Samo dolanie, to chyba nie problem. Tyle, ze dolewac nalezy do pelna, a nie jakies tam 2 litry. Przyczyna jest prosta: nie ma czujnika poziomu w zbiorniku a zuzycie jest obliczane. Stad koniecznosc wyzerowania licznika. Licznik zero = pelny zbiornik. Zerowac nalezy tylko jeden, ten od zuzycia dodatku. Drugi liczy ilosc ceryny odlozonej w filtrze i zerule...
Popatrz pod auto czy jest dodatkowy zbiornik.
Ilosc dodatku widoczna w parametrach to ilosc OSADZONA na filtrze FAP, nie to co w zbiorniku. Kasuje sie to do zera przy wymianie filtra FAP. Pozdrawiam
pompa hydro jest na prawym przednim nadkolu a buczenie z okolic zbiornika z paliwem (tył środek), pompa hydro też czasami się na krótko włacza, ale to jest inny dźwięk i z innego miejsca. Pompka dodatku zawsze włacza się na ok. 30s, mam nadzieję, że nie wypompuje mi całego eolysu ze zbiornika. Wczoraj zostawiłem auto u elektryka i zobaczymy co zdziała....
Uzupełnij płyn
Otwarcie korka paliwa ,wyzwala sygnał dolania dodatku,a czujnik poziomu określa jego ilość proporcjonalnie do dolanego paliwa.Dlatego w instrukcjach piszą ,że zalecane jest tankowanie przy rezerwie do pełna.Podyktowane jest to podobno tym,że przy większych ilościach paliwa dodatek jest dolewany zwiększą precyzją .
Czy może wie jakiej pojemności jest zbiorniczek na dodatek do paliwa w PEUGEOT 407 2.0 hdi 2004 rok ? Muszę uzupełnić a nie wiem ile kupić. A i jakiej marki jest ten dodatek ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
pod autem kolo lewego tylnego kola
za schowkiem pasażera
Witam, Czy pompa dodatku do paliwa posiada osobny bezpiecznik w Peugeot 3008 2017 1.6 HDi. Jeśli tak, to który to.
Można było też kable w kostce zamienić. Ale, gdyby kiedyś była potrzeba wymiany całej lampy znów by były szopki i przemianka kabli. Cieszę się że mogłem pomóc.
Witam, wie ktoś może gzie sie dolewa dodatek do filtra peugeot 807 2,2 hdi 2004r?
Czy rozwiązałeś ten problem? Mam pacjenta z identycznym przypadkiem. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.
Tak masz uzupełnić dodatek do paliwa.
Robiłem zgodnie z lexia zostało zatankowane paliwo i nic czy jest reczna procedura jakas zeby wpisać nowa ilosc dodoatku
Znajdziesz go pod samochodem w okolicy zbiornika paliwa.Samo dolanie nie wystarczy trzeba wyzerować licznik dodatku.
Problem rozwiązany. Została wyczerpana ilość dolań do oleju napędowego. Wystarczyło zaprogramować wymianę-dolewkę płynu i pompa ożyła Dodano po 54 Pozdrawiam wszystkich
Który rok i miesiąc bo mam schematy. Tu masz : Dodatki > Oświetlenie wewnętrzne > 2002-12-02 - 2004-07-03
Witam, Przy 210 kkm Fap moze byc do wymiany, jesli nie bylo to jeszcze zrobione. Odczytaj parametry biezace a bedziesz mial wiecej informacji. Blad P1446 faktycznie wskazuje na zbyt niski poziom dodatku. Pozdrawiam, Georges
Na jałowym biegu 0mBar
Witam, mam problem z Peugeotem 307 2.0 HDi 136. Po odpaleniu wyskakuje komunikat antipollution fault i błąd U0046. Dodatek do paliwa, jest pompka, po zatankowaniu działa. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Dzień Dobry. Posiadam auto Citroen C5 x7 2010r 2.0 Hdi muszę dolać dodatek, płyn FAP. Czy na podstawie danych poniżej można ustalić jaki dodatek mam kupić aby uzupełnić zbiornik: OPR: 12231 Vin: VF7RWRHH8AL535283 zielony kolor wtyczki przy zbiorniku. Z góry dziękuje za podpowiedź bo już się pogubiłem. Jedni w sklepie mówią o Walker3 a inni Walker4
Z tego co wiem, to 2.0 hdi 136km nie ma pompy paliwa elektrycznej - 14lat jeżdżę tym samochodem z takim silnikiem. Pompa dodatku tak, ale to inna "bajka".
Ciśnienie, ok, gdzie masz ten błąd, w ECM czy module dodatku?
po dolewce trzeba zresetować licznik ilości dodatku
Sterownik znajdował się za skrzynką z bezpiecznikami przed nogami kierowcy. Dostęp był trudny ale możliwy. Jednak okazało się ostatecznie, że jest on sprawny. Winna okazała się być wiązka, która przekazuje sygnał RCO do pompki znajdująca się między samą pompka fap, a kostką pod siedzeniem pasażera / pod kanapą na zbiorniku paliwa. Po rozebraniu kostek,...
Nie wiem czy tak łatwo jest ręcznie dozować Eolys do systemu FAP, ja ostatnio kupiłem 3 litry do mojego 807 które mają starczyć na ok. 120000km U mnie dozowanie następuje przy każdym tankowaniu i dając wiarę temu co podaje producent, to muszą być kropelki.
1.6 HDI cichy, mocny i ekonomiczny a w dodatku dobry technicznie.
p1445 Zbyt duża ilość dodatku pozostająca w zbiorniku dodatku
Wymianę zbornika robi się w adaptacjach w ECU i w samej pompie dodatku (osobny sterownik)!
NIE można , tu jest droższa pseudo ekologia
Po dolaniu dodatku trzeba jeszcze przyrządem diagnostycznym wyzerować liczniki w kalkulatorze dodatku.
W hdi pompa od dodatku paliwa podaje go impulsowo. Podaje go tylko po zatankowaniu paliwa do zbiornika. (ważny korek wlewu paliwa- ma wpływ na działanie). Stan ilości dodatku eolys jest wyliczany teoretycznie. Nie ma czegoś takiego że diagbox widzi ile jest dodatku. On tylko przypuszcza że tyle powinno być (po przejechanych kilometrach,ilości tankowań...
Peugeot 508 SW 1,6 e-HDi 2011 rok A wiesz, gdzie znajduje się bezpiecznik od pompki dodatku do paliwa?
JAki sterownik silnika???
Masz popatrzeć pod auto a nie je oglądać. Szukaj dodatkowego zbiornika do dodatku, sprawdź wtyczkę... Pisać dalej? ;)
Gdyby nie było zdrowe to już by się skończył ten silnik ale jakoś ma się dobrze już przez długie lata. A ja widziałem B6 2.0TDI który po 150k miał za sobą już dwa remonty silnika.
Panowie ale czemu zeszliście na temat FAP? Czytałeś post? Posiadam c4 picasso z 2 hdi z 2008 r Temat dotyczy dodatku o nazwie eolys.
Tak 3 przewody, test pompy dodatku przebiega prawidłowo.
[quote="Gawron91"]Witam! Komputer pokazuje brak dodatku do fap. A płyn dolany?
Czy pompa o którą Tobie chodzi i ten dodatek to FAP i Eloys? Bo z tego co zacząłem szukać i czytać to ludzie pisali, że auta które mają adblue nie mają FAP. Póki co szukam informacji na ten temat i jeśli jest u mnie FAP to gdzie jest umiejscowiony i jak się dolewa ten dodatek.
Problem rozwiązany, wystarczył dodatek do czyszczenia wtrysków paliwa.
Witam. Miałem ten sam problem, że kupiłem Peugeota 406 Coupe z 2.2 HDI i okazało się że zbiorniczek płynu był pusty i wydałem 600 zeta na płyn jednak błąd palił się i palił nie można było go skasować a odpowiedz była bardzo prosta- w zbiorniczku z płynem znajduje się pąpka smarowana nim, a skoro płynu nie było to się zatarła i musiałem kupić zbiorniczek...
I korekta w kalkulatotrze dodatku.
generalnie błędy wszystkich urządzeń odpowiadających za wtrysk dodatku
Witam! Niedawno zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu dodatku FAP w moim Peugeot 407 2.0 hdi 136 PS z 2006 roku. Przeczytałem wszystkie fora i wiem już jak należy wymienić ten dodatek. Ale również dowiedziałem się że są różne rodzaje tego dodatku i rozpoznaje się je po kolorze złączki. I tu właśnie mam problem, nigdzie nie mogę znaleźć dopasowania...
To rude, to mocznik, dodatek do fapa :-)
Sprawdź wszystkie sygnały na kostce, jeżeli wszystko jest w złączu, to do wywalenia jest zbiorniczek. Problem masz po tankowaniu, bo tylko przy tankowaniu włącza się pompa dodatku.
Kontrolka może i świecić ale sprawdź czy wszystkie świece grzeją, paliwo zimowe plus dodatek przy takich mrozach.
Czy oprócz wpisania nowej pojemności nie trzeba przypadkiem wejść w zadania serwisowe testerem i tam wybrać opcję "uzupełnianie dodatku" lub coś takiego?
Nie kupuj.Będzie drogo.Tym można namieszać.I w dodatku nielegalny.
To silnik grzeje auto, wiec nie dziw sie, ze trzeba troche przejechac, zeby sie zagrzal. 5-6 km to raczej normalne. W dodatku, HDI ma bardzo dobra wydajnosc cieplna i bardzo trudno sie grzeje. Dlatego masz w aucie urzadzenie dogrzewajace i prawdopodobnie ono nie dziala. Trzeba by natomiast wiedziec, co masz (swiece w ukladzie chlodzenia, "opiekacz"...
Zrobię to jak tylko dojdzie zamówiony dodatek. Narazie dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ok, dzięki. Może poradzę sobie sam z tym testem przelewowym. Może podrzucisz jeszcze, co bym potrzebował do tego, i jakiś instruktaż, jak to zrobić w tym silniku? Przelewy są dość głęboko pod kolektorem ssącym, i dostęp żaden praktycznie, na dodatek silnik w tym aucie jest nieźle nachylony w stronę kabiny.
Pełny odczyt sterownika tylko po BDM. Czy filtr od nowszego będzie pasował i zadziała nie wiem. Dochodzi jeszcze koszt dodatku.
... Czy problem gaśnięcia silnika i trudności z odpaleniem może wynikać z niskiego poziomu dodatku?.... Nie. Najwyrazniej masz problemy z okablowaniem (przejsciowe blady komunukacji, przerwa w obwodzie regulatora wydatku). Ten ostatani problem uniemozliwia uruchomienie. Pozdrawiam,
Wykonaj prawidłowo dedykowanym sprzętem procedurę wymiany DPF ,zapisu ilości dodatku. Autocoma używaj jako klina pod koło.
Litości , bardziej durnej naprawy tu nie było od Dawna. Najpierw zaciąg do warsztatu niech zdiagnozują przyczyne. Masz continentala i tak go sam nie wymienisz bo nie odpali bo dalej będzie usterka pierwotna i immo w dodatku.
Kupilem citroena 2.2 hdi 2002 . Byly z nim problemy bo nie mial mocy, troche innych tematòw bylo do zrobienia. Ostatecznie po naprawie wszystkich usterek zostal tylko dpf, pokazywal sie bląd czujnika poziomu dodatku do paliwa. Chcialem uzupelnic dodatek ale zagladajac pod auto okazało się że nie ma katalizatora i dpfu. Jedyne rozwiązanie to wywalenie...
Nie zapcha się jak nie będzie dostawać dodatku w postaci tlenku ceru
Jak masz 90 tkę to nie ma FAP i nie ma dodatku (występują nierozłącznie).
Wentylator działa ale w przypadku włączenia klimy w niektórych momentach słychać dziwne- chwilowe dźwięki. Check silnika co jakiś czas zapalał się- wymieniłem przepływomierz i w tym przypadku problem ustał. W błędach na kompie pokazuje także informację "dodatek"
Kolego, raz że nie masz nic do powiedzenia w tej dyskusji. Dwa, nikogo tu nie obchodzi co masz w Maździe, to wątek o 406 w HDI. Trzy, jak ja miałem kiedyś Poloneza to mam twierdzić, że "elektrowłącznik" ( co to jest?) jest w każdym aucie, na dodatek w chłodnicy?
Jak masz czarna rure to ci dof nie działa. Ilosc dodatku i inne parametry sa widoczne w eloysie
Masz defekt "poziom minimalny dodatku osiągnięty" co znaczy, że dodatek się skończył. Należy sprawdzić czy tak rzeczywiście jest a jeżeli zachodzi taka potrzeba to go uzupełnić i wykonać inicjalizację licznika dodatku. Potem dopiero dalsza diagnostyka.
Za pomocą pp2000 został wyłączony Fap jakby go nie było na wyposażeniu i bodajże zzerowane kalkulatory dodatku eylos.Z tego co mi wiadomo to dodatek jest wtryskiwany przy każdym tankowaniu itp.A jak może się dostać dodatek jak np go nie ma...?
Domowym sposobem to sprobuj zrobic mu ostra probe drogowa,najlepiej autostrada,obr 4000 i powinno mu przejsc,ale nic nie zastapi diagnostyki,spr cisnienia roznicowego oraz ilosci dodatku itd. Pozdrawiam.
Witam, i jak udało Ci się znaleźć przyczynę? Pytam bo mam ten sam problem. Zacząłem od oringu na jednym z wtrysków (nie trzymał) teraz wymienię filtr paliwa (jest to wskazane przy stosowaniu dodatków czyszczących wtryski).
Witam, mam problem z Peugeot Partner 2.0 HDi 2005 r. Nie odpala na zimnym silniku. Samochód odpali i gaśnie a w dodatku, odcięło turbo. Co może być przyczyną takich objawów? Kontrolka od świec żarowych grzeje. W ciepłe dni nie miałem problemu z odpalaniem. Może ktoś miał taką sytuację lub coś podobnego, bo nie wiem od czego zacząć?
Czujunik przy wlewie rzeczywiście ma informowac kalkulator dozujący dodatek o tankowaniu auta . Jeśli będzie pokazywał że korka cały czas nie ma to szybciej skończy się dodatek a po drugie fap się zapcha.
Problem jest nadal-podejrzewam wtryski. Pomogło gdy nalałem dodatku czyszczącego do paliwa,orginał do HDI z salonu"PSA". Dalej dymi ale dużo mniej. Nie chce wymieniać tylko z tego powodu wtrysków..
Nie działa, odpala i po chwili gaśnie. Na dodatek cały komputer spalony plus jedna wiązka.
Też tak uważam, ale niestety sam i na dodatek na ślepo możesz pogorszyć sytuację w samochodzie.
Kręci silnik tylko do 3tys obrotów?Chodzi w trybie awaryjnym.Należy za pomocą np peugot planet 2000 zregenerować FAP.Oczywiście sprawdzić czy jest płyn dodatku do paliwa
(-) U mnie wyświetla P1445 - Usterka trwała, system dodatku, maksymalny próg dodatku w filtrze cząstek stałych osiągnięty poziom górny (planet) Płyn miesiąc temu dolany i ponoć wyzerowany licznik. Fap pokazuje 55% zasadzenia. Zwróć uwagę, że system FAP działa tak jak wszystko inne w silniku, tj. komputer steruje elementem wykonawczym , tj. wtryskuje...
masz do uzupelnena alois dodatek do paliwa lub fab do regenracji plukana
Może VIN VF37FBHY6JJ631118 SILNIK 1,6 HDI 100FAP (DV6FD) Dodano po 1 Pompa dodatku montowana osobno
Za 800 to skośnooki na pół roku i nie zapominajmy o dodatku do uzupełnienia za grubszą kasę ;)
Przy dodawaniu gazu nie wyczuwam tam powietrza. W dodatku chłodnica spalin ma oryginalne obejmy ich nie ruszałem.
mam taki sam problem z kierunkami światłami drogowymi a na dodatek gdy włączę wycieraczki coś cyka a potem nie mogę ich wyłączyć .Moje auto to citroen xsara picasso 2.0 hdi z 2003 roku ale wersja ta jest z 2002
Czy ktoś może bliżej opisać procedurę adaptacji dodatku kts-em 550. Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
A działa pompa niskiego ciśnienia ? ta w zbiorniku ? Po włączeniu zapłonu powinna pompować przez kilka sekund do uzyskania właściwego ciśnienia do pompy wysokiego ciśnienia. I czy słyszał ktoś o dodatku paliwowym do silnika HDI ostatnio w Auto Świecie wyczytałem że Peugeot 307 ma coś takiego i kosztuje to około 750 - 850zł w zależności od ilości.
Temat jest prosty,to co pokaże serwisówka to nie pokaże wynalazek za pare dyszek jeszcze w dodatku moze z aplikacja na smartfonie. Bez konkretnej diagnozy nie zrobisz tego wozu i nie oczekuj tutaj strzału w 10-ke ze ktoś ci powie co jest z twoim wozem. Zadanie dla warsztatu ktory ma pojecie jak interpretować parametry.Tj francuski wóz wyposażony juz...
Zdaza sie ze siadzie pompka,czyli caly zbiornik w tym wypadku bo jest to zintegrowane,ale jak nie widzi dodatku to go nie wtryskuje,wiec pompka nie chodzi.
Ja mam C4 grand picasso 1.6 HDI 110km 2007r. Mi pokazało "particle filter additive level too low" czyli "zbyt niski poziom dodatku filtra cząstek stałych" Pod siedzeniem kierowcy znalazłem rurkę pod zaślepką. Prawdopodobnie do tankowania płynu eolys (prawdopodobnie ten zielony nie biały). Czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić ile tego płynu tam naprawdę...
Troszkę to trwało, ale po prawie 3 miesiącach na dodatek zimowych, nawiew w aucie działa, pomogła wymiana filtra kabinowego. Dziękuję za podpowiedzi. Zamykam temat
Witam, podłączę się do tematu. Mam Citroena Jumpy 2017 rok, 2 l HDI, 180 KM. Od wakacji zmagam się z błędem pompy dodatku do paliwa. Wymieniłem pompę na nową, oryginalną, nie podróbkę, po wkodowaniu jej w ASO. Po tankowaniu wyświetla błąd pompy dodatku. ASO wymieniło pompę, twierdząc, że moja może być uszkodzona, prawdopodobnie niepotrzebnie. Po tankowaniu...
Musisz wykonać uzupełnienia dodatku oleju. w czesci zamiene > silnik >dodatek do paliwa > oprocz tego sprawdz czy jak otworzysz wlew paliwa zmienia sie w parametrach bo to tez była czesta przyczyna tego typu usterek pozdrawiam Casper350
Sprawdź rurkę od smarowania turbiny , jest tak dziwnie łączona zaciskana ale nie na sztywno , u mnie ciekło z tego łączenia w dodatku ścieżka oleju od strony silnika nie było z wierzchu widać.
W tym roczniku powinien być EOLYS 176. Na zbiorniku dodatku powinien być czarno-zielony korek. Czarno-biały korek jest dla dodatku DPX 42. Jeśli chodzi o błąd to powinien to powinien sygnalizować zbyt niski poziom dodatku. Uzupełnij poziom dodatku, zatankuj ON (przynajmniej 20l) i błąd powinien zniknąć.
Ale przeciez sam PSA zaleca lanie dokladnie tego dodatku raz w roku,nawet w profilaktyce... Co do opilkow-jak juz pisalem,brak.
Czeka cię dolewka dodatku do Fapa i nie rób żadnej wymiany.
Po regeneracji mniej pali ale i tak za dużo i na dodatek kopci na czarno . Jadę znów do mechanika bo coś źle zrobił z wtryskami.
witam zapewne jest to mokry filtr cząstek stałych ,ciśnienie na filtrze 40 mbar przy 3000 obr/min jest ok .Sprawdż poziom dodatku (eloys) czy sa jakieś błędy w sterowniku silnika i dodatku oraz wartości rzeczywiste czujników odpowiedzialnych za prace filtra . Możesz mieć dwa sterowniki lub wszystko w sterowniku silnika .Częste wypalanie i komunikat...
No witam, nie denerwuje się. Faktem jest że nie wiele wiem o tym silniku gdyż jest to mój pierwszy HDi-k i w dodatku mam go od niedawna. Jest to silnik 110KM 2.0 HDi. Wydaje mi się że przy włączeniu klimy załącza się z max. prędkością (nie mogę tego z twierdzić gdyż nigdy wcześniej się nie załączał dopiero po nabiciu klimy) Wentylator jest tylko jeden...
Już wcześniej zauważyłem że wentylatory chodza cały czas ale nie miałem czasu sie tym zająć i w dodatku słyszałem plotki ze w HDI chodza tak. Teraz klime można wyłączyć tylko poprzez wyłączenie nawiewu. Czy może ktos napisac mi co mam posprawdzac zanim dam auto do klimatologa lub elektromechanika. Jakie mogą byc przyczyny. Kontrolka w przełączniku gaśnie...
Kolego zmien mechanika. Trzeba zapiac kompa ktory dobrze gada z psa, najlepiej lexia. Odczytac bledy i sprawdzic parametry. polecam sprawdzic gruszke turbiny, cisnienie roznicowe fap. Filtr byl czyszczony? czy ktos sprawdzil dlaczego sie przytkal? Polecalbym takze sprawdzic stan dodatku, poniewaz posiadasz dodatek do wypalania mokrego filtra fap.
Ostatnio męczyłem c5 1.6HDI 9HZ, ten sam błąd po napełnieniu dodatku i skasowaniu bledu nietstety powracał. Pomogła natsepujace procedury adaptatycjne w funkcji " System filtra czastek stalych" adaptacja dodatku, reset ilosci dodatku w zbiorniku "czyli przywrocilo, ze jest napelniony na maksa", okreslenie ilosciu dodatku w zbiorniku oraz odpowietrzanie...
Jaki przebieg tego auta?? Paliwo *trefne* znam przypadki że po przejechaniu zaledwie 60 tyś km cały uklad paliwowy do wymiany. A może był dolany dodatek *uszlachetniający* do paliwa? Znajomy uszkodził w ten spoób hdi.
Po dokładniejszej diagnostyce występował jeszcze błąd P1445 związany z filtrem fap. Kończył się dodatek. Filtr został wyczyszony i wymieniono zbiornik (nerkę) z płynem na nowy oraz zakodowano w komputerze. Po tych czynnościach komunikat o usterce na desce przestał się pojawiać i wszystkie występujące błędy zniknęły.
dodatek smartfona dodatek trzęsie joomla dodatek
przerwać kabel mikrofon regulator obrotów falownik ursus pompa pracuje
samsung keyboard zestaw przedłużający
Licznik i nawigacja w Citroën C4 Picasso - diagnostyka i naprawa Słaba jakość sygnału MUX-2 - przyczyny i plany poprawy