Ciekawym urządzeniem jest hamulec do ciężarówek, autobusów i dostawczaków marki Telma. Układ składa się z dwóch dysków żeliwnych na wale napędowym. A pomiędzy nimi, w niewielkiej odległości 0,5–1 mm, znajdują się cewki zasilane prądem stałym. Gdy zasilimy cewki, pojawi się pole magnetyczne. A gdy dyski wirują względem cewek, indukują się prądy wirowe...
a co do stosowania na szeroką skale tego wynalazku - czy tos z was widział hamulec wirowy ????widzialem jak biały zdezelowany maluch przypitolił w sciane z niemałą predkością - efekt - zero zgniecenia i czemu tego nie wprowadzą do produkcji????? Widziałem to, ale w telewizji, wprowadzenie takiego urządzenia równało by sie z bankructwem wielu firm zajmujących...
To nie jest zatrudny dla mnie temat !!! O mechanike sie nie martw mam, znajomego tokarza a nawet on nie będzie potrzebny. Kupie 1m nagwintowanego drutu powiedzmy 10mm, wywierce dziure na srodku gwintuje i juz jest na czym przyczepic karkas. do tego cztery nakretki jakies dwa koła z blachy i jest zacisk karakasu. Podpierac to z drugiej strony moge np...
Podkładki jak zwarty zwój, popłyną w nich prądy wirowe, więc będą też działać jak hamulec, jakby były przecięte będzie trochę lepiej Pokazywałem kiedyś komuś jaki rozkład pola jest wokół dużej cewki, robiłem to małą cewką ze wzmacniaczem.
Wał będzie miał średnicę max. 12mm, hamulec nie musi więc być - a nawet nie powinien - tak masywny, jak te wyszukane przez stachu_l. To już brzmi jak "obrona Częstochowy" albo Termopile - marne szanse na powodzenie ale wszystkie siły do boju aby bronić swojego zdania. Podałem kierunek poszukiwań - zbuduj sobie mniejsze wersje. Jeszcze o prądach wirowych...
Widzę, że koledzy jak zwykle zboczyli z tematu. A co z tą cewką , jak to może działać bo mnie temat zainteresował. W hamulcu prądy wirowe oddziałują z polem magnetycznym magnesów ale jak je zamienić na prąd płynący do LEDów ?
Moc nominalna prądnicy to jest taka moc, jaką prądnica może oddawać w przewidzianych dla niej warunkach (np. czas pracy, temperatura otoczenia itp.). Zwykle moc nominalna jest powiązana ze sprawnością: jeśli sprawność jest 85%, to prądnica o mocy 850W będzie "w sobie" traciła moc zamieniając ją na ciepło w ilości 150W, ale to też oznacza, że jej oporność...
Tomquart! Gdyby współczynnik tarcia miał jakiekolwiek znaczenie, to jak wyznaczysz ten współczynnik przy hamulcu wodnym? A jednak właśnie taki hamulec, to "klasyka". Podobnie z hamowaniem pradami wirowymi, tu przenoszony moment jest proporcjonalny do prędkości, więc współczynnik tarcia nie jest stały, tylko rosnie? A wszystko działa ...
Ta kulka przechodząc przez magnesy wcale nie przyśpieszy a wręcz przeciwnie, bo zaindukują się w niej prądy wirowe. Tak działają niektóre hamulce.
Prawy talerzyk powinien być w tym momencie(przewijanie rew) zwolniony całkiem- tzn. rozpędzony palcami(poprzez coś w rodzaju pstryknięcia) powinien wykonać kilka obrotów. I rzeczywiście- jego filcowy hamulec jest tu głównym podejrzanym. Zdemontować kieszeń(dwie czerwone śrubki, pasek i tasiemka z prawej). Następnie pokręcić palcem silnik ładowania(z...
(Nie bardzo więc gdzie to napisać więc piszę tutaj. ) Chce stworzyć hamulec oparty na zasadzie prądów wirowych, mianowicie wirująca koło magnesu tarcza zostaje hamowana przez siły które się na siebie wzajemnie oddziałują. Mam już tarczę (jest to stalowa tarcza hamulcowa z samochodu) nie mam tylko magnesu bo nie wiem jaki dać żeby to hamowało. Tarcza...
Ten tytuł jest kompletnie niezgodny i mylący. W pełni elektryczny to by może był, gdyby tarcze przy kołach hamować prądami wirowymi ( podobnie jak w domowych licznikach energii elektrycznych z tarczą ) i zamiast płynu i rurek byłaby plątanina kabelków. A schemat źródła pokazuje że jest to zmodyfikowany klasyczny układ hydrauliczny (serwo zastąpiono...
Generalnie tak to ja się na tym nie znam, magnesu takiego na oczy nie widziałem ale cóś mi tu się nie zgadza... znaczy zachowanie się żelastwa w silnym polu magnetycznym stałym (czas jakiś). Z mych informacji wynika że w tym polu takie żelastwo raczej staje się magnesem, a nie być nim - przestaje. Rozmagnesowania magnesu od hamowania wiroprądowego takim...
Mam pytanie, czym się różni zasada działania hamulca elektrowirowego od hamulca-prądnicy? Hamulec prądnica działa jak alternator, czyli rotorem jest obracający się magnes a statorem zwojnica i poprzez indukowanie SEM powstaje moment obrotowy hamujący wirnik. Z w hamulcu elektrowirowym pole magnetyczne jest indukowane przez uzwojenie w statorze, a wirnik...
Zastanawiam się czym dokładnie jest generator ciepła ( znalazłem trochę w internecie np. tu http://www.wirowy-generator-ciepla.ekolo... -czy takie urządzenie może współpracować z wiatrakiem i co z niego można uzyyskać. Zakładając że wiatrak będzie wykorzystywany jedynie do podgrzewania wody to czy jest sens mątować prądnicę i wykorzystywać...
A co z prądami wirowymi? Podobno w magnesach neodymowych pojawiają się one, bo te magnesy są przewodnikami (tak mi ChatGPT napisał). Mam też dodatkowe pyt. z tym związane. Jeśli oddziałują na siebie magnesy różnej wielkości, to większe prądy wirowe będą w magnesie dającym mniejsze pole magnetyczne (gdyż działa na niego silniejsze pole z większego magnesu)?...
Multiplikatory wędkarskie mają takie hamulce, nie ogarniam tylko jak to działa W w/w urządzeniach, wykorzystano hamowanie dynamiczne w efekcie oddziaływania dwóch pól magnetyczych, pochodzącego od magnesów trwałych i pola wytworzonego przez prądy wirowe indukowane w metalowej tarczy wirującej blisko tych magnesów trwałych. Do wykonania tarczy, stosuje...
I niby jak by to miało działać z tym magnesem? Na zasadzie wytwarzania prądów wirowych przez magnes w przewodniku, tak jak w sprzęgłach magnetycznych w niektórych automatycznych skrzyniach biegów, amortyzatorach czy starych licznikach energii elektrycznej (obracający się dysk aluminiowy). Najlepiej obrazuje to magnes spadający wewnątrz rury miedzianej...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Na ćwiczeniach w pracowni elektrycznej mieliśmy pomiar charakterystyki momentu i prędkości silnika DC.Do regulacji obciążenia służyła nam hamownia w której wykorzystywany był efekt powstawania prądów wirowych w tarczy aluminiowej na którą się działało stałym polem magnetycznym .Elektromagnesy były zamocowane wahliwie a do nich dynamometr na ramieniu...
Mechaniczny, mimośrodowy hamulec Pogubiłem się. Według mnie hamulec to: taśma, szczęki lub odwrotnie skierowane pole magnetyczne itp.. Natomiast w tym "urządzeniu" jest tylko mały magnes w wirującym aluminiowym bębnie i to ma zatrzymać kilku kilowatowy silnik? Może opiszę jak ja to widzę: 1. Wał silnika napędza poprzez widoczny na 1 zdjęciu wałek czarny...
Witam. Kolego Wirginuiszu zasilenie silnika którego stojan jest wykonany z litego żelaza prędem zmiennym spowoduje wyindukowanie w stojanie pradów wirowych sporej wartości a co za tym idzie spwoduje jego silne nagrzewanie. Silniki komutatorowe prądu przemiennego mają stojan wykonany z blach. Silnik ten teoretycznie mogłby pracować na prąd zmienny i...
Jedyny element namagnesowany w liczniku elektrycznym, to magnes, który sluży do hamowania ruchu tarczy aluminiowej, której ruch jest spowodowany zmiennym polem magnetycznym wytwarzanym przez 2 cewki: prądową i napięciową. Moment napędowy jest tym większy, im wiekszy jest iloczyn prądu i napięcia (z uwzględnieniem przesunięcia fazowego!). Z kolei hamowanie...
Witam, posiadam Astre h 2004r benzyna i gaz z silnikiem 1.6 16v twinport o oznaczeniu Z16XEP. Problem w niej jest taki, że silnik nierówno pracuje, słabo wkręca się na obroty, pod obciążeniem (np. na 1 biegu pod lekką górkę, a nawet na prostej powierzchni) słychać metaliczne stukania, brakuje jej mocy. I tu się pojawia problem. Jeszcze pół roku temu...
Witam. Moim zainteresowaniem są silniki elektryczne, a tak dokładniej free energii, chciałbym poprawić sprawność elektryczną silnika. Po co to chyba wiadomo, więcej energii mechanicznej kosztem mniejszej energii elektrycznej czyli można by to wykorzystać do samochodów elektrycznych lub rowerów itp. Pierwsza myśl to zastosowanie magnesów o silnym polu...
Witam! Taki magnetyczny układ oporowy widziałem w pewnym "superpojeździe" rozpędzającym się do takich prędkości, gdzie konwencjonalne hamulce by zawiodły. Rozwiązanie na ten problem przyniósł pewien starszy Pan, który zrobił coś takiego sam w garażu :D Zaletą jest właśnie brak kontaktu między tarczą aluminiową a magnesami ( dobre powinny być neodymowe...
Witam. Posiadam Vectrę C z 2002 roku 2,2 DTI z autoatyczną skrzynką i mam podobny problem co kolega wyżej z tym że auto normalnie jedzie i nagle wskakuje w tryb awaryjny i wiadomo zapala się lampka auto z kluczem i w tym momencie potrafi z zgasnąć jak stoję na skrzyżowaniu ,ruszać muszę bez dodania gazu puszczając tylko hamulec to jakoś pojadę ok.50...
Witam. Właściwie nikt nie wyjaśnił, na jakiej zasadzie działa trójfazowy licznik indukcyjny. Otóż moment obrotowy tarczy jest sumą momentów pochodzących od trzech niezależnych obwodów. Każdy z nich złożony jest z cewki napięciowej i cewki prądowej w jednej fazie. Wzajemny wpływ pól tych cewek powoduje, że powstają prądy wirowe w tarczy, dające moment...
Twój główny problem to odbieranie energii z wału oraz pomiary. Pomiar prędkości obrotowej wału będzie bardzo prosty. Pomiar momentu mniej ale o tym za raz. Możesz, a raczej musisz, moc 200kW wytracać na ciepło. Z miejsca więc potrzebujesz na wale hamowni zainstalować dużą metalową tarczę, raczej stalową, zapewniając jej takie chłodzenie by nie stopiła...
Skoro nie masz obliczeń ani konkretnej budowy urządzenia, to nie jest to twoja myśl. Budowę przedstawiłem na dwa sposoby... Tj. konkretną myśl techniczną, dlatego też nie nazywaj od razu materiałoznawcę, wraz matematykiem konstruktorami układu, na zasadzie liczenia "czystych bitów", czy też przejechanych kilometrów na jednym baku, bo wyjdzie Ci podobny...
na odcinku za magnesem kulka na torze A będzie wyprzedzać kulkę na torze B. Dlaczego? Czy to normalne i da się wytłumaczyć teoretycznie bazując na obecnych teoriach fizyki? Chyba, że prędkość kulki na torze A minimalnie się zmniejszy, ale na oko nie widać tego spadku prędkości. Zakładam więc, że są one takie same i stąd pytanie. Czy jest możliwe takie...
Między innymi uprawiam modelarstwo lotnicze zdalnie sterowane i przyglądając się silnikom 3f rozłożenie magnesów w stosunku do cewek jest : 12 żłobków 9 magnesów, to dla 24 żłobków powinno być chyba 18 magnesów a dla 36 żłobków chyba 27magnesów ...? Co do teorii kolegi szum28 o nawijaniu uzwojeń w jednym żłobku i to dookuła stajania to jakoś nie mogę...
Energia za Darmo? Silnik Johnsona – PPM. Jest to silnik, który przekracza barierę 100 %, używa magnesów stałych do generowania i podtrzymywania swojego ruchu. Inż. Howard Johnson stwierdził, że przy odpowiednim ułożeniu magnesów energia poruszających się na nich elektronów może stanowić nieskończone źródło energii, dzięki której będą mogły się...
Wszystkim konstruktorom i czytającym tę stronę życzę wszystkiego dobrego z okazji świąt i nowego roku 2009 a w prezencie zaproponuję wykorzystanie silnika grawitacyjnego do napędu prądnic zamiast śmigieł i wiatru Pozwolę postawić sobie mój pomysł rozważanie teoretyczne To jest tylko dla tych co naprawdę potrafią myśleć A reszta stwierdzi że to jest...
wirowy akumulator spawarka wirowy prąd wirowy
suzuki vitara bezpieczniki wfl1200 szczotki toyota siłownik
wiertarko wkretarka wiertarko wkretarka
JVC LT-43VA3000 Main Board: Vestel 17MB170, Part 23764889, Board Revision Details Używane matryce Samsung UE39F5000AWXXH – dostępność, kody paneli, ceny 2024-2025