no to policzmy I (injection) - stała wtrysku (wyrażona w [l/s]), R (road) - stała, ilość impulsów z przetwornika na 1m drogi r - ilość impulsów zliczona w ostatnim cyklu pomiarowym (interwał 1s) s - pokonany odcinek drogi w ostatnim cyklu u (usage) - zużycie paliwa w [l/100 km] zapis jest mieszany,...
Dzięki, trzeba będzie pomyśleć o hardware :) mam tylko jeszcze jedno pytanko. mając ilość cykli zegarowych, jak zamienić je na czas? Bo np. Wynik z czasem otwarcia wtryskiwacza będe miał w cyklach zegara a nie np. w us czy tam ms. Czy może trzeba 1sekunde podzielić na częstotliwość kwarcu i to co wyjdzie pomnożyć przez liczbe cykli i mamy czas w sekundach?...
Ciśnienie zmienia się od 270 do 1500bar na szynie, a ilość impulsów sterujących wtryskiwaczem, to kilkadziesiąt na rpm wału
Jest możliwość pomiaru czasu wtrysku na przerwaniach w AVR'ach. Trzeba podpiąć sygnał z wtryskiwacza (oczywiście przez układ dopasowujący) jednocześnie na wejście przerwania zewnętrznego (np. INT0) i wejście ICP (input capture). Potem trzeba skonfigurować zewnętrzne przerwanie aby reagowało na zbocze opadające (początek czasu wtrysku), licznik T1 ma...
No to jest progres poczytałem kilka "chłopsko" napisanych pdfów i jest światło w tunelu. Chyba nawet zrozumiałem wszystko. Wiem dlaczego problem ze zrozumieniem miałem... Doszukiwałem się czegoś z kosmosu a tu takie proste zagadnienie. Natomiast chciałbym poradzić się odnośnie samego liczenia spalania chwilowego. Wychodzą mi dość wielkie liczby po kalibracji....
Przymierzam się do zrobienia komputerka do samochodu. Jego głównym celem ma być obliczanie chwilowego i średniego zużycia paliwa. Nie wiem czy mi się to uda ale chcę wykorzystać kontroler ATTiny2313 i tu mam problem - potrzebuję zliczać czas wtrysku i ilość impulsów z czujnika ABS lub impulsatora na skrzyni, potrzebuję też odmierzać czas... i tu mam...
Do kolegi Inot: Nie chciałbym rezygnować z funkcji wyświetlanych przez radio - w końcu radia też się używa ;) Płytkę sobie sam zrobię, nawet sam sobie taki układ zmontuję. Problem polega na tym procku którego użyłeś - raz że kosztowny, dwa że nie widzę siebie jako osobę która poprawnie go przylutuje. Dlatego też pytałem o możliwość przeniesienia tego...
Tak, jeśli trafię w połowę impulsu to nie zmierzę całego czasu, zgadzam się. Tylko że myśle że w czasie 250ms otrzymam pomiar co najmniej dwóch impulsów a ten drugi mogę (choć też nie muszę) już zmierzyć cały. Otrzymam nawet pomiar więcej impulsów niz dwóch, dla prędkości obrotowej silnika 3000obr/min mam otwarcie wtryskiwacza z częstotliwością 25Hz...
Mapa o niczym nie świadczy i niepotrzebnie mnie pouczasz bo nie znasz się na lpg. Ten sterownik potrafi zmienić sterowanie półsekwencyjne na benzynie na sterownie sekwencyjne na lpg - to dość rzadkie , ale zostało zaimplementowane w celu zastosowania wolnych wtryskiwaczy nawet do obsługi fulgrupy. Mylisz się też co do ustawień zakładek konfiguracyjnych...
Witam po raz kolejny. Buduje komputerek samochodowy przy użyciu atmega8 i walczę teraz ze zliczanie czasu trwania stanu wysokiego na wejściu int1. Dążę do tego żeby zliczać sobie ilość spalonego paliwa na danym dystansie. Resetuje wskazanie i będzie zliczał spalone paliwo aż do kolejnego resetu. Podłączyłem wtrysk poprzez diodę =>rezystor=>transoptor=>bramkę....
Oczywiście, że nie oczekuje od Was, że będziecie znali się na wszystkim. Ja z elektroniki jestem raczkujący lecz sprawnie władam miernikami i lutownicą. Jeszcze bardziej zaciemniłeś tym wyjaśnieniem. Nie może być wspólny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Może być wspólny zawór, podający gaz na układ Common Rail. może, przykładem jest gaźnik bądź...
Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął...
może to Was zaciekawi, jest to schemat komputerka samochodowego, który był publikowany w PE ----------------------------------------... Do wykonania wszystkich obliczeń wystarczą tylko dwie wielkości: • czas otwarcia wtryskiwaczy; • prędkość jazdy. Komputer samochodowy nazywany dalej komputerkiem...
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Jeszcze jest możliwość, że sama pompa niskiego ciśnienia daje zbyt niskie ciśnienie i sterownik długością impulsów elektrozaworu próbuje uzyskać zadany kąt. Sprawdź ilość, przepływ ropy na powrocie, choć nie wiem ile na jałowym ona powinna pompować. Generalnie ja obstawiam mechanikę pompy, tłoczek lub pompa niskiego ciśnienia.
Kluczowanie wtrysków , to takie impulsy elektryczne , od których jest taka zależność: długość impulsu = czas otwarcia wtrysku = ilość wtryskiwanego paliwa. Sprawdza się je oscyloskopem , można , prymitywnie ale skutecznie , diodą LED . Masz w tym wynalazku USA gazownię?
Dodajesz przerwanie od przepełnienia timera i w nim zliczasz ilość przepełnień. Reszta to już matematyka. Przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Jest , ale w innym miescu - szerokość impulsu otwarcia wtrysku , ale do ilości zużycia paliwa droga jeszcze daleka!
Kiedys miałem coś takiego instalowac. Potwierdzam, że brał długość impulsu wtrysku i impulsy prędkości.Przypierwszym użyciu trzebabyło spalić znaną ilość paliwa - np 40l i podac to do komputera. Komputer wyliczał zużycie paliwa, czas przejazdu 400m i takie tam... ale prościej sie chyba nie da niż brać długość impulsu z wtrusku
kable to sobie możesz w radyjku obciąć. To najprostsza metoda uszkodzenia modułu. Podaj dokładny symbol a najlepiej zdjęcie modułu. W Helixie blokada działała w ten sposób ze od cewki zapłonowej był poprowadzony odczep do komputera który zliczał impulsy. Odcięcie tego kabla dostarczy informacji modułowi że silnik nie pracuje co w przypadku wtrysku owocował...
Dobra, to napisz jeszcze co chcesz rozpylać i gdzie, to coś się wymyśli odpowiedniego. Generalnie to większość wtryskiwaczy dostaje impuls 12V o zmiennym wypełnieniu od którego zależy czas otwarcia wtryskiwacza i ilość wtryśniętego paliwa.
witam mam ten sam silnik i pojawił mi się problem z odpalaniem auta gdy jest ciepły silnik na zimno jest spoko wymieniłem swiece, wtryski ale problem wciąż pozostał Pozdrawiam.
Stare proste systemy mają 1 dawkę na 2 obroty wału , nowe potrafią mieć kilka mniejszych dawek rozłożonych w czasie spalania . poza tym wtryski różnią się napięciem pracy sposobem sterowania ciśnieniem wstępnym i wieloma innymi parametrami . W tych systemach sterowana jest nie tylko częstotliwość ale ilość impulsów ich długość i czas wystąpienia . Jeśli...
Witam Szukam odpowiedzi na pytanie, czy wtryski benzynowe przykładowego samochodu, np Fiat Seicento, Opel Astra I, Ford Escort i inne z tamtych czasów, regulację swojej "przepustowości" zawdzięczały napięciu na listwie (czyli im mniejsze napięcie tym mniej benzyny), czy np ilości impulsów w zależności od obrotów, a napięcie zawsze było takie samo (12V)?...
Zgodnie z Tym co napisałeś to trzeba sumować czasy w których wtryskiwacz jest zasilany impulsami. W ten sposób wyznaczysz pobór paliwa (a dokładniej będziesz sumował kolejne ilości wtryskiwanego paliwa. Pobór wyznaczysz dzieląc ilość przez czas). A do tego trzeba zliczać impulsy ze skrzyni biegów (najlepiej z jakiegoś koła zębatego którego prędkość...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Koledzy Czy można w golfie III TDI z 96r. w jakiś sposób skorygować spalanie które pokazuje licznik MFA? W golfie IV można to zrobić w granicach 80%-120% (mniej więcej) przez złącze diagnostyczne. Wiem że przez złącze w golfie III nie da się tego zrobić. Ale czy jest jakakolwiek możliwość korekcji tego parametru? Zmieniłem wtryski na większe i komputer...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Po numerach wtrysku można poszukać ich wydajności. Co do wyliczenia z otworu i ciśnienia to chyba nie ma sensu i nie wiem czy te dane są wystarczające do tego. Wydajność możesz obliczyć samemu demontując listwę, podając na wtryski napięcie (stałe napięcie a nie impulsy) i sprawdzić ile podadzą paliwa w ciągu minuty. Możesz też zrobić licznik czasu otwarcia...
Trochę to trwało ale udało mi się wykonać wzmacniacz do impulsów z czujnika piezoelektrycznego . Niestety nie działa to tak jak myślałem. Po zagłębieniu się w temacie okazał się że czas i ciśnienie wtrysku paliwa prawi się nie zmienia, zmienna jest tylko dawka paliwa a tego czujnik piezo nie wychwyci . Zostało wiec tylko rozwiązanie z przepływomierzami...
Witam ponownie. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale ja rozumiem regulację silnika z zapłonem iskrowym tak: Przy stałym ciśnieniu paliwa w magistrali, długość impulsów sterujących wtryskiem benzyny zależy od kąta otwarcia przepustnicy i obrotów silnika tzn że nawet gdy gwałtownie naciśniemy pedał gazu to impulsy sterujące wtryskiem benzyny będą...
Tylko czy w ten sposób mierzony będzie prawidłowy czas otwarcia wtrysku? Wtrysk jest otwierany przez chwilę dłuższym sygnałem, a potem podtrzymywany przez krótkie szpilki. A i jak zmierzyć czas ten za pomocą ICP bo za bardzo nie rozumiem. Rozumiem rozwiązanie z użyciem dwóch wejść przerwać, które reagują na przeciwne zbocza. Witam! Z wswoim projekcie...
Ja to z czym, potrzebuję 2 wartości dla aut Opla: - wartośc stałej dla przetwornika drogi i informację czy ta stała to impulsy na metr czy na obrót koła? - wartość stałej ilości paliwa wtryskiwanej w jednostce czasu dla wtryskiwaczy stosowanych w Oplu (l/s). Te dane potrzebuję do projektu kompa...robiw
Najpierw należy zacząć od tego jaki masz samochód: rodzaj paliwa, który rocznik, sposób zasilania (gaźnik, wtrysk). W typowym układzie jeśli w samochodzi nie ma impulsów z przetwornika drogi trzeba założyć taki impulsator na lince od prędkościomierza. Impulsy trzeba uformować do poziomu wymaganego przez procesor, a dalej to już chyba jasne. Co do obrotomierza...
Tak jeszcze poza tematem - wtrysk nie posiada czegos takiego jak ssanie. A jak by kolega nazwał stan, kiedy na zimnym silniku przy rozruchu, komputer zwiększa dawkę paliwa poprzez wydłużenie impulsu na wtryskiwacz oraz zwięsza ilość powietrza poprzez uchylenie przepustnicy silnikiem krokowym?
Silnik X 17 DTL, zglasza blad : "Pompa wtryskowa nie otrzymuje informacji o predkości obrotowej ze sterownika silnika". Silnik ma klopoty z uruchomieniem i nie reguluje wcale kąta wtrysku, caly czas jest 0. Sygnal predkości obrotowej jest de facto podawany na wejscie pompy wtryskowej, sa to impulsy 12V, czestotliwość określa ilosc obrotow. Prawdopodobnie...
Witam kolegów Tak na wstępie to chcę napisać, że ten schemat to tylko był po to ażeby zapytać o dopasowanie 12-woltowych impulsów do procka i jest on autorstwa kolegi pfemka. Ja podłączyłem te impulsy tak samo i podejrzewam, że to przez to mam same problemy, ponieważ impulsy nie są wygładzone. Proszę o pomoc kolegę Samuraja o narysowanie jakiegoś schematu...
czy pomiędzy impulsami drogi nie masz innych impulsów na którymkolwiek przerwaniu, i czy program obsługi przerwania od impulsu drogi jest bardzo krótki? jeżeli nie to jest to krytyczna usterka programu. poza tym w ten sposób można obsłużyć tylko jedno (1szt.) przerwanie w drugim. przy większej ilości NA PEWNO program nie wróci tam gdzie powinien. no...
Nie miałem dojścia do wasa parametry sprawdziłem texą 1.Obroty silnika-903 2.Ilość wtrysku-3,57-4,12 3.Czas trwania(ustalony) Dodano po 2 Skupiłem się na sprawdzeniu szczelności układu paliwowego (w każdych postach pisał o tym domex32) i znalazłem,ktoś zmieniał filtr paliwa i zamiast orginalnej nakrętki spustowej założył zakrętkę od napoi i tam delikatnie...
Immo odpada. Wieć ten co montowal pompe mógł nie byc czujny i cos uciekło w rozrządzie. Skoro auto wcześniej pracowało w zakresie nawet tylko 3tyś obrotów powinno działac dalej. Odpowiedz cały czas Ci sie nasuwa sama. Błąd montażu pompy , początek wtrysku źle ustawiony albo rozrząd, błąd w regeneracji pompy też sie tak zdarza. Sprawdził bym ustawienie...
Te impulsy...tzn mierzysz czas między zboczem opadajacym a narastajacym? Czy na odwrót...? Najlatwiej napisać timeout, tzn jesli dany stan utrzymuje sie da dlugo na wejsciu, wtedy nie dokonywac przetwarzania pomiaru... poza tym cos nie chce mi sie wierzyc, ze komputer ci wylacza wtryski. To JEST NIEMOZLIWE, bo: komp nie moze po prostu sobie 'pominac'...
To ma być szacunkowy pomiar. ECU na pewno generuje te impulsy, tylko jego wyjście to otwarty kolektor, więc bez fizycznego odłączenia się od wtrysku nic nie zobaczę, a takiej ingerencji wolałbym nie robić. Jest jeszcze drugi sygnał, który idzie do tida ale u mnie nie ma tego przewodu. Jeśli chodzi o czujnik podciśnienia to jakiego sygnału mogę się tam...
Czas wtrysku = czas otwarcia wtryskiwaczy (sumaryczny) jest jak najbardziej wprost proporcjonalny do ilości paliwa jakie przez nie przeszło. Nie miałem na myśli średniego czasu wtrysku tylko zliczanie rzeczywistego czasu otwarcia wtryskiwaczy i sumowanie go. Przy instalacji gaźnikowej (2 generacji) nie ma wtrysku, ale nadal można bazować na impulsach...
Sa trzy Prawdy , Tyż prowda , świeto prowda i głowno prowda. Zadaniem tego opornika jest ograniczenie prądu płynacego przez wtryskiwacz ,wtryskiwacz sterowany jest impulsowo , szerokośc impulsu ma tu zasadnicze znaczenie w ilości podawanego paliwa.Pytajacy pisze wyraznie,ze nie ma żadnego przywarcia z masą przewodu sterowania z ECU , a opornik jest...
--- no yak czytałem o tym--- a jest taka możliwość by za pomocą potencjometru (podłączonego gdzieś do komputera sterującego) regulować ilość wtryskiwanego paliwa!! gdy na przykład do wolnossącego przymontujemy turbo to ten trik z opornikiem też wypali? jak zmienić impuls żeby komputer dostroił sie sam i wysyłał większe napięcie do wtryskiwaczy?jest...
To wszystko to ja wiem, tylko w swojej wypowiedzi w dosyć sprytny sposób pominąłeś jeden aspekt, mianowicie kwestię obciążenia termicznego wtryskiwacza. Stąd zdziwienie na temat aspektu gwarancyjnego, dlaczego? Bo wtryskiwacz chłodzi paliwo które przez niego przepływa, zmniejszając przepływ paliwa, bądź eliminując je całkowicie powodujesz jego przegrzewanie...
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Oczywiście wtryskiwacz może "lać",...
2. chwilowe zużycie paliwa w czasie jazdy (L/100km); 3. chwilowe zużycie paliwa w czasie postoju (L/h); 5. prędkość średnia; 6. prędkość maksymalna; Drogi kolego... mógł byś mi rozwinąć bardziej temat powyższych punktów. Chodzi mi o wzory, mam np. Stałą drogi (ilość impulsów czujnika drogi na 1 metr) i stałą wtryskiwacza (l/s) Zrobiłem coś podobnego...
ilość impulsów impulsów wtrysku licznik impulsów ilość impulsów
funkcja bridge oporność głośnik berlingo kontrolka ciśnienie
kodowanie wtryskiwaczy creed assassin
Jak usunąć reklamy w telefonie: Android i iOS Jak uruchomić pełną moc płyty kuchennej?