Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Tak pokręciłem że już zapomniałem jak maa być ustawiony ten garb na magnecie względem impulsatora. Teraz mam tak ustawione że na 3mm przed GZP są równo ze sobą, jedno pod drugim, czy ktoś wie jak powinno być?
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Tak, oczywiście. Więc: - rezystencja impulsatora to ok. 500 Ohm (czyli dużo za dużo według mnie) - napięcie wychodzące z niego podczas kręcenia silnikiem (rozrusznikiem) to max 0,01V następnie po 1-2 s znikało całkowicie - dodatkowo z oględzin wzrokowych impulsator był okopcony stąd zacząłem domniemywać że to jego wina. - iskra niebieska, cienka, bardzo...
Muciek50 niby napisałeś prawdę ale trochę to pokręcone jak spaghetti. Chodzi o to iż koło magnesowe ma w jednym miejscu pewien specjalny magnesik (może być nie widoczny) który po przesunięcie się obok impulsatora wyzwala iskrę. To jest cały mechanizm. Teraz trzeba tylko tak ustawić iskrownik by ów wyzwolenie iskry następowało gdy tłok będzie 2-2,5mm...
nie, u mnie dziala ten uklad .... z schematu sprawdzilem nie mozna dac wiekszego niz 5 uF i mniejszego tez nie, kondek musi byc zestrojony z cewka magneto daje jakies 200 V AC wiec musisz miec kondek na jakies 250 V nie mozna zadnego trafa podlaczac tu ani nic bo to uklad zsynchronizowany, jak podlaczysz trafo i zalaczy sie impulsator to spalisz tyrystor,...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebiesk a ale nie pewna napięcia z cewki świetlnej i ładowania dobre co do zapłonowej nie jestem pewny ale podczas pracy silnika ma być około 400V czyli wydaje mi się że te 140 przy kopnięciu będzie dobrą wartością, oporność impulsatora około 16Ω czyli jest dobrze
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Jakie częstotliwości wychodzą z wyjścia impulsatora przy niskich obrotach, a jakie przy wysokich obrotach silnika?
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
I czy jeszcze w przypadku wyjęcia akumulatora z instalacji w Romecie Charcie odpali bez niego? 100% że tak, akumulator nie jest niezbędny. Sam zapłon bez przeróbek nie podejdzie, musisz zamontować impulsator i przerobić instalację. A jeśli chodzi Ci o całe magneto? to chyba się nie zmieści.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i...
Wygląd nic mi nie mówi o tym, jak działa w nim impulsator i co może być wyzwalaczem. Poza tym nie rozumiem jaki jest sens zakładać cały iskrownik i przerabiać magneto żeby pasowało, skoro i tak nie uzyskam zamierzonego efektu. Z całą pewnością będą to pieniądze wyrzucone w błoto bo z efektu nie będę zadowolony. Mam już kupiony i założony reflektor H4...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Chcę się dowiedzieć jaki typ czujnika położenia wału jest zastosowany w motorowerze Romet CHart. Z tego co się zorientowałem nie jest to czujnik Halla, bo z niego zawsze wychodzą 3 kable, a z impulsatora charta 2. Domyślam się że jest to czujnik magneto-indukcyjny, co Wy o tym sądzicie? Na jakiej zasadzie działa ten czujnik w charcie, jak wyzwala impuls...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując w google: moduł chart Magnes zamontować na krzywce w metalowej...
Zapłon electronic: tendencje do ocierania kołem magnesowym o cewki spowodowane konstrukcją cewek i biciem koła magnesowego, nierównomierne rozłożenie cewek na statorze skutkujące zwiększonymi wibracjami i charakterystycznym "wyciem" zapłonu, zbyt mała średnica centralnego otworu w podstawce w stosunku do średnicy czopa wału korbowego. To wszystko skutkuje...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Najłatwiej do silnika Dezamet założysz zapłon elektroniczny ze Stelli/Charta. Na simsony.net zakładaliśmy już zapłony od Malaguti, AM6 a nawet z Yamahy (zewnętrzny impulsator). Ja sam jeżdżę na zapłonie Langfang Kokusan (identyczny do AM6, ale do silników Piaggio-Derbi). Wątki scaliłem.
Ogólnie z ciekawości chodzi mi o to czy można zrobić bezstykowy zapłon cdi na oryginalnym kole magnesowym, i wywaleniu wszystkiego oprócz cewki zapłonowej i świetlnej. świetlną przewinąć na 12v, dodać impulsator i transformator i moduł zapłonowy. Jedna osoba zrobiła cdi używając tych rzeczy. I teraz nasuwa się pytanie, skoro oryginalne koło nie ma czujnika...
A w moim przypadku ze statora wychodzą czerwony-zasilanie modułu zapłonowego, czarny masa na moduł, zielony-sygnał impulsatora i dwa żółte które idą na regulator, a do modułu przychodzi mi gaszenie czyli biało czerwony ze stacyjki, no i wychodzą 2 przewody na cewkę zapłonową. Ja u siebie jak robię rozruch wiertarką to na zasilaniu modułu mam jakieś...
Spróbuj to samo zrobić jeszcze z modułem od poloneza. Możliwe, że ten impulsator daje jakieś niepewne poziomy sygnału przy wyższych obrotach i dlatego też moduł daje właściwą iskrę tylko przy rozruchu i zatrzymaniu, gdy obroty spadają. Spróbuj też podłączyć moduł z charta lub jakiegoś innego pojazdu wykorzystując cewkę zasilającą.