Trzeba by podejrzeć np VCDSem jaką temp widzi komputer silnika.
Na gorącym odepnij wtyczkę temperatury wody na króćcu Sprawdź jak odpala
Sprawdzałeś na 2gim kluczu?
No jasne ze tak :) może być winny czujnik :) Ogólnie to kolego nie napisałeś jaki masz układ wtryskowy czy Jednopunkt czy wielopunkt :) Tzn powiem Ci tak..naprawiałem juz parę tych 1.4 i te błąd z ta przepustnica to był w każdym :) a silnik miał dobra moc i odpalał...może delikatnie falowanie ale nie do przesady :) Wymień czujnik temperatury tylko dobierz...
uważaj tylko kto Ci będzie robił korektę mapy rozruchowej (bo nie chodzi o wielkość dawki), producent nie bez powodu postanowił że ciepły silnik odpali dopiero przy dużej prędkości RPM, korekta takich parametrów w warsztacie gdzie na codzień naprawia się RTV jest mocno nieopłacalna w przyszłości bo koła 2masowe tanie nie są. Pozdrawiam
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Po długim kręceniu zaświeca się olej w wozach ze stajni vag. Tym się nie przejmuj. Sprawdź czy jest istra chociaż. Jak iskra jest a świece mokre to np zamarzł wydech. jak nie to wymaga to dalszej diagnozy.
Bardzo łatwo sprawdzić czy to zawór jest nieszczelny , można np. zaślepić na próbę przewód odpowietrzenia
A który masz filtr paliwa? Bo tam są dwa podobne z regulatorem ciśnienia paliwa. Są identyczne a różnią się wartością na jaką regulują ciśnienie paliwa. Są 3 i 4 barowe. U ciebie raczej powinien być 4 barowy czyli filtron PP 836/4 (lub odpowiednik ,a nie PP 836/3 ,ostatnia cyfra to wartość z regulatora ). Ale to ładnie widać w korektach lambda bo są...
zaczni od wypalenia gazu -zakręć lub sciąg przewód zasilający na wielozaworze w butli odpal na gazie i przytrzymaj na obrotach az silnik zgasnie. wyłącz zapłon i odkręć śrube od spodu filtra zwróć uwage na uszczelki , żeby ich nie pogubić póżniej odkręć śrube na górze na 17 klucz ściąg cewke , środek powinien wyjść przez górny otwór który się pojawi...
Widziałeś Panie od początku mówiłem że akumulator. Ja co chwila biegam z baterią bo te śmietniki co ściągają to zimą co drugi nie odpala :/ Czyli problem rozwiązano.
Wpięcie kompa, nie odpala, będzie błąd.
Sprawdż rozrząd, bardzo łatwo się przestawia.
Sprawdź rozrząd
Podstawa to sprawdzenie zasilania sterownika silnika, później skoro już wymieniłeś przepustnicę to sprawdzenie wiązki pomiędzy ECU a przepustnicą, jak zasilanie ok, wiązka ok to zostaje uszkodzony ECU. Kod silnika podasz ?
no to szperam w internecie i wychodzi na to ze ten czujnik jest za rozrusznikiem Szperaj dalej, tym bardziej że nie ma tam nic takiego, jak czujnik wału. To na fotce, za rozrusznikiem to knock sensor - bez wpływu na uruchamianie silnika. Zamiast grzebać nie wiadomo gdzie, wymieniłbyś cewkę od razu i byłby spokój.
Na szybko został wyczyszczony kolektor dolotowy wraz z rurką odchodząca do EGR oraz przepustnica która była zalepiona olejem. Po tym zabiegu auto odżyło. Zupełnie inna jazda i odpalanie.
Czy mogło to spowodować blokadę immo? Usunięcie błędów nie pomaga. A kto powiedział że to immo? NIe widac błędu od immo. A błędów nie skasujesz bo wyraźnie jest napisane active/static.
I to czy zimny czy ciepły, co może być?
Układ wydechowy do rozpięcia zaraz za kolektorem - w pierwszej kolejności Raczej objawy zatkanego wydechu Dalej pomyślimy jak sprawdzisz....
Pewnie nie ma iskry, taka pogoda. Cewkomoduł.
Tak Ibiza odpala rankiem po postoju. [URL=https://youtu.be/CesKFDSFfLw]Odpala... rankiem
Masz napisane na gaźniku. http://obrazki.elektroda.pl/7633880100_1...
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Pompa jest do d.... lub masz coś niedrożne. "Odkręciłem przewód paliwowy przelwewu w pompce i było sucho." A MUSI być mokro ;)
piny 45 23 38 33 czy maja zasilanie?
bywało że w tych silnikach popuszczała się śruba na wale i zaczynało obcinać klin, skutki były takie że podczas jazdy zaczynały się szopki, kopcenia etc. było to spowodowane drastycznym przestawianiem się zapłonu. Ale tak jak kolega powiedział Diagnoza zasugeruje dalsze szukanie.
Najlepiej by bylo odczytac bledy testerem. Kontrolka wskazuje usterke ukladu sterowania - prawdopodobnie czujnik polozenia walka/walu. Odepnij wtyczke od czujnika polozenia walka rozrzadu - z boku bloku silnika, 2pinowa, z tego co pamietam brazowa lub szara wtyczka - powinien odpalic. Daj znac jak sprawdzisz.
Sprawdź woltomierzem czy po przekręceniu stacyjki ńa świece jest podawane napięcie. Nie znam tego silnika ale czas włączenia świecy może zależeć od temp silnika więc jeśli odczyt tego parametru jest zły to i sterowanie czasami grzania może szwankować. Ten model ma złącze diagnostyczne ? Jeśli tak to pojedź do kogoś kto ci zczyta komunikaty o błędach
Kolego chodzi mi o hałas który się wydobywa przy odpalaniu. Denerwujące to jest
Do dnia dzisiejszego została rozwiązana połowa usterki, mianowicie samochód odpala i nie gaśnie. Problem z kontrolkami dalej pozostał, choć mechanik dalej z tym walczy. Jeśli ktoś jest zainteresowany przyczyną braku/odcięcia zasilania - sterownik i mikroprzekaźniki.
Oczywiście że ma, to czujnik G28 prędkości obrotowej z przodu silnika z 3-pinową wtyczką i jego awaria wywołuje właśnie takie objawy + miganie kontrolki świec żarowych.
A sytuacja odwrotna? Pilot działa lecz kluczykiem nie da się auta odpalić? Seat ibiza 2003... drugim kluczem (bez pilota) bez problemu otwieram drzwi i auto odpala....
Mimo wszystko sprawdziłbym ciśnienie sprężania, jeśli będzie podwyższone, do sprawdzenia ustawienie rozrządu. Wizard112 napisz czy silnik z dwoma czy z jednym wałkiem rozrządu.
To rzeczywiście może być wina tego czujnika.
kod silnika: BXW To jest benzyna 1.4
o ile mi wiadomo to ta ibizka ma wtrysk a co za tym idzie pompe elektr a nie mechaniczną której sie nie naprawia tylko wymienia, jeżeli podczas jazdy też ci przerywa to może być że własnie jest machnięta,lecz ja obstawiam ,to paliwo na 90% wiesz na wodzie raczej nie pojezdzisz,lepiej podejżanej benzyny nie kupować bo potem są problemy.Pozdrawiam życze...
Dodałem
Tak poważnie zaawansowane auto diagnozuje się dosłownie w trzy minuty. Skoro rytmicznie otwiera wtrysk to brakuje mu iskry. Bierzesz starą świecę i podłączasz pod centralny kabel (ten z cewki). Jeżeli nie ma iskry to może być cewka, jeżeli jest to kopułka lub palec. A może po prostu silnik jest zalany, wykręć świece, wygrzej i spróbuj.
Mówił że rozrząd jest ok, dodam tylko ze podlał świecę i wtedy auto odpaliło. Czy może być coś ze sterownikiem silnika? Niestety ale musisz skorzystać z usług innego mechanika. Bo mechanik któremu klient zdobywa wiedzę jak naprawiać auto to nie mechanik.
Wymień wężyki przelewowe wtrysków.
Z opisu błędów wynika iż nie działa prawidłowo układ immobilizera. Podejżewam uszkodzenie linni kodowej sterownik silnika licznik, ewentualnie musiał byś zmierzyć miernikiem rezystancję pętli umieszczonej na stacyjce. A czy posiadasz drugi klucz do tego auta? możliwe że ktoś wymieniał baterie w pilocie i zgubił transponder który odpowiada za blokowanie...
Seat Ibiza 1.2 2008 ciężko się odpala nie wiem co jest grane filmik dorzuciłem jak to wygląda
Witam. Rozrusznik uszkodzony lub akumulator do wymiany. Naładować akumulator i dopiero sprawdzić.
Rozrusznik? Przewody do niego?
Witam podłączyłem go pod kompa i wyskakuje mi ten sam błąd kod błędu to: P1517 może teraz mi pomożesz...
Witam, Miałem podobny problem nie odpalała Ibiza 1,4/99 przyczyną okazał sią aparat zapłonowy
Chodzi Ci o diagnostykę komputerową? No bo na diagnostykę już nie pojadę bo mi nie odpala.
http://obrazki.elektroda.pl/9381068700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9381068700_1...
Kolega ECU POWER jest Profesjonalistą wie co robi i co mówi sam zaproponował pomoc i wywiązał się :D :spoko: Koniec tematu
Immobiliser-problemy.
Sprawdź przekaźniki.
Przerzuć eeprom i testuj auto, czy błędy były odczytywane po tej usterce ? Masy na budzie i silniku sprawdzone ? Bezpieczniki posprawdzane ? Przekaźniki ? Stacyjka ?
Trzeba by sprawdzić błędy abs ale wygląda to na spadek napięcia poniżej 10 V przy odpalaniu.
Jak długo źle chodzi po odpaleniu na zimnym? Nie wystarczy przegazować przez chwilę na PB, żeby już chodził? To auto córki. Z tego, co pamiętam, to przy oddawaniu gazu nie chciał wkręcić się na obroty wcale. Było to przez 10 sekund. Mam teraz ja to auto, więc rano będę wiedział więcej, jak odpalę.
Po czyszczeniu przepustnicy trzeba przeprowadzic adaptacje przepustnicy, a do tego trzeba mieć sprzęt żeby sprawdzić czy są podawane prawidłowe parametry dla sterownika silnika(kalibracja przepustnicy)
temat rozwiązany , sterownik był uszkodzony
Witam.mam problem z odpaleniem Seata Ibiza 1.2 na zimnym silniku, mianowicie auto nie odpala na zimnym silniku i czuć paliwo. Po odpięciu kostek wtryskiwaczy i ponownym ich podpięcia auto zapala bez większego problemu wymieniłem pompę paliwa.
Jeśli odpala i gaśnie to raczej wygląda na IMMO, nie masz błędu w sterowniku silnika że zablokowany przez immobiliser ?
Wiatam:) mam problem z moja ibiza. Samochód odpala normalnie bez problemu, chyba ze wczesnie rano to troszke musze pokręcic i ciągle miga kontrolka świec żarowych, aletak to auto jezdzi bez zarzutów. Czy moze to być wina spalonej jednej z nich?? Prosze o pomoc!
Kolego rozwiązałeś problem bo mam te same objawy co Ty.
Oddaj lepiej do elektryka samochód.
Jak narazie tylko świece .
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu. Seat Ibiza 2002 odpala i gaśnie za 2 sek. Jadąc trasą wpadłem w niewielką dziurę na ulicy i nagle zgasło podświetlenie zegarów, zegary stanęły w miejscu, godzina i przebieg zniknął. Samochód jechał bez problemu, natomiast po zgaszeniu silnika już nie odpala. Co może powodować taką reakcję i jak to naprawić...
Co to za program?
Przy uszkodzeniu immo, odpalałby i gasł. Coś Ci mówi pojęcie "diagnostyka"?
Cześć! Na wstępie zaznaczę, że przeszukałem cały cały Internet zanim zdecydowałem się na napisanie tematu. Mam przy tym nadzieję, że umieściłem go w dobrym dziale. Do rzeczy, W lipcu 2016 roku kupiłem Seata Ibizę 1.4TDI (55kW, 74KM) z 2005 roku. Auto już w pierwszy dzień posiadania postanowiło sprawić mi psikusa i nie chciało zapalić po zatankowaniu...
Od poczatku napisz jak doszło do awarii.
Witam mam pytanie chodzi o Seata Ibiza 1.4 rok. 1997. Auto przy odpaleniu na zimnym silniku przygasalo po pewnym czasie wchodziło na obroty. Dziś po zgaszeniu już nie odpaliło a przy próbie przekrecenia kluczyka przyduszalo go. Czy to może być rozrząd?
pompa paliwa została sprawdzona tylko na słuch wiec nie jestem w stanie określic, jeszcze zapomnialem dodać ze rozrusznik kręci ale samochód nie odpala
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Uszkodzony licznik. Sprawdź bezpieczniki na początek.
Zbyt dobrze to on nie kręci a wręcz słabo bym powiedział,sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu i daj znać.
Co to za silnik?
Jak to prawdopodobnie? Albo jest albo nie, trzeba sprawdzić.
To w zasadzie jest normalne gdy jeździsz na gazie, a zapalasz na benzynie. Zapalaąc auto (na benzynie) masz jeszcze trochę gazu w przewodach. Daje to w sumie zbyt bogatą mieszankę gaz+benzyna i auto dławi się. Po wypaleniu gazu silnik powinien pracować prawidłowo.
Kilkukrotne włączenie zapłonu przed próbą odpalenia nie pomaga. Pompa paliwa włącza sie za każdym razem
Poza podejrzeniami coś sprawdzałeś?
Sprawdź czujnik temp silnika.
Pod koniec jak odpalał brał płyn chłodniczy ? Jak tak to prowdopodobnie uszczelka pod głowicą.
Czujnik halla,cewka ,kostka stacyjki.Cała filozofia.
Skoro odpala się po zrobieniu zwarcia to na 99% uszkodzony jest termowłącznik.
Mialem podobnie w A6, tylko u mnie siedziala oryginalna pompa, po malym druciarstwie pompa z A4 smiga. Zobacz u siebie. :>
Paliwa nima.
Skrosój alarm i zobacz.
Kup blok do BMS i nie kombinuj bo zaoszczędzisz 400 PLN i będziesz miał silnik który nie odpala.
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
Może być i jedno i drugie, ale zaczął bym od sprawdzenia świec.
Co to za silnik? Diesel? Benzyna?
Witam.Mam tak sam problem z Ibizą:( udało Ci się to naprawić ? I co było przyczyną ?
Witam proponuje odkręcić wtryski i sprawdzić jak wygląda dawkowanie paliwa na wtryskach odłącz zasilanie cewki zapłonowej . Ale ja bym najpierw odczytał błędy silnika ewentualnie sprawdził parametry diagnostyczne. Druga prosta metoda to po próbie odpalenia silnika na benzynie (kilkukrotnej) szybko wykręcamy świece zapłonową i sprawdzamy czy świeca jest...
Witam. Mam pytanie dotyczące wymiany szklanek zaworowych w moim Secie Ibiza. Przy odpalaniu na zimnym silniku słychać przeraźliwe odgłosy spod maski. Jestem przekonany że szklanki zaworowe domagają się wymiany. Chciałbym o Waszą pomoc jak je wymienić, za wszystkie informacje jak je wymienić z góry dziękuje!!!
jakies immo jest ?
wiec sprawdz jeszcze czujnik temperatury silnika
Tak tak to prawda :)
Mistrzu, co "czujnik temperatury" ? W bagażniku przycięty, zwarcie do plusa/masy ... Jaką temperaturę ECU widzi? Pojechać do kogoś kto ma pojęcie.
na zakretach jest normalnie nic sie nie dzieje z obrotami,wczoraj wyjolem akumulator i ladowalem na razie jest oki.. mysle o wymianie przewodow wysokiego napiecia moze one tez cos maja do tego.... Dodano po 26 Seat21----- mozesz mi powiedziec dokladnie co mam zrobic, bo nie chce czegos popsuć. bawilem sie w naprawe samochodow ale typu ...maluch... Dodano...
winna była pompa paliwa po wymianie wszystko ok
Witam ja bym jeszcze proponował zresetowac komputer pokładowy bo pszy braku paliwa komputer nanosił poprawki ale one są błedne,są dwa sposoby resetowania 1 i lepszy zdiąć złacze (wtysze) z komputera (najpierw trzeba go odnaleść) na kilka ninut 2 zdjąć klemę z akumulatora najlepiej minusową na 10 minut wystarczy komputer wruci do ustawien fabrycznych...
Witam Auto jak w temacie : SEAT IBIZA 2 6k 1.6 1F Auto podczas jazdy zgaslo i nie odpala. Sprawdzona iskra na swiecy - jest Wymieniona kopulka na nowa, podmieniona cewka zaplonowa bez zmian. Kable WN - nowe. Auto ma gaz - nie odpala na PB jak i na LPG. Po prysnieciu autostartem w dolot nawet nie zaskoczy na pół obrotu./ Wcześniej auto mialo objawy :...
ibiza odpala gasnie ibiza świateł ibiza ibiza światła ibiza
reset pojemnika tuner enigma regulator obrotów silnika łodzi
windows installer cleanup utility instrukcja agregatu prądotwórczego
Rysunek koła zębatego HTD 5M 18 zębów do druku 3D Inwertery hybrydowe Huawei a niskie napięcie