przeciwnym wypadku, będzie to automat, niezależnie od rozwiązań technicznych. Nie będzie,Fiat stosuje półautomat o nazwie Selespeed,to zwykła skrzynia manualna z zamontowanym hydraulicznym robotem zmieniającym biegi i wciskającym sprzęgło. Jest tam też klasyczna tarcza sprzęgła podczas gdy w zwykłym automacie jest konwerter hydrokinetyczny
Witam, problem dotyczy samochodu Hyundai i40 1.7 CRDi 136 KM z 2013 roku, automat. Opiszę: jadę sobie np. 100 km/h i nagle gwałtownie wciskam gaz. Automat, jak wiadomo, redukuje i ciągnie na wysokich obrotach. Przelecimy tak przez np. 2 biegi, za chwilę powtórka, czyli gaz w podłogę i zaczynamy jechać spokojnie, a wtedy przy lekkim dodawaniu gazu zaczyna...
Witam mam ten sam problem z drganiami w W220 i właśnie szukam czy ktoś już rozwiązał ten problem cz to faktycznie te sprzęgło czy nie
Po prawidłowym zamontowaniu sprzęgła hydrokinetycznego do skrzyni (sprzęgło wskoczy na dwa razy), skrzynia powinna idealnie przylgnąć do silnika (nie może być przerwa miedzy silnikiem a skrzynią) i dopiero przykręcamy śrubami.
Masz skrzynię biegów ZF5HP19FL. Niestety lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym zużyte. Sprzęgło do regeneracji.
Witam Czy rozwiązałeś problem ze skrzynią? trafiłem na ten wątek a mam taki sam problem.. Czy to faktycznie była wina przekładni hydrokinetycznej?
Wyjąć skrzynię biegów i sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) zregenerować.
Wymiana oleju skrzynia Wymiana oleju w sprzęgle hydrokinetycznym Dodano po 2 Wymiana oleju w układzie napedowym skrzynie sprzęgła mosty itd Puzniej adaptacja I dopiero w tedy przyuczenie
Czy znacie inne przykłady technologii, które przeżyły swoją epokę? 1) Pierwsze konstrukcje automatycznych, hydrokinetycznych skrzyń biegów nie potrafiły zredukować przeniesienia momentu do zera przez co pojawiło się charakterystyczne "pełzanie" pojazdu na wolnych obrotach silnika. Po stu latach zjawisko to jest nadal symulowane nawet w samochodach...
Nie słuchać mechanika, olej wymienić. Po wymianie oleju (metodą statyczną) nie będzie żadnych problemów ze skrzynią. Ps. skrzynia multitronik w Audi nie posiada sprzęgła hydrokinetycznego, nie trzeba wymieniać dynamicznie.
Na podstawie tych błędów można stwierdzić że problem leży po stronie sprzęgła hydrokinetycznego.
Sprzęgło hydrokinetyczne do zregenerowania.
Sprzęgło hydrokinetyczne skrzyni biegów do wymiany (regeneracji).
W swoim autku masz skrzynię biegów RE5R05A. Jesteś w dziale dla początkujących i nie sądzę abyś sam ją "ogarnął", jest dość "ciężka" w naprawie. Częstą usterką tych skrzyń to przedostawanie się płynu chłodzącego do oleju w skrzyni biegów. Firma, która sprzedaje części do tych skrzyń posiada nawet w swojej ofercie "zestaw przeciw wodzie" ( https://www.midparts.com.pl/pl/p/RE5R05A...
Tu masz dokumentację naprawy CD4E: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... przyda się też koledze "Transit 2" aby nie wprowadzał w błąd: Płytę zaworową nie koniecznie, ale wystarczy odkręcić obudowę sprzęgła hydrokinetycznego .............
Masz sześciobiegową skrzynię Aisin Warner TF-62SN. Skrzynia wymaga adaptacji zwłaszcza po zregenerowaniu konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego). Jaki masz przebieg ?
Niestety ale należy zdjąć ławę (sanki) i wtedy można swobodnie zdjąć skrzynkę (oczywiście wraz ze sprzęgłem hydrokinetycznym-nie zostawiać go przy silniku).
Skrzynia do wymontowania z pojazdu i rozbiórki, masz uszkodzony podwójny kosz aluminiowy D/G. Zauważ że załącza się on na biegu 1, 2 i wstecznym. Sprzęgło hydrokinetyczne zapewne też trzeba będzie zregenerować.
Witam. Wymieniałem (regenerowałem) sprzęgło hydrokinetyczne automatycznej skrzyni biegów w VW Touareg 3.0 V6 TDI rok 2006 przed liftem. Przed wymianą samochód wpadał w rezonans(wibracje) podczas przyspieszania na każdym biegu, poza tym skrzynia działała poprawnie. Po wymianie sprzęgła samochód nie rusza, tzn. na D próbuje ciągnąć do przodu, na R w ogóle...
Olej w skrzyni do wymiany wraz z olejem w sprzęgle hydrokinetycznym. W zeszłym tyg mialem X3 z podobnymi objawami: Szarpanie podczas ruszania "Uderzenia" podczas zwalniania i ruszania Wyczuwalna redukcja/zmiana każdego biegu Za to odpowiedzialny jest olej w sprzęgle hydrokinetycznym Co bym radził to wymiana oleju w całym układzie napedowym Nie wiem...
Może być wiele rzeczy. masz x-drive czy tylko tył? kiedyś miałem e61, też miałem drgania i okazało się, że wymieniłem prawie wszystko łącznie z kołami, zawieszeniem, tylnymi półosiami a padnięte było sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni. łatwo to zweryfikować, czy drgania masz również jak się auto toczy, czy tylko przy przyspieszaniu? w drugiej e61 poliftowej...
Uszczelniacz pośrednio. Obróciła się panewka w pompie oleju i niestety do wymiany cała pompa. Nie dzieje się to bez przyczyny, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Jest to normalna "przypadłość" tych skrzyń (ZF5HP19FLA).
Niestety ale masz do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne, nie trzyma już lock-up.
Wymiana dynamiczna nic nie dała, sprawdź najpierw, jaki stan tego oleju, skąd wiesz, że ślizga? AL4 ma Lock up (element w automatycznych skrzyniach biegów, który blokuje sprzęgło hydrokinetyczne, aby bezpośrednio połączyć silnik ze skrzynią biegów). Jak zacząłem jeździć tym autem, sprawiało wrażenie, że sprzęgło się ślizga :), znaczy się, ja miałem...
Witam. Mam do sprzedania dwie skrzynie DPO/AL4 jedna pochodzi z renault scenic silnik 2.0 benzyna a druga z Peugeota 206 silnik 1.4 skrzynie są uszkodzone lecz nie wiem co jest w nich dokładnie uszkodzone, oraz sprzęgła hydrokinetyczne i sterowniki do tych skrzyń. osoby zainteresowane proszę o kontakt na PW.
Jaki wysprzęglik w automatycznej skrzyni zf jest zastosowane sprzęgło hydrokinetyczne kolego.
A więc tak: Ford nie ma ciagników z hydraulicznymi skrzyniami biegów.Ani hydrokinetycznymi ,które w ciagnikach nie maja racji bytu ani hydrostatycznych.Takie ciagniki produkowal kiedys Case. To o czym piszesz to zwykla mechaniczna skrzynia biegow z dual shiftem(fordowska nazwa-Dual Power). Jej hydrauliczność polega na dwoch mokrych sprzegłach zaciskanych...
Pociekł pewnie uszczelniacz na wejściu przekładni hydrokinetycznej do skrzyni . Sprawdź poziom oleju w skrzyni(na odpalonym silniku)
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Skrzynka do uratowania. Sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji i do wymiany (lub przeczyszczenia) zawór TCC.
Sprzęgło hydrokinetyczne.
Takie zachowanie może wynikać z "kończącego" się sprzęgła hydrokinetycznego. Sorry nie napisałem że to skrzynia manualna. A sprzęgło hydrokinetyczne tam występuje?
Witam, Jesli skrzynia byla wymieniona a problem pozostal, to jest malo prawdopodobne, aby byl on w skrzyni (chyba, ze ma za malo oleju). Z opisu zachowanie powiedzialbym, ze wolne kolo w przekladni hydrokinetycznej nie trzyma. Moge sie jednak mylic. Nie mam w tej dziedzinie duzego doswiadczenia. Pozdrawiam, Georges
Przy wymianie skrzyni biegów sprzęgło hydrokinetyczne zostało przy silniku czy wymontowałeś wraz ze skrzynią biegów ?
Może taka specyfika hydrokinetycznych skrzyń automatycznych (być może z jakiś względów sterownik silnika zapobiega hamowaniu silnikiem?), ale w przypadku skrzyń mechanicznych - czy to manualnych czy zautomatyzowanych, hamując silnikiem, zazwyczaj powyżej 1500rpm, silnik nie zużywa w ogóle paliwa. Limit obrotów może być różny dla różnych sterowników...
Średnie a raczej bardziej teoretyczne. To zapewne wymontować skrzynkę z pojazdu potrafisz. Po wymontowaniu wysuń z niej sprzęgło hydrokinetyczne i oddaj do regeneracji.
najprawdopodobniej padło sprzęgło hydrokinetyczne jeśli poziom oleju jest prawidłowy a cięgno przy skrzyni podłonczone prawidłowo ( sprawdż czy plsatikowa tulejka nie przetarta)wynika z opisu że gdy tylko olej sie zagrzeje traci biegi ewentualnie może pomóc wymiana oleju na olej owiększej lepkości nie zalecam stosować zagęszczaczy skrzynia wtedy nie...
Sposób programowania skrzyni opisywałem 23 kwietnia - poszukaj. Poza tym najprawdopodobniej nie jest to skrzynia automatyczna (ze sprzęgłem hydrokinetycznym) bo ich było niesamowicie mało. Jest to najprawdopodobniej mechaniczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym (właśnie EPS)
W skrzyni nie masz co szukać przyczyny. Efekt falowania obrotów może być spowodowany zużytą tarczą lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym.
Aby dostać się do sprzęgła hydrokinetycznego trzeba wymontować skrzynię biegów.
Po wrzuceniu "A" samochód rusza i toczy się ( pełza ). Tak jest w każdym automacie nieważne czy jest to MTA - synonim to EasyTronic, DSG, czy zwykły hydraulik ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Ta skrzynia ma pojedyńcze mokre sprzęgło pracujące w kąpieli olejowej (EasyTronic to po prostu uboższa wersja DSG ) i nie zdrowa jest dłuższa jazda na pierszym biegu...
Poziom oleju w skrzyni sprawdzony zgodnie z technologią - na zimnej i gorącej ? Filtr oczyszczony ? Od tego zaczniemy. Sprzegło hydrokinetyczne raczej nie, skoro na zimnym wygląda prawidłowo.
Witam pytanie do znawców skrzyń automatycznych. Problem polega na tym iż w 407 2.0 hdi skrzynia AM6 nie działa skrzynia bądź napęd hydrokinetyczny. Oryginalna skrzynia wyła więc właściciel postanowił ją wymienić. Zaprowadził auto na wymianę i warsztat ją wymienił pp czym wypchneli auto z kanału bo myśleli że trzeba skrzynię zakodować. Obecnie nowa skrzynia...
czyli ściągać miskę olejową i jakoś to wyczyścić czy co z tym zrobić? przepraszam za laickie pytania ale na temat automatycznych skrzyń biegów to marne mam pojęcie. a jeszcze takie info od człowieka który naprawia skrzynie "najprawdopodobniej uszkodzony wieloklin w sprzęgle hydrokinetycznym" pozdr
Możesz mieć problem z elektrozaworem C (N91), który spina lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym. Ps. zdjęcie, które zamieściłeś nie jest zdjęciem Twojej płyty zaworowej. https://obrazki.elektroda.pl/7030906400_...
Masz już uszkodzony lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym. Sprzęgło do regeneracji (wymiany). Ps. zapewne przebieg autka to powyżej 200000 km.
Masz Lexusa NX300H (H - to Hybryd). W tych skrzyniach olej można zmienić dopiero przy powyżej 100000 km. ale nie dynamicznie. W skrzyni nie ma pompy oleju jak w skrzyniach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, gdzie obieg oleju jest wymuszony/obiegowy. Jest pompa oleju ale do smarowania elementów wykonawczych, ona nie wymusi obiegu. Jest to skrzynia eCVT....
W ciężarowych tego zjawiska nie zaobserwowałem Bo tam masz skrzynie de facto manualną. Pełzanie to specyficzna cecha skrzyni z konwerterem (sprzęgłem) hydrokinetycznym. Może to być także programowo rozwiązane w skrzyniach DSG albo pół-automatach, ale kosztem zużywania sprzęgła. Przy hydrokinetyku nic się nie zużywa, tylko wydziela ciepło.
Zastanawiam się czy to wina sterownika czy też sprzęgła hydrokinetycznego,czy ogólnie skrzynia umarła.
Temat zostal rozwiazany , powodem byla peknieta plyta zaworowa w skrzyni. ale po ok roku skrzynia zaczela calkiem inaczej swirowac , okazalo sie ze pada sprzeglo hydrokinetyczne i autko sprzedalem.
przekładnia hydrokinetyczny wymiana hydrokinetyczny hydrokinetyczny sprawdzi
wysokosc pomieszczenia dobór agregat chłodniczy odpowietrzanie silikonu
modus wspomaganie zmywarka niedomywa
Układ balansujący ładowanie baterii 3S3P 3500mAh Rezystor 1R 00 - wartość i zamienniki