Więc być może nadajnik, prędkościomierz i jednostka sterująca, pochodzą z różnych wersji golfa. Skrajnie może też wystąpić zwarcie przewodów nadajnika z masą jednak z racji warunków pracy nadajnika, mogło wystąpić zaolejenie styków.
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Bezpiecznik nr.7 w skrzynce z boku konsoli w srodku , masa i przewód sygnału. Nie masz zasilania to lec po przewodzie ale najpierw bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/2024086900_1... masz zewnętrzne piny zasilanie masa i +12v mierzone żarówka 5w. Środkowy leci na licznik.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Witam Możesz coś takiego zrobić na NE555.
Wrzuć zdjęcie modułu pewnie jest uszkodzony. Impulsator jak sama nazwa wskazuje wytwarza impulsy i tym miernikiem tego nie zmierzysz.W dodatku podłączając tak wysokie napięcie zamiast impulsatora spalisz moduł.Czy jak podłączyłes to "dobre " napiecie to iskrzyło na kablach?.Pomiarami tym miernikem sie nie sugeruj.
Trzeba sprawdzić wyjście napięcia z magneta na zasilanie modułu. Jeśli AC jest około 35-70 V i wyjście napięcia z impulsatora około 0.2 V, to moduł do sprawdzenia lub wymiany.
napięcie z impulsatora - pojedyncze V. I takie napięcie jest także podawane z modułu na cewkę zapłonową, Ciekawostki przyrodnicze, jak mawiał jeden z moich nauczycieli akademickich. Mamy do czynienia z napięciem przemiennym o zmiennej częstości i amplitudzie. Zależy w którym punkcie układu. Pomiary nie muszą być dokładne i lepiej je robić multimetrem...
Witam ponownie . u mnie licznik cyfrowy wyswietla kilometry(przebieg) ale nic nie przybywa. Licznik wskazówkowy ..bywa tak ze czasem się obudzi i wskazuje prędkość . Do tej historii dochodzi jeszcze to że zapala się symbol wtryskiwacza na desce rozdzielczej po przejechaniu kilkunastu km i juz świeci do końca jazdy. Jak juz zdarzy się że licznik zaczyna...
a jak długo "żyje" ta instalacja? U mnie po ok 14 latach musiałem "rozruszać " zakamieniony zawór, potraktowałem go z impulsatora napięciem o cyklu 0,5/0,5 s. Jak się rozruszał to działa już 3 lata. Pozdr. J.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Ustawiony jest ok .Tarcza impulsatora(znak) pokrywa się z rantem głowicy od strony pompy wody i blokady wchodzą w swoje miejsca . Napięte koło pośrednie. Sprawdzałem ustawienia przed włożeniem silnika ze cztery razy i było ok .
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Nie ma takiej opcji. Spali się kiedy wyzwolisz go sygnałem z impulsatora (napięcie stałe + tyrystor + połączenie = zwarcie). To jest schemat modułu AC-CDI. Tu masz schemat modułu DC-CDI (zaczerpnięty z Wikipedii): http://www.me.iitb.ac.in/~ems/dccdi.pdf
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Przecież ten impulsator można sprawdzić nawet diodą świecącą, którą wpinasz między plus zasilania, a wyjście z impulsatora. Powinna migać przy obracaniu impulsatorem. Napięcie około 6.5 V może tam występować. Czujnik pewnie unipolarny. http://www.maritex.com.pl/pl/shop/produc...
Impulsator OK. Rezystancja i napięcie cewki zasilającej ZA MAŁE. Iskra powinna być, ale maciuteńka. Tak na max 1mm w powietrzu prosto z kabla WN na masę, gdy normalnie powinna przebijać min. 10 mm. Widać, że nie czytałeś lub czytałeś niedokładnie linkowany temat. Masz dokładnie ten sam problem co kolega ukaaasz.
To instalacja zapłonowa DC-CDI tak jak przypuszczałeś .W pinoutach patrz na Kymco Agility, także Giantco Sprint (4T): lecz nie gwarantuje, że to dokładnie to. Trzeba by sprawdzić po przewodach gdzie który prowadzi. Powiny być 12v po stacyjce, masa, impulsator i cewka wysokiego napięcia.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Sprawdź impulsator - rezystancja, napięcie przy próbie odpalania (zmienne), cewkę zasilającą - rezystancja, napięcie przy próbie odpalania (też zmienne).
OK. Sprawdź poprawność napięcia zasilacza niestabilizowanego na C1 w U5, powinno być ok. 9V -> napięcie to podawane jest na układ impulsatora jako zasilanie (zobacz też styki oprawki bezpiecznika F4). Napięcie to jest zasilającym układ silnika oraz samego impulsatora. Ten zasilacz również podaje napięcie na emiter tranzystora VT1 bloku U7. Cały ten...
odczytałem typ tacho - Mannesmann VDO typ 1318.27 ponawiam pytanie o napięcie impulsów i napięcie zas impulsatora dzięki
Impulsator miernikiem na pomiarze napięcia zobacz przy kręceniu rozrusznikiem, jak sprawdzić cewkę WN to raczej nie trzeba pisać, cewka zasilająca tak samo jak impulsator zobaczyć czy daje napięcie przy kręceniu. Moduł prosta sprawa, jeżeli dostaje sterowanie i zasilanie a nie kluczuje cewki to padnięty
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Witam, montuje ten zestaw w innym pojeździe. Czy ktoś z was zna wartość napięcia impulsatora na postoju i po przekroczeniu danej prędkości?? chciałbym zrobić regulację siły wspomagania pomijając czujnik prędkości. W moim aucie linka z impulsatorem to 150 euro. Wspomagania potrzebuje do jazdy na gładkim slicku
Jeszcze raz proszę o pomoc odciąłem kabel z kostki u1 11 podłączyłem go do impulsatora i napięcie a licznik dalej nie działa, podpowiedzcie co robić .
jesrt to 5V lub masa spróbuj drogą eksperymęty na 5V tego nie uwalisz impulsator działa tak że liczy lolejność pojawiania się napięć .robiłem takie przeróbki na redstarach koledzy wozili je w ilości ok 50 szt.na tydzień z niemiec a panele były różne i tam wystarczyło przepiąć napięcia na impulsatorze jest to możliwe i w tym pionku więc nie poddawaj...
Zamykam sprawa wyjaśniona. Padła cewka wysokiego napięcia (WN) Podaj parametry tej instalacji el: Cewka zasilająca cdi 50v~ 480Ohm Impulsator 116Om Napięcie przed cdi około 5v~ po cdi około 5v Cewka WN (+) Przewód WN 8kOhm (-) Przewod WN 8KOhm Moja miała po 3,2KOhm
jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Schemat jest tu: https://obrazki.elektroda.pl/2938524400_... Brązowego przewodu tam w okolicy zapłonu nie widzę, zapłon jest CDI, pojawianie się na impulsatorze napięcia z...
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Witam, Padł mi prędkościomierz jazdy. Pierwsza rzeczą było sprawdzenie impulsatora w skrzyni biegów. Napięcie na kostce( 3 piny) do impulsatora było następujące: "+" - 12V, 6V środkowy przewód. Czy te napięcia są prawidłowe?.Wyjąłem impulsator i podłączyłem go do wiertarki, kręciłem w jedną i w drugą stronę. Licznik ani drgnął. Czy to znaczy że impulsator...
Zwykły przerywacz nie. Musiałbyś dodać dodatkowe źródło napięcia.
Zmierzyłem napięcie dochodzące do Impulsatora z modułu 10.80V czy aby takie ma być ? Czytałem inne posty i ktoś pisał 5V
Witam. 1.napięcie oscylacji generatora 8V 2.częstotliwość w/g wzoru f= 8 K V/3600 [Hz] 3.do poprawnej pracy tacho wymagane 2 sygnały przesunięte w fazie o 180*. Przyjemnej pracy życzę.
Impulsy prostokątne, zwykle impulsator jest "open collector". Ilość impulsów na metr jest różna, przykładowa ilość występująca w "niemieckich" to ~15 impulsów / metr...
niebieski kabel w tle to masa do cewki Jeśli tylko podczas próby odpalania jest podłączony do masy silnika to również na moje oko instalacja jest poprawnie podłączona. Ciekawi mnie jeszcze jaki jest odstęp między impulsatorem a elementem wyzwalającym impuls na kole magnesowym... Czasami przez zbyt duży odstęp moduł nie wyzwala iskry.. A przewodu wysokiego...
Czerwono biały - impulsator. Czerwono- czarny - napięcie na moduł CDI -czyli tu jest problem. Musisz zamienić stator. Zdjęcia w pierwszym poście tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Na czarno niebieskim przewodzie Tu się coś nie zgadza - pomyliłeś kolory?
Jeszcze raz się tak zapytam , jak zrobić stałe napięcie zasilania 4013 i stałe napięcie wejścia (impulsator wejście zegarka do 4013) ? Jaki jest maksymalny prąd który może płynąć przez ten układ? 4013 może być podłączony bezpośrednio do akumulatora ?
rezystencja impulsatora to 169 om napięcie impulsatora podczas kręcenia rozrusznikiem to 0,11 volt na kablu VI jest 1,6 om a podczas kręcenia rozrusznikiem 0,23 volt o żadnych powielaczach nic nie wiem ten post założyłem po to żeby się czegoś dowiedzieć a nie po to żeby się pochwalić jaki jestem mądry niesłychanie
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
Do przewodów impulsatora (zielony i niebieski) można podłączyć LED (czerwony, ma najniższe napięcie "zapłonu", ok. 1.5V). Dla ProgCDI podają zakres napięcia z impulsatora 2-30V, więc musi błyskać. Przy rozruchu powinny być widoczne błyski. Mogą być bardzo krótkie i słabo widoczne, więc najlepiej sprawdzać wieczorem, jak się przyciemni.
Mogę napisać program ale nie na sucho, potrzebowałbym zmontowany zasilacz lub chociaż część uP. Czy w tym zasilaczu przewidujesz jakieś wyświetlacze do pokazywania napięcia? ATMega8 ma PWM o rozdzielczości 1024 co by w zupełności starczyło, ale jak wymyślić szybką i dokładną regulację tego napięcia. Jestem za impulsatorem a raczej dwoma, jeden do zgrubnej...
Tutaj bardzo zbliżona konstrukcja: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Napięcie podane tam, to 50V AC. Proponuję tak, jak kolega wyżej: odpiąć wszystkie wtyczki z cewek , odłączyć regulator i impulsator i zmierzyć napięcie na pinach zasilających ac cdi - tak pominie kolega całą instalację.
Być może T3 wchodził w nasycenie i generator tonu nie działał. Masz woltomierz, żeby zmierzyć napięcie na kolektorze?
Impulsator ok 100-200Ω. Kręcisz rozrusznikiem, zmienne napięcie w okolicach 1-1.5V
Nie rozwinie bo nie ma czegoś takiego w tym modelu. Sprawdź czy na wtyczce impulsatora masz napięcie po włączeniu zapłonu. Podłącz tam żarówkę 5W. Poruszaj wiązką przewodów i zobacz czy żarówka nie zgaśnie. Do sprawdzenia przewód sygnałowy wychodzący z impulsatora i idący do skrzynki na podszybiu. Można też sprawdzić impulsator podpinając do niego diodę...
A tak wracając do sedna - możesz użyć siłownika z enkoderem do innych celów - enkoder (czy tam impulsator) to osobny moduł podający impulsy do centralki; silnik (czy to 230V czy 24 V) jest zasilany osobno. Impulsy z impulsatora to proste prostokąty o wysokości napięcia zasilania Hallotronu. Ale konstrukcyjnie ilość impulsów na obrót np silnika jest...
Ustawiłem na 2000ohm cewka zasilająca 530 a impulsator 150 Dodano po 4 A napięcie na impulsatorze 5😀
Uszkodzony impulsator
Przedstaw zdjęcia instalacji elektrycznej i ich podzespołów. Z katalogu wynika że tam są typowe rozwiązania dla silnika Morini, zapłon IDM, cewkomoduł dla zapłonu bez impulsatora, typowy regulator napięcia.
Witam. Mam problem z zdobyciem informacji na temat diody GV263. Jest ona w układzie impulsatora wysokiego napięcia do pieca gazowego (zapalarka). Jej zadaniem jest prawdopodobnie ochronienie tyrystora przed impulsami zwrotnymi pochodzącymi z trafa wysokiego napięcia... Niestety Google milczy i jedyny trop prowadzi też do zapytania o parametry (siedzi...
Witam ponownie - fatum jakieś. Nie fatum, tylko nadmiar konserwacji :D Opierajac się na schemacie: 1. Zmierz rezystancję cewki ładującej CDI - brak oznaczenia koloru - uzupełnij schemat. 2. Zmierz rezystancję impulsatora - jw. 3. Zmierz napięcie AC cewki podczas "kopania". 4. Sprawdź połączenia masy CDI - korozja/itp. 5. Sprawdź pozostałe masy. Niestety...
Przy sterowniku z układem 3525 mam dzielnik napięcia referencyjnego 5V przyłączony do wzmacniacza układu i mogę zejść z szerokością impulsu dość nisko. Wykorzystam jedno wyjście separowane impulsatora. Do pracy z pełnym napięciem zasilania dioda na 400V jest na pewno za słaba, gdyby co to można połączyć dwie w szereg albo kupić na 1000V. Nie są specjalnie...
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
Bierz pierwszy, czyli Axiomet AX-3005. * Nie znam marki, ale jeśli sprzedają to w TME, tzn. że nie jest to chińszczyzna z najbiedniejszej prowincji * Ma zgrubną i dokładną regulację prądu. Dla LED-ów mocy ważna sprawa. Czym się różnią pozostałe modele Axiometu? AX-3005DBL ma sterowane cyfrowo ograniczenie prądowe, pokrętło do regulacji napięcia to albo...
Po prostu ta dioda ma już w sobie rezystor (ściślej cały impulsator) i nie będzie się na niej odkładało stałe napięcie tzn będzie zależeć od przyłożonego.
A więc pójdźmy dalej ,. Sprawdź miernikiem impulsator , czy dochodzi napięcie w granicach 5÷50 V do modułu , bo może masz uszkodzony przewód lub zwarty do masy i nie otwiera tyrystora w kierunku przewodzenia . Dla pewności odłącz z konektora przewód gaszenia przy module . :|
Rezystancja na cewce niskiego napięcia ok 130ohm, przy kopnięciu max. 8volt. Impulsator, rezystancja 90ohm. Cewka wysokiego napięcia jest ok, podmieniałem ją już, efekt taki sam jak na starej.
Niestety układ nie zadziałał, ale wreszcie coś się ruszyło, więc kolega dostanie bonusa. Z pomiarów, które wykonałem już PO próbach w czasie jazdy, wychodzi że: - wszystkie wyłączniki sterujące zwarte do masy: 0 na wyjściu układu, - 0 - 7 wyłączników zwartych: na wyjściu panuje napięcie zasilania. Impulsator generuje napięcie zmienne 1,9 V, natomiast...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
95 rocznik to jeszcze chyba nie sygnał PWM tylko impulsy przy większych obrotach spada napięcie podłącz impulsator i wszystko będzie wiadome
Aha, czyli tak jakby jest impulsator zamiast przerywacza... (dalej napięcie ładowania cewki wynosi ok 12V, a w CDI około 150V) sorry za mój post ;) Zobaczyłem impulsator więc pomyślałem że to CDI.
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Odepnij impulsator. Pokręć wałem i następnie zmierz napięcie na C1. W tym układzie musi być wyższe od 200VDC. Wg. mnie przezwoiłeś cewkę ładującą CDI. Ma bardzo dużą indukcyjność. Kształt napięcia mocno odbiega od sinusoidy, więc pomiary na zakresie AC sa tylko orientacyjne. Najlepiej do pomiarów napięć uzyć prostej sondy napiecia szczytowego. Jest...
Miło przeczytać kolejny post na poziomie godnym Elektrody! Nie będę dyskutował na temat "wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi", tj. że Kymco jest lub nie jest wynalazkiem. Obserwowany na rynku zalew skuterów jest nie do ogarnięcia. Poza tym do dobrego tonu należy podawanie podstawowych informacji o pojeździe, jego silniku oraz...
Napięcie impulsatora prawidłowe , tak więc został moduł i cewka , z doświadczenia wiem że Chińskie moduły to porażka , podmień moduł na CDI AC obojętnie jaki , może być od 4t na 6-pin celem weryfikacji , cewkę WN na razie zostaw .
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać- sprawdzić czy czujnik nie odsunął się od wrzeciona, i czy nie jest zabrudzony.Jeśli nie to- masz na nim trzy przewody , dwa zasilające, trzeci od "impulsatora". Powinno się na nim pojawiać napięcie trochę mniejsze od + zasilania czujnika względem masy przy każdym spotkaniu z magnesem wałka.
Tylko że na Twoim module punkt zapłonu będzie przesunięty o 90°, ponieważ moduł jest wyzwalany dodatnim a nie ujemnym napięciem zasilającym.
Kolego nie mam starszych wersji schematów pod ręką, akrobata mam po niemiecku i nie umiem skopiować pdf, bo jakiś tam schemat mam. Z czujnika T 20 skrzynia biegów, biegną 4 kable do tachografu do złacza B pin-1,2,3,4. Z złącza B pin 6 leci kabelek pomarańczowy do koordynatora (e30) do pinu c 32. Sprawdż na impulsatorze T20 przy skrzyni napięcie zasilania...
kurcze nie mam tego adaptera, mój miernik nie da rady tego zmierzyć choć zobaczę, A mogę tak zrobić kręcąc rozrusznikiem zamiast wiertarką ? A możliwe że impulsator padł?
Brak iskry. Zmierzyłem na cewce zapłonowej brak napięcia. Zmierzyłem napięcie czy coś się pojawia na impulsatorze -nie ma nic. Potrzebny schemat. Moduł jest 4 pin. (Moduł został zamówiony nowy). Impulsator popsuty? Oglądałem impulsatory na Allegro z dwoma przewodami są tylko do 2T, a tu mam 4T. Proszę o pomoc -schemat, dobór impulsatora, no i czy powinno...
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
manewrowanie w prawo-lewo powoduję zmianę napięcia względem masy Takie zmiany mierzyłeś na samym impulsatorze, czy przy procesorze?
Nie mam manometru żeby wkręcić w świece, ale kciuk ciężko utrzymać w otworze (wypycha go) cylinder tłok itd... ma 318km przebiegu więc powinno być dobre ciśnienie. Może uda mi się pożyczyć manometr od kolegi który ma warsztat. Cewka ładująca to ten kabel czarno-czerwony? pomiar na odpalonym silniku, czy tylko kręcić magnetem? Edit: Napięcia i opory...
To jest moduł DC-CDI zasilany z 12V, musisz mieć regulator napięcia i akumulator żeby układ działał
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Na żadnym czujniku wartości nie rosną gdy obracam kołem... Podejrzewam że nie jest to odwzorowane w napięciu, a raczej impulsator. A z impulsatorem zwykły miernik na zbyt duża stałą czasową (zwłokę) aby coś wychwycił No i ta lampka ABS ... mówisz już po włączeniu silnika, czy podczas jazdy i przy próbie hamowania się pojawia ?
1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka Wysokiego napięcia 5 - masa 6 - impulsator Takie są połączenia w tym pierwszym module. Tego drugiego nie znam.
Witam, mam ten sam problem, oczyściłem styki kostki i osuszyłem i nadal nie działa. Zastanawia mnie fakt że do kostki są doprowadzone trzy przewody ale w kostce tylko dwa styki, czy tak ma być? I czy mógł by mi ktoś napisać jak działa impulsator? Tzn. czy na stykach impulsatora pojawia się napięcie jeśli tak to jakie czy ewentualnie pojawiają się zwarcia...
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
Po zmianie polaryzacji impulsatora zmieniło się wyprzedzenie zapłonu? Miałeś dać zdjęcia. Trudno odpowiadać na pytania z tematów "ukrytych". Przecież nie wiemy jaki i gdzie zamocowany masz impulsator??? Iskra ma być za każdym obrotem wału!!!! Przy malutkich obrotach wału też! Gdzie pomiary napięcia szczytowego impulsatora? O oscylogramach lepiej nie...
:D Nie wiem czy od czasu kiedy miałem malucha ( jakieś 5 lat wstecz) poprawiła się elektronika. Wiem że najlepiej chodziły stare proste układy impulsatora i regulatora napięcia. Ale jak ktoś uparty to może sobie zmienić na elektronikę. Ja zmieniłem - ale na wyrób własny. Ciekawszy objaw i przyczyna to niezatrzymujące się wycieraczki :lol: . Oj naszukałem...
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Moduł powinien być podłączony do zasilania z akumulatora, powinna być też wykorzystana orginalna cewka jako impulsator. Może moduł był na napięcie 6V a instalacja na 12V.
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Zasilanie jest z cewki, silnik gaśnie po zwarciu do masy, cewka WN to wyjście na cewkę wysokiego napięcia, która to zasila świecę, impulsator jest indukcyjny.
Hej, odłącz to wszystko i zacznij po kolei składać. Zostaw tylko sam impulsator. Na jego wyjściu musisz mieć skok napięcia 0/5V na rez. R2 przy kręceniu wiatraczkiem. A masz 0/0.35V czyli zależnie od układu fototranzystor sie nie otwiera (za mało oświetlony) lub jest cały czas otwarty (np. za dużo światła zewnętrznego i należy go przysłonić lub zmniejszyć...
Nie mierz napięć "na pych". Zrobisz sobie/komuś krzywdę. Może jest kopka? Uszkodzenia mogą być tez inne: 1. Padający kondensator w module. 2. Impulsator nie daje wystarczającego napięcia. Da się zmierzyć prostą sondą. 3. Magneto ociera o cewki. 4. Problemy z połączeniami kablowym - złączki , masa (bardzo ważna!)
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Co ten impulsator załącza i przy jakiej wielkości napięcia DC? Prąd chyba mały skoro stosowałeś K8.
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
Cewka ma być blisko koła magnesowego, podobnie i impulsator. Zalecana jest szczelina ok. 0,3 mm ( koło magnesowe nie może ocierać o cewkę i impulsator ). W przypadku impulsatora wspomnianą odległość należy ustawić pomiędzy "występem" na kole magnesowym (najwyższy punkt koła) a metalowym elementem wystającym z cewki impulsatora.
Sprawdzić ciągłość przewodu od impulsatora do zegara/komputera. Sprawdzić czy na przewodzie za zegarami będzie napięcie - jak toczysz samochód (na zapłonie musi być) to powinno się pojawiać napięcie i znikać. Jak jest to znaczy ze problem jest w zegarach. Wnioskuję ze to bez MUX.
napiąć impulsator tachograf impulsator odwrotnie impulsator
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot zasilanie blaupunkt volvo check
przekaznik bistabilny przekaznik bistabilny
Schemat lodówko-zamrażarki z jednym regulatorem: zasada działania i elementy Przekręcenie pokrętła pralki o 2 stopnie - co to oznacza?