Brak sygnału z czujnika prędkości na skrzyni przez to szaleje wskaźnik i prędkościomierz. Uszkodzony impulsator w skrzyni lub przerwana wiązka elektryczna. Czasem strzela miedzy korytkiem z którego wychodzi a skrzynią biegów. Sprawdzic ciągłość przewodu z czujnika do licznika, zobaczyć czy czujnik ma zasilanie i wtedy wiadomo czy czujnik do wymiany.
Jestem wlasnie w trakcie montazu elektrycznego wspomagania w seicento wiec pomyslalem, ze doloze swoje kilka groszy do dyskusji. Wystepuja dwie wersje sterownika do wspomagania. Numer seri pierwszego zaczyna sie od 465, drugiego od 467. Na kolumnie jest rowniez numer. Tylko sterownik zaczynajacy sie od takich samych trzech cyfr bedzie wspolpracowal...
Witam Dzięki za odpowiedz. Zabrałem się dziś za sprawdzanie przewodów i połączeń. Rozebralem skuter do ramy i sprawdzilem kazda kostke, kazdy przewod czy ma przejscia, otarcia itd. wszystko z polaczeniami OK. Po podlaczeniu akumulatora kierunki, swiatlo stop'u, klakson dziala OK. Co jeszcze moge sprawdzic i czy rzeczywiscie jak kupie ten AW0035 to konieczna...
ustaw punkty na zero to z łaski zerknę, jak masz silnik c16nz to masz na lince czujnik drogi VDO który daje 10imp/1m drogi, potrzebuje tej informacji komp do sterowania wtryskiem
To nie jest impulsator kolego to co zaznaczyłes,to jest osłonka okrywajaca połączenia przewodów,impulsator jest na dzwonię sprzęgła tam gdzie pasek napędowy. Z statora pod tym plastikiem są przylutowane przewody 3 sztuki które wychodzą ze statora,jak pisałem wcześniej są to przewody, zasilający cdi po stacyjce,ładowanie i światła i to wszystko. Co do...
Sygnał na przewodzie jest ale dzwiękowy z miernika ;) Skrzynia nie ma otworu na impulsator to go nie ma. Jak moge sprawdzic licznik, tu chyba juz rola fachowca od tego, znacie kogoś czy jeszcze coś moge sam sprawdzic?
Powtarzam. Jeśli jakis inteligent założył skrzynie biegów od samochodu po liftingu bedzie pokazywać błąd komunikacji szyny can o przebiegu pojazdu. czyli błąd e200 z zegarów. Bo w skrzyni po lifcie nie ma komponentów uruchamiających impulsator prędkościomierza. Tak wiec że by nie robic niepotrzebnych kosztów (a po skanownaiu dowiem sie zapewne że do...
Poszedł bym w PLC - jak będziesz miał inny pomysł na sterowanie to po prostu poprawisz program. Wybrał bym taki który ma dwa sprzętowe HSC. Zamiast impulsatorów Enkodery inkrementalne - konfiguracja licznika w trybie kwadraturowym (używanie dwóch kanałów enkodera) da Ci kontrolę kierunku i odporność na ewentualne luzy a w liczniku będzie siedziała gotowa...
Witam. W prostym układzie NIE . Jeśli mają być dwa różne znaki, to impulsator musi wykrywać kierunek obrotów i na tej podstawie zwierać odpowiednie linie. Pzdr.
czyli nic tylko kupic impulsator.jeszcze sprawdzic najakims innym panelu.
https://obrazki.elektroda.pl/8007363000_...
Wartość Fo można bezpośrednio przypisać do okienka ruchu w parametrze 140 poprzez rejestr R. Parametru 141 przy prostym sterowaniu można nie używać.
Po pierwsze to z jakiego "wozidła" to to? Nissan? Który? Rok? To winno być w temacie postu. Po drugie jeżeli tak, to tam nima plus, minus. Bo to jakby prądnica, ala dynamo na AC. Podobno... Po trzecie gdyby był to impusator na czujniku halla, to wtedy plus i minus jest i sygnałowy jako trzeci przewód.
Wrzuć zdjęcie modułu pewnie jest uszkodzony. Impulsator jak sama nazwa wskazuje wytwarza impulsy i tym miernikiem tego nie zmierzysz.W dodatku podłączając tak wysokie napięcie zamiast impulsatora spalisz moduł.Czy jak podłączyłes to "dobre " napiecie to iskrzyło na kablach?.Pomiarami tym miernikem sie nie sugeruj.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Domyślam się, że jest to problem "techniki motoryzacyjnej". Zwykły enkoder "generuje (co pojedynczy "skok") dwa impulsy o jednakowej długości przesunięte w fazie, a o "spadku" lub "wzroście" regulowanej wielkości fizycznej decyduje kolejność impulsów generowana przez enkoder. Domyślam się, że w przypadku Vectry enkoder musi mieć inną konstrukcję. Przypuszczam,...
http://obrazki.elektroda.pl/1116391500_1... Podstawowym założeniem projektu było opracowanie kopii przerywacza do żarówkowej reklamy zewnętrznej, a także utrwalenie zasad budowy zasilaczy beztransformatorowych i stopni sterujących triakami. Od wielu lat znajomy posiada reklamę swojej działalności, a sterowały nią dwa moduły przerywaczy...
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
http://obrazki.elektroda.pl/5401221600_1... Do zaprojektowania i skonstruowania enkodera, jak to zazwyczaj bywa, zachęciła mnie dostępność starych napędów FDD i HDD. Do tego typu zastosowań doskonale nadają się silniki krokowe wycofanych już zupełnie stacji 5 ¼” oraz silniki napędzające talarze w dyskach twardych HDD. Podstawową...
witam impulsator zmieniony iskry nadal nie ma mechanik mówi ze moduł cdi spalony pytanko jak go sprawdzic ??
Witam - a nie prosciej ci by było podjechac na szrot i sprawdzic jaki siedzi w danej vb , bo nie jestem pewien jak to jest w Vb ale licznik sie do skrzyni koduje , moze nie w starszych modelach , ponieważ szybkosciomiez i obrotomierz musi wiedziec ile ma impulsów dana skrzynia aby poprawnie wskazywał pretkosc(tak jest np: vw. golf IV) to jest tak w...
Probowałem ustawic tą odległosc juz kilka razy lecz dalej nic. Impulsator sprawdzałem ok ponad 130 Om . Jak moge teraz sprawdzic czy wychodzi z niego jakis napiecie ?
Ok juz wiem jaką wersję masz 1. Odepnij + amulatora 2.Wyjmij tą mniejszą wtyczkę ze sterownika 3. przekręć stacyjkę na on 4, Zmierz i podaj oporność pomiędzy przewodem + z odpiętego aku i przewodem szarym małej wtyczki
Podobny problem miałem niedawno w wieży UNIVERSUM. Impulsator praktycznie w cale nie reagował na ściszanie ani wzgłaśnianie. Wymontowałem go, rozebrałem, wyczyściłem i zamontowałem z powrotem. Po tym zabiegu efekt był identyczny jak ten którego opisujesz. Można było ściszyć lecz z głośnością były problemy. Jak delikatnie kręciłem w prawo to udawało...
To jest moduł DC-CDI zasilany z 12V, musisz mieć regulator napięcia i akumulator żeby układ działał
To się może przydać http://www.imnipe.pwr.wroc.pl/files/prv/... A tutaj gotowy projekt http://www.circuitstoday.com/sample-and-...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
własnie masa... musze sprawdzic a co do impulsatora wyjałem go dałem mu +12 i mase po zewnetrznych pinach a pózniej miernik na rezystancje jeden koniec na plus drugi na A i jak kreciłem pokazywało mi albo wartosc jeden albo nic czyli czysty wyswietlasz jak przkreciłem miernik na wartosc napiecia i kreciłem impulsatorem to napiecie wachało sie od 3V...
To tak jak napisałem. Kable szary ,żółty ,czarny
Tak kolego mozesz to śmiało odkrecać. Tylko uwazaj bo to jest wciskane na spreżynie gwint jest normalny
1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
Ze strony jednego z forumowiczów: http://mirley.firlej.org/enkoder_obrotow...
Ten kod można zapisać na co najmniej n sposobów, podam tylko najlepszy (wg mnie): ISR(INT0_vect) { unsigned char pintemp = PIND & (_BV(7)|_BV(2)); if (pintemp == 0 || pintemp == (_BV(7)|_BV(2))&... PORTC++; else PORTC--; }
int i; for(i=0;i<=255;++i) { OCR0B=i; } a żeby powoli, to byś musiał delay funkcje zastosować. #include <util/delay.h> ... for(i=0;i<=255;++i) { OCR0B=i; _delay_loop_2(100); } gdzie 100 w funkcji to jest odstęp (chyba cykle procesora razy cośtam, ale nie mam pewności) Dodano po 12 funkcja for(xxx;yyy;zzz)...
Witam ! Proponuję sięgnąć do gotowych rozwiązań , na przykład kit AVT-5027 http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=273... Znajdziesz tam dokładny opis i zasadę działania . pozdrawiam
Dla mniej zaawansowanych- wymiana impulsatora, ale może być problem z dobraniem odpowiedniego. Dla bardziej zaawansowanych, wylutowanie impulsatora, rozebranie go, wyczyszczenie i ponowny montaż.
zadnej linki nie ma. jest impulsator. przy wyciaganiu kostki okazalo sie ze na gorze impulsatora jest taki plastik ktory ma na boku jakas kopułke i do ktorego z jednej strony wchodzi kostka a z drugiej wychodzi taki bolczyk i ten plastik byl calkowicie luzny. wcisnelem go na impulsator i przeczyscilem styki na nim i na kostce ale to nic nie dalo. teraz...
Poszukaj na Forum czegoś o konserwacji/regeneracji encodera (impulsatora).
Daną badaną linię odłączasz z dwóch stron na złączach, poniżej rysunek. http://obrazki.elektroda.pl/9267481600_1...
Rezystancja między fajkami 38.8M om 39 megaomów? Masz gdzieś przerwę w fajce WN zapewne. między przewodami po zdjęciu fajek 7.65k om Raczej OK.
Witam już sobie poradziłem.Jeżeli macie impulsator z 4 przewodami to wystarczy sprawdzic czy jest impuls.W starym sprinterze trzeba odkrecic element plastikowy w którym znajduje sie wlacznik swiatel przeciw mgielnych i korektor swiatel,za tym plastikiem idzie wiazka przewodów i jest tam kostka gdzie podlaczony jest impulsator i tacho.Brazowy przewód...
(at)krzysztofh Tak jak pisał kol. (at)BlueDraco wykorzystanie przerwań do obsługi impulsatora nie jest dobrym pomysłem. Raczej należałoby odpalać co określony czas przerwanie sprawdzające stan enkodera. Jeśli upierasz się na wykorzystaniu przerwań to należy dodać chociaż filtr RC na wejście.
Prawdopodobnie chodzi o to: http://obrazki.elektroda.pl/2563528000_1... Nie do dostania - co najwyżej z demontażu podobnej elektroniki. Jak wygląda płytka drukowana po której "jeździł" ślizgacz? Może da się coś innego podłączyć.
nie wiem czy dobrze mysle ale wedlug mnie jest problem w panelu czyli pokretle regulacji glosnosci, Twoje pokrętło to impulsator nie potencjometr. Wysyła tylko impulsy elektryczne do procesora audio co ten ma wykonać. Nie ma więc mowy że on Ci powoduje znikanie jednego czy drugiego kanału. Wiec co mam sprawdzic lub zrobic Masz rozebrać radio i lutownicą...
W ten sposób nie sprawdzisz czy jest za słaba. Odsuń świecę zapłonową od masy, najlepiej ściągnąć fajkę z przewodu WN i sprawdzać na jaką odległość przeskakuje iskra. Powinna przeskakiwać stabilnie na odległość 10 mm. Najbezpieczniej użyć uniwersalnego testera iskry, koszt kilkunastu złotych i bez ryzyka kopnięcia prądem.
czyli tzw impulsator musisz sprawdzic czyli czujnik na dyferencjale
Nie trzeba. Nie pojdzie w ten sposób. Słupek A prawy to pod osłoną słupka przy nogach kierowcy. Oslona na 1 wkręta PH.
Na skrzyni nad prawym przegłubem nie ma?
Oczywiście że może , a czy coś jest zwarte to chyba łatwo pomierzyć ;) I tak dobrze że tyle chodziło ;) te radia to tylko typowe tzw. reklamówki :!:
W AVT http://sklep.avt.com.pl/go/_category/ind... http://sklep.avt.com.pl/go/_category/ind... ewentualnie w ELFA: http://www.elfa.se/pl/ szukać przetwornik obrotowo-impulsowy (firma Alps)
Poczytaj w helpie bascoma o funkcji Encoder. Prościej się już nie da.
Nie zamieniles jeszcze ret w podprocedurach ObrotWLewo i ObrotWPrawo. UPDATE: Pozatym jesli to jest caly program to trzeba pewnie zdefiniowac kierunki portow. Tak zeby PB3 i PB4 byly wyjsciami a PB0 i PB1 wejsciami. nie wiem jakiego typu wyjscia sa tego ukladu impulsatora. Jezeli typu otwarty kolektor to pewnie przydaloby sie wlaczyc podciaganie na...
Czujnik jest zamocowany na obudowie sprzęgła, a czyszczenie to mu pomoże tyle co umarłemu kadzidło.
Enkodery dają na wyjściu kod Graya i trzeba to zdekodować zanim zaczniesz zliczać impulsy. Jak to zrobić masz w przykładach do mojej książki o C na AVR (link w stopce, przykłady są za darmo).
Witam Możesz coś takiego zrobić na NE555.
Hmm, może jakiś malutki FPGA zaprogramować do tego, aby przekształcał impulsy z impulsatorów na pary impulsów odpowiadających kierunkowi obrotów? Albo jeszcze lepiej, żeby dane można było odczytać po SPI. Wtedy 3/4 piny masz zajęte na komunikację z procesorem i do jednego takiego salaka podpinasz 8 impulsatorów. FPGA będzie to tyle fajny, że wszystkie...
Witam! Kolego! Mam podobne zamiary ale w T4... Jak widzisz nikt się na tym nie zna, a ci co się znają albo coś wiedzą... pewnie nas na to nie stać... szkoda gadać :( Sam staram się z tym walczyć metodą prób i błędów. W końcu dojdę do CELU. Mam licznik z passata b3 albo cośoło tego. Najważniejsze, że koszt nieduży i można testować. Licznika w moim t4...
To jest hallotron, wydłubiesz coś takiego z wiatraczka zasilacza PC, starej stacji dyskietek lub dysku twardego.
Nadajnik na Hallu.
Odpowiedz zawarta w moim poprzednim poście
Witam Sprawa wyglada tak Na powietrzu iskra jest dosc słaba Ale motorek zapalic nie chce Paliwo dostaje na bank i kompresja jest Wiec jak sprawdzic czy padł moduł impulsator cewka zapłonowa czy cewka ładująca kondensatory chociaz impulsator to mozna wykluczyc bo iskra jest choć pewnie ma za mała energie Posiadam miernik uniwersalny Czy da sie jakos...
to ja też coś od siebie dołożę spróbuj wszystko zapisać w postaci liczbowe tj nie baw się w przesunięcia bitów i takie tam tylko na sztywno w pisz co masz wpisać do rejestrów, wnioskuje ze używasz darmowego kompilatora spróbuj wyłączyć optymalizacje kodu, ewentualnie spróbuj dopisać w obsłudze przerwania czy to wejście faktycznie ma stan niski. Swego...
Witam. Trzeba zmienić fazę sygnału. Zastosuj dodatkowy układ 74HCT04 i klucz o polaryzacji PNP. http://obrazki.elektroda.net/59_12014305... Pzdr.
w tym aucie abs wysyla impulsy do szybkosciomierza.
Czujnik powinien być z tyłu - od strony ściany grodziowej. Jest na wyjściu prawej polosi że skrzyni. Da się do niego dojść od góry. Wtyczka 3 pinowa. Zanim go wymienisz to lepiej sprawdzić czy czasem przewody Joe są tam połamane. Można go sprawdzić za pomocą diody LED i rezystora. Tam we wtyczce powinna być masa, +12V i sygnał do licznika. Ten przewód...
No to na szczęście masz tylko impulsator uszkodzony. Stator do wymiany, chyba że znajdziesz gdzieś sam impulsator i go wymienisz od reszty statora.
Ale programowo? Warto? Jeszcze sie coś "wysypie". Jak fizycznie łatwiej. Bo dojście jest dogodne. PS. Jestem ciekaw co z tym poprzednim nie tak. Jeżeli nie urywane, wytarte w środku "łapki" to raczej do naprawienia, wyczyszczenia i podziała długo (o ile rozbieralny). Czy kręcąc wariował?
Od zera do 5V. Zależnie od prędkości.
Tylko się domyślam że chodzi o pracę astabilną, więc jeśli chcesz zatrzymać dany stan wystarczy odpiąć jedno z wyprowadzeń rezystora Rb ( między Discharge i Threshold ) i wstawić wyłącznik. Dodane: Wróżką nie jestem więc podobnie jak wyżej zakładam tylko, że nie chcesz tego zatrzymać w nieskończoność, bo samorozładowanie kondensatora na to nie pozwoli...
Szerokie ścieżki w miejscu pęknięcia oskrobałem do miedzi po ok. pół cm na obie strony i większa warstwa lutu aby płytka się kupy trzymała a wąskie połączyłem cienkimi przewodzikami w miejscach gdzie da się przylutować. Działa już 2 lata bez problemu.
Mniejsza ilość punktów pomiarowych, tego samego procesu, wyznaczająca odcinki na tej samej prostej (jeśli tworzysz wykres liniowy w/g opisu z postu #2), ułatwi Ci późniejszą interpolację. Tworząc wykres liniowy możesz interpolować i ekstrapolować z dokładnością nie osiąganą na wykresach nieliniowych.
Jak masz wybór to wybierz 1 watowe Od razu niech wstawi 10 watowe... Widzisz, jakie prądy tam płyną? Więc po co większe niż 1/4 wata? Dodano po 2 Swoją drogą, jak zachowałby się układ gdybym podłączył 4; 3; 2 diody zamiast tej jednej? Popatrz sobie na schematy przeróżnych mrugałek i stroboskopów na 555 i popatrz jak jest podłączona większa ilość diod...
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Sprawdź przejście na stykach w czasie obracania to będziesz wiedział co się dzieje.
Tak to wygląda w symulacji: http://obrazki.elektroda.pl/9912310600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4719474400_1... Bramka (inwerter), na wejściu której jest filtr RC (sygnał A) powinna być raczej z układem Schmitt'a (4093, 74132, itp.). Pozdrawiam.
Oczywiście, że w tym ukłądzie będzie gubił impulsy. Nie wdając się w szczegóły, na około kasujesz ekran i wyświetlasz ponownie wszystko. Nie zauważyłeś, że napisy mają kiepski kontrast? Zrób tą pętlę tak, aby wyświetlał licznik tylko wtedy gdy się zmieni. Zobaczysz, że a) AVR będzie się nudził, b) przestaniesz gubić impulsy.
Opornosc statora to jakies 168 ohm a stator dokladnie nie wiem jak zmierzyc sprawdzalem na innych moto to na kazdym przewodzie byl opór a na statorze id zetki jest tylko na jednym i to słaba Dodano po 6 Dzis bylem w sklepie aby sie dowiedziec i sprawdzalem miernikiem inny stator od zetki i to samo opór tylko na jednym przewodzie teraz pytanie czy musi...
Mam też pytanko czy ktoś robi transpondery ze wsadu immo, przedliftowa Vectra B potrzebujesz jeszcze?
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Nie wymieniaj, ale zregeneruj. Jest kilka tematów w których jest opisane dokładnie jak to zrobić.
Nie ma tam czegoś takiego jak impulsator wtrysku rozruchowego, tam jest czujnik termiczno-czasowy plus impuls z rozrusznika
Witam Mercedes SK 1824 nie wkręca się na obroty tylko do 1000 rpm i koniec Podczas diagnozy texa wyswietla bład Sygnał prędkości Błędny sygnał 80 oraz widzi prędkość pojazdu na postoju 5km/h. Odłączyłem tachograf oraz impulsator i nic się nie dzieje. Co mogę jeszcze sprawdzic pozdrawiam.
Czy chorus 2 ma ta sama przypadłość z procesorem co chorus 1 ? Nie. Czyzby impulsator ? Tak.
Arduino i tranzystor ?
Panie Mieczysławie, proszę nie wprowadzać w błąd. Absolutnie tym sposobem nie można sprawdzić czujnika halla, ani żadnej usterki WN.Tym sposobem można tylko być pewnym, że do cewki dochodzi plus. Pozdrawiam. Panie sigi, to Pan wprowadza w błąd. Jeżeli jest innaczej, to niech Pan ma pretensje do autora książki- eksploatacja, konserwacja naprawa AUDI...
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Tu masz taki poglądowy rysunek i zdjęcie Ci wrzucę.Konkretną część to po modelu skrzyni lu vin trzeba szukać.Nr. 14 na rysunku.
Tutaj wystarczy jakiś ogarnięty elektronik, serwisant RTV lub telefonów komórkowych który dobrze włada lutownicą. Nie jest to jakaś skomplikowana naprawa miniaturowej elektroniki a jedynie wymiana prostego elementu elektromechanicznego.
Witam, dzięki Tszpak że czytasz wszystko ze zrozumieniem , masz rację chodziło rzecz jasna o impulsator już poprawiłem :D . No tak w zasadzie to pewnie masz rację piszemy to chyba bardziej dla siebie niż dla kolego Tom . Druga wypowiedz moja w tym wątku nadal jest bezkolizyjna dla kolegi Tom i polecił bym mu to sprawdzic . Dalsze zagłębianie się w CAN...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Zastosuj o podobnej oporności, jeśli nie zadziała, zamień miejscami kable od impulsatora. Wielokrotnie sprawdzone...
Może w nowszych jest hallotron - musi mieć dodatkowy wzmacniacz. U mnie w nieco starszym takim siłowniku jest zwykły kontaktron - sprawdź - może ( jak takowy jest) jest uszkodzony/ sklejony
Wyjmij całość,zakręć wkrętarką i zobacz co będzie.
Witaj Silniki bezszczotkowe są ogólnodostepne w sieci, także poroblemu z ich zakupem miał nie będziesz. Jeśli chodzi o silniki do modeli RC, bedą napewno lepszym rozwiązaniem niżeli silnik ze starego napędu komputerowego ( dysk twardy itp ). Sterowanie tego silnika w grubym przybliżeniu opiera się na mikrokontrolerze, 6 tranzystorach no i czujniku Halla...
impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Bezpiecznik nr.7 w skrzynce z boku konsoli w srodku , masa i przewód sygnału. Nie masz zasilania to lec po przewodzie ale najpierw bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/2024086900_1... masz zewnętrzne piny zasilanie masa i +12v mierzone żarówka 5w. Środkowy leci na licznik.
itoa(NoOfPulses/4,buf_pozycja,10)... Przy takim zapisie jest dokładnie jedna możliwość, żeby pojawiło się na wyświetlaczu liczba 23. Program musi naliczyć dokładnie 92 impulsy. Jak naliczy 91, to mu z dzielenia wychodzi 22, a resztę pomija.
Witam. Licznik 4017 "zapalający" kolejno 3 diody LED powinien być tak połączony: http://obrazki.elektroda.net/43_12354806... Diody można sterować bezpośrednio z wyjść 4017 (z rezystorem R3) pod warunkiem, że są to diody "małej mocy" i niewielka jasność świecenia będzie - w tym zastosowaniu - wystarczająca (sam oceń). Przy większych prądach...
Wygląda to na jakiś odczyt matrycowy, czy coś w tym stylu dla tego układu, na szybko analizując połączenia. To jest impulsator mechaniczny, więc jeśli chcesz go zastosować poza układem myszki, to po prostu odetnij go od całej reszty i podłącz zgodnie z zasadami podpinania impulsatorów mechanicznych (czyli eliminacja drgań styków etc.)
Tam sygnał prędkości pewnie idzie z ABS. Jedź na komputer i niech Ci przestawią w konfiguracji licznika źródło sygnału prędkości z impulsatora na ABS. Możliwe, że ktoś wymieniał UCH lub je resetował i nie poprzestawiali ustawień.
sprawdzic darlingtona pompowtryski sprawdzic sprawdzic wiazke
grzałka ceramiczny sygnał prędkość pojazd amica indukcyjny płyta
nietypowe połączenie bezpieczników zasilacz endorfy
Regulator napięcia do Opel Astra G 1.6 1998 - Bosch czy Valeo? Krups EA81 - Ciągłe sygnalizowanie czyszczenia