Nie rośnie, rezystancja jest znacznie mniejsza od impedancji silnika. Inaczej jest w cewkach elektrozaworów.
Pomiar impedancji pętli zwarcia powinien zawierać impedancję przewodu zasilajacego silnik. Przecież zabezpieczenie w rozdzielni ma zadziałać np. na zwarcie w silniku, które popłynie przez przewód zasilający silnik. Dlatego tak ważna jest rezystancja (impedancja), od której zależy prąd zwarcia, który musi być większy od prądu zadziałania zabezpieczenia....
W takim razie co wpisać w protokole pomiarowym, gdy silnik jest zasilany z falownika?
Zdecydowanie POPIERAM "MarsJan-a^"! Nie chodzi tutaj o doktorat z elektrotechniki tylko o wytłumaczenie młodemu naukowcowi rozpoczynającemu dopiero przygodę z tym działem nauki, w możliwie jak najprostszy sposób, co to jest oporność, co impedancja i co to jest oporność pozorna? Jeśli będziemy odwoływać się do rachunku całkowego (bo tak naprawdę w taki...
Impedancja uzwojeń silnika na 400Hz jest za mała dla zakresu 0 - 50Hz. Już przy tych 14 Hz napięcie z falownika jest za wysokie dla impedancji uzwojeń przy tej częstotliwości.
Zwiększanie częstotliwości powoduje że impedancja silnika wzrasta i tym samym moc przekazywana jest mniejsza niż by wynikało ze współczynnika wypełnienia PWM Przebieg PWM ma wartość średnią proporcjonalną do wypełnienia, impedancja nie wpływa na tą wartość średnią, tylko na składową zmienną. To raczej dla niskich częstotliwości jest lepiej niż wynikało...
Dobrze robisz. Na 4 wejścia sterujące liniami nie podaje się PWMa, tylko właśnie na linie Enable, opóźnienia nie powstaną, bo w momencie panowania stanu niskiego na enable wyjścia na uzwojenia silnika są ustawiane w stan wysokiej impedancji - natychmiast i niezawodnie.
Zdecydowanie popieram propozycję kol. benix - sam stosowałem to rozwiązanie wielokrotnie z powodu kosztu, bezpieczeństwa i niezawodności. Tyle że stosuję kondensatory 630Vac niskostratne o dopuszczalnym dużym prądzie. W praktyce nawet mała zmiana pojemności powoduje na ogół dużą zmianę obrotów, więc trzeba dobierać metodą prób. Z drugiej strony dodanie...
A co rozumiesz przez impedancję dla sygnału prostokątnego? Impedancja uzwojenia zależy od częstotliwości, a przebieg zawiera różne częstotliwości.
Witam. Podstawową zasadą suszenie silników prądem zwarcia ( przy zahamowanym wirniku) jest warunek nieprzekroczenia prądu znamionowego uzwojeń. Dla prawidłowego doboru transformatora trzeba ( w Twoim przypadku): 1. Zmierzyć prąd płynący przez uzwojenia przy zahamowanym wirniku, 2. oszacować impedancję uzwojeń dla zahamowanego silnika, 3. wg impedancji...
dalej nie rozumiem tych szpilek na Vs. Dlaczego dioda w T19 nie wystarczy? Po pierwsze ważna jest impedancja silnika a po drugie rozkład prądów w ścieżkach prądowych a także ich pojemność. Te szpilki nie mają nic wspólnego z impedancją silnika. Takie same szpilki powstaną przy zasilaniu obciążenia czysto rezystancyjnego. Zobacz w linku który podałem....
Oprócż samej impedancji kondensator z uzwojeniem silnika tworzy układ LC - który przesuwa w fazie prąd w jednym z uzwojeń (tworząc układ dwufazowy) - za mała lub za duża pojemność spowoduje nieprawidłowe przesunięcie "faz" i słabnięcie silnika. Kondek ma być jak fabryczny.
Pomiaru obwodów z falownikiem dokonuję zwierając przewód zasilający falownik z przewodem silnika, czyli omijając falownik. Pomiar jest dokonany na zaciskach silnika. Czyli powinienem mierzyć impedancją tylko na wejściu falownika? Zawsze pomiaru dokonywałem, mówiąc prosto, wyrzucając z obwodu falownik i mierząc impedancję na zaciskach silnika.
nie mylcie rezystancji z impedancją. gdy obciążam silnik jego impedancja maleje - prąd rośnie, a rezystancja pozostaje stała (zależy od temperatury)
Nie, gdyż napięcie na dołączonej cewce będzie w inneh fazie niż na uzwojeniu silnika, przez różnice w impedancji i rezystancji.
Witam Ma to na celu zwiększenie momentu rozruchowego lub dla małych f (poniżej 10 Hz, gdzie pierwszorzędną rolę w impedancji silnika odgrywa jego rezystancja) zachowanie stałego momentu tzw. podbicie ch-ki. Pozdrawiam
Uwaga: zwykły silnik AC na ogół jest obciążeniem indukcyjnym, połączenie szeregowo z nim kondensatora może podbić napięcie - powodując nieprawidłowe działanie, a nawet uszkodzenie. Ale przy pojemnościach, jakie podałeś, impedancja reaktancyjna kondensatorów będzie dużo większa, niż impedancja silnika: dla 470 nF przy 50 Hz wychodzi 6,77 kΩ, a silnik...
Driver silnika krokowego należy zasilać możliwie najwyższym napięciem, wówczas driver może uzyskać z silnika najlepszą charakterystykę dynamiczną. Zazwyczaj ograniczeniem jest maksymalne napięcie zasilania drivera, napięcie przebicia uzwojeń silnika jest raczej nieosiągalne. na naklejce jest podane napięcie 2.0 V i prąd 1.1A Z tego wynika tylko rezystancja...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
W praktyce "pełny sinus" dla odbiorników o charakterze indukcyjnym (a takim jest silnik lodówki) ma mniejsze znaczenie, niż się powszechnie uważa: obserwować trzeba nie napięcie zasilające lodówkę, a pobierany prąd. Dla częstotliwości harmonicznych impedancja silnika jest odpowiednio wyższa, niż dla 50Hz, co powoduje, że np. przy 30% zawartości 3 harmonicznej...
Możliwe. W końcu nikt nie dobrał impedancji uzwojeń silnika do nowego sterownika. Ciesz się, że się w ogóle udało. :D
wybrałem U/f pytanie czemu prąd jest mniejszy na falowniku. Pomiar dokonywałem multimetrem true RMS plus odczyt na wyświetlaczu z falownika. dlatego, że Częstotliwość nośna na falowniku 8kHz. Jaka jest impedancja uzwojeń silnika dla tej nośnej?
Witam. Silnik jest zapewnie chroniony przez podłączenie do PE. Należy zmierzyć impedancję pomiędzy punktami silnik - przewód fazowy zasilający falownik (za obowiązkowym zabezpieczeniem falownika). Należałoby sprawdzić także prowidłowość ochrony samego falownika.
120Ω to wartość zła, ale też zależy jak to mierzysz. Wtyczki mają być zapięte a ty sie wkłuwasz w skrętkę zielony i biały. Magistrale są tam trzy- wysoko, średnio i wolnoprzesyłowy. Musisz wiedzieć co wisi na którym. Magistrala CAN w obrębie zarządzania silnikiem zawsze jest "otwierana" impedancją 120Ω jaką stanowi sterownik silnika (bo jest...
Miałem kiedyś samochodzik, w którym tak były połączone silniki i długo się zastanawiałem dlaczego :D. Bogdan - DonRomano ma hiba na myśli coś takiego: kiedy pojazd skręca (np w prawo), prawy silnik jest bardziej obciążony, więc jego impedancja zmniejsza się, a skoro to szereg, to większą moc pobiera element o większej impedancji - czyli lewy, więc "przyspiesza"....
silnik samowzbudny To silnik szeregowy prądu zmiennego. Przy prądzie stałym zadziała, ale nie zasilaj go (silnika) napięciem sieciowym wyprostowanym. Rezystancja uzwojeń stojana, i wirnika dla prądu stałego jest rzędu pojedyńczych omów. Co innego dla prądu zmiennego. Tu jest obciążenie indukcyjne, i impedancja zależy od częstotliwości sieci. Jeżeli...
Potencjometr napięcie przez co obroty. Potencjometr o mocy kilkuset wat? "gratuluję" pomysłu. Potrzebujesz elektroniczny regulator obrotów silnika, poszukaj w gogle. Pomijając moment rozruchu, impedancja silnika 500W/24V jest przynajmniej o dwa rzędy wielkości większa niż opór wewnętrzny akumulatora o pojemności 50Ah. Jeżeli nie zrobisz zwarcia, akumulator...
Z diodą spoko :) Sygnał trigger powinien być podłaczony za przełącznikiem. Chociaż ja nigdy z tego nie korzystałem i może tam jest jakaś inna logika. Jednak wydaje mi się że po dostaniu stanu wysokiego zbierze określona ilość próbek. Tylko sprawdź czy napięcia na triger nie mają ograniczeń. Inna sprawa że przepięcia/impedancja silnika jest widoczna...
Oba mają te samą impedancję widzianą od strony sieci. Rozumiem, że uzwojenia tych silników mają różne impedancje ze względu na identyczną moc. Inaczej raczej niemożliwe byłoby gdyby od strony sieci była identyczna impedancja dla gwiazdy/trójkąta, bo impedancja zależy tylko od częstotliwości,
Ja mam takie pytanie do schematu: Czy tranzystory Q2 i Q1 to celowo są włączone inwersyjnie ? Nie wiem czy Pan zdaje sobie sprawę, że sterowanie MOSFETA odbywa się przez podawanie napięcia sterującego pomiędzy bramkę i źródło co dla tranzystorów T3 i T2 nie jest spełnione (pracują w układzie wtórnika napięciowego - na zmienną impedancję silnika). Poza...
W TI CCS jak wchodziem w DEBUG to ustawiałem sobie wszystkie wyjścia w stan wysokiej impedancji, silnik zatrzymywał się wybiegiem. Dodatkowo fajnie można było bez wychodzenia z debuggera oglądać sobie odpowiedzi na skok, czy na zakłócenie i dopierać parametry on-line dawało to całkiem dobre efekty, czy np zmienić cała macierz stanu na drugą i od razu...
Maksymalna moc będzie prawie połowę mniejsza O ile w ogóle ta maszyna ruszy - elektronika może traktować akumulator jako wyładowany i odcinać zasilanie silnika. Ponadto trzeb będzie przebudować odpowiednio układ ładowania... "Nici" napisał "Nie wielka, ale będzie." a ja się będę upierał że spadek prawie o połowę. Można policzyć na przykładowej impedancji...
Nawet miernik z funkcją LoZ, czyli pomiarem z niską impedancją?
z tego comi wiadomo to impedancja cewki zalezy od: - częstotliwosci - indukcyjnosci indukcyjnosc jest stala wiec mozna tylko czestotliwoscia regulowac, w momencie gdy zwiekszasz napiecie to zgodnie z prawem ohma wzrasta prad, ktory nie jest uzalezniony od funkcji predkosci tylko od napiecia przylozonego oraz do impedancji obwodu silnika opisz bardziej...
Oporność uzwojeń jakaś dziwna bo 0.6 ohma. A słyszałeś o impedancji i samoindukcji ? Pełną i wyczerpującą odpowiedź napisał (at)78db78 , po co to dalej roztrząsać.
dwa pierścienie do jednego bieguna i trzeci do drugiego. Pewny jesteś ? Bo ja nie. Jak będzie wyglądało pole magnetyczne, tworzone przez taki wirnik ? :cry: W efekcie jak będzie wyglądał przebieg napięcia wyjściowego takiej prądnicy ? Istnieje jeden sensowny układ połączeń takiego silnika jako prądnicy bez przezwajania. Mianowicie - zwarcie pierścieni...
Silnik krokowy ma zwykle dwie cewki sterowane z dwóch różnicowych wzmacniaczy, a więc można miernikiem je sprawdzić (czy są mniej więcej równe impedancje). Przy podłączeniu odpowiedniego napięcia do każdej z cewek silnik da opór przy próbie ręcznego pokręcenia wirnikiem. Stare typy miały 4 cewki zasilane prądem tylko w jednym kierunku - sprawdzanie...
Impedancja indukcyjna uzwojeń silnika szeregowego lub równoległego, komutatorowego, dla DC staje się rezystancją, a jest ona dużo mniejsza od impedancji indukcyjnej tych uzwojeń dla 50Hz. Bajki kolego piszesz i nie masz racji.
Mam problem z odkurzaczem. Po prostu nie chce się włączyć. Sprawdziłem napięcie dochodzące do silnika i jest około 60 V. Mierzyłem też jego opór i na mierniku nic nie wyszło. Czy jak silnik nie ma impedancji to znaczy że jest spalony???
Może zamiast obrażać rozmówców warto coś policzyć. Mówię o prądzie przewodowym a nie płynącym przez fazę silnika przy niezmienionym zasilaniu i niezmiennej impedancji pojedynczej fazy silnika dla różnych układów połączeń faz odbiornika. Jeśli kilka prostych obliczeń to za duży wysiłek odsyłam do "Zbiór zadań z podstaw napędu elektrycznego" Chodnikiewicz...
na wskutek przegrzania uzwojeń. Tak sadzisz ? Bo ja inaczej. Jaką impedancję ma świecąca rura fluorescencyjna, a jaką silnik, innymi słowy jaki prąd popłynie poprzez ten statecznik przy zasilaniu wentylatora? (at)Nova1112 Wentylator obniży obroty o ok 2/3
Po rezystancji uzwojeń nie sprawdzisz czy silnik jest pełnosprawny, już lepiej mierzyć impedancję.
Mozna i uzyc prawa ohma ,ale nalezy liczyc impedancje ,a nie rezystancje . A poniewaz impedancja cewek silnika zmienia sie wraz ze zmiana obrotow i obciazenia (przy falowniku rowniez czestotliwosci) to nie masz mozliwosci jej pomiaru.
Będzie problem z dopasowaniem linii. Normalnie linia powinna być obciążona impedancją 120 omów. W przypadku zastosowania silnika impedancja będzie się zmieniać wraz z jego obciążeniem. Można by dać zasilanie w linie rs485 (w końcu rs485 jest sygnałem różnicowym), ale o małym prądzie.
Brawo, rzeczywiście połączenie tych mas "częściowo" rozwiązało problem, ... ... pod połączeniu mas mostak i uC bez rezystora podciągającego również da się sterować prędkością. już w poście nr #10 napisałem i nawet wytłuściłem: 4. Masy muszą być połączone. i dopiero teraz (post #26) to zrobiłeś? Jeśli mierzyłeś napięcia względem niepołączonych mas,...
parą przewodów o największej impedancji/rezystancji.
1. Niestety nie da się tego zrobić rezystorami ponieważ impedancja silnika prawdopodobnie jest gdzieś ok 8Ω lub mniejsza. Na rezystorze 40Ω odłożyło się 173V więc na silniku ok 220-173=47V i tylko buczał. Zmniejszenie rezystancji do 30Ω lub 20Ω nic nie daje - silnik stoi i buczy. A więc nie tędy droga bo zmniejszanie rezystancji...
Weź omomierz i zmierz oporność pomiędzy każdym wyprowadzeniem - w ten sposób określisz, pomiędzy którymi są uzwojenia. Jeśli ten opór się nie zmienia, to najpradwopodobniej jest to silnik krokowy (przeskoki przez ciebie opisane właśnie to sugerują). Cztery kable - zapewne bipolarny, ale oznaczenia są jakieś trefne. Jeśli dobrze myślę to może być silnik...
Czyli jest za niska oporność mimo że na wszystkich podobna? Za mała rozdzielczość omomierza, same lance czasami mają 0,2Ω a tutaj mamy prąd przemienny i mowa o impedancji, sprawne uzwojenie może mieć 0,85Ω a uszkodzone 0,71Ω.
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Ja w takim przypadku dawałem C20, możesz spróbować D20, powinno zadziałać, szczególnie jeżeli są tam odprężniki. Za taką poradę następnym razem otrzymasz ostrzeżenie! Nie wolno zmieniać charakterystyk zabezpieczeń bez sprawdzenia instalacji, a szczególnie bez pomiaru impedancji pętli zwarcia w całym obwodzie.
Zamykam, dość tych bzdurnych podpowiedzi. Np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... - to nie rezystor o stałej wartości lecz silnik indukcyjny. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.17.
Oceń rezystancję przewodu ochronnego pomiędzy szyną PE/ PEN a zaciskiem ochronnym silnika , czyli spełnienie warunku R ≤Uc/Ia dla napięcia 50V i prądu wyłączenia zabezpieczenia przed falownikiem w czasie 0,2s. Jeśli wyjdzie skutecznie, to nie sądzę, żeby ktokolwiek ci zarzucił, że jest źle.
Szukaj przy kole zamachowym.Pojemność silnika nic tu nie ma, ale za to wymiary, impedancja, mocowanie, wielkość elektryczna na wyjściu. Zalecam oryginał.
Witam. Myślę , że chodzi Ci o to: 1 Zmierz izolację silnika. 2. Zmierz oporność pomiędzy fazami(R-S;S-T;T-R) i porównaj. Jeśli różnice nie przekraczają 5 % to silnik powinien być sprawny (najlepiej zamiast oporności pomierz impedancję specjalnym przyrządem). Oczywiście działa to dla silników o mocy do kilku kW .Oporność(lub impedancja) mierzona musi...
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
P=U²/R Przy najlepszych założeniach 13,8 V (nie spotkałem samochodów z wyższym napięciem przy odpalonym silniku) i "wyżyłowanej" impedancji obciążenia 2Ω wychodzi 95,22 W. Sprawność takiej jednostki można założyć 70% (dalej obstawiam najlepsze "wiatry") czyli moc którą dostarczysz to około 66,5 W. P.S. wszystkie elementy będą pracować w skrajnie...
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
W oparciu o opwyższy wzór można dla 50Hz dobrać kondensator dla zbicia tych ok. 170V napięcia międzyprzewodowego. Pewny jesteś ? :cry: A co impedancją indukcyjna silnika i stworzenie w ten sposób szeregowego obwodu rezonansowego? Potrafisz to wyliczyć ? (at)Patrico97 Tak sie nie robi - daje się odpowiedniej mocy autotransformator 400 /220VAC.
Ponieważ falowniki.com nie dzieli się swoimi zaginającymi czasoprzestrzeń materiałami, drogi autorze tematu oto kilka materiałów ogólnodostępnych na temat napędzania silników asynchronicznych za pomocą falownika, stwierdzających, że MOMENT silnika jest stały (stwierdzenie że nie widziałem takich materiałów to był taki podstęp ;) ) [url=http://silnikielektryczne.prv.pl/ht...
No to łatwiej zastosować AVRa po resecie jego wejścia są w stanie wyskiej impedancji
Po prostu nie jestem pewien, czy użycie hacka do wentylatora sufitowego jest bezpieczne, mam na myśli, czy wpłynie to na silnik wentylatora lub coś, ponieważ używa półfalowego prądu stałego Z takim montażem nie powinieneś mieć problemu z wentylatorem: https://obrazki.elektroda.pl/2457651100_... Zapomnij o tym zestawieniu, bo jak mówisz,...
to jest związane z impedancja opornością uzwojeń?
"opór" jest ten sam, natomiast zmienia się prąd w funkcji napięcia i obrotów (impedancja) Zainteresuj się zasilaczem regulowanym. Nie wiem jaki prąd pobiera maksymalnie obciążony ten silnik, wie trudno doradzić rodzaj takiego zasilacza. Najprostszy był by wykonany na LM 350, lub jego odmianie LM338 do 5A. Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi...
A czemu mój schemat miałby spalić suszarkę ? Jeśli chodzi o twój schemat, to trudno przewidzieć jak do końca zachowa się suszarka. Wszystko zależy od impedancji silnika i rezystancji grzałki. W przypadku niekorzystnej proporcji, na mostku i silniku mogłoby się odłozyć zbyt duże napięcie i mogłoby te elementy uszkodzić. Natomiast najgorszym schematem...
Może będzie to wypowiedź od rzeczy, ale czy nie jest tak, że wraz ze spadkiem częstotliwości zasilania maleje impedancja uzwojeń silnika, więc płynie przez te uzwojenia większy prąd? To by tłumaczyło dlaczego na tabliczce znamionowej silnika podano, że dla częstotliwości 60Hz napięcie zasilania i moc są większe, przy prawie takim samym prądzie jak dla...
IPZ to impedancja pętli zwarcia, tak? Tak. Zawsze warto sprawdzić ile ona wynosi. Nie tylko przy uruchamianiu silników. Ma ogromne znaczenie w ochronie przeciwporażeniowej. !
Widocznie silnik mimo tego że ma trzy uzwojenia nie jest przystosowany do pracy na trzech fazach, ma pewnie uzwojenia o różnej impedancji i falownik traktuje to jako uszkodzenie.
Łącząc szeregowo kondensator z indukcyjnością silnika obniżasz impedancję obwodu. Zmierz jakie jest natężenie prądu płynącego przez silnik (i dodatkowy kondensator). Nie spotkałem się z regulacją obrotów silnika przez szeregowe kondensatory (może za mało widziałem). Lepsze są regulatory w postaci autotransformatora z odczepami - ale są droższe. Pozdrawiam.
czy mógłby mi ktos sprawadzic zadania czy dobrze zrobiłam? byłabym wdzieczna , ewentualnie nakierowac jak sa zle zad1 Kuchenka mikrofalowa posiada następujące parametry - znamionowe napięcie zasilania UZN=230V, 50Hz, cos=0,9 - znamionowy pobór prądu IZN=5,5A. Oblicz moc czynną P, bierną Q i pozorną S pobieraną przez kuchenkę. Oblicz impedancję kuchenki,...
Nie za bardzo rozumiem sensu takiego filtru. Silnik to też filtr (RL). Zmniejsz f, bo silnik ma za dużą impedancję dla tej częstotliwości (duża indukcyjność). Może podasz dane tego silnika? AC/DC, typ itd.
Na dokładkę diody D1 i D2 odcinają niską impedancję zasilacza od MOSFETów i energia przepięć w całości trafia do nich. Brak jakichkolwiek pojemności blokujących.
Jeszcze prąd zwarciowy. Silnik ma jakąś rezystancję zwarcia, razem z przewodem, to prąd zwarciowy musi być dostatecznie duży żeby zadziałało zabezpieczenie. Tzw impedancja pętli zwarcia.
To, że nie znam(y) impedancji indukcyjnej cewek tego silnika dla 50 Hz, ponieważ w przybliżeniu liczy się tak te kondensatory, by uzyskać cosΦ układu w granicach 1.
Jak dla trójfazowego dobierze się kondensator to impedancje uzwojeń są symetryczne.
Czy Wy tam nie macie zabezpieczeń nadprądowych? Np. typu S? Jedynym zabezpieczeniem to jest wyłącznik silnikowy? I na dodatek "siedzi" w tablicy rozdzielczej? I nie mierzycie połączeń ochronnych? Mnie się wydawało. że zabezpieczamy i później sprawdzamy instalację elektryczną, a wyłącznik silnikowy to element np. szafy sterowniczej maszyny lub urządzenia....
Pomierz impedancję przed i za wyłacznikiem silnikowym, żeby mieć rozeznanie która część obwodu jest "słabym ogniwem". Wypadało by wykonać uziemienie silnika (korpusu), mało prawdopodobne żeby nie było tam zacisku uziemienia, a nic o tym nie napisałeś więc podejrzewam że maszyna nie jest uziemiona.
Tak jak kolega poniżej napisał, silnik komutatorowy prądu przemiennego sam wytwarza pole magnetyczne w stojanie i wirniku i zawsze jest różnica pół magnetycznych między nimi, bez względu na to gdzie będzie przyłożony + i - będzie kręcił się w tym samym kierunku. Pamiętaj, że przy zasilaniu prądem stałym napięcie musi być dużo niższe, nawet o ponad połowę,...
silników drugi, z wiadomych przyczyn wkręca się na obroty. Nie rozumiem tego stwierdzenia. Rozkład napięć będzie wyglądał tak. 24V= Is1*Zs1+Is2*Zs2. Ponieważ Is1=Is2, bo to jest ten sam prąd, to spadek napięcia, zatem i moc pobierana przez poszczególne silniki, będzie proporcjonalna do ich impedancji. Silnik, będzie pobierał moc nominalną, tylko przy...
Z moich obliczeń wynika, że impedancja robocza silnika to 1,83(3)Ω. Przy rozruchu będzie mniej. Jaka będzie procedura rozruchu? 1. 0,30Ω 2. 0,10Ω 3. bezpośrednie czy 1. 0,3+0,1 2. 0,3 3. 0,1 4. bezpośrednio Na szybko mogę powiedzieć, że 0,1Ω około 2kW, 0,3Ω około 4kW. To, że działają przez chwilę to może ułatwić chłodzenie,...
Witam A czy nie mozna zrobic tego jakos prosciej? Np zwykly potencjometr ze sprezyna ustawiajacy go zawsze w pozycje na srodku tak jak pokretlo Pitch Bend w instrumentach klawiszowych + do tego albo opamp ew komparator. Chodzi o to zeby w pozycji srodkowej miec zrownowazone wejscia opampa i 0 na wyjciu. Mozna to zrobic dodatkowymi potencjometrami nastawczymi...
Zazwyczaj robi się automatyczne strojenie na zimnym silniku. W przypadku gdbyś zrobił na ciepłym silniku, algorytm sterowania mógłby być błędny w przypadku zmiany impedancji. Pozdrawiam.
Napięcie pracy silnika jest trochę mylącym parametrem i często ludzie się na to nabierają. Tak trochę w uproszczeniu to silnik krokowy sterujemy prądem a napięcie jest pochodną ( nie w znaczeniu matematycznym oczywiście ) prądu , częstotliwości i impedancji uzwojeń silnika. Wystarczy zatem zasilać Twój sterownik jakimś napięciem z dozwolonego zakresu...
Rezystancję możesz policzyć mając dane nawojowe. Po prostu z długości nawiniętego drutu. Można ją też czasem znaleźć w dtr silnika. Natomiast to co Ty obliczyłeś to impedancja dla prądu zmiennego. Rezystancja tego samego uzwojenia dla prądu stałego będzie sporo mniejsza.
Jeśli nic nie wiesz o mocy tego silnika to ja moge tylko strzelać. Jednak można taki strzał poczynić i jest duża szana, że będzie działać. Jeśli założyć I silnika na poziomie 200 mA i beta = 200, to Ib ma być > 1mA. Zatem (3.3V - 0.6V)/1mA = 2,7k. Wstaw tam 1k a będzie działać. Zapomniałem wcześniej dodać, że silnik będzie załączony jeśli wyjście z...
Może dołożę więcej szczegółów. Jest to napęd pojazdu, dokładnie napęd dwusilnikowy. Pojazd wraz z kierowcą waży ~120kg Do napędu użyte sa dwa silniki po 250W każdy (DC synchroniczne, komutacja mechaniczna - nie ma uzwojenia wzbudzenia). Przekładnia 11/65. Gdy pojazd ma ruszyć jest to bardzo powolne, gdyż prąd ograniczany jest do wartości 23A i czas...
Witam Jeśli już ktoś zdecydował o użyciu wyłącznika instalacyjnego to dlaczego C50A a nie D50A gdy silnik ma ciężki rozruch. Przed pochopną jednak zmianą na char. D przestrzegam gdyż musi ona być poprzedzona obliczeniami SWZ i pomiarami impedancji pętli zwarcia. pozdrawiam pm001
Silnik indukcyjny o tak małej mocy czynnej posiada bardzo dużo rezystancje stojana a idąc tym tokiem cała impedancja zwarcia, jest sporej wartości.
Nie bardzo. Impedancje uzwojeń nie sa symetryczne, pozatym silnik taki jest z definicji DWUFAZOWY.
Co rozumiesz przez "rozruchowy"? Kondensator ma powodować przesunięcie fazowe, żeby wirnik mógł się obracać. Tyle. Ojjj, długi jeszcze czas nauki przed Kolegą :cry: Szczerze nie wiem o co w tym chodzi. Ale ja wiem. Ale z kolei nie wiem jaki rodzaj silnika jest zastosowany w tej wciągarce ? Są generalnie dwa rodzaje silników asynchronicznych jednofazowych...
Romuś, jak każdy silnik klatkowy - traktowany frq 60Hz będzie kręcił się szybciej, ale raczej mocy wyższej o 20% nie uzyska - rośnie impedancja uzwojeń.
A może pomiar dotyczy tylko sprawdzenia przewodów zasilających ? Więc należy odłączyć je od silników i zmierzyć każdy z osobna i tak ując w protokole. Kable maja swoje opisy, końce. Mierzymy każdy odcinek kabla po jego odłączeniu od źródła jakim może być falownik i odbiornika w tym wypadku silnik. Do tego dochodzą zabezpieczenia i sterowanie każdego...
Panowie, czy możecie zobaczyć jeszcze załączony schemat (rys 03) i pokazać jak policzyć prąd płynący w przewodach zasilających oraz moc pobieraną przez silnik w każdym z obu przypadków? Załóżmy R (a właściwie impedancję) uzwojenia jako 20 omów oraz teoretyczny cos fi =0,9 Z góry dziękuję! Marek
Coś mi tu sodomią i cudzołóstwem zalatuje. Ideą takich generatorów, jest rozpędzenie silnika elektrycznego, nieznacznie powyżej obrotów "synchronicznych" - czyli dla silnika 1440obr/min, było by to >1500obr/min, generowałby wtedy napięcie o częstotliwości w okolicach 50Hz. Silniki spalinowe takie jak ten Ripper z fotografii, moc znamionową rozwijają...
Założyłem już jeden temat w tej sprawie, ale niestety został usunięty... Chodzi o silnik z odkurzacza. Napięcie do niego dochodziło, impedancja jest ale on nie "reaguje". Wykręciłem szczotki i wyglądają one tak: http://obrazki.elektroda.pl/6368633500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3007515400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7462949400_1...
jak wygląda budowa transformatorów w tego typu mikrofonach albo ich rezystancja? Różnie, często są spotykane metalowe puszki przypominające silniki DC z wystającymi kablami. Bardziej impedancja niż rezystancja. Bo przekładnia impedancji jako cecha transformatora to cel jego stosowania.
Sterowniki Hormanna z rodziny FUE H różnią się dość mocno od sterowników Efaflexa. To prawda, że oprogramowanie jest podobne, ale największą różnicę robią warunki pracy danej bramy. Efaflex w większości przypadków posiada przeciwwagę w bramach, natomiast Hormann nie. Wpływa to znacząco na żywotność sterownika i elektroniki. Inną sprawą jest, że w sterownikach...
Nie takie cuda widziałem w mojej wieloletniej praktyce :-) Tak jak pisałem to jedna z wielu możliwych hipotez. Hipotetyczna droga od PE-obudowa-kiepska izolacja kabla czujnika temperatury-wejście czujnika na płytkę- mała impedancja na płytce ( może zwarcie, może filtr czy coś inne na płytce drukowanej ) zacisk N łączówki - kabel zasilający. Gdy do końca...
Oczywiście będzie trzykrotnie słabszy. .....a i oczywiście te dwie trzecie strat pójdą na ciepło. Uwierzcie mi Panowie - jeżeli silnik nie jest Specjalnie Przystosowany do współpracy z kondensatorem ( różna impedancja uzwojeń) nic dobrego z tego nie będzie.
(at)gimak Też niegłupie. To jest nastawnik z dwoma modułami że jeden w przód, drugi w tył. Muszę porobić zdjęcia albo dać Wam spokój. I całą masą styków pomocniczych zamieniajacych fazy na stojanach. I jeszcze jedno - jezeli zastosowano synchronizację obrotów najprostszego typu, to jeden silnik różni sie impedancją uzwojeń od drugiego. A przezwojono...
impedancja zwarcia silnika impedancja izolacji impedancja generatora
samsung mruga dioda zasilania gniazdo ładowania tomtom schemat wzmacniacz tonsil
korektor graficzny podłączenia restart reset
Czym skleić pękniętą szybę wewnętrzną piekarnika elektrycznego? Naprawa lodówki zalanej wodą - nadmierne mrożenie