Zdecydowanie zalecam wymianę samoregulatrorów i niech dobry mechanik ci to ustawi, robię prawie wyłącznie fiaty i wiem coś o hamulcach w sienie. Bez zestawów się nie obejdzie...........
witam,mam problem z hamulcami w mag etech 2002r.Bardzo nie rowno hamuje a prawe tylne kolo wogóle nawet na recznym.Klocki nowe ,zacisk ustawiony. Pomoze ktoś?
Wyreguluj hamulce. Musisz wyregulować ustawienie szczęk hamulcowych względem bębna. Prawdopodobnie masz takie regulatory jak poniżej na zdjęciu.
sprawdz czy nie ma tam drugiego czujnika. jak jeden zwiera drugi rozwiera styki. czasem wystarczy wyczyscic i wyregulowac ustawienie.
Witam . Wymiana czujnika stopu wiąże się z jego ustawieniem.Czujnik ma bolec wystający który w sobie ma t.z.w grzechotkę ,by można go było wyregulować (jego długość ).Montujesz czujnik,zobacz czy światła stop zgaszone,podciąg pedał hamulca do siebie, nie naciskaj.Powinien być słyszany terkot,tak jakby coś przeskoczyło.Jeżeli tak ,to powinno być wszystko...
To zależy jaką masz aparaturę. Niektóre dają się programować inne są zbyt proste. Potrzebujesz dodatkowego kanału dla nowej funkcji albo musisz przeprogramować aparaturę. Tylko po co ci taka funkcja? Mechanicznie, musisz umieścić tam fizyczne wyposażenie i nowe elementy. Hydraulika jest ciężka, płyn hydrauliczny jest ciężki, dodatkowo masa ma wpływ...
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy Dodam tylko jeszcze, moze też dla innych, że warto robić przeglądy techniczne samochodów osobowych jak i innych, w PKS-e. W cenie przeglądu mamy: szarpankę - test zawieszenia, ustawienie świateł, test hamulców, test amortyzatorów, test spalin, test zbieżności...
Prawdopodobnie zatarta jest prowadnica zacisku,zwróć uwagę czy podczas jazdy nie ściąga Podczas samej jazdy nie odczowam tego dzieki naszym drogom ale podczas hamowania z wiekszych predkosci to i owszem sciaga. Przez to wlasnie nie mam kierownicy ustawionej na wprost tylko lekko skrecona gdy jade prosto. Wiadomo chyba o co chodzi? Bez sprawdzenia przodu...
Tzn pedał jest połączony bezpośrednio z trzpieniem serwa i nie da się zrobić tam luzu. Owszem jest tam gwint regulacyjny ale przy jego pomocy można ustawić luz pomiędzy końcem kulistym w serwie a trzpieniem już samej pompki. Bądź co bądź takowy luz jest ok 3mm i więcej się nie da bo tylko pedał ucieka głębiej a luz się nie zmienia. Gdy luzu nie było...
Nic w Polskim Vagu nie kombinowałem odczytałem błędy spisałem wszystkie i później skasowałem. Kasuj dalej , roboty nie zabraknie... Tylko przemyśl jakie konsekwencje może przynieść uszkodzenie systemu bezpieczeństwa , a takim jest system ABS-ESP To w takim razie jak powinienem to dokręcić? Proszę o jakieś wskazówki. I jak potem stop wyregulować...?...
zmieniłem szczęki i ustawiłem hamulce tak ze hamowały na początku dobrze. ale teraz juz słąbiej hamują. od czego to zależy? na jakej zasadzie dziala ten samoregulator?
Ja bym się nie bawił, w kodowaniu deski bym ustawił że nie występuje kontrolka zuzycia nakładek hamulcowych... Albo masz deskę z ustawionym kodowaniem zużycia klocków, a czujników nie ma.
Elektrolit od 16 do 25 volt w wersji mini dobrze mieści się.Mieliśmy przypadki uszkodzenie mechanizmu cofania hamulców i podczas przewijania ocierały sie o talerzyki spowolniając je.Dobrze byłoby sprawdzić na otwartej kasecie bez taśmy jak zachowuja sie hamulce w trakcie przewijania.
wymieniłem docisk ( uciekał płyn)w lewym tylnym kole odpowietrzyłem wszystkie koła i dlej mam prblem z hamulcami tzn. łapia ale to nie jest to co powinno być, dodam ze abs funkcjonuje bo sprawdzałem na sypkiej nawierzchni. Mam pytanie jaka może byc przyczyna miekkiego pedalu hamulca( tak jak by dalej było zapowietrzone) Dodano po 2 aha jeszcze jedno...
Tzw "mimośrody". Ja miałem dokładnie taki sam problem w troszkę starszym "maluszku", u mnie był luz na na tych mechanizmach, rozebrałem wyciąłem "podkładkę z papieru ściernego" podłożyłem ję między szczękę a ten mechanizm który ją trzyma, i tak z jednej strony szczęki i z drugiej strony, jednakowo na wszystkich szczękach, ustawiłem odpowiednio szczęki...
Witam. Rzecz dotyczy hamulców tylnych. Przy hamowaniu z większej prędkości po chwili było słychać dudnienie z tyłu, jakby z lewej strony. Zajrzałem do środka- przy okazji wyszedł wyciek z cylinderków hamulcowych- wymienione. Bębny dla pewności przetoczone, usterka występuje dalej, teraz zamiast głuchego dudnienia jest stukanie. Wszystko poskładałem...
gimak napisał: Ja mu te peany skwitowałem - jak byś o malucha dbał tak jak teraz o Pony, to maluch też by ci wiernie służył. Miałem maluch i codziennie 64km robiłem i psuł się namiętnie, zawsze coś się spierd....o . Przednie zwrotnice, linka gazu, ssania, zabieraki, przeguby, lizak biegów, tylni wachacz brak konkretnego ogrzewania. Aż w końcu się przytarł...
Witam. Problem hamulców jest u mnie dwojaki. 1. Są słabe - tzn. muszę mocno wcisnąć pedał żeby zahamować. - był luźny króciec na pompie vaqu. Usztywniłem. Zmierzyłem podciśnienie. na wolnych obrotach podciśnienie wzrasta w miarę szybko do ok 0,5 i potem powoli dobija do ok 0,7-0,8. Z gaszeniem (bo ma to związek z podciśnieniem) raz miękko raz telepnie....
Witam ponownie, dziękuje wszystkim za pomoc. Jedna z pomp hamulcowych (nowych) była wadliwa, więc ją wymieniłem. Cylinderek przy którym nie dało się odkręcić odpowietrznika też wymieniłem. Na początku hamulce nie działały ale po kilkunastu godzinach jeżdzenia, cylinderki się ustawił i wszystko działa. Pozdrawiam dziękuje Zamykam temat
Owszem mogą. Najprościej będzie sprawdzić manometrem. Ustawić ciśnienie na wejściu (słuchawce) i sprawdzić jak szybko pokaże się na końcu przewodu. Jeśli opóźnienie będzie minimalne to filtrów bym się nie czepiał. Co do zestawów naprawczych nie spotkałem się z oryginalnymi. Jeśli chodzi o samodzielną regenerację to podejrzewam, że przeliczając czas...
W scani mam ABS jak ustawić hamulce w przyczepie aby hamowaly normalnie a nie odrazu w miejscu koła stały gdy nacisne szybko.
Witam Jak w temacie chce naprawić hamulce pneumatyczne.Naprawiłem już spreżarkę i zawór ciśnienia ustawiony na 6bar.I teraz pytanie, bo po wciśnięciu tego zaworu co jest w złącze do podczepiania przyczepy leci powietrze bez wcisnietego hamulca i teraz pytanie czy ma to tak być czy ten zawór od hamulca jest zepsuty.
Ano o to, czemu nie można zahamować samochodu na szlag zaraz po dłuższym postoju. Ano to że nic w zasadzie nie robisz. Do dziś tylko płaczesz i nie chcesz jechać na rolki mimo że parę razy koledzy cię o to prosili. Więc jedź i pokaż wydruk zimnymi i ciepłymi hamulcami. Na stanowisku które mierzy następujące funkcje wielkości: • siła oporów toczenia...
Witam, sytuację udało się rozwiązać. Przy składaniu klocków z tyłu nie ustawiłem tych wycięć które są na zacisku aby weszły w ten bolec od klocka hamulcowego. Tak mocno wkręciłem tłoczek że wycięcia nie miały znaczenia bo wszystko się ładnie schowało. I stąd pojawił się wpadający w podłogę pedał hamulca. Wszystko poskładałem od nowa tak jak powinno...
Układ servo diagnozujesz bardzo prosto. Odpinając od niego podciśnienie . Rurkę od strony silnika trzeba zaślepic do testu. I jazda na próbę. Uwaga, hamulce będą sporo słabsze.jeszcze sprawdź ustawienie czujnika świateł stopu. Potrafi lekko podeprzeć pedał i po kilku kilometrach zaczyna sam hamować.
A co się działo że wymieniasz części od hamulców, co wymieniłeś? wymieniłem zaciski przód cylinderki tył pompę hamulcową Jaki powód wymiany? Wszystko nowe? Jak naciskasz na pedał jakieś koło hamuje? Dobrze ustawiłeś luz szczęki w bębnach?
20906755 Dzięki za odpowiedź. Nie rozumiem tylko tej sugestii z całkowitym ubytkiem płynu... Cały czas kontrolowałem poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i nigdy nie spadł poniżej połowy. Miałem jedynie obawę, że wypłynęło nieco płynu z zacisku PT, a w zamian zaciągnęło powietrze do przewodu (nie miałem pomocnika, a zanim zamontowałem zacisk, nacisnąłem...
tylko jedna sprawa-o ktorej nikt nie napisal dotyczy to nie tylko matiza linka recznego powinna byc odpuszczona a po ustawieniu sie samoregulatorow dopasowana na 3-5 zabkow pozdrawiam
Odpowietrzaj na zapalonym silniku,prawy tył, lewy tył, prawy przód ,lewy przód. A skąd ta teoria. Zastanów się co to da. Masz na 100 procent uwaloną pompę, jaki dałeś płyn bo ostatnio słyszałem że niektóre płyny rozpuszczają uszczelki w pompie jak nie nalejesz takiego jak trzeba. Ale nadal sądzę że to bujda, więc może warto się upewnić. Pompę możesz...
Czy sprawdzałeś powierzchnię styku szczęki z tłoczkiem-czy tłoczek jest zupełnie płaski i gładki. Szczęka ma być ustawiona mniej więcej w środku tłoczka(płaszczyzna pozioma). Możesz dać troszkę smaru grafitowego, od przegubów(dosłownie tylko dla poślizgu) na podparcia szczęk ugóry i dołu. Szczęki pracując, ocierają także bokami o blachę do której mocowany...
Cylinderki działają poprawnie :) samoregulcja... jeżeli to to o czym myślę to ustawiłem tak że z trudem włożyłem bębny. Pompa nowa. Ze "starą" było tak samo
Pedał wpada do oporu, tzn. nie da się głębiej wcisnąć, bo jest już oparty? Dodano po 1 skoro wymieniałes wszystko to pewnie też szczęki z tyłu -a jak ustawiłeś odległość szczęki od bębna? Nawet jak ustawił za daleko, to wyreguluje się samo.
Przy wymianie szczęk, trzeba skręcić samoregulatory, w tikawce niestety trzeba je też dobrze nasmarować i ustawić. Musisz wszystko jeszcze raz rozebrać. A co do klaksonu, to może być spowodowane niesprawnym włącznikiem w kierownicy, urwanym kablem, albo uszkodzonym "titkiem".
mam zapytanie czy masz wyczuwalny luz na pedale hamulca w momencie jak zaczynasz go naciskac ,bo to jest bardzo istotne jesli tego luzu nie czujesz to znaczy ze popychacz znajdujacy sie w serwie a naciskajacy tloczek pompy nie ma luzu i jednoczesnie podnosi ci pedal do gory ,na koncu tego popychacza jest wkret regulacyjny do ustawienia luzu (ok.0,5...
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
Kolega mariollo, po nabiciu nowych okładzin na szczękach będzie widać te strzałki nadal. One pomagają odpowiednio ustawić szczęki hamulcowe. Strzałki ustawia się do kierunku toczenia się bębna hamulcowego. Odnosi się to do jazdy pojazdu do przodu.
Dla tego silnika rozrządu przestawionego o jeden ząb to nawet nie zauważysz, jak wcześniej nie jechałeś z dobrze ustawionym... więc sprawdź sobie to dokładnie na znakach. Źle ustawione LPG (emulacja inna niż na masę) mogło Ci rozjechać adaptacje tak, że rzeczywiście lepiej chodzi na gazie jak na benzynie. Niemniej strzelać w wydech nie powinien, albo...
Nie cofnąć szczęki tylko te łapy co linka jest zahaczona (trzeba poluzować naciąganie linki). odwrotność zaciągania tj. jak hamujesz linka ciągnie te łapy w jedną stronę Ty musisz odwrotnie do hamowania cofnąc same łapy (jedna strona i druga ). Jak cofniesz wtedy ustawiasz ten mechanizm rozpierający tak by szczęki były blisko bębna.Jeśli mechanizm rozpierający...
Witam Wygląda na to, że nie trzymają Ci samoregulatory na tylnych szczękach. Zamiast ustawić szczęki tak żeby były w niewielkiej odległości do bębna pozwalają im się całkiem rozsunąć pod wpływem ściągania sprężyn. Przy hamowaniach pompa musi najpierw wtłoczyć dużo płynu hamulcowego żeby rozsunąć szczęki tylnego hamulca do położenia w którym powinny...
Dzięki koledzy, tak się składa że mam te czarne podkładki i faktycznie były troszkę stożkowe ale latały luźno i nie trzymały blaszki napędzającej samoregulator więc spłaszczyłem je troszkę i teraz trzyma się ale nadal nie działa tak jak powinno. Mam identyczny zestaw Quick brake. Musze przeanalizować czy mam ząbek samoregulatora od zewnętrznej i podkładkę...
Źle ustawiona długość trzpienia servo/pompa hamulcowa.
Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze...
Przy tym typie hamulców VW nie trzeba pomagać samoregulatorom. Sprężyna po trzecim naciśnięciu na pedał na pewno zrobi swoje i szczęki ustawią się odpowiednio bez Twojej pomocy. Na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw, czy założyłeś odpowiednie cylinderki - średnica. Potem pojechał na Stację i wjechał na rolki. Sprawdzanie hamulców z tyłu po podniesieniu...
Dziś ciut za mocno na pedał stanąłem i... wypchało tłoczek pociekł płyn Świadczy to tylko że masz źle wyregulowane hamulce (za duży luz).Jak ustawisz tak jak pisałem ,tłoczek nie wypadnie choćby koń na pedał naciskał.
Bezpośrednio nad dźwignią hamulca nożnego. Czyli pedał hamulca vs servo - tam jest regulacja. Może ktoś kiedyś wymieniał servo i źle to ustawił. Ja natomiast wcześniej sprawdziłbym hamulce z tyłu - ot profilaktycznie ;)
Witam Mam problem z hamulcem, jak nacisne lekko pedał hamulca to samochód za bardzo hamuje (blokuje koła). kupiłem ostatnio nowy korektor siły hamowania i to samo sie dzieje. co może być nie tak? można ustawić to korektorem i jak?
Witam Jak powinno się prawidłowo wyregulowac hamulce w zetorze 3340? Mam model z hamulcami bębnowymi, zauważyłem ostatnio, że lewy bierze gorzej niż prawy. Po rozpięciu pedałów okazało się, że prawy pedał pod naciskiem ręka łapie u góry, a lewy sporo niżej. Podkręciłem śrubę nad pedałem (wcisnąłem przez to tłoczek głębiej w stronę pompy) i teraz dla...
Odpowietrzysz, tylko musisz ustawić tak zacisk żeby wejście przewodu było w górnym max punkcie, fizyki nie oszukasz, powietrze pójdzie do góry. Widzisz, żaden z piszących nie odpowietrzał nigdy samochodu z aluminiowymi zaciskami - gdzie wentyle urywały się hurtowo. Uprasza się o zaniechanie pisania nie na temat w dalszej części wątku. WSZYSTKICH!
Sam sobie odpowiedziałeś, samoregulatory do wymiany. Za daleko są szczęki od bębnów i lekkie wciśnięcie pedału hamulca nie niweluje odległości szczęki od bębna. Normalnie szczęki powinny się zblizyć do bębnów i tam pozostać a one wracają do środka tarczy ham. Tak że mechanik nie musiał je regulować bo wystarczy parę razy nacisnąć do oporu pedał by je...
Witam Sprawdziłem okładziny i sa ok a błedu nie da sie skasować . kable też są ok nie są uszkodzone a błąd jest na lewym przednik kole na którym kiedyś podobno była wymieniana grzechotka . Może ktoś podpowie jak sparwdzić sam czujnik może jakoś powinno sie go ustawić?z góry dziękuje za pomoc
A sprawdzałeś opony ze wszystkich stron? Może po prostu w zależności od ciężaru jaki przewozisz to coś przyciera o któreś z tylnych kół wydając taki dźwięk jak opisujesz. Równie dobrze może to coś przycierać o felgę bądź na przykład bębny. Tego nie sprawdzałem, będę musiał obejrzeć. Bo może nawet te nowe opony już się tak starły że teraz wyją. Sprawdziłeś...
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
Witam mam pytanie w jakiej pozycji ustawić o to taki zawór,żeby wszystko działało i co oznacza każda pozycja tego zawotu? :D
Jeśli chodzi o ten dodatkowy zawór to wygląda tak jak na rysunku: Jak już pisałem: - hamulec wyłączony - słaby hamulec - przyczepa pusta - średnie ciśnienie - przyczepa wpół załadowana - całkowite ciśnienie - przyczepa pełna. Pod dźwignią masz symbole które oznaczają: wg obrazka na dole: hamulec wyłączony po lewej: pusta przyczepa na górze: przyczepa...
Pedał hamulca jest luźny i nie napiera na pompę ? Są dwie regulacje do popsucia, nieustawienia po np wymianie pompy hamulcowej/serwa. Nie to, to pompa puszcza. Z przewodami koledzy sugerują spuchnięcie w środku, lub jakiś paproch w układzie - dwa na raz, to chyba nierealne, także, pompa ?
Ta dźwignia służy do odblokowania hamulców przyczepy po odłączeniu od ciągnika . Ona wraca zawsze na swoją pozycję jak podłączysz przewód i dostarczysz ciśnienie w układ przyczepy . Dodano po 2 Tak , że nie ma znaczenia jak jest ustawiona .
Dobra pany. Wymieniłem serwo razem z pompą. Ustawiłem regulację pedału tak aby był równo ze sprzęgłem i miał mały luz. Czujnik hamulca żeby się zapalał stop po minimalnym wciśnięciu pedału. Długo zajęło odpowietrzanie pompy. Popuszczałem na pompie hamulcowe i abs dopóki nie poczułem oporu na pedale. Postoi teraz do jutra bo chyba spieniłem płyn, się...
ad.2 nie mam vaga, ale dobrałem się do serwa tej klapy i serwo działa, jak kręcę potencjometrem to albo reaguje tylko na maxa zimno, lub prawie przy końcu na ustawieniu na maxa ciepło, mogę nagrać film jak chodzi serwo silnik, kręci się do oporu aż ten półksiężyc zębatkowy klapy się lekko nagina i wtedy staje w miejscu. Podejrzewam że to może być właśnie...
To znaczy że jak założę szczęki to bemben ma wejść ciasno i spróbować nim przejechać się trochę żeby samoregulatory się ustawiły? Możesz założyć bęben na tak ustawione szczęki, że bęben ma bardzo duży luz. Po kilku depnięciach w pedał (może wpaść pierwsze dwa trzy razy nawet do podłogi), i tylko dopiero wtedy, szczęki samoczynnie powinny ustawić się...
witam, zbliża się przegląd wiec chciałbym podnieść skuteczność hamowania tylnej osi mojej kaczki. W zeszłym sezonie wymienione zostały cylinderki, przetoczone zostały bębny oraz nabite nowe okładziny cierne na szczęki. Auto dostało też po jednym dodatkowym piórze do resorów oraz przekute zostały pozostałe więc tył stoi automatycznie wyżej. Po odbiorze...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Sprawdzamy czy nie ma oleju w bębnach. Trzeba zacząć od ustawienia luzu pomiędzy szczękami a bębnem. Cylinderki są zamontowane PIONOWO a nie jak w każdym pojeździe poziomo.
witam mam magnetowid z Super Drivem i była uszkodzona listwa plastikowa naciągająca rolki oraz hamulce, kupiłem nową i jest wszystko ok, Magnetowid mam natomiast niepewnego pochodzenia tzn ktoś już ten mechanimz rozbierał a z tym mechanizmem mam pierwszy raz styczność, zachowuje się następująco: po włączeniu zasilania sam wkłada kasetę oraz po chwili...
Nie widzę swego postu o kalibracji w tym temacie.Kalibrację po prawidłowym ustawieniu obrotów i głowicy (wysokość na wyciętej kasecie,najlepiej z lusterkiem,skos na kasecie testowej) ustawia się zgodnie z S.M. Odczyt poziom Dolby na odpowiedniej kasecie na 580mV m.cz na wyjściu i ustawienie wskaźnika na punk Dolby.Korekcję odczytu na kasecie testowej...
Witam ponownie. Kierownicę mam ustawioną w miarę prosto. Zbieżność zmierzona ponownie i mam trochę "poza normą" kąt pochylenia koła. Zmieniałem nawet koła tył na przód żeby wyeliminować opony i dalej to samo. Gdy ustawię kierownicę na prosto ucieka mi w lewo i muszę kontrować w prawo. Powiedzcie robić zbieżność jeszcze raz czy to może być np. przez...
Nie jest to wina przepustnicy. Jak wyglądają parametry sond? Ciśnienie powietrza w kołach, analiza spalin, hamulce nie trzymają? Co sprawdziłeś, oprócz domniemania?: wydaje mi sie ze autko, ma wiekszy apetyt na paliwo
niema okienka szukałem a przez dziure od rozrusznika nie dojde,ale dzięki Dodano po 1 pomóżcie bo chyba skończy się na rozpoławianiu,a niedługo trzeba prasować a wałka nie da rady włączyć Dodano po 2 ja leje do hamulców płyn hamulcowy DA-1 A co do skrzyni to 40l Dodano po 2 Mam w planach wyciąć okienko w bloku czy to dobry pomysł :)
Chciałem was jeszcze zapytać czy głowica z Philips VR 437 bez symbolu trójkąta na górze może działać w moim Vr 400 głowica jest mało używana była nowa a mój magnetowid ma już 12 lat, ciekaw jestem czy Parametry tej głowicy zgadzały by się z modelu Trzeba zobaczyć czy głowica pasuje konstrukcyjnie pasują taśmy jak tak to przełożyć i zobaczyć. Ja nie...
Czyli jak wszystko jest ok i przy dużej ostrożności można spawać. Samochodem bez sprawnych hamulców też można jeździć!!!,tylko jak długo???? A jeśli chodzi o wielkość prądu przy spawaniu, to są poradniki, a przy spawaniu "amatorskim" popróbuj sam i myślę,że będzie dobrze. Za mały prąd -nie przetopi dobrze materiału, za duży wypalisz dziurę.
Czy taki magnes by kiedyś przestał się obracać? Nawet bardzo szybko, dwa magnesy umieszczone obok siebie to nic innego jak hamulec magnetyczny. Hamowanie może być mocne lub bardzo słabe zależnie w jakiej pozycji są ustawione względem siebie. Chyba hamulce magnetyczne gdy się przyciągają jednak w zależności o jakiej napisałm to mają się odpychać więc...
W tym mechanizmie nic nie można zgubić i nic nie stało się nagle za krótkie. Zielona strzałka - oś koła zębatego. Czerwona strzałka - trzpień na dźwigni zwalniającej hamulce talerzyków szpul. Ten właśnie trzpień należy lekko nacisnąć od góry przy zakładaniu koła zębatego na jej oś. Niebieska strzałka - trzpień na dźwigni poruszającej mostkiem głowic....
Witam Problem dotyczy Scani 114 2002 na tarczach, otóż pod jaką naczepe bym ją nie podczepił Scania blokuje koła szybciej od naczepy. Efekt jest taki że na śliskim załadowana naczepa pcha ciagnik dopuki nie wciśnie się mocniej pedału hamulca, a nie muszę pisać że jest to dość niebezpieczne. Po zgłębieniu nieco tematu pomierzyłem ciśnienia na tylnym...
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Ciężko mi na odległość pomóc. Może to piszczenie to tylko zbieg okoliczności i nie ma związku bezpośredniego z wymianą pasków. Mam tego Accorda od około 12 lat i serwisuję go osobiście, ale nie spotkałem się z w/w objawami (przynajmniej z opisu). Co może piszczeć podczas jazdy, a nie na postoju? Tylko coś z układem napędowym. Zaczynając od sprzęgła,...
Dziękuję Panowie za podpowiedzi. Też mi najbardziej pasuje zapowietrzenie układu. Póki co, po dniu intensywnej jazdy w korkach (specjalnie, żeby dużo deptać w pedał) chyba coś się poprawia: - luz od góry jest jakby mniejszy - sprzęgło zaczęło łapać ciut wyżej niż poprzednio czyli nie od samej podłogi - biegi zaczęły wchodzić płynniej, bez dużego oporu...
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
Z przodu masz hamulce czy tylko tył? Ja ustawiał bym na 0 lub leciutko zbieżny max 0,5 do 1 stopnia. Koła z przodu też bym lekko pochylił ale nie jakoś drastycznie tak do 5 stopni. Dla lekkości prowadzenia zwrotnice osadziłbym jak najbliżej się da osi symetrii koła. Wtedy ramię jakie stanowi koło jest mniejsze i lżej się kręci kierownicą (można dać...
Fabryczne ustawienie w 3502 to 12.5 Bar. A to to samo co 3512 W przyczepie jest chyba tylko stopniowy regulator siły hamowania przy zaworze więc jak go nie masz to działa na max a tylko pedałem możesz stopniować, ale zazwyczaj to samą przyczepą będziesz hamował mały tam jest zakres stopniowania
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami, tarczowe z ręcznym na klocku. Jak regulować ustawienie tłoczka aby zarówno ręczny jak i zasadniczy działał prawidłowo. Zaciski nowe, odpowietrzane na pracującym silniku jak i na zgaszonym, przetłaczaliśmy też płyn maszyną,płyn na 100% bez powietrza a hamulca brak. Jarzma wypiaskowane,wszystko ok. Regululuje się...
Witam.. Kiedyś przyjechał do mnie kolega swoim golfem III żeby mu pomóc przy hamulcach tylnich kół.. Wymienił łożyska, okładziny i sprężyny i wszystko wydawało się dobrze więc pojechał gdzieś i po przejechaniu ok 20 km gdy się zatrzymał z bębnów wydostawał się dym a czerwona farba na bębnach całkowicie się spaliła na czarno.. No więc zaczęliśmy szukać...
Tutaj masz program Info techa: INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione...
Najnowszy program WORKSHOP 2007 PL !! eTECH / WORKSHOP to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. eTECH / WORKSHOP zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje...
Witam mam do sprzedania INFO-TECH 2005PL (działa na czas nieograniczony) Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera...
Witam mam do sprzedania INFO-TECH 2005PL (działa na czas nieograniczony) Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera...
Nic się nie robi dodatkowo, w przypadku tyłu tarczowego z ręcznym pamiętać tylko trzeba, żeby nie ruszać dźwigni ręcznego przed napompowaniem hamulców i ustawieniem się klocków. Dobrze jest też przegonić auto, żeby przed diagnozą hamulców klocki dopasowały się trochę do tarcz. W przypadku nowych tracz i klocków praktycznie od razu powinno być ok.
Tak jak myślałem R z lipca. Przyczyna leży prawdopodobnie w Sopse Nie pamiętam czy to było w TI czy w WS ale generalnie chodziło o to ze w owych scaniach EBS nie współpracować prawidłowo z EBS naczepy. Zalecenie było takie by stosować w nich przewód 5 żyłowy bez CAN. Dodatkowo wyłączyć trzeba automatyczna adaptacje hamulców Ustawić ręcznie na 0.6
Przyszły mi części. Wszystko poskładałem w całość, układ został odpowietrzony, hamulce ustawione i na obecną chwilę działa wszystko prawidłowo. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Jak naprawić lub wyregulować rower<br/><br/>Jak naprawić rower <br/>REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI <br/> <br/>Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba...
Jak naprawić lub wyregulować rowerJak naprawić rower REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba poprawić. Jest to czynność dużo prostsza od zmagań...
Kupuję auto sprowadzone z Holandii (XP 1.6i 8V 95KM). Jasnym dla mnie jest, że należy wymienić co najmniej rozrząd, filtry i płyny (brak aktualnych faktur na w/w czynności) oraz sprawdzić hamulce. Ze wszystkim nie ma problemu poza rozrządem, a właściwie to ustawieniem naciągu paska. O ile się dobrze orientuję, to w tym silniku napinacz jest bez skali...
Witam.Mam pytanie odnośnie zaworów przy fiacie marea 1,4 12V.Znajomy zakładał sobie rozrząd,a że jest osobą przekorną,zrobił to po swojemu i oczywiście ustawił wał w złej pozycji,przez co urwał konika na wydechowym.(ostatni zawór od strony aparatu zapłonowego).Po wyciągnięciu wałka rozrządy przedostatni zawór blokował ,ponieważ nie dał się ścisnąć,tak...
No cóż - poldi to dość ciężki temat i trzeba fachowca niestety. Najpierw luzy zawieszenia i ukł kierowniczego, potem pęknięcia karoserii itp, potem geometria (piony, kąty wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżność i to w tej kolejności), luzy na drążkach reakcyjnych z tyłu. Na geometrii wymęczyć faceta żeby poustawiał na środkowe parametry (jak pion ma być np...
Witam, Actros 1831 99r. Po wymianie podstawy osuszacza i filtra, nabilo mi powietrza do 10bar, gdyż tak normalnie nabijał.Sykneło raz i to wszystko. Teraz nabija powietrze na maxa na zegarze i nie spuszcza. Na zegarach mam jeszcze tylko jedna kreske po 10 (10 kreska na czerwono) Jest to zawór regenerowany. Podobno był ustawiony na 12,5 bar, więc przekręciłem...
Witam wszystkich. Posiadam Citroena C5 2002r 2.0HDI z Hydroactiv3 (bez trybu sport) Wspólnie z ojcem wymieniłem łożyska obu wahaczy gdyż tłukły się. Uzupełniłem ubytek płynu zawieszenia LDS (Total) oraz po całej naprawie skorygowałem wysokość korektorem dla przodu i tyłu w/g wytycznych dla przodu 140mm i tyłu 73mm w/g wzoru. Oczywiście odpowietrzyłem...
Witam serdecznie. jestem właścicielem Opla Corsy z 2003 roku. Jeździłem do czasu kiedy na nierównym podlozu podczas hamowania zaczęło być słychać metaliczne stuki z przedniego zawieszenia. Wymieniłem tuleje wahaczy z przodu, sworznie wahaczy, przeguby, sprężyny przód i tył, hamulce. Zauważyłem równiez że podnosząc samochód i łapiąc koło za piętnaście...
Ściągnij zapinkę ze sztangi turbosprężarki i sprawdź jak chodzi zmienna geometria? Nie powinno być żadnych oporów. Co do odpalania to śmiem przypuszczać, że uszczelnienia na pompkach zaniemogły i stąd takie, a nie inne objawy. Jednakże warto sprawdzić działanie czujnika temperatury, ustawienie samych pompek (chyba, że nie tak dawno były regulowane przy...
Przyspieszenie bardzo fajne jak na taki samochód, tylko słabo wyposażony i trochę zaniedbany. Darowanemu koniu w zęby się nie patrzy. Wyposażenie ma właściwe - to nie mercedes, tylko skoda dla przeciętnego Kowalskiego. Warty jest jakieś 1500 zł, więc nie chciałbym w niego wkładać drugiego 1500 zł 😁 A co byś chciał? Bo na razie to sam jeszcze...
Nieznany mi samochód stał na podjeździe przed domem, a to oznaczało, że panie były na miejscu. Zamknąłem bramę, aktywowałem zabezpieczenia, po czym zaparkowałem jeepa i nie otwierając głównych drzwi wejściowych, obszedłem dom. Skrzydło z wejściem do basenu znajdowało się przecież od strony ogrodu. Jego ściana była rozsunięta. Wieczorne słońce zaglądało...
Sama zbieżność nie ma. Będzie tylko "cięło" opony Nie, będzie pojazd pływał, jak będzie ustawienie zbieżne lub rozbieżne (ciągniki rolnicze). Jak jedno koło poleci na drążku w lewo czy prawo będzie ściągać pojazd. Przyczyn "pływania" może być więcej niż tylko zła zbieżność: jak przykładowo zapowietrzone hamulce.