"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Podstawa to sprawdzenie zasilania sterownika silnika, później skoro już wymieniłeś przepustnicę to sprawdzenie wiązki pomiędzy ECU a przepustnicą, jak zasilanie ok, wiązka ok to zostaje uszkodzony ECU. Kod silnika podasz ?
Po długim kręceniu zaświeca się olej w wozach ze stajni vag. Tym się nie przejmuj. Sprawdź czy jest istra chociaż. Jak iskra jest a świece mokre to np zamarzł wydech. jak nie to wymaga to dalszej diagnozy.
Bardzo łatwo sprawdzić czy to zawór jest nieszczelny , można np. zaślepić na próbę przewód odpowietrzenia
Trzeba by podejrzeć np VCDSem jaką temp widzi komputer silnika.
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
uważaj tylko kto Ci będzie robił korektę mapy rozruchowej (bo nie chodzi o wielkość dawki), producent nie bez powodu postanowił że ciepły silnik odpali dopiero przy dużej prędkości RPM, korekta takich parametrów w warsztacie gdzie na codzień naprawia się RTV jest mocno nieopłacalna w przyszłości bo koła 2masowe tanie nie są. Pozdrawiam
Sprawdzałeś na 2gim kluczu?
Sprawdź rozrząd
Oczywiście że ma, to czujnik G28 prędkości obrotowej z przodu silnika z 3-pinową wtyczką i jego awaria wywołuje właśnie takie objawy + miganie kontrolki świec żarowych.
Widziałeś Panie od początku mówiłem że akumulator. Ja co chwila biegam z baterią bo te śmietniki co ściągają to zimą co drugi nie odpala :/ Czyli problem rozwiązano.
Sprawdż rozrząd, bardzo łatwo się przestawia.
http://obrazki.elektroda.pl/9381068700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9381068700_1...
zaczni od wypalenia gazu -zakręć lub sciąg przewód zasilający na wielozaworze w butli odpal na gazie i przytrzymaj na obrotach az silnik zgasnie. wyłącz zapłon i odkręć śrube od spodu filtra zwróć uwage na uszczelki , żeby ich nie pogubić póżniej odkręć śrube na górze na 17 klucz ściąg cewke , środek powinien wyjść przez górny otwór który się pojawi...
Najlepiej by bylo odczytac bledy testerem. Kontrolka wskazuje usterke ukladu sterowania - prawdopodobnie czujnik polozenia walka/walu. Odepnij wtyczke od czujnika polozenia walka rozrzadu - z boku bloku silnika, 2pinowa, z tego co pamietam brazowa lub szara wtyczka - powinien odpalic. Daj znac jak sprawdzisz.
Na gorącym odepnij wtyczkę temperatury wody na króćcu Sprawdź jak odpala
Może to pomoże: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Wpięcie kompa, nie odpala, będzie błąd.
Kolego rozwiązałeś problem bo mam te same objawy co Ty.
Na szybko został wyczyszczony kolektor dolotowy wraz z rurką odchodząca do EGR oraz przepustnica która była zalepiona olejem. Po tym zabiegu auto odżyło. Zupełnie inna jazda i odpalanie.
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
I to czy zimny czy ciepły, co może być?
Kilkukrotne włączenie zapłonu przed próbą odpalenia nie pomaga. Pompa paliwa włącza sie za każdym razem
Immo działa inaczej ,auto odpala i gaśnie. Nie idź tą drogą !! A Vag w tym autku wyrzuci G40 a to bzdura!!!! bo włącza pompę.
temat rozwiązany , sterownik był uszkodzony
Zmierzyłem i jest 5 V. Czujnik też mierzyłem i było 3,5 kΩ. Potem wyciągnąłem wtyczkę na górę i zauważyłem, że obydwa kable mają pęknięcie w izolacji, więc zabezpieczyłem je. Przeskanowałem na błędy i nic nie ma. Jak na razie odpala tak, jak trzeba, zobaczymy, jak to będzie teraz wyglądało.
Rozrusznik? Przewody do niego?
Witam serdecznie ma m podobny problem z seatem ibizą 6l 16v 2009 r. silnik bxw. Rano odpala ok 500 obrotów i gaśnie drugi odpał jest dobrze. Dopiero po postoju ok 5-6 godzin znowu to samo. Wymienione 2 czujniki temperatury. U mechanika założyli zaworek zwrotny na przewodzie paliwa, nic to nie dało, ciśnienie paliwa w normie ok 3bar nie zapłaciłem nic...
Immobiliser-problemy.
rozrząd na 100% wada tych silników
https://obrazki.elektroda.pl/8679957700_... Wiele razy przeczytałem na tych stronach pomocne/przydatne informacje dla tego też chciałem się podzielić swoim doświadczenie, może komuś pomoże :) Moje auto: Seat Ibiza, 2008 r., 1,4 benzyna, 63kW (6j), silnik BXW - kręci, nie odpala; Auto nie odpaliło po ok. 24 h od ostatniej jazdy, wcześniej...
Witam Auto jak w temacie : SEAT IBIZA 2 6k 1.6 1F Auto podczas jazdy zgaslo i nie odpala. Sprawdzona iskra na swiecy - jest Wymieniona kopulka na nowa, podmieniona cewka zaplonowa bez zmian. Kable WN - nowe. Auto ma gaz - nie odpala na PB jak i na LPG. Po prysnieciu autostartem w dolot nawet nie zaskoczy na pół obrotu./ Wcześniej auto mialo objawy :...
tradycyjnie stodziewiątka do polutownia. Kiedy zaczniecie korzystać z wyszukiwarki?
Z opisu błędów wynika iż nie działa prawidłowo układ immobilizera. Podejżewam uszkodzenie linni kodowej sterownik silnika licznik, ewentualnie musiał byś zmierzyć miernikiem rezystancję pętli umieszczonej na stacyjce. A czy posiadasz drugi klucz do tego auta? możliwe że ktoś wymieniał baterie w pilocie i zgubił transponder który odpowiada za blokowanie...
Uszkodzony licznik. Sprawdź bezpieczniki na początek.
Cześć, Godzinę temu wszystko było w porządku, aktualnie nie chce odpalić. Jest benzyna, gaz, uzupełniony olej, po przekręceniu kluczyka słychać tylko stukanie albo ciszę, Akumulator Sprawny, Z popychu też próbowałem. Jakieś pomysły?
tam mam problem z ibiza 1.2 12 v . Jechalem sobie jechalem zgasilem auto probuje odpalic samochod odpala na 3 sekundy i gasnie po dodaniu gazu coś jakby strzela w okolicy kolektora i warczy jakby nie chodził na jeden gar po puszczeniu gazu gasnie na jednej cewce zaplonowej nie bylo iskry , wymienilem iskra jest , wymieniłem też świece jednak z samochodem...
Witam.mam problem z odpaleniem Seata Ibiza 1.2 na zimnym silniku, mianowicie auto nie odpala na zimnym silniku i czuć paliwo. Po odpięciu kostek wtryskiwaczy i ponownym ich podpięcia auto zapala bez większego problemu wymieniłem pompę paliwa.
Witam mam problem ,dzisiaj rano jechalem do pracy , pomimo ze stala w nocy na dworzu Ibi odpalila bez problemu, podczas jazdy w pewnych momentach okolo 2000 obr. inny dzwiek niz zazwyczaj co juz mnie niepokoilo, po pracy proboje go odpalic , kreci kreci i nic kompletnie , olej nieco ponad minimum, miga sie czerwona lampka od oleju, czy ktos moze wie...
Mam czasem problem z odpalaniem samochodu, Auto odpala normalnie, zrobię kilka przejażdżek, po chwili wsiadam do auta, rozrusznik kręci a auto nie chce odpalic pomimo że akumulator jest naładowany, na kable od innego samochodu odpala bez problemu, potem znów zrobię kilka przejażdżek i problem od nowa się pojawia, co to może byc?
Witam serdecznie. Widziałem już problemy podobnego pokroju na tym forum, ale czegoś takiego nie mogłem znaleźć. Problem jest następujący: Chciałem rano jechać samochodem, ale już nie mogłem otworzyć go pilotem w kluczyku. Otworzyłem drzwi kluczykiem, włożyłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem, ale nie zaświeciły się kontrolki na desce. Chciałem odpalić...
Skoro odpala się po zrobieniu zwarcia to na 99% uszkodzony jest termowłącznik.
To może być: -rozciągnięty łańcuch i problem z synchronizacją rozrządu -pompa paliwa, zbyt niskie ciśnienie -stare świece -czujnik temperatury, psują sie tak, że sterownik cały czas "widzi" 70°C i daje zbyt małą dawkę na rozruch zimnego silnika Jak widzisz możliwości jest sporo i ciężko wyrokować bez podłączenia komputera diagnostycznego
Jak narazie tylko świece .
Witam mam taki problem z moim seatem, nie odpalił, po odczekaniu chwilii odpalił ale jadąc kawałek zaczął szarpać i zgasł. Samochód kręci ale nie odpala. Została wymieniona pompa paliwa, bezpieczniki wszystkie są w porządku. Co mogę jeszcze sprawdzić, co mogło paść?
Co to za silnik? Diesel? Benzyna?
Czujnik położenia wału do wymiany.Rozrusznik zabiera mu cały prąd bo cewka z magnesem w czujniku jest juz za słaba.
Może być i jedno i drugie, ale zaczął bym od sprawdzenia świec.
Ale czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Tu nie chodzi o ten co włącza wentylator chłodnicy tylko o ten co jest zintegrowany z MAPa rozruchu silnika. W dużym skrócie gdy sterownik widzi zimny silnik dobiera inny "program" do rozruchu a gdy ciepły inny. Częsta przypadłość w TDI
Oddaj lepiej do elektryka samochód.
A orientuje sie ktorys z Panow czy w tym aucie seryjnie jest jakis dziwny przekaznik przy pompie paliwa ??? Bo mam takie cos w tym aucie i wyglada to na jakis dolozony element w razie potrzeby moge dorzucic zdjecia Dodano po 1 Sprawdzić wiązke od wtryskiwaczy czy nie jest zwarta. Jak również regulator paliwa czy nie puszcza paliwa przez podciśnienie....
dzieki wielkie a gdzie znajduje sie ten czujnik powietrza w kolektorze ssacym? musze wiedziec jakie to kable zeby sprawdzic je jeszcze raz w tej wiazce.
Czujnik halla,cewka ,kostka stacyjki.Cała filozofia.
Iskrę sprawdzaj bezpośrednio z cewki. Wyeliminujesz w ten sposób palec i kopułkę. Gdybyś zaopatrzył się w VAGa (koszt dobrej flaszki) to mógłbyś w czasie występowania usterki samodzielnie sprawdzić czy sterownik widzi obroty silnika bez czego nie będzie iskry oraz sterowania wtryskiwaczem.
Jednak zawór. Loteria. Jak masz kase to kupuj dobry zamiennik albo ori
ibiza odpala gasnie ibiza świateł ibiza ibiza światła ibiza
naprawa deska peugeot kodowanie sygnału kamery content watch
Przystawka krótkofalowa PK-7 Unitra ZRK do radia Raid – opis, zakresy, integracja Lokalizacja termostatu w pralce Beko - poradnik