Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Regulator ze zdjęcia pochodzi ze starego już alternatora Bosch o numerze 0 123 510 010 120A. Regulator Hella 5 DR 004 246-93 14v jak i większość innych producentów nie daje więcej jak 14v czy 14.2v przy zimnym alternatorze i podniesionych obrotach. Po nagrzaniu napięcie na biegu jałowym spada do 13.2v, przy klimatyzacji poniżej 12v niekiedy. Z tego...
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Witam. Zrobiłem pomiary i nagrałem aparatem. 1. Nowy regulator Hella http://statystyka.neostrada.pl/1.avi 2. Stary ori VW z wymienionymi szczotkami (szczotki wsadziłem od regulatora Boscha troszkę je szlifując na papierze) http://statystyka.neostrada.pl/2.avi 3. cd 2 http://statystyka.neostrada.pl/3.avi Koledzy oceńcie czy jest w porządku na tym 2-gim...
na akumulatorze, zaciski na rozruszniku przeczyszczone, klemy też, mase na silnik w lecie odkręcałem i czyściłem. Czy to że akumulator wygląda na lekko niedoładowany może zaniżać tak napięcie?? Regulator jest Hella 14.1V
Regulator napięcia do wymiany, na oryginał Hella, nie chińską podróbkę.
A jak to się ma z regulator Bosch 14v a Hella 14,5v po co producenci dają taką rozpietość? Dodam że Hella to zamienik boscha.
Błąd 62 oznacza przerwę na regulatorze potencjometrycznym. Po wykluczeniu problemów z instalacją elektryczną wymienić programator.
Hej Mam takie pytanie, dla kogoś kto może spotkał podobny problem. Otóż sprawa tyczy się alternatora Bosch o numerze 0 123 335 003. Wyposażony jest on oryginalnie w regulator Bosch o numerze 1 197 311 213. Dobrano mi w sklepie regulator Hella 5DR 004 242-05. Teraz w czym problem, otóż oryginalnie Bosch (no i w zasadzie wszystko co widać w katalogach)...
Tego wyświetlacza praktycznie nigdzie nie kupisz. Nie spotkałem jeszcze aby się uszkodził, nawet w starych 25-cio letnich działają. Gdzieś powinienem mieć kilka tych regulatorów, w wolnej chwili poszukam ale nie gwarantuję kiedy to będzie.
Alternator naprawiony, rzeczywiście winne były szczotki w regulatorze (ledwie wystawały z prowadnic, jedna była matowa widać, że w ogóle nie stykała do komutatora). Kupiłem cały regulator za 37 zł firmy hella i ładowanie jest 14 v. dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Witam wszystkich. Mam następujący problem bo padł mi regulator napięcia. Auto to Opel Omega B 2.0 16V 136KM 1997 rok. A więc tak, alternator mam firmy Bosch 0 986 043 680 ma 100A i 14V I mam takie pytanie czy będzie można zamontować nowy regulator napięcia o takich parametrach: HELLA 5DR 004 241-121 14.1V 100A LUB HELLA 5DR 004 241-151/157 14.1V 160A...
Co do regulatora to można i za 20zł kupić, kwestia jakości. Hella(wg mnie lepszy niż Bosch) kosztuje około 200zł.
Chciałem sprostować Bo podałem przez pomyłkę złe dane regulator który kupiłem to hella objawy są takie jak opisałem wyżej dodatkowo zaobserwowałem na wolnych obrotach delikatne miganie światła od oświetlenia kabiny (pulsowanie )ale wydaje mi się że też nie zawsze:cry::cry:
Jak dobrać regulator do takiego alternatora, taki co podałem??
witam mam VW GOLF'a II, jest w nim alternator firmy valeo. kiedyś znikło całkiem ładowanie, pierwsza diagnoza - regulator, został zmieniony na zamiennik firmy HELLA, po niecałym tygodniu zaczey pulsować światła, po "ekspertyzie" mechanika ta sama diagnoza ze znów zaczął szwankować, został zmieniony na regulator firmy MOTOROLA, po raptem dwóch tygodniach...
Dla mnie też bo nie wszystko to China. Dla przykładu podam dzisiaj co zobaczyłem. Potrzebowałem regulator napięcia do alternatora. Kupiłem niby firmy Hella . Otwieram kartonik firma sie zgadza Hella pod spodem napis made in China. Szczena opadła.
Wypucowane nie ma czego się czepić jak składałem. Jedynie takie info ze te regulatory w tych alternatorach miały 14v a nie 14,4v. Wkładałem hella 14,4 ale nie wiele dało.
szczerze mówiąc to spotkałem się już z przypadkiem podobnym do Twojego:) przyjechał kiedyś do mnie gość octavia tdi bo mrugały mu kontrolki, silnik gasł i ciągle paliły się żarówki. wymieniłem mu regulator ale tylko chwilę był dobry i po 15 min znowu się zaczęło:( wymieniłem jeszcze raz i to samo po kilkunastu min! w koncu kupiłem regulator helli który...
rkris-nie patrz na co co pokaże miernik-wymieniaj mostek zawsze w tym alternatorze.To taka kanalia,ze czasami wystarczy go odlutować,i juz po nim.Powiem prawdę,że ja się boję nawet rozbierać tych alternatorów do wymiany łozysk,zawsze potem sa kłopoty z prostownikiem.Trzeba zakładać DER2000 z wciskanymi diodami,i już jest spokój. No i regulator z helli...
Na akumulatorze napięcie dochodzi do 16V, na światłach z przodu przy wyższych obrotach tylko 10V. Niestety nie mogę przetestować sposobu z żarówkami mniejszej mocy. Regulator ma dobrą masę (0ohm). Na żarówkę rejestracji dochodzi całe 12V. Pytanie brzmi, jakie wartości powinny być na stykach regulatora? Zauważyłem również, że z czasem na przednie lampy...
Jeżeli podróbki firmy Hella,Transpo,HUCO-można brać śmiało. Niezłe są też z f-my Mobiletron Raczej unikać Uni-Point
Wykonać regulator na bazie jakiegoś mikroklocka, z PID-em. Do czego to VNT w silniku benzynowym ? Prócz komplikacji :D
Witam wszystkich, w mojej BMW e39 520 skończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Alternator jest firmy BOSCH. Regulator posiada oznaczenie 1197311545. W sklepie motoryzacyjnym dostałem 2 zamienniki HELLI, ale żaden z nich nie pasuje. Spotkał się ktoś z zamiennikiem tego regulatora? pozdrawiam
No to jaki problem żebyś zrobił swój regulator z ograniczeniem prądu wyjściowego? Ten prąd ograniczasz zmniejszając napięcie wyjściowe alternatora. Schemat regulatora jest prosty i wystarczy dołożyć jeszcze rezystor pomiarowy i gitara. Nie potrzeba tu żadnego sterowania PWM.
To kup lepszy zamiennik np f-my HELLA, HUCO itp w granicach 50 - 70 zł Alternator , regulator napiecia czy szczotki mam kupic za ta kwote ? Dzisiaj po postoju ok 8 godzin kontrolka zgasla praktycznie po kilku sekundach. A rano zgasla po przejechaniu kilometra. Pozdrawiam
Powinieneś mieć kilka wyprowadzeń ze sterownika. Czerwony plus brązowy minus (żółty i zielony pompka idą w wiązce z zasilaniem) Kostka o 3 pinach zwarcie czerwonego z żółtym powoduje odpalenie ogrzewania te 3 kable powinny być podłączone do zegara sterującego albo regulatora temp. O podłączeniu i odpowietrzeniu układu zasilającego paliwem chyba nie...
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Witam. Jestem na etapie tworzenia pewnej hybrydy.:D Posiadam do dyspozycji silniczki regulacji świateł od mercedesa. Prawdopodobnie Vito. Regulator to sterowania tymi silniczkami od opla. Obydwa podzespoły są firmy Hella. Napotkałem pewien problem. Schematów brak, a po próbie podłączenia nie chcą ze sobą współpracować.:cry: Czy można to jakoś rozgryźć....
elektryk wymienil regulator napiecia i ładowanie jest ale wystapilo jakies zwarcie w instalacji i kontrolka od akumulatora cały czas sie świeci. Dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Kupiłem nie dawno auto i dopiero zaczynam inwestować w niego kasę. Problem miałem z lampą (+ reflektor) Prawy Przód, nie miała zaślepki i było mnóstwo brudu. Po oczyszczeniu lampy z ciekawości rozebrałem silniczek regulacji świateł. Okazało się że był tam mały szlam lub błoto i to dłuższy czas. Silniczek i przekładnie udało mi się rozebrać, oczyścić...
Zastanawiam się jeszcze czy wymieniać na szybko regulator, czy odżałować kasę i kupić cały nowy alternator, a stary na spokojnie przejrzeć i zregenerować i niech leży na wszelki wypadek. Gdybym chciał kupować cały, może lepiej brać Boscha albo Hella ? Innych za bardzo nie widać.
Witam, testy aku trwają. Zauważyłem, że jak ładują do napięcia 14,4V to elektrolit jest za słaby (rzędu 1,23). Dopiero ładowanie 15,5V robiło swoje. No takiego w aucie nie uzyskam... Miałem możliwość, to wymieniłem elektrolit na nowy. Aku ładnie się ładuje na 14,4V. Zobaczę jak na aucie się zachowa, ale zamiennik przez tydzień ma bilans energii na zero,...
Witam serdecznie. Wiem że temat brzmi znajomo, ale proszę o odrobinę uwagi. Potrzebuje pomocy elektryka/ew. kogoś kto ma dobry pomysł :P 1. Problem - mruganie oświetlenie wnętrza/oświetlenia auta - w zależności od obrotów. 2. Samochod Nissan Primera,1995, 1.6 3. Alternator Lucas (Made by Magneti) taki jak w fordzie transicie, tylko bez vacu pompy. 4....
Potrzebuję pomocy w odnalezieniu jakiegoś namiaru na części do alternatora KIA 0K30C18300, jakieś numerki które pomogą znaleźć trop czy coś, mianowicie poszukuję całego zestawu mostka prostowniczego, regulatora napięcia, nie mogę znaleźć nic co pasuje, alternator jest tego typu że trzeba go całego rozpoławiać żeby dostać się do regulatora i mostka,...
Mam problem z moją Corsą B 1.5D silnik isuzu, nie ładuje jak trzeba. Kontrolka ładowania świeci cały czas, napięcie ładownia dochodziło do 16v więc stwierdziłem że regulator napięcia, niby coś pomogło, ale kontrolka dalej świeciła. Padło na przekaźnik wyciągłem go i wydaje się na spalony. Jak można go sprawdzić i kupić nowy? Jego oznaczenie to: 16A...
Witam wszystkich Potrzebuję dokumentacji do systemu ogrzwania firmy Eberspacher D3L lub D1L(Hella).To jest do puszki o numerze 251483500000 zasilanie 24V.(złącza 6-2-2) Za krótko trzyma żarnik,załączy się świeca odpali płomień i się wyłączy i załącza się czas studzenia, ciekawe jest to że raz się załączyło i chodziło. miało regulator elektroniczny ale...
Koledzy, niedługo do tego zaprzęgniecie komputer kwantowy. A ja się zapytam po co w ogóle takie ustrojstwo robić? Skoro świeca ma 4,5 W przy 1,5 V a zasilamy ja z akumulatora samochodowego przez kilka-kilkanaście sekund to czy nie lepiej, zamiast tego regulatora, zastosować zwyczajny rezystor szeregowy, na którym odkładałby się nadmiar napięcia? Tu...
Owszem nadaje sie... Jak juz wyzej wspomnialem bixenonowe soczewy z elektromagnetycznymi zaslonami. Nie bedzie trzeba mrygac palnikiem, tylko mechanicznie. Czy duzo wieksze? Mam dobra amortyzacje z przodu, a palnik przeciez to nie zarnik. Nie ma elementu świecącego na ktorego działaja siły grawitacyjne. Tak na światła mam podawany niestabilizowany prąd...
Witam, widzę, że dyskusja nabiera ognia to i ja dorzucę moje spostrzeżenia i doświadczenia. W pierwszym samochodzie (Fiat 126p) miałem żarówki H4 Philips +60%. Ponieważ reflektory były nowiutkie, a instalacja przodu nadwozia wykonana od podstaw (m.in. przewody do reflektorów 4mm2, główny zasilający skrzynkę bezpieczników 10mm2) światła były rewelacyjne....
Witam. Nagle w moim Toledo 1L (przed liftem) 'stopiło" się mocowanie lewej żarówki mijania, takie aluminiowe ustrojstwo. Dziś wymieniłem na nowe, po godzinie pracy żarówki (H1) HELLA 55W żarówka uległa zniszczeniu ( FOTO ). Zmierzyłem napięcie na aku, podejrzewając regulator.Napięcie MAX 14.2V bez obciążeń. Na przewodach idących do tej żarówki bez obciążenia...
Witam, opisze dziwny przypadek który mi się 2 razy zdarzył. Było piękne lato, zrobiłem sobie przerwe jak wracałem z trasy, włączyły się wentylatory i razem z nimi zgasły mi światła mijania - zostały same postojowe, no to wskoczyłem do auta wyłączyłem do pozycji pozycyjnych, włączyłem znów mijania i gitara. Później nie zdarzyło mi się nic takiego. 2...
regulator hella przetwornica hella hella lampa
odświeżania pamięci cannot convert baterie rowerowe połączenie
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Czy dekoder ma w środku bezpiecznik? Canon MF4150 nie przechodzi w tryb gotowości, wyświetlacz i podświetlenia nieaktywne