Tarcze hamulcowe mogą być cieple po jeździe. Co do blokowania, to proponuję sprawdzić czy pedał hamulca wraca położenia neutralnego. Także do głowy przychodzi mi, czy serwo po hamowaniu odpuszcza.
Serwo łatwo sprawdzic, po prostu odepnij od niego wężyk jak zacznie blokować i przejeć sie kawałek, tylko ostroznie, bo hamulec wtedy trzeba bedzie ostro cisnac.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Dużą wtyczkę zasilania wypiąłeś i blokują koła?? To na bank serwo samoistnie zaciąga pompę.Jak nic nie było grzebane przy pedale hamulca zmień serwo.
Może pedał hamulca na stałe lekko wciśnięty? Dokładnie. nawet podparty czujnikiem stopu. Wtedy serwo powoli jest zasysane i blokuje koła. Tym bardziej że : Na chwilę gaszę auto i wciskam pedał hamulca, a blokada puszcza Czyli jak zniknie podciśnienie to nie blokuje.
Dobrze, miałem jednak nosa i prawidłowo obstawiałem. Przyczyną było nieszczelne Serwo od strony pedału hamulca, padła uszczelka. Serwo jest już naprawione, trzyma ciśnienie. Całość układu zmontowana i zalana płynem. Hamulce nie blokują się już samoczynnie podczas jazdy, autko hamuje tylko po naciśnięciu pedału - żyleta :) Dziękuję wszystkim, zamykam...
Trzeba sprawdzić pociśnienie . Naciśnij pedał hamulca i dodaj gazu jeśli troszkę zaczyna wpadać podczas wyższych obrotów to podciśnienie działa . A jeśli chceszsprawdzić czy serwo ciągnie bez naciskania na hamulec to go odłącz od układu i sie przejedź .Będzie twardy hamulec ale ale wyeliminujesz serwo.
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Witam! Golf 4 1.9 ahf 110koni 1999rok. NAGLE podczas jazdy zesztywniał hamulec. Pompa vacum palec przysysa do przewodu. Zaworek zwrotny wydaje się blokować przepływ w jedną stronę. Przewody ok. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia serwa? Niema z niego żadnego wycieku ani nic. Wszystko wygląda ok. Macie może jakieś propozycje?
to zobaczysz czy blokuje nadal hamulce bez podciśnienia serwo nie działa
A jak w nowym (zmienionym) serwo też nie podłączysz widełek trzpienia do pedału to działa? W nowym serwie jak odłączę pedał od widełek tłoka serwa to identycznie się zachowuje serwo. To znaczy serwo wciąga tłok serwa w kierunku pompy hamulcowej i ciśnie pompę hamulcowa aż do stanu pełnego hamowania. Z podłączonym pedałem czy nie, auto hamuje samo -...
Serwo nowe czy używane? Może kupiłeś też walnięte. Pedał twardnieje czy jest normalny?
Przewody elastyczne raczej nie, jeżeli puszczają hamulce po odpięciu przewodu podciśnienia od serwo. Ale może pompa hamulcowa?
Tak.Bez zmian Po lekturze w sieci wymieniam serwo i zobaczymy.
Podpięty będzie dopiero jutro, ale pytam tu na forum, bo zastanawiam się czy nie rozłączyć akumulatora, aby ponownie pokręcić kierownicą dla zapamiętania położenia koła kierownicy... może wtedy błąd zniknie bez SD ? Natomiast w kwestii blokowania hamulców, to one nadal blokują a SD nie wykazało błędu.. Jeszcze taka informacja, że pompa hamulcowa jest...
Jeśli chodzi o działanie serwa, to kol. kwok ma zdecydowanie rację. To nie tylko pucha z membraną - to działa na zasadzie wzmacniacza. Przy zatkanym zaworku po stronie atmosferycznej (strona pedału) będzie wciągać pedał i blokować hamulce. Panowie, serwo to proste urządzenie, ale trochę bardziej złożone niż cep. A czytając posty na forum widzę, że nie...
Pompa tak serwo nie. W chwili zablokowania odkręć odpowietrznik i zobacz czy puści tłoczek.
W momencie jak zblokuje hamulce, wystarczy podnieść nogą pedał hamulca i znowu jest ok Musisz sprawdzić pedał hamulca, sprężyny powrotne itp. na serwo też zerknij czy się cofa jego trzpień jak należy.
Zaworek zwrotny idący do serwa hamulcowego w silnikach 1.8T powinien być zainstalowany w taki sposób, aby strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego. Jeśli chodzi o przepływ powietrza: Zaworek powinien przepuszczać powietrze w kierunku strzałki, czyli w stronę serwa hamulcowego (z układu dolotowego). Powinien blokować przepływ w przeciwną...
Zmień mechanika na elektryka. Ciekawe co za jołop chce wymieniać serwo bo hamulce blokują i ABS nie działa :D
serwo z pompa i regulowalem Za mocno odkręcona regulacja. Płyn nie nadąża powracać i stąd blokuje. Popuść przy pedale.
A masz regulację przy pedale w środku?
Wyreguluj popych serwo-pompa.
Zasugerowałbym jeszcze jedną rzecz. Sprawdź dokładnie czy masz dokładnie tak samo wyregulowaną długość łącznika serwa z pedałem. Jeżeli jest źle wyregulowany, np za długi to będzie blokowało Ci hamulce. Czasami w różnych typach może to być regulowany popychacz serwa, który wchodzi w pompę hamulcową.
Przypuszczam, że układ hamulcowy został niewłaściwie odpowietrzony. Auto z ABS-em należy nieco inaczej odpowietrzać - na forum są informacje. Dziwne, że zaciski po regeneracji a klocki "trzymają". Czy po podniesieniu kół (na zimno) koła lekko się obracają. Może lekko trzymają klocki i podczas jazdy grzeją się tarcze, następnie płyn hamulcowy po zagotowaniu...
No wiec jestem dzisiaj po wymianie serwa i pompki na używkę, oraz regeneracji tłoczka tylnych hamulców, 6 godzin pracy i nie do końca wiem czy było warto. Generalnie mogę pogratulować inżynierom z Fiata zaprojektowania komory silnika i dostępu do podzespołów - żeby komfortowo wyciągnąć serwo trzeba rozebrać połowę silnika, a przy LPG to już wgl kosmos....
Witam, mam problem z hamulcem w oplu astrze f , lewe tylne koło nie hamuje znaczy się blokuje ale słabo, wymieniłem już wszystko i dalej nic,pompa hamulcowa nowa,serwo,przewody hamulcowe,korektor siły hamowania,cylinderki,szczęki ,bębny.porządnie wiele razy odpowietrzałem i dalej nic, Na przeglądzie już drugi raz mi wyszło że nie ma hamulca na te koło,dodam...
Zapomniałem napisac, że blokują się tylko przednie hamulce. Czy zepsute serwo moze dawac takie objawy? Wymieniłem zawór zwrotny od serwa ale nie ma znaczącej poprawy. Pozdrawiam
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Byłem w 4 serwisach i wszyscy rozkładają ręce. Luz między serwo a pompą powodowałby blokadę hamulców? Opisz dlaczego miałoby to skutkować blokada hamulców i puszczaniem tylko przy puszczaniu zaworu na pompie. Szczęki do sprawdzenia? Na przedniej osi?! 8-O Takiego pomysłu na pewno nie trzeba :lol:
Witam! Mam taki problem. Otóż kiedy na przykład dojeżdżam do skrzyżowania na luzie i chcę zahamować pedał hamulca jest twardy a hamowanie jest nieskuteczne, bardzo słabo hamuje. Kiedy przygazuję na chwilkę pedał jakby trochę się zapada, jest miększy ale hamuje dużo lepiej, skuteczniej. Kiedy jadę normalnie i zahamuję to muszę użyć bardzo dużej siły...
Włącznik świateł stop jak będzie miał za długi trzpień to też będą się blokować hamulce.
(at)marcinzurek93 Jeśli masz wszystko sprawne - tarcze, klocki, nic nie wycieka, nie jest zaolejone, przewody hamulcowe, serwo, pompa itp., a w czasie jazdy przy mocniejszym wciśnięciu hamulca jesteś w stanie zahamować tak, że albo blokujesz koła, albo doprowadzasz do zadziałania ABS (nic nie ściąga itp.), to wszystko jest całkowicie w porządku, a to,...
witam, Panowie!!! bardzo dziwne te wasze posty, po pierwsze jezeli hamulce zablokowały to logiczne że płyn hamulcowy sie zagotował i pary płynu spowodowaly (jako ze są ściśliwe) brak hamulców, kolega khamował awaryjnym, po drugie przyczyna zablokowania to pompa hamulcowa( jest tam taki otworek którym płyn wraca do zbiorniczka wyrównawczego, możliwe...
Cylinderki nie zapieczone. Auto nie posiada ABSu. Hamulec normalnie napompuje na zgaszonym silniku po odpaleniu delikatnie go wciąga czyli serwo pracuje. Podczas jazdy mogę naciskać pedał kilka razy i nie napompowuje się czyli serwo raczej działa poprawnie. Dzieje się dokładnie tak: hamując delikatnie samochód normalnie zwalnia np gdy wcisnę delikatnie...
Zatarte tłoczek w zacisku.Rdza .Zobacz jak podniesiesz manszete czy niema rudego.Albo stare wężyki hamulcowe.Zamkły się .Jak podniesiesz auto to popuść odpowietrznik jak koło będzie się kręcić lżej to wężyki do wymiany. Prosiłbym o używanie bardziej " łopatologicznych " słów :) ew. Tłoczek chyba można zregenerować ? Czy nie bardzo ? No ale, gdyby tłoczek...
Witam Wiem ze to nie nadaj sie do forum Elektrody, ale nie wiem gdzie szukac pomocy. Chodzi mi o to że w samochodzie dostawczym KIA K2700 jest strasznie twardy pedał hamulca. W samochodzie jest pompka wytwarzająca podcisnienie do układu hamulcowego napędzana z alternatora. Wydaje mi sie ze cisnienie jest o.k. W miare ciągnie. Chyba ze jest zbyt małe....
Błędy czujników hamulca i ciśnienia pojawiają się wtedy gdy np bez wciśniętego hamulca (sygnału z czujnika na pedale) wzrośnie ciśnienie w układzie pow. pewnej granicy. Więc to że np pokazuje błąd czujnika ciśnienia wcale nie oznacza że to jego wina i tak samo z czujnikiem na pedale. Po prostu ma niezgodność. Ale skoro blokuje Ci koła to najpewniej...
Witam.. zaworek jest, założony dobrze (puszcza w stronę silnika), sprawny tj w drugą stronę blokuje. Nadmienię że na początku hamulce są jak brzytwa, pedał chodzi leciutko więc samo vacu chyba dobrze "ssie".. Może "za dobrze" skoro rozłączenie przewodu odblokowuje układ hamulców??
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
Serwo uszkodzone?
Diagnozowane oryginalnym VCDS-em. Hamulce były do bani (tarcze, klocji, prowadnice) błąd pojawiał się przed remontem oraz przy mocniejszym hamowaniu skutkował uciekającym w dół pedałem hamulca. Pompa ABS włączała się tak jakby koła blokowało choć wiadomo że jeszcze nie miała prawa chodzić. Po wymianie problem na razie ustał ale dalej pojawia się błąd...
Nie podajesz rocznika auta. Znam przypadek z hamulcem w takim samym aucie z tym, że przód prawie nie hamował a tył od razu blokował koła. Okazało się, że pompa hamulcowa była sprawna i rozdzielała oddzielnie hamowanie na koła przednie i łącznie na tylne koła, poprzez korektor siły hamowania. Po dokładnym odpowietrzeniu układu hamulcowego i naprawie...
Witam mam taki problem z hamulcami : Otóż na dzień dzisiejszy grzeją się przednie koła...(wcześniej doszło 3 krotnie do zablokowania pedału hamulca i blokady 4 kół pedał hamulca był tak twardy że nie dało się go wdusić a koła grzały się strasznie juz na krótkim odcinku ) podstawiłem drugą pompę i serwo (co prawda używane) objaw był taki sam więc wróciłem...
Witam. Przedstawiam wyniki pomiarów z stacji diagnostycznej: LP 2,38kN PP 2.48kN LT 0,58kN PT 0,63kN Samochód nie posiada korektora siły hamowania, z tyłu są założone nowe szczęki, nowe cylinderki. Serwo zostało podmienione tak samo jak i pompa hamulcowa. Znaczna poprawa hamowania pojawia się gdy: 1. Samochód stoi dłużej na deszczu, po odpaleniu kilka...
Witam posiadam Renie 1,4 Rn 91 r. kupiłem ja jakieś 8-9 miesięcy temu, wszystko sprawnie i ślicznie, jednak od ostanich paru miesięcy mam problem z hamulcami. Mianowicie pedał czasami ucieka do samego dołu i dopiero na samym końcu łapie(blokuje czasami koła). Pierw wymienione zostały tłoczki w na tyle bo ciekły, układ został odpowietrzony. Problem zniknął...
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Siemka pamięta ktoś jakie rezystencje powinny mieć czujniki Abs tył i przód w bmw e36 1.6 95 rok tył jest 2 piny a przód pewno 3 ale nie jestem pewien. Jaką rezystencje powinien mieć czujnik położenia pedału hamulca co jest wmontowany w serwo hamulcowe. Ponieważ znajomemu świecił abs i komp mu pokazał czujnik tył lewy zmierzyłem oporność i wyszła 1005...
Witam wszystkich mam od dluższego czasu problem... teraz boję sie nawet autem wyjezdzać. jakiś czas temu zdazyło mi sie to po raz piewrwszy minowicie po przejechaniu pareset metrów po nacisnieciu hamulca auto zaczęlo same hamować, zatrzymalem sie wylączyłem silniki pare miunut odczekałem było wszystko ok. Parę dni pozniej podobny problem ale już nie...
pompa jest nowa na starej taki sam objaw problem z odpowietrzeniem jednej strony brak cisnienia to myślisz ze rurka hamulcowa zapchana czy co masz na myśli.Jak to wytłumaczyć dla czego przed wymianą klocków wszystko było ok?? ja myśle ze nie za kazdym razem servo wraca do konca ,raz wraca a raz nie ,i nie zasysa płynu dlatego nie ma cisnienia i problem...
Witam, Jako że po wymianie przednich bębnów na hamulce tarczowe nie mogę dojść ładu z hamulcami bo tył blokuje się dużo szybciej niż przód. Próbowałem zastosować inną średnicę cylinderków hamulcowych. Oryginał 32mm, ja założyłem 25mm. Nie dało to wyczekiwanego rezultatu. Teraz skłaniam się do założenia korektora. I tu pytanie jaki? Najlepszy chyba byłby...
Witam Posiadam opelka z silnikiem isuzu 82KM z 1996r, i ostatnio dopadł mnie pewien problem. Podczas ostatniego roku eksploatacji czasem miewałem taki objaw że pedał hamulca robił się twardy i dość słabo hamował np. podczas dojazdu do skrzyżowania na wolnych obrotach silnika, pomyślałem że po prostu vacum- pompa się kończy choć na dobrą sprawę tam nie...
:) odnalazły się hamulce. Wywaliłem korektor siły hamowania. Zastąpiłem dwoma giętkimi przewodami. Nie będę marudził, że były problemy z odkręceniem przewodów. Płaską 11-tką nie było szans. Użyłem "tzw. żabki do rur". Drugi zonk to końcówka przewodu, M 12x1 a nie standardowe M10x1. Przegwintowałem na M10. Odpowietrzyły się bez problemu. Na początku...
Kupiłem jakiś czas temu Opla Corsę 91r i moim zdaniem ma słabe chamulce chodzi o to że zblokuję wszystkie koła ale potrzebny bardzo duży nacisk na pedał w normalnym chamowaniu trzeba mocno cisnąć w pedał dla porównania w japończyku wystarczy lekki nacisk i koła blokuje serwo działa chyba? bo jak nacisnę na chamulec i odpalam to wciąga mi pedał tłoczki...
Jeśli pedał nie ma luzu, to pompa wstępnie wcisnięta nie pozwoli wracać płynowi do zbiorniczka. Co z tym odłączeniem wężyka serwa?
Ale to aż dziwne że tak to rozwiązali. Silnik krokowy ma bardzo kiepską sprawność i małą moc w stosunku do masy i wymiarów, w porównaniu z innymi silnikami, poza tym drga, wpada w rezonans, gdzie traci moment w części charakterystyki, przez co trudno w pełni wykorzystać jego i tak kiepskie osiągi. Mimo tych wad jest stosowany, bo łatwo go użyć do ustawiania...
Więc tak : Wczoraj walczyłem 12h z tymi hamulcami, zamontowałem używaną pompę z tym, że problemów wcześniej nie robiła chociaż stała w samochodzie z 2 lata ... , odpowietrzyłem ją, odpowietrzyłem hamulce 2 razy i : Na wyłączonym silniku po podpompowaniu pedału hamulca już nie wpada, jest opór po 3 krotnym naciśnięciu go mniej więcej na środku brania...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z hamowaniem. Podczas hamowania pedał trzeba wcisnąć niemal w podłogę aby odczuć jakikolwiek efekt. Na suchej nawierzchni mimo wciśnięcia pedału do oporu koła nie blokują, nie załącza się też ABS. Zaobserwowałem również, że podczas jazdy i odhamowania (np przed skrzyżowaniem) pedał hamulca jest dosyć miękki, natomiast...
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
Możesz trochę popychaczem serwa skasować luz. Tylko nie za dużo bo będą się hamulce blokować.
Witam serdeczie A oto moj problem i coś co mnie doprowadza do szału Samochodzik jak w temacie a problem to nierównomierna siła hamowania przednich kół ( ciągnie na prawo). Przy wciskaniu pedału hamulca prawa strona szybciej bierze a co za tym idzie szybciej blokuje przednie prawe koło( po kilku dniowej jeździe widać na prawej feldze brud z klocków)....
Temat nieco "starawy", ale pewnie nie raz (tak jak ja) ktoś jeszcze skorzysta tylko czytając. Przejrzałem wiele informacji w necie. Znalazłem mnóstwo informacji o działaniu pompy, zacisków, abs, ale ciężko znaleźć informacje kompleksowe, całościowe (kilkanaście porad, szczególnie na portalach motoryzacyjnych, to "kopiuj-wklej", bez głębszego zastanowienia...
Witam. Szukam podpowiedzi na temat blokujących się przednich zaciskow . Otoz Jednego poranka przejechałem ok 50 km i poczułem brak mocy przy wyprzedaniu ciezarowek. Zjechalem na zatoczke a z przednich kol się dymilo jakby ktoś je podpalil. Prawa tarcza swiecila się jak te w F1 a lewa była czerona. Po odczekaniu półtorej godziny moglem ruszyc normalnie....
Witam mam podobny problem który był już tu poruszany. Mianowicie podczas jazdy nagle hamulce zaczęły same hamować, gdy auto stanęło zapaliły się ABS i ESP. Po zgaszeniu silnika odczekaniu chwili odblokowaly sie. Po tygodniu znów to sam ale już nie puściły, odpiłem ABS odpowietrzyłem serwo po chwili hamulce puściły, no ale wiadomo problem dosyć uciążliwy....
W samochodzie Volkswagen Bora 1.9Tdi 2002r.bardzo grzeją się tarcze hamulcowe nawet po przejechaniu 500metrów.Powymieniałem klocki hamulcowe i wszystkie koła obracają się lekko,nawet na zapalonym silniku nic nie blokuje kół (podobno tak sprawdza się serwo ).Hamulce działają dobrze tylko że się bardzo grzeją .Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi...
Czyli problem jak się rozgrzeją, ja w nich wymieniam tłoczki w zaciskach bo na rozgrzanych heblach zaczynają się blokować aż łożyska przegrzewa i jak do tej pory pomagało. Serwo nie "hamuje" za ciebie?
witam, serwo uszkodzone, te bzdury z przewodami to popelina, powodzenia
Radzę wymienić płyn hamulcowy /DOT 4 lub DOT 5/ i sprawdzić pompę i serwo pozdrawiam br
Może to Ci trochę pomoże. Miałem podobny problem w audi a4/b6. Czasami hamulce się blokowały bez wyraźnej przyczyny. Okazało się że w serwie było pełno wody. Gdy je wyjąłem wylałem z pół litra szlamu. Po wymianie serwa wszystko wróciło do normy.
Dużo daje. Nie muszę deptać do oporu żeby uzyskać siłę hamowania. Troszkę zaburza to ABS, bo koła się nie blokują więc ciężko wyczuć, ale porównując do auta które miałem wcześniej a które serwa nie miało to niebo a ziemia
Zdaniem mechaników różnie się odpowietrza układ hamulcowy, tj. w zależności od tego, czy masz w aucie ABS, czy nie. Jeśli za pompę i serwo gwarantujesz, to pozostaje właściwie odpowietrzyć układ. Prawdopodobnie czynność ta nie została wykonana poprawnie a "hamulce" pewnie od początku trasy "trzymają", więc płyn hamulcowy nagrzewa się (zwiększa objętość)...
To ciekawe, co napisales ale kurcze serwo wyglada na dobre. Trzyma cisnienie, nie ma zadnego luzu, sprezyna jest cala. Na wyciagnietym podcisnieniu to samo, wiec raczej nic samo nie zaciaga. Dodano po 1 By sprawdzić servo to po wyłączeniu auta nawet po 24h ściągając wężyk z serva powinno być słyszeć syk . Tak wiem ale jak napisalem, serwo jest szczelne...
Witam wszystkich użytkowników i mechaników seat ibiza3 1,9 SDI. Dostałem do małego remontu ten samochodzik, ale na parę mankamentów. 1. Hamulce, 2 nawiew, 1. Hamulce po naciśnięciu 3 razy pod rząd zachowują się tak jak na zgaszonym silniku, więc pedał po prostu się blokuje w pozycji górnej, czy to wina płynu, czy tam re serwa się tak zużywają ? 2. Serwosilniczek...
blokować hamulec serwo hamulec hamulec serwo
pasta bezołowiowa nadawać 433mhz interfejs obrotów
Instalacja Windows 10 na karcie pamięci - Total Commander Błąd DD15 w Volvo - przyczyny i diagnostyka