Jak wysprzęglisz bramę, to schodzi do samego dołu?
Witam, Z boku napędu widać odbiornik radiowy, szara kostka z czerwonym przyciskiem, jest to oryginalne radio Hormanna i akceptuje tylko piloty starego typu, szare z szarymi przyciskami. Programowanie jest stosunkowo proste. Naciska się czerwony przycisk, powoduje to zapalenie diody na odbiorniku, następnie należy nacisnąć wybrany przycisk pilota i po...
Com i No ze sterownika rygla do 1 i 2 (takie duże zaciski śrubowe w Hormanie) napędu. Ale przydałaby się fotka napędu - trochę wersji było.
1. Naciskasz prg aż na wyświetlaczu pokaże ci się P (krótko naciskasz prg ), 2. P zmieni się na 0, 3. Wciskasz prg i przytrzymujesz(ok 3 sekundy) aż zapali ci się kropeczka w prawym dolnym rogu tego zera i puszczasz, 4. Teraz naciskasz odpowiedni przycisk pilota i przytrzymujesz go tak długo az ta kropeczka na wyświetlaczu zgaśnie zero będzie dalej...
Dobrze kombinujesz - musisz przeskanować szynę HCP, żeby jakiekolwiek nowe urządzenie działało - menu 37->01-> przytrzymujesz PRG przez kilka sekund, aż wyświetlacz zacznie migać, wtedy pojawi się bS.
Jakie radio masz podpięte? Piny do podłączenia 20 oraz 21 są prawidłowe, Może radio jest źle wpięte (cały czas podaje sygnał)?
W dużym uproszczeniu: Nadajnik i Odbiornik zasilane są przez wspólny rezystor około 400 Ohm z napędu. Jeżeli odbiornik widzi impulsy nadajnika to co 4.8ms na 500us zwiera zasilanie. Procesor w napędzie analizuje - czarną linię (rys) i jak są impulsy to znaczy że odbiornik widzi nadajnik http://obrazki.elektroda.pl/5880748300_1...
Potrzebny ci dodatkowy moduł HOR-1 HCP
Wszystko wskazuje na błąd wewnętrzny (tak piszą w instrukcji) Radzą aby przywrócić ustawienia fabryczne lub zaprogramować od nowa. Tu znajdziesz instrukcję: http://instrukcja.pl/i/supramatic_naped_...
zaciski napędu: 5 +24V, 20 GND - to będzie Twoje zasilanie do radioodbiornika 21- sygnal otwarcia i 20 GND podłączasz do wybranego kanału radioodbiornika Wyjście przekaźnika z radia podłączasz do zacisków 20 i 21.
Twój napęd zdaje się ma enkoder. Możesz spróbować (nie robiłem tego, ale bliski byłem założenia takiego sprzęta do Norstahla Ultra, ale ożył) założyć niedrogą centralkę Start-S7LT (dostępna np u Ster-tronica). Ma ona możliwośc podpięcia dowolnego enkodera (ale wymaga to pewnej rzeźby - rozkminienia wyprowadzeń enkodera). S/w Elmes STB24VM1 też niezły...
Dać dla elektronika. A jeśli nie poradzi, jako plombę do przycisku połączyć pilota dopuszkowego.
Ustawiasz sobie wejście, opisujesz co to i tyle, masz podgląd z klawiatury czy jest naruszone.
4.6 Kasowanie ustawień sterowania/przywracanie ustawień fabrycznych ▶ Patrz rysunek 34 W celu skasowania ustawień sterowania: 1.Należy odłączyć wtyczkę sieciową i ew. wtyczkę akumulatora awaryjnego. 2.Nacisnąć i przytrzymać przycisk PRG. 3.Ponownie włożyć wtyczkę sieciową. 4.Po wyświetleniu się symbolu C zwolnić przycisk PRG. 5.Wyregulować i zaprogramować...
Jeżeli jest tak jak piszesz, że 1 wyskakuje na chwilę zaraz po uczeniu L , to faktycznie dotyczy to siły. Od "0" do "2" jest optymalna, więc wszystko Ok.
Na mój gust masz uszkodzoną płytkę logiki.
Hormann produkuje radia o czasie działania około 0,5s lub też radia z funkcją włącz-wyłącz.Proszę poszukaj na forum czy gdzieś nie był poruszany temat furtki na pilota.
Co do przycisku ściennego góra dół - 14 15 góra - 14 17 dół Nie widzę niestety nic o samych pilotach https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/horm... Sprawdź jak podpięty jest odbiornik.
Wszystko masz wyjaśnione w podlinkowanym temacie.
Nie ma opcji. Pilot Wiśniowskiego nie da sie dopisać do odbiornika oryginalnego Came w napędzie bramy (może da się do drugiego odbiornika Came, który prawdopodobnie siedzi w Hormannie i może być uniwersalny ale to i tak nie rozwiązuje całkowicie sprawy). Najtańsza opcja to nabyć pilota Came Space (jak zamierzałes na początku).
Należy zakupić odbiornik radiowy firmy Ditec i podłączyć do napędu Supramatic, zaciski 5 (+24V) 20 (0V) i 21 (impuls, krótkie zwarcie z 0) lub odbiornik firmy Hormann i podłączyć o napędu Ditec. Ewentualnie dwa dowolne odbiorniki radiowe + potrzebna ilość pilotów i podpiąć pod obydwa urządzenia.
Spróbuj 21, 20 tam gdzie radio.
Ciężko określić po samym opisie - jesteśmy z tej samej miejscowości , zadzwoń i pomogę.
Witam.Pozostałe przewody się zgadzają a zacisk 22 służy do włączania i wyłączania żarówki halogenowej umieszczonej w napędzie.
Nie wiem niestety czy chodzi o SupraMatic E serii 2 czy jeszcze starszy SuprMatic E serii 1. W obu przypadkach opis błędu „9.” jest jednak podobny i dotyczy zabezpieczenia opcjonalnego krawędzi zamykającej: - SupraMatic serii 1: - zabezpieczenie krawędzi zamykających - przerwana droga promienia świetlnego - sprawdzić nadajnik i odbiornik,...
Witam.Trzeba by było na początek sprawdzić czy transformator jest sprawny.Podłącz go do sieci i sprawdź czy na wyjściu masz napięcie .
Po co tak komplikować sobie życie. Wejść na stronę producenta : http://www.hormann.pl/index.php?id=20168 znaleźć instrukcję od swojego napędu, wykasować pamięć odbiornika, zmienić kod na wszelki wypadek w swoim pilocie i od nowa zaprogramować.
Ma ktoś na sprzedaż taki pilot ?
Hormann ma specyficzny pasek. Jeśli da się nałożyć i zmieści się w prowadnicy - można by użyć paska uniwersalnego z metra (wyjdzie 3x taniej) ale trzeba zmierzyć oryginał (szerokość, wysokość "zęba, moduł czyli odległość między ząbkami). Końce paska można połączyć w wózku jeśli ten model nie ma firmowo złączki. Jak idzie o oryginały - Hormann jest "nieprzejrzysty"...
...drugi kondensator, który wydawało się że spuchł również się wylał, poszło na gwarancji okazało się że jest 5 lat.
Styki przekaźnika radia pod 23 i 26, zasilanie radia (24 V AC) z 15 i 16 (ale radio Hormanna ma zdaje się zasialnie sieciowe)
Mogę naprawić. Napisz na priv jeśli chcesz to podeślę dane do kontaktu i wysyłki
Dla potomnych. Ponieważ na bazie tranzystora BD241C jest 33,5V to może to być Zener 33V (SOD80).
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Zamieszczam poprawiony schemat zasilacza napędu bramy garażowej Hormann SupraMatic- E3 , oraz częściowy schemat płyty głównej napędu SupraMatic -E3 , który potrzebny jest do analizy pracy układu zasilania .Schematy odrysowane z modułów urządzenia, w 95 % prawidłowe.
Po oderwaniu kawałka spalonego plastiku jakby 4 z przodu ale nie wiadomo czy to już oznaczenie pojemności. Zwarcia na kondensatorze nie ma ale pojemność pokazuje mi 1.6~1.9 nF czyli tyle samo co jak nic nie mierzę. Termistor jakby sprawny opór 5 Ω. Wrzucam też fotki warystora i bezpiecznika (może się komuś przydadzą) Tak informacyjnie zaśpiewali 2K...
Witam. Posiadam napęd Hormann SupraMatic P4 i chciałbym zamontować własny przycisk do sterowania bramą. Z tego co widziałem można dokupić przycisk Hormann i podłączyć go do zacisku 20 i 21. Niestety taki przycisk struje napędem impulsowo a ja mam zamiar użyć zwykłych przycisków (on/off) jak na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/2217983000_...
Nie ma żadnej baterii.
Witam, problem dotyczy napędu bramy segmentowej Hormann Supramatic E2. Brama została poprawnie zamontowana według instrukcji, sprężyny naciągnięte również według instrukcji, na szynie napędu bramy ustawione ograniczniki. Podczas programowania bramy przejeżdża ona w jedną stronę poprawnie, a w drugą, gdy dojedzie do ogranicznika, dzieje się coś, jakby...
Witam, Napęd Hormann Supramatic H2 nie ma wbudowanego radioodbiornika w związku z czym nie da się do niego zaprogramować pilotów przyciskami na obudowie, do tego typu napędu potrzebny jest radioodbiornik zewnętrzny np. HET24 BS. Mogę się mylić bo nigdy tego osobiście nie sprawdziłem, ale nie ma możliwości skonfigurowania napędu tak aby działała funkcja...
W napędzie poszukaj zacisków 5,20,21. 5 +24V 20 GND 21 sygnał z radia Wyjście przekaźnika z radia podłączasz do zacisków 20 i 21.
Witam. Mam problem gdyż była burza i piorun trafił naprzeciw garażu wybiło różnicówkę i po ogólnym przeglądzie instalacji w napędzie bramy garażowej Hormann supramatic e3 pojawił się błąd 4 podczas zamykania/otwierania. Nie widać nic na płytkach przepalonego. Zrobiłem reset i dalej nic.
Pytanko Hormann SupraMatic 2 lampa zapala się sama bez niczego i gaśnie. Wie może ktoś, co może być powodem? Czy może być związane z tym, że drugi napęd Hormann, który był na tym samym pilocie, jest zdemontowany? Ale chyba zbyt wybujała hipoteza. https://filmy.elektroda.pl/71_1710195200...
W menu serwisowym nr 97 są zawarte i formacje odnośnie ilości cykli bramy.
Błąd 02 to najprawdopodobniej problemy w działaniu fotobariery, Można ją odłączyć, ale wówczas nie można skonfigurować bramy by zamykała się po czasie. Przewodów nie wolno zwierać. Trzeba od nowa przeprowadzić bieg programujący. Błąd 05 to błąd siły, czasami przy dużych bramach, z panelami bez stężeń i wystawionych na działanie słońca tak bywa. Pomaga...
Jeżeli przedmuchanie sprężonym powietrzem pomaga na jakiś czas, to może wilgoć się gdzieś zbiera.
Witam, szukam elektronika z okolic Ostrowi Mazowieckiej, może być Warszawa. Mam problem z płytą główną napędu Hormann Supramatic e2
W Hormannie wewnątrz patrząc od tyłu - dwa dolne kolorowe zaciski na dole płytki po lewej z symbolem włącznika, w Normstahlu - trzecie gniazdko od lewej (wąskie telefoniczne 4 pin - RJ10, jedyne bez fabrycznej wtyczki ze zworką) piny 2 i 4 od lewej lub dwa środkowe (nie pamiętam)- sprawdź które zadziałają zwierając je. Nie dotykaj tylko pinu 1 od lewej...
Zaciski 20.21-bez napięcia sieciowego.To oznaczenie SM to SUPRAMATIC
Wersja z 7 menu: 970332 970333 i 9 menu: 970331
supramatic hormann instrukcja hormann supramatic hormann napęd supramatic
wstępna polaryzacja tranzystora watchdog przerwanie klawiatura maxdata
lenovo 14ikb agregat prądotworczy
Czy numer VIN jest wpisywany do BSM w Peugeocie 308? Silnik nie wchodzi na obroty - przyczyny i diagnostyka