Witam. Wyciek pochodzi z przestrzeni powietrznej oddzielającej zawór trójdrogowy od zespołu membrany przełączającej. Po lewej stronie (na dole zdjęcia), w zespole membrany jest O-ring. Po prawej (u góry zdjęcia) w zaworze trójdrogowym, w tym miejscu jest uszczelnienie teflonowe, koszt ok 100zł. W każdym przypadku, jeżeli pojawia się wyciek należałoby...
Nie wiem czy jesteście świadomi (a raczej nie), że ciśnienie otwarcia wtryskiwacza nie ma wiele wspólnego z ciśnieniem wtrysku, tak podkreślanym że w Common Rail jest 10 razy wyższe ciśnienie. Wrzucam przebieg ciśnienia po stronie zwykłej pompy wtryskowej (rzędowej Bosch) linia ciągła, i po stronie wtryskiwacza - linia przerywana. Jak widać maksymalne...
Witam! Przyszła zima i pojawił się problem z uruchamianiem auta na zimno. Pierwsze co poszło pod lupę to świece żarowe. Miód, malina. Wszystko sprawne. Dalej przekaźnik tychże. Bez zastrzeżeń. Są niewielkie spadki napięcia (ok 2V) między akumulatorem a świecami ale przy takim natężeniu prądu to nie jest problem (zalutować trzeba będzie zaciski konektorów....
Witam. Prosiłbym o konkretną odpowiedź w sprawie Tego urządzonka. Po wymontowaniu z pompy i podaniu napięcia 12V na cewkę , iglica się wysunęła z zaworu. Po odjęciu napięcia lekko ją dotknąłem i została wessana do środka. Czy po podaniu napięcia na cewkę , iglica powinna się wysunąć i stanąć ? Czy iglica powinna powrócić samoczynnie ? Jakie zadanie...
Zawór trójdrożny wykręciłem, rozebrałem, wyczyściłem, złożyłem. Zamieszczam zdjęcia zaworu przed i po czyszczeniu. Przy okazji ujawniło się napięcie znamionowe cewki: 24V. W okolicy "iglicy" (tak roboczo nazwę ośkę grzybka zaworu) utknęła bryłka zanieczyszczenia z rur, a "iglica" przywarła do otworu prowadnicy (pociągnięcie "iglicy" wymagało użycia...
a zawory wyregulowane? po jakim przebiegu masz wtryski i czy jak je wyjoles na czubku widac bylo iglice (jak by kawalek igly) czy nie, i czy cala koncówka wtrysku byla czarna czy tylko punkcik, i czy w okolicy iglicy byl lekki dolek czy byla plaska ? i kto ci sprawdzal wtryski ze nie ma zielonego pojecia o pompie wtryskowej ?
A nie będzie tak że zawory w rozdzielaczu zawiesiły się? Bezpieczeństwa/ przeciążenia/ przelewem? W luparce tak jest pompa stara czy nowa olej stary gęsty czy nowy rzadki nic nie dawało siły nie było nie chciało łupać a nawet wypchać tłoczysko siłownika do końca i schować. Zależy od modelu rozdzielacza zawory są schowane pod śrubami i uważać przy odkręcaniu....
mkos1-ale to twierdzenie pozbawione logiki.Bo jeżeli jedziesz na gazie to paliwo przez wtryskiwacze nie leci,a buzuje w magistrali.Więc to paliwo krążące w magistarli w jaki sposób zapobiega zapiekaniu sie iglicy?Następna kwestia-chłodzenie wtyskiwaczy.No niech ktoś światlejszy mi wytłumaczy-listwa->odchodzą od niej wtryskiwacze.Więc jak on jest chłodzony?Paliwo...
To jest stary piec Termetu GCO 19,8-04.Skomplikowany nie jest,więc zdemontowałem palnik.Jest tam sprężyna,która zamyka iglicę.Po jej ściągnięciu widać jak na dłoni,że iglica podnosi się.Nietety po założeniu sprężyny,już nie.Świadczy to chyba o zbyt mały ciśnieniu wody.Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Pompy nie sprzwdza sie na oporność. Tylko badanie na stole pozwala ją w pełni zdiagnozować. Niestety nie wszystkie warsztaty mają przystawki do stołów aby ją wysterować. Jak będziesz wymieniał ten wtyskiwacz sprzwdz pozostałe wtryski. (wystarczy regulacja lub wymiana koncówek. Jeszcze jedno przy uszkodzonym czujniku iglicy silnik czsami przerywa i chodzi...
Finalnie wszystko działa. Jak już wcześniej wspomniałem piracik trafił. Wymieniona została membrana i iglica. Poniżej filmik:
Problemy z zapowietrzającą ( i trudną do odpowietrzenia) pompą VP44 w Oplach nie ominął również mojej Omegi. Po regeneracji pompy w sierpniu (nowy sterownik, nastawnik kąta wtrysku, elektrozawór dawki oraz iglica zaworu dawki), po trzech miesiącach spokoju zaczęły się problemy z zapowietrzaniem pompy. Na początku sporadyczne szarpnięcia, potem problemy...
mało jest silników w których pompa wtryskowa posiada swój pasek... dlatego też kolega dobrze sugerował że po zerwaniu paska rozrządu i to jeszcze w dieslu "głowica w górę'' ale ten silnik ma dwa paski i na Sam rozrząd jest jeden... a napęd pompy wtryskowej jest realizowany poprzez drugi... ale nie o tym... powiedz czy też napisz czy pompa odpadła czy...
Paliwo zdecydowanie jest. Przepompowane ręcznie aż do braku najdrobniejszych baniek powietrza. Po wymianie filtra paliwa uruchomił sie i po kilku sekundach zgasł. Odkręciłem ponownie zawór bypass na pompie wysokiego ciśnienia i w pozycji bez zasilania jest zamknięty. Jeszcze raz go przeczyściłem delikatnie również na obecność ewentualnego paprocha między...
Zal czytac. Jeden widzial w Golfie III common raila, ba, ma na szynie 1500 atmosfer... Panie Zdzisiu, jesli jest pan mechanikiem - moja rada: zostan pan sprzataczem, moze na tym sie Pan bedziesz znal, moze w tym towarzystwie Panskie wypowiedzi nie beda zwalaly z nog.. dluga droga przed Panem. Juz uzasadniam dlaczego tak mysle: po pierwsze w zadnym samochodzie...
Witam! Łada 2107. Czyli odpowiednik technologiczny PF 125p. Zasilanie lpg od kilku miesięcy. Na benzynie nie jeździ bo pompa paliwowa zanim zapoda paliwo z baku do gaźnika to trzeba by 30 razy kręcić silnikiem. Nie dziwie się że pompa padła i słabo ciągnie bowiem przed gaźnikiem jest elektrozawór który przy jezdzie na lpg zamyka dopływ benzyny. Nie...
Jest to jedyny wtrysk od którego odchodzi kabelek. Po złożeniu do kupy zostawiasz lekko poluzowane nakrętki na wtryskach i kręcisz rozrusznikiem, aż będzie lecieć ropa spod nakrętek. Wtedy dokręcasz i jest ok. Tylko przy demontażu zaślep przelew, bo jak ci się pompa zapowietrzy (nie powinna ale one są wredne) to będzie kicha. Tak na marginesie ktoś...
Witam Mam problem z kotłem GCO 20-00 kocioł wyposażony jest w pompę grundfos UPR 20 60 130 której nie mogę kupić. Zastanawiam się czy są jakieś zamienniki tej pompy które można by zamontować w kotle Termet GCO 20-00 W ostatnim czasie kocioł nie zapala pełnego płomień na palniku głównym. Sprawdziłem wszystko co było można zespół wodny wymieniona membrana...
Przypuszczam że chodzi o czujnik przepływu. Kocioł nie podejmie próby zapłonu dopóki pompa nie ruszy (skutecznie). Witam Mam rozumieć że w momencie przepływu wody przez zawór trójdrożny ciśnienie wypycha iglice która włącza mikrowłącznik dając sygnał na zespół gazowy że woda plynie i palniki czas zapalić. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to bardzo dziękuję...
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
Tak się zastanawiam, czy wątek wywalić od razu w kosz, czy przenieść go do HP. Nie ma tam nic skomplikowanego - pompa wstępna ma pompować paliwo do pompy CR, ta ma mieć zamknięty zawór regulatora i pompować je do listwy - zawór na listwie też ma być zamknięty, czujnik ciśnienia ma pokazywać bodaj 280 bar wymaganych do rozruchu. Jesli się tak nie dzieje,...
Dzisiaj, jeszcze raz rozmontowałem pompę myjki, dodatkowo posiłkując się schematem. W wyłączniku ciśnieniowym brak było oringu pod sprężyną. Lekki nalot rdzy na sprężynie i w kanale. Poprzednio nie rozmontowałem( nie wykręcałem) wyłącznika całkowicie, a potraktowałem go silikonem w sprayu (?). "Płaska" końcówka iglicy wystająca przy uszczelniaczach...
Witam.Z polewaniem pompy wodą to jest tak że w głowiczce pompy znajduje się czujnik temp. paliwa który wraz z czujnikiem wzniosu iglicy w sposób dynamiczny ustala moment wtrysku paliwa.Polewając obficie,sztucznie obniża się temp.paliwa przez co zmienia się moment wtrysku i autko pali łatwiej i lepiej chodzi.P.S. Potwierdzone u pompiarzy. Nie siej kolego...
witam wszystkich. mam mały problem autko audi a6 2.5 tdi 2000 silnik ake a mianowicie o to chodzi ze nie chodzi pompka paliwa w baku. wszystko posprawdzałem i okazało sie ze jest dobra, przekaznik równiez brakuje masy ze sterownika . przy okazji jeszcze zobaczyłem ze nie zawsze rozłancza sie przekaznik w paczce ten koło sterownika chyba jest to główny...
Zostaw na razie pompę - zajmij się wtryskiwaczami - słychać momentami metaliczny stukot - przypieczona któraś z iglic , a tutaj korekcji dawki nie ma.
Problem jest w wydajności, i ciśnieniu jeżeli masz gaznik to iglica od pływaka nie wytrzyma ci ciśnienia. Ja miałem tak w golfie to pompę podłączałem poprzez jedno włókno od żarówki reflektorowej H4 to było jeszcze jako tako. Ale też czasem lubił zalewać . Za to świetne do odpalania na benzynie, gdy gaz się skończy, albo zimny nie odpala.
Mam pytanko do was posiada ktos oryginalny tester fiata? moze jest mozliwosc jakiejs kalibracji, przyczenia tej pompy? poniewaz ta podkladke która podłozylem wyciaglem zeby sprawdzic czy moc wróci no i okazuje sie ze troszke lepiej jedzie ale nie tak jak wczesniej przed naprawa ale co najlepsze bład nie powraca ciekawe dlaczego? Moze z tego powodu ze...
rozwiązanie kolegów jest dobre, a tak przy okazji dla tych co myślą że odcięcie pompy paliwa na lpg to zło to tak dla jasności, odcina się pompe i wtrysk i wtedy nic się nie grzeje i nie wymaga chłodzenia, odcięcie to dobry pomysł bo pompa niepracując nie zużywa się i głupotą jest że sie zaciera, bo jak może się zatrzeć element który nie pracuje, owszem...
Mam problem z pompą Lucasa; w czasie jazdy spuściłem pedał gazu na skrzyżowaniu, samochód zgasł (samochód był jeszcze nie rozgrzany). W warsztacie stwierdzono, że nie dochodzi paliwo do wtrysku, na komputerze pokazało błąd czujnika położenia iglicy.Co mogę z tym zrobić, oczywiście poza wymianą pompy?(mieszkam w Częstochowie może jakiś warsztat z okolicy...
Witam! Auto w trasie wpadło w pełne odcięcie. Paliwa 3/4 zbiornika, pali na samostart i bardzo ładnie pracuje, pompa tłoczy paliwo z tymczasowego zbiornika (bańki) i puszcza w powrót. Po podłączeniu do zbiornika również czerpie i ropa idzie w powrót. Wiec temat zasilania paliwem odpuszczam. Na samostarcie wchodzi na 1,5t obr i potrafi chodzić aż ręka...
Czyli rozumiem, że tłok z czujnikiem pozycji iglicy do GMP i pompa na 0 blokować i zakładać ?
Jeżeli to faktycznie resztki po czujnku wzniosu iglicy to nic się z tego powodu nie dzieje. W twojej pompie to niepotrzebne. Osprzet masz z wygladu dobry. Jezeli wyczuwasz spadek mocy to zacznij może od sprawdzenia wtryskiwaczy, przy okazji kompresja. Pózniej dopiero martw sie pompą.
Błąd E9 to przegrzew a na to ma wpływ wiele czynników. Przedewszystkim ciśnienie na manometrze właściwe Ok. 1,5 bar. Dalej kamień w nagrzewnicy lub wymienniku płytowym. Zawór 3D, jego czystość i płynne przestawianie. Siłownik zaworu 3D jego stan i moc nacisku na iglicę zaworu 3D. Czystość palinka, elektrod bo armatura gazowa może się rozpędzać bez powodu...
piec nie wykazuje błędów, wymieniona cieknąca pompa, grzeje wodę użytkową natomiast po przestawieniu pokrętła na tryb kran/grzejniki rury do i od zasobnika są dalej ciepłe mimo iż osiągnął temperaturę, natomiast rura do grzejników robi się ciepła, ale grzejniki bardzo długo się nagrzewają - nie dałem im nawet dojść wszystkim do temperatury - trwałoby...
pewnie wytarta jest iglica, gdy ktoś profesionalnie zajmuje sie regeneracja to akurat z tym uszkodzeniem powinien sobie poradzić bez problemu.
no bmw odpalalo ale jak sie zagrzal to se gasl sam z siebie a po ostygnieciu znowu zapalal z trodem a teraz to na zimnym ciezko zapalic i zaraz gasnie a nawet czasem na obr nie chce wejsc zaczelismy demontpowac pompe wtryskowa ale sprawdzilismy tez czy paliwo jest podawaane ze zbiornika dlatego tez mnie to zastanowilo bledy zapisane to tylko cz wzniosu...
Problem rozwiazany... Na odwrot wlozona iglica od kata wtrysku Temat uwazam za zamkniety
Witam. Mam problem z klucha. mianowicie zaczęła mi gasnąć jak stoje na światłach, jak jedzie to jest taki objaw jakby chciała zgasnąc ale dostaje znowu paliwo i jedzie dalej. Po podłaczeniu KTS-a mówi on że nie widać początku wtrysku, coś z elektrycznym zaworem początku wtrysku. Wie któs może gdzie ten zaworek się znajduje dokładnie i czy moge go przeczyscic...
Sprawdź rozrząd oraz czujnik wzniosu iglicy.
Sprawdż wtryski,szczególnie ten z czujnikiem ruchu iglicy( wtrysk z kabelkiem)
ZW20KD jest kotłem specjalnej troski. Wymaga bardzo dokładnego wyregulowania mikrowłącznika. Ta iglica to iglica regulatora przepływu i to ona zwalnia po przez kowadełko mikrowłącznik. Wszystko to razem musi chodzić jak zegarek. Jak będzie doświadczony serwisant to zrobi ci to w koszcie przeglądu bez dodatkowych opłat.
Piotrze dla pewności możesz dokręcić do rureczki wtryska np. od VW i zobaczyć czy ciśnienie jest wystarczjące by podnieść iglicę wtryskiwacza . Dodano po 1 Czym to zgrać?Jaki sprzęt to ogarnia Najlepiej IDS
Spróbuj może jak będzie grzać bez głowicy. wczesniej probowalem co sie dzieje z grzejnikiem bez glowicy termostatu i bez zmian. wiec jednak problem jest po stronie zaworu z iglica? .
Do sprawdzenia jeszcze iglica dolna w armaturze wodnej i mikroprzełącznik w czarnej płaskiej obudowie (brak zalania, kowadełko nie zablokowane, obudowa luźno skręcona). Płyta główna niewykluczona. Pompa powinna pracować podczas poboru cw i zapotrzebowania na co.
A widzi obroty? Jeśli wyrzuca mu błąd o 3 wtrysku to pewnie chodziło o czujnik skoku iglicy. Można sprawdzić jego oporność, koło 100ohm powinno być, ale wydaje mi się że mimo jego uszkodzenia powinien palić.
A czy mogę podłączyć 12V do zacisków zaworu? Jeżeli tak to czy istotna jest polaryzacja? Po co? A no po to aby sprawdzić czy zawór (elektromagnes, iglica itd) w ogóle pracuje i czy nie jest zapieczony. W tej chwili Lewek nie odpala lecz miewa "przybłyski" - tzn. popracuje chwilę i się wyłączy. Czas pracy trudno określić. Czasem jest to godzina a niekiedy...
Na stronie producenta znalazłem jedynie informacje że często zapycha sie "dysza" "iglica wyjsciowa?" jesli jest to nowy sprzęt to pewnie wyklucza to typową usterkę ;( a własnie bo znalazłem to pod hasłem "...nie robi pełnych kubków" lub "... przerywa pracę".
Wiem, że tak było by najlepiej, ale nie najtaniej. Ja już mam ten zawór, a parametry pracy tych czynników są zbliżone, więc na rozruch powinno wystarczyć. Potem się okaże. Może ktoś powie mi, chociaż w przybliżeniu jakiej wielkości ma być ta dziurka pod iglicą?
pływak nowy Współczesne zamienniki nie zawsze prawidłowo współpracują z podzespołami z epoki. Pływak zapewne plastikowy o zbyt dużej wyporności lub ma zbyt długą szpilkę. Jeśli wsadziłeś coś takiego to powinien mieć możliwość regulacji szpilki w pływaku. Taka iglica jak na obrazku także może być problematyczna; oryginalnie były proste a nie stożkowe....
Na listwie wysokiego ciśnienia masz regulator owego ciśnienia wytarła się iglica i puszcza sprawdz cisnienie paliwa tak jak tutek77 pisze
Witam, zobacz jaka jest temperatura tłoczenia na wyjściu ze sprężarki (powinna być powyżej 50 stopni). Położenie cewki nie ma znaczenia gdyż sam napęd iglicy zaworu to silnik krokowy. Za wysterowanie zaworu odpowiadają dwa czujniki, czujnik temperatury gazu na lp oraz ciśnienia gazu lp. Jeżeli któryś z czujników będzie żle działał to sterownik błędnie...
Myślałem że to są zwykle elektrozawory. Czy sprawdzałeś ile żył i jakich (przekrój , kolor) ma przewód zasilający? Przecież jak ma więcej niż 3 "cieniutkie" żyły w kilku kolorach, to podejrzenie pada na silnik krokowy czyli tzw "cewka" zaworu EEV. Czy on dziala w obu kierunkach tak samo ? No prawie tak samo. Nawet jak są pewne różnice w dławieniu dla...
Wygląda to na zawór do regulacji ciśnienia.Wkret na śrubokręt to iglica obsadzona w sprężynie. Przy wyłączonej maszynie i skasowaniu ciśnienia przytrzymaj śrubokrętem iglicę - poluzuj nakrętkę kontrującą i licząc obroty - wykręć zawór. Iglica może mieć na powierzchni wypracowaną gładz w formie pierścienia.Można doszlifować do gładkiej powierzchni lub...
Co do mocy i bostera to dodam jeszcze ze ów boster to taka część na pompie do której dochodzi wężyk z przelewu ropy jak na turbo jet ciśnienie turbina zasysa powietrze i przez wężyk sterujący zasysa powietrze w bosterze jest przepona ktora pokonuje opór sprężynki i podnosi sie iglica pompa dostaje dodatkowe paliwo z przelewu i samochód dostaje kopa...
paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę za wcześnie musisznajpierw go odpalić i rozgrzać...
Nie zależy u jakiego mechanika .U jednego że jakaś iglica w pompie a u drugiego błąd nastawnika i błąd klimatyzacji ,której nie posiadam. Dodam że jakieś 3 miesiące temu była wymieniana uszczelka pod nastawnikiem w pompie ponieważ miałem problem z zapowietrzaniem samochodu.I tez mi wtedy wysyłało błąd sterownika pompy i czujnika wału .
Witam wszystkich i z góry dziękuje za podpowiedzi. Posiadam Peugeota 206 2.0HDI z 2001 roku. Problem polega na tym iż auto po przekręceniu zapłonu podaje ciśnienie z pompki paliwowej do pompy wysokiego ciśnienia a w czasie kręcenia rozrusznikiem nie odpala a ciśnienie na powrocie jest bardzo duże( na wtryskach na powrocie tryska). Sprawdziłem i po odpięciu...
Przeciek na rurce idącej od pompy do rozdzielacza lub na tulejce talerza lub plecaka, wypłukana iglica zaworu przy pompie, nieszczelnie jedno z połączeń skręcanych. Manometr wpiąć w wyjście zewnętrzne. Jeśli ciśnienie będzie prawidłowe to coś z górą, jeśli nie dół lub sam rozdzielacz.
kontrolka zapala się i miga po około 30 sekundach po uruchomieniu silnika ,byłem na komputerze,który wykazał awarię czujnika iglicy pompy wtryskowej . poszedłem do sklepu kupić czujnik ale w wykazie części nic takiego niema .Czy jest to poważna awaria i jak ją naprawić?c
to za piecem to naczynie wzbiorcze i nie powinno być dobijane powietrzem tylko azotem . Chociaż wszyscy dobijają powietrzem Zezwolenie odpalenie palnika na CO daje mikroprzelacznik ten bardziej z tyłu stojący pionowo można go na chwile zewrzeć palnik powinien odpalić sprawdż czy wysówa się iglica podczas pracy pompy obieowej(może być uszkodzona membrana)...
Jeśli mogę coś powiedzieć odnośnie układu paliwowego:) to proponuje Ci Jarlist zeby zastosować rozpylacz (danffos) o jak najwiękrzym koncie rozpylania, jak sie pewnie juz zrientowałeś to są rózne typy strugi paliwa w tych rozpylaczach są pełne i drążone. Ja u siebi zastosowałem pełny stożek ale dość mały kont rozpylania. Chodzi o to zeby paliwo było...
wiec moim zdaniem do sprawdzenia czujniki polożenia wału, wzniosu iglicy,położenia wałka pompy wtryskowej bo z tego co pamietam w vp 44 jest
Możliwe, że i filtr. Może być też regulator ciśnienia...Żeby wyeliminować raz na zawsze podejrzenia o sprawy paliwa, trzeba podłączyć do listwy paliwowej manometr, plastrem go na szybę i w droge.... :D. Te różne ,,czarodziejskie mazidła" STP to nic innego jak zwykła nafta, trochę toluenu, jakiś olej. W/g mnie, szkoda na to forsy. Ja używam 50-100 g...
Gubi ciśnienie i tyle. Zaczynając od najprostszych rzeczy sprawdź zawór przelewowy czy jest szczelny, nie ma wypłukanej iglicy i przemierz pompę oleju pod kątem zużycia. W instrukcji napraw jest podana metoda. Ale ogólnie skłaniał bym się do określenia zużycia silnika. Chyba prosi się o mały remoncik a przynajmniej jego dół.
Witam. Posiadam Citroen Jumpy 1.9d 70hk dw8, wersja z EGR bez przepustnicy powietrza i bez czujnika wzniosu iglicy. Pompa LUCAS. Zostala wymieniona glowica (stara byla dziorawa), wymienione wszystkie uszczelki, swiece, filtry, kompletny rozrzad nawet poduszki silnika :) Kat wtrysku "ustawiony", cytrynka nie dymi i nie rzuca silnikiem. Problemem jest...
Witam. Otóż przyjechaliśmy Fiacikiem z zakupów i wszystko było ok. Po trzech tygodniach standardowo podładowałem troszkę akumulator bo często busem nie jeździmy. Zawsze palił od kopa tylko kluczyk w stacyjce przekręciłem i palił a tu nagle nic. Jak startuję rozrusznikiem to zaczyna bardzo szybko kręcić jakby miał mniejszy opór i jakby paliwo do komór...
W bloku 23 masz tzw BIP-y. Odchyłka czasu otwarcia/zamknięcia iglicy pomp wtrysku. Idealnie 0 wartości minus czyli otwiera się za szybko oznacza to brak oporu ,niskie ciśnienie z pompy tandem lub nieszczelności. BIP-y na + za długie otwarcie czyli duże opory , przeważnie zatarte iglice w pompkach. Dopuszczalne wartości to -/+ 50 . Co bloku 18 tam masz...
Inaczej się nie da: 1. sprawdzić drożność każdego kaloryfera (jeśli są stare to odkamienić, przeczyścić, wypłukać) 2. sprawdzić termostaty (może są uszkodzone i zamknięte w 2/3) 3. sprawdzić drożność instalacji (rury): a) wyłączyć instalację, piec b) zlać wodę c) odkręcać przy każdym grzejniku i na dole przy piecu wpuszczać pod ciśnieniem wodę, patrzeć...
Pompę zmieniłem ponieważ myślałem, że winę za tą usterkę ponosi pompa. Założona używana pompa, nie była na stole probierczym sam ją rozbierałem aby wyczyścić i wymienić uszczelnienia. Tak pompa kręci się w lewo. Dziś sprawdziłem impulsy czujnika wzniosu iglicy (dorwalem książkę o czujnikach samochodowych) są idealne, sprawdzałem przy samym ecu wiec...
6 pięter to około 24 m słupa wody, a nie 16 jak ktoś tutaj podawał. (założenie, że węzeł w piwnicy czyli 8 kondygnacji) Dobrze byłoby upewnić się, że jest minimum te 3 bar. Grzejniki konwektorowe są lekko specyficzne. Oprócz tego, że wymagają wyższych parametrów to jak już się wyjaśniło mają odwrotnie podłączone zasilanie z powrotem. Odpowietrznik,...
A tam olej. Powinieneś sprawdzić jeszcze zawory przelewowe czy nie mają wypłukanych iglic bo się zdarza, wymienić oringi w rozdzielaczu i upewnić się że połączenia rurek są skręcone jak należy. Jeśli to jest ok to zostanie ci pompa. Chociaż spodkałem się już z takimi objawami przy pękniętym cylindże siłownika lub rurce idącej od pompy do plecaka. Pompe...
Witam wszystkich. Mam problem z Seatem Ibiza 1.9TDI 90km kod silnika ALH, mianowicie vag pokazuje mi kod błedu 17655, P1247 czujnik skoku iglicy przerwany obwod pradowy/ zwarcie z potencjalem plus akumulatora G80. Bledu nie idzie usunac tak wiec zakupilem ww czujnik czyli caly wtrysk sterujacy zamontowalem to samo zakupilem kolejny i tak 3 razy nadal...
Witam. Mam problem w moim maluszku (fiat 126p) który jest na module. Maluch jak nie odpali na rozrusznik to na popych. Problem jest tego typu ze gdy odpali na ssaniu obroty rosną proporcjonalnie to pociągnietego ssania A gdy już sie rozgrzeje i ssanie "wyłącze" to silnik trzyma wolne obroty ale nie chce na nie wejść gdy dodaje gazu. Gdy włączę spowrotem...
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
To znany problem. Olej w przelewach w systemie Delphi występuje w dwóch przypadkach: 1. Jeżeli olej jest we wszystkich przelewach, to uszkodzony jest uszczelniacz na wałku pompy wysokiego ciśnienia od strony rozrządu. Wstępna pompa łopatkowa zasysa olej spod pokrywy napędu rozrządu (pompa łopatkowa pracuje na podciśnieniu). 2. Jeżeli olej jest tylko...
Witam serdecznie, po ostatniej awarii studni (stara wyschła i trzeba było wiercić nową) oraz awarii pompy (także trzeba było ją wymienić) przestał załączać się podgrzewacz wody. Trochę czytając tutaj na forum i w internecie doszedłem do wniosku, że go zdemontuje i sprawdzę jak wygląda membrana. Była trochę brudna ale bez przesady. Zmontowałem ponownie...
Naczynie wzbiorcze wymieniłem na nowe, odkamieniłem nagrzewnicę (i jeszcze raz wymiennik płytowy), przejrzałem regulator trójdrożny (był niemal czysty, MB1 w obiegu widać robi swoje) jednak żadne z nich nie było powodem szwankowania pieca. Bezpośrednią przyczyną najwyraźniej był nieco zakamieniony trzpień regulatora/ogranicznika przepływu ilości wody...
Sygnał zwrotny o kącie wtrysku tutaj jest realizowany przez wtrysk sterujący. Na iglicy tego wtrysku jest czujnik i sterownik wtedy wie kiedy iglica jest uniesiona czyli kiedy następuje wtrysk. Błędy są dwa jeden o za dużej różnicy kąta wtrysku (rozbieżność wtrysk realny a zakładany). Drugi błąd 550 ma przyczynę w nieodpowiednim sygnale. Powodów tego...
Witam Skoro masz problem z czasem otwarcia zaworu oraz brakiem siły do jego otwarcia może należałoby wspomóc sie hydrauliką, a konkretnie chodzi mi o rozwiązanie jakie jest zastosowane we wtryskiwaczach gdzie siły hydrauliczne (w tym przypadku etyliny lub oleju napędowego) działające na iglice równoważą się wywierając znaczną siłę nacisku, a do przemieszczenia...
Chciałbym podzielić sie informacją jak naprawiłem sondę termiczną biegu jałowego w samochodzie Citroen AX 1,4 diesel. Może komuś się to przydać (oczywiście każdy robi to na własną odpowiedzialność). Mianowicie: 1. Zdemontowałem starą sondę (uprzednio obniżając nieco poziom płynu). 2. Rozebrałem starą sondę - jest zagniatana więc trzeba odgiąć zagniecenie...
Nie trzeba rozdzielać zespołu wodnego od gazowego aby wymienic uszczelkę. Odłączamy urządzenie od sieci energetycznej Zamykamy dopływ gazu. Spuszczamy wode z układu, lub jeżeli pomyślelismy przy montażu pieca zamykamy dwa zawory odcinające od reszty ukladu Demontujesz obudowę czyli odkręcdasz dwa blachowkręty od dołu po lewej stronie. Odkręcamy dwie...
Witam! Mam problem z grzaniem wody użytkowej - piec Termet GCO-DP-23-37. Kiedy pompa CO nie pracuje (funkcja CO wyłączona) wszystko jest ok., ale kiedu pracuje pompa CO odkręcenie kurka ciepłej wody nie powoduje załączenia pieca - iglica zespołu wodnego nie wysuwa się i nie załącza mikrowyłącznika kontroli przepływu. Gdy obserwyję iglicę przy wyłączonym...
Wcześniej nie był czyszczony układ paliwowy, a na dnie filtra widać opiłki metaliczne i przypuszczam że to krąży w całym układzie. Rozebrałem ze starej pompy zaworek i iglica która zamyka posiadała ślady zacierania( złe paliwo). Najgorsze to że na końcu tej iglicy występuje mini kulka którą zgubiłem i teraz nie sprawdzę czy czyszczenie pomogło, a tego...
Super, że mi chcesz pomóc. Dodaję Ci "Pomógł" :-) Czyli kranik podciśnieniowy to jest to co chyba ja nazywam pompą paliwa. Generalnie wydaje się, że działa, gdyż tak jak pisałem wcześniej uruchomienie rozrusznika powoduje, że leci paliwo z przewodu idącego do gaźnika. Dodatkowo robiłem test taki, że uzupełniałem gaźnik do pełna strzykawką. I nie zmienia...
wszystkie zawory przy grzejnikach wykręciłem i sprawdziłem czy nie blokują.Wszystkie grzejniki zdjełem i porządnie wypłukałem.W tej chwili wszystkie głowice przy grzejnikach są rozkręcone na max filtr wody wyjęty żeby ułatwić przepływ.Jedna rzecz mi przychodzi do głowy ten piec ma jakiś czujnik jeśli jest za mały przepływ wody przez instalacje to rozłącza...
Na wstępie witam wszystkich serdecznie! Moja gwiazda to MB e220 2.2Diesel,1996r. skrzynia automatyczna 722.4 .przekopałem juz chyba wszysstkie możliwe fora i nie mogę dojśc do ładu z autem :cry: Poniżej opiszę problem najdokładniej jak umiem: Otóz kilka dni temu autko zgasło mi podczas jazdy,problem ten pojawił się czterokrotnie bez jakichkolwiek typowych...
Więc padnięty jest zawór 3D w kotle lub jego napęd. Nie pamiętam w tej chwili w jakiej pozycji jest grzanie CWU. Zdejm napęd, poruszaj iglicą zaworu i powinno zacząć grzać grzejniki normalnie. Wydaje mi się, że iglica wyciągnięta to grzanie CO, wciśnięta to CWU. Spróbuj więc poruszać w jedną w drugą i ją pociągnąć do siebie. Włącz CO i zobacz efekt....
Lat temu "n" mając Poloneza z silnikiem "bełkota" 1,9D miałem założoną iglicę ale 5V - na pompie paliwa. Napięcie na iglicę podawał alarm (dzielnik). Bez odblokowania - nie ma jazdy. Po podaniu 12 V z akku - iglica ulegała przepaleniu. 5 razy mi go kradli (4x Warszawa, 1X Olsztyn). "Poszedł" :cry: za szóstym razem (w Warszawie) - albo "smycz" - albo...
Nie, piszę o podkładce między pompą a korpusem (blokiem silnika) to są podkładki regulujące by nie było kolizji w pompie. Jeżeli to rozkręcałeś to mam nadzieje ze tak samo złożyłeś jak było. Sprawdzałeś czy ta iglica z okienka wziernikowego chodzi? dobrze trafiło na gniazdo? cięgno gazu chodzi z iglicą?
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Po kolei lecimy- -kod 31 to brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wału.Olać go,bo zawsze wyskakuje jak silnik stoi.Po prostu w chwili samodiagnozy ECU "nie widzi" sygału z niego -kod 64 to sygnał z członu istalającego ilość (zaworu suwakowego).To takie czarne h*jostewko przykręcone z boku pompy. 82-czujnik położenia wzniosu iglicy.To ten pierdolniczek...
Auto: Carisma 1,9TD inetrcooler, pompa Lucas DPC, pseudo komp-sterownik-sterujący: a)EGR b)iddle up-podbiciem obrotów c)timing control- zawór pszyspieszacza wtrysku Myślałem że już nic nie jest w stanie zaskoczyć jeśłi chodzi o ten system wtryskowy- a jednak. Mam pytanie-bo nie jestem pewien- czy odłączenie wtyczki czujnika wzniosu igły( zapala się...
Opisujecie ciekawe przypadki z tym nastawnikiem pompy paliwa, choc ja akurat z jego awariaprzy takich objawach sie nie spotkalem . Jak mozecie to opiszcie szczegolowej czy szarpanie bylo dokladnie takie samo jak jest tu opisane , i co dokladnie zrobiliscie pozniej z pompa , wymieniliscie cala pompe czy tylko glowiczke . Bo istnieje mozliwosc ze przekalibrowaliscie...
podgrzewanie paliwa do ok 60* , napiecie ok 120v, czujnik położenia iglicy - czujnik mierzący położenie iglicy ale w CR z tego co kojaże to nie wystepuje chyba ze złe tłumaczenie (a może sie myle?) wystepuje w pompach elektronicznych przy jednym z wtrysków , a służy do określania stopnia wyprzedzenia zpłonu
Problem jest taki, iż po jakims czasie pracy plomien z palnnika jest bardzo minimalny (jakis milimetr ledwo pali o ile wogule uda mu sie zapalic palnik. Po zdjeciu zespolu wodnegi i nacisnieciu iglicy recznie, kociol odpala i plomien jest normalny. Membrana wymieniona na nowa, zespul wodny wyglada, na sprawny. Fakt ze iglica ktora on porusza wymaga...
Piec jw w momęcie startu pompa pracuje, ciśnienie ok. 1 bar nie włącza sie gaz. Wymieniłem profilaktycznie przepone bo nie podnosiło iglicy ale to nie pomogło. Dzisiaj po ok. 2 min. pracy pojawił się mały płomień na palniku, iglica idzie więc powoli do góry. Co może być tego przyczyną ? Proszę o jakąś podpowiedź.
Z tych wszystkich usterek pozostał problem z tym iż po nagrzaniu wody na CO do nastawionej temperatury po zmniejszeniu się płomienia piec gasnie i natychmiast się odpala do dalszej pracy bez jakiej kolwiek przerwy. Wogóle nie ma takiego cyklu że w tym momencie pompa sama goni wodę po obiegu tylko natychmiast następuje ponowne zapalenie palnika.....DZIĘKUJĘ...
Witam.jak w temacie,przestal dzialac piec w moim domu.dokladnie 3 tyg temu pokazal sie błąd "Fault" "on" "Pump" "or" "Low" "System" "Pressure" i od tamtej pory nie ma ochoty sie wlaczyc czy to manualnie czy to przez zegar.znalazlem sposob by go wlaczac poprzez zakrecanie i odkrecanie doplywu wody i to na poczatku pomagalo.po jakis 15 min sie właczał.ale...
Witam. Mam problem z silnikiem 1,8 D Mitsubishi Turbo 47PS w ww. ciagniku sadowniczym. A mianowicie zanieczyszczeniu ulegl uklad wtryskowy w wyniku czego doprowadzilo to do zawieszenia iglicy jednego z 4 wtryskow. Zatarcie tej iglicy powodowalo, ze kompresja silnika zapowietrzala pompe paliwowa. Po wymianie koncowki udalo sie odpowietrzyc uklad, ale...
Szanowni, Posiadam kocioł Junkers Novatherm ZW 20 KE. Problemy, które go bolą: - kocioł włączony, brak przepływu (krany z ciepłą wodą zakręcone), c.o. wyłączone (włącznik pokojowy na 0) - kocioł się odpala i grzeje, woda zaczyna się gotować, wszystko huczy i trzeszczy, mi brak nerwów na dalsze obserwacje i wyłączam kocioł; - kocioł włączony, jest przepływ...