Nie. W korku są dwa zawory na odpowiednie ciśnienie. Więc jak coś się będzie źle dziać, to ten system bezpieczeństwa zadziała. Najwyżej trochę poplamisz pod autem. ale będziesz widział resztki płynu na zbiorniczku. Jak się bardzo boisz, to na zimnym silniku strzykawka lub wężyk i odessij ile tam potrzebujesz. Ale nic złego się nie stanie, jak masz odrobinę...
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Płynu powinno wejść 5,6l.Spuść z układu 1.5l płynu i w to miejsce dolej koncentratu.
Chciałbym w ten sposób zmniejszyć ilość płynu chłodniczego, dodam ze mam 2x1,5m przewodu Zauważyłem również ze po założeniu webasto na przewodach 19mm silnik długo się nagrzewa gdy go nie włączam I chyba zmienię na 16mm oraz podłącze równolegle
Awaria termostatu zazwyczaj powoduje niedogrzanie silnika (nie osiąga temperatury roboczej albo robi to bardzo długo). Ilość płynu chłodniczego utrzymuje się na stałym poziomie?
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Zanim zaczniesz wymieniać kolejne elementy warto zacząć od najprostszych czynności obsługowych. Jak długo masz w układzie płyn chłodniczy? Kiedy był on ostatnio wymieniany? (Płyn chłodniczy ma określoną trwałość!). Czy poziom (ilość) płynu chłodniczego w układzie jest na pewno prawidłowa? Czy zdarzają się ubytki? Czy w układzie chłodzenia były stosowane...
Zawsze zostanie jakaś ilość płynu w nagrzewnicy wnętrza pojazdu, z bloku silnika też czasem nie da się spuścić płynu do zera
Na stronie poważnego producenta oleju będzie wyszukiwarka według marki i modelu samochodu i tam będzie podana ilość oleju silnikowego, bo pewnie o taki Ci chodzi? Do wyboru masz jeszcze olej napędowy, olej do skrzyni biegów, olej do mostu napędowego i ew. do układu wspomagania zwany też "płynem" jakby każdy inny olej nie był płynem. A i ilość płynu...
Witam wszystkich forumowiczów. Auto to Passat B5 1.9TDI 110KM silnik AFM 1999. Przebieg 438000. Znalazłem sporą ilość płynu chłodniczego tuż pod filtrem oleju. Chodzi dokładnie o wyciek płynu chłodniczego z silnika z prawej strony. Wyciek był przy zakupie auta ale sporadyczny lecz teraz już się pogłębił. Wysyłam zdjęcie bo zastanawiam się czy leci to...
Termostat do sprawdzenia no i kabelki do czujnika (ilość płynu chłodniczego sprawdzona?).
sprawdz ilość płynu chłodniczego z przodu przy głowicy odpowietrznik - odpowietrzyć !
Witam, Kupiłem używaną chłodziarko-zamrażarkę Polar CZN 286. Jednakże po uruchomieniu jej w mieszkaniu chłodziarka nie chłodzi w ogóle, a zamrażarka tylko 2 pierwsze górne szuflady. Czy jest to spowodowane małą ilością płynu chłodniczego (czas po jakim sprawdziłem temp to ok 1h)?
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
A ilość płynu chłodniczego jest w odpowiedniej ilości? Dodano po 3 Tak, świecą. A miałoby to jakiś związek? A jaki związek ma kontrolka hamulca w VW do przepalonych żarówek pozycyjnych z tyłu? Kontrolki świecą ale nie kiedy interpretacja co producent danego auta miał na myśli jest trudna.
Biały dym z rury po nagrzaniu silnika, to nie jest coś normalnego. Na razie do komór spalania dostaje się nieznaczna ilość płynu chłodniczego, ale problem będzie się pogłębiał. Zrób test na obecność CO2 a najlepiej jedź do dobrego mechanika od diesli, bo coś czuję, że sam z tym nic nie dasz rady zrobić. Pozdrawiam.
Najlepiej dedykowaną do marki i modelu , To wiąże się z pojemnością ( ilością płynu chłodniczego ) , Zaczepami pod wiatrak ( wiatraki ) mocowaniem do karoserii . Wejście wyjście płynu . Miejsce wkręcenia czujnika temp / ew włącznika termicznego wiatraków . A wielkość , wymiary . Jest wiele szczegółów które później trzeba przerobić dopasować i dla tego...
Coś nie tak z jakością mocznika w zbiorniku, zanieczyszczony choćby niewielką ilością oleju, paliwa, płynu chłodniczego lub co najgorsze rozrabiany z nawozów azotowych stosowanych w rolnictwie.
Na to wygląda, wentylatorami prawdopodobnie steruje ECU więc jak na silniku temperatura wzrosła to się wentylatory załączyły, a ogrzewanie w kabinie jest, jeśli tak to termostat, jeśli nie to coś się dzieje z pompą wody, domniemam iż ilość płynu chłodniczego sprawdzałeś i układ jest odpowietrzony. Ile czasu zajmuje nagrzanie do maksymalnej temp silnika?
Sprawdź termostat. Wykręć i wrzuć do szklanki z wrzątkiem. Zobaczysz czy działa czy nie. Przyczyną może być też zapowietrzony układ, zbyt mała ilość płynu chłodniczego (chyba że wodę lejesz), syf w układzie, pompa (tutaj byś miał wyciek). Nie lej przypadkiem zimnej wody jak ci się zagotuje, poczekaj aż ostygnie i dopiero.
jak temperatura za wysoka to moze wypadałoby sprawdzić ilość płynu chłodniczego, sprawdzić tez czy załącza się wentylator. Może być uszkodzony bezpiecznik. Jeśli nie działa też wentylator w kabinie, sprawdzić należy czy dochodzi prąd do modułu na podszybiu, a jeśli dochodzi to najprawdopodobniej uszkodzony sam moduł, po wymianie T. ster. powinien ruszyć.
Kiedyś jeden serwisant nauczył mnie fajnej zasady, stosuje ją już od paru lat i zawsze się sprawdza. Za nim naciągnę wąż na króciec, to króciec posmaruję ( zewnętrzną stronę na którą nasuwany jest wąż) zwykłym smarem takim do łożysk może być. On po pierwsze uszczelnia, po drugie łatwiej się wąż nasuwa i w razie demontażu zsuwa. Polecam, zawsze tak robię...
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Koparka volvo.problem z silnikiem D5D EBE2 ubywa płyn chłodniczy,a teraz zaczął pokazywać się w małych ilościach olej w chlodnicy.
Wszystko opisane jest w instrukcji obsługi auta. Temat ociera się o Kosz.
Cześć. Muszę wymienić rozrząd w Ranault Megane II X84 rocznik 2003 przebieg 121000 km. Mechanik w ASO przygotował 1 kosztorys: https://obrazki.elektroda.pl/2847087600_... a po rozmowie drugi (poniżej), który różni się od powyższego: 1. inną ceną i nr katalogowym kompletu rozrządu (może to zamiennik, a nie oryginał ???) 2. doszła pompą...
Witam. Od kilku tygodni w moim samochodzie w dużych ilościach ubywa płyn chłodniczy i silnik osiąga wysoką temperaturę. Gdy płynu jest w normalnej ilości wyrzuca go. Co może być tego przyczyną? Samochód to Opel Omega 1995r silnik 2.5 V6.
Witam Odkopię trochę temat. Mam E46 320D i temat "nierównych obrotów jest mi znany". Nie słyszałem, żeby ten silnik był dogrzewany świecami żarowymi (poza oczywiście odpaleniem auta) bo jest do tego specjalna elektryczna "grzałka" która podgrzewa płyn chłodniczy - a tym samym silnik. Jeżeli auto nie posiada webasto to w jego miejscu pod maską w lewym...
Witam,auto audi a4 b7 1.9 ostatnio zauważyłem że pod dywanikiem kierowcy mam mokrą podłogę od płynu chłodniczego dowiedziałem się że jest to nagrzewnica do wymiany.Lecz moje pytanie jest gdy byłaby to nagrzewnica to spod samochodu gdy auto postoi trochę też kapałby w nie dużych ilościach płyn?
Ja miałem podobny problem i mechanicy z serwisu Fiata - Kartel w Krasiejowie (koło Ozimka woj Opolskie) rozwiązali go za drugim podejściem. Może w Twoim przypadku uda się im za pierwszym ;-)? Wydaje mi się, że wtedy przyczyną była uszczelka pod głowicą. Na postoju, kiedy silnik był wystygnięty, niewielka ilość płynu chłodniczego dostawała się do komory...
Aktualiacja: z tego co widać do wymiany 2 węże z trójnikami idące parownik-nagrzewnica-termostat. Widać na króćcu że poci się płyn chłodniczy. Do zakupienia odpowiednia ilość węża i 2 trójniki oraz objemy stalowe. Myślę że samemu to mogę ogarnąć po wcześniejszym spuszczeniu płynu chłodniczego. https://obrazki.elektroda.pl/1258246600_...
-Ale czy przez te uszczelniacze może ubywać płyn chłodniczy? Nie. -Czy mogę nalać wody na próbę i sprawdzić czy nie przecieka gdzieś na rurkach? Nie zalecane, ale można (na próbę). A tak na marginesie, to w jakich ilościach masz te ubytki?
Możliwe jest że zgęstniał aż tak bardzo? A przed postawieniem samochodu ilość oleju była prawidłowa? Wlej oleju lekko ponad MIN i patrz.
Spuszczasz stary płyn. Zalewasz nowy płyn do chłodnicy. I albo zalewasz płyn na odpalonym silniku, dolewasz pod korek i nie zakręcasz tego korka do zagrzania silnika (po zagrzaniu zakręcasz korek, gasisz silnik, idziesz na browara) - albo zalewasz nowy płyn pod korek, zakręcasz ten korek, odpalasz silnik, zagrzewasz go do roboczej temperatury pracy,...
Wimiana głowicy na inną rozwiązała wszystkie problemy. Było jakieś mikropęknięcie w głowicy i zasysało płyn chłodniczy do cylindrów. Ubytek płynu 1l/ 10tyś. km. Ta ilość wystarczała żeby zaburzać proces spalania w cylindrze i część niedopalonego paliwa dostawała się do kolektora wydechowego i tam się dopalała. Stąd były te " fuknięcia " w wydech.
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Mam jeszcze jedno pytanko,w aucie strasznie parują szyby filtr jest mokry ubywa płynu chłodniczego w dość pokaźnych ilościach ... Jak sprawdzić szczelność nagrzewnicy bez jej demontażu ? Bo w tym aucie trzeba cały kokpit rozebrać :/
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Witam, posiadam Forda Fusiona 1,6 tdci 90 KM z 2008 r. i mam taki problem, nie wyłącza się wentylator chłodnicy jak zgaszę silnik chodzi na pełnych obrotach i muszę odpiąć akumulator żeby go wyłączyć. A jak później podepnę akumulator to włącza się wentylator. Auto normalnie jeździ, wskaźnik temperatury w samochodzie działa prawidłowo według wskazań...
Problem został częściowo rozwiązany. Na przewodzie od gateway do czujnika ilości płynu chłodniczego brak jest masy. Po zrobieniu mostka wszystko działa. Nie wiem tylko dlaczego gateway nie podaje masy.nierówna walka będzie trwać nadal.
Tak racja, lecz zauważyłem jedną przypadłość samochód od początku kiedy go kupiłem raz na jakiś czas rzucał błędem zbyt małej ilości płynu chłodniczego, po sprawdzeniu jaki bezpiecznik za co odpowiada w bsi zauważyłem, że 1 bezpiecznik odpowiada za czujnik poziomu wody , esp/asr, skręt xenonu oraz pompę wspomagania czyli praktycznie wszystko z czym...
Dafik odpala i jeździ. Na desce tylko komunikat o niskiej ilości płynu chłodniczego. Błędy zarejestrowane przy starym G126 (zamieniałem również z przekaźnikiem kierunkowskazów-to samo);wstawiłem dodatkowo nowy 899951000(MAN)-ale nie odpalił (niby ten sam przekaźnik).
Zrób jeszcze test układu chłodzenia na obecność CO2. Jak wynik będzie pozytywny to innego wyjścia nie ma jak rwanie.... Płyn ubywa w dużych ilościach Ile? Np na 100km, 1000km, dzień, tydzień? Pozdrawiam.
Auto jest znajomego, jeśli zdecyduje się na zdjęcie głowicy i szukanie problemu na pewno to opiszę. Dodam że kolega dolewa spore ilości płynu chłodniczego który nie znajduje się w oleju, oraz samego oleju a po odpaleniu czuc w spalinach przepracowany olej
Witam a wiec tak, posiadam fiata ulysse 1999r 2.0 benzynka z LPG. Wywala mi w ogromnych ilościach płyn chłodniczy. Czasami po przejechaniu 50km muszę dolać 2l. Wycieków brak, przez korek nie wywala, w Fiacie jest taki wężyk przy korku, do odpowietrzania zamontowałem na nim butelkę aby sprawdzić czy coś się wyleje ale była sucha a płynu ubyło. Olej jest...
A czy może warto kupić na allegro interfejs diagnostyczny Potrafisz go obsłużyć? Czytasz instrukcję obsługi auta? Sprawdzałeś poziom/ilość płynu chłodzącego?
Mam problem z Renault Magnum Dxi 460 - wyrzuca płyn chłodząc. Byłem w serwisie, w którym sprawdzono sprężarkę oraz pompowtryskiwacze. Termostat działa ok, zrobiona analiza spalin - ok. Podczas włączania retarder - wówczas wyrzuca płyn zbiornikiem wyrównawczym. Gdy wyłącze silnik zbiornikiem wyrównawczym wydobywa się duża ilość powietrza. Proszę o pomoc....
Kiedyś szukałem ubytku płynu w swoim samochodzie, tam tez uciekał nie wiadomo gdzie. okazało sie, że jedna rurek na której był nasadzony wąż był pordzewiała. Po rozgrzaniu samochodu i wzroście ciśnienia płyn uciekał na styku wąż - rura. Gorący płyn zaraz parował i znikał. Albo mechanik, poruszył jakiś wąż, wylał przez chwile dużą ilość płynu i nie chce...
Do naczynka zbiorczego wstaw tester na obecność dwutlenku węgla w układzie chłodniczym.Powinno wykazać obecność CO2, według mnie zaczyna padać uszczelka pod głowicą, warto to sprawdzić. Zobacz czy pod dywanikami z przodu nie jest wilgotno, jeżeli jest to nagrzewnica rozszczelniła się i trzeba wymienić. Taka ilość płynu musi gdzieś zmykać, nie ma mowy...
Może być wina uszczelki pod głowicą i płyn niewielką ilością dostaje się na tłok i jest wyrzucany przez wydech.Po zdjęciu głowicy będzie widać.
wycieków kolego nie ma po prostu poziom się obniżał powoli powoli, aż zszedł poniżej min, po prostu ciepło, upały i niewielka jego ilość wyparowała, dzięki za info, że można kupić rozrobiony
Mam problem po włączeniu zapłonu ok 10 sek. zapala się kontrolka temp. płynu chłodniczego oraz sygnał dźwiękowy (trzy piknięcia),po sygnale kontrolka cały czas miga.Sprawdziłem temp. silnika jest ok. ilość płynu w układzie w porządku, auto sprawdzane KTS brak błędów.Proszę o pomoc ! co jeszcze mogło by być przyczyną że ta kontrolka miga?
Mechanik powiedział że cokolwiek on nie zrobi uszczelni poszczególną część to będzie lecieć z następnej... A olej kapnął na środku. Większy problem jest z płynem chłodniczym. I jaki mniej więcej koszt naprawy (płyn chłodniczy wykapał się w większej ilości). Płyn chłodniczy kapie z prawej strony (miejsce pasażera)
Zależy to od ilości płynu chłodniczego który zalega w układzie wydechowym ale po 30km powinno się zmniejszyć dymienie.Jeżeli uszczelkę zmieniałeś z powodu przedmuchu to głowica powinna być planowana może być wyprężona.
Myślałem, że nagle ginie duża ilość. Na Twoim miejscu nie szukałbym dziury w całym. To może być jakaś niezauważalna nieszczelność układu lub samego korka, może uciekać przez odpowietrznik. Ciężko coś takiego zlokalizować. Ogólnie benzyna czy diesel, nagrzewnica oddaje ciepło z płynu chłodniczego. Dlatego temperatura może spaść przy grzaniu wnętrza auta...
Heh, teraz to juz tez wiem ze moze coś takiego sie przytrafić. Ostrzegam wszystkich użytkowników IVECO z silniekiem 3.0 HPI (moze tez z innymi) uważajcie na czujnik ilości płynu chłodniczego, przeciekający moze doprowadzić do uszkodzenia sterownika silnika. Co wiąże sie z dość poważnymi wydatkami.
Sorry, Tak mówię o uszczelce pod pokrywą zaworów, właśnie tam zauważyłem wycieki. Nie zaobserwowałem zmniejszenia się ilości płynu chłodniczego i oleju. Zaczołem tankować na Bp i już tak nie kopci i rzadziej traci moc ale jeśli się to dzieje to zapala się pomarańczowa kontrolka z takim piorunem, czy wymiana tej uszczelki pod pokrywą zaworów załatwi...
Podczas jazdy prędkością do 100km jest ok ale powyżej wygania cały płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego,samochód nawet na postoju się nie grzeje dopiero przy większej prędkości ...wygoni płyn i zaczyna się grzać . Trochę to masło maślane... Więcej szczegółów poprosimy. Co sprawdziłeś i zrobiłeś do tej pory? 1. Czy wolnych obrotach samochód osiąga...
Witam. Stałem się posiadaczem zegarów z Audi A4 B7. Chciałbym je podłączyć do komputera przez Arduino Uno oraz aplikację SimHub. Plus podpiąłem pod pin 2i3 a minus pod 19i18 na zielonej kostce. Czy może ktoś wie pod jaki piny podpiąć prędkościomierz,obrotomierz.temperature płynu chłodniczego oraz ilość pozostałego paliwa.
Sprawdź dłonią ciepłotę nagrzewnicy i jej króćców ( na wejściu i wyjściu), jeśli będą zaledwie letnie, to szukaj usterki np. termostatu lub awarii pompki wodnej (urwany wirnik), zbyt małej ilości płynu chłodniczego lub zapowietrzenia układu. Sprawdź w jakim stanie masz filtr kabinowy, może jest "zabity" i wówczas nie będziesz miał efektu grzania, nawet...
Mam następujący problem, gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka, a gdy płyn podejdzie pod korek, to zaczyna wyciekać i dzieje się to, jak mam ustawiony w samochodzie zimny nawiew. Zastanawia mnie ta dziurka z boku zbiorniczka wyrównawczego,...
Ja leje kranowke. Nie wiem jak u Was, ale ta moja jest strasznie twarda, ze sporą ilością żelaza. I mimo, że auto to nie prom kosmiczny, raczej nalałbym wody demineralizowanej. Tym bardziej, że to nie jest kosmiczny wydatek. Awaryjnie można pogotować wodę przez 10 minut, co pozwoli pozbyć się choć części składników mineralnych - to chyba lepszy pomysł...
Nie odłączyłeś przypadkiem przewodu od czujnika w zbiorniczku wyrównawczym? Ogólnie to sprawdź: - ilość płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - podłączenie czujnika - czujnik - wiązkę
Witam, tak właśnie też myślałem żeby sprawdzić chłodnicę oleju i właśnie zabieram się za nią a i zastanawia mnie jeszcze jak gdy by woda w intercolerze pokazała się niewielka ilość w kolektorze właśnie przy rozkręcaniu, choć niektórzy mechanicy mówią że to normalne zjawisko o tej porze roku.
Problem z masłem rozwiązany cały przewód od odmy był czysty oprócz kolanka czego nie było widać na pierwszy rzut oka dopiero po wyjęciu to zobaczyłem. Płyn dalej ubywa w małych ilościach a wycieku nie widać.
Pompę należy dokręcać stopniowo i każdą śrubę po kolei dookoła bo inaczej może się uszczelka ( ta gumowa) wysunąć Jeśli do uszczelki dodałeś sporą ilość sylikonu to na pewno uszczelka się wysunie i z tond wyciek którego wcześniej nie było.
A jaki przebieg? Jeżeli jest biała maź to wysokie prawdopodobieństwo, że bierze płyn chłodniczy przez uszczelkę pod głowicą. Optymalna ilość oleju to mniej więcej na wysokości 3/4 bagnetu (mam na myśli odcinek między znacznikami :-) ) Troszkę gęsty ten olej i półsyntetyk... :-(
3 tys. to chyba nie tak dawno od remontu silnika. Jeśli robota była wykonana prze mechanika, to obowiązuje chyba jakaś gwarancja. Pojedź, zapytaj, niech sprawdzi co i jak. A skoro opd autem nie ma plamy (chyba że jest), to płyn albo jest wyrzucany w czasie jazdy, ale wtedy zostałby choć niewielki ślad na ziemi po zatrzymaniu. gdyby płyn lał ci się do...
Kłęby białego dymu w spalinach świadczą o obecności znacznych ilości pary wodnej. Może ona podchodzić z układu wydechowego (szczeliny, kałuża, czy deszcz) albo z układu chłodzenia silnika. Jeżeli jesteś pewny, że układ wydechowy jest sprawny (przejrzeć na kanale), to warto dokładnie skontrolować poziom płynu chłodniczego (regularnie mierz poziom w zbiorniku...
Witam, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Sorento II, 2.2 crdi. Co prawda niewielka ilość, ale ubywa i czuć dziwny zapach z wydechu. Tester na zawartość CO2 nie zmienił koloru. Czy jest, teoretycznie, techniczna możliwość, aby płyn przedostawał się do cylindrów, a tester nic nie wykazał? Poziom oleju w normie, płyn jest czysty, korek też....
A jaka ilość energii musi zostać użyta aby taka temperaturę osiągnąć - raczej dąży się do tego aby temperatury medium były jak najniższe a jednocześnie odebrać jak najwięcej ciepła z układu..
zauważyłem bąbelki powietrza. więc znowu pojawia się ten problem. ilość płynu w zbiorniku ciągle skacze. sprawdziłem czy są jakieś wycieki - nie ma.
Witam, dziś zrobiono test na zawartość CO2 w środku chłodniczym. No i niestety nieszczelność silnika uszczelka pod głowicę lub głowica :cry: Chciałem zamówić dzisiaj nową uszczelkę ,ale padło pytanie u ilość otworów, ponieważ są 3 wersje. I tu pytanie jak można z zewnętrznych oględzin silnika określić rodzaj uszczelki ?
Witam Wszystkie dywaniki itp. sprawdzałam już wcześniej, żeby wykluczyć inne rzeczy, zanim znowu oddam auto do warsztatu. Teraz stało kilka dni u mechanika. Były ślady płynu chłodniczego w oleju (nie nazwałabym tego mlekiem, ale na zimnym silniku było widać ewidentnie inną barwę). Jeszcze ten uciekający w dużych ilościach płyn chłodniczy. Dodatkowo...
Reduktor jest niedogrzany przez co po zwiększeniu obrotów wydawana jest większa ilość gazu i powoli zamarza. Obieg płynu chłodniczego nie jest w stanie z początku zapewnić mu odpowiedniej temperatury. Jeśli chcesz temu zapobiec sprawdź czy masz dobrze odpowietrzony reduktor i czy masz reduktor połączony równolegle. U mnie jest tak samo jak nie przejade...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Witam, mam Hyundai i40 2012 silnik 1.7. Przebieg to 240 tysięcy km, po wymianie chłodnicy zauważyłem, że krótko po tym zaczęło się piszczenie w turbo, nie gwizdanie, nie tarcie, tylko piszczenie. Gdy odłączę wężyk od ciśnienia oleju, już nie piszczy. Co zrobiłem do tej pory: - Wymiana oleju. - Kupiłem używane turbo, problem ten sam. - Wymieniłem termostat,...
Mogą być różne objawy. 1. Zwieksza się ilość oleju lub płynu w układach (więcej płynu ->mniej oleju lub mniej płynu ->wiecej oleju) przy czym oba będą przybierały szary kolor o papkowatej konsystencji wynikajacy z przenikania jednego do drugiego) 2. Zwiększanie się ilości tylko płynu chłodniczego i zapowietrzanie układu chłodzenia (wynika z przedostawania...
Mi w takich ilościach uciekał przez trójniki od gazu.
Jeśli to nie problem, najlepiej zabrać ze sobą na oględziny kogoś zaufanego, kto ma pojęcie o konkretnych usterkach w poszczególnych typach samochodów. Bez takiej wiedzy nie da się przeprowadzić fachowych oględzin. Z rzeczy absolutnie podstawowych warto zwrócić uwagę na: - ogólne oględziny stanu samochodu pod maską, sprawdzając czystość oraz ewentualne...
Pacjent: Nissan Micra k14 0,9 Turbo rocznik 2017 Witam, mam dwa małe problemy z niedawno zakupionym autem. Pierwszy z nich dotyczy ciepłego powietrza z klimy, pomimo że temperatura ustawiona jest na 17/18 stopni. Dopiero jak przekręcę na low, auto zaczyna oddawać zimne powietrze, ale jeżeli wrócę do tych 17 stopni to znowu oddaje bardzo ciepłe powietrze....
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
"usterka mechaniczna silnika" - czy ogrzewanie w twoim punto zmieniło swoją wydajność, czy zwiększyło się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, czy w ciągu roku odkąd zauważyłeś problem musiałeś uzupełniać układ choćby niewielkimi ilościami płynu?
Witam Serdecznie Panowie czy może mi ktoś pomóc? coś niedobrego dzieje się w moim układzie chłodniczym.Otóż ciągle mam wskaźnik płynu na max jak odciągnę strzykawką np 200ml to wskaźnik opadnie trochę po czym sam po 2 sekundach urośnie znów do max i znów można 200ml odciągnąć,opadnie i znów urośnie do max.. jak odpalę wtedy auto to już kontrolka,że...
Witam , otóż mam pytanie z rury wydechowej wydziela sie biały dym. Otóż co może być jego przyczyną.Ilość płynu chłodniczego jest miedzy min ,a max i nie widać żeby był olej czy coś innego( wymieniałem płyn chłodniczy miesiąc temu ) w silniku olej cały czas jest na maksimum ( został wymieniony jakieś tydzień temu). Auto nie kopci na niskich obrotach...
Witam, Po przejechaniu kilkunastu kilometrów słychać w skrzynce z bezpiecznikami jak przekaźnik odpowiedzialny za załączanie obwodu zasilania wentylatora chłodnicy zaczyna "szaleć" włączając i wyłączając obwód. Po kilkunastu sekundach przestaje się "trzaskać" i załącza wentylator na stałe. W trakcie jazdy temperatura na wskaźniku jest jak najbardziej...
Chyba też zamontuję butelkę na stałe, tylko nie do końca zrozumiałem z tym zaworkiem podciśnieniowym. Z tym zaworkiem podciśnieniowym chodziło o to aby on był stale otwarty i płyn mógł się swobodnie przemieszczać zbiornik wyrównawczy<>obieg. W kolegi wypadku to nie jest potrzebne, bo zbiornik wyrównawczy (tak wynika ze zdjęcia) pracuje jako ciśnieniowy...
chociaż był dolewany. W jakich ilościach i co ile km ? A po dolaniu jaki był poziom na bagnecie ?
Witam. Od pewnego czasu moje t4 zżera olej w znacznych ilościach, a od niedawna płyn chłodniczy. Myślę że nie warto tu już nic robić tylko szukać zastępczy silnik, dlatego pisze do was z pytaniem z jakiego samochodu silnik bez problemu będzie pasować do niego. Aktualnie jest to silnik 1.9d, ale zastanawiałem się nad 1.9td i tu drugie moje pytanie czy...
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
Witam Szanowne Grono Ostatnio zauważyłem znaczne ubytki płynu chłodniczego. Nie widzę na śniegu śladów płynu. Podejrzewam uszczelką pod głowicą. Po czym mogę to poznać? Powiem tylko, że węże są miękkie, ilość oleju raczej nie przybywa , korek od zbiorniczka wyrównawczego zdaje się być czysty. Mam pytania jak można w jednoznaczny sposób sprawdzić czy...
Witam. W mojej lagunie 2.2d 95r odkryłem ostatnio dużą ilość oleju w płynie chłodniczym. Jak już zatkało chłodnicę i się zagotowała oddałem do mechanika który stwierdził na dzień dobry uszczelkę pod głowica. okazało się ze uszczelka cała,a głowica wróciła ze sprawdzenia z kwitem ze jest szczelna. jakiś czas wcześniej (jak pojawił się problem) wymieniłem...
W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego. Właśnie ten kolektor ssący (to plastikowe coś z kanałem wodnym) też było wymienione. Przepraszam - pomyliłem z katalizatorem dolotowym, nie jestem dobry w motoryzacji :D Ogólnie 3 mechaników rozkłada ręce, oleju raczej nie przybywa, test na obecność spalin w układzie chłodzenia...
Kolejną rzeczą jest wzrastający poziom oleju co jednoznacznie wskazuje na nieszczelność na drodze płyn chłodzący - misa olejowa. Zapewne nieszczelność jest pomiędzy cylindrem lub w samym cylindrze. Mówiąc zwięźle płyn przedostaje ci się do oleju i to w dużych ilościach. I pewnie mu się miesza płyn chłodniczy z olejem? Nie pisz bzdur. Jeśli już to pewnie...
Ponieważ różne ilości płynu/wody po spuszczeniu zostają robię inaczej. Ustalam pojemność układu ( instrukcja, autodata), dzielę przez dwa i zalewam taką ilością koncentratu. Dopełniam wodą destylowaną i musi być dobrze.
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Sorki odpowiedź nie miała być do Ciebie tylko do tamtego "znawcy" Dodano po 10 jeszcze raz muszę się poprawić. Może być tak że cały czas ładuje małą ilość powietrza do układu chłodzenia ale przy obiegu wody bąbelki wygania do zbiorniczka, a następnie wypuszcza korkiem bądź zaworkiem przelewowym, a na zgaszonym silniku powietrze wypełnia powoli sprężarkę...
Objętość wody wyniesie 0,18m3 więc jest to zdecydowanie mniej niż objętość płynu chłodniczego w jakimkolwiek silniku. tak, tak... źle napisałem. Oczywiście ilość litrów jest dużo większa więc ogrzanie takiej ilości wody zdecydowanie wydłuży czas pracy silnika. Grzegorz_madera chodzi o to, że tyle wody trzeba będzie ogrzać bo tyle będzie w podłodze.
Witam, W zeszłym tygodniu po przejechaniu 20 km auto zaczęło intensywnie kopcić lecz z krótkimi przerwami . Auto jest po regeneracji wtrysków, płyn chłodniczy nie ubywa oraz brak jakichkolwiek plam oleju w zbiorniku . Olej ubywa ale tak 200ml/1000km . W dolocie odkryłem znaczną ilość oleju ( nie taka żeby się wylewało ) oraz w turbo po stronie zimniej....
ilość chłodniczy wyrzuca płyn chłodniczy mercedes płyn chłodniczy
wyczyścić sterownik windows siemens gigaset zasilacz repeater netgear konfiguracja
akumulator macallister arduino sterowanie triakiem
Schemat kostki drzwi VW Eos - szczegóły i lokalizacja Beretta Mynute Boiler Green 25 B.S.i - Wzrost ciśnienia na manometrze