ustaw punkty na zero to z łaski zerknę, jak masz silnik c16nz to masz na lince czujnik drogi VDO który daje 10imp/1m drogi, potrzebuje tej informacji komp do sterowania wtryskiem
Poszedł bym w PLC - jak będziesz miał inny pomysł na sterowanie to po prostu poprawisz program. Wybrał bym taki który ma dwa sprzętowe HSC. Zamiast impulsatorów Enkodery inkrementalne - konfiguracja licznika w trybie kwadraturowym (używanie dwóch kanałów enkodera) da Ci kontrolę kierunku i odporność na ewentualne luzy a w liczniku będzie siedziała gotowa...
Witam. W prostym układzie NIE . Jeśli mają być dwa różne znaki, to impulsator musi wykrywać kierunek obrotów i na tej podstawie zwierać odpowiednie linie. Pzdr.
https://obrazki.elektroda.pl/8007363000_...
Po pierwsze to z jakiego "wozidła" to to? Nissan? Który? Rok? To winno być w temacie postu. Po drugie jeżeli tak, to tam nima plus, minus. Bo to jakby prądnica, ala dynamo na AC. Podobno... Po trzecie gdyby był to impusator na czujniku halla, to wtedy plus i minus jest i sygnałowy jako trzeci przewód.
Wartość Fo można bezpośrednio przypisać do okienka ruchu w parametrze 140 poprzez rejestr R. Parametru 141 przy prostym sterowaniu można nie używać.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Wrzuć zdjęcie modułu pewnie jest uszkodzony. Impulsator jak sama nazwa wskazuje wytwarza impulsy i tym miernikiem tego nie zmierzysz.W dodatku podłączając tak wysokie napięcie zamiast impulsatora spalisz moduł.Czy jak podłączyłes to "dobre " napiecie to iskrzyło na kablach?.Pomiarami tym miernikem sie nie sugeruj.
Domyślam się, że jest to problem "techniki motoryzacyjnej". Zwykły enkoder "generuje (co pojedynczy "skok") dwa impulsy o jednakowej długości przesunięte w fazie, a o "spadku" lub "wzroście" regulowanej wielkości fizycznej decyduje kolejność impulsów generowana przez enkoder. Domyślam się, że w przypadku Vectry enkoder musi mieć inną konstrukcję. Przypuszczam,...
http://obrazki.elektroda.pl/1116391500_1... Podstawowym założeniem projektu było opracowanie kopii przerywacza do żarówkowej reklamy zewnętrznej, a także utrwalenie zasad budowy zasilaczy beztransformatorowych i stopni sterujących triakami. Od wielu lat znajomy posiada reklamę swojej działalności, a sterowały nią dwa moduły przerywaczy...
To jest moduł DC-CDI zasilany z 12V, musisz mieć regulator napięcia i akumulator żeby układ działał
http://obrazki.elektroda.pl/5401221600_1... Do zaprojektowania i skonstruowania enkodera, jak to zazwyczaj bywa, zachęciła mnie dostępność starych napędów FDD i HDD. Do tego typu zastosowań doskonale nadają się silniki krokowe wycofanych już zupełnie stacji 5 ¼” oraz silniki napędzające talarze w dyskach twardych HDD. Podstawową...
Ok juz wiem jaką wersję masz 1. Odepnij + amulatora 2.Wyjmij tą mniejszą wtyczkę ze sterownika 3. przekręć stacyjkę na on 4, Zmierz i podaj oporność pomiędzy przewodem + z odpiętego aku i przewodem szarym małej wtyczki
Podobny problem miałem niedawno w wieży UNIVERSUM. Impulsator praktycznie w cale nie reagował na ściszanie ani wzgłaśnianie. Wymontowałem go, rozebrałem, wyczyściłem i zamontowałem z powrotem. Po tym zabiegu efekt był identyczny jak ten którego opisujesz. Można było ściszyć lecz z głośnością były problemy. Jak delikatnie kręciłem w prawo to udawało...
To się może przydać http://www.imnipe.pwr.wroc.pl/files/prv/... A tutaj gotowy projekt http://www.circuitstoday.com/sample-and-...
Brak sygnału z czujnika prędkości na skrzyni przez to szaleje wskaźnik i prędkościomierz. Uszkodzony impulsator w skrzyni lub przerwana wiązka elektryczna. Czasem strzela miedzy korytkiem z którego wychodzi a skrzynią biegów. Sprawdzic ciągłość przewodu z czujnika do licznika, zobaczyć czy czujnik ma zasilanie i wtedy wiadomo czy czujnik do wymiany.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
To tak jak napisałem. Kable szary ,żółty ,czarny
Tak kolego mozesz to śmiało odkrecać. Tylko uwazaj bo to jest wciskane na spreżynie gwint jest normalny
1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
Ze strony jednego z forumowiczów: http://mirley.firlej.org/enkoder_obrotow...
Witam Dzięki za odpowiedz. Zabrałem się dziś za sprawdzanie przewodów i połączeń. Rozebralem skuter do ramy i sprawdzilem kazda kostke, kazdy przewod czy ma przejscia, otarcia itd. wszystko z polaczeniami OK. Po podlaczeniu akumulatora kierunki, swiatlo stop'u, klakson dziala OK. Co jeszcze moge sprawdzic i czy rzeczywiscie jak kupie ten AW0035 to konieczna...
Ten kod można zapisać na co najmniej n sposobów, podam tylko najlepszy (wg mnie): ISR(INT0_vect) { unsigned char pintemp = PIND & (_BV(7)|_BV(2)); if (pintemp == 0 || pintemp == (_BV(7)|_BV(2))&... PORTC++; else PORTC--; }
int i; for(i=0;i<=255;++i) { OCR0B=i; } a żeby powoli, to byś musiał delay funkcje zastosować. #include <util/delay.h> ... for(i=0;i<=255;++i) { OCR0B=i; _delay_loop_2(100); } gdzie 100 w funkcji to jest odstęp (chyba cykle procesora razy cośtam, ale nie mam pewności) Dodano po 12 funkcja for(xxx;yyy;zzz)...
Witam ! Proponuję sięgnąć do gotowych rozwiązań , na przykład kit AVT-5027 http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=273... Znajdziesz tam dokładny opis i zasadę działania . pozdrawiam
Rezystancja między fajkami 38.8M om 39 megaomów? Masz gdzieś przerwę w fajce WN zapewne. między przewodami po zdjęciu fajek 7.65k om Raczej OK.
Daną badaną linię odłączasz z dwóch stron na złączach, poniżej rysunek. http://obrazki.elektroda.pl/9267481600_1...
Poszukaj na Forum czegoś o konserwacji/regeneracji encodera (impulsatora).
(at)krzysztofh Tak jak pisał kol. (at)BlueDraco wykorzystanie przerwań do obsługi impulsatora nie jest dobrym pomysłem. Raczej należałoby odpalać co określony czas przerwanie sprawdzające stan enkodera. Jeśli upierasz się na wykorzystaniu przerwań to należy dodać chociaż filtr RC na wejście.
Prawdopodobnie chodzi o to: http://obrazki.elektroda.pl/2563528000_1... Nie do dostania - co najwyżej z demontażu podobnej elektroniki. Jak wygląda płytka drukowana po której "jeździł" ślizgacz? Może da się coś innego podłączyć.
Nie trzeba. Nie pojdzie w ten sposób. Słupek A prawy to pod osłoną słupka przy nogach kierowcy. Oslona na 1 wkręta PH.
Na skrzyni nad prawym przegłubem nie ma?
Oczywiście że może , a czy coś jest zwarte to chyba łatwo pomierzyć ;) I tak dobrze że tyle chodziło ;) te radia to tylko typowe tzw. reklamówki :!:
W AVT http://sklep.avt.com.pl/go/_category/ind... http://sklep.avt.com.pl/go/_category/ind... ewentualnie w ELFA: http://www.elfa.se/pl/ szukać przetwornik obrotowo-impulsowy (firma Alps)
Nie zamieniles jeszcze ret w podprocedurach ObrotWLewo i ObrotWPrawo. UPDATE: Pozatym jesli to jest caly program to trzeba pewnie zdefiniowac kierunki portow. Tak zeby PB3 i PB4 byly wyjsciami a PB0 i PB1 wejsciami. nie wiem jakiego typu wyjscia sa tego ukladu impulsatora. Jezeli typu otwarty kolektor to pewnie przydaloby sie wlaczyc podciaganie na...
Poczytaj w helpie bascoma o funkcji Encoder. Prościej się już nie da.
Czujnik jest zamocowany na obudowie sprzęgła, a czyszczenie to mu pomoże tyle co umarłemu kadzidło.
Enkodery dają na wyjściu kod Graya i trzeba to zdekodować zanim zaczniesz zliczać impulsy. Jak to zrobić masz w przykładach do mojej książki o C na AVR (link w stopce, przykłady są za darmo).
Witam Możesz coś takiego zrobić na NE555.
Hmm, może jakiś malutki FPGA zaprogramować do tego, aby przekształcał impulsy z impulsatorów na pary impulsów odpowiadających kierunkowi obrotów? Albo jeszcze lepiej, żeby dane można było odczytać po SPI. Wtedy 3/4 piny masz zajęte na komunikację z procesorem i do jednego takiego salaka podpinasz 8 impulsatorów. FPGA będzie to tyle fajny, że wszystkie...
Dla mniej zaawansowanych- wymiana impulsatora, ale może być problem z dobraniem odpowiedniego. Dla bardziej zaawansowanych, wylutowanie impulsatora, rozebranie go, wyczyszczenie i ponowny montaż.
Witam! Kolego! Mam podobne zamiary ale w T4... Jak widzisz nikt się na tym nie zna, a ci co się znają albo coś wiedzą... pewnie nas na to nie stać... szkoda gadać :( Sam staram się z tym walczyć metodą prób i błędów. W końcu dojdę do CELU. Mam licznik z passata b3 albo cośoło tego. Najważniejsze, że koszt nieduży i można testować. Licznika w moim t4...
To jest hallotron, wydłubiesz coś takiego z wiatraczka zasilacza PC, starej stacji dyskietek lub dysku twardego.
Nadajnik na Hallu.
Odpowiedz zawarta w moim poprzednim poście
to ja też coś od siebie dołożę spróbuj wszystko zapisać w postaci liczbowe tj nie baw się w przesunięcia bitów i takie tam tylko na sztywno w pisz co masz wpisać do rejestrów, wnioskuje ze używasz darmowego kompilatora spróbuj wyłączyć optymalizacje kodu, ewentualnie spróbuj dopisać w obsłudze przerwania czy to wejście faktycznie ma stan niski. Swego...
Czujnik powinien być z tyłu - od strony ściany grodziowej. Jest na wyjściu prawej polosi że skrzyni. Da się do niego dojść od góry. Wtyczka 3 pinowa. Zanim go wymienisz to lepiej sprawdzić czy czasem przewody Joe są tam połamane. Można go sprawdzić za pomocą diody LED i rezystora. Tam we wtyczce powinna być masa, +12V i sygnał do licznika. Ten przewód...
w tym aucie abs wysyla impulsy do szybkosciomierza.
Witam. Trzeba zmienić fazę sygnału. Zastosuj dodatkowy układ 74HCT04 i klucz o polaryzacji PNP. http://obrazki.elektroda.net/59_12014305... Pzdr.
prawdopodobnie impulsator, najlepiej podmienic i sprawdzic (to tylko jedna srubeczka)
czyli tzw impulsator musisz sprawdzic czyli czujnik na dyferencjale
Ale programowo? Warto? Jeszcze sie coś "wysypie". Jak fizycznie łatwiej. Bo dojście jest dogodne. PS. Jestem ciekaw co z tym poprzednim nie tak. Jeżeli nie urywane, wytarte w środku "łapki" to raczej do naprawienia, wyczyszczenia i podziała długo (o ile rozbieralny). Czy kręcąc wariował?
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Od zera do 5V. Zależnie od prędkości.
Tylko się domyślam że chodzi o pracę astabilną, więc jeśli chcesz zatrzymać dany stan wystarczy odpiąć jedno z wyprowadzeń rezystora Rb ( między Discharge i Threshold ) i wstawić wyłącznik. Dodane: Wróżką nie jestem więc podobnie jak wyżej zakładam tylko, że nie chcesz tego zatrzymać w nieskończoność, bo samorozładowanie kondensatora na to nie pozwoli...
Mniejsza ilość punktów pomiarowych, tego samego procesu, wyznaczająca odcinki na tej samej prostej (jeśli tworzysz wykres liniowy w/g opisu z postu #2), ułatwi Ci późniejszą interpolację. Tworząc wykres liniowy możesz interpolować i ekstrapolować z dokładnością nie osiąganą na wykresach nieliniowych.
Szerokie ścieżki w miejscu pęknięcia oskrobałem do miedzi po ok. pół cm na obie strony i większa warstwa lutu aby płytka się kupy trzymała a wąskie połączyłem cienkimi przewodzikami w miejscach gdzie da się przylutować. Działa już 2 lata bez problemu.
Jak masz wybór to wybierz 1 watowe Od razu niech wstawi 10 watowe... Widzisz, jakie prądy tam płyną? Więc po co większe niż 1/4 wata? Dodano po 2 Swoją drogą, jak zachowałby się układ gdybym podłączył 4; 3; 2 diody zamiast tej jednej? Popatrz sobie na schematy przeróżnych mrugałek i stroboskopów na 555 i popatrz jak jest podłączona większa ilość diod...
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Sprawdź przejście na stykach w czasie obracania to będziesz wiedział co się dzieje.
Tak to wygląda w symulacji: http://obrazki.elektroda.pl/9912310600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4719474400_1... Bramka (inwerter), na wejściu której jest filtr RC (sygnał A) powinna być raczej z układem Schmitt'a (4093, 74132, itp.). Pozdrawiam.
Oczywiście, że w tym ukłądzie będzie gubił impulsy. Nie wdając się w szczegóły, na około kasujesz ekran i wyświetlasz ponownie wszystko. Nie zauważyłeś, że napisy mają kiepski kontrast? Zrób tą pętlę tak, aby wyświetlał licznik tylko wtedy gdy się zmieni. Zobaczysz, że a) AVR będzie się nudził, b) przestaniesz gubić impulsy.
Mam też pytanko czy ktoś robi transpondery ze wsadu immo, przedliftowa Vectra B potrzebujesz jeszcze?
Nie wymieniaj, ale zregeneruj. Jest kilka tematów w których jest opisane dokładnie jak to zrobić.
Tu masz taki poglądowy rysunek i zdjęcie Ci wrzucę.Konkretną część to po modelu skrzyni lu vin trzeba szukać.Nr. 14 na rysunku.
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Arduino i tranzystor ?
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
No to na szczęście masz tylko impulsator uszkodzony. Stator do wymiany, chyba że znajdziesz gdzieś sam impulsator i go wymienisz od reszty statora.
Tutaj wystarczy jakiś ogarnięty elektronik, serwisant RTV lub telefonów komórkowych który dobrze włada lutownicą. Nie jest to jakaś skomplikowana naprawa miniaturowej elektroniki a jedynie wymiana prostego elementu elektromechanicznego.
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Wyjmij całość,zakręć wkrętarką i zobacz co będzie.
czyli nic tylko kupic impulsator.jeszcze sprawdzic najakims innym panelu.
Nie ma tam czegoś takiego jak impulsator wtrysku rozruchowego, tam jest czujnik termiczno-czasowy plus impuls z rozrusznika
Może w nowszych jest hallotron - musi mieć dodatkowy wzmacniacz. U mnie w nieco starszym takim siłowniku jest zwykły kontaktron - sprawdź - może ( jak takowy jest) jest uszkodzony/ sklejony
Witaj Silniki bezszczotkowe są ogólnodostepne w sieci, także poroblemu z ich zakupem miał nie będziesz. Jeśli chodzi o silniki do modeli RC, bedą napewno lepszym rozwiązaniem niżeli silnik ze starego napędu komputerowego ( dysk twardy itp ). Sterowanie tego silnika w grubym przybliżeniu opiera się na mikrokontrolerze, 6 tranzystorach no i czujniku Halla...
Czy chorus 2 ma ta sama przypadłość z procesorem co chorus 1 ? Nie. Czyzby impulsator ? Tak.
Bezpiecznik nr.7 w skrzynce z boku konsoli w srodku , masa i przewód sygnału. Nie masz zasilania to lec po przewodzie ale najpierw bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/2024086900_1... masz zewnętrzne piny zasilanie masa i +12v mierzone żarówka 5w. Środkowy leci na licznik.
itoa(NoOfPulses/4,buf_pozycja,10)... Przy takim zapisie jest dokładnie jedna możliwość, żeby pojawiło się na wyświetlaczu liczba 23. Program musi naliczyć dokładnie 92 impulsy. Jak naliczy 91, to mu z dzielenia wychodzi 22, a resztę pomija.
Witam. Licznik 4017 "zapalający" kolejno 3 diody LED powinien być tak połączony: http://obrazki.elektroda.net/43_12354806... Diody można sterować bezpośrednio z wyjść 4017 (z rezystorem R3) pod warunkiem, że są to diody "małej mocy" i niewielka jasność świecenia będzie - w tym zastosowaniu - wystarczająca (sam oceń). Przy większych prądach...
Podstawowa sprawa to wymiary impulsatora. Jeśli jest typowy to dopasujesz od innego modelu Yamahy, albo kupisz nowy na http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/... http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/... Jak jest nietypowy to niestety pozostaje rzeźba...
https://obrazki.elektroda.pl/1301487400_... Impulsatory obecnie występują w bardzo wielu urządzeniach, czy to warsztatowych, sprzętach audio, różnego rodzaju modułach itp. Aktualnie coraz trudniej spotkać współczesny sprzęt muzyczny w którym regulacja głośności nie byłaby zrealizowana na enkoderze. Niektórzy błędnie mylą go z potencjometrem,...
Tam sygnał prędkości pewnie idzie z ABS. Jedź na komputer i niech Ci przestawią w konfiguracji licznika źródło sygnału prędkości z impulsatora na ABS. Możliwe, że ktoś wymieniał UCH lub je resetował i nie poprzestawiali ustawień.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Nie narzekaj. To nie wina konstruktorów, tylko marketingowców. Wszystko musi być taniej niż najtaniej. Wg. mnie wariant A jest tańszy i wymaga mniejszego nakładu pracy pod warunkiem zdobycia modułu zapłonowego od jakiegoś "chincyka", którzy od już od czasów Wyspiańskiego trzymają się mocno.
Moze Ci to pomoże, zajrzyj na http://a3-club.net/forum/showthread.php?... tu jest pokazane jak to zrobić z radiem Concert, tu powinno być podobnie, tylko musisz się zarejestrować.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Wygląda to na jakiś odczyt matrycowy, czy coś w tym stylu dla tego układu, na szybko analizując połączenia. To jest impulsator mechaniczny, więc jeśli chcesz go zastosować poza układem myszki, to po prostu odetnij go od całej reszty i podłącz zgodnie z zasadami podpinania impulsatorów mechanicznych (czyli eliminacja drgań styków etc.)
Np. tu https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_... http://inter-chip.pl/impulsator-1-22771....
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
Pozycja 67 na rys .to impulsator obr.bębna.Podłączony jest jednym przewodem do impulsatora obr.wentylatora(68 -wspolna masa) a drugim przewodem do trój położeniowego przełącznika monitora.I jeśli się nie myle to ten sam przewod ma odgałężienie do zasilania.
Odkrec czujnik GMP "impulsator" odepnij kostke od tego czujnika i ja dobrze wyczysc. Wyczysc tez 2 piny od czujnika GMP najlepiej malym pilniczkiem i zwroc uwage czy nie bylo przypalone. Mozesz tez sprawdzic cewke zaplonu bo w tym modelach byly wadliwe cewki , ktore mialy kolor caly czarny. Ale przez cewke samochod raczej nie zapalal przy duzej wilgotnosci...
Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Nie wiem jaki powinin byc drogomiesz ale gdzie jest problem to moga byc kilka .Napewno miedzy modelami byly montowane z wygladu takie same ale o innym przelorzeniu czujnik drogomierza. Zwiazane to jest z jakimi oponami mial wspopracowac a poza tym jakie jest przelozenie mechanizmu rozrzadu .Najlepiej zasiegnoc gdzies w serwisie jaki powinien byc bo...
impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Jak sam zmieniałeś impulsator, to musisz go teraz kalibrować , bo będą błędy na tachografie.
Jaki golf i co masz na mysli pod haslem "impulsator" ? Czujnik Halla ,cewka WN?? Powtorz pytanie moze dokladniej.
sprawdzic darlingtona sprawdzic tuner sprawdzic enkoder
kocio vaillant sterowa triak przekaźnik transformator ferrytowy
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Solenoid stuka, silnik nie odpala - diagnostyka i rozwiązania Jak sprawdzić sprawność akumulatora: poradnik