Podaj vin
Podpowiedź masz tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/8514270500_1...
Pompa paliwa podaje 4 bary - potrzeba min. 250, żeby zapalił. Układ paliwowy zapowietrzony lub uszkodzony zawór CR.
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
(at)Daro122 , masz racje! Nie zauwazylem tego. Jest to prawdopodobnie wystarczajace do utraty synchronizacji. Wyglada na to, ze przewody czujnika walu zostaly zamienione miejscami.
Wtyczka jest od czujnika cisnienia paliwa , bez tego nie odpali.
Podejrzenia masz prawidłowe , zasilanie sterownika silnika ginie!
Od tego są bezpieczniki aby chroniły. Poza tym obwód zapalniczki nie ma związku z obwodem sterownika silnika i poduszek - wyciągnąłeś bezpiecznik to nie ma zasilania i tyle. Aby tylko nie szukać na ślepo i nie rozgrzebywać bez pojęcia bo po takim czymś to rożne cuda mogą się zdarzyć i będzie gorzej jak przed naprawą...
Zdjęcia Ci zbędne, jak nie potrafisz czytać schematu nie zlokalizujesz jednego zestyku szpilkowego w złączu, gdzie takich zestyków jest sporo, zresztą i tak nic z nim nie zrobisz. Jedyne co możesz, to wszystkie złącza (gniada i wtyczki) konkretnie przemyć (zgodnie z instrukcją stosowania) Kontaktem S i U, wydmuchać kompresorem i poskładać. Przy okazji...
Nie widziałeś innych przyczyn? - w przypadku uszkodzenia wtryskiwacza lub dużego spadku ciśnienia w zasobniku, silnik zostanie zatrzymany. - jeżeli ciśnienie w zasobniku przekroczy 140 MPa silnik zostanie zatrzymany. -w przypadku uszkodzenia zaworu regulacujnego ciśnienia silnik zostanie zatrzymany i nie daje się ponownie uruchomić. To tyle na wstępie....
Do pętli przyłóż stary kluczyk i wtedy odpalaj. Chyba że przełożyłeś z kluczyka złamanego do nowego kluczyka pastylkę immo.
ELM327 połączy się z komputerem silnika i z niczym więcej. Dedykowanym sprzętem da się ogarnąć.
Podczas odpalania na kable dostał większy opór i jakaś masa się upaliła, nie pamiętam jak jest w tym aucie, ale możliwe, że masz więcej niż jeden kabel masowy. Może być jeszcze na silniku, Na pewno wyjmij stery, odepnij kable masowe, przeczyść papierem ściernym albo szczotką drucianą kabel i miejsce podłączenia.
Zmontuj przyrząd do odpowietrzania i do dzieła poczytaj ten wątek inne auto ale będziesz wiedział co i jak. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic....
Kupiłem zestaw bsi nam i Ecu a rozrząd jest ok bo normalnie chodził na plaku Dodano po 37 A immo gdzie sprawdzić? W takim razie immo odpada. Przynajmniej na tym etapie. Poluzuj nakrętkę od rurki wtryskiwacza i zobacz czy przy kręceniu leci paliwo. Ewentualnie próbować palić na plaku. Paliwo pompowane gruszką?
Tydzień temu w sobotę miałem taki przypadek ale bez mycia silnika . Wyciągnij wiązkę od wtryskiwaczy ze wszystkich plastików, zaizoluj przetarcia. Jeśli jest sterownik simensa to cena na allegro od 400 w górę ( odradzam zakup bo sam kupiłem uszkodzony). A najlepiej to kup na miejscu od 1.4 HDI ( jakieś 150-200 zł) i przelutuj końcówki mocy i maszyna...
W załączniku masz schemat osprzętu sterownika silnika , trzeba sprawdzić zasilania i masy we wtyczkach sterownika. Kluczowym elementem jest przekaźnik 106.
Jak jest mechanicznie sprawny, to na plaku musi zapalić, na propan-butanie nie wiem.
okazało się, że koło zębate wału korbowego było uszkodzone. Po wymianie wszystko działa jak należy.
Ludzie czy wy umiecie czytać ze zrozumieniem? Skoro odpala na plak to rozrusznik kreci tak? Przecież wał nie obróci od samego pryskania plakiem... Zasilania do sprawdzenia, jaki masz kod silnika i rok ew moc i model sterownika. Z sensem i pełnym opisem to autor powinien wyjść , a nie sieczka danych z d...
Gdyby wtryski przelewały to by nie odpalał ale ciśnienie nie byłoby zero. Sprawdź wałek rozrządu a dokładniej napęd pompy z wałka, przerabiałem to niedawno.
Kolego szukaj po błędach wszystko musi się schodzić do jednego punktu
A zobacz czy manometr pokazuje to samo co komputer odczytuje z czujnika.
Mam ten sam problem! Czy udało się coś ustalić w tej sprawie?
A wiązki kabli też przełożyłeś?
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
Wtryski do sprawdzenia ,któryś przelewa .
Po wciśnięciu sprzęgła zamyka się obwód w czujniku sprzęgła. Zewrzeć piny we wtyczce, jak odpali to wina switcha
Paliwo podaje? Co sprawdzałeś prócz odczytu z kompa? Jak doszło do awarii? Więcej szczegółów podaj.
Mam już kogoś co naprawiał identyczną usterkę.
Dzisiaj po tygodniu postoju włożyłem moduł BSI i moduł BSM oraz naładowany akumulator. Auto odpaliło od strzała i jeździłem nim kilka razy dziennie dziś gasząc kilka razy, przejeżdżając łącznie z 30km. Dojechałem bez żadnych objawów do domu i nagle patrzę po jakimś czasie (15 min) , a same świecą się światła. Wchodzę próbuje odpalać i cisza zero reakcji...
Na krótko rozrusznik podłącz i sprawdź jak kręci po nagrzaniu, podepnij dodatkową masę do silnika ewentualnie plus z aku do rozrusznika i sprawdź
Centralnym zamkiem steruje BSI. Schemat dla auta na VAN. http://obrazki.elektroda.pl/4866278200_1... Schemat dla full CAN http://obrazki.elektroda.pl/6625069700_1... Czyli: 4 to masa, 5 plus z BSI 6 plus z BSI ale tylko dla starszej wersji
Czyli jest nie od tego samochodu cos.Zrob ecu na douczenie,moze zadziała.A jak nie ecu na douczenie,odczyt bsi i sparowac go z kluczykiem na urzadzeniu np.Tango.Wtedy odpali na bank.
Słyszałem też że powodem tego że gaśnie może być zawieszony zawór egr. Ten problem doszedł w młodszych rocznikach, problemu szukaj w regulacji ciśnienia paliwa i jego ubytkach w przelewach. Nagły wzrost ciśnienia jak i spadek spowoduje wyłączenie silnika. Rozumiem że stan "sterownik silnika zablokowany" nie występuje? Obroty widzi ? 'Sygnał blokady...
Witam kolegów. Mam problem z Peugeotem 207 1,6 HDI o mocy 90 KM. Auto dzień wcześniej odpaliło, a następnego dnia już nie chciało. Wyświetlił się komunikat "Economy Mode Active" i samochód nie odpala. Tylko słychać kręcenie w BSI, silnik krótko kręci, ale nie odpala. Po podłączeniu komputera wyświetlają się błędy: ABS (system zapobiegania blokowaniu...
Tak.Po wyjęciu wałków. Nie zdarzylo mi sie jeszcze. Nie bardzo w to wierze. Czyli demontaż, wyciśnięcie oleju i ponowny montaż Moze sie to skonczyc ich zniszczeniem. Jesli juz, to trzeba by je otworzyc by wylac olej. Daj ciepłe powietrze w dolot, Niektorzy pozostaja chyba jeszcze w latach piecdziesiatych ubieglego wieku...
Kolego musisz wykonać diagnozę zanim coś wymieniesz bo nawymieniasz gratów a później nie będzie z czego zapłacić za naprawę.W stanach i parametrach ecu oraz bsi powinno być coś widać dlaczego ten samochód nie może odpalić.Jak ci nikt nie pomoże to skonsultuj się,jestem że tak powiem pod ręką.
Panowie, mam pytanie dotyczące boxera 2.2 hdi. Z rozrusznika nie odpala, ale na popych od strzała tak. Drugi problem polega na tym, że zapala się check engine, a samochód gaśnie. Po 5 minutach postoju odpala od strzała, ale z pycha. Co to może być? Proszę o podpowiedź.
Witam mam peugeota 206 1.4 hdi i nie odpala blad P0215 już nie wiem co mam sprawdzadzic i wymienić podmieniłem czujnik ciśnienia na listwie naprawiłem zasilanie na czujnik pompy bo nie dodtawal zasilania a blad nadal jest P0215 ma ktoś jakiś pomysł pozdrawiam.
Temat zamykam.
Jeżeli to Bosch EDC 15c-2 to z nogi 87 sterownika leci masa na nogę 7 przekaźnika, po drodze wyłącznik bezwładnościowy. Żaróweczka do + i patrzeć czy masa wyłazi ze sterownika. Pewnie kabel w wiązce ugnity.
pokazało się wszędzie równo rozumiem ? i nie specjalnie dużo.
kolego po pierwsze nie wolno od tak sobie odłączac akumulatora bo coś w końcu upalisz, poza tym sprobuj po podłączeniu aku poczekacok 3 minut aż się immo uzbroi i powinien zagadac bez problemu. Z tego co mi wiadomo wszystkie auta citroena/peugeota po odłączeniu aku ładują się danymi od 3 min. pozdrawiam
Bezpiecznik F8 (25A) w BSM kolega sprawdził?
Eeeee tylko Ty zobaczysz co można zmiksować w sterowniku. Jak się niczego nie dopatrzysz ,trzeba użyć starego ECUSkoro na starym było ok.
Rozrusznik.
Pisałeś że nie pali na plaku. Także nie masz co szukać w elektronice tylko w mechanice szukaj.
Temat do zamknięcia :) Przyczyną problemu były przetarte przewody od wtryskiwaczy na wiązce która się znajduje między filtrem powietrza a kabiną. Wiązka ta opierała się o przewód płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy i się wycierała z biegiem czasu. Gdy zgromadziła się tam wilgoć to zwierały się 3 przewody. Pozdrawiam
Tego mechanika sobie odpuścić, chociaż uczciwie powiedział że nie robi takich tematów, i zaprowadzić do elektryka.
Dzięki już wszystko działa. Problem był w skrzynce bezpieczników - poprzedni właściciel przekombinował...
Pętla założona?
Panowie i Panie , podgląd sygnałów czujnika wału i wałka , przesunięcie wzajemne sygnałów, poziom sygnałów wypełnienie , amplituda itd. widać doskonale na dwukanałowym oscyloskopie. Zawsze i wszędzie znajdzie się w okolicy ktoś kto ma i umie się posłużyć.
a gdzie moge namierzyc bezpiecznik albo przekaznik do tej pompki ?
Witam, Sądzę że jest to silnik kolizyjny.
Brak paliwa odpal na plaku i zobacz jak po chwili zacznie normalnie równo chodzić to wychodzi na to że zapowietrza się układ paliwowy zacznij od wymiany filtra paliwa .
Problemem był brak masy na sterowniku.
Witam, Mam identyczny problem w swoim C3 Kolega emeryt pisał o pompie paliwa. Masz na myśli pompę wysokiego ciśnienia, tą co na pasku rozrządu chodzi?
Koledzy, z tego co dałem radę ustalić to zacina się zawór wysokiego ciśnienia, dzieje się tak przeważnie po zatankowaniu. Czy muszę wymienić ten zawór na nowy czy da radę coś innego z tym zrobić.
Mam staly błąd p0344 w berlingo 1,6 hdi. Wyminilem czujnik polozenia wałka, oraz wiązkę silnika. Na czujniku po zaplonie sa napiecia mierzone wzgledem masy : 12V, 5V i 0V. Samochód nie zapala. Czy mial ktos podobny problem? Będę wdzieczny za wszystkie sugestie. Z gory dziekuje. AI: Czy sprawdziłeś stan akumulatora i rozrusznika? Mogą one wpływać na...
Koniec Tematu, Auto odpalilem kupilem Interfejsik na allegrio, skasowalem bledy i auto odpalilo! pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Patrzyłem nic to nie daje. Wymieniam pompe, to podciśnienie jest zbyt słabe. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem delikatnie zaciąga paliwo z węża podłączonego na krótko, w "nowej" pompie po kilku obrotach paliwo wylatuje przelewem. Gorzej że nie wiem jakim cudem odpalał na chwile, szczególnie że czujnik ciśnienia był podłączony a zdaje się sterownik...
Bardzo często w w/w przypadku siada czujnik wału i/lub wałka. A czy te czujniki nie powinny wyjść w trakcie diagnozy komputerowej jako nieprawidłowości w trakcie pracy ? Dodam jeszcze że ostatnio sam zagłębiłem się w temat i zmierzyłem układ niskiego ciśnienia paliwa jak jest to opisane w książce za pomocą dwóch manometrów jeden był wpięty na zasilaniu...
Sterownik przelutowany z polecenia chłopaka który zajmuje się citroenami, podobno potrafią mieć zimne luty zwłaszcza że ostatnimi czasy zanotował dziwny błąd który podobno wystąpił przy 5600 obrotach temp powietrza -40 i temp płynu -70 albo odwrotnie.. czyli totalny śmieć. Piny wszystkie ok wiązka cała czujniki podmienione i nadal to samo... Pozostaje...
Witam Peugeot 807 2.0 hdi, nie odpala, błąd P1614 - Zasilanie czujników - sygnał zbyt wysoki. Przy próbie kręcenia dorzuca P0340 - Brak synchronizacji.
Zobacz czy czasem zwarcia którys wtrysk nie generuje. Odpinaj po kolei cewki
Nic a nic nie działa .. kodu błedu zero . Na samostara pali . Układ paliwowy odpowietrzony ..
A ten przepływomierz masz podpięty? Coś dziwnie zamontowany-wtyczką w dół.
dodatkowo przy pierwszym przekręceniu kluczyka gdy zapalają się lampki kontrolne na desce to na głównym wyświetlaczu pokazuję się komunikat "EKONOMY MODE ACTIVE", to też ma jakiś wpływ?
CPH jest umieszona na obudowie nagrzewnicy bez zdjęcia dechy chyba się nie obędzie
Problemem był zablokowany w pozycji max otwartej EGR, i silnik nie miał tlenu żeby odpalić bo wciąż mielił spaliny. Ale ciekawe że ECU nie wywaliło żadnego błędu od EGR, i czemu podczas kręcenia rozrusznikiem status zezwolenia na start się zmieniał tego nadal nie rozumiem.
Witam jak w temacie auto kręci normalnie ale nie odpala zgasl podczas jazdy i nie chciało odpalić po 15 min postoju odpalił na dotyk i tak 2 razy. Następnego dnia rano odpalił normalnie po przejechaniu 60 km. Przy prędkości 50 km/h auto zgasl i już nie odpalił. Wymieniłem filtr paliwa.,paliwo dochodzi do wtryskow, nowy czujnik położenia wału.silnik...
Witam, Może warto sprawdzić czy wszystkie wtyczki są dobrze wciśnięte.
Witam problemem jest peugeot 206 1.4 HDI . Niedawno go kupiłam palił wszystko okej po pewnym czasie nagle przestawał odpalać ,po chwili dłuższej i męczeniach w końcu odpalał sprawdzaliśmy ,kable ruszaliśmy nimi i ruszał od nowa po czym w końcu zgasł i teraz nie pali w ogóle jedynie kręci . Wymiana komputera nic nie dała. Gdy jeszcze jeździł to przy...
Wymiana zatartego wtrysku. Dla potomnych - musi się zgadzać nie tylko sam wtrysk, ale i producent (w moim wypadku były do Delphi)
Nie wydziwiaj, tylko oddaj do naprawy, przecież nic nie rozumiesz :D :D :D .Dobre Nie pali,miga kontrolka...a podłączany był jakiś tester?Bo to podstawa w tym przypadku.Przyczyn może być mnóstwo. Panie doktorze boli mnie gardło... -proszę powiedzieć Aaaa. -Nie otworzę buzi. -Więc nie jestem Panu w stanie powiedzieć co Panu dolega. Pzdr
Witam problem rozwiązany okazało się ze poprzedni mechanik wymieniał podkładki pod wtryskiwaczami i zamienił je miejscami wystarczyło przekodować wtryskiwacze. Pozdrawiam
Zostały Ci jeszcze wtryski do sprawdzenia na przelewy i naprawy.
Cześć. P0193 to podstawa. Odłączałeś czujnik ciśnienia paliwa? Jakie ciśnienie paliwa pokazuje na wyłączonym silniku?
tak stwierdził mechanik
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Na jego podstawie jest dobierany czas grzania świec żarowych. Jeżeli czujnik pokazuje wyższą temperaturę niż jest w rzeczywistości to sterownik przez krótszy czas steruje świecami. Wyższa temperatura nie jest interpretowana jako błąd. Dlatego proponuje aby specjalista rano przed uruchomieniem...
Na początek sprawdź ciśnienie sprężania cylindrów.
powiedz mi jak doszło do tego że przestał palić i czy dioda od immo gaśnie
Dobra rada:oddaj auto do mechanika.
Witam, Mam problem z Citroenem JUMPY 2011 r. 1.6 HDI – nie odpala ani nie kręci rozrusznik. Sprawdzony został komputer i wyskoczył błąd: usterka przekaźnika plus za stacyjką. Słychać, że brzęczy cały czas sterownik BSM bez zapłonu. Po odłączeniu kostki ze stacyjki też BSM brzęczy, palą się światła mijania i pulsują. Proszę o pomoc w diagnozie, co może...
bezpieczniki wszystkie nowe Spalony sterownik 🤷♀️
na niskim przed czy za filtrem paliwa? sterownik odblokowany? jak kreci rozrusznik?
A widzisz. A już ci mówię, że to dość częsty przypadek, jak auto było "grzebane". Sprawdzanie zasilań, próbówką wielkości hufnala, tak się często kończy. Temat zostaje jako przestroga i naprowadzenie dla potomnych.
co może być przyczyną tych przelewów? Albo Ty źle sprawdzasz, albo ktoś komu je dałeś do sprawdzenia.
jest oczywiste ,że immo go blokuje.
200 zrobione i jest ok 😃
Potrzebne jeszcze stałe zasilanie. Tu masz rozpiskę do podłączenia na stole, ale przy okazji sprawdzisz stały plus.
No więc dziś auto ożyło i zapaliło normalnie. Nie mam juz pojęcia co mu dolega, przeczyściłem jednak czujnik wału który był uwalony od jakiejś sadzy i smaru. I dotarłem jeszcze do skrzynki bezpieczników która znajduje się pod BSI i pod obudową filtra powietrza. Tam znalazłem spalony jeden pomarańczowy bezpiecznik Maxi 40a plus spalony przekaźnik G.CARTIER...
Z tego co wiem to trzeba robić adaptacje wtrysków itp , najlepiej jak byś te pytania stawiał na forum peugeota lub citroena oni tam wiedzą wszystko , jak miałem problemy z fordem z silnikiem hdi czyli tdci to oni mi tam pomogli dogłebnie .
Witam czy jest nowy post w tym temacie??? Potrzebuje pomocy. Wykonałem już wszystkie naprawy zamiany komputer teraz pokazuje świece A nie chce gadać. Wydzielono z archiwalnego tematu (po 8 latach): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności...
To masz przecież opis wszystkich błędów? Tylko nie wiem czy można wierzyć temu twojemu sprzętowi. Ale załóżmy, że nie pokazuje głupot, to zajął bym się zaworem (regulatorem) i problemem z zasilaniem na początek. Być może przekaźnik w BSM.
Otóż sprawa się wyjaśniła, po podstawieniu innego komputera autko zagadało. Teraz pytanie czy ktoś się już spotkał z uszkodzonym komputerem w tym samochodzie, komputer siemens sid 801. Co tam mogło paść? Przypomnę że auto nie steruje pracą wtryskiwaczy.
immo off edc16c34[/syntax]
To może jeszcze egzorcysta niech przyjedzie... To proste auto, widać nie byłeś po prostu w żadnym prawdziwym warsztacie skoro sobie z nim nie poradzili. Poziom płynu nie ma nic do odpalania.
peugeot 307 2,0 hdi nie odpala. zmieniłem czujnik wału, rozrusznik i nie pomaga. Na samostarcie chodzi normalnie dopóki się pryska. Czy to wina pompy. Po przyjeździe wieczorem, rano już nie odpalił. Proszę o podpowiedzi.
renault odpalać gasnąć odpalać termet odpalać gasnąć odpalać odpalać mercedes
uszkodzony radiobudzik volvo silnika apollo schemat
modulator głosu realtek sterowniki
Toyota Avensis T25 1.8 gaśnie przy 3000 obr./min Kalibracja pieca: Co oznacza "KAL" na sterowniku?