Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Fachowiec powinien wpuścić niewielką ilość płynu w układ chłodzenia i prześledzić połączenia czujnikiem w którym miejscu jest nieszczelność i wówczas podjąć decyzję czy jest możliwa naprawa.
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
U mnie pomogła wymiana uszczelniaczy popychaczy zaworów. Niewielki koszt naprawy. Co u Ciebie było powodem wymiany termostatu? Może uszkodzony termostat spowodował zagotowanie "wody" i przedmuchało Ci uszczelkę pod głowicą. Nawet niewielka ilość płynu z układu chłodzenia dostająca się do cylindrów (komory spalania) powoduje wydostawania się z rury kłębów...
Wskaźnik temperatury w Oplach, jest wskaźnikiem... nie wiadomo czego. Robocza temperatura tego silnika to ok 105°C, ale wskazówka nigdy nie przekracza 90°C. Tylko odczyt temperatury testerem może coś powiedzieć. Problem może leżeć w klimatyzacji (np. mała ilość czynnika).
Wygląda na to, że problem nie daje tobie spać. Tymczasem nie widać powodów do takich zmartwień. Mowa o wskaźniku temperatury a nie o mierniku. Faktycznie można nieco podnieść temperaturę stosując termostat o większej temperaturze otwarcia, ale po co . Z grubsza układ jest poprawnie regulowany. Płynu chłodzącego nie może brakować. Zbyt wielka ilość płynu...
Podejrzana jest uszczelka pod głowicą. E, tak od razu z grubej rury. Kolego omega-mv6, pisząc nagrzewnica miałeś na myśli tą do ogrzewania czy chłodnicę i na miejscu kolegi to sprawdziłbym czy ilość płynu w układzie chłodzenia jest wystarczająca. Jeżeli mało to uzupełnić, jeżeli trzeba to układ odpowietrzyć i zobaczyć co się będzie działo, czy nie...
Nie prościej monitorować ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Witam. Polanie parownika gorąca wodą, to pomoc doraźna, która pomoże tylko tyle,że odpalisz na gazie bez problemu. Jeżeli nic więcej nie robiłeś, to po krótkim czasie parownik znowu zamarznie ( oszroni się) Jak już poprzednicy pisali winę za to ponosi niesprawny układ chłodzenia lub niedostateczna ilość płynu chłodzącego.Ciekawy jestem jak długo użytkujesz...
Zrób jeszcze test układu chłodzenia na obecność CO2. Jak wynik będzie pozytywny to innego wyjścia nie ma jak rwanie.... Płyn ubywa w dużych ilościach Ile? Np na 100km, 1000km, dzień, tydzień? Pozdrawiam.
Zanim zaczniesz wymieniać kolejne elementy warto zacząć od najprostszych czynności obsługowych. Jak długo masz w układzie płyn chłodniczy? Kiedy był on ostatnio wymieniany? (Płyn chłodniczy ma określoną trwałość!). Czy poziom (ilość) płynu chłodniczego w układzie jest na pewno prawidłowa? Czy zdarzają się ubytki? Czy w układzie chłodzenia były stosowane...
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
"Masz LPG? Szukaj problemu w układzie parownika, jest wpięty w mały obieg i większość płynu zapewne krąży prze niego, a nie przez nagrzewnice. Dodasz gazu, wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia, wtedy większa ilość płynu dostaje się do nagrzewnicy. Ot taka teoria." Teoria Lysego1980. Gdzies ten plym musi wyciekac. Jak nie na zewnatrz to do wewnatrz.
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Tak, brak płynu w układzie chłodzenia lub niewystarczająca ilość, brak pracy wentylatora, brak pełnego obiegu, niedrożna chłodnica, wycieki na zewnątrz wybierz coś
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Kolega Tom jak silnik przystosowany do chłodzenia wodą? Możesz powiedzieć w jaki sposób bo mimo twojego elaboratu jakoś tego nie mogę ogarnąć. Następna sprawa gdybyś przeczytał instrukcje obsługi tego ciągnika jak należy wpadł byś na dział poświęcony przygotowaniu ciągnika do zimy a tam jak byk stoi zalać płynem niezamarzającym. Jak to silnik który...
Rozpuszczalnik jak i olej zniszczą gumowe elementy układu chłodzenia. Weź dużą kastre budowlaną, nalej wody z dużą ilością Ludwika czy innego płynu do naczyń. Wyjmij termostat, rozepnij obieg. Pompa zanurzeniowa i jazda. Duży obieg, później mały. Kilkukrotna zmiana wody. Dzień roboty ale układ czysty jak pupcia niemowlaka.
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Decha Będzie do zdjęcia Raczej Tak, na pewno, bo biorąc pod uwagę: przy wyższych obrotach jakaś ilość płynu przeleci przez nagrzewnice a na wolnych nie, co się objawia chwilowym nadmuchem ciepłego powietrza czy inny cytat: przy zdjętych przewodach z nagrzewnicy uruchomionym silniku na podwyższonych obrotach trochę chlapnie płyn , na wolnych prawie...
Nowe auto w fabryce ma wszystko nowe i problemów z odpowietrzeniem nie ma. które przychodzą z wiekiem do każdego modelu jest procedura. A najczęściej robi się to albo grawitacyjnie albo ciśnieniowo. Ale to ciśnienie jest zbyt duże. Do tego leje się ściśle określoną ilość która ma wejść. Później jest jeszcze rozruch silnika i płyn się uzupełnia. Czy...
Uszczelka pod głowicą raczej odpada, gdyż nie ma wycieków na silniku, ani płyn się nie przedostaje do oleju i odwrotnie. Wcale nie musi się mieszać woda z olejem itd. Wystarczy że kompresję pcha do układu chłodzenia. Jaka to jest ta niewielka ilość proszku co została wsypana?
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
A możesz jaśniej? chodzi Ci o układ chłodzenia czy ilość czynnika w klimie bo z reguły płyn to jest sprzedawany po 5l:) Jeśli chodzi Ci o ilość czynnika to z tego co pamiętam 750 +- 10 gr ale to z pamięci, później sprawdzę. pozdr
1. regulacja zaworów Była robiona z 10k przed. 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. Świece też jeszcze są ok. Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Problem ustał całkowicie "przypadkowo", a mianowicie... po wymianie cieczy chłodzącej. Układ chłodzenia jest szczelny bo płynu nie ubywało w jakoś znaczących ilościach, od wymiany do wymiany...
Kolego podepnij pod vaga mi wyszło ze silniczek klapy był zawieszony(chyba powietrza zewnętrznego) i czujnik ciśnienia klimatyzacji + mała ilość środka diagnosta zrobił adaptacje klap i wszystko zaczęło śmigać . Ja jeszcze wymieniłem płyn w układzie chłodzenia + czyszczenie. Sama możesz sprawdzić czy Klima nie ma błędów nie pamiętam dokładnie ale trzeba...
Cześć wszystkim czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica miedzy płynem a gazem bo wyczytałem na necie ze płyn się ładuję hp a gaz się ładuję lp bardzo proszę o wytłumaczenie mi tego i bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedz takie coś znalazłem na necie UWAGA: Napełnianie układu klimatyzacji (wyłącznie gazem) przez złącze niskiego ciśnienia. Napełnij...
Odpalasz na benzynie czy na LPG? Jeśli LPG to temperatury w okolicach 0st. C nie należą do korzystnych. Najpierw koniecznie silnik powinien zagrzać płyn chłodzący do około +- 40st. i dopiero wtedy można zmienić zasilanie na gaz. Druga opcja to nieszczelność w układzie chłodzenia, poprzez którą płyn zbiera się w niewielkich ilościach w komorze spalania....
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
Sorki odpowiedź nie miała być do Ciebie tylko do tamtego "znawcy" Dodano po 10 jeszcze raz muszę się poprawić. Może być tak że cały czas ładuje małą ilość powietrza do układu chłodzenia ale przy obiegu wody bąbelki wygania do zbiorniczka, a następnie wypuszcza korkiem bądź zaworkiem przelewowym, a na zgaszonym silniku powietrze wypełnia powoli sprężarkę...
Chyba się nie zrozumieliśmy, w kolektorze dolotowym są kanały cieczowe i sugerowałem że tam może być nieszczelność. Miałem jeden przypadek gdy kolektor utlenił się i ciecz dostawała się do silnika w bardzo niewielkich ilościach. Jednak tak niewielki ubytek płynu nie powoduje przegrzewania jednostki nap.
Będzie dobry. Ważne byś porządnie wyczyścił układ przede wszystkim ze starego płynu, możesz go nawet kranówką w większych ilościach przepłukać żeby od razu cały syf wyciągnęło. Potem koniecznie przepuścić trochę wody destylowanej by wypłukać zawierającą różne rzeczy kranówkę, a na koniec zalać układ wodą destylowaną z preparatem. Glony to najmniejszy...
Wziąłem się w końcu za to.Zrobiłem obejście-Połączyłem dwa węże dochodzące do chłodniczki EGR. Dodatkowo zaślepiłem przewód połączony z układem chłodzenia i samym EGR - o dużo mniejszym przekroju i....Jak ręką odjął! Ale to, wg mnie, nie rozwiązuje problemu, to jest jakby przypudrowanie strupa, które może się później drogo zemścić. Nie znam silnika...
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Możliwe kolego "marian11(at)" że jestem w błędzie bo w trzecim poście autor tematu pisze że ma instalację z trzema zaworami :|,masz racje na parowniku nie musi być elektrozaworu , a prawie wszystkie parowniki wten czy inny sposób działają na zasadzie podciśnienia (chyba że jest to wtrysk gazu). Kolego "fragli86" czy doszedłeś co jest nie tak z tymi...
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
Kłęby białego dymu w spalinach świadczą o obecności znacznych ilości pary wodnej. Może ona podchodzić z układu wydechowego (szczeliny, kałuża, czy deszcz) albo z układu chłodzenia silnika. Jeżeli jesteś pewny, że układ wydechowy jest sprawny (przejrzeć na kanale), to warto dokładnie skontrolować poziom płynu chłodniczego (regularnie mierz poziom w zbiorniku...
OK, w takim razie płukanka po starym płynie i lejemy Dynagel 2000+. Dziękuję za pomocne porady, które rozwiewają moje wątpliwości. W tym gruzie to i borygo za drogie, się naczytał o G12 w nowych autach i ma dylemat audi z 2010 to tak ale nie stary złomik Dodano po 3 Rozumiem, że chcesz mi zafundować wymianę silnika w razie czego. Na PW wyślę Ci numer...
Czytałem i oglądałem już bardzo dużo. Mam inne zdanie na ten temat, bo zajmuje cię najbardziej: Najbardziej mnie niepokoi ilość oleju jaki trzeba wlać. Wg. mnie jest to nakmniej istotna najłatwiejsza do ogarnięcia kwestia. Planu nie masz, ale każdy sobie rzępkę skrobie. Seat Leon 1m1 w spoczynku to 7 bar. Nie wiem co ma do tego marka samochodu i jego...
W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego. Właśnie ten kolektor ssący (to plastikowe coś z kanałem wodnym) też było wymienione. Przepraszam - pomyliłem z katalizatorem dolotowym, nie jestem dobry w motoryzacji :D Ogólnie 3 mechaników rozkłada ręce, oleju raczej nie przybywa, test na obecność spalin w układzie chłodzenia...
Jak już to pęknięcie bloku/głowicy. Ilość paliwa nie ma tu nic do tego. Korek zbiorniczka był wymieniony? Swoją drogą, sprawne ATD działają bez problemów przy podwojonej mocy. Ja bym raczej strzelał, że ktoś popełnił błąd przy remoncie - ale jaki to już ciężko powiedzieć. Może głowicę podnosi i wali ciśnieniem do układu chłodzenia...
Mogą być różne objawy. 1. Zwieksza się ilość oleju lub płynu w układach (więcej płynu ->mniej oleju lub mniej płynu ->wiecej oleju) przy czym oba będą przybierały szary kolor o papkowatej konsystencji wynikajacy z przenikania jednego do drugiego) 2. Zwiększanie się ilości tylko płynu chłodniczego i zapowietrzanie układu chłodzenia (wynika z przedostawania...
Widać, że leje się na trójnikach od gazowni, tylko pytanie - leje się bo się poluzowały, czy leje się bo za bardzo wzrasta ciśnienie w układzie. Żółty płyn to chyba tylko Prestone, czyli jeden z lepszych jakie są... Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodzie z LPG to nie taka prosta sprawa, często najwyższym punktem układu jest parownik... Po za...
Oczywiście wszystko dobrze odpowietrzy się tylko wtedy, jeśli korek zbiornika wyrównawczego działa poprawnie (zawór jest sprawny). Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli nie masz pewności co do stanu tej części, to odpowietrzenie trzeba będzie korygować...
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Termostat wydaje się sprawny zamyka do końca i otwiera . zdjęcia : http://img259.imageshack.us/img259/3420/... http://img193.imageshack.us/img193/8128/... Także nie wiem czy coś mogę jeszcze zrobić może źle odpowietrzam układ chłodzenia ? Po zalaniu płynem do pełna odpalam przegazuje płynu trochę ubywa znowu przegazuje dolewam tak...
Mam pytanie do was. Wymieniłem uszczelkę, złożyłem wszystko, auto startuje i jeździ. Zniknęły różne objawy np. nie dymi już na biało, w zbiorniczku na płyn chłodniczny nie ma już bąbelków przy dodawaniu gazu, a pod korkiem na wlew oleju nie ma masła. Zauważyłem też że po dłuższej jeździe poziom płunu chłodniczego w zbiorniczku pozostaje taki sam, a...
Panowie rozumiem że ten Jedna uwaga - po wymianie chłodzenia CPU na wodne powstał problem z sekcją zasilania i mostkami. Normalnie są one chłodzone częściowo powietrzem opływającym CPU, bez tego ich temp. nieco rośnie. Akurat z tym u mnie nie będzie problemu, mam wentylatory 12mm na (tył, dół, przód), oraz 12+14mm na topie, więc przepływ powietrza będzie...
Kolego mazda ot tak nie zasysa płynu, jeśli układ dobrze odpowietrzony to w sytuacji gdy silnik stygnie i objętość płynu maleje zassana jest tylko taka ilość płynu jaką wypluł do zbiorniczka podczas gdy silnik się nagrzewał, silniki mazday same się nie odpowietrzają :cry: , ot cała filozofia. Co do korka to jak silnik nagrzany węże mają być twarde....
To blok montowany na samo GPU - musisz pamiętać też o pamięciach - aby ich nie przegrzać. Najprawdopodobniej pasuje - ma zapinki do montażu uniwersalnego na każdą kartę. Czy jest dobry do chłodzenia - bez testów trudno stwierdzić, ale Thermaltake to marka godna zaufania, bo już wprawę w chłodzeniu wodą mają :). W układzie z czym będzie chodził? Jaki...
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
Witam. Mam problem z moim mercedesem atego 815 a mianowicie po około 2 godzinach od przerwania jazdy zaczyna uciekać płyn chłodniczy ok. 3-5l ( gdzieś jakby z tyłu zbiorniczka wyrównawczego. przy odkręcaniu korka do wlewu płynu (zimny silnik) zaczyna ostro wylewać się płyn pod cisnieniem mimo że już duża jego ilość wyciekła wczesniej. W samochodzie...
Może Ci go zasysać do komory spalania ale w takich ilościach że nawet nie zauważysz białego dymu który wydobywa się podczas spalania. Ja tak miałem u siebie aż pewnego dnia uszczelka puściła całkowicie i olej poszedł do układu. Moim zdaniem to odkręcenie korka na odpalonym samochodzie to nie odpowietrzenie, od tego masz specjalne zaworki na układzie...
Witam! "Nowy" nabytek to Yariska z 2000r z podstawowym silniczkiem. Nie ufam poprzednikom, więc przed zimą rozważam wymianę płynu na nowy. Dziwi mnie trochę układ chłodzenia - korek chłodnicy jest dużo poniżej węży idących do nagrzewnicy a poza tym zbiorniczek wyrównawczy jakiś taki dziwny. Tzn nie podważam założeń technologicznych producenta, ale nie...
po jakimś czasie poziom płynu podniósł się pod korek. Co jest powodem takiego stanu rzeczy. Rozszerzalność cieplna płynu pod wpływem temperatury. Objaw całkowicie normalny. Ilość płynu na zimnym silniku radzę trzymać bliżej pozycji minimalnej niż środka, czy tym bardziej max, jak w niektórych salonach nalewają... Oczywiście zakładam poprawne odpowietrzenie...
Płynne materiały eksploatacyjne Silnik 4 - cylindrowy bez/z wymian± filtra oleju2,5/3,0 l Silnik 5 - cylindrowy bez/z wymian± filtra oleju3,0/3,5 l Układ chłodzenia z instalacją ogrzewania - silnik 4 - cylindrowy7 l Układ chłodzenia z instalacją ogrzewania - silnik 5 - cylindrowy8 l Zbiornik paliwa68 l Skrzynia biegów2,35 l Skrzynia automatyczna...
Pokrótce wyjaśniłem już wyżej dlaczego tak jest. Płyn chłodzący jest mieszaniną glikoli i wody, gdy zaczyna wrzeć najpierw odparowuje z niego woda a temp. wrzenia czystego glikolu jest w okolicach 180. Zatem im mniej w nim wody tym wyższa temp wrzenia pozostałości, a tym samym twojego silnika. Poczytaj jeszcze trochę o cieple parowania wody i płynu/glikolu,...
A ja obstawiam, że zarówno stara jak i nowa UPG były do wymiany. Z przegrzaniem nie chodzi mi o ilość wody jaką wylałeś na głowicę, tylko o to, że miała już tak straszną temperaturę w tym momencie, że i tak się pokrzywiła. Ja też nie spuszczałem płynu po wlaniu tego specyfiku tylko tak jeździłem bo było dobrze. Jak by taki płyn robił z żeliwa smar grafitowy,...
Na pewno różnica jest w ilości płynu chłodzącego w układzie . Na pewno różnica jest w samych silnikach . Na pewno różnica jest w stylu jazdy i obciążenia silnika . Na pewno różnica jest w używaniu układu ogrzewania . Pytanie które węże sprawdzasz ? Może się nie domykać termostat ? Po co te informacje ? Piszesz jakąś pracę doktorską na tema nagrzewania...
Wg Ciebie to normalne, że "nowoczesny europejski" silnik dogrzewa sie po 25 km jazdy, bo oddaje mało ciepła? No to gratuluje i współczuje za razem. Tak to całkiem normalne ( niestety) zjawisko zwłaszcza w europie gdzie stosuje się wysoko sprawne małe silniki witam! tak się przyglądam tej ciekawej dyskusji i czasami to aż mi się coś zbiera! co ma teoria...
A co ma zrobić taka instalacja ? Zrobi to samo co klasyczna instalacja. Czujnik masz połączony z absorberem (w jakiś tam sposób go dotyka - on nie wisi w powietrzu) więc jak się nagrzewa absorber to i nagrzewa się czujnik - przecież tak te instalacje działają obecnie. Włącza się pompka i ciecz bierze ciepło z kolektora. W zimie też, więc weźmie ciepło...
Układ do odpowietrzenia , mało plynu. Miałem w swoim podobny problem odpowietrzałem i nić to samo, co u ciebie. Dopiero jak napełniłem układ chłodzenia pod korek, ( Czyli grubo ponad max) i przejechałem się do osiągnięcia temperatury roboczej na podwyższonych obrotach i odkręcony na max ogrzewaniu układ się odpowietrzył i działał normalnie. A ilość...
To nie wina kabli ani świec .Jaka to instalacja .Jeżeli są takie objawy to.może obniża się temperatura grzania parownika podczas jazdy (czujnik temp,za mała ilośc płynu chłodzącego w układzie.).Sprawdz jeszcze bezpiecznik czy dobrze styka. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
Gdyby to była Mazda to rzekłbym, iź jest to przepływomirz. Dysza od "wolnych" obrotów nie może być zapchana, bo tu jest wtrysk. Można jeszcze sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony i czy jest wystarczająca ilość płynu chłodzącego oraz czy parownik nie jest do wymiany. Nie wiem, jak w Poldku, ale u Nas instalacja gazowa załącza się po...
Pierwszy objaw uwalonej UPG to wymieszanie oleju z płynem w jakiś ilościach, więc co niektórzy powinni cofnąć się do szkoły. Jeżeli tak twierdzisz to sam cofnij się do szkoły oczywiście ,że na początek wymienic pompę,przez ubytki płynu może się zapowietrzac i takie efekty,na uszczelkę przyjdzie czas jeżeli nie będzie poprawy.Odkręcanie korka na gorącym...
Oczywiście macie pewność, że nie ma mało płynu w układzie chłodzenia silnika, a sam układ chłodzenia jest sprawny, czyli szczelny, drożny i ze sprawnym termostatem. Sprawdźcie poprawność działania układu chłodzenia silnika. Czyli odpalić i na biegu jałowym zagrzać , aż do włączenia wentylatora. Jak to będzie działać prawidłowo- wina leży rzeczywiście...
Wymieniałem wyłącznik termiczny dodatkowego wtrysku zimnego startu. Wykręciłem go, wyleciało sporo płynu chłodniczego i tak sobie stał kilka dni bez tego czujnika aż udało mi się zakupić sprawny na wymianę. Po wkręceniu nowego, zalałem ubytki płynu chłodniczego i pojeździłem. Nie jestem jednak pewien czy układ się nie zapowietrzył... sugerował mi to...
Tak woda do oleju mi się przedostaje. Z rury wydechowej ciągle leci dość duża ilość pary, a jak pojeżdżę to na korku czy bagnecie robi się tzw. delikatny majonez. Poza tym faktem silnik pracuje normalnie; równo i cicho i trzyma równiutko temperaturę. Średnio co 300 km muszę dolać litr płynu do układu chłodzenia, a nie ma żadnych przecieków wody na zewnątrz....
Witam ! W moim VW jest tak samo jak u kolegi klima działa super a chodzi tylko duży wiatrak z różnymi prędkościami a mały ani drgnie. Sprawdzanie przez VAG nie wykazało ani jednego błędu wg testu klima działa prawidłowo odpowiednia ilość czynnika ciśnienie itd. wg komputera obydwa wiatraki są pisane jako wiatraki klimy i układu chłodzenia nie ma rozdziału,...
Wg mechanika uszkodzeniu uległo urządzenie ( rozbudowana rurka ) do chłodzenia recyrkulacji spalin w układzie wydechowym . W momencie kiedy auto stygło jakieś ilości płynu chłodzącego przedostawały się z obiegu z chłodziwem do układu wydechowego poprzez jakąś dziurę w tym urządzeniu . No i stąd tek kłopot . Dla wszystkich chcących mi pomóc na poście...
Jutro jadę do mechanika sprawdzić barwnikiem, czy spaliny dostają się do płynu chłodniczego -> tak czy inaczej z poparzonymi rękami już przy wymianie wiatraka i czujki zdarłem sobie bąble na dłoniach, a na więcej nie mam ochoty. Za wydmuchaną uszczelką przemawia kilka innych "objawów" spora ilość wody wydobywająca się z tłumika, sporadycznie, ale jednak...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Podczas postoju wskazówka od temperatury po 2-5min zaczyna iść do góry i włącza się wentylator chłodnicy, jednak silnik do końca nie jest schłodzony tak jak podczas jazdy jak na zdjęciu nr. 2. Silnik "na postoju" to nie jest silnik pracujący, chyba, że ja źle zrozumiałem. Nie chodzi mi zresztą o detale, które nie zmieniają ogólnej postaci rzeczy, że...
W układzie mam płyn chłodniczy zeby mół cały rok byc w kazdej chwili dostepny i zeby niemiec na głowie pamietania o spuszczeniu wody , ogólnie płyn wszystko jest, poprostu szybko sie zaczoł nagrzewac i z rury wydechowej bardzo gorace powietrze leci co wczesniej niemiało miejsca to . Kolego weź stary garnek, nalej płynu chłodzącego do niego a następnie...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Co do płynu miałem poważną awarię w moim polonezie 1.4 i samochodzik nadal chodził jak złoto aż płyn nie uzyskał przewagi nad ilością oleju w silniku. Myśłę że już sobie poradziłeś z tym problemem, może pomoże to komuś innemu. Uszczelka puściła tak że kompresja była ok tyle że lało płyn do kadłuba silnika( olej jak śmietana :) ). Po naprawie pojawiły...
Samochód: Renault Scenic I ph II, 1.6 16v + LPG sekwencyjne AG Compact Opis: Samochód 250 km temu odebrany po naprawie głowicy (były opiłki na zaworach - 4 wymienione), wymianie uszczelki pod głowicą + planowaniu głowicy (była skrzywiona, mimo, że wg. wskaźnika temp. auto nigdy się za mojej kadencji nie przegrzało). Po wejściu na obroty samochód wyrzucał...
Ona prawdopodobnie jest uszkodzona , przepuszcza gaz do płynu chłodniczego w obiegu i przy większych prędkościach dlatego reduktor zamarza!!! Nie pisze kolega jaka to instalacja, a właściwie reduktor. Mam wątpliwości co do tej diagnozy, bo przypuszczam, że gdyby się gaz dostawał do układu chłodzenia, to objawem byłyby bardzo twarde węże do chłodnicy,...
Musiał się gdzieś zrobić korek powietrzny, nim rozkręcisz spróbuj odpowietrzyć jeszcze raz, jak autko ma klimę to na jednym z węży do nagrzewnicy założony jest taki zawór elektromagnetyczny który przy włączonym ciepłym powietrzu otwiera sie i zamyka regulując ilość przepływającej ciepłej cieczy przez nagrzewnice. U mnie jak był przedmuch z cylindra...
Witam mam mały problem ze swoim mercedesem, mechanik po oględzinach nie jest w stanie stwierdzić co mu dolega bo objawy nie są jednoznaczne. Mianowicie 3 miesiące temu padła mi chłodniczka oleju > Olej zaczął się pchać do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego skapłem się dopiero jak wyskoczył mi niski stan oleju w silniku. Układ chłodzenia był...
Witam Was, zauważyłem wiele tematów dotyczących płukania nagrzewnicy różnymi metodami, środkami, płynami i chcę podzielić się z Wami moją opinią która może się przydać. Jeżeli w Waszym aucie macie kamień w nagrzewnicy to jedynym sposobem na oczyszczenie bez wyjmowania jej i rozbierania wnętrza auta jest oddanie go do firmy która podłączy nagrzewnicę...
Witam. Posiadam jak w temacie Opla Combo (Corsa C). Silnik zasilany benzyną lub gazem. Problem polega na tym, że jadąc poczułem jak samochód stracił na mocy.Zacząłem się niepokoić co się mogło stać. Zacząłem obserwację i tak: - objawy są te same nie zależnie jeżdżąc na paliwie czy gazie - gdy auto jest zimne (nie nagrzane) zachowuję się bez zarzutu...
Szkoda, że nie napiszesz o co chodzi (co chcesz zbudować/zaprojektować), łatwiej byłoby podpowiedzieć, ale spróbuję, bo potrzeba matką wynalazków i nóż-widelec może wymyślisz coś przydatnego. Co do skuteczności takiego rozwiązania - parownik klimatyzacji uzyskuje temperaturę, która może nie jest jakaś "superniska" w stosunku do temperatury otoczenia,...
Tu winne wskazali miejsca, gdzie płaszczyzna uszczelki styka się z krawędzią tuleji, ktoś w poprzednim warsztacie używał młotka itp i powstały dołki/rysy, problematyczne było dobre uszczelnienie, posłużyli się starą metodą uszczelniając to smarem, po jakimś miesiącu płyn przestał znikać i teraz dolewam raz na kilka miesięcy 100ml. U Ciebie może to być...
a jeśli można wiedzieć jaki jest tytuł tej książki?. Na chwile obecna posiadam książke napraw dostęoną w księgarniach ale to nie jest to co potrzebuje. Nie ma w niej dokładnej budowy silnika, momentów dokręcania śrub itp. Jest w niej natomiast kupa śmieci typu jak zminic klocki czy też płyn w układzie chłodzenia i to wszystko jest na dodatek niedokładnie...
Silnik wypalił olej. To nie ulega wątpliwości. Sprawdź na początek kompresje. Po co? Bez sensu robota. Kompresja będzie taka, jak nominalna, ew. niewiele niższa. Trzeba przywyknąć, że 16 zaworowe Ople lubią olej. Końcówka układu wydechowe jest czarna zakopcona? Przy krótkich trasach zawsze będzie - nawet bez spalania oleju. Przy długich, nawet ze spalaniem...
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
Parę lat wcześniej miałem w takim samym silniczku problem z przegrzewaniem się i winna była cewka zapłonowa.Miała przebicie na uzwojeniu i dawała iskrę troszkę za szybko. Przyznam się, ze pierwszy raz spotkałem się z taką diagnozą, żeby przebicie na cewce zapłonowej mogło przyspieszać zapłon. Ale do rzeczy. Nie zajmuję się zawodowo naprawą samochodów...
Objawy takie są zazwyczaj spowodowane trzema przypadkami: 1. Uszkodzony przepływomierz (zazwyczaj powodem jest instalacja gazowa, lecz nie zawsze - wiek auta również się do tego przyczynia). 2. "Lewe powietrze" od filtra powietrza do INJECTION (wtrysku), bo takowy chyba posiadasz (ale ten objaw tyczy się również i wersji gaźnikowej, bo nie chodzi o...
Problem rozwiązany no prawie gdyż auto w środę postawie u mechanika. Problem tkwił w wężach gdyż jeden wąż który wychodzi z nagrzewnicy jest złączony w takim miejscu że tego nie widać i to łączenie troszkę puściło, co skutkowało się do wycieku płynu nie jakoś wielkiej ilości ale układ chłodzący się zapowietrzył węże idą do wymiany i cały układ do odpowietrzenia...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
cris52 to mógł być jedynie dziwny zbieg okoliczności poprostu termostat się nagrzewał do odpowiedniej temperatury i przred nagrzaniem rura tam faktycznie powinna być zimna (świadczy to o prawidłowym działaniu termostatu) a to że przełączyłeś na lpg i rura zrobiłą się gorąca to tylko dlatego że termostat osiągnoł temp otwarcia i puścił gorący płyn na...
Po pierwsze sprawdź ilość płynu chłodzącego bo wygląda że nie masz stanu i układ zapowietrzony
(at)ElektrodaBot Witam mam problem z piłą taśmową do metalu cormak HBS270V,problem polega na tym że nie podaje cięciwa do chłodzenia może miał ktoś podobny problem… Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie Twojego opisu można wnioskować, że w pilarce taśmowej Cormak HBS270V pojawił się problem z obiegiem chłodziwa. Najprawdopodobniej przyczyna...
i wytrąca się Co2 Wytrąca się osad. Gaz się ulatnia. Nie da się w zadowalający sposób nasycić wody, co2 nie schładzając jej podczas tego procesu Da się, jednak w zimnej wodzie gazy rozpuszczają się łatwiej. Straciłem tylko kasę na inne projekty keg-owe Przecież to na KEGach działa na tej samej zasadzie. Jak działa saturator? Masz pojemnik ciśnieniowy,...
płyn układ chłodzić kontrolka płyn układ chłodzić ilość płyn chłodniczy
moduł akcelerometru podłączenie kolektor toyota corolla rezystor objętościowy
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Tworzenie numerboxa w BeamNG.drive - poradnik Smarowanie młota kującego Erbauer - jak i czym?