Spróbuje jeszcze raz przeglądnąć gaźnik. Tylko nie wiem jak wymontować śrubę od składu mieszanki. Ma tylko 1/4 obrotu. Myślę że to układ wolnych obrotów jest przytkany. Bo jak przełączam na wolne obroty silnik gaśnie od razu, a na wysokich gdy delikatnie załączę ssanie to obroty są stabilne bez falowania. Dokładnie tak samo jest w mojej kosiarce. Muszę...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Panowie! jakie gvc? GCV na czarno zbyt bogata mieszanka -nie działa poprawnie ssanie -Coś sie rozleciało w gaźniku -Zapchany filtr powietrza -Zły poziom paliwa (trochę nierealne) -Nieszczelny zaworek w gaźniku
Dzień dobry. Prośba o pomoc. Mam problem z prawie 20 letnim silnikiem GXV160 kosiarki HONDA HRA536 Po zimie silnik nie chciał odpalić, chciałem wyczyścić gaźnik ale po zdemontowaniu okazało się, że jest totalnie zarośnięty brudem, więc wymieniłem gaźnik zgodnie z filmowym poradnikiem https://www.youtube.com/watch?v=a1CD3OIm... Po wymianie gaźnika na...
dzięki, jakoś przeoczyłem ten schemat- zapomniałem dodać, że jak zdejmuję filtr powietrza od razu wchodzi na obroty, gwałtownie przyspiesza a jak zakładam z powrotem to nie od razu spadają obroty tylko po kilku sekundach... Dodano po 9 może ktoś mi podaruje 1,75 pkt bo nie mogę ściągnąć schematu a nie chcę zaśmiecać forum kolejnym tematem- ssanie się...
czy macie może jakieś jeszcze pomysły, bo mam wrażenie że to ssanie trochę nawala.
Witam! nie chce zakladac nowego tematu wiec chcialbym odkopac stary poniewaz mam ten sam problem. Przeczytalem kilkadziesiat postow i sprawdzilem juz chyba wszystko w mojej hondzie ale dalej nie chodzi jak powinna. Po odpaleniu obroty wzrastaja do ok 2 tys jakby ssanie po czasie spadaja do ok 1,5 tys jakby ssanie sie wylaczylo ale im silnik cieplejszy...
Witam sprawdzilem wezyk nr 3 oraz nr6 i wszystko jest ok wiec co jeszcze moze byc tylko chodzi o slabe ssanie ze jest niskie po czasie rosna obroty
witam posiadam od niedawna honde accord v 1997r 2,2 16v coupe w gazie, i problem polega na tym że jak silnik zimny i auto normalnie odpala lecz falują obroty (prawie od zera gdzieś do 3 tys.) i wydaje mi się że to dopóki moim zdaniem nie wyłączy się ssanie (tzn trwa to parę minut) gdy się silnik trochę nagrzeje ale na gaz się jeszcze nie przełącza....
no już kurcze ale daje w głowe ten gaz :-) no musze poczekać aż ssanie się wyłączy i wtedy jeszcze powęsze no teraz nic nie czuć gazu zobacze jak obroty się unormują.
Witam, czy da rade wyregulować te obroty, motocykl po rozgrzaniu ma za wysokie obroty, na biegu jałowym. Zauważyłem to pod koniec sezonu. Obroty potrafią utrzymać np przez minute 1500obr/min a później 1200obr/min, nie jest to falowanie, można powiedzieć ze stale trzyma sobie takie obroty. Jak go kopiłem to trzymał, po rozgrzaniu, 1000obr/min. Co może...
ludzie co wy chlopakowi radzicie po pierwsze-wolne obroty na gazie powinne wynosic od 1000 do 1100 obrotow na minute a nie 800!!! bezyna to nie gaz i potrzebne sa wieksze obroty bzdura jakich mało obroty na benzynie i gazie mają być takie same Dodano po 2 [quote="Forest1103"]jak sie silnik zagzeje to sie ssanie wylonczy quote] jakie ssanie na wtrysku...
witam , nie dawno kupiłem honde cbr 600 f2 r94 przebieg 55000 km. silnik pracuje idealnie . temp. powietrza 6C gdy daje ssanie do końca silnik odpala od strzała ,wchodzi na 2000 obrotów po 20 sekundach zauważam ze zaczyna dymić .wyłączam ssanie jest ok 1000 obrotów po pewnym czasie uzyskuje 1500 obrotów nic nie dymi pięknie wchodzi na wysokie obroty....
Zaznaczę że nie jestem mechanikiem . Tak to wygląda : -ogólnie wskazówka temperatury nie chce się podnościć podnosi sie, jak zatrzymam się i chwilkę stoję to wtedy rośnie... - albo też jest tak że trochę wskazówka rośnie podaczas jazdy ale jak już dam na 1 bieg dmuchawke to temperatura spada do zera. - a teraz nawet zauważyłem że obroty mi skaczą i...
Witam jakiś czas po wymianie cewki zapłonowej i kopułki aparatu zapłonowego i palca (na nowe)zaczął wariować mi obrotomierz,a szczegółowo to jest tak ze jak odpalam zimne auto bez problemu to włącza się ssanie(wiem ze to normalne:) i zanim się to ssanie wyłączy to obrotomierz chodzi normalnie i auto nie szarpie a jak sie rozgrzeje i ssanie się wyłączy...
Witam, mam nietypowy problem i już nie wiem gdzie szukać pomocy. Auto na trasie pali katalogowo - 6-7l/100 nawet przy dynamicznej jeździe. Niestety w przypadku jazdy jedynie po mieście [dziennie tak po 15-20km] spalanie notorycznie bez względu na styl jazdy wynosi od 14-15l/100. Testowana jazda ekonomiczna jak "sportowa". - identyczne spalanie jesienią,...
Witam Forumowiczów. Mam problem ze swoją Hanią. Mianowicie gaśnie mi na ssaniu po np. nocy bądź dłuższym przestoju. Problem polega na tym że odpalam hanie z rana, obroty po odpaleniu są na bardzo niskim poziomie ok 1100rpm. Bardzo bardzo powoli bo około minuty podnoszą się do poziomu 1500rpm czyli takiego na którym u mnie ssanie pracowało do tej pory....
Szczelność układu ssącego sprawdzałeś? Kiedyś miałem podobny przypadek z falowaniem obrotów w hondzie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
No własnie ze chyba wszystkie hondy (nie wiem jak z najnowszymi modelami) mają zwykła regulacje na śrubę .Hydrauliki nie stosowano z tego powodu ze nie najlepiej sprawuje sie przy wysokich obrotach do których kręcą się hondowskie motorki. Luz na zaworach ssących 0.18 - 0.22 mm ,na wydechowych 0.22 - 0,27.
Ten króciec powinien być zaślepiony - silnik nie może nim ssać powietrza.
i ustawić luzy zaworowe (pod pokrywką głowicy) ssący 0.15 wydech 0.2
ma gaz? moja crv też tak falowała i gasła i okazało się że pękła guma w parowniku i gaz syczał tym cienkim wężykiem od podciśnienia parownika do kolektora ssącego i go zagazowywało na wolnych obrotach
tam za bardzo niema co regulować ;) Honda GXV160 - to pierwowzór wszystkich tych Hondopodobnych silników i od niej większość rzeczy pasuje plug&play, pooglądaj sobie na zdjęciach lub na żywo oba a zobaczysz, że różnią się jedynie gaźnikiem, dźwigienkami od cięgna gazu (pewnie u Ciebie w ogóle niema nawet cięgna i gazu) i obudową filtra powietrza....
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w dół tłok mógł zassać mieszankę Ps. Mam pomysł, policz...
Wygląda jak za uboga mieszanka. Jak tam działa ssanie?
a to ten czujnik co pokazuje temperaturę silnika?? czy jest jakiś jeszcze jeden?? od tego czujnika chyba tez zależą wolne obroty na zimnym silniku "ssanie" prawda czy się mylę.
Zrób zjecie elektrod świecy i pokaż na forum. Powinna być wypalona po dłuższej jeździe na kolor kawy z mlekiem/piaskowy. Jeśli jest czarna, okopcona lub mokra to masz albo brudny filtr powietrza albo rozregulowany lub niesprawny gaźnik. Świeca powinna być o odpowiedniej wartości cieplnej zalecanej do tego silnika, nie żadna dowolna. Profilaktycznie...
Witam. Nie działa ci automatyczne ssanie. Czujnik temperatury sprawny?
Raczej szczelne. Wyregulowałem ssący na 10, a wydechowy na 15. Da się jakoś sprawdzić szczelność zaworów bez rozkręcania całego silnika?
tak zawor ustawione 0,25 wydechowe 0,20 ssące
Aha szkoda bo tak bez tej osłony fajnie wygląda dzięki za info założę napewno :D Dodano po 2 Tak dzisiaj pierwsza jazda próbna jeździć jeździ .Mam parę pytań mianowicie - przy gażniku jest taka mała śrubka na krzyżak (to jest śrubka od obrotów?) -podczas załączenia silnika ssanie powinno być zamknięte czy otwarte (przy otwartym teraz był odpalany)...
Jasne że gaźnik czyszczony. Silnik został rozebrany celem weryfikacji jego stanu. Zawór ssący jest nieszczelny wiec będzie próba dotarcia, jak nie poskutkuje głowica zostanie wymieniona. Dam znać co wyjdzie
Tylko jedna rzecz przychodzi do głowy. Rozkalibrowanie throttle body. Czy plomby na czujniku TPS oraz ograniczniki otwarcia przepustnicy nie zostały naruszone? Inna możliwość to lewe powietrze które zakłóca wskazanie MAP sensora. Zauważ że tutaj jest ręczne ssanie, regulacja obrotów zaworami ssania znajdującymi się w kanałach obejściowych, które się...
Kurde, nie jestem wielkim znawcą w tej dziedzinie. Oddam auto do elektro mechanika, w ostateczności na złom . Nie poddawaj się HONDA cierpiała na blacharkę a jeżeli tu jest w miarę w porządku to powalczył bym przy niej , tam były dwa rodzaje złączek , fotka drugiego złącza kolory kompatybilne , https://obrazki.elektroda.pl/4837512800_...
Gaźnikowce tak działają dajesz ssanie mieszanka bogatsza, dajesz przepustnicę mieszanka uboższa. Zimny rozruch pełne ssanie zero gazu..... albo się godzisz że zimny zapali za trzecim szarpnięciem, albo odkręć iglice składu mieszanki o 1/4 obrotu.
Ten model tak ma. Przy zimnym silniku obroty muszą być wyższe, bo silnik dostaje sygnał z sondy lambda o składzie spalin i wzbogaca mieszankę w gaźniku (tzw. ssanie). Gdy temperatura chłodziwa w zbiorniku wyrównawczym podwyższa się - obroty silnika spadają do nominalnych 800 obr/min.
Witam posiadam Hondę Civic Vi z 1998r 1.4 75KM, mój problem polega na tym że wymieniałem kolektor ssący bo miejsce w którym był króciec wody zrobiła się dziura. Honda przed wymianą kolektora pracowała normalnie, po wymianie obroty falują od 1000 do 1800 obr, co może być przyczyną? Pozdrawiam
Tak sie dzieje bo to prądożerne odbiorniki, Co do drgań to bym powiedział że masz stare/ wybite poduszki silnika. Może zatankowałeś zatrute -niebieską główką paliwo? Nie nie nie ...poduszki sa ok :] paliwo też dodaje wad! ,że problem zawsze wsytępuje podczas ciepłego silnika gdy ssanie jest chyba już wyłączone "automatyczne"
Cześć, mam pytanie dotyczące Hondy Civic 6 Hatchback 1.4 1999r. Silnik seria, kolektor ssący od 1.6, wtryski i listwa od 1.4, zimny dolot. Przy przyspieszaniu wszystko ok, ale jak jedzie się przy 1500 obrotów, zaczyna szarpać. Wystarczy dodać gazu i jest ok, na luzie jak się dodaje, tak też jest. Nie trzyma równej pracy silnik.
To można na tłoczeniu ją trochę przydławić? Może zamiast 3 calowego węża ssącego zastosuje znacznie mniejszą średnicę? Zawór upustowy wydaje się nie głupi, ale z drugiej strony gdy juz wszystko zamontowane w polu to musiałbym troszkę kombinować, a tak mogę zastosować jakiegoś dławika na wężu ssącym.
na zimnym : Ssące 0,24-0,28 wydech 0,28-0,32 dla silnika F18B2/4
Nie wiem jaki gaźnik masz, ale spróbuj może obniżyć poziom paliwa w komorze pływakowej (jeśli się da). To mocno zuboży mieszankę... Jeśli świeca jest dość okopcona to powinno pomóc. To rozwiązanie wydaje się średnie bo gaźnik jest w ujj brudny i w dodatku ma uszkodzone ssanie a motorka nieidzie ustawić żeby wchodził na większe obroty.
Dziękuję za zainteresowanie. Co do nieszczelności króćca to założyłem nowe uszczelki. Gaźnik też przedmuchany. Jedyne co mi przychodzi do głowy to nieszczelność zaworu ssącego, ale nie wiem czy idę w dobrą stronę.
Rozkręć ten gaźnik, sprawdź dysze, daj zdjęcie samego gaźnika. Sprawdź luz zaworów, 0.10 ssący i 0.15 wydech. Klin koła zamachowego nie jest uszkodzony?
Witam kupiłem niedawno civica 1,3 16v na gaźniku mój problem polega na dziwnych obrotach silnika tj. odpalam silnik chwile pochodzi nagrzeje i gdy wyłącza się ssanie obroty spadają niemal że silnik przestaje pracować poczym wzrastają do normalnych wolnych obrotów i jest ok ale jak włączam jakieś obciążenie typu nawiew światła to obroty spadają do jeszcze...
Tak jak pisałem tyle to bieg jałowy tego silnika wynosi. O pracy z takimi obrotami nie ma mowy. Sprzęgło odśrodkowe albo podwieszanie zaworów ssących. Czy też wypuszczanie powietrza w atmosferę bez sprężania.
Witam problem Honda Accord 2,2 Diesel nie odpala kody błędów aktywne P0339 błąd czujnika obrotów wału i P2004 błąd nieprawidłowa pozycja zaworu kolektora ssącego. Po podłączeniu komp. widzi obroty czujnika wału i pozycja zaworu kolektora zgodna z zamierzoną wartością po odpaleniu na "popych" auto znowu normalnie odpala ale za jakiś czas usterka powraca...
Obrotów nie reguluje się linką i obroty rzędu 600/min to zabójstwo dla silnika! Regulacja obrotów http://www.honda.cba.pl/regulacja_obr.ht... Skoro piszesz, że kapa się nie poci to nie mam co rozwijać. Obroty ci skaczą? Tzn falują? Szukaj nieszczelności lewe powietrze np między kolektorem ssącym a głowicą itp. Ale najpierw na Boga wyreguluj obroty bo...
Jak na wolnych spada podciśnienie w kolektorze ssącym, to albo jest to nieszczelność ("lewe powietrze") albo zawory niedomknięte / nieszczelne. Inaczej być nie chce ;)
Nie ma przepływki jest MAP mam drugą (dawce) i cały kolektor ssący z czujnikami przełożyłam nadal nic weliminowalem lewe powietrze samochod na wolnych obrotach pracuje rowno trzyma obroty .do 3 tys obrotow idzie bardzo szybko po osiagnieciu 3 tys. I dzwigni gazu w podlodze auto bardzo szybko faluje od 2.5 do 3
honda ssanie cinquecento ssanie obroty wolne obroty ssanie
pomiar temperatura termistor urządzenia kontrolno pomiarowe schemat jelcz
interfejs lexia bateria parkside styki
Fora internetowe o naprawach elektroniki w rowerku Kettler Giro C3 Bateria Activ Energy naładowana, brak napięcia