Ostre hamowanie do 0 i stanie później kilkanaście sekund z wciśniętym hamulcem. Klocek się odbił na tarczy...
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
Klocek powinien troszeczkę dotykać tarczy, ale gdy na podnośniku zakręcisz kołem to powinno się kręcić. Klocek mimo że dotyka tarczy nie powinien unieruchomić koła. Dopiero po naciśnięciu hamulca klocki się zaciskają i unieruchamiają tarczę czyli koło.
Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
Tylko w serwisie
Zużycie osi - problemem jest co oznacza ten FMI 2 - nie ma opisu w necie To oznacza nieprawidłowe dane. mid 136 psid 24 fmi 7 - czujniki ABS - nie wiadomo na którym kole Ten błąd nie określa na jakim kole jest awaria czujnika ale jest to skutek poprzedniego czyli wcześniejszego włączenia zapłonu. Po ingerencji w układ hamulcowy i układ ABS należy wykonać...
Nic się nie robi dodatkowo, w przypadku tyłu tarczowego z ręcznym pamiętać tylko trzeba, żeby nie ruszać dźwigni ręcznego przed napompowaniem hamulców i ustawieniem się klocków. Dobrze jest też przegonić auto, żeby przed diagnozą hamulców klocki dopasowały się trochę do tarcz. W przypadku nowych tracz i klocków praktycznie od razu powinno być ok.
Podejrzewam twarde klocki te nacięcia na tarczach to wentylacja (w celu lepszego chłodzenia). Faktem jest iż tarcze potrafią się pokrzywić jednak odczujesz bicie na pedale hamulca. Zmień klocki i przesmaruj tzw. ślizgi w zacisku hamulcowym (to takie dwa bolce wkręcane).
Przeważnie to nie parametry są przyczyną słabego hamulca lecz tarcza, klocek, zacisk wydajność (spadki) powietrza.
jezeli koła kreca sie z niewielkim oporem to tak zostaw
Normalna wymiana aku nie trzeba odpinać. Tutaj ręczny nie sprawdza czy są klocki tylko ile siły trzeba aby 'ruszyć' zacisk.
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
W jakim sensie się nie cofa? Po puszczeniu pedału hamulca, klocek nadal dotyka do tarczy i to jest normalne.
Zużyte klocki na hamulcu na wale napędowym trzeba je wymienić
TRW to nie jakaś chińszczyzna. Jak prawidłowo zamontowane to nie ma prawa nic piszczeć.
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
Jeździć obserwować. W obu pojazdach.
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
W prawidłowo działającym hamulcu klocki są luźne, tzn tłok się cofa na tyle żeby klocek nie dociskał do tarczy W prawidłowo działającym układzie tłok nie cofa się wcale. Klocki ślizgają się po powierzchni tarczy. To co powoduje ten luz to bicie tarczy która odpycha klocki razem z tłokiem. W idealnym przypadku klocek ślizga się po tarczy ale nie jest...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Z tym powietrzem tak ma być.(w kabinie)
Problem prawdopodobnie leży w którymś z zacisków hamulcowych.W twoim aucie nie masz czujników zużycia klocków bezpośrednio w klockach, bo czujniki są wbudowane w zaciski hamulcowe.Czujniki otwierają obwód, kiedy tłoczek dociskający klocek do tarczy, wysunie się ponad graniczną długość.Normalnie, gdy zużyty klocek wymienimy na nowy, wciągamy z powrotem...
tarcze był toczone nowe klocki,rozruszane suwaki na zaciskach a odpowietrzałem bo hamulec był słabszy;/ i po wymianie klocków hamulec zaczoł spadać na odpalonym aucie tzn: opadać jak był naduszony
Dodam że pomiar odbywa się dopiero po naciśnięciu hamulca.
Weź to rozbierz, wyczyść, wymień uszczelnienie tłoka i osłonkę gumowa koszty niewielkie a będziesz miał na lata święty spokój. Tłoczek widocznie nie wchodzi bo nazbierało się już dużo syfu, być może jakieś mało widoczne uszkodzenie osłony gumowej i też korozja samego tłoczka. Jak będzie miał wżery w tloczku to też niestety do wymiany. Na szczęście koszty...
Pierwsze to diagnostyka komputerowa, potem testy drogowe. Lecz na początku warto udać się na stację diagnostyczną i na urządzeniu do testu hamulców sprawdzić czy fizycznie nie blokują klocki.
Najczęściej tylko przednie klocki, nie słyszałem aby czujniki były w szczękach.
Zdejmij zacisk hamulca i klocki. Wtedy okaże się czy piasta obraca się swobodnie i bez hałasu. Jeżeli nie to łożysko do wymiany
To typowy objaw niskiego poziomu płynu hamulcowego. Kontroluj stan płynu. Sprawdź czy klocki się nie kończą.
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Jesli nie ma komunikacji to pewnie cos z kablami.
Przy wymianie klocków, tłok cofasz bardzo daleko w stosunku do pracy. Wtedy często syf z uszczelniaczy schodzi i rozszczelnia się. Przepuszcza. Być może też źle odpowietrzasz i dalej jest powietrze.
Dzięki za radę
1. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę dwóch faz (dowolnych) na zasilaniu silnika. Trzeciej fazy nie ruszamy. 2. Tak właśnie działają hamulce przy wyciągarkach. Przy braku napięcia to sprężyny dociskają klocki hamulca. Dopiero podanie napięcia na elektromagnes powoduje odblokowanie hamulca. Urządzenia takie podlegają przepisom Urzędu...
Witam. Posiadam Hondę CBR 125 z 2004 roku. Mam pewien problem z tylnymi hamulcami. Gdy wcisnę dźwignię hamulca klocki ścisną się i nie chcą puścić. Gdy uderzę w nie młotkiem puszczają. Co jest tego przyczyną?
No piasty na pewno przy tej czynności się nie ściąga.Trzeba tylko zadbać by układ hamulcowy był napełniony full powietrzem ponieważ na tylnej osi zamontowane są siłowniki przeponowo spręrzynowe , zabezpieczyć klinami oś przednią , podstawka pod oś tylną, zwolnić hamulec ręczny i wymieniasz klocki tak samo jak na osi przedniej.
według mnie to będzie zapowietrzony układ lub j.w klocki i szczęki
Witam mam taki problem .Od kilku dni zauważyłem gdy rano jadę samochodem przy wcisnięciu hamulca klocki strasznie trą , gdy przejadę 5-10km to tarcie zanika.Jaka może być tego przyczyna.?
Jak zamierzasz cofnąć tłoczek?
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma...
0,8kW*800/1400=0,46kW moim zdaniem zdecydowanie za mało. Zresztą hamulec podczas normalnej pracy rozprasza moce znacznie większe. 0,8kW to zatrzymają nawet starte klocki na zaolejonej tarczy albo hamulec rowerowy, więc takie stanowisko badawcze to chyba tylko do pokazówki, bo sensu praktycznego tu nie będzie.
Po wymianie klocków i tarcz różnica siły hamowania hamulca postojowego wynosi 40%. Co z tym zrobić?
Witam mam problem z moim A6 C6 wymieniłem wtyczkę od prawego hamulca oraz klocki. Po operacji miga mi duży czerwony wykrzyknik oraz (P) i (!) jak i dioda na przycisku od hamulca. Wyskakuje błąd 02433 Napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283). 012- usterka elektryczna w obwodzie. Czy miał ktoś taki problem? Co może powodować taki...
Sprawdzałeś jak wyglądają tarcze i klocki hamulcowe?? Jak się zachowuje hamulec przy lekkim naciśnięciu przy większej prędkości?? Jaka jest skuteczność hamulców?? Zmniejszyła się po wystąpieniu usterki??
Domyślam się, że po zmianie klocków, przed uruchomieniem hamulca ręcznego, pedał nie byl wciśnięty kilkukrotnie by klocki doszły do tarcz...??
Witam Pytanie mam, bo świeci mi się kontrolka parkowania - "P" przekreślone. W dodatku, przy hamowaniu jest dziwny dźwięk, jakby coś tarło przy hamulcach. Klocki wszystko jest na miejscu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Co do hamulców to w fiatach bardzo często zapychają się gumowe przewody hamulcowe przez to możesz mieć mniejsza siłę hamowania.
Witam, Z wciskaniem tłoczka w zacisk trzeba uważać. Zbyt głębokie wciśnięcie tłoczka może spowodować, że przy składaniu całości, klocek hamulcowy (szczególnie wewnętrzny) ustawi się skosem w stosunku do tarczy i przy pierwszym hamowaniu zostanie wygięta jego metalowa podstawa. Objawy są takie, jak przy zapowietrzonym hamulcu. Klocek jest wtedy do wyrzucenia....
Zazwyczaj (poza nielicznymi wyjątkami, jak np. tarczo-bębny) hamulec postojowy używa tych samych klocków/szczęk co hamulec roboczy. Po zaciągnięciu hamulca ręcznego klocki będą więc zaciśnięte (lub szczęki rozparte), a tylne koła zablokowane (ABS nie działa na hamulec ręczny). Tłoczki/cylinderki będą miały pewien luz między klockiem/szczęką, więc hamulec...
Odpowietrzylem caly uklad, jednak nie wydawalo mi sie zeby byl w ogole zapowietrzony. Zauwazylem, ze przy prawym kole przy lince od recznego, (mechanizm ktory cofa i wypycha tloczek) stoi w polowie. Sciagnalem jeszcze raz klocki, a tloczek cofnalem specjalnym przyzadem. Hamulec reczny obecnie dziala,jednak nozny schodzi w dol po kazdym zahamowaniu jak...
Czy przed wymianą tarcz klocków ,hamulec był bardziej skuteczny?.
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Witam samochód Ford Escape 20017r 2.0ecoboost Klijent wymienił klocki bez procedury po odpaleniu wyskoczył błąd ABS i hamulec ręczny . Silnik pracuje na prawym kole lewy jest sprawdzony . Silniczek sprawdzony nie zaciąga ręcznego na lewym kole .prawdę działa prawidłowo .procedury nie przechodzi adaptacja również błędy pozostają po skasowaniu Strasznie...
Ad blue nie pobiera? Samo to to już zabieg za 4000zl . Many tak palą. U nas są many i pełno pusto na kopalnie to spalania są ok. 36-37L. Było dołożyć 50 koła i Scanie kupić Dodano po 2 Usterka sterowania hamulca to różnica grubości klocków lub poniżej 10% sprawdź na pulpicie ile masz procent. W diagnozie sprawdzisz też błędy jakie są w aucie. Szukaj...
Mniejsza powierzchnia to będą słabiej hamować. Nie, bo będzie większy nacisk na jednostkę powierzchni przy identycznym nacisku na pedał hamulca. Siła zaciśnięcia będzie identyczna. Pozdrawiam.
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
przede wszystkim sprawdz czy pedal hamulca nie jest niczym przyblokowany co moze nawet lekko go nacisnác.Nawet niewielki ruch pedalu hamulca (np. gumowy dywanik na podlodze) prowadzi do zamkniecia stykow w pedale hamulca.A to powoduje, ze system EBS w ramah etapu "stand by" puszcza 0.4 bar powietrza do hamulcow ciágnika siodlowego oraz 0.6 bar do hamulcow...
Zastanawiam się co tak na prawdę odpowiada za cofanie się klocków po opuszczeniu hamulca. Uszczelka tłoczka w zacisku odpowiada za powrót tłoczka i odsunięcie klocka od tarczy, czasem klocki mają sprężyny powodujące dodatkowe odsuwanie ich od tarczy
Jeśli chodzi o wymianę czy też wyciągnięcie klocków to wcale nie trzeba to robić kompem tylko odkręć cały hamulec postojowy ( 2 śrubki) a pod tym jest śruba na dużego TORXA i zluzujesz klocki do wymiany, sam to robiłem jak mi ręczny koło zablokował kiedyś. Pozdrawiam
No chyba tylko klocki zostały do zweryfikowania.
Pedał zapowietrzony wpada w podłogę, szybkie 'pompowoanie' i powinien twardnieć. Niedotarte klocki dają podobny efekt + słabe hamulce i niedoświadczonemu mechanikowi ciężko odróżnić.
Wciągnęło linkę nie podłączoną do zacisku i stąd ten bajzel, trzeba od nowa zamontować linki w module, na zaciskach i zrobić kalibrację. Linki zdemontuj po wejściu w tryb serwisu modułu hamulca, jak do wymiany klocków
Witam Może jeszcze ostrzegać o zużytych klockach hamulcowych, lub przewód od tych czujników się zerwał. sprawdź czy masz klocki z czujnikami zużycia.
Jeżeli wymieniłeś tylko jedną tarczę wraz z klockami to różnica siły hamowania może wynikać z różnic materiałowych w tarczach i klockach.
W niektórych VW należy po montażu klocków powoli wciskać pedał hamulca obserwując, czy klocki trafiły dokładnie na swoje miejsce. Proponuję zdemontować koła i dokładnie sprawdzić ułożenie klocków. Jeśli OK to zacisnąć przewody elastyczne (wszystkie lub na zmianę przód lub tył) i sprawdzić działanie pompy. Pozdro
Witam Samochód to Renault Magnum Euro 5 460DXI. Po naciśnięciu pedału hamulca wyświetla błąd zużycia klocków lewe tylne koło. Po zwolnieniu hamulca ,błąd staje się nieaktywny. Gdzie szukać przyczyny ? Na wszystkich kołach nowe tarcze klocki i czujniki zużycia.
Witam mam forda mondeo kombi z 2003r 2.0tdci 130km w automacie. Wymieniłem już kilka razy klocki w nim . Ale pierwszy raz spotkałem się z tym ze przy wymianie klocków oraz zestawu uszczelek w zacisku pedał hamulca wpada . Oczywiście odpowietrzylem koła zaczynając od prawego tyłu kończąc na lewym przednim . Ale pedal zachowuje się miękko . Po odpaleniu...
Skoro piszesz ze masz sczeki i klocki, to gdzie masz te szczeki schowane? jesli masz szczeki to szczeki odpowiadaja za hamulec reczny a klocki za nozny... Owik czyli z tego co piszesz hamulec reczny i nozny dzialaja na tej samej zasadzie, tloczek(tloczki) przesuwaja klocki? Nie sadze zeby tak bylo.
Nie wiadomo jak były cofnięte zaciski do wymiany klocków. Może przypadkowo przekodowano UCH.
Jak pisali poprzednicy kontrolka ta (h-ca ręcznego) zapala się kiedy mało płynu hamulcowego w zbiorniczku lub sygnalizuje zużycie klocków hamulca (zobacz czy od klocków są wyprowadzone kabelki) nie wiem czy twoje autko posiada ten "system".
Na przeglądzie powiedzieli, że jest OK. Dzisiaj samochód oficjalnie skończył 7 lat (licząc od momentu pierwszej rejestracji). Zostało na niego jeszcze 9 rat po 180 GBP każda i tyle. Pamiętajcie, że jestem drugim właścicielem pojazdu, a mam go od października 2017. Podsumowanie: Auto ma (w przeliczeniu) 61 tys. km przebiegu, w tym 45 tys. u mnie. Oprócz...
No właśnie nie zdiagnozował ,taka kontrolka mi miga cały czas : https://porady.autotrader.pl/post/kontro... Dodano po 5 Klocki są nowe, hamulec ręczny działa normalnie czy jest zaciągnięty czy nie ta lampka cały czas miga.
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Jest to normalna rzecz , hamulec musi się dotrzeć . trw np ma aż 200 km czasu na dotarcie po wymianie tarcz klocków .
Tomekromanik felga grzeje się od samej jazdy, mało tego powiem Ci, że wyczuwam to po pedale hamulca. Kiedy klocki zaczynają łapac pedał hamulca znacznie twardnieje. Farjat spręzynki są bo klocki są nowe. W starych też były Dodano po 46 Zagadka dla mnie nie do odgadnięcia
hamulce odpowietrzałem nic nie pomogło a co do rośnięcia pedału t zahowuje się taksamo jak przed wymianą
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
Czy sprawdziłeś poziom płynu chamulcowego ? Jeśli tak to , zakładając że masz ukł. chamulcowy Lukas to mogą być wytarte klocki chamulcowe.
Witam! Mam problem z Audi 100 z 1990 roku (cygaro). Problem polega na tym, że po wymianie klocków hamulcowych na takie bez czujnika ciągle mruga mi kontrolka hamulca. Problem nie pojawił się od razu po zmianie lecz po pewnym czasie. Zwierałem czujniki na krótko i pomogło to na pewien czas lecz od kilku lat nie mogę sobie z tym poradzić. Pamiętam, że...
Podłącz pod Vag-com może coś wyjdzie co do abs , może masz klocki hamulca z czujnikami i gdzieś masz zwarcie , albo zużyte klocki
Nieszczelne serwo, nie ma to nic wspólnego z wymianą klocków
pomiary oznaczają że podciśnienie w układzie wspomagania hamulca jest DOBRE.
To trzeba zweryfikować ale myślę że wtedy ścierałby się wewnętrzny klocek bardziej a hamulce byłyby lepsze
Tak jak kolega napisał, ogólna zasada jest taka, aby zaczynać od najdalszego koła, ale ja miałem ten problem w Espace 2.2 dci 2001, jakies dwa lata temu, i znalazłem w jakiejś serwisówce, aby zaczynać od najdzalszego ale potem na krzyż i przód-tył. W sumie to wymieniłem też pompe i pedał dalej był miękki - wchodził powoli w podłoge. Wjechłem na droge,...
ja tam widzę kontrolkę od hamulców Ta żółta to od hamulca? Te czerwone to od klapy i hamulec. Czyli coś od klocków nie styka jak dam kierownicę na max w lewo?
witam kolege.musisz wyciagnac wszystko z podłokietnika i tam jest taka specjalna klapka umozliwiajaca regulacje hamulca.otwórz to klapke i bendziesz widział czy spadła
W pewnym sensie sam sobie odpowiadasz jeśli chodzi o pierwszą kontrolkę; za niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym naczepy, następna to kontrolka hamulca postojowego (ręcznego).Ostatnia informuje o awarii jednego z czujników zużycia klocków hamulcowych i przy okazji zapalił się ABS.
nic nie kosztuje sprawdzenie zacisku hamulca. może klocki w prowadnicach blokują, może tłoczek przyrdzewiał i nie wraca. przed geometrią sprawdź.
Co znaczy u Ciebie; Przyczyna jest już usunięta? Mamy zgadywać? Kasuje się w instrumencie tylko po wymianie klocków na nowe.
Pompować pedał, wdusić mocno, druga osoba puści odpowietrznik, zakręci, potem powoli puszczasz pedał, i tak w kółko. I potem następne koło.
Witam. Posiadam Opla astre G 1,6 benz, problem jest taki ,iż nie działa hamulec ręczny, wymieniłem ostatnio tarcze i klocki hamulcowe jednak hamulec ręczny nadal jest bardzo słaby, linka hamulcowa także jest nowa, co może być przyczyną? Czy to mogą być zaciski? Proszę o pomoc
Spalanie nie wzrasta natomiast czy felgi sie grzeją to ciezko mi powiedzieć ja nim nie jezdze, jak szybko sie nagrzeja? Bardzo szybko, nawet 1km wystarczy. Dodatkowo przy blokowaniu tłoczków (jeśli jest nierównomierne) samochód może ściągać na którąś stronę. Sytuacja się powtarza przy cofaniu?
a jak klocki hamulcowe wyglądają?,może czas na wymianę
03221-31 czujnik zużycia okładziny po lewej/prawej poza dopuszczalnym zakresem wartości. 03271-31 błąd czujnika zużycia klocków hamulców tylnej osi prawej strony. 04402-10 niski poziom smaru (zbiornik pod kabiną po prawej stronie) 00637-03 http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?...
No właśnie muszę być pewien bo potem zostane z dwoma lewymi zaciskami. Myślę czy by nie pogadać z TRW, ścisnąć jakiegoś metalowego kloca (albo kompletny hamulec bez klocków) i sprawdzić szczelinomierzem ile się cofie tłoczek.
Witam. Volvo FH 12 komunikat zużytych klocków / ECU hamulców. W moim Volvo pojawiły się takie komunikaty, zmieniłem klocki na nowe oraz czujnik zużycia klocków, ale błąd nadal aktywny. Ktoś podpowie, co może być przyczyną?
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać...
mam tytanie wpada mi pedał hamulca cały czas jest miękki pedał klocki są nowe i tarcze też odpowietrzony układ hamulcowy dotyczy to audi b4 może ktoś mi podpowiedzieć co to jest za przyczyna
Podnieś koło na lewarku i przy delikantym naciśnięciu hamulca sprawdź czy klocki hamulcowe nie piszczą, lub łożysko
czujnik zużyć klocek hamulec klocek megane trzeć klocek
zwrotnica antenowy schemat znajdować filtr paliwo excel wynik szuka
perfecta versa integra renault df101
Wpływ zwiększenia liczby akumulatorów szeregowych na natężenie prądu Wpływ łączenia akumulatorów równolegle na natężenie prądu