Pin 25 zlaczki zoltej.
Możesz się podłączyć pod sterowanie silniczkiem wskazówki prędkościomierza. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
[b] Wszystko zależy czy twoja nawigacja "przetrawi" sygnał z czujnika ABS.Wiekszość tych "dodatków" do aut które potrzebują informacji o prędkości przystosowana jest do sygnału prostokątnego bo taki generują np impulsatory w skrzyniach biegów. A w twoim przypadku czujniki w kołach generują prąd zmienny (sinusoide) o bardzo małej amplitudzie.
Tak, tam jest ceramika i te złocone druciki, raczej opanujesz temat szybko.
Problem może być praktycznie wszędzie. Po stronie główki kluczyka (transponder), immobilisera (odlutowująca się ceweczka) , instalacji i sterownika silnika. Problem w Oplu może stanowić też radioodbiornik, przypominam-przewód impulsów prędkości jazdy jest zarazem linią kodową, zaś radioodbiornik korzysta z impulsów prędkości jazdy (funkcja zwiększania/...
a skąd ci to wyszło! 12-start diagnostyki 31 brak impulsów prędkości obrotowej silnika To te z pamięci,94 nie pamiętam
Propozycja programowego "czyszczenia" impulsów: Prędkość 5 obr na sekunde przy 36 otworkach daje 180 impulsów/s. Czyli czas od impulsu do impulsu troche wiecej niż 5 ms. Rozsądnie jest przyjąć czas impulsu na jakieś 20% czasu od impulsu do impulsu (jest to związane ze średnicą otworków). Czyli mamy czas impulsu nie mniejsy niż 1ms, a w większości przypadków...
Jak zasilasz czujnik hala. Jeżeli 12V z instalacji wtedy wejście z Hala podajesz na inwerter Shmita (40106) też zasilany z 12V. Wyjście przez ryzystor podparty diodą zenera 4,7v do procka. Na procek nie możesz podać napięcia większego niż 5V. Dioda z rezytorem dopasowywyją napięcie dla procka. Jeżeli hala zasilasz z 5V (to samo napięcie do zasilania...
Wentylator PWM jest zasilany stale napięciem o ciągłej wielkości. Prędkość obrotowa jest zależna od długości impulsów sterujących. Przy krótkich impulsach prędkość obrotowa jest mała, przy długich większa. Szybkość drugiego typu wentylatora jest regulowana bezpośrednio poziomem napięcia zasilającego - zmniejszając napięcie zmniejszają się obroty.
Ja akurat na AB pracowałem z licznikiem 1794-IP4 gdzie każdy kanał miał możliwość niezależnego resetowania poprzez wewnętrzną zmienną w strukturze xxxxxxx : 0 : O .Ch0CounterReset. Co do obliczania prędkości to najprościej chyba mierzyć czas pomiędzy poszczególnymi impulsami i znając odległość liniową jaką pokonuje taśma pomiędzy impulsami wyliczać...
Tak. Jeden impuls.
Nie wiem co Pan chce uzyskać? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tą maksymalną prędkością sczytywania impulsów. Maksymalna prędkość odczytywania impulsów jest zależna od tego jak szybki licznik Pan posiada. Na Pana miejscu byłbym ostrożny, jeśli chodzi o tak duże prędkości obrotowe i robienie tarczy samemu, która nie jest wyrównoważona i wycentrowana....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
podpowiesz który to przewód Jaki przewód???
Witam Porzebuje zamontowac drogomierz w hyundai ix35 z roku 2013 i chciałem zapytać skąd dokładnie przeprowadzić impuls prędkości?
NIC sie nie boj..robie w serwisie tacho.. i poprostu najlepiej odlacz aku..bo w tym nowym tachografie, predkosc bedzie skakala od 0 do 30km/h po odlaczeniu zoltej wtyczki..zolta wtyczka to impulsy bezposrednio z przetwornika a przewod we wtyczce tej B7 to wzmocniony sygnal..jesli nie ma tam przewodu to smialo sie wepnij..ale na 99% w nowszych autach...
impuls prędkości powinien być na 1 lub 2 pinie - tylko czy on przychodzi ze sterownika silnika czy też z ibbego miejsca nie wiem. Impulsy prędkości wychodzą z tachografu. Jaki tam jest tachograf?
Bardzo przepraszam,przez głupotę nie zastanowiłem się co za plik dołączam.Proszę nie brać pod uwagę pliku styki.jpg,a plik który teraz dołączam styki1.jpg.Jeszcze dodam że 4093 zawiera 4 * NANDy Schmidta.Niewykorzystane wejścia NANDów bezpiecznie jest podłączyć do +VDC,lub do masy.Stała czasowa układu przy rozwarciu zestyku wynosi 4.7u * (10k+10k)=94msec,przy...
w tym aucie abs wysyla impulsy do szybkosciomierza.
w omedze B z ABSu lub ze skrzyni. wazny kształt sygnału ale powinien byc ok. Sprawdz tempomat na stole, z generatora.
Witam ! Prośba gorąca do kolegów, posiadam jak w tytule i moje pytanie skąd wziąć impuls prędkości (GAL) i impuls wstecznego (Reverse) aby wpiąć je w istniejącą już kostkę w puste miejsca 1 i 2. ? Proszę o pomoc.
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
Zacznijmy od odpowiedzi na proste pytanie: jaki jest spodziewany zakres częstotliwości impulsów z impulsatora?
Witam. Zlecę wykonanie dzielnika impulsów wychodzących z czujnika prędkości pojazdu. Obecnie licznik pokazuje zbyt duże wskazania, co do stanu faktycznego. Najlepiej, abym mógł ustawiać sobie to samemu - coś na bazie Yellowboxa ( nie chcę ściągać z USA, no chyba, że będzie trzeba). Dzielnik ma być zastosowany w Hondzie Civic VII HB ze sterownikiem z...
No to w sumie mógłbyś to wykorzystać. Poszukaj sterownika silnika krokowego sterowanego impulsem.
I tutaj dajesz mi konkretne odpowiedzi. I zaciekawiłeś mnie wtyczką A "dwa dolne" czyli, pin A4 CAN HIGH ISO 11898 i A8 CAN LOW ISO 11898, to byłby sygnał z ABS-u ? a gdybym powyższym konwerterem impulsów prędkości, podpiął się pod ten sygnał i puścił to na zegary ? Bo jak zrobiłem to jak z emulatorem (chodzi mi o podłączenie, to mogłem ustawić idealnie...
Przewód niebieski z czerwonym pasmem.
Impulsy pobieram przy liczniku z kabelka który wg "Sam naprawiam ..." pochodzi od czujnika drogi umieszczonego przy skrzyni. Do zliczania impulsów wykorzystałem timer0 (oczywiście znalazłem przykład), który liczył i podbijał mi zmienną. Zrobiłem 10 km i sprawdziłem wynik. Było 5150 więc podzieliłem aby zamienić na m i wyszło 5,15 Nic mi się nie zgadza...
Cześć, W tradycyjnym silniku sterujesz jedyne prędkością (a nie kątem). Przez to przekładnia zmienia prędkość i moment. Przekładnia elektroniczna wpływa na ilość impulsów (kąt obrotu, posuw itd). Dlaczego zmienia się prędkość?
Załóżmy że są po dwa na jedną stronę to tak.Tylko pod obwód wykonawczy 87 a nie pod sterowanie z BCM.Halogeny rozdziel i podłącz przez diodę.Dowiedz się jakie jest wyjście prądowe albo załóż dodatkowo przekaźniki.Zasilanie po zapłonie to musisz sobie poszukać w skrzynce.A impuls prędkości to nie wiem skąd weźmiesz bo jak wymaga kwadratu 5v (a czujnika...
Ciągnik ma złącze właśnie takie ISO, ale tam ma podobno tylko 130 impulsów, a dla sterownika opryskiwacza to jest za mało i nawet jak w sterowniku ustawię na maksa 3000 impulsów, to prędkość jest mocno zawyżona. Ciągnik nie ma radaru, a bierze prędkość ze skrzyni i to może być przyczyną takiej rozbieżności. Dokupiłem taki właśnie GPS i tak ma tylko...
Na końcu przewodów powinien znajdować się kontaktron – można go sprawdzić podłączając omomierz do przewodów i zbliżając do niego magnes , w tym momencie Omomierz powinien wskazywać 0Ω Można też spróbować zwierać przewody z jak największą częstotliwością co powinno spowodować pojawienie się zmian na wyświetlaczu.
Spróbuj przejąć kontrole nad impulsami prędkości i podziel je np przez 2 albo 1.5, kontroler chyba nie do końca ściśle kontroluje prędkość z napędem, sprawdza czy jest prędkość i trzyma ją w ryzach. Chociaż niektóre sterowniki sterują czasem przyspieszania i wtedy przez taki podział prędkości mogą dziać się cuda. Sam prędkość silnika jest brana z innych...
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Chcę założyć do Mercedesa 1117 urządzenie pokładowe Toll Collect . W serwisie powiedzieli że w moim tachografie Mannesmann Kienzle typ 1314 nie ma wyjścia dającego impuls prędkości. Co trzeba zrobić aby mój tachograf wysyłał taki impuls ?
Myślałem że prędkość transmisji jest większa i dlatego chciałem dla 10us. Tu widać że impuls ma jakieś 1.2ms, co daje prędkość transmisji 8300 Baud. Czyli nietypową. Może to jednak nie jest UART. Trzeba by zebrać więcej próbek. Masz w tym oscyloskopie możliwość zrobienia zrzutu do pliku?
Sposób prosty ale dobry . Czy u ciebie jeden obrót to jeden impuls? Prędkość nie ogranicza sterownika tylko częstotliwość sygnałów z czujnika. pozdrawiam daro
iwec tak BMS 2789 - [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza...
Na wejściu PLC jest (zwykle) "montowany" filtr cyfrowy 10ms (standardowe wejście PLC) a impuls z indeksu trwa 10us i sterownik nic nie "zobaczy" -> tak ma być (filtracja zakłóceń). Jeżeli wejście indeksu skonfigurujesz jako szybkie/przerwaniowe albo podłączysz je do szybkiego licznika to będą zliczane impulsy. Prędkość ma znaczenie, ale i tak (zwykle)...
Masz oczywiście rację, ale naprawdę nie ma czasu uczyć się nowych narzędzi. Obiecuję, ze kiedyś zacznę iść właściwą drogą :D Czy przy takiej masie i mocy silników oraz obecności przekładni warto dodać algorytm rozpędzania/hamowania silnika aby uniknąć udarów mechanicznych gdy z dla zatrzymanego napędu pójdzie polecenie cała na przód? Tak oczywiście...
Miałem podobny problem tylko z impulsatorem w fordzie mondeo mk2 97, ktoś zamontował nowszą skrzynie i impulsator w niej podawał 3-krotnie więcej impulsów, które następnie powinny być dzielone przez 3 przez komputer i dopiero miały iść na licznik. Skorzystałem z powyższego schematu i w moim przypadku zadziałał, prędkość i przebieg są pokazywane prawidłowo....
Jak na moje oko to Ty nie masz zbytnio pojęcia w tym temacie, ale spróbuje ci pomóc. Co do twojego schematu to: 1. Sygnał kroku. Każdy impuls na ten pin to jeden krok silnika. Zwiększając lub zmniejszając częstotliwość impulsów zmieniasz prędkość obrotową silnika krokowego. 2. Prawdopodobnie niestabilizowane napięcie do zasilania silników krokowych....
A nie wie ktoś gdzie podłączyć ten impuls prędkości w bmw e39?
Jeżeli chcecie mieć zamykanie powyżej jakieś prędkości a otwieranie po wyłączeniu zapłonu to nie ma tu żadnych problemów. Jedyny problem to dobranie odpowiedniej wartości impulsów prędkości.
W pamięci modułu licznika jest zawarty przelicznik dla impulsów prędkości oraz cała konfiguracja licznika tz. z jakimi modułami ma się komunikować. Jeżeli potrzebujesz pomocy to posiadam sprzęt który programuje te zegary
Tutaj trochę na temat samych czujników: http://www.auto-online.pl/serwis/poradni... Nie ma tam podanej ilosci impulsów ale to dla różnych czujników jest inaczej. Ten który opisany jest na stronie powyżej ma 6 imp. na 1 obrót wałka czujnika.
Hulajnoga pojechała do serwisu... Serwis dokonał wymiany wyświetlacza i niby wszystko byłoby ok gdyby nie fakt że teraz jak spada stan naładowania z pięciu do dwóch "słupków" hulajka całkowicie nie ma mocy prędkość z 25 spada do 12... Od tacy fachowcy serwisowi...
Galę definiuje zmiana głośności radia wraz z prędkością jazdy, zazwyczaj jest to impuls prędkości jazdy.
Wydaje się, że najlepiej zwiększać zmienną tak jak pojawiają się impulsy dzięki INT0, i po ustalonym czasie (Timer) ilość zliczonch impulsów dzielić przez określony czas i masz częstotliwość. A tu już łatwo do przekształcenia tego na prędkość. To jedna z prostszych metod pomiaru. Aktualnie ja sobie zrobiłem licznik impulsów by sprawdzić np. ile impulsów...
Przeczytaj jeszcze raz co napisał ociz - przy braku impulsów prędkości jazdy, sterownik silnika szybciej schodzi z obrotów (jak na "przegazówce" na postoju). Gdy impulsator jest podpięty, sterownik wolniej schodzi z obrotów i utrzymuje wyższą prędkość obrotową biegu jałowego. Jak nie wierzysz to zrób eksperyment - rozpędź się do 30-40km/h, wrzuć luz,...
sitec mam pytanie w jaki sprosób zrobiłeś ustawienia impulsów prędkości i czasu wtrysku ?. Ja dziś próbowałem w bascomie to zrobić zapisując liczby impulsów w eeprom, ale nie wyszło mi to jakoś.
Może stary licznik miał niesprawną kontrolkę ABS ;) Skoro się palił czek, to jakie błędy są w sterowniku silnika ? W tym starym dobrym X20XEV na Simteku 56.x można wymigać... Założę się że będzie błąd od braku impulsów prędkości... W tym aucie impulsy drogi / prędkości idą z ABSu właśnie...
W Astrze F nie zrobisz tego TECH-2. Tylko TECH-1. Z tą zmianą zawartości pamięci mogę pomóc - pw Dzięki za sprostowanie w sprawie TECHA i propozycję pomocy. Sam się za to raczej nie wezmę bo nie chciał bym go "utłuc". Co do Astry to jest Classic (zliftowana F-ka). MID obsługiwał silnik 2.0-litra a mój to klasyczny X14NZ. Prędkość = liczba impulsów/km...
Sterownik to siemens s7-1200 a pracuje w tia portal. Znając już ten okres pomiędzy impulsami chce obliczać prędkość silnika.
Wyszło Ci coś nie tak Poza tym nie zwróciłeś nawet uwagi na impuls, ani na prędkości powietrza w otworze BR Wybrałeś złą średnice br - długość 3 cm jest dla srednicy 4,7cm a to za mało - bedzie świszczeć. Proponuje obudowa 70l netto, strojenie na 42Hz, otwór BR o srednicy 10,2cm i długości 12,31cm. To jest chyba optymalne rozwiazanie. Pozdrawiam
Próbuję znaleźć impuls prędkości analogowy.Xsara z 2000 r. Benzyna 1,6 8v.Czy ktoś wie jak to rozwiązać?Przebadałem chyba wszystkie opcje.Powinien być pod kierownicą siwy przewód z kostką a nie ma .
Witam. Zacznę od opisania "projektu" będzie łatwiej zrozumieć o co mi chodzi. Motoreduktor przesuwa wózek w lewo o 400 impulsów. 350 impulsów przesuwa z prędkością X a pozostałe 40 impulsów z prędkości 50%X aby po osiągnięciu 400 zatrzymać się. Następnie po odczekaniu określonego czasu przesuwa się w prawo w taki sam sposób i zatrzymuje na 10 impulsach...
Czekaj, wtrysk odbywa się na podstawie impulsów prędkości obrotowej, czyli lekko licząc powinny być wolne na poziomie 1600rpm. Jak są normalne, to prędzej problem z odczytem i/lub zakłócenia.
Witam, zastanawiam się nad przeliczeniem otrzymywanych impulsów enkodera na prędkość obrotową. Mierzę różnicę impulsów otrzymanych przez czas, w którym te impulsy wystąpiły: Przykładowo: w odstępie czasowym 0.1s otrzymałem 20impulsów. Enkoder daje 400imp/obr. Jak przejść teraz na prędkość obrotową?
Zapomniałem napisać że na skrzyni go nie ma, prawdopodobnie impuls prędkości idzie z czujnika ABS bo są z przodu czujniki chociaż ten opel nie ma ABS-u. Czy jest to możliwe
Witam. mi to wygląda na czujnik impulsów, prędkości (obrotów na reduktorze), "pulse generator" jak w automacie. Jaką masz skrzynię? Może reduktor nie jest od tego auta?
Większość tak jest. Albo sterowanie pozycją czyli tyle ile impulsów mu podasz to o tyle się obróci albo prędkością czyli prędkością zadawania impulsów. Są jeszcze inne metody ale te są najbardziej popularne. Taki zespól nazywamy Napędem serwo plus silnik a nie serwo falownikiem. Bardziej skomplikowane urządzenia to serwo sterowniki ruchu. Na tych sterownikach...
Ten tryb serwisowy przedstawia sie tak: 1. Distance Pulse number - 3735 wszystkie kraje z wyjątniem USA i GB 2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB 3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki 4. Liczba cylindrów 5. Test segmentów wyświetlacza 6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła 7. Obroty silnika/min....
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Przesadzasz Paweł. Nie jest tak że widzi mniej impulsów, tylko dopiero przy małej prędkości nie widzi ich wcale. Problem znany z Passatów, Audi B5 itp, bo tam się czujnik potrafi sam wysunąć.
Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Witam Załączam schemat nabijacza, które czasem robie. Prędkość jaką będzie wskazywał zależy od tego jaki jest impulsator i ile daje impulsów, ale zwykle daje on ponad 100km/h. Ławto zwiększyć prędkość zmniejszając rezystancje np. zamiast 2,5 kohm 2,2kohm i zamiast 60kohm dać 50kohm. Najlepiej stopniowo zmniejszać i obserwować jak się zachowuje licznik....
Witam Wejście impulsów z wentylatora jest zwierane do masy - służy do wyświetlania prędkości obrotowej wentylatora - termometr powinien działać bez podłączenia tego wejscia Pozdrawiam, Przemek
Tak ale czy do generowania impulsów wziąść tylko info o drodze, czy prędkość też? Obydwa parametry prędkość i droga się zmieniają cały czas. Chyba że wystarczy tylko wystawić impuls powiedzmy 1 ms gdy się zmieni najmniejszy bit w liczniku kilometrów, wówczas przebyty 1km drogi bedzię zawsze miał taka samą liczbę impulsów. I w tym przypadku prędkość...
dwa są, bo jeden to czyjnik prędkości wału ( częste impulsy) drugi to znacznik zwrotu zewnętrznego ( mniej impulsów)
W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS. Wygląda jak większy przekaźnik. A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ?
Nie, ABS nie ma nic do rzeczy. W tym renault jest klasyczny hallotronowy nadajnik impulsów prędkości jazdy, nad lewa półosią. Miałem taki przypadek, lata temu, o ile dobrze pamiętam, było skorodowane kableoczko masy na bloku silnika.
Pytanie, jaki musi być czas trwania impulsu, by był wykrywany - jeśli do liczenia impulsów używasz Arduino, to czy ono wykrywa zbocze? Bo na oscyloskopie impuls trwa około 120µs - jeśli Arduino będzie odczytywać sygnał np. 8000 razy na sekundę, to może przegapić część impulsów. Możliwe rozwiązania: (1) zaprogramowanie pinu na wykrywanie zbocza (o ile...
[url=http://sklep.delta.poznan.pl/?page=... ten rejestrator jest przystosowany do montażu w samochodzie, ma możliwość podpięcia do instalacji auta, w tym do czujnika prędkości. Po przeskalowaniu impulsów prędkość jest wyświetlana w narożniku obrazu. pozdrawiam - Maciej
Do wykonania podzielnik impulsów. Sygnał wejściowy 0-12V i taki sam ma być na wyjściu. Liczba impulsów na wejściu 16 impulsów/obrót koła, na wyjściu ma być 4 impulsy. Najlepiej gdyby jednak była możliwość wyboru podziału. Zasilanie oczywiście 12V. Współczynnik wypełnienia 50%. Kontakt: kjuda(at)wp.pl GG 5080666
Tak. Tylko mniej świadomość że procek będzie odrywany od pracy wieloma nieprzydatnymi impulsami. Ewentualnie po pierwszym impulsie na INT, wyłącz przerwania na czas drgań. Jak teraz masz podłączony kontrakton ? INT podciągnięty pod +5V ? Jak INT wyzwalasz ? W docelowym projekcie koniecznie czujnik kontraktonowy zamień na jakiś halotron albo transoptor...
Komputer lub centralka są podpięte do plusa po zapłonie przy cewce. Przepnij je w inne miejsce. Tutaj może być również problem z impulsami (prędkość obrotowa), które są również podpięte pod cewkę - środkowa wtyczka. Ziobacz również to połączenie. Nie wiem jaką masz instalację - komputerek, centralkę ale może to również być uszkodzona centralka.
Weź sobie sterowanie do drzwi automatycznych. Uczysz połoźeń skrajnych Moźesz zaprogramować zwolnienia i prędkości dojazdowe. Oczywiścue przeciąźenia teź.
Poniższy rysunek wszystko wyjaśnia. Prędkość transmisji IRDA jest analogiczna jak w przypadku zwykłej transmisji szeregowej.
PWM mógłbyś użyć do sterowania silnika prądu stałego, ale nie silnika krokowego. W Twoim przypadku żeby zmienić prędkość musiałbyś zmienić opóźnienie pomiędzy impulsami podawanymi na uzwojenia silnika. Na początek napisz coś takiego: uint8_t predkosc = 0; for (int i = 0; i < 4; ++i) { PORTB = _BV(k); switch (predkosc)...
Witam serdecznie. Mam pytanie gdzie mógłbym znaleść w tym samochodzie sygnał impulsów prędkości. Potrzebne jest mi to do podłącznia nawigacji do radia samochodowego Becker 4720 Zmieniłem i poprawiłem temat postu! ... nie krzycz , nie używaj Caps Locka ! Raport
Witaj. O tak: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko... przyjmując dodatkowo, że na 1 stopień masz 2500/360 impulsów.
A sygnał prędkości był pobierany z czujnika na skrzyni czy z abs-u ?? Ja tez chce mieć autko na ful-wypasie i planuje zmajstrować tempomat . Zastanawiam się nad włożeniem takiego z opla tylko właśnie problem jest impulsami prędkości. Może ktoś mi potrafi pomóc :cry:
W obwodzie SO czasami jest dobrze dodać np jakiś nieduży kondensator ceramiczny. Aby zbędne śmieci wyeliminować ;) O to coś ciekawego do sprawdzenia :) Możesz też mieć stała impulsów źle ustawiona. wszystko jak OK jak nie działa inwerter, jak załączę zliczanie impulsów dostaje prędkości. Z UPS APC który robił za inwerter tego nie było. Ale wolę tego...
CO potrzebujesz?? oryginalna kosc w VW to tzw. ISO ..wiecej info na www.studio24.prv.pl jedna kostka to sa same glosniki (8 przewodow), a druga zasilajaca (+12V, masa, zaplon 15, podswietlenie, elektryczna antena i ewentulanie impuls prędkości) czego jeszcze nie wiesz??
Zwykły Hall, zasilanie, masa i sygnał, sygnał to impuls masowy a zegary robią całą robotę- zasilają czujnik i odczytują prędkość z impulsów czujnika
i tu się mylisz :) tez myślałem ze jest impulsator ale na skrzyni masz tylko czujnik biegu wstecznego a przy samych flanszach nie ma nic . polecam zajrzeć do schematu ABS-u Boscha do tego auta pin 9 przy ABS-ie jest zarazem pinem nr 3 w liczniku czyli impulsem prędkości .
praca silnika jest nie równa i nie osiąga pełnych obrotów - odpowiedniejszym układem na NE555 było by sterowanie prędkością przez wypełnienie impulsów. Wtedy prędkość była by maksymalna. Dla mnie jednak prosty układ na tyrystorze był by najlepszy.
W tej Gammie masz w pokrętle Treble bo wyciągnięciu go ustawienie głośności Gali ale to w czasie jazdy zauważysz. Trzeba by sprawdzić czy są impulsy prędkości na tym pinie. SławeK
Proponuję zacząć od matematyki. Przeliczyć prędkość na częstotliwość impulsów wejściowych. Na tej podstawie określisz czy wystarczy zwykły programowy licznik czy może HSC (szybki licznik sprzętowy) Następnie określamy ilość potrzebnych wejść i wyjść. Programowanie PLC - na początek proponuję LAD (drabinka) O łatwości obsługi nie decyduje PLC tylko program...
https://obrazki.elektroda.pl/1897694900_... Jeżeli przełączysz sterownik na NPN nie potrzebujesz oporników podciągających I o co chodzi z tym że będzie źle chodził? Chodzi o to że rezystor podciągający wraz z pojemnością kabla(wejścia plc itd...) tworzy filtr dolnoprzepustowy i przy większych częstotliwościach impulsy przestaną docierać...
Fachowo ten impuls nazywa się GALA. Jest to impuls o stałym poziomie (jeżeli chodzi o amplitudę) zmienia się jego częstotliwość w zależności od prędkości pojazdu (a nie obrotów silnika). Wykorzystywany jest on głównie do nawigacji (starszych) i właśnie do regulacji głośności w zależności od prędkości. Najczęściej jest to impuls prostokątny raz dodatni...
Witam wszystkich. Zakupiłem Alhambrę I z 1998 roku i auto będzie jeździć jako taksówka. Chciałbym zapytać w którym miejscu znajduje się przewód z impulsami prędkości, w który mogę wpiąć taksometr i jak jest oznaczony. W moim poprzednim aucie, a był to Opel Omega 1995r. przewód z impulsem znajdował się w kostce radia. Czy w przypadku alhambry jest podobnie?...
Czy ktoś miał lub ma możliwość pomiaru tej częstotliwości. Chodzi mi o rząd wielkości, jakich powinienem się spodziewać. Z góry dzięki za pomoc :D Ilość impulsów na 1km można ustawić w odbiorniku. U mnie było 16000. Więc 120Hz to stanowczo za mało. Na średnich falach można u mnie złapać harmoniczną impulsów prędkości i na "słuch" są to kHz
Hej Ja mam podobny problem, z tym, że chcę zmierzyć prędkość wykorzystując elementy z myszki do komputera (tarcza z otworami, diody itd.). Nie wiem tylko jak zmierzyć ilość impulsów, które są wysyłane do komputera. Czy ktoś z Was coś takiego robił, może znacie jakiś program za pomocą którego dostanę liczbę tych impulsów? Zaznaczam, że nie znam się na...
Witam, Kupiłem rower elektryczny, który nie pozwala jechać szybciej niż 25km/h. Mam czujnik prędkości z magnesem zamontowanym na tylnym kole: https: //bike.shimano.com/pl-PL/product/compone... Chcę aby ilość impulsów przesyłanych z czujnika do roweru zmalała najlepiej o 40% lub 100% - np. aby wysyłany był co drugi impuls (realna...
lepiej licz czas między impulsami będzie dokładniej przy słabych wiatrach lub zamiast 20 imp./obr. daj >200
Witam. W samochodzie była robiona skrzynia biegów. Został także wymieniony czujnik (nadajnik impulsów) prędkości pojazdu który jest napędzany bezpośrednio ze skrzyni. Po złożeniu wystąpił problem bo przekroczeniu 45 km/h włączają się awaryjne. Dodam że czasem ten limit potrafi się zmienić . Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź
Możesz też zmienić w ustawieniach hsc żeby zliczał częstotliwość a nie ilość impulsów.
generator impuls prędkość impuls prędkość vectra impuls czujnik prędkość
25pt4423 dławik smród spalenizny motocykle romet
wzmacniacz odwracający wzmacniacz odwracający
Nice RBA2 – jak wyłączyć fotokomórkę w sterowniku bramy ROBO/RB? Viessmann Vitocrossal F25 – szybki wzrost temperatury, czujnik NTC, czyszczenie wymiennika