Jak wszystko pasuje to nic się nie stanie. W nowy cylinder możesz sobie założyć ręczny dekompresator a jak nie chcesz to zaślepka i po sprawie.
Tak możesz.
Ta część to masa silnika. Znajduje się pod cewką z jednej strony podkręcone pod cewkę z drugiej pod cylinder.
Odkręć tłumik i zajrzyj przez okno wydechowe i się dowiesz czy założony jest poprawnie.Jak zobaczysz zamek od strony wydechu to popełniłeś błąd. Poza tym producent oznacza na górze tłoka strzałkę i przy zakladaniu i dalszym montaż do cylindra ma ona wskazywać stronę wydechu.
Cylinder, nie do uratowania. Model kosy na rynek USA, będziesz miał problem ze zdobyciem cylindra. Zamienników brak. Serwis, ale ceny mają powalające, lub jakiś używany.
Na przykład zbyt gęsty olej. Sprawdź otworki w tej aluminiowej tulejce pompki (cylindrze).
Zamiennika nie ma. Jedynie możesz kupić zamiennik z 254xp tecomeca ale będzie problem bo wtedy wał trzeba wymienić.
Zamiennik najlepszy to meteor.
https://dobrekosiarkijura.pl/cylinder-ko... To jest pierwsza lepsza oferta, w której ten cylinder jest dostępny. Niestety, jest mało stron, na których jest sprzedawany.
Nie wiem czy znajdziesz cylinder z tłokiem w rozsądnej cenie. Może w serwisie, ale cena będzie kosmiczna, jak to w Husqvarnie. Lepiej to sprzedać.
Możesz założyć od hqv 55. Natomiast te zamienniki są guzik warte. Jedynie meteor lub tecomec.
To już lepiej kupić nową pilarkę z serii profesjonalnej (500). Twoja pilarka to stary model i będziesz miał kłopoty z dostępnością części, a raczej jakością zamienników (czyli podróbek). W nowych pilarkach minusem jest gaźnik Autotune. słyszy się, że jakość wykonania Sthila czy Husqvarny zbliża się do Demona made in PRC Nie ma jak porównywać chińczyka...
Interesuje cię oryginał ale cena nie jest niska. Za tłoka dość dawno dałem 100 zł do H 40. Teraz to może być cena piły z marketu.
Np. Loctite 638.
Jak nie było żadnej pasty uszczelniającej oryginalnie to nie smarujesz niczym. Nowa uszczelka i ma być. Olej zastosuj ten co masz do benzyny czyli mieszankowy. Tłok, cylinder, łożyska. Śruby dokrecasz ręcznie,do większego oporu. To są cienkie śruby to może tam jest ze 12 niutonów.
Komora wydawała się w dobrym stanie. Jeszcze dodam, że wymieniłem uszczelki pod cylindrem na nowe.
Serwis naprawi, ale to będzie kosztować (trudno określić dokładną cenę). Do wymiany na pewno tłok i pierścień (może też cylinder). Nie wiadomo co jest z wałem oraz z uszczelniaczami wału. [url=http://megaserwis.com/cylinder-komp... zestaw naprawczy.
Też mam 55 z 98 r . Jakieś trzy lata temu ciężko odpalała pomiar kompresji wskazał na niskie sprężanie. Pojechałem do serwisu firmowego. Koszt cylindra tłoka i pierścieni ponad 600zl na zamówienie. Na allegro właśnie zauważyłem komplet od małych ludzi w okolicy 190 zł. Postanowiłem zaryzykować. Różnica była taka że nowy zestaw nie miał zaworu dekompresji...
A w jakim stanie jest gładź na cylindrze. Tak jak piszesz zachowuje się silnik przytarty.
Cylinder na tulei żeliwnej, czy nikasilu?
Zdejmij pierścień sprawdź luz na zamku ewentualnie wymień i ma chodzić, nie widać nic niepokojącego.
Nie ma takiej możliwości żeby był tam inny rozmiar. Chyba że Gilardoni cylinder. Zrób zdjęcia.
Na słabej kompresji by nie chciała zapalić, a nie gasła by po dodaniu gazu. Stawiam na wypracowane membrany gaźnika. Tak naprawdę większość mechaników nie robi pomiarów, po prostu czucie tego co jest na szarpaku + ocena stanu cylindra przez okienko wydechu.
Zbyt duży jest ten luz na zamku pierścienia, powodem może być właśnie wytarty cylinder. Maksymalnie, może być 1 mm. Jeżeli pierścień rzeczywiście jest do cylindra 46 mm Husqvarna 50, ma na przykład cylinder o średnicy 45 mm.
No to już nie kombinuj.Odkręć cylinder i obejrzyj jak wygląda.Jak porysowany to też do wymiany.
Podstawowa zasada, żadnych silikonów, czerwonych, czarnych czy innego koloru. Do uszczelnienia misy korbowej, zastosuj masę uszczelniającą DIRKO. Uszczelki na pewno są, pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Myślę że powodem są nieszczelne uszczelniacze walu, lub jakaś inna nieszczelność, np. misy korbowej. Zrób dobre zdjęcia cylindra i tłoka.
Brak paliwa/gaźnik łatwo zdiagnozować nalewając 1cm mieszanki bezpośrednio w dolot. Powinna chociaż zagadać za 2-3 szarpnięciem. Czuć opór kompresji? Czasem podlanie tłoka przez świece tak 0,5 cm oleju do 2T pomaga w odpaleniu i jak wyraźnie wtedy zwiększy się opór to coś nie tak ze szczelnością tłok, pierścienie ,cylinder.
Husqvarna te 610 93 rok
Wcześniej paliła na ssaniu to tez bez gazu gasła. Popatrze na ten gaźnik jeśli bedzie to samo to wyśle zdjecia tego cylindra.
Cena oryginalnego tłoka rzuca na kolana (a musiałby być wymieniony) zamienników nie widzę jedynie używka, uszczelniacze oraz regulacja gaźnika i jest szansa, że będzie chodziła ( jakiś czas). Ewentualnie pełny remont ( pewnie tylko serwis zapewni Ci części ale zmartwię Cię cylinder z tłokiem ok.1000 zł.)
Do sprawdzenia szczelność silnika (uszczelniacze), uszczelka pod cylindrem, przewód paliwa, filtr paliwa, połączenie gaźnik cylinder, świeżość mieszanki paliwa z olejem, świeca, stan tłoka i pierścienia (możliwość zatarcia). Częstym objawem braku wolnych obrotów są wyciągnięte membrany gaźnika, i przestawiony łącznik gumowy na cylindrze. Ale powyższe...
Witam wszystkich pisze z takim problemem w husqvarnie 142 na pokrywie cylindra nad tłumikiem odkleiła mi się ta aluminiowa blaszka czy ma ktoś jakiś skuteczny sposób aby ja tam przykleić ???i czym to przykleić ???lub przymocować ją tam w jakiś sposób ???lub czym ją zastąpić ???może jakieś kleje wysokotemperaturowe???pozdrawiam i czekam na skuteczne...
O kosach Kawasaki to słyszałem legendy, tylko że coś słabo z ich dostępnością w okolicy, jak już to są jakieś chińskie złomy z silnikami Kawasaki. Tymczasem za 104$ jest komplet cylindra z tłokiem w promocji, niby numer części się zgadza http://www.husqvarna-parts-sales.com/503... tylko w opisie mają że to do modelu 49. Jakbym...
Trzeba rozkręcić i sprawdzić co się stało. Podpinał gaźnik pod autotuna?
Iskra może "ginąć" w cylindrze, podmień świece.
Załóż obie nowe sprężynki i powinno być OK. Ta jest już do wymiany. Sprawdź szczelność połączenia gaźnika z kolektorem ssącym (ta grubsza rurka) i samego kolektora z cylindrem.
Daj piłę do regulacji. Przyciera się ewidentnie tłok puchnie. Może jeszcze nie jest za późno. Ewentualnie wymiana tłoka. Bo zatrzesz cylinder.
Husqvarna 51 ma cylinder o średnicy 45 mm, natomiast 55 ma średnicę 46 mm. Sprawdź w jakim stanie jest krawędź okienka wydechu wewnątrz cylindra. Możesz zrobić zdjęcie tej rysy?
To musiała by być duża nieszczelność. Ja bym szukał w gaźniku. Dodano po 1 I jak ci piłę zaleje to wykrec świecę,daj cały gaz i tak trzymaj i szarp mocno tak z 10 razy przynajmniej to wywali nadmiar paliwa z cylindra i skrzyni korbowej.
[url=http://www.ereplacementparts.com/hu... sobie sam :D
Ja bym proponował jednak dać nowe łożyska, bo opiłki poszły i wszystkiego nie wypłuczesz. A jak łożysko się wysypie to może uszkodzić cylinder już na dobre.
Witam. Może niedokładnie złożyłeś. Sprawdź uszczelniacze i skrzynie korbową i jeszcze łącznik gaźnika z cylindrem. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie z przegrzania zatarłeś silnik, trzeba zdjąć cylinder i zobaczyć jak to tam wygląda.
Niestety, chlapie z wydechu. A taka bogata mieszanka nie uszkodzi tłoczka z cylindrem?
Jeżeli rysy w cylindrze nie są głębokie, to wystarczy wymiana tłoka i pierścieni ale jest to półśrodek w zasadzie szlif lub wymiana cylindra da pewność, że kosa będzie jak nowa. W kosach i pilarkach cylindry są aluminiowe z utwardzana gładzią. Nie stosuje się szlifu, ponieważ powłoka utwardzona jest bardzo cienka. Wymiana cylindra, tłoka i pierścieni.
Tak, tylko "Meteor" w sklepie, kosztuje od 400 w górę.
A mogło to zatarcie powstać z powodu braku wspornika tłumika? Bo skoro śruba się urwała od drgań to może powodowało jakieś przechylenie na cylinder?
Musisz wymienić ten plastik w cenie masz uszczelniacze wału, osłony łożysk i uszczelkę, więc nie jest aż tak tragicznie. http://dobrekosiarki.com.pl/oslona-lozys... Połączenie gaźnika z cylindrem też wypadałoby sprawdzić.
Pierścień musi mieć identyczny rozmiar jak cylinder. Szczelina, na zamku pierścienia, maksymalnie może mieć 0.8mm. I nie przesadzaj z tym olejem do paliwa.
Możliwe że pękł łącznik, musisz zdjąć cylinder, odblokować opaskę i delikatnie odwinąć podstawę gaźnika. Wtedy będziesz pewny że nie uszkodziłeś go. Ale ja bym stawiał że śruby się poluzowały od podstawy cylindra. Żeby to sprawdzić musisz odkręcić śruby od amortyzatorów i wyciągnąć karter. ;]
Witam. Pragnę podjąć temat na nowo. Syn przytargał do mnie pilarkę Husqvarna 435. Była zatarta. Wymieniłem cylinder+ tłok, łożyska , pierścienie uszczelniające, membrany w gaźniku. Po takim remoncie nie chce odpalić. Gaźnik jest 2-gardzielowy ZAMA C1T. nie mogę nigdzie trafić na jakąś podpowiedź jak go wyregulować.
Czyli wymiana cylinder + tłok + osprzęt
Na początek połączenie cylinder gaźnik czy w ogóle założone.
2011 rok, ... ale z tego co pamietam z poprzedniego sezonu to na pewno ubylo po jakims tam czasie. 12 letnia kosiarka. Najwyższa pora na rozebranie silnika. Do weryfikacji pierścienie, tłok, cylinder itd.
Zanieś do serwisu, jak chcesz sam ekseperymentować to najpierw zobacz ile kosztuje nowy zestaw cylinder+tłok...
Może przegrzał ją. Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Nie wiem dokładnie ale mógł również pierścień pękł. Bo chyba to ciecie i to przegrzanie prowadnicy było następstwem tych niedomagań. Pozdrawiam.
Jedno i drugie.Panowie powrócę do zabieraków ,może są już zużyte ponieważ ledwo zachodzą za koło linowe . Dodano po 4 Panowie ponawiam pytanie odnośnie Husqvarna 55 zamontowałem nowy cylinder oraz tłok, kręcąc wałem czuć takie szuranie czy to normalne czy powinno chodzić gładko ?
Dziękuję serdecznie, podzwoniłem trochę to polecają mi zamienniki AIP podobno są wytrzymałe i można taki tłok kupić już za 60-80zł kompletny oraz łożyska z uszczelniaczami zal 50zł komplet łożysk i uszczelniaczy. Co sądzicie o tych częściach? Ewentuanie czy macie zaufany sklep bądź kogoś z allegro kto handluje dobrymi zamiennikami? wersja z cylindrem:...
Myślę ze coś podejdzie z Partnera, ale poczekam na zdjęcia pilarki i cylindra. W serwisie Husqvarny, na pewno ale, cena będzie kosmiczna. .
Może, po nagrzaniu silnika, pojawia się jakaś mala nieszczelność i silnik zwiększa obroty (uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem).
Prawdopodobnie jest gdzieś jakaś nieszczelność. Uszczelniacze wału, połączenie gaźnika z cylindrem, popuszczone śruby cylindra, itd.
Uszczelniłeś to wszystko dobrze? Gaźnik sprawdzony? Jak wlejesz paliwa do cylindra to, zapala?
jeśli tak to ratuje nowy cylinder, jak sprawdzić takie mikropęknięcie?
Pierścienie to jeżeli ułożone w zamkach to raczej się nie przesunęły, mogły by pęknąć przy montażu ale byłby opór przy składaniu. Jeżeli za dużo było silikonu to mógł się zatkać. Jeżeli nie to gaźnik i połączenie cylinder gaźnik jak i cylinder skrzynia korbowa.
Po tylu latach to naturalne, że uszczelniacze stwardnieją. Śladami na tłoku bym się nie martwił, jeżeli gładź cylindra jest w dobrym stanie.
Wlej troszkę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić.
Na nowych oryginalnych częściach i z robocizną w serwisie na pewno nie opłaci się naprawiać. Ale zakup używanego cylindra i tłoka (w dobrym stanie) za 100-150zł, lub zamiennika do 200zł, łożyska oryginalne po 48 zł, pierścień nowy oryginał ok 35 zł, rurka impulsowa 10zł, łącznik gumowy 15 zł, filtr paliwa 13 zł, i robocizna we własnym zakresie: cylinder...
Jak kręcisz sprzęgłem, to tłok w cylindrze porusza się góra/dół ? Jeżeli tak to ... prawdopodobnie rozleciało się sprzęgło odśrodkowe umieszczone po drugiej silnika i ono blokuje cały układ
Zapytaj w Husqvarnie, wiem że na przykład Jonsered 2159 ma identyczny cylinder jak Husqvarna 357 i 359. Modele 2156 i 2159 maja, właściwie, zamienne cylindry, więc ten z Husqvarny 359 powinien pasować. Różnica w średnicy tych cylindrów (2156 i H359), wynosi 1 mm. Nie musisz od razu kupować u nich oryginału, ale te tanie zamienniki, nie są wiele warte.
Jeden kabelek jest podłączony do cewki za pomocą konektora. Drugi kabelek jest przykręcony do rdzenia cewki śrubą, oba idą do wyłącznika zapłonu. Wyłączenie silnika, następuje przez zwarcie obu tych kabelków, przez wyłącznik. Założenie rozrusznika nie jest trudne, zresztą powinno być wszystko widać po zdjęciu tylko górnej osłony cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/3523514800_1...
Tak jak napisał maniek475, wg schematu budowy w 340/345 brak uszczelki, cylinder stanowi jednolitą całość http://obrazki.elektroda.pl/5675279800_1... Z tegoż samego schematu budowy wynika, że uszczelka i rozkręcany cylinder występuje w modelach 350 (ponadto chyba także większa pojemność tego cylindra) http://obrazki.elektroda.pl/9104806400_1...
To jest połączenie rdzenia cewki zapłonowej z cylindrem. http://obrazki.elektroda.pl/4085022100_1...
Nie jestem mechanikiem ale po obejrzeniu zdjęcia bym kupił komplet czyli - tłok + nowy cylinder,Cylinder też masz chyba porysowany.
eśli cylinder nie porysowany to można dokupić tylko tłoka z pierścieniami i uszczelki. Raptem jeden pierścień . Cylinder raczej do doopy . Wymiana cylinder +tłok z pierścieniem . Pozdrawiam . Dodano po 6 chce się dowiedzieć czy ma jakieś znaczenie w takim silniku jak zamontuje tłok, bo na starym żadnych oznaczeń nie ma, wiec jest jakaś zasada jaka...
Wstrzyknij trochę paliwa, bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić silnik.
Pamiętacie starą Jawę 250, tą z jednym cylindrem i 2 wydechami? Jak "odbiła" przy zapalaniu to jeździła do tyłu i to nie był odosobniony przypadek. ;)
Ja mam podobny problem. Jak silnk jest zimny to pali bez problemu. Mozna dodawać gazu i śmiga, że hej. Jak silnik się dobrze rozgrzeje to na biegu jałowym chodzi spoko, ale jak się dodaje gazu to się dławi. Świeca - OK, qaźnik wyczyszczony, cylinder i tłok - OK bez śladów zatarcia. ??
Przez co rozumiesz zatarcie.Miałem ją rozebraną na częsci.Pierscien spręzynuje nie jest zapieczony.Żadnych rys tez nie widać na tłoku czy cylindrze.
Co do zapłonu to zobacz jak jest ustawiony klin na wale w starym wale korbowym i jak jest na nowym. Tłok oczywiście w maksymalnym górnym położeniu i kliny muszą być w tym samym miejscu. Tłoka nie założyłeś na odwrót?? Strzałka do wydechu ma być. Sprawdź kompresję dla świętego spokoju. Łącznik gaźnika z cylindrem szczelny?? Tłumik nie zawalony nagarem???
Sprawdz filtr powietrza,i gażnik jeszcze raz. Jeśli jest ciśnienie na cylindrze ,paliwo z powietrzem dochodzi do cylindra i iskra to musi zapalić.
W jakim stanie jest cylinder i tłok z pierścieniami? Odkręć tłumik i sprawdź.
kolego pierścień jak się zakleszczy to jest po prostu słabsza kompresja i nic nie blokuje wręcz przeciwnie sadze że gaźnik do regulacji i po sprawie albo szczelność gaźnik-cylinder a jak zgaśnie to zapala normalnie?
Pewnie się przytarł cylinder. Albo bierze olej przez prowadnicę zaworu.
Witam, mam problem z husqvarna k760 Przy uruchamianiu strzelił dym z gaźnika, gaźnik jest nowy, tłoki też, pierścienie i cylinder oraz świeca. Czy wie ktoś jak wyregulować gaźnik i co jest przyczyną dlaczego nie chce odpalić?
W pilarkach nie ma możliwości robienia szlifu cylindra. Jeżeli cylinder jest nieuszkodzony wymień tylko tłok i pierścień, ewentualnie uszczelniacze wału.
Jaki zestaw naprawczy założyłeś (tłok, cylinder, uszczelniacze) może to być przyczyną. Silikon może być na uszczelkach, ale w śladowych ilościach i na pewno nie na bazie kwasu octowego, poza tym nieszczelności na uszczelniaczach lub króćcu gaźnik cylinder po rozgrzaniu pilarki lub nieszczelności na wężykach. Poza tym pilarka wymaga regulacji gaźnika...
Jeżeli chodzi o tłok, cylinder, łożyska i uszczelniacze, to chińskie, reszta nie wiem bo wymieniali w serwisie.
Napisałeś że cylinder jest po szlifie, możesz wyjaśnić co masz na myśli.
na pewno nie powinno zaszkodzić. Do sprawdzenia, szczelność połączenia gaźnik - cylinder i uszczelniacze wału.
Zużyte membrany w gaźniku i jego regulacja. Nieszczelność na uszczelniaczach wału, lub zużyty pierścień, zakleszczony pierścień, rysy na tłoku i cylindrze itp. Ogólnie, nieszczelności silnika. Pozdrawiam, Sławek.
Dlaczego wymieniałeś pierścień, w jakim stanie jest cylinder? Poszukaj na forum opisu regulacji gaźnika i zrób ją jeszcze raz, oczywiście na rozgrzanym silniku. Nowe pierścienie w bardzo wytartym cylindrze, czasem dają takie objawy.
Dziwne, że wyleciała, bo trzyma ją śruba cylindra. No chyba że czyściłeś, bo robisz remont.
A wymieniłeś simeringi i uszczelkę pod cylinder. Nie rozumiem jak może dobrze wchodzić na obroty jak paliwo wyrzuca. Nic ja nie muli?
Jak masz założony cylinder od 55 to on ma otwór gwintowany pod dekompresator. Czy masz go zamontowanego?
W niektórych modelach nie ma nawet chromu na cylindrze. Najtańsza nowa husqvarna 236 kosztuje około 750 zł i jest typowo do przycinania gałązek grubości palca, raczej nie polecam do czegokolwiek grubszego, bo później przychodzą takie pozacierane. Może rozejrzyj się za jakąś używaną? Np Husvq 36, 40, 340
rys na cylindrze nie ma, po zmianie pierścionka kompresja sporo wzrosła
Nie wiem jak w waszej okolicy, ale "nasze" serwisy tej firmy za słabo odpalającą piłę (z podobnymi objawami jw.) wołają 1000 złotych żołędzi. Zapewne cylinder+tłok+gaźnik. No, może w gaźniku tylko membrany. Stawiam na uszczelnienia skrzyni +membrany gaźnika. Stan cylindra widać po zdjęciu tłumika. Jeśli nieporysowany- dobry.
Kolego zdemontuj tłumik i dokładnie obejrzyj tłok tj. w górnym i dolnym położeniu oraz przy okazji cylinder. Jeśli nie ma na nich rys/wgłębień i pękniętego pierścienia/ni, to usterki szukaj w gaźniku lub w zbiorniku paliwa tj. zabrudzonym smoku lub urwanym wężyku od smoka. Sprawdź ciśnienie w cylindrze i "jakość" iskry, sposób sprawdzenia znajdziesz...
Właśnie zastanawiałem się nad "lewym powietrzem" ale wydaje mi się że ta rurka wchodzi do cylindra. Odpowiadając na pytanie: Gaśnie zaraz po wypaleniu paliwa.
To już mam punkt zaczepienia, teraz pytanie gdzie dostać do niej cylinder i tłok? Jest to w ogóle jeszcze dostępne?
cylinder husqvarna cylinder husqvarna zamiennik zamiennik cylinder husqvarna
posuw silnik krokowy fronius licznik energii otwieranie centralnego zamka awaryjne
pralka electrolux pralka electrolux
Accusound ES40 Subwoofer Schematic Availability Błąd P1160 w Citroën: Tryb awaryjny i dźwięki pod maską