uszczelki w pompie jak nie nalejesz takiego jak trzeba. Ale nadal sądzę że to bujda, więc może warto się upewnić. Pompę możesz...
Tzn pedał jest połączony bezpośrednio z trzpieniem serwa i nie da się zrobić tam luzu. Owszem jest tam gwint regulacyjny ale przy jego pomocy można ustawić luz pomiędzy końcem kulistym w serwie a trzpieniem już samej pompki. Bądź co bądź takowy luz jest ok 3mm i więcej się nie da bo tylko pedał ucieka głębiej a luz się nie zmienia. Gdy luzu nie było...
Czy sprawdzałeś powierzchnię styku szczęki z tłoczkiem-czy tłoczek jest zupełnie płaski i gładki. Szczęka ma być ustawiona mniej więcej w środku tłoczka(płaszczyzna pozioma). Możesz dać troszkę smaru grafitowego, od przegubów(dosłownie tylko dla poślizgu) na podparcia szczęk ugóry i dołu. Szczęki pracując, ocierają także bokami o blachę do której mocowany...
Cylinderki działają poprawnie :) samoregulcja... jeżeli to to o czym myślę to ustawiłem tak że z trudem włożyłem bębny. Pompa nowa. Ze "starą" było tak samo
skoro wymieniałes wszystko to pewnie też szczęki z tyłu -a jak ustawiłeś odległość szczęki od bębna?
Kolego ktoś wcześniej wspominał o ewentualnym Twoim błędzie przy odpowietrzaniu - czynności te należy wykonywać z osobą znającą się nieco na rzeczy, która będzie rzetelnie wykonywać Twoje polecenia. Wg mojej wiedzy powodem niskiego pedału hamulca może być m.in.: zbyt zużyte tarcze hamulcowe i klocki oraz okładziny hamulcowe tylnych kół, a także zużyte...
Elektrolit od 16 do 25 volt w wersji mini dobrze mieści się.Mieliśmy przypadki uszkodzenie mechanizmu cofania hamulców i podczas przewijania ocierały sie o talerzyki spowolniając je.Dobrze byłoby sprawdzić na otwartej kasecie bez taśmy jak zachowuja sie hamulce w trakcie przewijania.
Szczerze to wiem o czym kolega RafalGT2 mówi mam dwa accordy lat 94 i mam problemy z hamulcami z tyłu mimo że mam tarcze , poprostu przód ścina ok ale tył nie , nawet przy bardzo mocnym hamowaniu zostawiam tylko 2 ślady hamowania, tył się nie blokuje ale coś tam hamuje, korektora hamowania się nie dopatrzyłem , ba nawet nigdzie nie ma żadnej dzwigienki...
wymieniłem docisk ( uciekał płyn)w lewym tylnym kole odpowietrzyłem wszystkie koła i dlej mam prblem z hamulcami tzn. łapia ale to nie jest to co powinno być, dodam ze abs funkcjonuje bo sprawdzałem na sypkiej nawierzchni. Mam pytanie jaka może byc przyczyna miekkiego pedalu hamulca( tak jak by dalej było zapowietrzone) Dodano po 2 aha jeszcze jedno...
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
Tzw "mimośrody". Ja miałem dokładnie taki sam problem w troszkę starszym "maluszku", u mnie był luz na na tych mechanizmach, rozebrałem wyciąłem "podkładkę z papieru ściernego" podłożyłem ję między szczękę a ten mechanizm który ją trzyma, i tak z jednej strony szczęki i z drugiej strony, jednakowo na wszystkich szczękach, ustawiłem odpowiednio szczęki...
pod osuszaczem jest srubka regulacyjna i nia sie ustawia cisnienie przy jakim zawor ma spuszczac powietrze. Nie polecam jednak samemu regulowac cisnienia. Lepszym wyjsciem jest wymiana zaworu. Zawor osuszacza to nie sa jakies kosmiczne pieniadze. A jesli faktycznie tylko o kase chodzi to mozna zalozyc regenerowany.
Nie cofnąć szczęki tylko te łapy co linka jest zahaczona (trzeba poluzować naciąganie linki). odwrotność zaciągania tj. jak hamujesz linka ciągnie te łapy w jedną stronę Ty musisz odwrotnie do hamowania cofnąc same łapy (jedna strona i druga ). Jak cofniesz wtedy ustawiasz ten mechanizm rozpierający tak by szczęki były blisko bębna.Jeśli mechanizm rozpierający...
Witam Wygląda na to, że nie trzymają Ci samoregulatory na tylnych szczękach. Zamiast ustawić szczęki tak żeby były w niewielkiej odległości do bębna pozwalają im się całkiem rozsunąć pod wpływem ściągania sprężyn. Przy hamowaniach pompa musi najpierw wtłoczyć dużo płynu hamulcowego żeby rozsunąć szczęki tylnego hamulca do położenia w którym powinny...
Dzięki koledzy, tak się składa że mam te czarne podkładki i faktycznie były troszkę stożkowe ale latały luźno i nie trzymały blaszki napędzającej samoregulator więc spłaszczyłem je troszkę i teraz trzyma się ale nadal nie działa tak jak powinno. Mam identyczny zestaw Quick brake. Musze przeanalizować czy mam ząbek samoregulatora od zewnętrznej i podkładkę...
Nie jest to wina przepustnicy. Jak wyglądają parametry sond? Ciśnienie powietrza w kołach, analiza spalin, hamulce nie trzymają? Co sprawdziłeś, oprócz domniemania?: wydaje mi sie ze autko, ma wiekszy apetyt na paliwo
Niebieski dym po uruchomieniu - w cylindrach gromadzi się olej, np. z uszczelniaczy prowadnic zaworów. Niestabilne wolne obroty - niesprawny układ zapłonowy lub zużyty rozrząd (niewłaściwe luzy zaworowe, wytarte krzywki, luźny pasek/uszkodzony napinacz). Silnik krokowy to zawór dodatkowego powietrza, można by go określić mianem przepustnicy wolnych...
Witam. Dzisiaj do mnie wieczorem wróciła bo mieli pilny ładunek i tak. Podpięli pod niego mana tga ale też nie pewnego i przyjechał kierowca( nowy i widać że lubi %) ,że dobrze hamuje tylko się u niego błąd na desce od absu świeci. Była załadowana, na kanał i podpiąłem się pod modulator( haldes eb+ pierwszej generacji sorry za brak numeru ale jest na...
Źle ustawiona długość trzpienia servo/pompa hamulcowa.
Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze...
Zdobadz ksiazke "sam naprawiam..." do swojego modelu. Powinno byc o regulacji hamulca. Po wymianie czy nawet ich wyjeciu trzeba je wstepnie ustawic tak by zaczal hamulec ocierac. Pozniej z instrukcji sie dowiesz o ile trzeba cofnac.
niema okienka szukałem a przez dziure od rozrusznika nie dojde,ale dzięki Dodano po 1 pomóżcie bo chyba skończy się na rozpoławianiu,a niedługo trzeba prasować a wałka nie da rady włączyć Dodano po 2 ja leje do hamulców płyn hamulcowy DA-1 A co do skrzyni to 40l Dodano po 2 Mam w planach wyciąć okienko w bloku czy to dobry pomysł :)
Chciałem was jeszcze zapytać czy głowica z Philips VR 437 bez symbolu trójkąta na górze może działać w moim Vr 400 głowica jest mało używana była nowa a mój magnetowid ma już 12 lat, ciekaw jestem czy Parametry tej głowicy zgadzały by się z modelu Trzeba zobaczyć czy głowica pasuje konstrukcyjnie pasują taśmy jak tak to przełożyć i zobaczyć. Ja nie...
Witam. Rzecz dotyczy hamulców tylnych. Przy hamowaniu z większej prędkości po chwili było słychać dudnienie z tyłu, jakby z lewej strony. Zajrzałem do środka- przy okazji wyszedł wyciek z cylinderków hamulcowych- wymienione. Bębny dla pewności przetoczone, usterka występuje dalej, teraz zamiast głuchego dudnienia jest stukanie. Wszystko poskładałem...
Czyli jak wszystko jest ok i przy dużej ostrożności można spawać. Samochodem bez sprawnych hamulców też można jeździć!!!,tylko jak długo???? A jeśli chodzi o wielkość prądu przy spawaniu, to są poradniki, a przy spawaniu "amatorskim" popróbuj sam i myślę,że będzie dobrze. Za mały prąd -nie przetopi dobrze materiału, za duży wypalisz dziurę.
Nic w Polskim Vagu nie kombinowałem odczytałem błędy spisałem wszystkie i później skasowałem. Kasuj dalej , roboty nie zabraknie... Tylko przemyśl jakie konsekwencje może przynieść uszkodzenie systemu bezpieczeństwa , a takim jest system ABS-ESP To w takim razie jak powinienem to dokręcić? Proszę o jakieś wskazówki. I jak potem stop wyregulować...?...
pozostało załadować i sprawdzić jakie jest przy obciążeniu. Tak by pasowało zrobić. Można też spróbować podać odpowiednie ciśnienie dla max ładunku o ile jest tam regulacja za pomocą pomiaru ciśnienia w poduszkach. Dodano po 4 może być nieco większe jak 6,5bar? Np 7 Wszystko ustawia i oblicza producent,ale myślę że można lecz w granicach rozsądku;...
Cokolwiek zaczniesz wymieniać, to wyreguluj porządnie luz pomiędzy szczęką a bębnem hamulcowym. Próbowałem "pomóc" samoregulatorowi, czyli ustawiłem kliny tak aby bębny ciasno wchodziły, ale hamulców dalej nie było. Próbowałem ten luz testowo zniwelować na ręcznym, czyli podciągałęm tak aby lekko hamulec łapał i pedał hamulca zasadniczego stwardniał...
Dzięki za podpowiedź. Masz rację spróbuję jeszcze przy pompkach wyregulować skok tłoczka. Z tego co wiem to sprężyny były wymieniane ok 2 lata temu, z resztą tarcze też, jednak nie wykluczam, że tarcza mogła skorodować. Wiesz może jak prawidłowo ustawić tłoczki, jest na to jakiś sposób, czy trzeba metodą prób i błędów. A i czy tą korozję można by było...
Bezpośrednio nad dźwignią hamulca nożnego. Czyli pedał hamulca vs servo - tam jest regulacja. Może ktoś kiedyś wymieniał servo i źle to ustawił. Ja natomiast wcześniej sprawdziłbym hamulce z tyłu - ot profilaktycznie ;)
Czy taki magnes by kiedyś przestał się obracać? Nawet bardzo szybko, dwa magnesy umieszczone obok siebie to nic innego jak hamulec magnetyczny. Hamowanie może być mocne lub bardzo słabe zależnie w jakiej pozycji są ustawione względem siebie. Chyba hamulce magnetyczne gdy się przyciągają jednak w zależności o jakiej napisałm to mają się odpychać więc...
gimak napisał: Ja mu te peany skwitowałem - jak byś o malucha dbał tak jak teraz o Pony, to maluch też by ci wiernie służył. Miałem maluch i codziennie 64km robiłem i psuł się namiętnie, zawsze coś się spierd....o . Przednie zwrotnice, linka gazu, ssania, zabieraki, przeguby, lizak biegów, tylni wachacz brak konkretnego ogrzewania. Aż w końcu się przytarł...
W tym mechanizmie nic nie można zgubić i nic nie stało się nagle za krótkie. Zielona strzałka - oś koła zębatego. Czerwona strzałka - trzpień na dźwigni zwalniającej hamulce talerzyków szpul. Ten właśnie trzpień należy lekko nacisnąć od góry przy zakładaniu koła zębatego na jej oś. Niebieska strzałka - trzpień na dźwigni poruszającej mostkiem głowic....
Witam. Problem hamulców jest u mnie dwojaki. 1. Są słabe - tzn. muszę mocno wcisnąć pedał żeby zahamować. - był luźny króciec na pompie vaqu. Usztywniłem. Zmierzyłem podciśnienie. na wolnych obrotach podciśnienie wzrasta w miarę szybko do ok 0,5 i potem powoli dobija do ok 0,7-0,8. Z gaszeniem (bo ma to związek z podciśnieniem) raz miękko raz telepnie....
Witam Mam problem z hamulcem, jak nacisne lekko pedał hamulca to samochód za bardzo hamuje (blokuje koła). kupiłem ostatnio nowy korektor siły hamowania i to samo sie dzieje. co może być nie tak? można ustawić to korektorem i jak?
Witam ponownie, dziękuje wszystkim za pomoc. Jedna z pomp hamulcowych (nowych) była wadliwa, więc ją wymieniłem. Cylinderek przy którym nie dało się odkręcić odpowietrznika też wymieniłem. Na początku hamulce nie działały ale po kilkunastu godzinach jeżdzenia, cylinderki się ustawił i wszystko działa. Pozdrawiam dziękuje Zamykam temat
Witam Jak powinno się prawidłowo wyregulowac hamulce w zetorze 3340? Mam model z hamulcami bębnowymi, zauważyłem ostatnio, że lewy bierze gorzej niż prawy. Po rozpięciu pedałów okazało się, że prawy pedał pod naciskiem ręka łapie u góry, a lewy sporo niżej. Podkręciłem śrubę nad pedałem (wcisnąłem przez to tłoczek głębiej w stronę pompy) i teraz dla...
Odpowietrzysz, tylko musisz ustawić tak zacisk żeby wejście przewodu było w górnym max punkcie, fizyki nie oszukasz, powietrze pójdzie do góry. Widzisz, żaden z piszących nie odpowietrzał nigdy samochodu z aluminiowymi zaciskami - gdzie wentyle urywały się hurtowo. Uprasza się o zaniechanie pisania nie na temat w dalszej części wątku. WSZYSTKICH!
Sam sobie odpowiedziałeś, samoregulatory do wymiany. Za daleko są szczęki od bębnów i lekkie wciśnięcie pedału hamulca nie niweluje odległości szczęki od bębna. Normalnie szczęki powinny się zblizyć do bębnów i tam pozostać a one wracają do środka tarczy ham. Tak że mechanik nie musiał je regulować bo wystarczy parę razy nacisnąć do oporu pedał by je...
Owszem mogą. Najprościej będzie sprawdzić manometrem. Ustawić ciśnienie na wejściu (słuchawce) i sprawdzić jak szybko pokaże się na końcu przewodu. Jeśli opóźnienie będzie minimalne to filtrów bym się nie czepiał. Co do zestawów naprawczych nie spotkałem się z oryginalnymi. Jeśli chodzi o samodzielną regenerację to podejrzewam, że przeliczając czas...
Oczywiście, że należy ustawiać czujnik. By nie było błędów przy okazji wymiany np. grzechotki zawsze trzeba najpierw cofnąć grzechotkę do pozycji podstawowej jak przy nowych okładzinach. Teraz to masz jedyne wyjście. Odpiąć wtyczki czujników w tej osi, cofnąć obie grzechotki do pozycji podstawowej, zmierzyć oporność na tym czujniku który nie był zdejmowany....
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
W scani mam ABS jak ustawić hamulce w przyczepie aby hamowaly normalnie a nie odrazu w miejscu koła stały gdy nacisne szybko.
Witam Problem dotyczy Scani 114 2002 na tarczach, otóż pod jaką naczepe bym ją nie podczepił Scania blokuje koła szybciej od naczepy. Efekt jest taki że na śliskim załadowana naczepa pcha ciagnik dopuki nie wciśnie się mocniej pedału hamulca, a nie muszę pisać że jest to dość niebezpieczne. Po zgłębieniu nieco tematu pomierzyłem ciśnienia na tylnym...
Witam Jak w temacie chce naprawić hamulce pneumatyczne.Naprawiłem już spreżarkę i zawór ciśnienia ustawiony na 6bar.I teraz pytanie, bo po wciśnięciu tego zaworu co jest w złącze do podczepiania przyczepy leci powietrze bez wcisnietego hamulca i teraz pytanie czy ma to tak być czy ten zawór od hamulca jest zepsuty.
Ano o to, czemu nie można zahamować samochodu na szlag zaraz po dłuższym postoju. Ano to że nic w zasadzie nie robisz. Do dziś tylko płaczesz i nie chcesz jechać na rolki mimo że parę razy koledzy cię o to prosili. Więc jedź i pokaż wydruk zimnymi i ciepłymi hamulcami. Na stanowisku które mierzy następujące funkcje wielkości: • siła oporów toczenia...
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
W sumie ma to sens, bo jak pojazd idzie solo to niech hamują tylne osie (*poniżej) Jak nie ma ABS i jest prehistorią to ok zablokowanie przednich kół to nic dobrego zwłaszcza na szczękach jak okładziny są skończone i rozpierak się blokuje. Jak ma abs EBS i co tam jeszcze to każde koło się liczy przy hamowaniu. Jak idzie w tandemie to niech pierwsza...
Witam mam pytanie w jakiej pozycji ustawić o to taki zawór,żeby wszystko działało i co oznacza każda pozycja tego zawotu? :D
Witam, sytuację udało się rozwiązać. Przy składaniu klocków z tyłu nie ustawiłem tych wycięć które są na zacisku aby weszły w ten bolec od klocka hamulcowego. Tak mocno wkręciłem tłoczek że wycięcia nie miały znaczenia bo wszystko się ładnie schowało. I stąd pojawił się wpadający w podłogę pedał hamulca. Wszystko poskładałem od nowa tak jak powinno...
Jeśli chodzi o ten dodatkowy zawór to wygląda tak jak na rysunku: Jak już pisałem: - hamulec wyłączony - słaby hamulec - przyczepa pusta - średnie ciśnienie - przyczepa wpół załadowana - całkowite ciśnienie - przyczepa pełna. Pod dźwignią masz symbole które oznaczają: wg obrazka na dole: hamulec wyłączony po lewej: pusta przyczepa na górze: przyczepa...
Pedał hamulca jest luźny i nie napiera na pompę ? Są dwie regulacje do popsucia, nieustawienia po np wymianie pompy hamulcowej/serwa. Nie to, to pompa puszcza. Z przewodami koledzy sugerują spuchnięcie w środku, lub jakiś paproch w układzie - dwa na raz, to chyba nierealne, także, pompa ?
A jak masz tą dźwignie z przodu zaworu ustawioną?
Witam . Wymiana czujnika stopu wiąże się z jego ustawieniem.Czujnik ma bolec wystający który w sobie ma t.z.w grzechotkę ,by można go było wyregulować (jego długość ).Montujesz czujnik,zobacz czy światła stop zgaszone,podciąg pedał hamulca do siebie, nie naciskaj.Powinien być słyszany terkot,tak jakby coś przeskoczyło.Jeżeli tak ,to powinno być wszystko...
Układ servo diagnozujesz bardzo prosto. Odpinając od niego podciśnienie . Rurkę od strony silnika trzeba zaślepic do testu. I jazda na próbę. Uwaga, hamulce będą sporo słabsze.jeszcze sprawdź ustawienie czujnika świateł stopu. Potrafi lekko podeprzeć pedał i po kilku kilometrach zaczyna sam hamować.
Dobra pany. Wymieniłem serwo razem z pompą. Ustawiłem regulację pedału tak aby był równo ze sprzęgłem i miał mały luz. Czujnik hamulca żeby się zapalał stop po minimalnym wciśnięciu pedału. Długo zajęło odpowietrzanie pompy. Popuszczałem na pompie hamulcowe i abs dopóki nie poczułem oporu na pedale. Postoi teraz do jutra bo chyba spieniłem płyn, się...
Ciężko mi na odległość pomóc. Może to piszczenie to tylko zbieg okoliczności i nie ma związku bezpośredniego z wymianą pasków. Mam tego Accorda od około 12 lat i serwisuję go osobiście, ale nie spotkałem się z w/w objawami (przynajmniej z opisu). Co może piszczeć podczas jazdy, a nie na postoju? Tylko coś z układem napędowym. Zaczynając od sprzęgła,...
ad.2 nie mam vaga, ale dobrałem się do serwa tej klapy i serwo działa, jak kręcę potencjometrem to albo reaguje tylko na maxa zimno, lub prawie przy końcu na ustawieniu na maxa ciepło, mogę nagrać film jak chodzi serwo silnik, kręci się do oporu aż ten półksiężyc zębatkowy klapy się lekko nagina i wtedy staje w miejscu. Podejrzewam że to może być właśnie...
To znaczy że jak założę szczęki to bemben ma wejść ciasno i spróbować nim przejechać się trochę żeby samoregulatory się ustawiły? Możesz założyć bęben na tak ustawione szczęki, że bęben ma bardzo duży luz. Po kilku depnięciach w pedał (może wpaść pierwsze dwa trzy razy nawet do podłogi), i tylko dopiero wtedy, szczęki samoczynnie powinny ustawić się...
Ale ja widziałem kaczki które miały i korektor, i czujniki z tyłu, więc nie wiem co konstruktor miał na myśli. Nie wiem też jak w kaczce, ale zacytuję kawałek instrukcji z Audi B3 odnośnie ustawiania korektora: - ustawić nieobciążony pojazd na równej nawierzchni - podłączyć manometr do przewodu hamulcowego odpowiedniego koła - nacisnąć na hamulec (bez...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Dzięki wszystkim za cenne informacje. Sprawa na razie wygląda tak że wymieniłem elastyczny z metalowym, a dopiero przy wymianie zobaczyłem że dalej jest kolejny elastyczny. Cześć gumowa przeciąłem i były ok ale za to metalowe łamały się w palcach z korozji. Na razie zrobiłem 50km i nic się nie grzeje ALE nie są porządnie odpowietrzone tyły. Czuje na...
A co się działo że wymieniasz części od hamulców, co wymieniłeś? wymieniłem zaciski przód cylinderki tył pompę hamulcową Jaki powód wymiany? Wszystko nowe? Jak naciskasz na pedał jakieś koło hamuje? Dobrze ustawiłeś luz szczęki w bębnach?
Sprawdzamy czy nie ma oleju w bębnach. Trzeba zacząć od ustawienia luzu pomiędzy szczękami a bębnem. Cylinderki są zamontowane PIONOWO a nie jak w każdym pojeździe poziomo.
Witam ponownie. Kierownicę mam ustawioną w miarę prosto. Zbieżność zmierzona ponownie i mam trochę "poza normą" kąt pochylenia koła. Zmieniałem nawet koła tył na przód żeby wyeliminować opony i dalej to samo. Gdy ustawię kierownicę na prosto ucieka mi w lewo i muszę kontrować w prawo. Powiedzcie robić zbieżność jeszcze raz czy to może być np. przez...
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
20906755 Dzięki za odpowiedź. Nie rozumiem tylko tej sugestii z całkowitym ubytkiem płynu... Cały czas kontrolowałem poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i nigdy nie spadł poniżej połowy. Miałem jedynie obawę, że wypłynęło nieco płynu z zacisku PT, a w zamian zaciągnęło powietrze do przewodu (nie miałem pomocnika, a zanim zamontowałem zacisk, nacisnąłem...
Maszyna załączyła hamulce i wystawia prędkość=0, więc silnik stoi.
Dobra teraz jest OK, ale wyszedł znowu ten sam problem od wielu lat. Olej cieknie po orce z prawej pochwy ( strona z blokadą), Rok temu to wymieniałem i znów napierdziela mi olej z dziurki spod bębna hamulców których teraz nie ma zalane olejem zapewne. Czy te simeringi co się teraz kupuje to jakiś badziew czy coś robię źle. Co teraz robić znów to samo...
Fabryczne ustawienie w 3502 to 12.5 Bar. A to to samo co 3512 W przyczepie jest chyba tylko stopniowy regulator siły hamowania przy zaworze więc jak go nie masz to działa na max a tylko pedałem możesz stopniować, ale zazwyczaj to samą przyczepą będziesz hamował mały tam jest zakres stopniowania
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami, tarczowe z ręcznym na klocku. Jak regulować ustawienie tłoczka aby zarówno ręczny jak i zasadniczy działał prawidłowo. Zaciski nowe, odpowietrzane na pracującym silniku jak i na zgaszonym, przetłaczaliśmy też płyn maszyną,płyn na 100% bez powietrza a hamulca brak. Jarzma wypiaskowane,wszystko ok. Regululuje się...
czy moze sygnal na wejsciu pozostaje bez zmian, a zjechac wzmocnieniem wzmacniacza?? - dokładnie tak. W jaki sposób chcesz regulować poziom na wejściu :D. Poziomy jakie "powinieneś" uzyskiwać na wyjściu wzmacniaczy podał Kasprzyk. Prawie dokładnie... Wzmacniacz wzmacnia cały czas tyle samo np. 30dB, a regulowany tłumik na wejściu ustawia się tak aby...
jack63 napisał: ... WojcikW napisał: Licznik energii elektrycznej to też miernik, więc wg Ciebie nie zmierzy poprawnie energii gdy włączysz telewizor, komputer, lampę LED itd. Ależ jekab nic takiego nie proponował! To Twoja bezsensowna nadinterpretacja. Czy znasz choć jeden nowoczesny miernik energii? Jak odbywa się w nim pomiar? Wg mnie wyraźnie to...
Przepustnica nie otwiera się do końca? Ustawienie rozrząd? Hamulce blokują? Źle ustawiony zapłon? Podstawione zawory lub z innego powodu słabe ciśnienie na cylindrach? Itd. Itp. Wywaliłeś katalizator, a może tłumik się zapchał?
Tutaj masz program Info techa: INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione...
Najnowszy program WORKSHOP 2007 PL !! eTECH / WORKSHOP to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. eTECH / WORKSHOP zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje...
Witam.. Kiedyś przyjechał do mnie kolega swoim golfem III żeby mu pomóc przy hamulcach tylnich kół.. Wymienił łożyska, okładziny i sprężyny i wszystko wydawało się dobrze więc pojechał gdzieś i po przejechaniu ok 20 km gdy się zatrzymał z bębnów wydostawał się dym a czerwona farba na bębnach całkowicie się spaliła na czarno.. No więc zaczęliśmy szukać...
Witam mam do sprzedania INFO-TECH 2005PL (działa na czas nieograniczony) Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera...
Witam mam do sprzedania INFO-TECH 2005PL (działa na czas nieograniczony) Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera...