PD1432Ilość biegunów silnika
Ilość szczotek zależy od ilości biegunów silnika.
To jest silnik dwubiegowy czyli z przełączana ilością biegunów. Patrz ze masz oznaczenie: trójkąt/gwiazda gwiazda.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Tak jak kolega Koderr zauważył parametry silnika ale dokładnie, autotuning i sterowanie wektorowe czyli: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) H40: "3 "– sterowanie wektorowe bezczujnikowe H41 –...
Źle dobrany sterownik do silnika. Niewłaściwa ilość par biegunów magnetycznych.
Silniki ze względu na ich budowę, podzielone są na kilka wielkości mechanicznych, do których to przyporządkowane są pewne wymiary, takie jak wznios osi wału, średnica wału czy właśnie rozstaw otworów do ich mocowania. Tak dla przykładu silnik SZJe 56a, gdzie cyfra 5 oznacza wielkość mechaniczną, a cyfra 6 ilość biegunów. Należało by dodać, że w obrębie...
Cześć, mam w naprawie wyciągarkę zbudowaną na sterowniku Kelly KLS7230S i silniku QS72V3000W. Muszę wymienić sterownik i w programie trzeba ustawić ilość par biegunów. Skąd wziąć te informacje?
Obroty zależą od ilości par (biegunów). Tego nie widać na tabliczce znamionowej ani na kostce zaciskowej. Podzielam podawanie zasilania jak krzysiek7 - kiedyś dawno temu: To nie są dwa uzwojenia, to jest jedno uzwojenie przełączalne. W zależności od jego skojarzenia zmienia się ilość biegunów silnika.
nawiasem mówiąc zdawało mi się że te uzwojenia będą identyczne skoro pracują "równolegle" w podwójnej gwieździe To nie są dwa uzwojenia, to jest jedno uzwojenie przełączalne. W zależności od jego skojarzenia zmienia się ilość biegunów silnika.
Jeżeli chodzi o firmę, to dla silnika 12n8P masz w tabeli tylko jeden schemat nawijania - najprostszy z resztą - faza co ząb, jeden kierunek nawijania i nie jest dla tego silnika optymalny. Inne układy już będą działały inaczej. Poza tym to NIE JEST ILOŚĆ MAGNESÓW tylko ilość biegunów w silniku. Dla silnika 12n8p masz 2x po 4 bieguny pracujące i cztery...
Co za bzdury piszecie. Silnik 2 biegunowy 1480 obr/min. A od kiedy silniki 2 biegunowe maja 2800 obrotów ? Silniki 2 biegunowe mają 2800 obrotów od chwili kiedy powstały. Kolega myli ilość biegunów z ilością par biegunów.
Prędkość obrotowa jest ściśle związana z ilością biegunów silnika i częstotliwością sieci zasilającej. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że przy zastosowaniu zbyt dużej pojemności kondensatora silniki potrafiły nieco zmniejszać obroty. W Twoim przypadku pojemność jest o 50% większa od nominalnej. Ja bym wymienił na właściwy ale to Twój silnik i Twoja...
a co z 50 Hz na 60Hz czy tel silniki różnią się ilością biegunów (cewek)?
Czy jest realne przepięcie w jakiś sposób par uzwojeń ?? Jak silnik nie ma nawiniętych więcej par biegunów to nic nie przepniesz. Jedynym wyjściem w takim wypadku jest przezwojenie silnika na większą ilość par biegunów.
Częstotliwość bazowa oznacza częstotliwość sieci czyli 50Hz a częstotliwość maksymalna to ta z tabliczki czyli silnik jest dobrany 60Hz ilość obrotów zależy od ilości biegunów silnika dlatego na wyświetlaczu się to nie zgadza.
Znalazłem jeszcze parametr P109 (max napięcie dla trybu V/F) Zakres wartości : Napięcie pośrednie V/F-500V Wartość fabryczna : (zależy od typu) oraz P213 (ilość biegunów silnika,to wrzeciono chyba ma 2 wg tabliczki) wartość fabryczna = 4 zmienić na 2 ? Ok 12 będę przy falowniku i sprawdzę ten parametr . Czyli co mogę bezpiecznie podłączyć wrzeciono...
Witam! Na moc silnika składa się wiele czynników, z których 2 mają największe znaczenie, a które można łatwo i tanio pomierzyć. Pierwszy czynnik - to ilość par biegunów. Trzeba silnik otworzyć i policzyć, ile jest cewek na stojanie. To pozwala na obliczenie obrotów nominalnych. Tutaj, na obrazku masz uzwojenie silnika, który ma 6 cewek, po 1 parze na...
Czy ten silnik sam tak staje czy go zatrzymujesz? Falownik nie zgłasza błędu? Powinieneś być w stanie podejrzeć co się aktualnie dzieje na wyjściu w tym oprogramowaniu w sensie jaka jest zadana częstotliwość, prąd, napięcie etc. Jeszcze mnie ciekawi to jak masz spięty silnik czy trójkąt czy gwiazda i jakie ten falownik ma napięcie ustawione dla tego...
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
jak określić ile polowy jest silnik Chodzi Ci chyba o ilość par biegunów?
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Pozostaje pomiar prędkości obrotowej na poszczególnych biegach lub sprawdzenie ilości biegunów silnika po jego rozebraniu. Przy ilościach biegunów np: 6/8 czyli 930 obr/min i 715 obr/min możesz tej różnicy wizualnie nie zobaczyć.
Przecież cyfra 4 w typie silnika to ilość biegunów, więc na pewno 1400 obr/min. Mam sporo danych silników ale będę mógł sprawdzić dopiero po niedzieli, jeśli nikt inny nie poda wcześniej.
Witam. Obroty nie ulegają zmianie. Prędkość obrotowa związana jest z konstrukcją silnika (ilość par biegunów). Pzdr.
Kolega wiertacz chyba mało widział :) co prawda par biegunów nie podaje się ale samą ilość biegunów już tak, grupa cantoni np , i wiele wiele innych producentów podaje ilość biegunów w silnikach elektrycznych , jest to zazwyczaj podane w typie silnika na końcu. Z obrotów i częstotliwości też można wyliczyć. ps co do tematu to z tej tabliczki nie uda...
Zregenerowałem sobie to koło magnesami neodymowymi i już leci piąty sezon jak to działa. Nie pamiętam jakich dokładnie użyłem magnesów ale były kwadratowe i wiem że oryginalne magnesy mają 3 bieguny. Zamiast jednego z trzema biegunami wklejałem 3 kolejne neodymowe. Zachowując ilość biegunów na obwodzie. Silnik śmiga i ładuje na bieżąco akumulator. Koła...
Mam 24 żłobki czyli 12 cewek. Niekoniecznie. Wyślij zdjęcia uzwojenia tak jak prosiłem. Masz może zdjęcie tabliczki znamionowej? Ilość biegunów zależy od prędkości obrotowej silnika (odwrotnie)
Ustawiłem to tak i jest ok. PD0000Blokada edycji parametrów (ustawiam na końcu 1) PD0012Sterowanie port komunikacyjny dla RS-485 PD0022Sterowanie port komunikacyjny dla RS-485 PD00450HzZnamionowa częstotliwość silnika PD008380VNapięcie maksymalne dla V/F PD01110HzMinimalna dostępna częstotliwość (obroty min. mam takie 427 sprwdzone mirnikiem i takie...
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
Dzik6 Patrząc po wymiarach żłobków, to takie duże to nie jest. Różnica w wielkości to jest taka jak komp domowy a laptop. Lożyska chyba musi mieć, hi,hi,hi na poduszce magnetycznej to nie pracuje, bo na tym wisi cale śmigło. Ale rozwiązanie super, właśnie takie do którego tu dążymy. Silniki krokowe są zbudowane na takiej samej zasadzie, jak się kręci...
Bardzo Ci dziękuję za wszelkie sugestie. Oczywiście, że sprawdziłem kierunek wirowania silnika, był zgodny z zaznaczoną strzałką na obudowie. Jeśli chodzi o poprawne założenie wirnika, to ze względu na jego kubełkową konstrukcję, pomyłka jest niemożliwa. Myślę, że coś pokombinowali z konstrukcją wentylatora, albo z ilością par biegunów w silniku asynchronicznym...
Prędkość jest powiązana z ilością par biegunów w silniku. 60*f/p Czyli dajmy na to 60*50/2=3000/2=1500 obr/min p-liczba par biegunów:) f-częstotliwość Czyli jak widać im więcej biegunów tym mniejsza prędkość obrotowa.
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Odchodzimy od tematu wątku Panowie :) Pragnę zauważyć że wraz z ilościa biegunów silnika indukcyjnego, rośnie moment obrotowy a spadają obroty. Czyli do wolnoobrotowych konstrukcji taki wielobiegunowy silnik byłby idealny, wystarczyłoby dodać małą, wysokosprawną przekładnie aby uzyskać owe 20rpm.
Trudno mi policzyć ilość biegunów na zdjęciu silnika do e-bike,a. Czy to nie przesada jak na jeden obrót będzie się mijać 90 biegunów stojana z 88 biegunami wirnika. Załączone wcześniej zdjęcie rozebranego silnika do e-bika nie przedstawia egzemplarza którego miałem w rękach.
Jednak coś z tych silników będzie widzę że bardziej nada się na prądnicę do wiatraka. Nie bardzo. Mała moc przy bardzo dużych napięciach, mogących przebijać izolację, gdy wirnik osiągnie dużą prędkość obrotową. Czyli się rozbiega od silnego powiewu wiatru. Taka prądnica byłaby lepsza do turbiny wodnej. Zresztą sterownik nie był robiony do takich silników,...
Aby zastosować silnik pierscieniowy to i tak przeba przezwoić wirnik na napięcie stałe . A Maksymalne obroty silników a synchronicznych to są 3000, 1500, 750, 375 minus poślig. Uzaleznione jest to od ilości par biegunów. W silnikach Pierścieniowych jeszcze od oporu przyłożonego do pierścieni. Tak na marginesie,ja i tak nie będę tego przewijać,zdam...
Niskie obroty sugerują, że ma większą ilość biegunów, a więc obudowa w stosunku do mocy musi być dużo większa. Przykładowo mój silnik ma 8 par biegunów i przy wadze 26kg ma tylko 800W mocy. Po zdjęciu mogę Ci powiedzieć, że moc tego silnika leży w okolicach 100W-300W, na pewno nie więcej.
Witam! Poniżej parametry do ustawienia, jeśli brak tabliczki znamionowej silnika to należy wykonać pomiary i obliczenia. H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa)
Ilość par biegunów domyślnie w falowniku ustawiona jest na 4. (strona 18, parametr H31) http://www.qnisz.pl/pdf/falowniki/LG/Fal... zatem poprzednie parametry są ok tylko zmienić ilość biegunów na 2? Silnik w trójkąt podłączony. Jasne że mogę, jutro postaram się to wykonać.
czyżby w silnikach jednofazowych prędkość dało się kontrolować w inny sposób? W silnikach powszechnego użytku, o mocy ułamkowej, gdy nie jest potrzebna stabilność obrotów i duży moment, często zmienia się obroty przez zmianę poślizgu. Taką możliwość daje regulator fazowy. Nawet w przemysłowych rozwiązaniach m. in. w wentylacji stosuje się takie regulatory...
miał dwie pary biegunów. A na jakie , ile par biegunów go przezwajałeś: I bieg i II bieg bo to jest ważne dla etatowego wirnika. Ilość klatek na wirniku nie daje dużego manewru by dowolnie zmieniać obrotów ilością biegunów w samym stojanie.
Hmm, a jaki to kolega ma silnik ?? Jak mamy doradzić, skoro nic kolega nam nie mówi ?? Ogólnie silniki trójfazowe można przezwoić tak, by jego obroty malały. Podczas przezwajania, zmienia się ilość par biegunów, dzięki temu silnik przy tej samej mocy, ma inne obroty.
Tu chyba raczej chodzi o ilość par biegunów MAGNETYCZNYCH (S N) czyli przez ile uzwojeń płynie prąd w danym momencie.
Silnik jest wyzwojony. Ta wiedza mi potrzebna, żeby wiedzieć, czy istnieje możliwość przezwojenia go na inną ilość biegunów, a to chyba ma znaczenie, ile prętów ma wirnik. Nie każdy silnik można przezwoić na dowolne obroty. Podobno właśnie to zależy od dopasowania ilości klatek wirnika do ilości żłobków stojana.
:arrow: POLO2 Faktycznie, może trochę zaciemniłem temat zbyt dużą dawką teorii :? Jeśli chodzi o układ połączeń, to nie miałem na myśli liczby biegunów silnika, tylko ilość przepływów żlobkowych. Nawet silnik z jedną parą biegunów zasilany trzema fazami może mieć (przy odpowiednim nawinięciu uzwojeń) dwunastofazowy rozkład pola w stojanie czyli efekt...
Zdobyłem silnik 48 żłobków ,uzojenie orginalne 8 par biegunów 16 magnesów.wyniki przedstawie niebawem.
https://obrazki.elektroda.pl/1729136800_... Zrobiłem sobie taki szkic korzystając z Twojego opisu. Silniki z sześcioma uzwojeniami, jakie do tej pory widziałem, to były silniki dwubiegowe, gdzie były osobne uzwojenia dla każdej prędkości. No i pierścieniowe, gdzie wyprowadzone są uzwojenia wirnika. Z czymś takim nie miałem wcześniej...
Po tych wymiarach silnik nie będzie miał więcej niż 1kW. Stare silniki były nawijane 220/380 więc łącz w gwiazdę.Jeżeli chodzi o obroty to silnik o tych samych wymiarach może mieć różne obroty i różną moc. Dodano po 2 Obroty można określić rozkręcając silnik (dekiel silnika) i oglądając sposób nawinięcia ( licząc ilość biegunów)
Mam dość dokładną instrukcję do falownika, więc wydaje mi się, że nie powinno być problemu, jeżeli chodzi o parametry Falownika, to w przypadku podłączenia tego silnika w trójkąt zastanawiam się jaką ilość biegunów mam wprowadzić w konfiguracji falownika, reszta powinna być jasna, Czy przy prędkości nominalnej 735 obr/min ilość par biegunów to 4 :-)
Skoro silnik jedno fazowy to masz uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe. Ilość biegunów stojana zależy od prędkości obrotowej silnika. Ustal na wyprowadzeniach jak masz to podłączone. Poczytaj też na elektrodzie podobne tematy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Jest tego dość sporo.
Rozruszniki tego typu zalewane były olejem transformatorowym w celu chłodzenia oporników rozruchowych. Oporniki te to były kawałki drutu oporowego w postaci spirali. Ilość par biegunów w wirniku silnika pierścieniowego odpowiada ilości par biegunów w stojanie. Czyli stojan, jak na przykład u autora 2p=6, wirnik też. Czemu wirnik ma nie wytrzymać prędkości...
Boże, nie zwróciłem uwagi w instrukcji na co napisałeś... Faktycznie, w instrukcji jest napisane że można zmienić na sterowniku centrali czas hamowania wentylatora. Czy aby zmiana została zapisana należy wykonać tą samą procedurę, co przy konfigurowaniu falowników, tzn. po kolei je odpinać i podpinać ustawiając parametry typu falownika, mocy silnika,...
To jest zależne od ilości biegunów silnika. Szerokość szczotek też musi być ograniczona do około szerokości lamelki komutatora. O tym, że obie szczotki będą mogły jednocześnie dotykać po dwie lamelki należy zapomnieć - zwarcie. W zasadzie da się to wykonać bez spawania/zgrzewania/lutowania, ale sama tokarka to za mało. Przyda się frezarka z podzielnicą...
Chodzi ci o bieguny utajnione w silnikach indukcyjnych czy o bieguny jawne? Kolega Madrik odniósł cię chyba do biegunów jawnych często spotykanych w maszynach prądu stałego lub silnikach szeregowych uniwersalnych, bo w zwykłych indukcyjnych ilość par biegunów raczej nie wpływa na cenę maszyny (chyba ze mamy silnik z przełączaną liczbą par biegunów)....
Przy takim połączeniu albo filtr oszukuje falownik albo przekrój przewodów za mały. Skoro producent przewidział sprężenie zwrotne na enkoderze inkrementalnym to trzeba wpisać ustawienia wstępne mocy silnika, prądu oraz ilość par biegunów. Być może że falownik sam nie jest w stanie rozpoznać charakterystyki silnika.
.....Przezwajamy z 400V na 135V ......... Zastanawiałem się jeszcze z panami z zakładu przezwajania silników nad uzwojeniem specjalnym (przełączalna ilość par biegunów z 2p=2 na 2p=4 , poskok y=10) , co wy na to , czy ta uniwersalność nie pogorszy parametrów silnika ? .....] Po co te komplikacje? Miałeś dobry silnik do którego wystarczyło zaadoptować...
Ciekawe ile kosztowała cała maszyna, bo falownik to 1200zł netto, przy takiej mocy to nowy silnik będzie tańszy od falownika, z większą ilością biegunów i to jest rozwiązaniem tego problemu.
czytając cały temat pojawiły sie chyba wszystkie możliwości , osobiście uważam że najprostszym pod względem montażowym jest typowy układ stosowany powszechnie w samochodach tzn na kole pasowym silnika magnes , na korpusie zamocowany halotron lub cewka autor powrócił do wykorzystania alternatora , oczywiście jest to możliwe tylko wymaga wprowadzenia...
Witam. I o to chodzi.Na tym układzie aplikacyjnym można budować sterowniki do różnych silników (mam na myśli rózną ilość par biegunów. Wykonywałem dla 2p=2 i 2p=8 układ pracował bardzo dobrze.
W odkurzaczu masz silnik szeregowy, w wszelkiego rodzaju pompach występuje silnik indukcyjny. Więc co porównujesz? W silnikach komutatorowych to nie problem osiągnąć kilka tyś obrotów. W silnikach indukcyjnych jest to, jak sam napisałeś 1400 lub 2800. Jest to ściśle związane z częstotliwością zasilania, i ilością par biegunów na stojanie silnika. Nie...
Gdzie informacja o typie silnika? Silnik to nie transformator, gdzie zmianą uzwojenia można zmieniać obroty tak jak napięcie. Ilością zwoji możesz zmienić napięcie pracy silnika, nie obroty, które zależą, jak wspomniano wyżej, od ilości biegunów.
Silnik asynchroniczny można wzbudzić z wykorzystaniem magnetyzmu szczątkowego - pracuje wtedy bez układu stabilizującego. Małe silniki (stare bo długo pracowały) rozkręcałem wałek palcami i pojawiało się napięcie. Wystarczy palce zamienić na inny napęd i mamy elektrownię. Jego częstotliwość f = n(ilość drgań) ÷ t = obr x ilość par biegunów ÷ t . 1 Hz...
Prędkość obrotowa maszyn elektrycznych zależy od ilości par biegunów. Prędkość synchroniczna maszyny z jedną parą biegunów=3000 obr/min z 2 1500 z 3 parami 1000 z 4 parami biegunów 750 itd. Zależnie jaką chcesz prędkość maszyna musi mieć odpowiednią ilość par biegunów. Jeżeli chcesz 3 fazy no to uzwojenia x3. Myślę że da się przewinąć jakiś standardowy...
Myślałem o podłączeniu każdej cewki w szeregu ale nie wiem czy to zadziała To niestety nie takie proste. Przede wszystkim trzeba znać kształt pola magnetycznego w wirniku (jak są magnesy ustawione), z dokładnie to poznać ilość par biegunów. Wtedy nawinąć uzwojenie testowe o odpowiednim kształcie, wykonać odpowiednie pomiary i na koniec obliczyć finalne...
dokładnie tak jak napisał przedmówca , silniki z CD-ROM i HDD to silniki wysokoobrotowe i wykorzystanie ich do napedu robota jest praktycznie bezsensowne a właściwie nie możliwe , oczywiście są silniki 3 fazowe niskoobrotowe ale to zupełnie inna konstrukcja ( ilość par biegunów ) temat silników BLDC lub bardziej popularna nazwa to bezszczotkowce poruszany...
Silnik zapewne indukcyjny asynchroniczny. Przydałoby się albo zrobić jego zdjęcie, albo najlepiej rozkręcić go i zrobić zdjęcie uzwojeń od czoła. Policzy się wtedy ilość biegunów i będzie można policzyć prędkość obrotową.
średnica i długość blach pakietu, średnica drutu nawojowego( miedz czy aluminium), ilość par biegunów i żłobków???
silnik 170KV 3500W Jesteś pewien co napisałeś? mam okazję kupic ciekawy projekt do skonczenia - hulajnoga z zainstalowanym takim silnikiem: Specyfikacja produktu: Maks. moc: 3500 Watts Maks. obciążenie: 85 Amps Maks. napięcie: 12S Maks. Moment: 8Nm Rezystancja: 0.05Ohm Zalecany ESC: 3-12S 50A (FSESC4.12 50A or FSESC 6.6 60A) Waga: 1.9 lb / 0.86 kg...
W pewnym sensie się z Tobą zgadzam, ale należy zabezpieczać silniki prawidłowo tym bardziej, że są takie możliwości, a kolegów elektryków należy edukować w tej chwili należy się posługiwać schematami to są niby proste układy ale w nich niespodzianki (np. pełne zabezpieczenie gwiazdy i trójkąta). To samo z prądami znamionowymi silników dawniej było prosto...
Zacznijmy od tego co wiesz. Czyli masz puste żłobki i co dalej. Trzeba spisać jakie było stare uzwojenie, ilość biegunów- to widać na tabliczce w oznaczeniu. Nie zaszkodzi zrobienie zdjęć- dużo więcej jak jedno bo może się to przydać. Jaki typ uzwojenia- 1 warstwowe, 2 warstwowe... Każde uzwojenie różni się długością cewek.
Kolego od automobili obejrzyj sobie wirniki szlifierek Boscha GWS 20 i 23-24 to wtedy mozesz uzyc słowa BZDURA" Widziałem wystarczająco dużo wirników, żeby stwierdzić że bladego pojęcia nie masz o czym piszesz. Pomiar długości pakietu blach, wcale nie daje żadnej informacji o mocy silnika. To tylko jeden z parametrów konstrukcyjnych - tak samo jak...
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
lamer1 Na nieźle pomieszałeś cewkami :) Jak widać można ale czy warto dawać większą ilość biegunów? Już nie potrafię zacytować ale wyczytałem ,że im większa ilość biegunów tym prądnica bardziej wolnoobrotowa.dlatego też zainteresowałem się czymś mniej standardowym. Silnik ,który przerabiam miał 5,5kw i 1400 obr z fabrycznym skosem o 1 żłobek więc do...
Witam Poszukałem dziś po pracy jeszcze trochę i chyba wiem już o co biega. Potrzebny jest przełącznik który daje fazy na biegu 1 na 1W 1V 1U a na przełączeniu na 2 bieg na 2W 2V 2U wg schematu poniżej? http://obrazki.elektroda.pl/8065667200_1... Np taki przełącznik Przełącznik biegów 2-bieg. silników 3-fazowych Przełącznik biegów dla...
Mam pytanie do kolegów bo są głęboko w temacie sterowania silników BLDC Jak dokładnie wyliczyć położenie czujników hala dla silników z różną ilością biegunów magnetycznych.Wiem ze czujniki są rozmieszczone co 60° lub 120° stopni elektrycznych w silniku.Czy pomiędzy dwoma biegunami wirnika N i S jest 180° elektrycznych i teraz przeliczając położenie...
Z ilością par biegunów to jest odwotnie niż napisałes. Nawąchałeś się czegoś ?
OK, a szacunkowo da się coś zrobić znająć tylko cos z tabliczki i ilość par biegunów no i że chodzi o współczesne silniki ogólnego stosowania??
Dlaczego w poście nr 3 dałeś zdjęcie tabliczki z innego silnika? Na zdjęciach z postu nr 7 ewidentnie widać, że tabliczka jest zmieniona. Jeszcze jedno, bierzesz się za przezwajanie, a tak naprawdę nie widzisz, że ilość biegunów uzwojenia nie zgadza się z ilością biegunów według tabliczki znamionowej? Ile według Ciebie ten silnik miał obrotów? Masz...
Jeszcze muszę zajechać i kupić koło pasowe o średnicy 50cm . Stosunek przekładni 1:9,5. 2850-300 obr/min Koło pasowe 50 cm nie zapewni przełożenia 1 : 9,5 przy mocy 3 kW , a nawet mocy 0,3 kW. 50 cm ÷ 5 cm dużo i długo - nie pociągnie. Jest warunek dla przekładni pasowej jakie moce może przenosić przekładnia przy jednostopniowym przełożeniu - tabela...
RF 2.2/4/2 -------> 2p=4/2 (wg opisu z pdf) wynikałoby z tego że na pierwszym biegu połączenie jest w gwiazdę a na drugim w podwójną gwiazdę czy dobrze myślę? Tak naprawdę to z tego niewiele wynika, poza ilością biegunów na poszczególnych biegach. W silniku dwubiegowym z ilością biegunów w proporcji 2/1 może być zarówno uzwojenie przełączalne trójkąt/podwójna...
Dość proste, jeśli narysujesz sobie schemat silnika BLDC o minimalnej liczbie biegunów i silnika o znacznie większej liczbie biegunów i przeanalizujesz ich działanie. A konkretnie, co się dzieje po podaniu napięcia na fazę uzwojenia. I w którym momencie kończy się ten cykl pracy. Im mniej biegunów, tym na jeden cykl pracy uzwojeń, silnik obraca się...
W silnikach indukcyjnych (w tym również trójfazowych) obroty zależą tylko od częstotliwości pradu zasilajacego, przy czym dla silników asynchronicznych są nieco niższe (o tzw. "poślizg"), niż częstotliwość podzielona przez ilość par biegunów w stojanie. Zwiększenie mocy zasilania może przynieść niewielki skutek tylko wtedy, jeżeli poślizg jest zbyt...
Jest to moment reluktancyjny tą siłą co napędza wirnik. Mnie zawsze ciekawiło czy zawsze w tą samą stronę czy losowo się tak dzieje. Oj, chyba nie do końca - zasadą działania silnika reluktancyjnego jest to, że pole stojana magnetyczne działa na wirnik asymetryczny magnetycznie - tu masz symetryczny, względem stojana jak mi się zdaje - ilość łączna...
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to 4P oznacza? Ilość biegunów.
Wiem że temat jest stary ale kolega nie odpowiedział na pytanie ja szukałem też odpowiedzi czemu cewki są nawijane czasami w jednym kierunku a czasami co druga cewka w przeciwnym kierunku. Odpowiedz jest prosta te nawinięte w jednym kierunku zachowają tyle biegunów magnetycznych ile jest magnesów nawijane co druga w przeciwnym kierunku redukuje bieguny...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
Istnieją gotowce sterowniki silników, chyba nawet jako kity. Trzeba tylko sprawdzić ilość faz/biegunów, napięcie i prąd.
Do moderatora:ten silnik jest silnikiem dwubiegunowym ilość żłobków w wirniku nie ma znaczenia. Silnik od ZK140? Ma jedną parę biegunów głównych i jedną pare biegunów pomocniczych (zwarta faza rozruchowa).
nie miałem na myśli przezwojenia na inną ilość par biegunów. zadałem proste pytanie: czy uzwojenie silnika nie było przewijane? Moze jest za mało zwojów i to jest dodatkowy grzejnik, albo jest skrót w uzwojeniu, w praktyce miewałem takie przypadki.
Witam Ilość zwojów oblicza się w zależności od par biegunów i ilości żłobków itp. , a średnica drutu jest zależna od rodzaju blach z jakich jest zrobiony stojan no i od rozmiarów żłobka (musi się zmieścić uzwojenie), trzeba uwzględnić izolację i nierównomierność ułożenia drutów. W praktyce usuwając stare uzwojenie liczy się ilość w żłobku i mierzy...
dobra, więc pomińmy na razie kwestię fazowości.. ale zastanawia mnie jeszcze ta ilość par biegunów.. jak ona się ma do silnika, prócz tego, że przy takiej samej prędkości dwa silniki o roznej ilosci par biegunow mają inną sprawnośc... bo przecież musi się to czymś różnić... prawda?
Jesteś. Zauważ, że dla obu rodzajów obrotów, napięcie zasilania się nie zmienia. Pierwsze słyszę żeby miało się zmienić. Przykład jaki podałeś nie pasuje do schematu cewek, ten silnik ma 12 końcówek. Czyli dwa "oddzielne silniki" po 6 końcówek na każdy silnik. Trzymać się należy zapisu z tabliczki silnika. A ta mówi że w pierwszym i drugim biegu robimy...
zacznij od ilości biegunów silnika nie 4 tylko dwie pary d Tylko, że dwie pary biegunów to akurat 3,99999. romulus73 nie załapałeś, że ic5 wymaga podania ilości biegunów, a nie par biegunów... Z resztą ten parametr jest zupełnie nieistotny i nie ma wpływu na problem autora tematu.
Napisz jaki masz falownik i czego po nim oczekujesz. Każdy falownik jest przemiennikiem częstotliwości który steruje silnikiem indukcyjnym.Na obroty silnika indukcyjnego jak wiadomo maja wpływ dwa parametry, ilość biegunów i częstotliwość.Na ilość biegunów nie mamy wpływu bo zostały ustalone na poziomie produkcji silnika natomiast możemy regulować silnik...
Od zawsze myślałem, że jeśli falownik jest o mocy np. 2,2kW to można do niego podłączyć silniki których moc nie przekracza 2,2kW. Ale czy jest tak niestety tak nie jest. maksymalnie 2 stopnie w dół czyli 1,1 kW Jeśli jest to przemiennik powiedzmy FC-302P2K2T5...., to wartość 0,55 kW powinno dać się wpisać, bo jest to minimalna wartość. Proponuję sprawdzenie...
Nagrzewa się tylko uzwojenie cewki od zasilania zapłonu?? Policzył bym jeszcze ilość par biegunów magnesów na magnecie i sprawdził czy odpowiada statorowi-stojanowi. A połączenia masy na silniku i instalacji jest ok??
Co sądzicie o takim styczniku : Eaton STYCZNIK DILM7-10 24V DC Dane techniczne: typ: DILM7-10(24VDC) ilość biegunów: 3 rodzaj napięcia sterowniczego: DC prąd znamionowy: 7 A (AC3/400V) moc silnika: 3 kW (AC3/400V) ilość biegunów: 3 napięcie sterowania: 24 V DC zestyki pomocnicze: 1z zaciski torów prądowych: max. 2x2,5 mm2 zaciski torów pomocniczych:max....
ilość biegunów ilość biegunów magnetycznych ilość oleju silniku
dht22 raspberry chrysler instrukcje domofon bticino
traktorek kosiarka traktorek kosiarka
Usterka siłownika chłodnego powietrza w systemie HVAC Kod B1352 w module hamulca parkingowego Jaguar S-Type