Nie ma czujnika w głowicy.
Odlacz przepływomierz zobacz czy tak samo reaguje
A sprawdziles czy wszystkie garki pracuja po odpaleniu. Mozesz to sprawdzic zwyklym OBD. Jak jeden nie pracuje to zawsze SZARPIE.
Obstawiam turbinę
Cześć, w peugeocie 406 2.0 hdi miałem także problem z szarpaniem, wymieniłem wtryski, zawór w pompie 2 razy, pompę, zbiornik i przewody z filtrem wymyte - nic mnie to nie kosztowało - więc wymieniałem po kolei ale też nie pomogło, na końcu zmieniłem potencjometr gazu przy filtrze paliwa - zaprzyjaźniony mechanik z zagranicy powiedział mi że możliwe...
Zaślep egr na próbę.
Witam czy ktoś poradzi co moze byc ,mam C4 1.6 hdi samochod nie odpala czujnik na listwie nowy.
jak do tego doszedłeś? mam podobne objawy... auto mi szarpie na 1,2,3 biegu w okolicach 1000-1600 obr a tak to normalnie śmiga, oprócz tego mam wrażenie że jest większe spalanie
odepnij egr i zobacz czy przeszło
I co nie zaslepiles jeszcze go?🫣
parę razy mi pomógł w kwestiach usuwania błędów i zrobił to bez zarzutu po prostu mu ufam tylko teraz nie ma pomysłu jak ugryźć ten problem. A jak już napisałam wymiana połowy samochodu na nowy być może w niczym nie pomoże.
Witam Myślę, że coś może podpowiedzieć komputer silnika po odczycie usterek. Czekamy na wyniki. Pozdrawiam
Któraś świeca spalona, lub więcej świec i auto chodzi na 3 cylindry jak jest zimne, standard.
Wtryski (Bosh) były regenerowane przez poprzedniego właściciela 4 lata temu, ale jeden jest mokry jakby spod podkładki troszkę przepuszczało. Tylko czy temperatura silnika ma wpływ na wtryskiwacz? To szarpanie i dymienie trwa około 4 min, a potem równiutko i cichutko pracuje, nie dławi się, przyspiesza rónomiernie.
witam odgrzewam temat mam identyczny problem z tym silnikiem dodatkowo zamieniłem miejscami przepływomierze i błąd pozostał ten sam czyli na pewno przepływomierz można wykluczyć , w parametrach ciśnienie na turbinie rzeczywiste 1200 mb oczekiwane 1420 mb podejrzenie padło na zapieczona dźwignie kierownic na turbinie lub zapchany fap możecie potwierdzić...
witam mam ten sam problem 407 hdi automat na wolnych szarpanie gasnięcie po wciśnięciu gazu do oporu wszystko ok pomocy
zrob test przelewowy
u mnie był uszkodzony regulator ciśnienia na pompie.
Czujnik ciśnienia paliwa na listwie był uszkodzony
To są opisy błędów z mojego testera . Ale jak masz lepsze to jak najbardziej możesz mi pomóc symbole podałem . A po to tu piszę bo właśnie potrzebują pomocy. A takie spostrzeżenie jak twoje trochę nie na miejscu.
Jeszcze dodam iż momentami odnoszę wrażenie że jak bardzo delikatnie dodaję gazu to jakby turbina nie chciała zaskoczyć , co przy agresywnym naciśnięciu pedału się nie zdarza . Jakiś czas tamu miałem już ten przypadek (bez komunikatów) , po którym stwierdziłem ze autko to nie lubi jazdy miejskiej , ponieważ wszystko ustąpiło po przejechaniu poza miastem...
Miałem taki przypadek, i winowajcą był egr. Możesz go na próbę zaślepić i przejechać się.
Witam DELPHI
To jest raczej błąd w tłumaczeniu, bo wyżej masz "regulacja wysokiego ciśnienia paliwa" a w ramce masz raptem 118 barów ciśnienia paliwa przy 3k obrotów silnika.
Mam problem w czasie jazdy silnik mi szarpie tzn samoczynnie zwiększają lub zmniejszają sie obroty.Podłączyłem go pod komputer i wyświetlił się błąd pedału gazy/hamulca.Co tam jest uszkodzone
Przerywa w trakcie jazdy (ok 2k rpm)? czy na jałowym?
Dzieki za rade,zapomniałem dodac wczesniej ze jak silnik zaczyna chodzic nie równo na wolnych obrotach to gdy sie go wygasi on jeszcze chodzi przez około 3/4 sekundy .Mam jeszcze jedno pytanie czy wyczyscic (przedmuchac ) ten zawór moge we własnym zakresie czy wyjmujac go moge cos uszkodzic.pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów: 1) Graficzne nie...
Gdy auto się rozgrzeje, szarpanie ustępuje, ale wykres wtryskiwacza nr 1 nie wygląda dobrze.... Zna się ktoś na tym?
Korekta wtrysku na poziomie 1/3 średniej dawki. Różnica miedzy najsłabszym cylindrem a najmocniejszym połowa dawki.
Takie szarpanie szczególnie przy delikatnej jeździe może być powodowane niewłaściwym działaniem EGR-u, szczeólnie w motorze 2.0 HDI.
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Sprawdź zawór EGR, wyczyść, zobacz czy się przesuwa swobodnie. Taki mam zamiar ale to dopiero w weekend bo to robota na dłużej a nie na popołudnia. Miałeś podobne objawy? Pozdrawiam Tak, podobne. W moim przypadku dało sie to troche obejść, ponieważ tam była skrzynia automatyczna. Wystarczyło wcisnąć mocniej pedał przyspieszenia i obroty rosły ponad...
czujnik podciśnienia również podmieniany, wężyki są drożne .Dziwne jest to że jadąc na trzecim biegu przy tych samych obrotach nawet nie zadrży. Natomiast jadąc na czwartym obroty 1400 szarpanie wystepuje a przy 1200 jest ok. Problem jest na czwartym w granicach 1400-1500 powyżej i poniżej tych newralgicznych obrotów jest ok.
pokaż co wymieniłes.
witaj Jurku,więc filtr jest świeży,błędy skasowane,wyskoczył błąd na pierwszym cylindrze,nie zdejmowano wtyczki na pracującym silniku, do sprawdzenia zostaje ciśnienie na listwie i zawór wydatku paliwa. Dzięki za kolejne ruchy,po niedzieli działam,pozdrawiam! :wink:
Tego się nie da poznać bo to nie musi być wina czujnika, możne nie docierać sygnał z czujnika do sterownika - efekt identyczny. Przy braku tego sygnału silnik nie odpali, na diagnoskopie nie będzie widać prędkości silnika, gdybyś próbował takie auto odpalić na holu to nie będzie ruszała się wskazówka od obrotomierza.
Witam, Mam problem z Peugeotem 307 2.0 HDI 136KM Silnik raz jest zamulony tak jak by miał 70KM ,a raz turbo chodzi tylko ,że szarpie, świeci mi czek, po podpięciu do kompa wyszedł błąd: Sygnał kopiowania połorzenia Turbo ,Sygnał zbyt silny. Co to może oznaczać?? a na innym kompie czujnik ciśnienia doładowania paliwa na magistrali. wymieniłam ten czujnik...
A czy sprawdzili i podali Ci kiedy i co ile było wypalanie filtra cząstek stałych ? Być może się to tak objawia (po przejechaniu kilkunastu kilometrów procedura się kończy i zaczyna być wszystko w normie), no chyba, że rzeczywiście jest problem z całym sterowaniem tego systemu - jeżeli nie ubyło płynu. Np; problem z przeliczaniem wypalania, ze zbiornikiem...
A wtryski sprawdzałeś?
Wrażenie podczas jazdy jest takie jakby się co 2 3 sekundy ślizgnęło sprzęgło ale to nie sprzęgło bo auto podczas tych poślizgów nie dostaje większych obrotów a po za tym jak się przejadę po autostradzie to problem znika na jakiś czas. Drążę temat braku łączności z pompą domieszkową.
Sprawa wygląda tak : Popatrz czy otwór w którym ma byc pół os jest na przeciw otworu starej odpory tzn czy podpora ma otwór tak samo oddalony od mocowania jak stara podpora po prostu chodzi o to żeby otwór na os był w spół osiowo z wyjściem dyferencjału żeby nie było tak ze zakręcasz podporę i chcesz ja dokręcić do mocowania ale musiał byś ''nagiąć...
Czy na prawdę nikt nie zna OSP. ???
Nagraj jakiś filmik z jazdy jak możesz.
Zacznij od czujnika położenia wału ale wypadałoby też odpytać BSI na błędy.
No to albo czujnik ciśnienia (mówisz, że wymieniony?) albo ten wtryskiwacz który leje jest do wymiany.
Brak ciśnienia z pompy, brak odczytu ciśnienia paliwa, uszkodzony czujnik wału i jeszcze ze 20 innych powodów.
W magiczny sposób, najlepiej testerem.
Filtr paliwa wymienilem sam okolo 2tys km przed wystapieniem awarii. Potem wymienilem znowu, pozniej zablokowal sie regulator na pompie, wymieniony na nowke. Potem sprawdzane wtryski, potem powrot do starego regulatora, potem wymiana pompy na uzywana, pompa teraz jest okay, bo po kilku dniach testow na warsztacie i czyszczenia ukladu wszystko gralo....
Witam, u mnie pomogło czyszczenie EGR. I zmiana stylu jazdy. Od 2013 roku problem się nie powtórzył.
Witam, podczas próby ruszenia ze świateł, auto zaczęło szarpać w miejscu na pierwszym biegu, pedał sprzęgła był cały czas wciśnięty w podłogę, po chwili auto zgasło. Auto odpaliło bez problemu, ale pedał sprzęgła nie odbijał do końca i można było tylko delikatnie go wycisnąć może z 3 cm, nie można było wrzucić żadnego biegu. Podniosłem ręką pedał do...
Witam. Posiadam citroena jumper 2.2 hdi 2002 rok. Podczas jazdy po przekroczeniu 2000tys obrotow szarpie autem . Jak dam wiecej gazu 2500 tys jest ok I nie ma szarpania . Tylko przy 2000tys obrotow przy spokojnej jezdzie na kazdym biegu.
mam podobny problem ale u mnie silnik nie szarpie tylko zapala się kontrolka serwisowa i moc silnika spada o połowę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili kontrolka gaśnie i jest wszystko w porządku na jakiś bliżej nie określony czas może to być 60km jazdy a równie i tylko 10km a nawet i 400 km zrobione w Niemczech, problem zaczął...
Sory pisałem błąd z pamięci P0335 i P0339
Panowie proszę o pomoc.Dzięki
Czy problem został rozwiązany? Mam takie same objawy w 2.0 HDI...
Wtryski zakodowane? Skąd pewność, że następstwem błędu jest szarpanie?
Padł komputer. Na drugim jest ok. Koniec.
Na wtryskach i pompie wysokiego ciśnienia pisze BOSCH.
Zmień mechanika. Elektryka też. 2 lata się bujał u mnie z audio w 308, a okazało się, że podstawił nieoryginalne głośniki, i dlatego nie wiedział, że to ich wina. Żadnych pomiarów, nic. Szarpanie i gaśnięcie, czy też nieodpalanie może mieć wiele powodów, i nie każdy będzie w 1.4 HDi 207 widoczny. Chociażby usterka wtrysku. Co do samego szarpania (bo...
Witam posiadam 1.6 HDi 109 koni samochód szarpał wyświetlał się błąd depolution fault system aż w końcu zgasł wymieniliśmy regulator ciśnienia paliwa może się przyda pozdrawiam
Ja miałem problem z szarpaniem silnka i falowaniem obrotów od 1500 do 1800. Na desce nie było żadnych komunikatów, w końcu doszedłem co jest grane po wymianie filtra paliwa w serwisie mechanik źle odpowietrzył filtr paliwa. odpowietrzyłem go sam. Odpowietrzanie jest bardzo proste należy ściągnąc plastikową pokrywę silnika i wtedy jest widoczny filtr...
Witam 1. Możesz sprubować pożyczyć/ kupić OBD loger. Koszt ok 450pln. Wtedy zbierze Ci logi podczas jazdy i można analizować. Możesz popytać czasem warsztaty mają taki sprzęt i udostępnią odpłatnie lub w ramach usługi. 2. Sprawdź stan EGR-a czy jest sprawny/ drożny i nie zacina się. 3. Sprawdzałeś czujnik położenia wału ? Może on odpowiadać za szarpanie...
Witam, Jakiś czas temu w moim Peugeot 407 2.0 HDI wymieniłem olej w skrzyni(automat 6 biegowy). Samochód obecnie lekko szarpie przy zmianie z P na D lub R, głownie na zimnym silniku(takie pojedyncze nie za mocne szarpnięcie), jak wykonać adaptacje skrzyni? Znalazłem 1 metodę(mniejsza o to jaką) bo nie działa, potrzebuję DiagBox/PP2000 czy da się to...
Mechanik podłożył czujnik na pompie i nadal jest to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Może jeszcze jakaś inna przyczyną?
Problem moze byc w zatkanym filtrze fap,ale to jest jeden z wielu powodow. Jak po drodze to zapraszam do Szczecina,zdiagnozuje.vauer6(at)op.pl pozdrawiam.
Odpal auto i szarp instalacją.
Na wejściu do kolektora, tam gdzie kończą się elastyczne rury dolotu. Trzeba sprawdzić, czy plastikowe zębatki nie przepuszczają.
Witam, Silnik DW10TD (90 KM) ma kolo normalne, jednomasowe. Kolo dwumasowe jest montowane z silnikiem DW10ATED (110 KM). Pozdrowienia, Georges
W skrzyni pół automatycznej olej ma niewielki / żaden wpływ na szarpanie.
Na moje to nie byłeś u żadnego mechanika. Co pokazała diagnostyka, ciśnienie podczas ruchu i podczas jazdy, doładowanie?
Możesz jeździć, odłącz też EGR, czujnik temperatury i wepchnij szmatę z tyłu w rurę wydechową
Sprawdzić o ring na czujniku - czasem pojawia się nieszczelność przy zamiennikach i dlatego Ci szarpało.
Mechanik stwierdził, że coś jest nie tak z wysprzęglikiem albo pompką bo w 1 fazie naciskania pedału coś piszczy. Dziś nagle wszystko wrociło do normy, rusza sie dobrze, nic nie szarpie, wiec mysle ze to nie wina sprzęgła a wlasnie coś z wysprzęglikiem albo pompką, bede jezdzil i monitorował.
Tak na początek to powinieneś odpowietrzyć układ sprzęgła, bo objawy,które opisałeś do tego pasują.
Witam, posiadam Peugeot Boxer 2,2HDI 120 2009r fabrycznie bez DPF-a, EGR został zdemontowany i zaślepiony. Auto jeździło tak od 3 lat. Jakiś czas temu po zatankowaniu i dojechaniu na miejsce docelowe nastąpił problem z odpalaniem na ciepłym silniku(kręcenie 10-15 sekund). Auto jeździło normalnie. Za namową znajomego wykonałem ponowną adaptację wtrysków,...
Ja się spotkałem.
Może kierowca jedzie na zbyt niskich obrotach silnika i stąd te szarpania?
Egr był problemem, mimo, iż nowy oraz wielokrotnie kodowany to niestety nie domykał się w górnym zakresie obrotów. Po zaślepieniu problem odymiania i szarpania minął.
Witam. Posiadam Citroena C5 2.0 hdi 109 KM z 2003 roku .Jest odczuwalne szarpanie(nawet próba gasniecia) podczas jazdy co jednak się zdarza na każdym skrzyżowaniu.Moze ktoś zna przyczynę? Pozdrawiam
Witam, mam podobny problem z tym szarpaniem co jakiś czas. Czy już rozwiązałeś problem???
Witajcie. Wiem że temat sprzed dwóch lat ale teraz widzę że nie wpisałem rozwiązania. Problemem okazał się elektrozawór podciśnienia turbiny. Po zmianie na używkę moc wróciła a szarpanie ustało. Dzięki za sugestie i pozdrawiam :D
Błędy jakieś pokazuje? Co z parametrami w czasie rzeczywistym? Żadnych błędów nie pokazuje. Kilka minut przed zgaśnięciem silnik zaczyna szarpać.
nie, szarpanie spowodowane albo egr albo problemem z fapem
Gdzie ty tam masz sonde lambda ? , to szarpanie to tak samo z siebie czy po jakiejś naprawie .
tak sorki zapomniałem...: Peugeot 407 2,0 hdi 135 KM rok 2007 układ Delphi
witam od 4 lat jestem szczęśliwym posiadaczem citroena berlingo 2004 rok 2,0 hdi oprócz upierdliwego szarpania 1500,-220 obrotów autko jezdzi jak złoto czasem jest ono mocniejsze czasem słabsze a czasem wcale nie szarpie ...... auto nie zamulone gdyż regularnie robi większe trasy paliwo tylko orlen ew orlen werwa oleje filtry orginał i na czas problem...
Komputer w rękę i wio. Jak zdycha przy przyśpieszaniu, to do obserwacji ciśnienie paliwa. A szarpanie przy 2k rpm to najczęściej albo egr albo zawór pneumatyczny turbiny.
I jak się historia skończyła? Mam bardzo podobny problem.. na komputerze pokazuje że słabo jest z korekcja wtryskow, ale czy to by powodowało przerywanie, szarpanie i gasniecie silnika? Wymieniłem komputer bo niby wadliwy byl i pomogło na chwilę, pedal gazu nowy.. muszę sprawdzić jeszcze kwestie przepływki..
JAK HDI to 2.0 a nie 1.9.
Dziękuje za zainteresowanie . Po spotkaniu z mechanikiem który wpiął się w komp okazało się że powodem szarpania okazał się zawór egr
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Kolego któryś z czujników zasilanych tym napięciem 4.9v ma zwarcie nie koniecznie te które wskazuje komputer. Jak masz taką sytuację to poszukaj tego napięcia na innych czujnikach a najprościej odłączaj po kolei te które podejrzewasz i znajdź przyczynę szarpania .
witaj czy udało ci się coś ustalić w związku z ta usterką. Mi dziś pojawiły się dokładnie takie same objawy. Ja mam silnik 1.,6 HDI. Rok temu pojawił mi się też komunikat depollution system faulty, pojechałem na komputer i się okazało że tylko jakiś czujnik się zawiesił i że mogę bez problemu jeździć. Dziś znowu pojawił się ten komunikat i auto zaczęło...
Jeżeli jest to przyczyną szarpania podczas wypalania FAP czekam na info na PW
Witam Serdecznie. Szukałem ale nie znalazłem takiego tematu, mam jak w tytule 407 2.0 hdi z 4HP20, i po rozgrzaniu zaczyna szarpać podczas jednostajnej jazdy. Zero błędów, zero problemów na zimnym oleju, zaczyna szarpać jak łapie 60-70 stopni. Pracuje ładnie jak jest obciążona, np. przyspieszamy, jedziemy pod górkę itp ale jak tylko stabilizuje prędkość...
Mi pomogło to że zrobiło się cieplej. Kopcenie praktycznie niezauważalne i to samo z szarpaniem. może jakiś czujnik temperatury ale lexia nie pokazuje żadnego błędu. nie wiem gdzie szukać?
Miałem to samo w p406 regulator i za drugim razem tez regulator : zbiornik wyczyszczony, wtryski sprawdzone, pompa sprawdzona gumka na regulatorze, czujnik na pompie przy okazji zrobiona droga linki gazu było szarpanie. I auto jezdzilo do momentu sprzedaży idealnie. Pozdro.
Wczoraj sprawdziłem przelewy na wtryskach Delphi C5 X7 silnik 2.0 HDI 163 KM (RHH), ponieważ przy ruszaniu szarpie silnikiem, jakby kończyło się sprzęgło. Przebieg 253 k km. Dodam, że jak wypala mi się FAP i dawki są inne, to problemu z szarpaniem w ogóle nie ma. Autko wtedy przez moment nie szarpie przy ruszaniu. W pozostałych sytuacjach jeździ i zapala...
Panowie pomocy ! Odświeżę trochę temat. Mam berlingo 2.0 hdi i problem polega na nierównomiernej pracy silnika w przedziale obrotów pomiędzy 1400-1800. Dokładnie wygląda to tak: rozpędzam samochód do ok. 80 km/h wrzucam 5-kę i jadę prawie bez gazu, czyli chcę utrzymać prędkość nie przyspieszając i nie hamując. Wtedy mam wrażenie, że silnik nie wie...
scania szarpanie volvo szarpanie szarpanie bramy
odblokować eberspacher simson kabel stacyjka volvo silnika
napis neonowy roomster schemat
Spadek napięcia na lampie prostowniczej 5U4G Jak zdjąć key lock w telewizorze Manta bez pilota