Silnik asynchroniczny można wzbudzić z wykorzystaniem magnetyzmu szczątkowego - pracuje wtedy bez układu stabilizującego. Małe silniki (stare bo długo pracowały) rozkręcałem wałek palcami i pojawiało się napięcie. Wystarczy palce zamienić na inny napęd i mamy elektrownię. Jego częstotliwość f = n(ilość drgań) ÷ t = obr x ilość par biegunów ÷ t . 1 Hz...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Cześć, mam w naprawie wyciągarkę zbudowaną na sterowniku Kelly KLS7230S i silniku QS72V3000W. Muszę wymienić sterownik i w programie trzeba ustawić ilość par biegunów. Skąd wziąć te informacje?
W prądnicy i w silniku są pary biegunów na wirniku i w stojanie. Na wirniku są widoczne pary biegunów jako neodymy N i S i są wbudowane (wklejone) powtarzalnie na stałe. W stojanie też są pary biegunów.Można go łączyć w trójkąt lub w gwiazdę i liczba nie ulegnie zmianie. W trójkąt liczy się cewka pojedynczej fazy, ma dwa bieguny (ramki), cewka faza...
Jeszcze muszę zajechać i kupić koło pasowe o średnicy 50cm . Stosunek przekładni 1:9,5. 2850-300 obr/min Koło pasowe 50 cm nie zapewni przełożenia 1 : 9,5 przy mocy 3 kW , a nawet mocy 0,3 kW. 50 cm ÷ 5 cm dużo i długo - nie pociągnie. Jest warunek dla przekładni pasowej jakie moce może przenosić przekładnia przy jednostopniowym przełożeniu - tabela...
Myśląc o moim silniku rozumiem, że dodając kolejne magnesy muszę rozważyć użycie prądu wzbudzeniowego (czy jak tam on się nazywa). Budujesz prądnicę z wirnikiem z magnesów trwałych, więc o jakim prądzie wzbudzenia mówisz? Gdzie chcesz ten prąd podłączyć? Jaka byłaby celowość tego? Tak w woli scisłości, w moich próbach dałem naprzemiennie sześć magnesów...
Tu chyba raczej chodzi o ilość par biegunów MAGNETYCZNYCH (S N) czyli przez ile uzwojeń płynie prąd w danym momencie.
1oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min 2oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08 3 oblicz obroty synchroniczne (prędkość minimalna pola magnetycznego) gdy ilość parbiegów p=2 a częstotliwość f=90Hz Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twoich pytań wynika, że potrzebujesz...
PD1432Ilość biegunów silnika
Wyobraźmy sobie, że mamy silnik BLDC, który ma 4N biegunów magnesów na wirniku i tyle samo biegunów elektromagnesów na stojanie. Chcemy zwiększyć grubość drutu, którym są nawinięte cewki, więc zmieniamy ilość biegunów (i wirnika, i stojana) na 2N - na wirniku składamy po 2 magnesy równolegle, na stojanie - po 2 rdzenie elektromagnesów, i po 2 cewki...
Ale przesunięte magnesy na wirniku to wg mnie błąd, powinny iść prosto, teraz gdy początkowy np jest w cewce to ostatni jest poza i pola dla cewki się znoszą. Dokładnie przesuniecie jest przydatne w silniku indukcyjnym w prądnicy z magnesami stałymi powinny być równolegle do osi wirnika . Dwa ilość biegunów magnetycznych nie odpowiada parom cewek....
Ilość szczotek zależy od ilości biegunów silnika.
Zasada jest bardzo podobna do silniczków w wentylatorach np. w komputerach. Cewki są nieruchome, a ruchomy/e są magnes/y. Ilość biegunów oraz odpowiedni sposób sterowania cewkami pozwala na regulację obrotów. http://obrazki.elektroda.pl/5579339800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2278935300_1...
Witam Ilość zwojów oblicza się w zależności od par biegunów i ilości żłobków itp. , a średnica drutu jest zależna od rodzaju blach z jakich jest zrobiony stojan no i od rozmiarów żłobka (musi się zmieścić uzwojenie), trzeba uwzględnić izolację i nierównomierność ułożenia drutów. W praktyce usuwając stare uzwojenie liczy się ilość w żłobku i mierzy...
Nagrzewa się tylko uzwojenie cewki od zasilania zapłonu?? Policzył bym jeszcze ilość par biegunów magnesów na magnecie i sprawdził czy odpowiada statorowi-stojanowi. A połączenia masy na silniku i instalacji jest ok??
Witam, tu sprawa jest ciekawsza , nie tylko ilość cewek, nie wiadomo ile jest biegunów na wirniku namagnesowane, samo rozebranie nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi, chyba że zabawisz się na rozebranym z papierem i pyłem żelaznym , można też inaczej , policzyć ile wygeneruje impulsów na pełen obrót z danego uzwojenia ...masz pełne pole twórcze :)
I to jest przyczyną grzania się elementów układu. Ten silnik był sterowany dzięki BEMF. Bez halotronów pomimo niskiej RPM. Po prostu ma bardzo dużą ilość par biegunów. Liczba biegunów nie ma tu nic do rzeczy, po prostu mam tam zwykłe diody 1N4007. W silniku reluktancyjnym zdawały egzamin, w tym są za wolne.
Chodzi ci o bieguny utajnione w silnikach indukcyjnych czy o bieguny jawne? Kolega Madrik odniósł cię chyba do biegunów jawnych często spotykanych w maszynach prądu stałego lub silnikach szeregowych uniwersalnych, bo w zwykłych indukcyjnych ilość par biegunów raczej nie wpływa na cenę maszyny (chyba ze mamy silnik z przełączaną liczbą par biegunów)....
Nie zrobisz czegoś takiego jak w Hondzie. Po pierwsze musi to być układ trójfazowy, a żeby uzyskać duży moment obrotowy będą raczej konieczne magnesy neodymowe. Po drugie Honda ma układ autodekompresatora aby ułatwić start. W dodatku jest tam pewne rozwiązanie które początkowo obraca wałem w przeciwnym kierunku, aby zmagazynować energię potrzebną do...
Witam Gdzie znajdują się termostat i czujnik temperatury w silniku kia sportage 2.0, B 16V, 128KM, 4x4, 1995r?. Czy znając WIN KNEJA5535S5402881 można określić silnik oraz odpowiedni do niego termostat i czujnik temperatury (w ogłoszeniach są do tego auta ale mają różną ilość gwintów , biegunów itp)?. Może ktoś może mi pomóc?. Pozdrawiam
1. 3000 obr/min podzielone przez ilość par biegunów i pomniejszone o poślizg. Domyślam się iż chodzi Ci o silnik klatkowy. W liczniku indukcyjnym tak samo jak w silniku asynchronicznym liniowym wzór ten jest bezużyteczny 2. W silniku asynchronicznym klatkowym obroty się nie zmienią
12-to fazowa miała 300 V przy mniej niż 300 obr/min.Gabaryty prostownika (12 faz/8 A)to nic w porównaniu z Kołtunem przyłączy do 48 końcówek prostownika.Sposób zbierania mocy z uzwojenia (przy 12 faz x 24 bieguny x 2 połówki = 576 szczytowań / obrót) to prawie prąd stały z akumulatora o napięciu 300 V. Uzwojenie (do rozszyfrowania) u Komela i w silniku...
Tak, to na 100% silniki bezszczotkowe. Znalazłem taką informację tutaj: http://www.acclivity.ca/electric_bike.ht... Fazy są raczej 3, inna ilość faz "w przyrodzie" raczej nie występuje, na pewno nie w silniku bezszczotkowym. Istnieją tzw. silniki krokowe które mają więcej niż 3 fazy, ale ich używa się do napędu tam, gdzie potrzebna jest jak największa...
Możesz pobawić się ze zrobieniem komutatora, do którego przez szczotki doprowadzisz prąd. Lamelki komutatora (w ilości zależnej od ilości biegunów silnika) trzeba odpowiednio połączyć z pierścieniami, z których kolejnymi szczotkami można odebrać zasilanie silnika. Oczywiście taki twór trzeba odpowiednio umieścić na wale silnika. Żeby regulować prędkość...
Magnesy B mają łożyskowanie na obu końcach osi. Co do rozmagnesowania ferrytowych, to musial byś zmienić biegunowość na całej powierzchni, a magnesy B są za małe aby to uzyskać. Poza tym w tym silniku, one nie mają takiego ustawienia, które mogło by przemagnesować magnesy stojana. W ogóle, jeśli jakiekolwiek przemagnesowanie miało by wystąpić to występowało...
szamanstrong musisz wybrać wariant uzwojenia "A czy D" przy tym silniku myślę że byłby lepszy "D" ale mało na temat jego wiem jeśli się zdecydujesz to musisz zacząć od wirnika w obuch przypadkach dla tradycyjnego uzwojenia na wirniku ma być 3 bieguny N i 3 S skos nie mniejszy jak 13mm szerokość biegunów 24mm im dokładniej rozmieścisz bieguny tym lepsze...
Silnik o takiej mocy musiał by mieć kilka kilogramów magnesów (najlepiej neodymowych) w wirniku. zależy od konstrukcji. To trzeba policzyć. Myślę, że kilkanaście dużych magnesów ferrytowych dałoby radę. Ale to chcę właśnie policzyć. (te kilka kg to chyba przesada) Jakich akumulatorów chcesz użyć? 3x12V55Ah Dużo ważą ale mieści się w WSK i jej szerokiej...
To nie oznacza, by wzór Lorentza był błędny - przeoczyłeś fakt, że siła nie działa, bo tam nie ma pola - co sygnalizowałem 31 Mar 2010 22:05 - w nim jest pole magnetyczne, a nie obecność magnesu . A swoją drogą, silniki się buduje tak, by pole było na całej powierzchni magnesu, i w silniku siła działa na całej powierzchni biegunów magnesu, płaskiego...
Ogólnie dlatego, że w silniku prądu przemiennego powstaje wirujące pole magnetyczne (wynikające np. z przesunięć faz prądów w uzwojeniach). Pole to indukuje prąd w zwartych prętach wirnika przez co wytwarza ona własne pole magnetyczne oddziaływujące z wirującym polem stojana i powstaje moment napędowy powodujący obracanie się wirnika. Ponieważ jednak...
Na szczęście urządzenie,które widnieje na zdjeciu do regulacji obrotów to oryginał od tego silnika. Tyrystory też są od tego kompletu.. Brakowało tylko elektroniki. Wykonałem ją według schematu na którym nie było podanych wartości elementów więc dobrałem je eksperymentalnie opierając się na schematach podobnych urządzeń ale nie o takiej mocy o jaką...
Witam. Założyłem nowy temat dlatego iż w starych wszystko jest ale nie na temat. Silniki klatkowe o dużej mocy można dostać na allegro za cenę od 300 do 1100 zł, przedział mocy to od 1,2kW do 11 kW. Oczywiście są większe. Na Youtube znalazłem filmik który pokazuje działanie takiego silnika po modufikacji na prądnice. Dodano po 43 Zapomniałem dodać,...
Zidentyfikowałeś wszystkie 11 pinów w tym silniku? 3y z grubszymi ścieżkami to zasilanie. Wiesz gdzie jest podpięcie zasilania czujników Halla? Bo wyjścia to już łatwo będzie bo pewnie po kolei są... W tej pracy dyplomowej na stronie 25 http://obrazki.elektroda.pl/6907285400_1... Ten silnik ma też identyczną ilość par biegónów stojana...
Do Wojtek32 Twoje wyliczenia dla grzałki 1000W na 230V są prawidłowe rezystancja grzałki wynosi ≈ 53Ω. Zamieszczam jeszcze raz osiągi prądnicy w klasycznym wykonaniu na bazie silnika od pralki na napięcie znamionowe 24V i obroty 420obr/min Parametry prądnicy Ilość biegunów magnetycznych –12 Magnesy materiał N38H Wymiary magnesów 40...
Napięcie w gniazdku zapalniczki samochodowej jest równe napięciu akumulatora. Zatem w przypadku sprawnego akumulatora nie powinno przekroczyć 14,4 V w przypadku maksymalnie naładowanego akumulatora. Nie wiem jaką tolerancję napięcia zasilania posiadają zakupione przez ciebie żarówki. jakaś informacja powinna być na opakowaniu bądź karcie katalogowej...
To jest silnik dwubiegowy czyli z przełączana ilością biegunów. Patrz ze masz oznaczenie: trójkąt/gwiazda gwiazda.
Tak jak kolega Koderr zauważył parametry silnika ale dokładnie, autotuning i sterowanie wektorowe czyli: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) H40: "3 "– sterowanie wektorowe bezczujnikowe H41 –...
Źle dobrany sterownik do silnika. Niewłaściwa ilość par biegunów magnetycznych.
Silniki ze względu na ich budowę, podzielone są na kilka wielkości mechanicznych, do których to przyporządkowane są pewne wymiary, takie jak wznios osi wału, średnica wału czy właśnie rozstaw otworów do ich mocowania. Tak dla przykładu silnik SZJe 56a, gdzie cyfra 5 oznacza wielkość mechaniczną, a cyfra 6 ilość biegunów. Należało by dodać, że w obrębie...
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
"jack63 napisał: I ilości par biegunów jak w każdej prądnicy synchronicznej napędzanej jakimś silnikiem." Zgoda ale mnie chodziło o to że autor ma wpływ na obroty - ilości par biegunów nie zmieni - i nimi powinien uregulować częstotliwość, na biegu bez obciążenia. M3tYs - jeśli masz DTR silnika to tam powinna być pokazana zasada stabilizacji i regulacji...
Częstotliwość bazowa oznacza częstotliwość sieci czyli 50Hz a częstotliwość maksymalna to ta z tabliczki czyli silnik jest dobrany 60Hz ilość obrotów zależy od ilości biegunów silnika dlatego na wyświetlaczu się to nie zgadza.
Jeżeli chodzi o firmę, to dla silnika 12n8P masz w tabeli tylko jeden schemat nawijania - najprostszy z resztą - faza co ząb, jeden kierunek nawijania i nie jest dla tego silnika optymalny. Inne układy już będą działały inaczej. Poza tym to NIE JEST ILOŚĆ MAGNESÓW tylko ilość biegunów w silniku. Dla silnika 12n8p masz 2x po 4 bieguny pracujące i cztery...
Witam! Na moc silnika składa się wiele czynników, z których 2 mają największe znaczenie, a które można łatwo i tanio pomierzyć. Pierwszy czynnik - to ilość par biegunów. Trzeba silnik otworzyć i policzyć, ile jest cewek na stojanie. To pozwala na obliczenie obrotów nominalnych. Tutaj, na obrazku masz uzwojenie silnika, który ma 6 cewek, po 1 parze na...
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
Czy ten silnik sam tak staje czy go zatrzymujesz? Falownik nie zgłasza błędu? Powinieneś być w stanie podejrzeć co się aktualnie dzieje na wyjściu w tym oprogramowaniu w sensie jaka jest zadana częstotliwość, prąd, napięcie etc. Jeszcze mnie ciekawi to jak masz spięty silnik czy trójkąt czy gwiazda i jakie ten falownik ma napięcie ustawione dla tego...
Obroty zależą od ilości par (biegunów). Tego nie widać na tabliczce znamionowej ani na kostce zaciskowej. Podzielam podawanie zasilania jak krzysiek7 - kiedyś dawno temu: To nie są dwa uzwojenia, to jest jedno uzwojenie przełączalne. W zależności od jego skojarzenia zmienia się ilość biegunów silnika.
jak określić ile polowy jest silnik Chodzi Ci chyba o ilość par biegunów?
zacznij od ilości biegunów silnika nie 4 tylko dwie pary d Tylko, że dwie pary biegunów to akurat 3,99999. romulus73 nie załapałeś, że ic5 wymaga podania ilości biegunów, a nie par biegunów... Z resztą ten parametr jest zupełnie nieistotny i nie ma wpływu na problem autora tematu.
Pozostaje pomiar prędkości obrotowej na poszczególnych biegach lub sprawdzenie ilości biegunów silnika po jego rozebraniu. Przy ilościach biegunów np: 6/8 czyli 930 obr/min i 715 obr/min możesz tej różnicy wizualnie nie zobaczyć.
Co za bzdury piszecie. Silnik 2 biegunowy 1480 obr/min. A od kiedy silniki 2 biegunowe maja 2800 obrotów ? Silniki 2 biegunowe mają 2800 obrotów od chwili kiedy powstały. Kolega myli ilość biegunów z ilością par biegunów.
nawiasem mówiąc zdawało mi się że te uzwojenia będą identyczne skoro pracują "równolegle" w podwójnej gwieździe To nie są dwa uzwojenia, to jest jedno uzwojenie przełączalne. W zależności od jego skojarzenia zmienia się ilość biegunów silnika.
Prędkość obrotowa jest ściśle związana z ilością biegunów silnika i częstotliwością sieci zasilającej. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że przy zastosowaniu zbyt dużej pojemności kondensatora silniki potrafiły nieco zmniejszać obroty. W Twoim przypadku pojemność jest o 50% większa od nominalnej. Ja bym wymienił na właściwy ale to Twój silnik i Twoja...
Czy jest realne przepięcie w jakiś sposób par uzwojeń ?? Jak silnik nie ma nawiniętych więcej par biegunów to nic nie przepniesz. Jedynym wyjściem w takim wypadku jest przezwojenie silnika na większą ilość par biegunów.
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
a co z 50 Hz na 60Hz czy tel silniki różnią się ilością biegunów (cewek)?
Znalazłem jeszcze parametr P109 (max napięcie dla trybu V/F) Zakres wartości : Napięcie pośrednie V/F-500V Wartość fabryczna : (zależy od typu) oraz P213 (ilość biegunów silnika,to wrzeciono chyba ma 2 wg tabliczki) wartość fabryczna = 4 zmienić na 2 ? Ok 12 będę przy falowniku i sprawdzę ten parametr . Czyli co mogę bezpiecznie podłączyć wrzeciono...
Niskie obroty sugerują, że ma większą ilość biegunów, a więc obudowa w stosunku do mocy musi być dużo większa. Przykładowo mój silnik ma 8 par biegunów i przy wadze 26kg ma tylko 800W mocy. Po zdjęciu mogę Ci powiedzieć, że moc tego silnika leży w okolicach 100W-300W, na pewno nie więcej.
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Kolega sp5wcx nasuną mi jeszcze prostsze rozwiązanie, zamiast prądniczki nawale (co moze byc klopotliwe) zaistalowac czujnik przjscia przez ZERO (umowne zero okreslmy je 0stopni), z ktorego mamy sygnał co obrót. Drugim sygnałem byłby sygnał przejscia przez zero jedego z napięc, i różnica pomiędzy tymi syganlami byłaby kątem o jaki chodzi. Byloby to...
Przecież cyfra 4 w typie silnika to ilość biegunów, więc na pewno 1400 obr/min. Mam sporo danych silników ale będę mógł sprawdzić dopiero po niedzieli, jeśli nikt inny nie poda wcześniej.
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu.
Dziękuję bardzo za pomoc. Faktycznie to jest układ Dahlandera. Jeden kierunek, dwie prędkości przez zmianę ilości par biegunów. Silnik podłączyłem i wszystko działa. Pozdrawiam
Zregenerowałem sobie to koło magnesami neodymowymi i już leci piąty sezon jak to działa. Nie pamiętam jakich dokładnie użyłem magnesów ale były kwadratowe i wiem że oryginalne magnesy mają 3 bieguny. Zamiast jednego z trzema biegunami wklejałem 3 kolejne neodymowe. Zachowując ilość biegunów na obwodzie. Silnik śmiga i ładuje na bieżąco akumulator. Koła...
Czy zasada 2/3 na magnesy na wirniku musi być ? W niektórych tematach przewinęło się coś takiego. Czy można kleić bieguny obok siebie na całym wirniku? Oczywiście z zachowaniem odpowiedniej ilości par biegunów Mam stoczony wirnik 11.8 cm
Mam 24 żłobki czyli 12 cewek. Niekoniecznie. Wyślij zdjęcia uzwojenia tak jak prosiłem. Masz może zdjęcie tabliczki znamionowej? Ilość biegunów zależy od prędkości obrotowej silnika (odwrotnie)
Prędkość zależy do ilości biegunów silnika i poślizgu znamionowego. Najprościej: w[obr/min]= 60* f [Hz]/ p , gdzie p liczba par biegunów Przy uwzględnieniu poślizgu: w[obr/min]= 60* f [Hz]/ p*(100- s)/100%, przy czym s podany w procentach prędkości albo czestotliwości nominalnej. Liczbe biegunów i poślizg powinienieś mieć na tabliczce znamionowej silnika....
Ale czy od ilości zwojów zależy prędkość silnika? Prędkość chyba zależny od ilości cewek (biegunów) ale nie jestem pewien.
Kolega wiertacz chyba mało widział :) co prawda par biegunów nie podaje się ale samą ilość biegunów już tak, grupa cantoni np , i wiele wiele innych producentów podaje ilość biegunów w silnikach elektrycznych , jest to zazwyczaj podane w typie silnika na końcu. Z obrotów i częstotliwości też można wyliczyć. ps co do tematu to z tej tabliczki nie uda...
Witam. Obroty nie ulegają zmianie. Prędkość obrotowa związana jest z konstrukcją silnika (ilość par biegunów). Pzdr.
Myślałem o podłączeniu każdej cewki w szeregu ale nie wiem czy to zadziała To niestety nie takie proste. Przede wszystkim trzeba znać kształt pola magnetycznego w wirniku (jak są magnesy ustawione), z dokładnie to poznać ilość par biegunów. Wtedy nawinąć uzwojenie testowe o odpowiednim kształcie, wykonać odpowiednie pomiary i na koniec obliczyć finalne...
Ilość baterii będzie zależna od mocy silnika, aczkolwiek w szczoteczce do zębów raczej dużej mocy nie potrzeba, więc dwa ogniwa AA powinny wystarczyć. A co do schematu biegun dodatni z koszyczka na baterie trzeba przylutować do włącznika, z włącznika do "plusa" silnika, a biegun ujemny silnika bezpośrednio do "minusa" z koszyczka na baterie. W razie...
Zacznijmy od tego co wiesz. Czyli masz puste żłobki i co dalej. Trzeba spisać jakie było stare uzwojenie, ilość biegunów- to widać na tabliczce w oznaczeniu. Nie zaszkodzi zrobienie zdjęć- dużo więcej jak jedno bo może się to przydać. Jaki typ uzwojenia- 1 warstwowe, 2 warstwowe... Każde uzwojenie różni się długością cewek.
Silnik jest wyzwojony. Ta wiedza mi potrzebna, żeby wiedzieć, czy istnieje możliwość przezwojenia go na inną ilość biegunów, a to chyba ma znaczenie, ile prętów ma wirnik. Nie każdy silnik można przezwoić na dowolne obroty. Podobno właśnie to zależy od dopasowania ilości klatek wirnika do ilości żłobków stojana.
P to litera oznaczająca moc P>2 kW Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Miałem na mysli ilośc par biegunów, determinującą prędkość obrotową silnika.
Silnik jest niestety uzależniony od częstotliwości napięcia zasilającego, czyli jedyny sposób zmiany obrotów (oprócz przełączenia ilości par biegunów) to falownik. Zewnętrzny wirnik był często stosowany właśnie do magnetofonów, gdyż moment bezwładności bardzo rośnie, jeżeli masa wirujaca jest rozłożona daleko od osi obrotu. Innego sposobu stabilizacji...
Aby zastosować silnik pierscieniowy to i tak przeba przezwoić wirnik na napięcie stałe . A Maksymalne obroty silników a synchronicznych to są 3000, 1500, 750, 375 minus poślig. Uzaleznione jest to od ilości par biegunów. W silnikach Pierścieniowych jeszcze od oporu przyłożonego do pierścieni. Tak na marginesie,ja i tak nie będę tego przewijać,zdam...
.....Przezwajamy z 400V na 135V ......... Zastanawiałem się jeszcze z panami z zakładu przezwajania silników nad uzwojeniem specjalnym (przełączalna ilość par biegunów z 2p=2 na 2p=4 , poskok y=10) , co wy na to , czy ta uniwersalność nie pogorszy parametrów silnika ? .....] Po co te komplikacje? Miałeś dobry silnik do którego wystarczyło zaadoptować...
Szybkość wirowania ( rotora ) w tym przypadku zależy jedynie od ilości biegunów silnika i pulsacji prądu zasilania . Na to masz mały wpływ i raczej tego nie przeskoczysz . Natomiast realna jest zmiana ( na przeciwną ) kierunku wirowania . Trzeba rozpiąć połączenia stojana i zamienić miejscami końcówki uzwojenia wzbudzenia ( pomocniczego ) . Mogą być...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Witam, zaczynam się interesować dronami i chcę stworzyć swój pierwszy projekt. Dlatego też, czytając o silnikach nie rozumiem jednej rzeczy: "Jeśli chcemy, aby silnik miał niższy Kv przy tym samym momencie obrotowym, trzeba użyć silnika o większej ilości biegunów magnetycznych". Dlaczego tak jest? Czytając dalej dowiedziałam się też, że silniki o niższym...
Ustawiłem to tak i jest ok. PD0000Blokada edycji parametrów (ustawiam na końcu 1) PD0012Sterowanie port komunikacyjny dla RS-485 PD0022Sterowanie port komunikacyjny dla RS-485 PD00450HzZnamionowa częstotliwość silnika PD008380VNapięcie maksymalne dla V/F PD01110HzMinimalna dostępna częstotliwość (obroty min. mam takie 427 sprwdzone mirnikiem i takie...
Dzięki za odzew i pocieszjącą informację. Więcej fotek jutro. Gdybyś zechciał wyjaśnic jak dedukujesz o ilości biegunów.
Dlaczego miało by nie działać? Bo wirnik trzy bieguny wydatne (nieparzysta ilość)
Pomysł z silnikiem krokowym będzie trudny do zrealizowania. Ilość kroków silnika przypadajcych na jeden obrót jest ściśle związana z budową silnika. Jeżeli byś chciał robić koła o różnej ilości zębów, to do każdego rodzaju koła musiał byś mieć osobny silnik, lub jeden z jak najwiekszą liczbą kroków i sterowany elektronicznie. Wtedy przed zmianą ilości...
Prędkość jest powiązana z ilością par biegunów w silniku. 60*f/p Czyli dajmy na to 60*50/2=3000/2=1500 obr/min p-liczba par biegunów:) f-częstotliwość Czyli jak widać im więcej biegunów tym mniejsza prędkość obrotowa.
Możliwe że ma trzy biegi, nie sprawdzałem :) Dla mnie jest idealny bo wystarczy go przymocować pionowo do masztu z łożyskiem. Tylko będę musiał w nim zamontować magnesy skoro to silnik indukcyjny. Myślałem że jego wolne obroty wynikają z dużej ilości biegunów, czyżby w silnikach jednofazowych prędkość dało się kontrolować w inny sposób?
Bardzo Ci dziękuję za wszelkie sugestie. Oczywiście, że sprawdziłem kierunek wirowania silnika, był zgodny z zaznaczoną strzałką na obudowie. Jeśli chodzi o poprawne założenie wirnika, to ze względu na jego kubełkową konstrukcję, pomyłka jest niemożliwa. Myślę, że coś pokombinowali z konstrukcją wentylatora, albo z ilością par biegunów w silniku asynchronicznym...
https://obrazki.elektroda.pl/1729136800_... Zrobiłem sobie taki szkic korzystając z Twojego opisu. Silniki z sześcioma uzwojeniami, jakie do tej pory widziałem, to były silniki dwubiegowe, gdzie były osobne uzwojenia dla każdej prędkości. No i pierścieniowe, gdzie wyprowadzone są uzwojenia wirnika. Z czymś takim nie miałem wcześniej...
miał dwie pary biegunów. A na jakie , ile par biegunów go przezwajałeś: I bieg i II bieg bo to jest ważne dla etatowego wirnika. Ilość klatek na wirniku nie daje dużego manewru by dowolnie zmieniać obrotów ilością biegunów w samym stojanie.
Zdobyłem silnik 48 żłobków ,uzojenie orginalne 8 par biegunów 16 magnesów.wyniki przedstawie niebawem.
Prędkość obrotowa maszyn elektrycznych zależy od ilości par biegunów. Prędkość synchroniczna maszyny z jedną parą biegunów=3000 obr/min z 2 1500 z 3 parami 1000 z 4 parami biegunów 750 itd. Zależnie jaką chcesz prędkość maszyna musi mieć odpowiednią ilość par biegunów. Jeżeli chcesz 3 fazy no to uzwojenia x3. Myślę że da się przewinąć jakiś standardowy...
Witam! Poniżej parametry do ustawienia, jeśli brak tabliczki znamionowej silnika to należy wykonać pomiary i obliczenia. H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa)
podaj przykład dwóch silników asynchronicznych które przy różnej ilości par biegunów mają tę samą prędkość.
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
Jest możliwość ale po przezwojeniu. Przy tej ilości biegunów to 725 obr/min.
Witam. dlaczego silniki jakie mam do dyspozycji mają prędkości obrotowe to 3570 obr/min ; 1690 obr/min zasilane obydwa z 440V i 60Hz. To są silniki asynchroniczne tak jak już koledzy wcześniej pisali. Obroty silnika synchronicznego są zawsze takie jak wynika to ze wzoru n=60*f/p ani mniej ani więcej. Tylko i wyłącznie zależą od częstotliwości i ilości...
Ilość par biegunów domyślnie w falowniku ustawiona jest na 4. (strona 18, parametr H31) http://www.qnisz.pl/pdf/falowniki/LG/Fal... zatem poprzednie parametry są ok tylko zmienić ilość biegunów na 2? Silnik w trójkąt podłączony. Jasne że mogę, jutro postaram się to wykonać.
ilość biegunów ilość biegunów magnetycznych zmiana biegunów silniku
philips 42pfl pilot mostek prostowniczy fazowy angielski rozszerzony
czujnik zbliżeniowy czujnik zbliżeniowy
Problemy z otwieraniem drzwi samochodu: przyczyny i rozwiązania John Deere 5720 – czujnik prędkości obrotowej silnika, BCU i kontrolka ładowania akumulatora