witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
Wg mechanika uszkodzeniu uległo urządzenie ( rozbudowana rurka ) do chłodzenia recyrkulacji spalin w układzie wydechowym . W momencie kiedy auto stygło jakieś ilości płynu chłodzącego przedostawały się z obiegu z chłodziwem do układu wydechowego poprzez jakąś dziurę w tym urządzeniu . No i stąd tek kłopot . Dla wszystkich chcących mi pomóc na poście...
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
Witam. Mam dokładnie te same objawy co kolega. Dodam tylko że odpowietrzyłem układ i nic sie nie zmieniło. Płyn mam na poziomie maksymalnym. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym po chwilce płyn spada poniżej normy i zapala się kontrolka STOP. Jak przegazuje troszkę to płyn wraca do poprzedniej ilości a kontrolka gaśnie po kilkunastu minutkach znowu...
Na pewno różnica jest w ilości płynu chłodzącego w układzie . Na pewno różnica jest w samych silnikach . Na pewno różnica jest w stylu jazdy i obciążenia silnika . Na pewno różnica jest w używaniu układu ogrzewania . Pytanie które węże sprawdzasz ? Może się nie domykać termostat ? Po co te informacje ? Piszesz jakąś pracę doktorską na tema nagrzewania...
Wygląda na to, że problem nie daje tobie spać. Tymczasem nie widać powodów do takich zmartwień. Mowa o wskaźniku temperatury a nie o mierniku. Faktycznie można nieco podnieść temperaturę stosując termostat o większej temperaturze otwarcia, ale po co . Z grubsza układ jest poprawnie regulowany. Płynu chłodzącego nie może brakować. Zbyt wielka ilość płynu...
To nie wina kabli ani świec .Jaka to instalacja .Jeżeli są takie objawy to.może obniża się temperatura grzania parownika podczas jazdy (czujnik temp,za mała ilośc płynu chłodzącego w układzie.).Sprawdz jeszcze bezpiecznik czy dobrze styka. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
Po pierwsze sprawdź ilość płynu chłodzącego bo wygląda że nie masz stanu i układ zapowietrzony
Problem rozwiązany no prawie gdyż auto w środę postawie u mechanika. Problem tkwił w wężach gdyż jeden wąż który wychodzi z nagrzewnicy jest złączony w takim miejscu że tego nie widać i to łączenie troszkę puściło, co skutkowało się do wycieku płynu nie jakoś wielkiej ilości ale układ chłodzący się zapowietrzył węże idą do wymiany i cały układ do odpowietrzenia...
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Fachowiec powinien wpuścić niewielką ilość płynu w układ chłodzenia i prześledzić połączenia czujnikiem w którym miejscu jest nieszczelność i wówczas podjąć decyzję czy jest możliwa naprawa.
Cześć wszystkim czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica miedzy płynem a gazem bo wyczytałem na necie ze płyn się ładuję hp a gaz się ładuję lp bardzo proszę o wytłumaczenie mi tego i bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedz takie coś znalazłem na necie UWAGA: Napełnianie układu klimatyzacji (wyłącznie gazem) przez złącze niskiego ciśnienia. Napełnij...
Jak z chłodnicy się leje to wymienić na nową. Parownik zamarza gdy nie ma w nim płyny chłodzącego z układu silnika. Może nie być wystarczającej ilości oleju w skrzyni, dlatego biegi ciężko wchodzą.
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica. Raport: Co ma pęknięta głowicą do paliwa w płynie? Przecież tam nie ma żadnych kanałów paliwowych w głowicy. Wtrysk ma zasilanie i odpływ a paliwo podaje końcówka która jest w komorze spalania. Przecież nawet gdyby pękła głowicą...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
witam, ostatnio po kłopotach z odpalaniem i zwiększonym zużyciem paliwa oraz kopceniu auta na benzynie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i problem ustał. natomiast po kontroli ilości płynu chłodzącego zauważyłem jego niedobór. po odkreceniu korka z układu zaczęły wydobywać się pokłady powietrza *takie bulgotanie*. Pomyślalem że po prostu...
Proponowałbym przed wpinaniem się w układ chłodniczy , sprawdzić to co można tj: czystość skraplacza, czystość parownika (to nieco trudniejsze ale pewnie tam jest problem); stan i czystość filtra przeciwpyłkowego. Sprawdzić czy jest sprawny układ chłodzący czy płynu jest odpowiednia ilość, czy oleju jest tyle ile powinno. Stan paska napędu sprężarki....
Rozpuszczalnik jak i olej zniszczą gumowe elementy układu chłodzenia. Weź dużą kastre budowlaną, nalej wody z dużą ilością Ludwika czy innego płynu do naczyń. Wyjmij termostat, rozepnij obieg. Pompa zanurzeniowa i jazda. Duży obieg, później mały. Kilkukrotna zmiana wody. Dzień roboty ale układ czysty jak pupcia niemowlaka.
(płyn chłodzący jest ugotowany) nie wiem czy dobrze zrozumiałem (ma wysoka temperaturę). Trzeba sprawdzić drożność całego układu chłodniczego oraz pompę wody, sprawdź też olej w silniku jego brak powoduje szybkie nagrzewanie się silnika co może go zatrzeć, sprawdź też wentylator ten na chłodnicy oraz ilość płyny chłodzącego.
trzeba poszukać... a nie odpowietrzanie polega na pozbyciu się powietrza w układzie, najprościej znaleźć miejsce gdzie odpowietrza się układ, jest to punkt najwyżej położony w tym układzie może to być zaworek lub po prostu zbiornik wyrównawczy, sprawdzasz czy jest odpowiednia ilość czynnika chłodzącego w układzie odpalasz auto aż się nagrzeje kilka...
Jak silnik wymaga remontu, to albo remont (teraz to nie jest modne), albo zmiana samochodu (to jest teraz w modzie). Jest jeszcze wyjście pośrednie czyli wymiana silnika. Zauważyłem że olej na gorącym silniku jest wrzący na bagnecie... To chyba nie jest normalne. Więc do sprawdzenia czujniki temperatury, układ chłodzenia, wentylator chłodnicy... Może...
Auto to Renault Trafic z roku 2016 roku z AdBlue, silnik 1,6 DCI MOC: 140 KM, przebieg 100% autentyczny 132 000 km- jestem pierwszym właścicielem auta. Problem polega na tym, że ubywa płynu chodzącego ok 200 ml na 100 km i przedostaje się on do oleju silnikowego- obecność dużych ilości "masła" w przewodzie odmy silnika foto poniżej, oraz dosyć mocne...
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Wczoraj długo nie mogłem zasnąć i myślałem o twojej pc aż ostatnie dwie szare komórki się zderzyły :D. Najpierw myślałem nad parownikiem, bo twierdziłeś że był czysty jak go zakładałeś i właśnie jedyna sensowne wytłumaczenie jest takie że wszystko dzieje się tak przez brak dystrybutora, ale pamiętam że na jesieni jak uruchamiałeś pc to miała przyzwoite...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
Z tego co widac to sprężarka jest zalewana czynnikiem, układ ma presostaty a więc gdyby było mało czynnika - nic nie działało by :). Ciepło z jakiś powodów nie jest dostarczane do parownika (jeżeli jest powietrzny to zapchane lamele uszkodzony wentylator) jeżeli jest tam (parownik) wymiennik ciepła to nie działa obieg płynu chłodzącego: pompa padła,...
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
I po co ten sarkazm? To taka mimowolna kontrmetoda na czepialstwo (zgórywiemlepiej) niektórych użytkowników. Co i jak? - Czynniki przelewałem grawitacyjnie, pod ciśnieniem. Bardzo ładnie samo płynie. Nie trzeba butli odpowietrzać. Najpierw zrobiłem w butli podciśnienie pompą, później podłączyłem izobutan, na końcu propan. Cały czas duża butla na wadze....
Witam. Nim zaczniesz rozbierać pół samochodu spróbuj najpierw uzupełnić płyn chłodzący w układzie, dobrze odpowietrz go, możliwe, że jak montowali gaz nie zrobili tego z roztargnienia lub dużej ilości klientów. Miałem tak z swoim i30 i po tym zabiegu wszystko ustąpiło. Było to tylko moje doświadczenie i jeżeli by to w czymś pomogło będę zadowolony,że...
Spróbuj zalać cały układ płynem chłodzącym i obserwuj czy dzieje się to samo. Płyn ma wyższą temperaturę wrzenia niż woda i przede wszystkim nie zakamienia układu. Zaobserwuj również czy w zbiorniczku nie ma śladowych ilości oleju, wtedy może to wskazywać na uszkodzoną uszczelkę głowicy. Pozdrawiam
ad 1 ja bym sprawdził czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony ... nawet jeśli ogrzewanie dziala poprawnie to niewielka ilość powietrza w układzie chlodzenia może powodować zamrażanie reduktora ponieważ przepływ cieczy chłodzącej jest leniwy .... fachowo wytwarza się tzw. syfon ... sprawdź poziom płynu chłodzącego jeśli nie ma powietrza w układzie...
W ramach eksperymentu postanowiłem zmienić w splicie LG H09AK oryginalny czynnik R410A na R290. Z dostępnych w internecie opracowań wynika, że należy się spodziewać sporego spadku wydajności 30-40% i zwiększenia efektywności 15-25%. Największą niewiadomą jest prawidłowa ilość czynnika R290 w stosunku do oryginalnego R410A. Opracowania, które znalazłem...
Witam Tak w ogóle, to nie napisałeś jaki samochód posiadasz...(marka/model/itp) Gdybyśmy posiadali takie informacje to prawie natychmiast miałbyś odpowiedź na swoje wątpliwości. Zasadniczo w nowych pojazdach jest zalewany płyn chłodniczy o temperaturze krzepnięcia nie mniejszej niż -28 st.C. (standard-- to -30 ~ 35 st. C.) W wypadkach awaryjnych zawsze...
Warto regenerowac reduktory przy wykorzystaniu oryginalnych zestawów naprawczych. Robiłem to juz wielokrotnie i zawsze działają. Wartsztaty montujące gaz często skupuja "trupki" reduktorów i po wymyciu, dokłądnym wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek sprzedaja jako po kapitalnym remoncie. W wiekszosci w reduktorach zuzywają sie membrana oraz gumka...
Po prostu tego pilnuj i jak spada poniżej min to dolewaj. Dopóki płyn nie schodzi z dnia na dzień, nie ma co panikować. A zbiornik wyrównawczy nie jest przypadkiem wpięty w duży obieg? Wtedy ilość w nim płynu nie ma nic do czasu grzania. Ma, bo jak termostat trochę puści, to nagle do obiegu trafia zimny płyn i termostat ponownie się przymyka. Do pełnego...
te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać W takim razie prawdopodobnie nagrzewnica była lekko zapowietrzona. Ja nigdy nie stosowałem żadnych ulepszaczy. To bardzo prawdopodobne. Bo po dolaniu płynu Petrygo Q w ilości ponad litra, poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego po dniu jazdy powrócił do stanu sprzed dolania. I teraz...
....Cala tajemnica tkwi w plynie do dymiarki. .... I tu bym sie nie zgodził. Nie jestem w stanie podac producenta ale jest "urządzenie, przystawka" do najzyklejszych dymiarek na najzwyklejszy płyn. I działa - dym unosi sie po 20 - 30 (w zależności od wielkośc pomieszczenia, ilości ludzi i "stopnia przewiewności" pomieszczenia) Jest to poprostu układ...
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
Dołączę do tematu. Diesel 1.9 Multijet. Co jakiś czas na ściankach zewnętrznych zbiorniczka wyrównawczego pojawia mi się wyschnięta strużka płynu chłodzącego biegnąca spod korka. Usuwam ślady i po jakimś miesiącu lub dwóch znów jest to samo. Płynu nie ubywa, utrzymuje się na kresce MIN.Żadnych tłustych plam, mazi na zbiorniczku nie stwierdziłem. Zapach...
Pokrótce wyjaśniłem już wyżej dlaczego tak jest. Płyn chłodzący jest mieszaniną glikoli i wody, gdy zaczyna wrzeć najpierw odparowuje z niego woda a temp. wrzenia czystego glikolu jest w okolicach 180. Zatem im mniej w nim wody tym wyższa temp wrzenia pozostałości, a tym samym twojego silnika. Poczytaj jeszcze trochę o cieple parowania wody i płynu/glikolu,...
Macie rację to chyba skropliny bo ani w smaku ani kolor nie przypomina płynu chłodzącego , uzupełniłem stan płynu będę obserwował wymiennik ciepła. Dodano po 4 Ze stanem płynu jak pisałem wcześniej że pokazał się komunikat o małej ilości płynu w układzie, to przyczyną był zawieszony czujnik poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym ,ta usterka usunięta....
Ciekawi mnie skąd wiesz jaka jest temperatura oleju? Wprawdzie nie znam w szczegółach Felicji. Kolejna ciekawostka to dlaczego obserwujac temperaturę oleju oczekujesz działania termostatu układu chłodzenia i wentylatora? I wreszcie 70-80 st C to nie jest wielka temperatura przy pracy silnika spalinowego. I jeszcze jedno. Dokładność wskazań wskaźników...
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
A słowo ciałem się stało: Gaz sącząc się przez membranę czy uszczelkę płaszcza wodnego wypycha swoim ciśnieniem płyn z reduktora, gdyby ulatniał się w znacznej ilości do układu chłodzenia, płyn byłby zwyczajnie wyrzucany z układu na zewnątrz. Możliwe tutaj jest dość nieprzyjemne zjawisko: nierozprężony gaz pod zredukowanym ciśnieniem dostaje się do...
Witam. Auto postało w ciepłym garażu. Olej - ok. Dokonałem pomiaru pozostałego w układzie płynu - wskazanie - 15 stopni. Poprzez wąż (silnik - chłodnica) wylałem możliwie maksymalną ilośc płynu i dolałem nowego (- 37 stopni). Uruchomiłem silnik i trzymałem obroty na ok. 2000 - 2500 aż do załączenia wentylatora. Wyłączyłem silnik. Następnie uzupełniłem...
Witam! Założyłem gaz w silniku chłodzonym powietrzem. Musiałem zrobić obieg wody, więc przyspawałem rurki do wydechu. Wszystko jest zrobione typowo jak w aucie. Jednak dziś po przejechaniu około 800m, na 3 biegu i dość wysokich obrotach(około 3K), zaczęło wywalać płyn przez zbiornik wyrównawczy. Zbiornik jest dość mały, około 200ml, od układu wspomagania....
kangoo podpiety był do komputera "TEXA", dziś troche przy nim siedziałem i okazało się że za silnikiem na wysokości turbiny jest kruciec od płynu chłodzącego w którym zamontowane są 4 "świece żarowe", podgżewaja płyn, okazało się że też są spalone, zamówiłem je, na jutro powinny być- troche inne ale o oryginał ciężko, są to świece 12v, 300W. Właściciel...
Jak z temperaturą silnika? Jak jest para, to płyn musiałby wrzeć, lub układ z powodów ubytków takiej ilości płynu jest zapowietrzony. Co do przyczyny ubytków płynu, to sprawdź wszystkie połączenia (czy są zaciski dobrze zaciśnięte. Przy okazji każdy przewód gumowy nie tylko poruszaj, ale spróbuj skręcić wzdłuż jego osi w lewo i w prawo. Ja też dosyć...
ilość płyn kontrolka płyn układ chłodzić ilość płyn chłodniczy
schodowy przełącznik oporność głośnik trilux wysoki
bateria parkside bateria milwaukee
Dometic CDN2145100 – na jakim układzie scalonym zbudowana jest przetwornica? Cat 428B – czerwona kontrolka i brzęczyk po zapłonie, alarm STOP, diagnostyka układu ostrzegawczego